Erger kunnen we het niet maken.quote:
Fraaier ook nietquote:
Het waren altijd zulke onappetijtelijke mannen, dat ik niet eens benieuwd was naar hun recepten...quote:Op vrijdag 1 maart 2013 18:58 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik had crispy chicken van de 'Hairy Dieters' gemaakt. Met aardappelschijfjes en salade. Echt smullen!!![]()
Mijn nieuwe aanwinst (kookboek) uit Cardiff is nu al een hit!!
Oh echt?? Ze zijn zooooo leukquote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:19 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het waren altijd zulke onappetijtelijke mannen, dat ik niet eens benieuwd was naar hun recepten...![]()
My bad.
Goed dat jij erdoorheen kijkt
Volgens mij is het prima in GB, hangt er gewoon een beetje vanaf waar je heen gaat, net als hier dus.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:45 schreef AnneX het volgende:
Zij zijn zelf ook wel geschrokken, dacht ik, en hebben een gezond-eten-clubje opgericht.
Volgens mij aardig al gewicht verloren, op een vreemde manier.
Charmant zijn ze zeker - dus kijk ik wel zo nu en dan.
Het leuke vind ik ook, dat zij naar het publiek gaan en recepten vragen.
Afgelopen weken eens op de bbc food site geweest en oh wat een berg
Koorogramma's en bijbehorende koks hebben die aan het werk.
Is het beter uíteten in Engeland tegenwoordig? ( eeuwige marble peas)
behalve de curry's![]()
Geen idee.Maar al 20 jaar geleden at ik heerlijk in Dublin. Gewoon Irish stew en Corned beef and cabbage.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:45 schreef AnneX het volgende:
Zij zijn zelf ook wel geschrokken, dacht ik, en hebben een gezond-eten-clubje opgericht.
Volgens mij aardig al gewicht verloren, op een vreemde manier.
Charmant zijn ze zeker - dus kijk ik wel zo nu en dan.
Het leuke vind ik ook, dat zij naar het publiek gaan en recepten vragen.
Afgelopen weken eens op de bbc food site geweest en oh wat een berg
kookprogramma's en bijbehorende koks hebben die aan het werk.
Is het beter uíteten in Engeland tegenwoordig? ( eeuwige marble peas)
behalve de curry's![]()
Nja wat dat betreft hebben ze wel een inhaalslag gemaakt hoor. Veel 'Frans' en 'Italiaans' is daar nu bij gekomen. Maar erwtjes kennen ze nog steedsquote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:56 schreef AnneX het volgende:
Jaaa! dat was leuk ! De tenten en Mrs's en baksels![]()
Eind jaren 80 nog in Ierland en Engeland gegeten in zg. restaurants.
Was echt geen restaurantvoer.
Het zag eruit als zodanig en dan bleek het alleen maar frituur te zijn !![]()
En ze kenden alleen maar erwten...![]()
Wij zochten de chinees op en het indisch eten.
Ik heb ook eigenlijk altijd goed gegeten in Dublin, gillend duur, dat wel.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:53 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Geen idee.Maar al 20 jaar geleden at ik heerlijk in Dublin. Gewoon Irish stew en Corned beef and cabbage.
Lams stoofpot en warm pekelvlees, heerlijk!
Haha, dat is de volgende parameterquote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb ook eigenlijk altijd goed gegeten in Dublin, gillend duur, dat wel.
Ik was er lang geleden op huwelijksreis. De simpele wijn was er toen niet zoveel duurder dan in Nederland.....quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb ook eigenlijk altijd goed gegeten in Dublin, gillend duur, dat wel.
Nederland is ook duur met eten en drinken in de hoerecaquote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:01 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik was er lang geleden op huwelijksreis. De simpele wijn was er toen niet zoveel duurder dan in Nederland.....
Als ik het vergelijk met GB wat ik er van heb gezien.. dan is de prijs/kwaliteit verhouding daar wel beter (al weet ik niet hoe dat in duurdere tenten is hoor, daar kom ik in GB niet)quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nederland is ook duur met eten en drinken in de hoereca
Destijds was Ierland echt duurder. Het had ook het stigma dat je er niet goed kon eten. Wij hebben er erg lekker gegeten. Zowel traditoneel Iers, als visschotels in ons hotel.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nederland is ook duur met eten en drinken in de hoereca
Ik veel langer geleden.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik was 11 jaar geleden voor het laatst in Dublin trouwens
Laatste keer dat ik in schotland was, is te lang geledenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:09 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar het gemiddelde pub-food in Schotland waar we over 2 maanden van mogen genieten
Wij waren in Dublin, dus we hadden best veel keus!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:09 schreef AnneX het volgende:
Wij waren op rondreis in Ierland en hebben hier of daar wel eens behoorlijk gegeten.
Het is géen culinaire trip geweest![]()
Speciaal toen een adres uitgeknipt uit de Avenue, dat werd aanbevolen.
Nogmaals: het was langer geleden allemaal.
On second thought: wij zouden eens terugmoeten
Een week vantevoren zal toch bijtijds zijnquote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:12 schreef Sunnythesun het volgende:
Tja, wij hebben straks niet heel veel keuze waar we gaan eten. Op veel van de plaatsen waar we overnachten is maar één of twee opties.Alleen de laatste 2 avonden in Fort William, daar heb ik wel 2 echt goede restaurantjes op het oog. Zal denk ik wel moeten boeken van te voren..
Krakje hoopt dat Sunny een gefrituurde Mars gaat proeven....quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:12 schreef Sunnythesun het volgende:
Tja, wij hebben straks niet heel veel keuze waar we gaan eten. Op veel van de plaatsen waar we overnachten is maar één of twee opties.Alleen de laatste 2 avonden in Fort William, daar heb ik wel 2 echt goede restaurantjes op het oog. Zal denk ik wel moeten boeken van te voren..
Nou, ik zit ook op een schotlandforum en daar verblijft ook de eigenaar van ons laatste B&B verblijf in FW en die had tipsquote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:14 schreef AnneX het volgende:
[..]
Een week vantevoren zal toch bijtijds zijn![]()
Grappig...heb je de eetgelegenheden al doorgenomen ?
Van Moblo ( en Jamie) begrijp ik, dat pubfood best redelijk te happen is
staat wel op de planning!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:15 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Krakje hoopt dat Sunny een gefrituurde Mars gaat proeven....
Ik ben niet zo dol op een mars. Maar ik ben dol op gekke smaken!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:18 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
staat wel op de planning!![]()
2x in Schotland geweest en het is er nooit van gekomen
Op een Schotland forumquote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:16 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nou, ik zit ook op een schotlandforum en daar verblijft ook de eigenaar van ons laatste B&B verblijf in FW en die had tipsEn mijn vriendin heeft de West Highland Way ook gelopen en had de zelfde namen als tips gekregen van de reisorganisatie waarbij ze toen geboekt hadden. Ik zit nog te wachten op onze laatste details, maar dikke kans dat ik de zelfde namen voorbij zie komen
Heel leuk forum, enige Nederlands Schotlandforum wat ik heb gevonden ook. Rustig en serieus, maar met enorm veel goede tips en zo! En dus met leuke B&B eigenaren (Ardblair) die me ook op de reisorganisatie hebben gewezen waar ik geboekt hebquote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:21 schreef AnneX het volgende:
[..]
Op een Schotland forum![]()
Wat is er toch veel te lezen en te vinden aan info.
Dus Ieren testen de schotse accommodatiesquote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:24 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Heel leuk forum, enige Nederlands Schotlandforum wat ik heb gevonden ook. Rustig en serieus, maar met enorm veel goede tips en zo! En dus met leuke B&B eigenaren (Ardblair) die me ook op de reisorganisatie hebben gewezen waar ik geboekt hebZijn Ieren die zelf eerst alle accommodaties en wandeltochten uitgebreid testen voor ze ze in hun portfolio opnemen. Heel aardige jongens volgens de lui van Ardblair.
Ach, och, het kon erger. Dat Amerikanen het testen bv.!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:34 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dus Ieren testen de schotse accommodaties
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:34 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dus Ieren testen de schotse accommodaties
Als je de site vertrouwd ja.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:38 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]briljant niet? Moet goed zijn dan
Nja, het was een persoonlijke aanbeveling ja. Ik ken ze niet persoonlijk, dat niet, maar heb wel privé contact gehad hieroverquote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:42 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Sorry. Ik wist niet dat je ze kende.
Ik eh ben een beetje voorzichtig met wat ik hoor op internet. Vandaar mijn commentaar. Ik hoop dat jullie een heerlijke vakantie hebben!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:45 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja, het was een persoonlijke aanbeveling ja. Ik ken ze niet persoonlijk, dat niet, maar heb wel privé contact gehad hieroverOver 2,5 maand ga ik ze ontmoeten
Wat heb jij voor mooi neontetralichtjequote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:50 schreef AnneX het volgende:
jaaaa, gelukt.![]()
Ach Krakke...wij hebben elkaar ook ontmoet via internet !
Jaaa! Gelukkig!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:50 schreef AnneX het volgende:
jaaaa, gelukt.![]()
Ach Krakke...wij hebben elkaar ook ontmoet via internet !
Van mij wel hoor!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:06 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Trek ik mn oranje kleedje ook maar weer eens aan![]()
Of mogen republikeinen dat niet
Dat was inderdaad niet best vanavond: CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #9quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:50 schreef Bluezz het volgende:
En vanaaf ook niet![]()
't Was nog wel een soort van spontane actie van g om dit restaurantje te reserveren toen ik er dinsdag een beetje doorheen zat
Nou ja dan maar thuis met een espressootje en een limoncello ernaast wel genieten.
Thuis eet ik 100X beter dan waar we vanavond waren
Nee hoor!!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:59 schreef Bluezz het volgende:
Ja
Als ik eenmaal begin met schrijven komt er geen eind aan![]()
Ik hou het tegenwoordig binnen de perken.
Volgens mij herkent Sunny dit wel
Ik vind al snel iets lekkerquote:
Ja? Leuk boek dus? Ik moet de serie nog kijkenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 18:58 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik had crispy chicken van de 'Hairy Dieters' gemaakt. Met aardappelschijfjes en salade. Echt smullen!!![]()
Mijn nieuwe aanwinst (kookboek) uit Cardiff is nu al een hit!!
Ik vind van wel jaquote:Op vrijdag 1 maart 2013 22:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja? Leuk boek dus? Ik moet de serie nog kijken
Copy that.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 23:35 schreef Stereotomy het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)andelde-riskant.html
Was al begroot
zum kotzen.
Yupquote:Op vrijdag 1 maart 2013 23:35 schreef Stereotomy het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)andelde-riskant.html
Was al begroot
zum kotzen.
En met deze redenatie gaan die grote concerns dan, om de aandeelhouder maar tevreden te houden, bezuinigen op personeelquote:In een brief aan zijn aandeelhouders laat Buffett weten dat de nettowinst van 22,8 miljard dollar (17,5 miljard euro) ''onder de maat ligt''.
Klinkt goedquote:Op vrijdag 1 maart 2013 23:35 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik vind van wel jaLekker veel curry's en zo
En vrij eenvoudig. Alhoewel niet speciaal snelle recepten. Zoals gezegd: wel gezond
Die redenaties maken de economie kapotquote:Op zaterdag 2 maart 2013 00:45 schreef PdeHoog het volgende:
En met deze redenatie gaan die grote concerns dan, om de aandeelhouder maar tevreden te houden, bezuinigen op personeel
Die van mij of van de aandeelhouders?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 08:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die redenaties maken de economie kapot
We bezuinigen op de verkiezingen en stellen een dictatuur inquote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:03 schreef Isabeau het volgende:
Weet je wat dat allemaal kost, nieuwe verkiezingenEn ik vrees dat 50+ dan in de Tweede Kamer een grote rol krijgt
Dit land is gek..quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:03 schreef Isabeau het volgende:
Weet je wat dat allemaal kost, nieuwe verkiezingenEn ik vrees dat 50+ dan in de Tweede Kamer een grote rol krijgt
Op zaterdagochtend?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:59 schreef Leintjeuh het volgende:
Pffft. Met de trein reizen blijft een beleving. De trein van Zwolle naar Rotterdam is zo vol dat er reizigers in het gangpad op hun bagage moeten zitten. En daar betaal je dan 20 euro voor, enkele reis.
Over de hele lengte van de trein zit het gangpad vol en er zijn geen extra treinstellen beschikbaar. Op zaterdag ochtend.quote:
Lekker danquote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:25 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Over de hele lengte van de trein zit het gangpad vol en er zijn geen extra treinstellen beschikbaar. Op zaterdag ochtend.
Jaquote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:36 schreef Isabeau het volgende:
Maar heb jij wel een zitplaatsje weten te bemachtigen?
quote:
Ik zag de foto's net op facebook, ja. Lekker risico weerquote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:38 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Als deze trein botst met iets is de halve trein zwaargewond.
Het hele politieke klimaat deugd ook gewoon voor geen meter. In plaats van leiderschap, visie en vertrouwen in de toekomst te brengen zijn ze tegenwoordig 4 jaar lang bezig met de polls van Maurice de Hond en lullen ze alles de put in. Als dit kabinet geen vier jaar zit denk ik dat ik maar eens een keer helemaal niet ga stemmen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 08:56 schreef borisz het volgende:
Politiekcommentator Kees BOonman zegt net op de radio. Als het sociaal akkoord er niet gaat komen kunnen we in het najaar naar de stembus daar komt het min of meer op neer. De sfeer in het kabinet is niet je van het op dit moment. VVD vindt dat de PVDA te veel stratego speelt ipv gewoon aan het regeren is.
Ik zeg: tijd om te emigrerenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 11:14 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Het hele politieke klimaat deugd ook gewoon voor geen meter. In plaats van leiderschap, visie en vertrouwen in de toekomst te brengen zijn ze tegenwoordig 4 jaar lang bezig met de polls van Maurice de Hond en lullen ze alles de put in. Als dit kabinet geen vier jaar zit denk ik dat ik maar eens een keer helemaal niet ga stemmen.
Zo is het: alle autochtonen het land uit!quote:
Jammer dat ik niet echt iets kan, anders kon ik een baan zoeken buiten Nederlandquote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Zo is het: alle autochtonen het land uit!
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:36 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Jammer dat ik niet echt iets kan, anders kon ik een baan zoeken buiten Nederland
* Isabeau belt dat tv-programma van Nederlanders die iets in het buitenland starten om ze te volgenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:05 schreef PdeHoog het volgende:
Tijd voor een carriereswitch: b&b en camping in Schotland? TAV voor de whisky's, Sun in de keuken en voor wandeladvies.
* PdeHoog denkt: waar een wil is is een weg
Goed planquote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
* Isabeau belt dat tv-programma van Nederlanders die iets in het buitenland starten om ze te volgen
Kijk een stukje. Straks zelf naar Pim Mulliercomplex, want mijn neefje voetbalt daar met AMVJ tegen een lokale club.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:25 schreef borisz het volgende:
World baseball Classic alert. NL - Zuid-Korea vanaf 12.30 op NOS.nl
Mocht de Staatsloterij eindelijk een keer doorhebben dat ze mij steeds vergeten uit te betalenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:05 schreef PdeHoog het volgende:
Tijd voor een carriereswitch: b&b en camping in Schotland? TAV voor de whisky's, Sun in de keuken en voor wandeladvies.
* PdeHoog denkt: waar een wil is is een weg
Bij wie nietquote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:41 schreef Sunnythesun het volgende:, en ons huis levert ons alleen een schuld op als we het zouden verkopen op dit moment.
Het appartement schuin onder ons staat te koop. De staat waarin het verkeerd is vergelijkbaar met de staat van ons appartement toen we het kochten. De vraagprijs schuin onder ons is 30.000 euro lager dan de vraagprijs van ons appartementquote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:41 schreef Sunnythesun het volgende:
Mocht de Staatsloterij eindelijk een keer doorhebben dat ze mij steeds vergeten uit te betalendan ga ik het serieus overwegen
Voor zo iets heb je helaas een flinke berg geld nodig, en ons huis levert ons alleen een schuld op als we het zouden verkopen op dit moment.
Jawel, mensen die al meer dan 20 jaar in hun huis wonenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:05 schreef Leintjeuh het volgende:
Het appartement schuin onder ons staat te koop. De staat waarin het verkeerd is vergelijkbaar met de staat van ons appartement toen we het kochten. De vraagprijs schuin onder ons is 30.000 euro lager dan de vraagprijs van ons appartementIk denk dat bijna niemand zonder restschuld kan verkopen op het moment
Vandaar de 'bijna niemand'quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:11 schreef Isabeau het volgende:
Jawel, mensen die al meer dan 20 jaar in hun huis wonen
Mwoah, ik denk dat dat nog een substantieel deel van de bevolking is hoor. Van die mensen die hoopten 2 ton winst op hun huis te kunnen maken en nu is dat nog maar 1,5 ton. Booohoo.quote:
het zijn vooral 'ouderen' waar momenteel het vermogen ligt, puur doordat ze flinke overwaarde hebben indien eigen huis en zo. En maar klagen he..quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mwoah, ik denk dat dat nog een substantieel deel van de bevolking is hoor. Van die mensen die hoopten 2 ton winst op hun huis te kunnen maken en nu is dat nog maar 1,5 ton. Booohoo.
Kwestie van vraag en aanbod in een sterk groeiende economie in combinatie met de steeds creatievere financieringsmogelijkheden denk ik.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:31 schreef Isabeau het volgende:
Waardoor zijn toen de huizenprijzen zo geexplodeerd eigenlijk? Die hypotheekrenteaftrek bestond al veel langer, dus daar lag het niet aan.
Verkeerd gekleed.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:30 schreef golfer het volgende:
Brrr.... wat is het toch koud zo aan de rand van een voetbalveld.
Nou weet ik weer waarom die van ons niet op voetbal zaten.
Neefje 1 helft zien spelen en toen maar weer terug met de scooter.
Nu even weer warm worden.
Dat. De creatieve mogelijkheden(met HRA maximalisatie, verzekerings- en beleggingsconstructies) kwamen pas vanaf de jaren 90 op. Daarvoor was het braaf annuïtair.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:14 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Kwestie van vraag en aanbod in een sterk groeiende economie in combinatie met de steeds creatievere financieringsmogelijkheden denk ik.
Leuk voor buurman, maar om daar geld mee te verdienen, is natuurlijk lastig.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:39 schreef AnneX het volgende:
Wat een stomme volle trein vanuit Zwolle![]()
Wat is/was er te doen dan in het midden van het land ?
En tweede carrières?
Buurman 50+ gaat na ontslag kantoorbaan door met verkorte opleiding hout bewerken / meubelmaken ic.m. zelf geregelde stage bij gerenommeerde meubelmaker.Mét toestemming van de werkcoach
![]()
M.a.w. wat P. zegt: wil en de weg...
Jij hebt het altijd koud? Ik draag nooit handschoenen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:40 schreef AnneX het volgende:
En vandaag de eerste dag naar buiten zónder handschoenen![]()
Dan wordt het Voorjaar ...
Ja, gek hé !?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij hebt het altijd koud? Ik draag nooit handschoenen.
Dik bloed. Meer vette vis eten.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:50 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, gek hé !?
Wél winterhanden en geen wintertenen
Ah mijn grote voorbeeld die buurmanquote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:39 schreef AnneX het volgende:
En tweede carrières?
Buurman 50+ gaat na ontslag kantoorbaan door met verkorte opleiding hout bewerken / meubelmaken ic.m. zelf geregelde stage bij gerenommeerde meubelmaker.Mét toestemming van de werkcoach
![]()
Ik heb heel snel koude handen koude voeten.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Jij hebt het altijd koud? Ik draag nooit handschoenen.
Zeker !quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:17 schreef Bluezz het volgende:
Oh en ik ben wederom zo blij dat ik mijn hele leven ben blijven huren, ik voel me zo vrij als een vogeltje, we kunnen eventueel zo verhuizen wanneer ons inkomen daalt.
Ja, idd. Ik had de neiging om elke ochtend een glas water of thee te drinken met schijven/partjes citroen. En ik heb een lekker limonaderecept waar hele citroenen in moeten. Maar sinds ik die aflevering heb gekeken: toch maar niet meerquote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:30 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik vind het zo flauw dat je geen ongewaxte citroenen kan kopen hier idd. Nu heeft de Appie wel bio-citroenen maar ik heb het idee dat ook daar was op zit.
Was er daarvoor soms vertraging of zo?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:25 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Over de hele lengte van de trein zit het gangpad vol en er zijn geen extra treinstellen beschikbaar. Op zaterdag ochtend.
Tja, de aldi in NL heeft helaas niet zo'n geweldig assortiment is mijn ervaring, heb hier nog nooit bio-spul gezien zelfs. Kan erg verschillen per land. Net als de Lidl. Die verkoopt in GB bijvoorbeeld tomatenpuree in een tube ipv blikjes. Ik heb nu een tube mee gekregen van mijn vriendinnetje maar ik vind het jammer dat ik het hier nergens kan vinden. Gooi altijd halve blikjes weg, zonde..quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Aldi-sued hier verkoopt gewoon biocitroenen.
Zal eens zoeken.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:30 schreef Isabeau het volgende:
Er is nog een leuke aflevering van de keuringsdienst van waarde over citroenen, Anne. Moeite waard om eens te kijken.
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:34 schreef Isabeau het volgende:
http://keuringsdienstvanw(...)everingen/26-07-2012
Er wordt niet genoeg Bio geproduceert en de UK en D kopen het op, meer vraag ernaar en mensen die bereid zijnnervoor te betalenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:33 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Tja, de aldi in NL heeft helaas niet zo'n geweldig assortiment is mijn ervaring, heb hier nog nooit bio-spul gezien zelfs. Kan erg verschillen per land. Net als de Lidl. Die verkoopt in GB bijvoorbeeld tomatenpuree in een tube ipv blikjes. Ik heb nu een tube mee gekregen van mijn vriendinnetje maar ik vind het jammer dat ik het hier nergens kan vinden. Gooi altijd halve blikjes weg, zonde..
Ik doe mijn best, maar ik red het niet in mijn uppie blijkbaarquote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er wordt niet genoeg Bio geproduceert en de UK en D kopen het op, meer vraag ernaar en mensen die bereid zijnnervoor te betalen
Jaaaa een bokje ipv de konijnen in de tuinquote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:46 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik doe mijn best, maar ik red het niet in mijn uppie blijkbaar![]()
![]()
Oh Piet, even iets anders: hoe denk jij over geit? Ik zit er over te denken in mei een geitenbokje te kopen. Geslacht en wel dus.. Doen? Niet doen?? Lekker? Niet lekker??
Heeerlijk vlees, echt verrukkelijk.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:46 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik doe mijn best, maar ik red het niet in mijn uppie blijkbaar![]()
![]()
Oh Piet, even iets anders: hoe denk jij over geit? Ik zit er over te denken in mei een geitenbokje te kopen. Geslacht en wel dus.. Doen? Niet doen?? Lekker? Niet lekker??
Okido. Dan ga ik tzt eens in Delden kijken voor een bokje.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heeerlijk vlees, echt verrukkelijk.
Minder maandelijks betalen voor veel meer huis. Eigen keuken kiezen, eigen alles kiezen..quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:35 schreef Stereotomy het volgende:
ff een n00bvraag: wat is precies het voordeel van het kopen van een huis? Is dat voornamelijk vanwege dat je denkt er financieel voordeliger mee uit te zijn?
Ik snap dat mensen die hun droomhuis willen en willen verbouwen, móeten kopen, maar wat zijn voor jullie voors en tegens om te kopen?
Een bokje valt reuze mee, die worden zo jong mogelijk geslacht want ze kosten meer om te houden dan ze opleveren.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:39 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Okido. Dan ga ik tzt eens in Delden kijken voor een bokje.![]()
Als iemand mee wilt delen.. een hele geit is nog best groot geloof ik!
Ik zal ook eens informeren dan aan hoeveel volume ik moet denken..quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een bokje valt reuze mee, die worden zo jong mogelijk geslacht want ze kosten meer om te houden dan ze opleveren.
Als je weet dat je op dezelfde plek blijft wonen lijkt me kopen nog steeds handiger dan huren. Vooral dus wat ze hier al zeggen: je kan verbouwen en breken zoals je zelf mooi vindt.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:35 schreef Stereotomy het volgende:
ff een n00bvraag: wat is precies het voordeel van het kopen van een huis? Is dat voornamelijk vanwege dat je denkt er financieel voordeliger mee uit te zijn?
Ik snap dat mensen die hun droomhuis willen en willen verbouwen, móeten kopen, maar wat zijn voor jullie voors en tegens om te kopen?
Ooit omdat je dan niet alleen jaren geld in een bodemloze huurput gooide maar ook vermogen opbouwde in de loop der jaren door af te lossen en met enig geluk je huis in waarde te zien stijgen. Maar ja...quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:35 schreef Stereotomy het volgende:
Nou ja, ik vind dat wel het nadeel van huren, je betaald iedere maand flink maar bouwt geen bezit op. Maar het heeft ook heel veel voordelen, zeker in onderhoudskosten.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:48 schreef Bluezz het volgende:
Bodemloze huurput, zo heb ik dat nooit gezien.
Ik zie alleen maar voordelen, daarbij gezegd dat ik niet zo'n verbouwert ben en snel tevreden.
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:00 schreef FutureFairytale het volgende:
2 jonge dozen in de Chinees:
Mogen wij foo yong hai met alleen kip?
"is met ei en kip"
Wij willen graag alleen kip
Ja, en het grote nadeel: je draait zelf op voor onderhoud en reparatie (en vervanging van badkamer, keuken etc etc).quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:17 schreef Stereotomy het volgende:
Okee, dus:
- Maandelijkse vaste lasten zijn met koophuis doorgaans lager dan een vergelijkbaar huurhuis
- Je bouwt vermogen op omdat het huis uiteindelijk van jezelf is
- Je kunt verbouwen wat je wil
- Je hoopt dat de huiswaarde gaat stijgen zodat je winst maakt mocht je in de tussentijd willen verhuizen
En waarbij dat laatste nu dus een beetje fout gaat op deze markt. Zijn dat zo ongeveer de voordelen van kopen vs. huren?
Ja, en mocht je plots weg moeten, dat je afhankelijk bent van de verkoop van je huis en de actuele waarde.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:25 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ja, en het grote nadeel: je draait zelf op voor onderhoud en reparatie (en vervanging van badkamer, keuken etc etc).
het is alleen zo rottig uitgeven van het geld dat in stenen zit.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:58 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
het zijn vooral 'ouderen' waar momenteel het vermogen ligt, puur doordat ze flinke overwaarde hebben indien eigen huis en zo. En maar klagen he..![]()
Er zijn er ook genoeg die het huis inmiddels vrij hebben, geen hypotheeklast hebben scheelt nogal in je maandlast.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:28 schreef z80 het volgende:
[..]
het is alleen zo rottig uitgeven van het geld dat in stenen zit.
Het grootste nadeel lijkt me dat je minder mobiel bent, je bent afhankelijk van de verkoop van je huis als je weg wilt.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:25 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ja, en het grote nadeel: je draait zelf op voor onderhoud en reparatie (en vervanging van badkamer, keuken etc etc).
In de huidige markt is dat idd ook een groot nadeel.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het grootste nadeel lijkt me dat je minder mobiel bent, je bent afhankelijk van de verkoop van je huis als je weg wilt.
In een leven genereer je maar een x bedrag aan vermogen. Als je idd aan het begin van je leven wat zuinig aan doet en dat allemaal gooit richting je huis, kun je als je mazzel hebt rond je 40ste aflossingsvrij leven. Dat lijkt me een heerlijk vrij gevoel. Aan de andere kant, je bent maar 1x 20 of 30 in je leven. Als je daarin leuke dingen wil doen, moet je daar ook wat budget voor uittrekken.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:30 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Er zijn er ook genoeg die het huis inmiddels vrij hebben, geen hypotheeklast hebben scheelt nogal in je maandlast.
een eigen huis hebben waar je alles aan kan/mag doen en dat het, in ieder geval voor mij, een stuk goedkoper is.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:35 schreef Stereotomy het volgende:
Rond je 40equote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
In een leven genereer je maar een x bedrag aan vermogen. Als je idd aan het begin van je leven wat zuinig aan doet en dat allemaal gooit richting je huis, kun je als je mazzel hebt rond je 40ste aflossingsvrij leven. Dat lijkt me een heerlijk vrij gevoel.
Ja, ik volgde wat personal finance blogs en een paar gastauteurs hebben beschreven hoe ze dat deden. Maar idd, tenzij je inkomsten gigantisch zijn, moet je heel zuinig leven. Is voor sommige mensen ook een beetje shangri-la, op je 40e 'retiren', ofwel zovel geldgenererende bezittingen hebben dat je zonder te werken elke maand prima rond kunt komen op een levensstandaard die je wil.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:35 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Rond je 40eDan moet je wel heel zuinig leven..
met 40 ga ik niet reden om uit de schuld te zijn. maar voor de 50 moet het wel lukken.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
In een leven genereer je maar een x bedrag aan vermogen. Als je idd aan het begin van je leven wat zuinig aan doet en dat allemaal gooit richting je huis, kun je als je mazzel hebt rond je 40ste aflossingsvrij leven. Dat lijkt me een heerlijk vrij gevoel. Aan de andere kant, je bent maar 1x 20 of 30 in je leven. Als je daarin leuke dingen wil doen, moet je daar ook wat budget voor uittrekken.
Fijn dat ze dat samen kunnen doen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:43 schreef borisz het volgende:
Kennissen hebben een mooi pand. Afbetaald en wel. Geen kinderen, scheelt ook. Daarbij verhuren ze de zolder + een kamer. Met 54 en 52 zijn ze met pensioen gegaan.
Daarbij leven ze redelijk zuinig. Maar ze zijn de helft van de tijd op vakantie en lekker van het leven aan het genieten.
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:46 schreef Sunnythesun het volgende:
Wij hebben te dure hobby's om zuinig aan te doen![]()
Nou ja, dat dus. Ik wil juist nu toch vooral ook zoveel mogelijk doen waar ik blij van word. Onze tactiek is dat we geen heel duur huis gekocht hebben.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]![]()
Geniet ervan voordat je dement wordt![]()
![]()
Dat is verstandig, want heel veel middeninkomens zitten nu in de shit omdat men te dicht bij het randje gekocht heeft, en als er inkomsten wegvallen, is er een probleem.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:48 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Nou ja, dat dus. Ik wil juist nu toch vooral ook zoveel mogelijk doen waar ik blij van word. Onze tactiek is dat we geen heel duur huis gekocht hebben.
Ik las ff lekkere wijvenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:49 schreef borisz het volgende:
Ze doen ook veel met huizenruil enzo. Zowel in NL als in het buitenland. Scheelt dan ook in de kosten op vakantie.
Oh en ze hebben altijd lekkere wijnen daar.
Ik lees net dat citaat: “The most dangerous risk of all – The risk of spending your life not doing what you want on the bet you can buy yourself the freedom to do it later”. Past welquote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:48 schreef TAV74 het volgende:
Nou ja, dat dus. Ik wil juist nu toch vooral ook zoveel mogelijk doen waar ik blij van word. Onze tactiek is dat we geen heel duur huis gekocht hebben.
Wij hebben alleen op mijn salaris gekocht, en dat paste meer dan ruim. En inmiddels verdien ik al een stuk meer dan toen we kochten.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:51 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat is verstandig, want heel veel middeninkomens zitten nu in de shit omdat men te dicht bij het randje gekocht heeft, en als er inkomsten wegvallen, is er een probleem.
Dat wordt ook mijn taktiek.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:53 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Wij hebben alleen op mijn salaris gekocht, en dat paste meer dan ruim. En inmiddels verdien ik al een stuk meer dan toen we kochten.
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik lees net dat citaat: “The most dangerous risk of all – The risk of spending your life not doing what you want on the bet you can buy yourself the freedom to do it later”. Past wel
Keep on dreaming... en kom vooral geen tegenslag tegen. Dan kan het misschien. Vooral niet ziek worden en ook nooit werkloos worden.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:34 schreef Stereotomy het volgende:
In een leven genereer je maar een x bedrag aan vermogen. Als je idd aan het begin van je leven wat zuinig aan doet en dat allemaal gooit richting je huis, kun je als je mazzel hebt rond je 40ste aflossingsvrij leven. Dat lijkt me een heerlijk vrij gevoel. Aan de andere kant, je bent maar 1x 20 of 30 in je leven. Als je daarin leuke dingen wil doen, moet je daar ook wat budget voor uittrekken.
Ik probeer gewoon van iedereen te leren en uit te vinden wat ik wil in het leven, terwijl ik ondertussen geniet van het levenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:21 schreef AnneX het volgende:
Ben je met een studie bezig hoe je Selang 2.0 kunt navolgen?
Jep, een waar woordquote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:08 schreef golfer het volgende:
.
En nog een heel erg kostenbesparende tip: geen partner en vooral geen kinderen nemen.
Ja, of een partner met dezelfde instelling over geld als jij. Dan kan het lekker aantikken.quote:
Als ik?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, of een partner met dezelfde instelling over geld als jij. Dan kan het lekker aantikken.
Sowieso is financiën zo'n beetje reden no. 1 of 2 van scheidingen, maargoed.
Rephrase: als je in een relatie zit, kun je maar beter hetzelfde over geld denken, anders heb je al gauw regelmatige problemen.quote:
Prima gelukt. Nog hier en daar kleine tweak nodig, maar erg lekker.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:16 schreef Bluezz het volgende:
En ik ben aan het proefbakken voor een etentje later in maart :
http://www.smulweb.nl/recepten/1373952/Limoncello-taart![]()
Plus nog een eetlepel limoncelloquote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Prima gelukt. Nog hier en daar kleine tweak nodig, maar erg lekker.
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Net de lamsrackjes op, smaak van het voorjaar! Had fond, rode wijn en honing, takje rozemarijn, twee fijngesneden wortelttjes, 5 teentjes knof, laurier en foelie een uurtje laten pruttelen, gezeefd en gebonden, afgemontage met een kluit boter.
De saus was goddelijk, de lamsracks krokant gebraden van buiten en rood van binnen, heerlijk, kon daar masterchef mee in.
Bedoel je inbranden ? Met olie oid ?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:04 schreef z80 het volgende:
tijd dat het weer wat beter weer word. dan kan ik de ravage in de tuin opruimen.
de rozenboog heeft de winter niet overleeft, gevolg 2 rozenstruiken die de doorgang versperren.
en ik heb een plaatstalen pan gekocht die ingewerkt moet worden. dat wil ik niet doen als de ramen en deuren in de keuken dicht zitten.
een stalen pan moet net zoals een gietijzeren pan worden ingewerkt. het makkelijkste gaat dit met aardappel en een hand zout. de aardappel en of schillen goed "doorbakken" en de pan schoonvegen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
Bedoel je inbranden ? Met olie oid ?![]()
Jammer van de rozen? die zijn uit de boog over het tuinpad " gedrapeerd" ?
# copyright Bluezz op " gedrapeerd"
Olifantengeheugenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
Bedoel je inbranden ? Met olie oid ?![]()
Jammer van de rozen? die zijn uit de boog over het tuinpad " gedrapeerd" ?
# copyright Bluezz op " gedrapeerd"
Zo jammer dat ik niet van de lamssmaak houquote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Net de lamsrackjes op, smaak van het voorjaar! Had fond, rode wijn en honing, takje rozemarijn, twee fijngesneden wortelttjes, 5 teentjes knof, laurier en foelie een uurtje laten pruttelen, gezeefd en gebonden, afgemontage met een kluit boter.
De saus was goddelijk, de lamsracks krokant gebraden van buiten en rood van binnen, heerlijk, kon daar masterchef mee in.
Nou eh, dit moet online van mn HR coachquote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:51 schreef AnneX het volgende:
...floepte er zomaar uit....![]()
en ...zelfinzicht...? Jij ?![]()
Online nog wel ! ook iets met letters
lamsboutjes wel, net als karbonaadjesquote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:51 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zo jammer dat ik niet van de lamssmaak hou
Oef.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:58 schreef Bluezz het volgende:
Op Competitie, Aanzien, Materiële beloning, Carriëre en Sensatie scoor ik laag.
Wauw
Sneller een huis. De woningmarkt in de randstad voor starters is compleet ruk. Door een huis te kopen ben je sneller en heb je net even iets meer controle.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:35 schreef Stereotomy het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
....quote:
Ik was net thuis van een bezoekje aan DE & CF. volgende keer regel ik wel een logeerplek daar. Das's een stuk prettigerquote:
Neequote:
Lekkerquote:Op zondag 3 maart 2013 13:20 schreef AnneX het volgende:
Dinsdag catering is verplaatst naar vanavond![]()
Uit het boek Plenty: http://www.guardian.co.uk(...)/foodanddrink.recipe
Rn dat was het.quote:
Haha ja ik blijf het wel vreemd vinden dat meer dan de helft allochtoon is in A'dam.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Rn dat was het.
Altijd toch weer lekker druk in de binnenstad en heel af-en-toe hoor je wel eens dat er Nederlands gesproken wordt..
quote:Op zondag 3 maart 2013 15:16 schreef AnneX het volgende:
Een interessante special bij VK ( tekst én foto'svan Erwin Olaf) :
Lang zullen we leven![]()
Ook een kort verhaal van Franca Treur ( whats in a name ).
Quote: "...U kunt zich nu uitkleden, dan sluit ik uw stoma aan op de
afvoerkanalen..."
En bijna de andere helft is toerist.quote:Op zondag 3 maart 2013 18:04 schreef FutureFairytale het volgende:
Haha ja ik blijf het wel vreemd vinden dat meer dan de helft allochtoon is in A'dam.
GroenLinks rijdt geen 130, dus... ?quote:
Nieuwe rage schapen nadat er geiten meezingen?quote:
Je kunt in 040 in de kruisstraat ook paardenbiefstuk halenquote:Op zondag 3 maart 2013 23:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vandaag paardenbiefstuk bij café Sjiek in Maastricht gehad. Leek me wel een actuele gerechtkeuze
.
[ afbeelding ]
100% zelfde bereiden als runderstoofvlees met je favoriete recept.quote:Op maandag 4 maart 2013 00:09 schreef chufi het volgende:
Zag vandaag paardestoofvlees in de aanbieding bij de Vomar
Iemand een recept?
Een keer proberen danquote:Op maandag 4 maart 2013 00:02 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je kunt in 040 in de kruisstraat ook paardenbiefstuk halen
Had al getekendquote:Op maandag 4 maart 2013 12:46 schreef golfer het volgende:
Oh @Borisz: http://www.noordhollandsd(...)d&utm_medium=twitter
Ik nu ook.quote:
Oh, dat is zo Moskou jaren 70 dat ding, geweldig!quote:Op maandag 4 maart 2013 12:46 schreef golfer het volgende:
Oh @Borisz: http://www.noordhollandsd(...)d&utm_medium=twitter
Gelunchwandeldquote:Op maandag 4 maart 2013 19:57 schreef AnneX het volgende:
Pfoe, na 5 uur moeiteloos latex - bij een ander - op de muren smeren,
ben ik wel een beetje geradbraakt![]()
en dan nog een liedje zingen op de les.![]()
In de pauzes nog even in de volle zon op het balkon thee gedronken.
Morgen weer
Hebben jullie tijd voor de zon gehad ?
Ik begrijp niet dat intelligente mensen dat soort trash kijkenquote:Op maandag 4 maart 2013 20:37 schreef FutureFairytale het volgende:
Steer; dat meisje wat jij rare nagels vind hebben is op tv!
RTL 5; Chantal heet ze.
Raar om haar op tv te zien maar aan de andere kant; is wel wat voor haar. Ze is wel wat aandachtsgeil en sexverslaafd
quote:De term 'welvaartsevangelie' wordt door tegenstanders schamper gebruikt om een variant van de pinksterkerk aan te duiden, die de nadruk legt op succes en voorspoed in het hier en nu. Is dat het hele verhaal? Tegenlicht wil meer weten en gaat op pad om te begrijpen wat deze kerken aan moderne mensen te bieden hebben.
De pinksterkerk is wereldwijd aan een ongekende opmars bezig, die juist bij de middenklasse en hoger opgeleiden zeer succesvol is. Een kwart van de 2 miljard christenen in de wereld is nu lid van een pinksterkerk - vergeleken met 6% in 1980 - en iedere dag komen daar 35.000 nieuwe leden bij.
Tegenlicht ging kijken bij twee van deze nieuwe kerken: de van oorsprong Australische C3 kerk in Amsterdam en de Redeemed Christian Church of God in Lagos (Nigeria). Welke ideeën, gevoelens en tactieken drijven de opmars van de snelst groeiende religieuze beweging ter wereld?
Bijbel als managementboek
De pinkstergemeenschap bestaat uit duizenden verschillende kerken, maar alle leden delen het geloof dat de Heilige Geest een directe rol speelt in het dagelijks leven. Geloof in de duivel en bovennatuurlijk genezing gaan moeiteloos samen met moderne communicatiemiddelen en gratis carrièreadvies. De boodschap van de kerk is: Groei en Live Your Best Life! Haal het beste uit jezelf en bekeer wie je bekeren kan.
In de focus op expansie en meetbaar resultaat is de kerk - die door de pastors ‘gerund wordt als een business’ - de perfecte pendant van de neoliberale wereldmaatschappij. Maar wat zien moderne mensen precies in een kerk die een tiende van het inkomen vraagt als maandelijks bijdrage, gebruik maakt van commercials en popmuziek, en de bijbel promoot als ‘het beste management boek dat ooit geschreven is’?
Bidden voor rijkdom
In Afrika biedt de pinksterkerk voor veel arme mensen simpelweg steun in de strijd om het dagelijks bestaan en tevens de kans op rijkdom, want volgens veel predikers is God in staat om materiële rijkdom schenken aan iedereen die sterk genoeg gelooft en voldoende schenkt aan de kerk. Dit is een aantrekkelijk idee voor veel Afrikanen, die dagelijks worstelen met armoede en ongelijkheid. Maar de behoefte aan bijstand van de Heilige Geest in de dagelijkse 'rat race' is zeker niet beperkt tot Afrikanen alleen.
Ook bij C3 in Amsterdam bidden hoogopgeleide Nederlanders voor een lagere hypotheekrente of een promotie op hun werk. Bankiers, CEO’s en succesvolle zakenmannen dienen als rolmodellen in workshops, die als doel hebben om de Bijbel relevant te maken voor het leven in deze tijd. De pinksterbeweging lijkt goed aan te sluiten bij de materiële en spirituele behoeftes van miljoenen mensen in de hele wereld. Coaching door god zelf en de belofte van rijkdom en succes in onzekere tijden - waarin steun van familie en vrienden vaak ver weg is - spelen daarbij zeker een grote rol.
Er zijn best veel vrienden van me al op tv geweest. Nog nooit de neiging gehad te kijken.quote:Op maandag 4 maart 2013 20:42 schreef FutureFairytale het volgende:
Maakt mij niet uit in wat voor programma mijn vrienden zitten; ik kijk wel. Wie zou er niet kijken als er een vriend/vriendin op tv komt.
Maar dit programma zou no way iets voor mij zijn om mee te doen. Help. Ik kom nooit meer aan een baan.
Telt niet als je geen tv hebtquote:Op maandag 4 maart 2013 21:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er zijn best veel vrienden van me al op tv geweest. Nog nooit de neiging gehad te kijken.
Was dat SHE?quote:Oh wacht, 1 vriendin heb ik teruggezien via een youtubefilmpje in een FOKtopic over haarMaar het programma zelf toen niet gekeken.
Die heb ik noodgedwongen bij jullie thuis gezienquote:
Oh haha ja weet ik nietquote:Op maandag 4 maart 2013 21:41 schreef Isabeau het volgende:
Ja, want SHE was een rl vriendin van mij.
Oh ja, daar kwam je helemaal speciaal voor naar ons toe.quote:Op maandag 4 maart 2013 21:46 schreef Isabeau het volgende:
Die heb ik noodgedwongen bij jullie thuis gezien
quote:Op maandag 4 maart 2013 20:37 schreef FutureFairytale het volgende:
Steer; dat meisje wat jij rare nagels vind hebben is op tv!
RTL 5; Chantal heet ze.
Raar om haar op tv te zien maar aan de andere kant; is wel wat voor haar. Ze is wel wat aandachtsgeil en sexverslaafd
Je kunt het!quote:Op maandag 4 maart 2013 23:32 schreef Stereotomy het volgende:
Is met drie managers tegelijk, dus 't is geen trio maar een quattro zelfs morgen. Heb er wel zin in. Laatste keer dat ik een quattro solli had, liet ik me aftroeven. Gaat me niet nog een keer gebeuren.
En hoe ging het zingelen vanavond!quote:Op maandag 4 maart 2013 23:27 schreef AnneX het volgende:
Als je avonden achtereen kunt dansen, swing je hier ook doorheen !![]()
# you go Steer
Wat in combinatie met je verdiensten natuurlijk ronduit hilarisch isquote:Op maandag 4 maart 2013 23:24 schreef Stereotomy het volgende:
Morgen twee sollicitaties wegens verplaatsing van die van vandaag. Morgenavond zal ik dus wel deaud zijn.
Heb er vertrouwen in, in mijn piepel skilz.![]()
Vooral niet mezelf zijn.'Heeft u ook zwakke punten?' 'Ja, die telefoon he...
'
Verbazend hé...en dan zeggen hullie, daar heb ik " recht op" , want hetquote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:06 schreef PdeHoog het volgende:
Ik verbaas me af en toe echt over het taalgebruik hier op FOK!. Het lijkt wel alsof Nederlands geen verplicht vak meer is op de middelbare school of zo.
"Hun willen...."
Coolquote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:05 schreef Isabeau het volgende:
Hey P, ik ben vrijdag vrijDus dan kan ik de hele dag Simcity doen
Weekend helaas wel werken.
Ik heb het niet zo op de verkopers met alleen key's dus ja...heb het hele spel besteld.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:06 schreef Isabeau het volgende:
Met papa gaat het de goede kant op, volgens mij doet hij goed wat de dokter zegt (rustig aan doen). Morgen weer naar hem toe. En geen idee waar mevr Indy is. Had het wel leuk gevonden als ze bleef meekletsen
![]()
En P, heb je het hele spel besteld? Je kan het toch ook gewoon downloaden met een code...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |