Polen zijn geen Oost-Europeanen. Dat zijn de volkeren die in het oosten van Europa wonen, Russen, wit Russen en Oekraïners. Verdiep je eens in bepaalde zaken alvorens je iets uitkraamt. Het is nu allemaal onzin.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 01:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeg ik soms van wel?
Het gaat over Oost-Europeanen, en daar vallen Polen ook onder he.
En nu gaat het weer over Bulgaren. Je haalt allerlei nieuwsberichten aan, maar nergens vind ik terug dat het het merendeel van de Oost-Europese bevolking betreft die fout is. Wat een onzin hier.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 01:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: "als"
2: Die argumentatie werd en wordt nog steeds aangehaald bij discussies over criminaliteit bij Marokkaanse jongeren..
Zo kom je nooit ergens hé.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)lgaren-met-toeslagen
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 01:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Top argumentatie.![]()
Als ik je een tip mag geven zou ik mij eens verdiepen in de psychologie van de mens en hoe vooroordelen en generalisaties tot stand komen.
quote:Een vooroordeel is een mening die niet op feiten is gebaseerd. Voltaire definieerde een vooroordeel als een mening zonder oordeel.
Een vooroordeel is meestal een mening over iemand of een groep mensen. Het gaat bijvoorbeeld over één kenmerk van een stereotype. Vaak zijn vooroordelen (het resultaat van) veralgemeningen. Voorbeelden van vooroordelen zijn: 'alle Duitsers hebben bierbuiken', 'Belgen zijn dom', 'Nederlanders zijn krenterig' of 'dikke mensen zijn gezellig'. Een vooroordeel kan gezien worden als een veel voorkomende menselijke fout in het denken, redeneren of het nemen van beslissingen.
Ah, de daden van een persoon reken jij een totaal ander persoon aan. Achterlijke denkwijze.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 01:45 schreef TwentyFourr het volgende:
Ach zolang ze in de MOE-landen op grote schaal discrimineren zie ik het probleem er niet van in.
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 01:57 schreef Polacco het volgende:
[..]
Polen zijn geen Oost-Europeanen. Dat zijn de volkeren die in het oosten van Europa wonen, Russen, wit Russen en Oekraïners. Verdiep je eens in bepaalde zaken alvorens je iets uitkraamt. Het is nu allemaal onzin.
Dat is een bekend probleem van de PVV'er.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 01:59 schreef Polacco het volgende:
[..]
Ah, de daden van een persoon reken jij een totaal ander persoon aan. Achterlijke denkwijze.
Ik beweer ook nergens dat dat het geval is.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 01:58 schreef Voszje het volgende:
[..]
En nu gaat het weer over Bulgaren. Je haalt allerlei nieuwsberichten aan, maar nergens vind ik terug dat het het merendeel van de Oost-Europese bevolking betreft die fout is. Wat een onzin hier.
Hoi, ik ben TwentyFourr. En wie mag jij wezen, dat je mij zo aanvalt?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 01:59 schreef Polacco het volgende:
[..]
Ah, de daden van een persoon reken jij een totaal ander persoon aan. Achterlijke denkwijze.
Ik denk dat die voortkomen uit de onderbuik van figuren die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 02:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En waar komen stereotypes vandaan denk jij?
Jij denkt dat die uit de lucht komen vallen ofzo?
Dat deed je wel, aangezien je aangaf dat het merendeel van de Oost-Europeanen fout bezig is en je met een minderheid geen samenleving kan vormen. Je spreekt jezelf tegen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 02:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik beweer ook nergens dat dat het geval is.
Wat een onzin hier, inderdaad.
Wat een simplisme.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 02:01 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik denk dat die voortkomen uit de onderbuik van figuren die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is.
IK had al aangegeven dat dat nogal zwart/wit is.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 02:02 schreef Voszje het volgende:
[..]
Dat deed je wel, aangezien je aangaf dat het merendeel van de Oost-Europeanen fout bezig is en je met een minderheid geen samenleving kan vormen. Je spreekt jezelf tegen.
Ja, dat is simplisme inderdaad.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 02:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een simplisme.
http://www.sg.uu.nl/nieuw(...)en-we-er-niet-omheen
Dus nu reageer je opnieuw zwart/wit door te impliceren dat de meerderheid crimineel is. Goed, ga vooral door met generaliseren.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 02:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
IK had al aangegeven dat dat nogal zwart/wit is.
Maar dat je met een minderheid geen samenleving kunt opbouwen is nogal evident. Zeker als die meerderheid crimineel is.
Vooroordelen berusten soms op een kern van waarheid maar meestal is er een hoop bij gefantaseerd om de groep in een kwaad daglicht te stellen. Het is moeilijk om een stereotiep te kunnen veranderen omdat als het stereotiep zich niet voordoet men niet eens denkt aan dat stereotiep. En als je een Poolse man bier ziet kopen in de Aldi dan komt het weer op: "alle Polen zijn dronkelappen".quote:Op donderdag 1 augustus 2013 01:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ahja?
Jij bent zo,n iemand die ook tegen vooroordelen is? Vooroordelen zijn er niet zomaar. Hetzelfde met generalisatie..
Jouw waarheid misschien. Ik doe geen hullie hullie, ik wijs debielen zoals jij terecht.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 01:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De waarheid = haatzaaiende opmerkingen?
Ga ergens anders huilie huilie doen.
Vind ik ook wel leuk inderdaad.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 02:06 schreef TwentyFourr het volgende:
Deadprez, leuk dat je alsnog een vervanger voor de 'nwsdiscussie' hebt gevonden vandaag
deze manquote:Op donderdag 1 augustus 2013 02:06 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja, dat is simplisme inderdaad.Mensen beoordelen op achterhaalde en achterlijke generalisaties is natuurlijk het toonbeeld van intelligentie.
Jij doet dat ook. De een verbeterd zijn vooroordelen alleen sneller dan de ander (als ze niet kloppen).quote:Op donderdag 1 augustus 2013 02:06 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja, dat is simplisme inderdaad.Mensen beoordelen op achterhaalde en achterlijke generalisaties is natuurlijk het toonbeeld van intelligentie.
Nee dus.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 02:06 schreef Voszje het volgende:
[..]
Dus nu reageer je opnieuw zwart/wit door te impliceren dat de meerderheid crimineel is. Goed, ga vooral door met generaliseren.
Heb je één van die drie dingen voor me? Ik heb hier niks. Of wacht, ik kom het wel van je stelen, als echte Oost-Europeaan.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 02:06 schreef TwentyFourr het volgende:
Aan de rest: eet een mandarijn/kiwi/appel wat je ook lekker vindt en ga slapen.
Maat, je hebt echt geen flauw idee waar je allemaal over praat. Het enige dat je doet is aannames maken. Dit kan ik hier natuurlijk moeilijk bewijzen en het staat je vrij om het niet te geloven, maar ik zal nooit een oordeel of een mening klaarhebben over iemand die ik niet ken.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 02:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij doet dat ook. De een verbeterd zijn vooroordelen alleen sneller dan de ander (als ze niet kloppen).
Maar wanneer jij iemand ziet lopen die je aandacht trekt dan ga jij daar al dingen over denken, zonder dat jij hem of haar kent. Dat zijn dan per definitie vooroordelen.
Jij zou alleen een praatje met zo,n iemand maken om dan je vooroordelen in te trekken (wanneer nodig).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |