En jij kan niet lezen!!Beweer ik dat er in de CV ketel water bewaard wordt op 40 graden?Neee!!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 23:48 schreef cvboer het volgende:
[..]
Zelden zoveel onzin gelezen binnen 1 minuut. De idioot waar jij over schrijft heeft zeker je ketel aangelegd? 40 graden... De temperatuur waarbij legionella zich op z'n best voelt....
De uitstroom temperatuur moet 60 graden zijn ivm afdoding eerder genoemde legionella.
Daar is geen norm voor. Wat voor jou heet is, kan ik wel koud vinden.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:11 schreef Electrood het volgende:
60 graden naar je douche??????Dat moet je niet willen en waarschijnlijk is dat ook niet zo.40 graden is meestal de norm voor een douche.
En jij hebt geen verstand van cvketels. Het water wordt pas gemengd in de KRAAN, en niet eerder. Het water komt met 60 graden uit de ketel.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 23:52 schreef Electrood het volgende:
[..]
En jij kan niet lezen!!Beweer ik dat er in de CV ketel water bewaard wordt op 40 graden?Neee!!
Op het moment dat jij de douchekraan open doet gaat er een straal lopen van een bepaalde hoeveelheid water van meer dan 60 graden gemengd met koud water wat tezamen als 40 graden naar je douchekraan toe gaat!Snap je het nu??Sjongejonge!!
40 graden vind jij echt wel te heet hoor voor water.Water is heel wat anders als ergens bij 40 + in de schaduw lopen!Daar kan je dat echt niet mee vergelijken.Net als je in water van veertien graden al heel gauw onderkoeld bent en in lucht van veertien graden niet zo gauw.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 23:53 schreef cvboer het volgende:
[..]
Daar is geen norm voor. Wat voor jou heet is, kan ik wel koud vinden.
Goed,nog 1 keer en dat stop ik er mee,het wordt TWEE KEER gemengd,eerst in de CVketel en daarna in je Thermostaatkraan..Eerst naar 40 graden en daarna naar welke temperatuur je in gesteld hebt en die is zeer waarschijnlijk lager dan 40 graden.Doeiiiii!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 23:56 schreef cvboer het volgende:
[..]
En jij hebt geen verstand van cvketels. Het water wordt pas gemengd in de KRAAN, en niet eerder. Het water komt met 60 graden uit de ketel.
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 00:00 schreef Electrood het volgende:
[..]
40 graden vind jij echt wel te heet hoor voor water.Water is heel wat anders als ergens bij 40 + in de schaduw lopen!Daar kan je dat echt niet mee vergelijken.Net als je in water van veertien graden al heel gauw onderkoeld bent en in lucht van veertien graden niet zo gauw.
Maar ik zit niet te wauwelen,het staat goddomme in de beschrijving van de CVKetel!!!
Daarom stop ik met deze discussie en gaan jullie nou maar lekker door wauwelen en jullie nog eens een keer die heetwaterkraan open doet zonder thermostaat er tussen zullen jullie het wel merken als er 60+ water naar je thermostaakraan gaat.Denk je nog wel eens mij en zal je zeggen,die Electrood had toch gelijk..
Goed, nog 1 keer en dan stop ik ermee, het wordt EEN keer gemengd, IN de thermostaatkraan. De ketel warmt het inkomende water op tot 60 graden, wat naar je wastafel/keuken/douchekraan gaat.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 00:02 schreef Electrood het volgende:
[..]
Goed,nog 1 keer en dat stop ik er mee,het wordt TWEE KEER gemengd,eerst in de CVketel en daarna in je Thermostaatkraan..Eerst naar 40 graden en daarna naar welke temperatuur je in gesteld hebt en die is zeer waarschijnlijk lager dan 40 graden.Doeiiiii!
Hier heb je een link,en wat staat daar?Warmwatercapaciteit in 40 graden!!!!!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 00:18 schreef cvboer het volgende:
[..]
Goed, nog 1 keer en dan stop ik ermee, het wordt EEN keer gemengd, IN de thermostaatkraan. De ketel warmt het inkomende water op tot 60 graden, wat naar je wastafel/keuken/douchekraan gaat.
Lees je eerst eens in de materie, voordat je onzin begint uit te kramen hier.
En als laatste, ga nou niet de wijsneus uithangen en denken dat je het beter denkt te weten dan iemand die werkt in de installatietechniek.
Je maakt jezelf daarmee compleet belachelijk en je zet jezelf voor schut. Maargoed, dat is niet mijn probleem, hilarisch zijn je posts wel, dat moet ik je nageven. Chapeau daarvoor.
Waar in die link staat dat het water 80 graden is?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:43 schreef Electrood het volgende:
[..]
Hier heb je een link,en wat staat daar?Warmwatercapaciteit in 40 graden!!!!!
En ik zit niet te wauwelen,ik heb zo'n ding!Wel is aar een oude Fastomat,geloof dat die niet meer bestaat,maar die werkt toch echt zo,met twee warmwaterafvoeren!En het staat in de omschrijving van mijn toen nieuwe huis.je weet wel,wat voor materialen er in komen,wat voor tegels etc.etc,en dus ook wat warmwater er geleverd wordt.Ook daar staat het er in dat er warm water geleverd wordt aan de badkamer van 40 graden en iets van 80 graden aan de keuken.En nou BASTA,eigenwijze oelewappers!!!http://www.kieskeurig.nl/cv-ketel/atag/alle
Kalk in je kraan, het opnieuw afstellen is als het ware het begin van het einde......quote:Op maandag 4 maart 2013 00:15 schreef mmarkjj het volgende:
Hoe het ook zij met die temperaturen, ik kan jullie melden dat het opnieuw instellen van de temperatuur op de douchekraan het euvel heeft verholpen. Blijft nog wel dat ik me afvraag hoe dit ineens nodig is.
Bedankt voor jullie hulp.
Nou Electrood moet natuurlijk ook beseffen dat het systeem dat hij heeft niet gangbaar is bij de meeste merken.quote:Op maandag 4 maart 2013 08:07 schreef Coolmint het volgende:
beste klipper en electrood,
duidelijk in ieder geval. wat ik me wel afvraag is of dit soort systemen nog wel veilig zijn aangezien er dus altijd een eind warme leiding met te lage temp. wordt gebruikt ivm legionella. sorry electrood voor mijn twijfel aan je verhaal. voor de rest wat betreft de temperaturen: voor het schoonmaken van de badkamer vind ik het altijd wel fijn om water met een temp. hoger dan 60 graden te hebben. verbranden heb ik daarbij trouwens geen last.
mmarkjj, succes met je kraan!
Was ook gewoon verkrijgbaar op de Nederlandse installaties hoor.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:29 schreef cvboer het volgende:
Deze hele discussie was niet nodig geweest als hij had verteld dat om een Belgische installatie ging.
Hier in nl is zoiets niet bruikbaar, willen we hier een tappunt begrenzen plaatsen we een microtherm of een ander mengventiel.
De microtherm van grohe,
http://www.e-tra.nl/grohe-grohtherm-micro-chroom.htm
Zou kunnen. Gelukkig weinig toegepast hier. Ik ken ze niet in iedergeval.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:51 schreef klipper het volgende:
[..]
Was ook gewoon verkrijgbaar op de Nederlandse installaties hoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |