abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123829079
Ik lees nu 'A perfect mess' als tegenhanger van alle ADHD/opruim boeken...
http://www.amazon.com/Per(...)ed-Fly/dp/0316114758
'A Perfect Mess: The Hidden Benefits of Disorder - How Crammed Closets, Cluttered Offices, and on-the-Fly Planning Make the World a Better Place'

Daarvoor 'Een opgeruimd leven met ADHD' na aanleiding van een tip uit dit topic.
http://www.bol.com/nl/p/o(...)hd/1001004004439839/

Daarvoor nog 2 andere boeken over ADHD gelezen, maar ik werd een beetje moe van al dat opgeruim en georganiseer :P Dus is dat boek dat ik nu aan het lezen ben wel een leuke tegenhanger.
Worry is a misuse of imagination
  zaterdag 9 maart 2013 @ 16:01:08 #77
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123829195
Het boek opgeruimd! bevat best wel handige richtlijnen, maar je zult alle boeken aan moeten passen op jouw behoeften.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_123829247
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 16:01 schreef Skull-splitter het volgende:
Het boek opgeruimd! bevat best wel handige richtlijnen, maar je zult alle boeken aan moeten passen op jouw behoeften.
Plus dat nieuwe gewoontes in moeten slijten. Tenminste ik verwater al gauw weer in oude gewoontes }:|
Religie is een mentale ziekte.
pi_123829297
quote:
Wat dat betreft begrijp ik ook niet waarom er niet meer (goede) AD(H)D-coaches zijn. Ik heb het mezelf nu wel redelijk aangeleerd maar het werkt zoveel fijner als er even iemand met je mee kijkt die begrijpt waar je probleem zit.
Draai het om.
pi_123829313
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 16:02 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Plus dat nieuwe gewoontes in moeten slijten. Tenminste ik verwater al gauw weer in oude gewoontes }:|
Ja dat is natuurlijk juist onderdeel van het probleem.
Draai het om.
pi_123829925
quote:
Ik vind het verfrissend om te lezen dat het niet allemaal zo opgeruimd hoeft..
pi_123830195
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 15:39 schreef Probability het volgende:
Vriendinnetje met ADD raadt mij af om met medicatie te beginnen.. Omdat haar geluksmomenten weg zijn en je hogere pieken en dalen hebt in je denken/chaotisch handelen.

Hoe is jullie ervaring daarmee?
Geluksmomenten had ik sowieso niet in die tijd, mede dankzij depressie als comorbiditeit bij m'n AD(H)D, maar de pieken en dalen herken ik wel. Persoonlijk vond ik die waanzinnig interessant, vanwege m'n studie, maar ook omdat ik voor het eerst zo'n enorme kalme focus had. :)
pi_123830255
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 16:34 schreef Gray het volgende:

[..]

Geluksmomenten had ik sowieso niet in die tijd, mede dankzij depressie als comorbiditeit bij m'n AD(H)D, maar de pieken en dalen herken ik wel. Persoonlijk vond ik die waanzinnig interessant, vanwege m'n studie, maar ook omdat ik voor het eerst zo'n enorme kalme focus had. :)
Ik heb zonder medicatie ook geen pieken/geluksmomenten dus op zich ben ik daar niet zo bang voor..
pi_123830281
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 16:36 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik heb zonder medicatie ook geen pieken/geluksmomenten dus op zich ben ik daar niet zo bang voor..
De keuze is aan jou. En je behandelend arts natuurlijk. ;)
pi_123830455
Uhm ja ik zou medicatie krijgen maar dat wilde ik niet - liever eerst coaching.
pi_123832453
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 16:42 schreef Probability het volgende:
Uhm ja ik zou medicatie krijgen maar dat wilde ik niet - liever eerst coaching.
Altijd verstandig.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 17:49:48 #87
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_123832986
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 16:25 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik vind het verfrissend om te lezen dat het niet allemaal zo opgeruimd hoeft..
Als ik een bewoner op mijn werk in een kamer vol troep aanspreek op zijn kamer dan zeg ik ook altijd dat het echt niet loodrecht en alles uit het zicht moet liggen, maar was van de vloer, schone kleding in de kast en vaat/vuil verwijderen. En als je gewoon elke avond of elke ochtend de laatste troepjes wegzet dan ben je meteen klaar.

Mijn huis is ook een zooi maar komt vooral door achterstallig achterhoud, ook dat moet ik opknippen in onderdelen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_123833520
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:34 schreef Gray het volgende:

[..]

Altijd verstandig.
En nu is dat traject wegbezuinigd dus heb ik ergens anders een nieuwe intake..
pi_123833566
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:11 schreef Probability het volgende:

[..]

En nu is dat traject wegbezuinigd dus heb ik ergens anders een nieuwe intake..
Tja, zolang instant resultaat niet bestaat zit er weinig op dan blijven proberen. ;)
pi_123833637
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:12 schreef Gray het volgende:

[..]

Tja, zolang instant resultaat niet bestaat zit er weinig op dan blijven proberen. ;)
Nou heb nog geen coaching oid doordat het traject halverwege is opgeheven, dus coaching lijkt mij de eerste stap. Dat is niet 'blijven proberen'.
pi_123833730
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:15 schreef Probability het volgende:

[..]

Nou heb nog geen coaching oid doordat het traject halverwege is opgeheven, dus coaching lijkt mij de eerste stap. Dat is niet 'blijven proberen'.
Nou ja, je bewandelt een leerweg om met AD(H)D om te gaan; het verkrijgen van hulp in de vorm die jij wil is ook een stap. ;)

Als dat even niet wil lukken, omdat het opgeheven is bijvoorbeeld, dan moet je blijven proberen. :)
pi_123833778
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:18 schreef Gray het volgende:

[..]

Nou ja, je bewandelt een leerweg om met AD(H)D om te gaan; het verkrijgen van hulp in de vorm die jij wil is ook een stap. ;)

Als dat even niet wil lukken, omdat het opgeheven is bijvoorbeeld, dan moet je blijven proberen. :)
Dan snap ik 'er is geen kant en klare oplossing' niet.. Daar vraag ik ook niet om toch?
pi_123833920
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:19 schreef Probability het volgende:

[..]

Dan snap ik 'er is geen kant en klare oplossing' niet.. Daar vraag ik ook niet om toch?
Dat zeg ik ook niet! :o Alleen dat het allemaal tijd en moeite kost, soms meer, soms minder. De zoektocht naar een lifecoach bijvoorbeeld. :)

Maar geef toe, het zou fijn zijn om in één keer ermee klaar te zijn. ;)
pi_123833982
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:24 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet! :o Alleen dat het allemaal tijd en moeite kost, soms meer, soms minder. De zoektocht naar een lifecoach bijvoorbeeld. :)

Ach de reis op zich is ook wel interessant, toch? Ik denk ook dat het simpelweg tijd kost om het goede spoor te vinden.
Draai het om.
pi_123834047
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:24 schreef Gray het volgende:

[..]

O dan begreep ik je verkeerd ;)!!

Ja dat zou wel handig zijn..
pi_123834065
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:26 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Ach de reis op zich is ook wel interessant, toch? Ik denk ook dat het simpelweg tijd kost om het goede spoor te vinden.
Zeker. :Y

Ik leerde meer dan alleen over AD(H)D, wat ik top vind.
pi_123834101
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:26 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Ik ben een beetje uitgereisd ;)
pi_123834112
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:29 schreef Gray het volgende:

[..]

Zeker. :Y

Ik leerde meer dan alleen over AD(H)D, wat ik top vind.
Ik kan ook niet zeggen dat het nu per se over ADD is gegaan, ook over hoe ik in elkaar zit en waarom ik doe wat ik doe. Daar komt natuurlijk meer bij kijken dan een diagnose, het is allemaal maar relatief.
Draai het om.
pi_123834351
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:31 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Ik kan ook niet zeggen dat het nu per se over ADD is gegaan, ook over hoe ik in elkaar zit en waarom ik doe wat ik doe. Daar komt natuurlijk meer bij kijken dan een diagnose, het is allemaal maar relatief.
Het effect van de therapie is uiteraard ook afhankelijk van het soort persoon dat je bent, plus natuurlijk de comorbiditeiten.
pi_123834392
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:38 schreef Gray het volgende:

[..]

Het effect van de therapie is uiteraard ook afhankelijk van het soort persoon dat je bent, plus natuurlijk de comorbiditeiten.
Als die er al zijn.
Draai het om.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')