Een coöperatieve vennootschap hoeft niet per se een sociaal oogmerk te hebben.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:14 schreef blomke het volgende:
Is het niet een coöperatieve bank? Blijkbaar wordt er wel een winst/verlies opgemaakt, getige de cijfers. En Blijkbaar kan er ook centraal worden besloten om filialen te sluiten en 3000 arbeidsplaatsen te schrappen. En manipuleren van de Libor schijnen ze ook te kunnen. Kortom, ze hebben veel weg van de banksters die in handen van aandeelhouders zijn
Vertel?quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:03 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Een coöperatieve vennootschap hoeft niet per se een sociaal oogmerk te hebben.
De meeste coöperatieve vennootschappen opereren in grote lijnen zoals bv's, al zijn een aantal juridische bepalingen anders (je kan bv. makkelijker in- en uittreden als vennoot).
Maar ze hebben dus ook gewoon aandeelhouders.
Nou dat kan zelfs Wikipedia je vertellenquote:
Nee, ok, maar ik ga geen uren lopen zoeken om dat ook nog eens voor je te gaan achterhalen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:37 schreef arjan1212 het volgende:
Daar staat niet wie de eigenaar van de lokale rabobanken is.
http://www.jaarverslagenr(...)spx#ZjEwNzA7YTEzOTI7quote:De Rabobank Groep bestaat in Nederland uit zelfstandige lokale Rabobanken en de centrale organisatie, de Coöperatieve Centrale Raiffeisen-Boerenleenbank B.A. (Rabobank Nederland) met dochters en deelnemingen
Dat zijn mensen die zelfstandig Rabobankfilialen runnen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 23:51 schreef arjan1212 het volgende:
Ja dat was al duidelijk. Nu nog wie is de eigenaar van die 136 rabobanken.. enz
en volgens mij klopt dat ook wel, want was dit ook niet de reden van die rating bureaus om ze te downgraden. Ze kunnen moeilijk aan nieuw eigen vermogen komen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:01 schreef arjan1212 het volgende:
Ja maar die ledencertificaten dat is maar een heel klein deel van hun eigen vermogen.
mja. ik hou het er maar op dat de oorspronkelijke verschaffers van kapitaal al heel lang geleden zijn terugbetaald en dat het eigen vermogen inmiddels vrijwel geheel uit ingehouden winst uit het verleden bestaat
Dat denk ik toch niet, de bankdirecteur van de lokale rabobank is echt niet de eigenaar.. dan moet ie persoonlijk 10% van het balanstotaal inleggen.. dat is dan 200 miljoen euro.. balanstotaal hiero is 2 miljardquote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:03 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die zelfstandig Rabobankfilialen runnen.
Net zoals jij morgen als je wil een buurtsuper kan gaan doen.
Ik begrijp niet waar je het over hebt, en ik snap ook niet waarom hij 10 procent van het balanstotaal zou moeten inleggen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:11 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Dat denk ik toch niet, de bankdirecteur van de lokale rabobank is echt niet de eigenaar.. dan moet ie persoonlijk 10% van het balanstotaal inleggen.. dat is dan 200 miljoen euro.. balanstotaal hiero is 2 miljard
Het eigen kapitaal van wie?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:17 schreef arjan1212 het volgende:
Omdat bij een bank het eigen kapitaal 10% is
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:01 schreef arjan1212 het volgende:
Ja maar die ledencertificaten dat is maar een heel klein deel van hun eigen vermogen.
mja. ik hou het er maar op dat de oorspronkelijke verschaffers van kapitaal al heel lang geleden zijn terugbetaald en dat het eigen vermogen inmiddels vrijwel geheel uit ingehouden winst uit het verleden bestaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |