SPOILER: ProcessorOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: WerkgeheugenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: GPU: Graphics Processing Unit (Videokaart)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Merk/bouwkwaliteit en ondersteuning voor Android-versiesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Connectiviteit/SpecificatiesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(dikgedrukt = ICS voorgeïnstalleerd + vrij recent/onderweg)Iconia Tab A100 / A110 / A200 / A210 / A211 / A500 / A510 / A700
![]()
101 G9 / 80 G9 / Carbon / Arnova G3-series (budget-dochter) 101 XSEee Pad SL101 / MeMo / TF101 / TF201 / TF700 / TF300 / Padfone
HTC Flyer / HTC Jetstream / HTC Quattro
XOOM / XOOM2 / XOOM2 ME
Galaxy Tab 7 / 7 V2 / 7.7 / 8.9 / 10.1 / 10.1 V2
Tablet S / P
Google Nexus | Toshiba | Packard Bell | LG | Point of View | Kindle | Huawei | Adam Notion Ink | Viewsonic | Yarvik
Populaire ChinaTab brands: Ainol, Onda, Bmorn, Cube, Ramos, SmartQ, Teclast, Window (Yuandao), Zenithink
Enkele Chinese webshops:![]()
![]()
![]()
![]()
Enkele AliExpress stores: • Elijah Store • UGoodBuy • Eternal Team • Grace Team • Grace Top Trade • Grace Intl
In China kun je verder in de webshops zoeken via ChinaPrices. Eventueel kun je ook Chinatabs halen van Taobao/Tmall (zoals de officiële Ainol-store), een Chinagigant met vele vendors die binnen China leveren; sites als MisterTao (BIC) en Zarmark (Jack) bestellen die voor je en sturen de goederen naar je door. Vergeet niet dat het importeren van goederen uit het buitenland mogelijk heffingen met zich meebrengt. Voor meer informatie kijk je op douane.nl .
› Coupons
panda4fok = 5% korting bij Pandawill | fb2012fiver = 5% korting bij MP4Nation
Couponsites: Tjoos | Retailmenot
Voor sites als Buyincoins & MisterTao is eventueel ook recommenderkorting te snaaien. Let op user signatures.
› Non-ChinaVoor de tablets die in Nederland beschikbaar zijn kun je terecht op de officiële websites en bij de bekende elektronicawinkels zoals BCC, Dixons, Dynabite, etc. Natuurlijk kun je ook even kijken op check.fok.nl, Google Shopping en pricewatch. Je hebt tegenwoordig ook vaak verkapte Chinatabs bij winkels als Trekpleister, Kruidvat, Bart Smit, Intertoys en Kijkshop voor redelijke prijzen. Als je op budget zit en garantie in Nederland en geen gedoe wilt, is het een idee om naar zulke tablets te kijken, een enkele kan zowaar een leuke koop zijn. Wel eerst goed research doen!
Europabreed op Geizhals of Amazon.co.uk.
Aantal apps & games in de Play Store, statistiek door AppBrain. (Verdere statistiek: AndroLib)
› Interessante sitesNederlands:
| Tablets Magazine | TabletGuide | Portablegear | Androidworld | Androidtablet | Tabletworld |Internationaal:
| Play Store (voorheen Android Market) | AppBrain | Engadget | Slashgear | CNET | PC Magazine | Phone Arena | DigiTimes | Tabletrepublic | Lilliputting | Tablet PC Review | Arctablet Blog | Slatedroid | XDA Developers | Modaco |China:
| Giz-China | Shanzai | Micdigi | imp3.net |
› Third party markets: | BlackMart Alpha | Amazon appstore | Getjar |
(Als bijvoorbeeld je Chinese tablet niet ondersteund wordt door een gratis app zoals YouTube)
› Vorige delen
Android tablet discussie topic-keten
OP V2.0 - V2.1 door: shiznutsజ్ఞా![]()
Duh. Weet ik. Maar jij zei 'Next' en ik vond het gewoon leuk om dat op te volgen met 'Previous'.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Ah zoquote:Op donderdag 28 februari 2013 19:52 schreef shiznuts het volgende:
Duh. Weet ik. Maar jij zei 'Next' en ik vond het gewoon leuk om dat op te volgen met 'Previous'..
జ్ఞా![]()
Had trouwens niet meegekregen dat je meepostte in het topic.
Wat voor tablet(s) heb jij eigenlijk?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Ik volg 't al een tijdje. Wil er op termijn eentje kopenquote:Op donderdag 28 februari 2013 19:54 schreef shiznuts het volgende:
Had trouwens niet meegekregen dat je meepostte in het topic.
Wat voor tablet(s) heb jij eigenlijk?. En dan cyanogenmod erop zetten (dat ken ik en bevalt mij goed op mijn telefoon).
Maar op de cyanogenmodsite staan alleen de merken die ze in de NL-winkels ook zouden verkopen volgens mij. Wat anders dan de Chinese tablets die ik hier voorbij zie komen.
Welke heb jij? En met welke rom?జ్ఞా![]()
lol, you don't wanna know.
Heb hier liggen (op chronologische volgorde) Archos 101IT G8 (scherm doet vaag), Hyundai A7HD, Ainol Novo7 Elf II (scherm gebarsten), Ainol Novo7 Aurora II, Ainol Novo7 Fire, Archos GameTab & Ainol Novo10 Hero II.
En er ligt ook nog een wrapped Archos 7 Home Tablet, maar die gaat als cadeau weg.
M'n main use tablet is de Fire. Met Patt Moss ROM.The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Dayumn.quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:29 schreef shiznuts het volgende:
Heb hier liggen (op chronologische volgorde) Archos 101IT G8 (scherm doet vaag), Hyundai A7HD, Ainol Novo7 Elf II (scherm gebarsten), Ainol Novo7 Aurora II, Ainol Novo7 Fire, Archos GameTab & Ainol Novo10 Hero II.
En er ligt ook nog een wrapped Archos 7 Home Tablet, maar die gaat als cadeau weg.
M'n main use tablet is de Fire. Met Patt Moss ROM.
Welke zou je aanraden qua prijs/kwaliteit?జ్ఞా![]()
Een grootverzamelaar, hahaquote:Op donderdag 28 februari 2013 20:29 schreef shiznuts het volgende:
M'n main use tablet is de Fire. Met Patt Moss ROM.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.![]()
De Fire is wel erg fijn, compacte 7" maar toch 5000mAh, bluetooth, 1280x800 IPS scherm etc.
Mooie Cheese-case erbij en you're set.
Maar andere merken maken ook erg mooie tabs natuurlijk.
Zelf lijkt me die Exynos W42 van Ramos ook wel wat, maar toch ga ik denk ik voor een van de RK3188 tablets die nog uit gaan komen. Mooie quadcore Full HD versie met 2GB RAM.One for every day of the week. You know how I roll.quote:
Dacht dat de Ainol ELF 2 een CM rom hadquote:Op donderdag 28 februari 2013 19:59 schreef µ het volgende:
[..]
Ik volg 't al een tijdje. Wil er op termijn eentje kopen. En dan cyanogenmod erop zetten (dat ken ik en bevalt mij goed op mijn telefoon).
Maar op de cyanogenmodsite staan alleen de merken die ze in de NL-winkels ook zouden verkopen volgens mij. Wat anders dan de Chinese tablets die ik hier voorbij zie komen.
Welke heb jij? En met welke rom?(is al wel wat ouder, maar wellicht ook redelijk goedkoop te krijgen).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/![]()
Waar vind ik die?quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:36 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Dacht dat de Ainol ELF 2 een CM rom had(is al wel wat ouder, maar wellicht ook redelijk goedkoop te krijgen).
.
Ik kijk wel naar specs die langskomen, maar niet naar prijzen en links. En hoe zit het met importheffingen?
జ్ఞా![]()
Via de gebruikelijke China-kanalen, over bestellen, verzenden en import lees je je het beste ff in: GC / [Chinese Webshops] Topic #244 Laders met gratis CHEMO kuur!The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Zo. Ik heb voor mezelf de knoop doorgehakt en 'as I type' is mijn Ainol Spark onderweg. Na goed overleg met Elijah (July) heb ik de gok maar gewaagd. 200 euro afgetikt met de creditcard. Je kunt overigens nu niet meer betalen met iDEAL op aliexpress, dat dat ook even gezegd is. Gooi wel het eea aan ervaringen hierheen als ik 'm binnen heb
Koekje d'r bij?![]()
Daar ga je enorm spijt van krijgen, wat een slechte move.
..
De beste 9.7incher op dit moment. Sja, ik zie wel, rond ainol wordt altijd wel het eea gedaan qua custom rom development, ik wacht t af.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:53 schreef shiznuts het volgende:
Daar ga je enorm spijt van krijgen, wat een slechte move.
..![]()
.... en bedankt shiz![]()
p.s. Die RK3188 is volgens de geruchten (from what I've heard) niet zo superb als wordt geclaimd. wat power management issues (trekt batterij snel leeg) en compatibilty issues. Maar dat wordt ook afwachten
Koekje d'r bij?![]()
Paar nOOb-vraagjes:
- Als je voor de tablet spul aanschaft in de play-store, kun je dan diezelfde content ook downloaden voor je android phone en straks wellicht je OUYA enzo!?
- Ik was afgelopen maandag bij een vriend die een 'kastje' had gekocht waarmee hij gratis allemaal zenders en films kon 'streamen', o.a. HBO enzo. Ik neem aan dat het kastje gewoon op Android draaide, en vandaar de vraag of dat dan ook mogelijk is op de tablet!? Het programma dat hij draaide was XBMC, maar geen idee hoe hij al dat gratis streaming voor elkaar had gekregen, want het kastje werd gewoon zo verkocht.... (inclusief 2GB ruimte en HDMI enzo)![]()
Hier staat het e.e.a (weet niet hoet het met updates zit ivm unoffical port). Je kan zoeken op Slatedroid.com daar loopt er ook een topic over).quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:37 schreef µ het volgende:
[..]
Waar vind ik die?.
Ik kijk wel naar specs die langskomen, maar niet naar prijzen en links. En hoe zit het met importheffingen?
- Play store wel, OUYA niet (want die krijgt een eigen store, wellicht gaat Play store door knutselaars wel op de ouya gezet worden maar dan werkt de Ouya store niet meer).quote:Op vrijdag 1 maart 2013 05:21 schreef Yi-Long het volgende:
Paar nOOb-vraagjes:
- Als je voor de tablet spul aanschaft in de play-store, kun je dan diezelfde content ook downloaden voor je android phone en straks wellicht je OUYA enzo!?
- Ik was afgelopen maandag bij een vriend die een 'kastje' had gekocht waarmee hij gratis allemaal zenders en films kon 'streamen', o.a. HBO enzo. Ik neem aan dat het kastje gewoon op Android draaide, en vandaar de vraag of dat dan ook mogelijk is op de tablet!? Het programma dat hij draaide was XBMC, maar geen idee hoe hij al dat gratis streaming voor elkaar had gekregen, want het kastje werd gewoon zo verkocht.... (inclusief 2GB ruimte en HDMI enzo)
- Hoe groot was dat kasje (creditcard?) dan is het een Raspberry Pi, als het een stick of groter kastje was dan is het wellicht Android maar dat lijkt mij ivm met hardware decoding van films onwaarschijnlijk.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Google play maakt wel onderscheid tussen je telefoon en je tablet.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 05:21 schreef Yi-Long het volgende:
Paar nOOb-vraagjes:
- Ik was afgelopen maandag bij een vriend die een 'kastje' had gekocht waarmee hij gratis allemaal zenders en films kon 'streamen', o.a. HBO enzo. Ik neem aan dat het kastje gewoon op Android draaide, en vandaar de vraag of dat dan ook mogelijk is op de tablet!? Het programma dat hij draaide was XBMC, maar geen idee hoe hij al dat gratis streaming voor elkaar had gekregen, want het kastje werd gewoon zo verkocht.... (inclusief 2GB ruimte en HDMI enzo)
Ik heb/had een aantal apps voor mijn telefoon gekocht en afhankelijk van de ontwikkelaar zijn die beschikbaar voor je tablet.
Bijvoorbeeld Poweramp dat ik gekocht had voor mijn telefoon is niet beschikbaar op mijn tablet. Daarentegen gReader Pro is gewoon geupdate en heeft zelfs een vrij redelijke tablet interface.We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²

Vi Veri Veniversum Vivus Vici![]()
Niet helemaal correct. Sommige apps vragen gewoon bepaald specs van je toestel en dit heeft niet steeds iets te maken met het feit of het nu over een telefoon of tablet gaat. Sommige apps willen bv een back camera, waar niet alle tablets over beschikken. Het is wel zo dat je eens een app hebt gekocht je deze app op alle door deze app ondersteunde android-devices mag installeren zonder verdere kost. Meestal als ik een nieuw android device heb dan ga ik via mijn pc naar de playstore en selecteer ik daar de apps die ik op mijn nieuwe andoid device wil.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 09:23 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Google play maakt wel onderscheid tussen je telefoon en je tablet.
Ik heb/had een aantal apps voor mijn telefoon gekocht en afhankelijk van de ontwikkelaar zijn die beschikbaar voor je tablet.
Bijvoorbeeld Poweramp dat ik gekocht had voor mijn telefoon is niet beschikbaar op mijn tablet. Daarentegen gReader Pro is gewoon geupdate en heeft zelfs een vrij redelijke tablet interface.Waarom zou OUYA-store niet meer werken eens je de playstore installeert. Volgens mij kan je zoveel stores gebruiken als je zelf wil (blackmarket, pandaapp, getjar, ...)quote:- Play store wel, OUYA niet (want die krijgt een eigen store, wellicht gaat Play store door knutselaars wel op de ouya gezet worden maar dan werkt de Ouya store niet meer).
[ Bericht 5% gewijzigd door Fasroslis op 01-03-2013 10:22:55 ]![]()
Stomme vraag misschien maar is het mogelijk en hoe dan, om foto's van een camera (SD) rechtstreeks naar novo 7 fire te kopieren?
ik wil hem gaan gebruiken op vakantie om direct fotos door te kunnen sturen maar dan moet ik ze wel direct op de tablet kunnen zetten.![]()
Dacht dat je daar voor root moest hebben (en root is uitsluiting voor de Ouya store meen ik gelezen te hebben. Sideloaden mag wel overigensquote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:17 schreef Fasroslis het volgende:
[..]
Niet helemaal correct. Sommige apps vragen gewoon bepaald specs van je toestel en dit heeft niet steeds iets te maken met het feit of het nu over een telefoon of tablet gaat. Sommige apps willen bv een back camera, waar niet alle tablets over beschikken. Het is wel zo dat je eens een app hebt gekocht je deze app op alle door deze app ondersteunde android-devices mag installeren zonder verdere kost. Meestal als ik een nieuw android device heb dan ga ik via mijn pc naar de playstore en selecteer ik daar de apps die ik op mijn nieuwe andoid device wil.
[..]
Waarom zou OUYA-store niet meer werken eens je de playstore installeert. Volgens mij kan je zoveel stores gebruiken als je zelf wil (blackmarket, pandaapp, getjar, ...)
Poweramp is een muziekspeler, die vraagt niet om gps/internet of andere rare dingen die mijn Tab niet zou hebben.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:17 schreef Fasroslis het volgende:
[..]
Niet helemaal correct. Sommige apps vragen gewoon bepaald specs van je toestel en dit heeft niet steeds iets te maken met het feit of het nu over een telefoon of tablet gaat. Sommige apps willen bv een back camera, waar niet alle tablets over beschikken. Het is wel zo dat je eens een app hebt gekocht je deze app op alle door deze app ondersteunde android-devices mag installeren zonder verdere kost. Meestal als ik een nieuw android device heb dan ga ik via mijn pc naar de playstore en selecteer ik daar de apps die ik op mijn nieuwe andoid device wil.
[..]
Waarom zou OUYA-store niet meer werken eens je de playstore installeert. Volgens mij kan je zoveel stores gebruiken als je zelf wil (blackmarket, pandaapp, getjar, ...)
Het hangt wel af van de dev want de androidversie van mijn tab is gelijk aan de van mijn telefoon.
Verder klopt je verhaal wel.We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²

Heeft die novo fire ondersteuning voor microsd kaartjes? Dan zou je met een adapter dat kaartje in je camera kunnen steken. Zo zou het kunnen werken. Anders kan het ook via usb als dat ding ondersteuning heeft voor MHL. Ik kan dat wel even testen om mijn Novo 7 Venus.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:35 schreef forzavit het volgende:
Stomme vraag misschien maar is het mogelijk en hoe dan, om foto's van een camera (SD) rechtstreeks naar novo 7 fire te kopieren?
ik wil hem gaan gebruiken op vakantie om direct fotos door te kunnen sturen maar dan moet ik ze wel direct op de tablet kunnen zetten.We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²

Dat zou top zijn! Thanks
Probleem met de micro SD kaartjes is dat dit ten koste gaat van de read/write snelheid van het kaartjes in de camera aangezien de adapter de snelheden niet aankan.![]()
Vermoed dat je zal moeten rooten om de playstore erop te krijgen, maar eens hij erop staat kan je weer unrooten en dus op die manier zal je mi de 2 stores wel naast elkaar kunnen draaien. Nu ja dit is natuurlijk wat gokken over een device dat nog niet uit is.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:37 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Dacht dat je daar voor root moest hebben (en root is uitsluiting voor de Ouya store meen ik gelezen te hebben. Sideloaden mag wel overigens![]()
Ik denk dat het zoiets was: http://www.boxtoptheater.(...)-xbmc-pre-configuredquote:Op vrijdag 1 maart 2013 08:47 schreef RobertNL het volgende:
- Hoe groot was dat kasje (creditcard?) dan is het een Raspberry Pi, als het een stick of groter kastje was dan is het wellicht Android maar dat lijkt mij ivm met hardware decoding van films onwaarschijnlijk.
Zal morgen of overmorgen even vragen of hij een naam voor me heeft. Als het Android is, dan zou in theorie een krachtige tablet het dus ook moeten kunnen, toch!?![]()
Wij mij is hij nu net vertrokken van de Hong Kong vestiging van DHL. Ben benieuwd wanneer ik hem ook daadwerkelijk krijg.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:59 schreef cb2013 het volgende:
Ik hoop dat mijn Pipo M9 vandaag wordt verzonden, moet 'm volgende week vrijdag binnen hebben!![]()
Ligt helemaal aan de chipset die gebruikt wordt. Zo is er goede ondersteuning van XBMC op Amlogic devices. De GBox midnight bijvoorbeeld is inderdaad een kastje, net als Pivos en dat ding van j1nx.nl die ook XBMC ondersteunen. Je wilt hardware decoding hebben zodat alles vloeiend verloopt en niet hapert. De NEO X5 krijgt trouwens ook continue updates.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:50 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik denk dat het zoiets was: http://www.boxtoptheater.(...)-xbmc-pre-configured
Zal morgen of overmorgen even vragen of hij een naam voor me heeft. Als het Android is, dan zou in theorie een krachtige tablet het dus ook moeten kunnen, toch!?Maar goed, kijk voor Mediacentertoepassingen ff in dat topic:
DIG / Android Sticks en Mediacenters #1 - Making ordinary tv's smartThe ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Die adapter doet helemaal niets.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:43 schreef forzavit het volgende:
Dat zou top zijn! Thanks
Probleem met de micro SD kaartjes is dat dit ten koste gaat van de read/write snelheid van het kaartjes in de camera aangezien de adapter de snelheden niet aankan.
Er zitten alleen maar verbindingen in om de vormfactor aan te passen.
(Net 1 open gesloopt)
Dit zal niet de belemmerende factor zijn.![]()
Ik heb hier een camera die zich voordoet als usb disk en die werd gewoon prima herkend, kon zo alles kopiëren naar de tab dus het enige wat je even moet halen is zo'n micro usb naar usb host kabeltje. Ziet er over het algemeen ongeveer zo uit.quote:
Is op dealextreme wel te scoren voor onder de 5 euro.We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²

Ga man Aliexpress order van een Pipo M9 annuleren. Heb het voor een vakantie nodig, en duurt een week voor processing.... omg :s
edit: Ik zie dus dat de tablet automatisch wordt gecanceld als het morgen niet wordt verzonden. Ik wacht wel 24 uur. Ik moet de tablet dan wel 11 maart binnen hebben. Hoop dat het zo snel gaat met DHL![]()
Je denkt Pipo, nooit eerder van gehoord, blijkt dat ze dit jaar al voor de 3e keer op de CeBIT staan in Frankfurt.
Duidelijk aspiraties buiten China.![]()
Was (bij mij) wel bekendquote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:51 schreef Mehari het volgende:
Je denkt Pipo, nooit eerder van gehoord, blijkt dat ze dit jaar al voor de 3e keer op de CeBIT staan in Frankfurt.
Duidelijk aspiraties buiten China.ZIjn ook best wat OEMS van (Spanje, Nederland, Frankrijk weet ik
).
Hyundai heeft er zo ook en aantal evenals nog een aantal merken (o.a Ramos die ook op beurzen buiten Aizië staat).MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
hyundai in ieder geval is al langer bekent van oa monitoren.
heb ik ook een tv van welke ook onder de naam Marantz verkocht is voor ongeveer het dubbele als wat ik betaald heb.
Zou ik ook zonder twijfelen een tablet van kopen, de tv is echt prima.![]()
Mijn Pipo M9 in Leipzig nu. Een aparte update staat er nu ook bij:
Door een technisch probleem is de zending momenteel vertraagd in afwachting van verdere afhandeling. Hij staat ON HOLD. Zou mogelijk te maken kunnen hebben dat ze morgen dat ding toch niet kunnen leveren, en hij nog even wacht op een latere vlucht.![]()
Daarom laten ze hem dus wachten (dan kan hij met de maandag pakketten direct hier heenquote:)
Mijn Ainol ligt nu ook in Leipzigquote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:18 schreef Elysee het volgende:
Door een technisch probleem is de zending momenteel vertraagd in afwachting van verdere afhandeling. Hij staat ON HOLD. Zou mogelijk te maken kunnen hebben dat ze morgen dat ding toch niet kunnen leveren, en hij nog even wacht op een latere vlucht.![]()
Normaliter blijft ie daar een dag liggen en gaat ie op de zondag door naar frankfurt oid en dan zondagnacht naar Amsterdam.
Apart in mijn zending overigens dat hij 24 uur niet geupdate werd. Hij werd donderdagavond tegen een uur of 9 op 'departed' uit HK gezet en pas een dag (vrijdag 21:00) stond hij op 'processed' in leipzig. Daar is dus ook geen arrival gescand. Tis altijd lullig met pakketjes geshipt op donderdag en vrijdag, dat ze via duitsland gaan, maar blijkbaar wil DHL de pakjes 'on the move' houden. Van maandag t/m woensdag worden ze rechtstreeks naar Amsterdam gestuurd.
Overigens nog een relevante toevoeging, DHL/douane berekent je kosten op de volgende manier (invoice waarde + 70% van de geschatte(!) verzendkosten) x0.21. Bij mijn neo n002i stond er 50$ op het pakketje, (~37 euro) maar had de douane doodleuk gegokt dat 70% van mijn verzendkosten 89!!!!! euro was - voor een pakje van 500 gram. Zo kwam ik op een totaal van 127 euro waar ik 21% van moest betalen, 26,61, Belachelijk, maar okee. Mocht je de kans krijgen, vraag dan je seller de shipping costs te vermelden op de invoice, zodat de douane dit gebruikt ipv een schatting. De douane gebruikt namelijk een schatting (een belachelijke, dat wel) omdat er geen shipping kosten op je invoice staat. Dat kan je heel veel geld besparen bij pakketjes via DHL.Koekje d'r bij?![]()
Heeft er iemand al een Cube U30GT2 besteld?
Op aliexpress zie ik enkele advertenties staan met in de naam "In stock".![]()
From Pipo website http://www.slatedroid.com(...)_findpost__p__662306quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:18 schreef Elysee het volgende:
Door een technisch probleem is de zending momenteel vertraagd in afwachting van verdere afhandeling. Hij staat ON HOLD. Zou mogelijk te maken kunnen hebben dat ze morgen dat ding toch niet kunnen leveren, en hij nog even wacht op een latere vlucht.
Q106 (M9), PiPO first quad-core tablet is launched
Sat,23,February 2013:02:23 marketing 1094 Comment Latest
Q106 is with Rockchip 3188, quad core CPU, 1.6Ghz, 28nm
Samples are available now
Mass production to the market will be mid of March![]()
Benchmark test reference: Antutu 3.1: 18013. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy![]()
Test runs worden ook vaak genoeg verkochtquote:Op zondag 3 maart 2013 02:15 schreef Janesh het volgende:
[..]
From Pipo website http://www.slatedroid.com(...)_findpost__p__662306
Q106 (M9), PiPO first quad-core tablet is launched
Sat,23,February 2013:02:23 marketing 1094 Comment Latest
Q106 is with Rockchip 3188, quad core CPU, 1.6Ghz, 28nm
Samples are available now
Mass production to the market will be mid of March![]()
Benchmark test reference: Antutu 3.1: 18013(met alle gevolgen van dien
)
Geweldig, dank je welquote:Op vrijdag 1 maart 2013 18:56 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Ik heb hier een camera die zich voordoet als usb disk en die werd gewoon prima herkend, kon zo alles kopiëren naar de tab dus het enige wat je even moet halen is zo'n micro usb naar usb host kabeltje. Ziet er over het algemeen ongeveer zo uit.
[ afbeelding ]
Is op dealextreme wel te scoren voor onder de 5 euro.![]()
Heb ik een annulering aangevraag voor mijn Pip M9, heb ik opeens een DHL tracking gekregen. Ben benieuwd als ik binnen een week mijn tablet ontvang.
[ Bericht 1% gewijzigd door cb2013 op 03-03-2013 16:03:57 ]![]()
DHL chauffeur onderwegEn geen extra kosten volgens de DHL klantenservice. Kleine blijheid-momentjes als je bestelt en laat shippen via DHL
[lees: kudos voor ElijahStore!
]
Koekje d'r bij?![]()
de klantenservice heeft het wel eens fout is mijn ervaring. (zelfs nog in de wacht gehangen omdat ze iemand in Zwolle het liet uitzoeken).quote:Op maandag 4 maart 2013 10:00 schreef eleganza het volgende:
DHL chauffeur onderwegEn geen extra kosten volgens de DHL klantenservice. Kleine blijheid-momentjes als je bestelt en laat shippen via DHL
[lees: kudos voor ElijahStore!
]
Sja met mijn NEO heb ik ook een hoop gezeik gehad (iets met klantenservice zegt 27 euro, koerier zegt dat ik niks moet betalen, ineens 10 euro extra aftikken door fout koerierquote:Op maandag 4 maart 2013 10:14 schreef RobertNL het volgende:
[..]
de klantenservice heeft het wel eens fout is mijn ervaring. (zelfs nog in de wacht gehangen omdat ze iemand in Zwolle het liet uitzoeken).Dat heeft een goeie maand geduurd voordat ik daar die 10 euro 'in credit' kreeg), maar bij de klantenservice zeiden ze dat er op de invoice 25$ stond, en ze had het ook nagevraagd en er stond niks aan kosten bij. Dus ik verwacht (lees: hoop
) niks te betalen, heb ook geen contant geld in huis. Vind het overigens wel belachelijk dat ze in 'Noord Nederland' maar liefst één depot hebben, Zwolle
En laat dat nou net zo'n beetje halverwege Nederland liggen voor mij in het hoge noorden. Moest door een fout van de koerier een keertje helemaal daar heen
Niet aan te raden met het OV want dat depot ligt in zwolle-noord, en niet normaal bereikbaar met de bus/trein
![]()
Ah we zien wel, moet nog naar college om 1 uur, en als ze dan niet geweest zijn dan laat ik ze wel morgen komen.
Koekje d'r bij?![]()
Ja het depot zit daar ideaal:')
En dan sta je daar, druk je op de bel doen ze niet open....
FedEx zit nog verder naar het zuiden als ik het mij goed herinner, gelukkig kwamen die op afspraak nog een keer langs omdat de chauffeur mij de eerste keer "vergeten" wasMisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Serieuze first world problems dit iddquote:Op maandag 4 maart 2013 10:26 schreef RobertNL het volgende:
Ja het depot zit daar ideaal:')
En dan sta je daar, druk je op de bel doen ze niet open....
FedEx zit nog verder naar het zuiden als ik het mij goed herinner, gelukkig kwamen die op afspraak nog een keer langs omdat de chauffeur mij de eerste keer "vergeten" was![]()
![]()
Eternal Team wist mij overigens te melden dat de eerste U30GT2s volgende week verwacht wordenMocht ik die ainol door het raam willen smijten (doe ik dat alsnog niet) maar dan is dat dus nog een mooi alternatief
![]()
Ennnn nu even verder met m'n paper #procrastination (fok)
Koekje d'r bij?![]()
Twijfel, twijfel... Teclast P88 dual core, Ployer MOMO8 of ONDA V812
Iemand tips of ideeen?
(Waarom worden er toch zoveel chinese tabs uitgebracht?!....)![]()
Net mijn Pipo M9 binnen gekregen. Wat een mooi ding! Stukken compacter dan de 10.1 Ainol Hero II. Voelt net wat meer solide. Zal zo een hoop foto´s uploaden.
Bijgeleverd in een apart doosje dat naast het dunne tabletdoosje zatħ
- lader met EU plug
- micro-usb naar male usb
- micro-usb naar female usb
- in ear oordopjesquote:Pipo M9
In vergelijking met de Ainol Novo 10 Hero II (beide een 10.1 inch tablet, toch duidelijk verschil in grootte). De linker is de Pipo M9.
Hier de Pipo M9 bovenop (de Ainol Novo 10 Hero II). Als het scherm uit staat zijn er blokjes te zien. Ziet er vreemd uit maar merk je niets van wanneer hij aan staat.
De diktes verschillen maar nauwelijks (Pipo M9 ietsjes dunner, links). De afwerking van de Pipo is daarentegen wel wat beter rondom de randen.
De zijkanten zijn van een plastic gemaakt (voor grip) en het middenpaneel van een geborsteld metaal. Voelt lekker aan.
Tenslotte alle knoppen en in- uitgangen die zich aan de bovenkant bevinden. Er zit dus ook een resetknopje op!
[ Bericht 43% gewijzigd door Elysee op 04-03-2013 13:30:00 ]![]()
Zeker mooi ding! Ben benieuwd naar de prestaties... Denk dat ik de Pipo M9 ook maar ga kopen, zeg zelf: Pipo klinkt toch als kwaliteit!quote:
Waar heb jij hem gekocht?
[ Bericht 0% gewijzigd door jostiebent op 04-03-2013 16:41:01 ]![]()
Tablet binnen.... heeft ElijahStore me een ZWARTE opgestuurd terwijl er in de omschrijving duidelijk op alle fotos een WITTE te zien is... geloof je toch zelf nietGa ik echt nog even over klagen hoor... geez
maak wel even wat fotos, tablet voelt wel goed aan.
Koekje d'r bij?![]()
Hoe zit het met als je een DHL trackingcode krijgt, en de site van DHL zegt dat er niets te vinden is op dat trackingnummer. Duurt dat een paar dagen?
De rest gefeliciteerd ik lees graag over de Pipo M9
[ Bericht 6% gewijzigd door cb2013 op 04-03-2013 17:42:54 ]![]()
Ben benieuwd of de wifi en scherm kwaliteit goed is van de Pipo m9, dan gaat deze zeker me oude HTC Flyer vervangen.![]()
Ben nu ook wel benieuwd naar deze pipo M9 of de Ainol Spark
Eleganza, waar heb je deze gekocht, ik bedoel bij wie op alie express ?HTC Desire HD /Revolution HD 7
Asus infinity TF700 / CLEANROM 3.1
NEO NOO2 / T12![]()
quote:Pipo M9
De tablet - feeling en uiterlijk:
Meteen bij het uitpakken van de doos was ik verwonderd, wat lijkt ie klein! Ik was oprecht verbaasd over de compactheid van de tablet en vroeg mij af of het wel echt een 10.1 inch tablet was. Met name de dunne bezels maken de tablet een stuk kleiner dan zijn 10.1 grootte maatje de Ainol Novo Hero II, die ik nu ook voor mij heb liggen. Een besparing hierop geeft de Pipo ontzettend veel flair, maar met name de bouwkwaliteit spreekt boekdelen. Doordat er dus ongeveer hetzelfde (of meer?) in een kleinere behuizing is gepropt lijkt hij wat zwaarder maar is hij het zeker niet (Pipo 574g Hero II 647g). Daarnaast voelt de tablet ook een stuk robuuster aan en is de afwerking rond de glasrand wat netter gedaan dan bij de Hero II. Er doet zich echter wel iets vreemds voor, wanneer je naar het (donkere) scherm kijkt kun je ‘vakjes’ van het touchpaneel zien. Dit geeft de tablet in een donkere setting een wat vreemd gezicht, en af en toe valt het toch best wel op.
Wat betreft de dikheid scheelt het maar weinig, al heb ik het gevoel dat de achterkantranden bij de Pipo wat boller zijn en het bij de Hero II wat meer geleidelijk loopt. Maar dit is maar miniem. Wat betreft de achterkant, aan beide zijkanten heeft het geborstelde metaal plaats moeten maken voor een plastic met ‘grip’. Dit voelt prima aan en de afwerking is goed. Twee kleine spleten tussen de twee materialen vormen de speakers (dus in stereo). In vergelijking met de Hero II is de camera een stuk beter zichtbaar en vallen met name de aanduidingen voor de uitgangen wat meer op. Naast de camera zit een flash en een klein reset gaatje, wat behoorlijk bruikbaar kan zijn (maar hopelijk niet zo hoeft te zijn).
De uitgangen zijn aan de bovenkant gemaakt. Wat opvalt is dat er geen volume knoppen zijn (die bevinden zich handig in de interface van de android software). Wel is er een esc- en een powerknop. Uitgangen zijn: powerline, HDMI, 2x micro usb, een audio-uitgang en een TF-sleuf. Ik weet niet in hoeverre ik tevreden ben met de audio uitgang, aangezien ik die liever aan een van de zijkanten zou willen zien.
In vergelijking met de Hero II zou ik de voorkeur aan de Pipo geven aangezien deze compacter is en hij net wat beter is afgewerkt. De camera vind ik mooier ogen bij de Hero II.
Prestaties – het gebruik:
De tablet kwam vol geladen binnen dus kon ik meteen aan de slag. De startup was behoorlijk snel en je start met een mooie Engels interface waarop een aantal widgets zijn geplaatst. Je krijgt ironisch genoeg wel meteen een error te zien dat de music player is gestopt. De tablet is niet geroot en er is maar weinig (Chinese) bloatware. Alle benchmark applicaties zijn al aanwezig, net zoals een versie van NFS Most Wanted. Overigens is alles gewoon normaal te deinstalleren en blijkt daar dus geen root voor nodig.
Onderin het scherm valt een wat ‘vollere’ balk op met daarin de terug, menu knop zoals je die bij elke Android tablet ziet. Maar hier zijn ook een screenshot- en twee volume knoppen aan toegevoegd.
De tablet reageert heel goed. Alle schermen verschijnen snel en er is geen sprake van vertragingen of andere problemen. Zoals gezegd is hij dus niet geroot en dus werkt Titanium Backup nog niet waardoor ik alle apps nog even handmatig moet installeren. Het scherm heeft een prima brightness die ook makkelijk te veranderen is. De Hero II is bij minimale brightness net wat minder helder, maar de Pipo lijkt op full brightness net weer ietsjes helder. Het verschil is minimaal tussen de twee tablets.
De Wifi lijkt net wat beter te zijn dan die van de Hero II, waar sommige mensen al erg over te spreken waren. Webpagina’s laden snel en de algehele ervaring is soepel.
Over de batterij kan ik nog weinig zeggen. Hiervoor heb ik hem te kort in gebruik. Ik heb echter het gevoel dat de Hero II langer mee gaat (maar die heeft ook een grotere batterij).
Van de bluetooth heb ik (nog) geen gebruik gemaakt.![]()
Volgens mij heb je een wereldprimeur, ik zie nog niets op slatedroid, ik zou zeggen brand los met je eerste ervaringen , benchmarks.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:05 schreef Elysee het volgende:
Net mijn Pipo M9 binnen gekregen. Wat een mooi ding!
En je was me net voor tijdens het typen.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy![]()
Als ik die reviews lees en die foto's zie, moet ik toch wel zeggen dat het er zeer netjes en solide uitziet. Zeker voor Chinese tablets
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.![]()
McBub heeft het een en ander op tabletrepublic gepost. Zelfs al een disassembly. Upload nu een filmpje met wat benchmarks etc.quote:Op maandag 4 maart 2013 18:20 schreef Janesh het volgende:
[..]
Volgens mij heb je een wereldprimeur, ik zie nog niets op slatedroid, ik zou zeggen brand los met je eerste ervaringen , benchmarks.
En je was me net voor tijdens het typen.![]()
![]()
Als tegemoetkoming een Visture eisen?quote:Op maandag 4 maart 2013 17:03 schreef eleganza het volgende:
Tablet binnen.... heeft ElijahStore me een ZWARTE opgestuurd terwijl er in de omschrijving duidelijk op alle fotos een WITTE te zien is... geloof je toch zelf nietGa ik echt nog even over klagen hoor... geez
maak wel even wat fotos, tablet voelt wel goed aan.
Redelijk alternatief voor de Ramos W42 is deze eigenlijk ook wel...
[ Bericht 9% gewijzigd door shiz op 04-03-2013 23:18:11 ]The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Nja ze wilden nou niet echt tegemoetkoming geven, een 10 dollar korting ofzo voor mn volgende order. De bijgeleverde EU plug was te groot voor het stopcontact (DAFUQ?!). Dus godzijdank had ik mn travelcharger nog :\
Eerste bevindingen, ik denk dat ik dit een kwestie zoals de ainol fire is. (althans, dat hoop ik) Eerste gevoel is goed, tab voelt stevig aan en geeft ook een stevig uiterlijk. De eerste paar keer opstarten was het goed, geen freezes of whatever. En nu ik even een paar meer apps heb geïnstalleerd freezed hij elke keer dat ik de app drawer open. Het is echt idioot. Ik verwacht dat het een firmware glitch is, maar het laat me de tab niet normaal gebruiken. Om de twee minuten zit ie weer vast en het is niet aan te raden als je ook maar het minste of geringste wilt doen. Vrijjjjj vervelend. Toch spijt dat ik ‘m gehaald heb, maar het beestje heeft potentie. Voor verdere geinteresseerden, wacht maar af met de spark, ik hoop iig dat er gewoon nog écht een goed stukje firmware wordt uitgebracht (bij de Fire duurde dat ook 4 à 5 releases en de Spark zit pas op de tweede firmware (20130201) dus ik verwacht dat er wel het eea aan gaat veranderen. En dat het for gods sake beter wordt. In de tussentijd ga ik alsnog voor mezelf een Pipo M1 halen, oud, maar blijkbaar stabiel genoeg om nog steeds verkocht te worden.
TL; DR: prachtige tab, die ainol spark, zelfs in het zwart… maar nog te wispelturig om stabiel te kunnen werken. Hoop met nieuwe FW dat ie beter wordt.Koekje d'r bij?![]()
Die Chinezen speculeren vaak maar wat over de accu. Vaak blijkt dit helemaal niet te kloppen...quote:Op maandag 4 maart 2013 23:13 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Als tegemoetkoming een Visture eisen?
[ afbeelding ]
Redelijk alternatief voor de Ramos W42 is deze eigenlijk ook wel...
[ afbeelding ]
Voor de rest wel mooie specificaties, al mogen ze dat retina scherm van mij droppen.Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.![]()
Shiz, is jouw Fire helemaal stil? Heb het idee dat de mijne dat was, maar vandaag valt me op dat er geluid uit komt dat klinkt als een mini-ventilator"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."![]()
http://www.slatedroid.com(...)se-of-fire-by-feiyu/quote:Op dinsdag 5 maart 2013 23:48 schreef Quir het volgende:
Shiz, is jouw Fire helemaal stil? Heb het idee dat de mijne dat was, maar vandaag valt me op dat er geluid uit komt dat klinkt als een mini-ventilator
Bij de action 5 (wereld)verloop stekkers voor 3.95quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:30 schreef eleganza het volgende:
Nja ze wilden nou niet echt tegemoetkoming geven, een 10 dollar korting ofzo voor mn volgende order. De bijgeleverde EU plug was te groot voor het stopcontact (DAFUQ?!). Dus godzijdank had ik mn travelcharger nog :\
Eerste bevindingen, ik denk dat ik dit een kwestie zoals de ainol fire is. (althans, dat hoop ik) Eerste gevoel is goed, tab voelt stevig aan en geeft ook een stevig uiterlijk. De eerste paar keer opstarten was het goed, geen freezes of whatever. En nu ik even een paar meer apps heb geïnstalleerd freezed hij elke keer dat ik de app drawer open. Het is echt idioot. Ik verwacht dat het een firmware glitch is, maar het laat me de tab niet normaal gebruiken. Om de twee minuten zit ie weer vast en het is niet aan te raden als je ook maar het minste of geringste wilt doen. Vrijjjjj vervelend. Toch spijt dat ik ‘m gehaald heb, maar het beestje heeft potentie. Voor verdere geinteresseerden, wacht maar af met de spark, ik hoop iig dat er gewoon nog écht een goed stukje firmware wordt uitgebracht (bij de Fire duurde dat ook 4 à 5 releases en de Spark zit pas op de tweede firmware (20130201) dus ik verwacht dat er wel het eea aan gaat veranderen. En dat het for gods sake beter wordt. In de tussentijd ga ik alsnog voor mezelf een Pipo M1 halen, oud, maar blijkbaar stabiel genoeg om nog steeds verkocht te worden.
TL; DR: prachtige tab, die ainol spark, zelfs in het zwart… maar nog te wispelturig om stabiel te kunnen werken. Hoop met nieuwe FW dat ie beter wordt.Cuore Sportivo![]()
Mijn tablet (Pipo M9) zou van het weekend verzonden zijn. Alleen ik kan via de DHL site niets vinden op mijn trackingcode. Is dit normaal?![]()
Even vragen bij de verkoper. Soms geven ze eerst de tracking code van hun bedrijf richting DHL en daarna pas de code van DHL richting je huisquote:Op woensdag 6 maart 2013 20:12 schreef cb2013 het volgende:
Mijn tablet (Pipo M9) zou van het weekend verzonden zijn. Alleen ik kan via de DHL site niets vinden op mijn trackingcode. Is dit normaal?
Mijn Venus is vanavond aangekomen in Leipzig (met DHL), iemand die mij kan vertellen wanneer ik hem dan kan verwachten?![]()
morgen (normaal)quote:Op woensdag 6 maart 2013 21:35 schreef BartMcCormick het volgende:
Mijn Venus is vanavond aangekomen in Leipzig (met DHL), iemand die mij kan vertellen wanneer ik hem dan kan verwachten?MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Ja, de verkoper reageert niet. Moe van!quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:24 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Even vragen bij de verkoper. Soms geven ze eerst de tracking code van hun bedrijf richting DHL en daarna pas de code van DHL richting je huis![]()
Nah, het is geen gezoem, die fix heb ik al lang. Het is echt net of er iets draait, vraag me af of me dat nooit eerder opgevallen is of dat m'n tablet nu ineens raar doet.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 23:50 schreef shiznuts het volgende:
[..]
http://www.slatedroid.com(...)se-of-fire-by-feiyu/"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."![]()
Je kan niks anders dan even wachten.quote:Op donderdag 7 maart 2013 00:13 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Ja, de verkoper reageert niet. Moe van!MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Geef eens de link van je verkoper.quote:. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy![]()
Ik weet niet of ik hier mijn vraag kan stellen maar ik heb het volgende probleem met een Xoom tablet.
Volgensmij laad hij niet meer goed op,
Ik gebruik de originele lader van Motorola maar moet wel wat onder het stekkertje leggen want anders gaat het witte ledje niet branden, (dat ledje houd in dat hij aan het laden is toch?)
Maar na een nacht laden doet hij nog niks.
ondanks dat het witte ledje uit is (teken dat de accu vol is toch?)
Als hij aan de lader hangt en ik druk op de aan/uit knop dan komt ersoms maar niet altijd het beeld met de accu en deze staat dan op 10 procent.
Als ik hem langer indruk wil hij niet opstarten.
er knippert dan wel een klein rood ledje naast de camera aan de voorkant een paar keer
Weet iemand van jullie niet wat ik nog eens kan proberen....
Met 10% accu zou hij toch gewoon moeten opstarten
Iedereen is uniek, behalve ik![]()
Zijn er heel veel mensen zo'n Pipo m9 tablet?
Ik had namelijk wat vraagjes:
- Hoe zit het met de batterij en hoelang gaat deze mee?
- Kan deze via usb opgeladen worden?
- Waar heb je deze aangeschaft?Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.![]()
Nee, nul bijgeluiden, alleen heel zelden een 'plopje' wanneer 'ie uit slaap komt ofzo.quote:Op donderdag 7 maart 2013 09:33 schreef Quir het volgende:
[..]
Nah, het is geen gezoem, die fix heb ik al lang. Het is echt net of er iets draait, vraag me af of me dat nooit eerder opgevallen is of dat m'n tablet nu ineens raar doet.Ja, heel veel.quote:Op donderdag 7 maart 2013 19:18 schreef relativity het volgende:
Zijn er heel veel mensen zo'n Pipo m9 tablet?
Ik had namelijk wat vraagjes:
- Hoe zit het met de batterij en hoelang gaat deze mee?
- Kan deze via usb opgeladen worden?
- Waar heb je deze aangeschaft?Volgens mij heeft nog maar een iemand, misschien twee personen, 'em binnen. Beter kijk/vraag je op de internationale fora voor tablet-specifieke insight, zoals hier op Slatedroid.
AliExpress is waarschijnlijk the way to go.
Kijk voor seller-tips in de OP (OpeningsPost) en/of in de postgeschiedenis van dit topic.The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Ik heb bij deze verkoper gekocht. Het frusterende is, 27 februari zegt de verkoper dat ze die dag gaan shippen. Krijg ik op 3 maart een trackingcode. Alleen is niets op te vinden. Mega frustrerend ook wanneer je woensdag op vakantie gaat.quote:
Edit: ik zie nu dat er bij status staat: Awaiting Receipt
Dat wil zeggen dat DHL m'n pakket nog niet heeft?![]()
Ja daar wordt ik ook zo strontziek van he. Zeggen ze dat ze het eerder verschepen, maar uiteindelijk gebeurd dat pas een week later... Pff.quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:08 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Ik heb bij deze verkoper gekocht. Het frusterende is, 27 februari zegt de verkoper dat ze die dag gaan shippen. Krijg ik op 3 maart een trackingcode. Alleen is niets op te vinden. Mega frustrerend ook wanneer je woensdag op vakantie gaat.
Dat wil zeggen dat DHL m'n pakket nog niet heeft?Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.![]()
Ik denk dat ook, maar als je morgen of zaterdag 'shipment picked up' ziet, dan gaat het snel. Maandag of dinsdag.quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:08 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Ik heb bij deze verkoper gekocht. Het frusterende is, 27 februari zegt de verkoper dat ze die dag gaan shippen. Krijg ik op 3 maart een trackingcode. Alleen is niets op te vinden. Mega frustrerend ook wanneer je woensdag op vakantie gaat.
Dat wil zeggen dat DHL m'n pakket nog niet heeft?
Ja na het cancellen van je order, wat ongetwijfeld had gekund, heeft hij je waarschijnlijk maar een tracking nummer gestuurd.
Hij heeft mij iets te weinig positieve feedback, hoef je je voorlopig niet ongerust over te maken, en ik hoop dat mijn voorspelling uit komt.. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy![]()
Nog even een updateje over de Ainol Spark....
Stock launcher = SUPER CRAP.
Heel veel freezes, bugs en andere issues. In de stock launcher loopt de app drawer ongeveer 50% van de tijd helemaal vast, dan is een reboot vereist. Heb het eea op Slatedroid opgezocht, en iemand gaf daar aan de launcher te vervangen. Draai nu GO launcher voor tablets en geen enkel probleem daar meer mee gehad.
Wel nog problemen met YouTube, die speelt videos ondersteboven af soms, scrolling is niet 100% optimaal soms.
Even de goeie dingen nog wel:
Wat een prachtig scherm heeft het beestje! Build quality is echt goed, hij voelt erg stevig en dat is erg fijn als je m gewoon in de hand hebt. En dan ook nog, de wifi is ook een dikke prima, als afsluiter, die dikke batterij, heeeeeeeerlijk. Kan m makkelijk 24 uur aan laten staan plus minstens een uur of 5-6 actief gebruik (wifi altijd aan). Dan is er nog 30% over!
Dus all in, een paar firmware upgrades dan is ie helemaal goed verwacht ik!Koekje d'r bij?![]()
239 USD om correct te zijnquote:Op vrijdag 8 maart 2013 08:47 schreef Yi-Long het volgende:
Pipo M9 momenteel de beste Android-tablet voor minder dan 250 euro!? Geen root nodig!? Alles open!?
Eigenlijk zouden we gewoon moeten kijken hoeveel mensen een Pipo M9 willen en dan wholesale kopenBij 20+ zit je al op 200 USD
[ Bericht 11% gewijzigd door relativity op 08-03-2013 10:37:39 ]Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.![]()
Heb vroeger een haipad m701 gehad als ik me goed kan herinneren. Een 7" tablet met een resistief scherm, wat echt een ontiegelijk klote ding was. Heb hem 1,5 jaar geleden verkocht hier op Fok! maar ben nu opzoek naar iets nieuws. Is de pipo M9 de best buy op dit moment?![]()
Wat is het beste schermgroottebij tablet gebruik van: Internet, Ereading en af en toe een film kijken 7'' of 8''?
Momenteel heb ik de volgende shortlist:
Window N80IPS
Ployer MOMO8
Teclast P88
Teclast P85HD
Onda V812
Window N70HB
PIPO U1Pro
Maar welke keuze moet ik nu maken.....??! Help![]()
Het is sinds vanmorgen weg. Mafquote:Op donderdag 7 maart 2013 19:41 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Nee, nul bijgeluiden, alleen heel zelden een 'plopje' wanneer 'ie uit slaap komt ofzo."Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."![]()
4:3 en dan 8" is ideaal voor browsen en lezen van ebooks. Voor films is een 16:9 scherm natuurlijk fijner. Ik zoek zelf nog een iPad mini achtig apparaat uit China, maar vaak zijn ze een stuk zwaarder/dikker en gaat de accu minder lang mee. De chinapads van normaal iPad formaat zijn toch verder ontwikkeld en vormen interessante alternatievenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:38 schreef forzavit het volgende:
Wat is het beste schermgroottebij tablet gebruik van: Internet, Ereading en af en toe een film kijken 7'' of 8''?
steck bratwurst in dein sauerkraut :)![]()
Dan zal ik hem hier wel voor minder dan 2000HK$ kunnen vinden hopelijk.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:14 schreef relativity het volgende:
[..]
239 USD om correct te zijn
Eigenlijk zouden we gewoon moeten kijken hoeveel mensen een Pipo M9 willen en dan wholesale kopenBij 20+ zit je al op 200 USD
Maar de vraag was dus eigenlijk of de Pipo M9 op dit moment (en de nabije toekomst) een beetje de beste keuze zou zijn, mocht ik er deze periode eentje willen aanschaffen!?
Hoor redelijk veel positieve geluiden erover, maar goed, er zijn misschien nog wat oudere tablets die nu even uit de aandacht zijn maar even goed zijn, of wellicht komt er binnen 1-2 maanden iets uit wat het wachten waard zal zijn!?
De Pipo is bijvoorbeeld geen FullHD qua scherm, maar is dat een reden om hem dan over te slaan voor een tablet die dat wellicht wel heeft!?![]()
Ik heb zelf nu een 1280*800 tablet en dat voldoet echt prima,
Ik zou geen 1080p scherm halen om de volgende redenen
GPU heeft veel meer rekenwerk te verzetten en drinkt dus meer batterij
Drijft de prijs onnodig op
apps zijn niet echt geoptimaliseerd voor 1080p
Acceptatie van 720p schermen begint nu pas op te komen.
Mijn broertje heeft nu een telefoon met 1080p scherm maar ik zie daar de meerwaarde niet van als je al een 720p hebt.We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²

Nieuwe Cube u30 heeft wel een fullHD scherm en indrukwekkende specs. Raar dat daar niet over wordt gesproken hier.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:31 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik heb zelf nu een 1280*800 tablet en dat voldoet echt prima,
Ik zou geen 1080p scherm halen om de volgende redenen
GPU heeft veel meer rekenwerk te verzetten en drinkt dus meer batterij
Drijft de prijs onnodig op
apps zijn niet echt geoptimaliseerd voor 1080p
Acceptatie van 720p schermen begint nu pas op te komen.
Mijn broertje heeft nu een telefoon met 1080p scherm maar ik zie daar de meerwaarde niet van als je al een 720p hebt.
Ik heb mijn ipad 1 van de week verkocht en zoek een vervanger.....moeilijk!![]()
Klopt, maar ik heb liever de specs van die tab met een 720p scherm dan met een 1080p scherm
dat is wat ik bedoel
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²

Wellicht dat iemand mij hier kan helpen.
Heb sinds enige tijd een Asus TF101 maar deze laadt opeens niet meer op. De usb-kabel werkt wel, want de sync-popup komt naar voren als ik deze aansluit op de laptop, maar zodra ik de kabel aansluit op de netadapter laadt hij dus niet meer op. Heb verschillende adapters geprobeerd, waarvan ik weet dat ze werken met andere toestellen... Kan wel klakkeloos de boel gaan vervangen en nieuwe kabels etc. kopen, maar waarom werken deze wel op andere systemen?![]()
De asus adapter geeft aan de TF 15 volt dacht ik. Daardoor doen andere ladershet niet of heel weinigquote:Op zaterdag 9 maart 2013 11:12 schreef Man_Made_God het volgende:
Wellicht dat iemand mij hier kan helpen.
Heb sinds enige tijd een Asus TF101 maar deze laadt opeens niet meer op. De usb-kabel werkt wel, want de sync-popup komt naar voren als ik deze aansluit op de laptop, maar zodra ik de kabel aansluit op de netadapter laadt hij dus niet meer op. Heb verschillende adapters geprobeerd, waarvan ik weet dat ze werken met andere toestellen... Kan wel klakkeloos de boel gaan vervangen en nieuwe kabels etc. kopen, maar waarom werken deze wel op andere systemen?(net als je PC, met scherm uit gaat het dan zelfs tergend langzaam).
Wellicht een andere adapter proberen in een mediamarkt (daar staan vast nog wat transformers even vragen of je dat mag proberen).
Pipo is een van de betere modellen voor het moment inderdaad, maar zoals je zelf al aangeeft: geen hd scherm. Toch zou ik liever voor 1280x720 gaan dan full hd, omdat het echt batterij verslindend is. Zoals hierboven ook al wordt toegelicht.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 19:40 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dan zal ik hem hier wel voor minder dan 2000HK$ kunnen vinden hopelijk.
Maar de vraag was dus eigenlijk of de Pipo M9 op dit moment (en de nabije toekomst) een beetje de beste keuze zou zijn, mocht ik er deze periode eentje willen aanschaffen!?
Hoor redelijk veel positieve geluiden erover, maar goed, er zijn misschien nog wat oudere tablets die nu even uit de aandacht zijn maar even goed zijn, of wellicht komt er binnen 1-2 maanden iets uit wat het wachten waard zal zijn!?
De Pipo is bijvoorbeeld geen FullHD qua scherm, maar is dat een reden om hem dan over te slaan voor een tablet die dat wellicht wel heeft!?
Als je toch voor een full hd scherm wilt gaan, heb je ook nog de:
- Visture V97 HD;
- Cube Pea 2.Natuurlijk wordt daar geen woord over gerept. Zou jij dat als producent wel doen?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:51 schreef marco_sire het volgende:
[..]
Nieuwe Cube u30 heeft wel een fullHD scherm en indrukwekkende specs. Raar dat daar niet over wordt gesproken hier.
Ik heb mijn ipad 1 van de week verkocht en zoek een vervanger.....moeilijk!Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.![]()
Of jij komt gewoon een topic te laat om de hoek kijken... vorig topic was het nog omgekeerd:quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:51 schreef marco_sire het volgende:
[..]
Nieuwe Cube u30 heeft wel een fullHD scherm en indrukwekkende specs. Raar dat daar niet over wordt gesproken hier.
[..]Maar ja, logisch natuurlijk, omdat de M9 het snelst beschikbaar is en als er iets is wat mensen niet kunnen, is het geduld opbrengen.quote:Op maandag 18 februari 2013 09:33 schreef Elysee het volgende:
Waarom is iedereen gefocust op de Cube u30GT2 en niet de Pipo M9? De laatste schijnt rond 23 februari op vooraad te zijn. (volgens mistertao contact nu al, maar geloof dat niet 100%)
Geduld is een schone zaak... maar niemand kan het opbrengenquote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:48 schreef shiznuts het volgende:
Maar ja, logisch natuurlijk, omdat de M9 het snelst beschikbaar is en als er iets is wat mensen niet kunnen, is het geduld opbrengen.Zeker als je weet dat er over 3/4/5 maand weer een nieuwe/betere tab uitkomt
![]()
Maar ik weet hoe de U30GT voelt, en dat is prima en stevig, maar ik ben niet zo'n fan van het design. Vind het design van de M9 dan wel weer mooi, maar ik vind het echt een dikke -1 dat de poorten allemaal bovenop zitten!
Koekje d'r bij?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: