abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123434865
samenvatting?
pi_123435167
Op basis van:

quote:
Ik heb hem ook verteld dat ik eigenlijk niet een relatie wil met iemand die veel met drugs bezig is en dat ik er dan nog wel over moet nadenken of ik dan wel bij hem wil blijven. Waarop hij antwoordde dat hij vond dat ik hem probeerde te veranderen en dat wil hij niet, dus dan mocht ik het wel uitmaken.
Zou ik gaan voor

[x] niet
pi_123437346
Samenvatting is dat we eigenlijk gewoon wel een goede basis hebben; vertrouwen intimiteit en goed kunnen communiceren, lachen en veel van mekaar houden. Maar ik vind het zo erg dat onze ruzies soms zo uit de hand kunnen lopen, terwijl dat niet nodig is. En daar word ik echt een beetje radeloos van. Ik heb hem nog even goed nagevraagd wat zijn idee was met drugs. Dit was dus dat wat vrienden hem nieuwsgierig hadden gemaakt naar bepaalde dingen en dat hij het een keertje wilde proberen. Niet weer een vaste gebruiker worden. En met iets proberen heb ik geen problemen, ik kan me goed voorstellen dat je gewoon nieuwe dingen wil proberen, dat wil ik net zo goed.
pi_123445528
TS, dat je vriend zegt dat je het maar uit mag/moet maken, en dat dit zijn reactie is op jouw twijfels over zijn nieuwe drugsavonturen.. Klinkt niet best. Ik zou daarom ook eens goed navragen, zoals Freek al aangaf, of je vriend er zélf nog wel echt voor wil gaan.

Ik kan me ook goed voorstellen dat die wil onder druk staat vanwege het gebrek aan sex, dus ik zou ook zeker heel rap verdere actie ondernemen om dat probleem aan te pakken.
pi_123445846
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:40 schreef Exclusiveness het volgende:

[..]

Zijn jullie om die reden ook uit elkaar gegaan?
Indirect wel. Omdat ik door dat slechte kwaliteit seksleven veel minder bereid was rekening met haar te houden, samen te slapen etc.

In een relatie van x jaar doe je soms dingen voor de ander waar je niet heel veel zin in hebt en seks helpt enorm om dat gewoon met plezier te doen. Dat is in mijn huidige relatie precies hetzelfde.

De directe oorzaak was trouwens dat ik in het buitenland ging promoveren. Met een goed seksleven zou ik meer verloren hebben door naar het buitenland te gaan. Ik weet niet of het dan anders was gelopen, maar dat zou mijn beslissing beinvloed kunnen hebben.
pi_123446433
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 23:28 schreef Exclusiveness het volgende:
Samenvatting is dat we eigenlijk gewoon wel een goede basis hebben; vertrouwen intimiteit en goed kunnen communiceren, lachen en veel van mekaar houden. Maar ik vind het zo erg dat onze ruzies soms zo uit de hand kunnen lopen, terwijl dat niet nodig is. En daar word ik echt een beetje radeloos van. Ik heb hem nog even goed nagevraagd wat zijn idee was met drugs. Dit was dus dat wat vrienden hem nieuwsgierig hadden gemaakt naar bepaalde dingen en dat hij het een keertje wilde proberen. Niet weer een vaste gebruiker worden. En met iets proberen heb ik geen problemen, ik kan me goed voorstellen dat je gewoon nieuwe dingen wil proberen, dat wil ik net zo goed.
Je kunt een goede band hebben etc, dat je continu ruzies hebt zegt eigenlijk alles al. Het feit dat jouw partner nieuwe dingen wil proberen, zegt het ook al. Hij mist iets in de relatie.

Je zegt dat je iets proberen wel oke vindt, maar in je OP staat:

quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:00 schreef Exclusiveness het volgende:
Hij wilt weleens snuiven, pilletje slikken, dat soort dingen. Maar ik heb voor mezelf besloten dat ik daar gewoon niet heen wil.
Je bent nu dus je eigen normen/waarden/grenzen aan het wegpraten en zijn acties ben je aan het goedpraten. Je begint jezelf weg te cijferen. Dat begint met kleine dingen, maar ik voorspel jou, dat jij over 3 jaar een ongelukkig beestje zal zijn. Liefde is de basis in een relatie, maar eigenlijk is liefde het meest onbelangrijke in een relatie. Het is je eerste stap naar de relatie toe, het is niet datgene wat jouw relatie goed houdt.

Verder lukt seks niet zeg je en denk je dat hij het begrijpt. Hij zal vast begrijpen, dat jij er niets aan kan doen, maar ik denk dat dit een van de redenen is dat jullie vaak ruzie hebben. Hij is opgefokt. Zijn lichaam wil gewoon seks en dat reageert hij (onbewust/ongewild) op jou af.

Kap ermee. Dit gaat niet werken. Voor je zegt, je weet niet hoe het voelt en we houden zo van elkaar: Been there, done this shit. :)

Succes.
  donderdag 28 februari 2013 @ 12:27:44 #57
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_123450768
Goeie post hierboven van Ambipur.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_123450876
Het feit dat ik van hem hou is erg belangrijk ja, maar ik snap wel dat dat gewoon niet altijd genoeg is.

Wat ik ook in mijn OP zei, was dat ik het prima vond als hij gewoon een keertje wat wilde proberen, want ik ben ook weleens nieuwsgierig naar nieuwe dingen, dat vind ik dus ook prima. Ik heb het gisteren met hem erover gehad en hij vertelde me dat hij gewoon naar bepaalde dingen nieuwsgierig was en weleens wilde proberen. Ik heb er problemen mee als dat een regelmatig iets wordt. (het kan natuurlijk zijn dat als hij het eenmaal probeert, dat hij het heel leuk vind en het veel vaker wilt doen, dan wordt het verhaal natuurlijk ook heel anders..)

Ik snap wel hoe dit gelezen kan worden, continu ruzies en problemen. Maar ik vind het nogal zonde om meteen de knoop door te hakken omdat het nu de laatste 2/3 maanden niet goed gaat, terwijl het die andere 3,5 jaar wel gewoon goed ging, met dan af en toe ups en downs. Ik denk eigenlijk dat mijn hoofdvraag vooral is hoe we die ruzies binnen de perken houden, we zijn beide namelijk nogal heethoofden. Deze ruzies ontstaan ook eigenlijk alleen als we niet bij elkaar zijn, dus via bellen, chat enz. Als we bij elkaar zijn, dan is zo'n probleem er ook niet en hebben we ook geen ruzie. Alsof we mekaar minder goed begrijpen als we mekaar niet zien. Dit is voor mij dus een groot probleem, maar ik vind het om eerlijk te zijn het wel waard om nog dingen ervoor te proberen om dit beter te maken.
pi_123451761
Ik merk aan je tekst hierboven weer dat je bepaalde zaken goed probeert te praten. Je hebt het nu over 2/3 maanden ruzie. In je op heb je het over het laatste half jaar.
Een relatie, waarbij het al 3 keer is uitgegaan werkt niet, zal nimmer werken. Herkenbaar is ook, dat hij jou altijd de schuld geeft. Een persoon met zelfkennis zal een andere manier van dingen bespreken proberen ipv als een kip zonder kop te schreeuwen en ruzie te maken.

Anyway, jij bent er (nog) niet klaar voor om door te gaan zonder hem. Ik raad je alleen wel aan weg te gaan op het moment dat het nog harder gaat worden. Want een man met frustraties is gevaarlijk. Ik hoop dat je jezelf wel altijd boven hem zal zetten. Ik proef nu dat jij een richting op gaat, waarin hij op de eerste plek zal gezet worden. Da's foute boel.
pi_123451798
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 12:31 schreef Exclusiveness het volgende:
maar ik vind het om eerlijk te zijn het wel waard om nog dingen ervoor te proberen om dit beter te maken.
Nou, doe je dat, jouw leven.
Slotje.
pi_123451852
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:21 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Je zegt dat je iets proberen wel oke vindt, maar in je OP staat:

[..]

Je bent nu dus je eigen normen/waarden/grenzen aan het wegpraten en zijn acties ben je aan het goedpraten. Je begint jezelf weg te cijferen. Dat begint met kleine dingen, maar ik voorspel jou, dat jij over 3 jaar een ongelukkig beestje zal zijn.
Ze gaf later al aan dat het meer ging om overmatig drugsgebruik (waar ze door zijn gebruik in het verleden bang is geworden) dan over drugsgebruik als zodanig (al snap ik dat die experimenteerbehoefte überhaupt niet ideaal is). Verder vind ik jezelf aanpassen aan elkaars wensen niet direct een kwestie van jezelf wegcijferen, maar eerder van rekening houden met elkaar. Stel je voor dat hij net zo'n stellige of starre houding gaat aannemen als zij iets wenst wat niet ideaal is; dan kom je nooit verder. Het is zoals het cliché zegt: geven en nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2013 13:04:22 ]
pi_123451979
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 12:59 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ze gaf later al aan dat het meer ging om overmatig drugsgebruik (waar ze door zijn gebruik in het verleden bang is geworden) dan over drugsgebruik als zodanig (al snap ik dat die experimenteerbehoefte überhaupt niet ideaal is). Verder vind ik jezelf aanpassen aan elkaars wensen niet direct een kwestie van jezelf wegcijferen, maar eerder van rekening houden met elkaar. Stel je voor dat hij net zo'n stellige of starre houding gaat innemen als zij iets wenst wat niet ideaal is; dan kom je nooit verder. Het is zoals het cliché zegt: geven en nemen.
Aanpassen ben ik een voorstander van. Ik vind haar onzeker overkomen en dat kan wel eens gaan richting volledige aanpassing van één kant. :)
Het is altijd geven + nemen, daar doel ik dan ook niet op.

Ik geef haar graag mijn visie, wat ze er mee doet is aan haar natuurlijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 12:57 schreef zovty het volgende:

[..]

Nou, doe je dat, jouw leven.
Slotje.
:') Laat haar eens even verschillende meningen horen.
pi_123452958
Misschien is het even handig te laten horen waarom het andere keren uitging? We waren onze relatie een beetje begonnen met een beetje los contact. We vonden mekaar erg leuk. We kregen toen ook verkering, maar toen we rond een halfjaar ofzo bij elkaar waren, maakte hij het uit. We hadden namelijk rond die tijd soms wat kleine ruzies (niks ongewoons ofzo), maar hij dacht omdat het dus niet meer zo perfect en alles was als in de eerste maanden dat het dus niks kon worden. Ik heb deze beslissing geaccepteerd en probeerde verder te gaan. Ik heb in deze tijd ook gezoend met een andere jongen. Hij kwam eigenlijk al na een paar weken terug, hij had de verkeerde beslissing gemaakt en had er ontzettend veel spijt van. We hebben het toen een hele tijd weer goed gehad, maar mijn vriend was erg jaloers vanwege het zoenen met andere jongens. Hij is toen een tijdje heel jaloers geweest. Ik heb het toen met hem uitgemaakt, omdat ik niet een jongen wil die zo jaloers is om alles, ik wil niet bij alles nadenken dat ik doe. (Hiermee kan ik ook een beetje aangeven dat ik wel zo mijn grenzen stel en die naleef). We bleven contact hebben en praten erover. Ik weet niet meer precies hoe dat allemaal is gegaan, maar uiteindelijk heeft hij me beloofd om op te houden jaloers te doen. Hij merkte wel dat hij de boel er alleen maar zelf mee kapot maakte. Ik wilde hem om deze belofte wel een kans geven. Hij hecht namelijk veel waarde aan beloftes en is ze ook allemaal nagekomen, dus dat vond ik wel een kans waard. Toen we weer begonnen ging dat af en toe met wat vallen en opstaan, maar het is compleet weg, geen jaloezie of claimerig gedrag en hij vertrouwd me volledig. Zo is het ongeveer 2 jaar goed gegaan, het ging deze zomervakantie weer uit. Hij was in de war met zichzelf en kon even niet zo goed mensen om zich heen hebben. Hij bleef wel de hele tijd contact met me houden en bellen en ook gewoon nog doen alsof we een stel waren. En smoesjes bedenken om nog langs te komen. Hij kwam er uiteindelijk mee dat hij een fout had gemaakt en me graag terug wilde. Hier heb ik eerst niet op gehapt. Ik vond niet dat hij zomaar het idee kon krijgen dat hij het maar gewoon uit kon maken en me terug kon nemen. We hebben in die tijd alsnog een hoop gepraat en ik besloot om het voor de allerlaatste keer te proberen. Ik heb hem ook heel duidelijk gemaakt dat dit de laatste keer was, als hij het nog een keer met me uitmaakte zou ik mee leren leven en niet meer bij hem teruggaan.

Het waren eigenlijk steeds een beetje vreemde manieren van uit elkaar gaan, eigenlijk was de 1e keer dat het uitging de enige keer dat we ook echt bij elkaar wegbleven, voor de andere keren gingen we juist beter met elkaar praten. Het is natuurlijk alsnog niet oké hoor, die keren dat het is uitgegaan. En ik zie als ik dit allemaal lees ook wel dat het behoorlijk turbulent allemaal is gegaan.

Dat van die halfjaar in mijn OP klopt opzich wel. maar met die 2/3 maanden bedoel ik vooral dat het toen écht een beetje op mn gevoel ging spelen van; klopt dit eigenlijk wel? de ruzies waren daarvoor ook wel maar toen stoorde ze me nog wel minder.

Ik neem ook mee wat hier geschreven wordt. Ik hoop alleen dat ik duidelijk kan maken dat ik wel zo mijn duidelijke grenzen heb en niet zomaar over mij heen laat lopen. Maar in dit geval weet ik eigenlijk niet of ze overschreden worden ja of nee. Want ook al hebben we dus die laatste 6 maanden dat het niet lekker ging, alle keren dat we afspraken waren alsnog leuk en gezellig. Ik en mn vriend proberen nu ook een beetje beter om te gaan met die ruzies door rustiger te blijven of een paar uurtjes even niet te praten en ik merk wel een klein beetje verschil. Ik weet op dit punt eigenlijk niet eens zo heel goed wat mijn vraag hierover is, ik denk dat ik vooral mensen hun objectieve mening wil horen.
pi_123453566
Waarom is je vriend precies zo wisselvallig? Al moet ik toegeven dat jullie twee allebei wel jong zijn, waardoor die wisselvalligheid (door puberteit en hormonen) niet zo heel gek is.
pi_123453925
Ik denk dat dat eerst ook een groot deel hormonen is, maar mijn vriend is ook gewoon altijd een beetje wisselvallig. Dat vind ik zelf ook een heel leuke karakter eigenschap. Want dan kan hij af en toe ook met heel leuke spontane dingen komen, maar af en toe ook gewoon boosheid uit het niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')