abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123413096
Nou ik ben nieuw hier.. Wilde toch een keer mijn verhaal kwijt.. Ik heb nu al bijna 3,5 jaar een relatie. Het is zo onderhand 3x uit geweest. We hebben hele goede tijden gehad en we hebben hele slechte tijden gehad. Om maar met het positieve te beginnen, is dat we altijd erg veel met elkaar kunnen lachen, we erg liefdevol zijn naar mekaar en mekaar steunen in moeilijke tijden. We maken ook elk onderwerp bespreekbaar, onze communicatie is daarom ook erg goed. Verder vertrouwen we mekaar volledig. Het klinkt misschien naïef in deze tijd, maar ik weet gewoon dat hij nooit met een andere vrouw zal gaan. Verder laten we mekaar ook los in onze eigen dingen, gewoon met onze eigen vrienden dingen doen, misschien in het buitenland studeren, gewoon genoeg tijd voor onszelf. Ik vind mijn vriend ook erg aantrekkelijk, wel 1 van de knapste jongens die ik ken . Helaas wil de seks niet goed bij ons, ik heb namelijk altijd pijn. Ik ben zo onderhand bij de dokter geweest voor een oplossing, hij gaat met dat probleem erg prettig om, hij heeft me nooit iets verweten en hij is ook nooit boos geweest dat het niet lukt, ook al is het voor hem ook niet leuk.

Maar. Ik heb de laatste tijd hele erge twijfels. Mijn vriend en ik hebben het laatste halfjaar wel errug veel ruzies. Deze ruzies zijn door onze relatie heen vaak voorgekomen. Het zijn ruzies die eigenlijk heel erg uit de hand lopen, of 1 of andere manier kunnen we niet meer communiceren zodra we beide boos zijn. Onze ruzies lopen dan erg uit de hand met dreigingen van; IK MAAK HET UIT! En omdat die ruzies dan meestal nergens over gaan, zijn ze soms ook uit het niets weer goed. Maar ondertussen hebben we al erg akelige dingen tegen mekaar gezegd. Hier doe ik zelf ook zeker aan mee, ik kan ook behoorlijk heftig zijn als ik boos ben en hij ook, het is dan ook echt hard tegen hard. Het vervelende is dat hij vrijwel altijd mij de schuld geeft van de ruzies.. het ligt nooit aan hem. Deze ruzies hebben we zo vaak, het is nu zo onderhand wel 1x in de 2 weken, soms ook wel vaker. Ze vergen me zoveel energie, ik word namelijk ontzettend overstuur van deze ruzies.

Zijn gedrag met zijn vrienden doet me soms ook erg twijfelen. Ik weet dat het niet uit hoort te maken hoe hij is met zijn vrienden.. maar toch doet dat het. Hij vindt het namelijk wel grappig om mensen nogal op de kast te jagen, ik vind het eigenlijk een beetje pestgedrag (dit doet hij dus vooral met vrienden) hij heeft hier ook al wat bedreigingen mee gekregen. Ik kan me hier soms erg zorgen over maken, want stel je voor er loopt een keer een gek tussen die zijn bedreiging echt waarmaakt?

En dan nog een issue voor mij. Toen ik mijn vriend leerde kennen blowde hij weleens, op een gegeven moment deed hij dit steeds vaker, ik heb dit nooit erg leuk gevonden. Maar toen, uit het niets stopte hij opeens. Hij vond het niet meer leuk en had er geen behoefte aan. Hij heeft 1 – 2 jaar niet meer geblowd, alleen nog een keertje op een festival. Maar nu verteld hij me dat hij wil experimenteren met drugs. Hij wilt weleens snuiven, pilletje slikken, dat soort dingen. Maar ik heb voor mezelf besloten dat ik daar gewoon niet heen wil. Ik wil niet een relatie met iemand die regelmatig drugs gebruikt. Ik hou niet van zulke dingen, gewoon weleens wat proberen snap ik nog, ik ben ook weleens nieuwsgierig, maar ik wil niet weer terug naar een regelmatig drugsgebruiker. Ik heb hem ook verteld dat ik eigenlijk niet een relatie wil met iemand die veel met drugs bezig is en dat ik er dan nog wel over moet nadenken of ik dan wel bij hem wil blijven. Waarop hij antwoordde dat hij vond dat ik hem probeerde te veranderen en dat wil hij niet, dus dan mocht ik het wel uitmaken... Het klinkt misschien wel alsof ik hem wil veranderen, maar ik bedoel dit niet zo. Ik geef gewoon mijn grens aan in wat ik niet wil in een relatie, moet kunnen toch?

Dit is het verhaal eigenlijk. Ik weet niet of ik nog wel bij hem moet blijven, want ik ben gewoon zo moe van de problemen en ruzie, maar aan de andere kant zijn we ook hartstikke gelukkig en blij met elkaar..
  woensdag 27 februari 2013 @ 16:03:35 #2
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_123413263
Niet.
Doei!
  woensdag 27 februari 2013 @ 16:05:26 #3
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_123413373
Niet
pi_123413438
Geef hem de keuze: als hij met drugs begint terwijl hij weet dat jij daar fel tegen bent, dan is dat het einde voor jou. Dan mag hij het zelf uitzoeken voortaan.
Klinkt makkelijk gezegd voor mij hier veilig achter mijn pc, en ik weet ook wel dat het niet meevalt een relatie van de ene dag op de andere te beëindigen maar laat je niet door hem meeslepen in een richtting die jij absoluut niet wil.
Kortom: kies voor jezelf.
pi_123413453
Lijkt me niet.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_123413619
Waarom ruziën jullie over zaken die nergens over gaan?
pi_123413666
:')

Ik begrijp dat niet. Dan kun je toch veel beter alleen zijn :')
U MAD?
pi_123413780
Hoezo heb je nooit wat aan dat seksuele probleem laten doen?
pi_123413827
Ik heb het idee dat het te maken heeft met elkaar missen. Als we mekaar zien dan maken we nooit ruzie, die ruzies die ontstaan als we bellen, chatten of dat soort dingen, dan begrijpen we mekaar minder goed, omdat we mekaar niet kunnen zien. Dan is het misschien een simpele oplossing om mekaar niet meer te bellen of te chatten, maar we zien mekaar alleen weekends wegens studeren, ik vind het dan ook lastig om hem meteen een week niet te spreken.
  woensdag 27 februari 2013 @ 16:16:25 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_123413905
Hou je van hem? Voel je je nog echt verliefd en tot hem aangetrokken?
Je hoeft hier niet te antwoorden, maar misschien weet je diep van binnen allang wat je moet doen ;).
KuikenGuppy
pi_123413916
@Friek Jah ik weet het, ik kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik daar nooit eerder iets mee heb gedaan. Ik dacht gewoon altijd van dat het vanzelf wel over zou gaan, wat natuurlijk heel stom was, maar heb nu een paar weken geleden dus toch de stap gezet om naar de dokter te gaan en nu heb ik zalfjes om eerst te proberen en als dat niet lukt dan naar de seksuoloog.
pi_123413994
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:16 schreef Burdie het volgende:
Hou je van hem? Hoe is de seks? Voel je je nog echt verliefd en tot hem aangetrokken?
Je hoeft hier niet te antwoorden, maar misschien weet je diep van binnen allang wat je moet doen ;).
:') Serieus?! Heb je de OP überhaupt wel gelezen?
  woensdag 27 februari 2013 @ 16:19:06 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_123414048
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:18 schreef madam-april het volgende:

[..]

:') Serieus?! Heb je de OP überhaupt wel gelezen?
Had het al aangepast :*.
KuikenGuppy
pi_123414086
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

Had het al aangepast :*.
Dan heb ik niks gezegd. :)
  Official ESF Kreviewer woensdag 27 februari 2013 @ 16:20:00 #15
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_123414091
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:16 schreef Exclusiveness het volgende:
@Friek Jah ik weet het, ik kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik daar nooit eerder iets mee heb gedaan. Ik dacht gewoon altijd van dat het vanzelf wel over zou gaan, wat natuurlijk heel stom was, maar heb nu een paar weken geleden dus toch de stap gezet om naar de dokter te gaan en nu heb ik zalfjes om eerst te proberen en als dat niet lukt dan naar de seksuoloog.
Kontneuken.
  woensdag 27 februari 2013 @ 16:21:35 #16
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_123414157
Alsof een beetje experimenteren met een snuifje of een pilletje zo'n onoverkomelijk probleem is...

Mensen die het verschil niet zien tussen recreatief gebruik en probleemgebruik :')
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_123414175
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:16 schreef Exclusiveness het volgende:
Je snapt dat voor een man seks heel belangrijk is? Ook in de zin hoe hij zich tegenover jou opstelt? Het is ongeveer hetzelfde als een vrouw nauwelijks aandacht schenken als man.

Verder snap ik je houding wel enigszins ten opzichte van drugsgebruik (al blijft het natuurlijk wat hypocriet en irrationeel in vergelijking met overige, legale drugs), maar hoezo daar zo stressvol mee omgaan? Als hij gewoon wat wilt experimenteren (zoals ik het lees), begrijp ik niet zo snel wat daar mis mee is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2013 16:29:23 ]
  woensdag 27 februari 2013 @ 16:24:28 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_123414295
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:21 schreef Friek_ het volgende:
Je snapt dat voor een man seks heel belangrijk is? Ook in de zin hoe hij zich tegenover jou opstelt? Het is ongeveer hetzelfde als een vrouw nauwelijks aandacht schenken als man.
Niet alleen voor een man ;). Ik denk dat seks sowieso erg belangrijk is in een relatie, daarom vraag ik me ook af of TS zich wel echt aangetrokken voelt tot haar vriend, of dat het gewoon heel gezellig en leuk is, maar eigenlijk niet veel verder (meer) gaat dan een goede vriendschap.
KuikenGuppy
  woensdag 27 februari 2013 @ 16:25:14 #19
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_123414333
Niks mis met experimenteren met drugs, niet elke drugsgebruiker is een prototype junkie. Als je daarvoor bij hem weggaat dan is dat best zielig. Je leeft maar 1x en ik durf te wedden als dat jij eens een XTC pilletje hebt genomen je het ook heel leuk vind.
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
pi_123414397
Ja ik weet het, het is erg belangrijk vind ik zelf ook. We zijn trouwens nog steeds wel bezig met seks maar penetratie dat wil gewoon niet zo goed meer, ik heb de hoop dat mijn bezoek bij de dokter wat oplevert, want ben nu ook vastbesloten om dit op te lossen, het zou ook goed kunnen dat hij misschien kwaaier tegen mij doet vanwege dat. Verder met drugs, zoals ik al zei, ik vind het niet echt een probleem als hij gewoon eens wat wil uitproberen. Maar hij heeft enkele jaren geleden dus een beetje een wietprobleem gehad, hij gebruikte dan wel elke dag en dat vond ik gewoon echt niet leuk meer, ik ben gewoon bang dat dat ook weer gebeurd, maar dan met zwaardere drugs.
  woensdag 27 februari 2013 @ 16:29:15 #21
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_123414524
Maar goed, je twijfelt heel erg of niet? Als je dat wel doet, dan zal ik er gewoon mee stoppen nu het nog kan. Ik zie ook dat het al meerdere keren uit is geweest, geloof me dan werkt een relatie echt niet meer en op de lange duur kan het alleen maar slechter gaan.
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
  woensdag 27 februari 2013 @ 16:29:20 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_123414530
Maar voel je je nog wel echt tot hem aangetrokken dan?
Denk je wel eens: "rrrrraw, wat heb ik toch een lekker ding aan de haak geslagen :9" of iets van die trend? ;)
KuikenGuppy
  woensdag 27 februari 2013 @ 16:29:21 #23
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_123414532
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:25 schreef Jachtgeweer het volgende:
Je leeft maar 1x
#YOLO *O*
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_123414609
Is het niet handiger om even een echo te laten maken, wie weet heb je er een vleesboompje die de boel blokkeert dat had een vriendin van mij, effe laten verwijderen en inmiddels heeft ze een vrolijke kleine rondlopen.

Wat dat drugs, ik zou het ook niet willen, daar ga ik niet eens over discusseren, als een man graag de drugsgebruikende kneus wil uithangen dan doet die dat maar lekker ergens anders.

Daarbij zou ik de relatie beeindigen, beter een maand verdriet dan doorgaan en achteraf denken had ik hem maar eerder gedumpt
pi_123414765
Het klinkt niet alsof hij een goede toevoeging is aan je leven, meer alsof jullie elkaar energie kosten in plaats van dat je er energie uithaalt om samen te zijn. Je kunt erover nadenken of dat iets is wat je op de lange termijn zou kunnen volhouden, of niet.
  Official ESF Kreviewer woensdag 27 februari 2013 @ 16:35:21 #26
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_123414768
Eerst ff beffen en er een smak glijmiddel op smeren. Misschien helpt dat ook wel.
pi_123414841
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:26 schreef Exclusiveness het volgende:
Verder met drugs, zoals ik al zei, ik vind het niet echt een probleem als hij gewoon eens wat wil uitproberen. Maar hij heeft enkele jaren geleden dus een beetje een wietprobleem gehad, hij gebruikte dan wel elke dag en dat vond ik gewoon echt niet leuk meer, ik ben gewoon bang dat dat ook weer gebeurd, maar dan met zwaardere drugs.
Dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk, al vind ik je angst al iets begrijpelijker. Toch is het niet zo heel verstandig om dergelijke zaken te gaan verbieden, aangezien hij het dan (waarschijnlijk) stiekem gaat doen. Zodra je zo'n stellige houding inneemt wordt het een taboe, met alle mogelijke gevolgen van dien.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2013 16:39:11 ]
pi_123414869
Ja op het moment twijfel ik wel erg, dat heb ik altijd als we net ruzie hebben gehad, maar dan op het moment dat het weer bijgelegd is dan ben ik toch altijd wel weer heel blij.. We hebben het zo ook meer dan een jaar gehad dat we gewoon geen enkele ruzie hadden, ik denk dat dat kwam, omdat we meer de gelegenheid hadden om mekaar te zien en gewoonweg minder schoolstress hadden dan nu.

En ja, ik voel me ook nog erg tot hem aangetrokken. Altijd als we bij elkaar zijn kan ik erg moeilijk van hem afblijven, omdat ik zijn lichaam en zijn koppie gewoon echt prachtig vind. Ik weet ook echt zeker dat we niet alleen goede vrienden zijn.

Dat van dat vleesboompje had ik nooit van gehoord, moet ik misschien ook maar even naar kijken :O En van dat dumpen.. noujah daarom kom ik hier dus eigenlijk, ik weet eigenlijk niet zeker wat nu beter is. Want ik kan het erg slecht afwegen tegen mekaar, het goede en het slechte
pi_123415004
Je hebt 1 keer in de 2 weken ruzie en je ziet elkaar alleen in de weekend? Dus om het weekend heb je ruzie?
Gezellig.
  woensdag 27 februari 2013 @ 16:43:12 #30
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_123415074
Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
pi_123415106
niet erg gezellig dat geruzie nee, tis de laatste weken ook uitzonderlijk vaak.

Ik ben 19 en hij is 20.
pi_123415115
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:31 schreef LittleLady het volgende:
Is het niet handiger om even een echo te laten maken, wie weet heb je er een vleesboompje die de boel blokkeert dat had een vriendin van mij, effe laten verwijderen en inmiddels heeft ze een vrolijke kleine rondlopen.

Wat dat drugs, ik zou het ook niet willen, daar ga ik niet eens over discusseren, als een man graag de drugsgebruikende kneus wil uithangen dan doet die dat maar lekker ergens anders.

Daarbij zou ik de relatie beeindigen, beter een maand verdriet dan doorgaan en achteraf denken had ik hem maar eerder gedumpt
Hoe smaakt jouw wekelijkse wijntje eigenlijk?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_123415136
Overigens snapte ik dat stukje over zijn gepest niet helemaal. Bedoel je hiermee dat hij (bijvoorbeeld) wildvreemden in de kroeg op de kast gaat jagen of treiteren?

Verder gok ik dat dit je eerste relatie is (kijkende naar je leeftijd en de lengte van je relatie). Klinkt misschien lullig, maar het is een zeldzaamheid dat je bij je eerste partner blijft. Op zich niks mis mee natuurlijk, maar realistisch is anders. Op den duur neemt de nieuwsgierigheid naar iets of iemand anders wel de overhand, hoe je het ook wendt of keert.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2013 16:49:14 ]
pi_123415282
@Friek, ik dacht al dat dat een beetje onduidelijk was, vooral omdat ik dat wel moeilijk vind om uit te leggen. Er was bijvoorbeeld een ex van een vriend van hem in de kroeg. Zij was de hele tijd hun aan het opzoeken waar ze niet zoveel zin in hadden. Mijn vriend is gewoon een beetje een treiteraar, die gaat dan de hele tijd flauwe opmerkingen maken, niet zo zeer kwetsen, maar gewoon heel erg flauw. Daar gaat hij dan heel erg lang mee door. Nu ik dit schrijf denk ik wel een beetje van ach.. zo heel belangrijk is dat eigenlijk ook niet.. Maar tis weleens een punt waar ik me aan erger.
  woensdag 27 februari 2013 @ 16:48:49 #35
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_123415283
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:44 schreef Friek_ het volgende:
Overigens snapte ik dat stukje over zijn gepest niet helemaal. Bedoel je hiermee dat hij (bijvoorbeeld) wildvreemden in de kroeg op de kast gaat jagen of treiteren?

Verder gok ik dat dit je eerste relatie is (kijkende naar je leeftijd en de lengte van je relatie). Klinkt misschien lullig, maar het is een zeldzaamheid dat je bij je eerste partner blijft. Op zich niks mis mee natuurlijk, maar realistisch is anders.
Dit somt eigenlijk alles wel goed op.
  Official ESF Kreviewer woensdag 27 februari 2013 @ 16:49:47 #36
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_123415312
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:43 schreef Exclusiveness het volgende:
niet erg gezellig dat geruzie nee, tis de laatste weken ook uitzonderlijk vaak.

Ik ben 19 en hij is 20.
En dan al 3.5 jaar een relatie. Dan ben je nog een kind. Je bent dus gewoon uit elkaar gegroeid.
pi_123415484
Dit is voor ons beide ook niet onze eerste relatie, we hebben beide ook al wel geëxperimenteerd met andere meiden en jongens. Dat nieuwsgierig worden naar anderen.. Tsja ik weet niet, dat kan. Ik heb het in elk geval niet gehad, ik ben ook niet echt dat soort meisje dat het heel belangrijk vindt om maar veel partners te hebben of om maar veel ervaringen op te doen op dat gebied. De zeldzaamheid dat je vanaf zolang bij je vriend blijft snap ik, vind ik soms ook best rot.. Ik vind het het in elk geval wel waard om te kijken of het mogelijk is. Voor het grootste gedeelte is onze relatie gewoon goed. Het gaat mij vooral eigenlijk om de ruzies. Die zijn echt voor mij een minpunt. Ik heb een beetje de hoop of iemand weet hoe je ermee om kunt gaan als je ruzie hebt, want ik weet het eigenlijk nog steeds niet ;$
pi_123415793
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:55 schreef Exclusiveness het volgende:
Dit is voor ons beide ook niet onze eerste relatie, we hebben beide ook al wel geëxperimenteerd met andere meiden en jongens. Dat nieuwsgierig worden naar anderen.. Tsja ik weet niet, dat kan. Ik heb het in elk geval niet gehad, ik ben ook niet echt dat soort meisje dat het heel belangrijk vindt om maar veel partners te hebben of om maar veel ervaringen op te doen op dat gebied. De zeldzaamheid dat je vanaf zolang bij je vriend blijft snap ik, vind ik soms ook best rot.. Ik vind het het in elk geval wel waard om te kijken of het mogelijk is. Voor het grootste gedeelte is onze relatie gewoon goed. Het gaat mij vooral eigenlijk om de ruzies. Die zijn echt voor mij een minpunt. Ik heb een beetje de hoop of iemand weet hoe je ermee om kunt gaan als je ruzie hebt, want ik weet het eigenlijk nog steeds niet ;$
Nou ja, ik vind je inzet wat betreft discussie wel positief. Je komt me niet erg manipulatief over (hoogstens wat jong).

Verder hebben ruzies in relaties (in mijn ervaring) voornamelijk te maken met het verliezen van beheersing en rationele dialoog. Een meningsverschil dat uit de hand loopt, soms voortkomend uit een gebrek aan respect voor elkaar. Wat voor mij heeft geholpen is om vooral te relativeren of de angel uit de ruzie te halen met een suf grapje, waarmee je allebei eigenlijk direct inziet hoe idioot en contraproductief je eigenlijk bezig bent. Zoiets vereist wel wat sociale vaardigheid, met name op het gebied van het beheersen van emoties. Met name dat laatste is van belang zou ik zeggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2013 17:07:48 ]
pi_123416056
Jaah dat geloof ik wel. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het beheersen van emoties soms erg lastig vind. Als ik kwaad ben en ruzie met hem heb dan wil ik dat eigenlijk meteen oplossen, hoe boos ik ook ben en dat komt soms niet ten goede.. Dan moeten we gewoon eventjes een beetje afstand nemen, maar ik vind dat zelf wel erg lastig. Ik ben opzich met veel dingen wel nuchter, als bijvoorbeeld een vriendin boos is dan denk ik altijd, ach laat maar even en zo ook bij veel andere mensen en dingen. Maar ik kan dat eigenlijk niet bij hem. Wat kan ik daaraan doen?
pi_123416545
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:44 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Hoe smaakt jouw wekelijkse wijntje eigenlijk?
Ik drink geen alcoholische dranken, gewoon heb de verantwoording over een kind.
pi_123416909
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 17:28 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Ik drink geen alcoholische dranken, gewoon heb de verantwoording over een kind.
Als je de verantwoording over een kind heb vind ik wel dat je inderdaad heel erg aan dat drugs stukje mag denken en als dat kind van jullie samen is hem ook op die verantwoordelijkheid wijzen. Het is namelijk niet altijd slim om zoiets te doen in omgeving van een kind.
pi_123418872
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 17:13 schreef Exclusiveness het volgende:
Jaah dat geloof ik wel. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het beheersen van emoties soms erg lastig vind. Als ik kwaad ben en ruzie met hem heb dan wil ik dat eigenlijk meteen oplossen, hoe boos ik ook ben en dat komt soms niet ten goede.. Dan moeten we gewoon eventjes een beetje afstand nemen, maar ik vind dat zelf wel erg lastig. Ik ben opzich met veel dingen wel nuchter, als bijvoorbeeld een vriendin boos is dan denk ik altijd, ach laat maar even en zo ook bij veel andere mensen en dingen. Maar ik kan dat eigenlijk niet bij hem. Wat kan ik daaraan doen?
Tsja, goede vraag. Het lijkt me dat je vriend een stuk dichter tot je staat dan je vriendinnen, waarmee het te verklaren is dat hij veel meer impact op je heeft. Dat kun je niet zomaar uitschakelen.

Wat je wel kunt doen is met hem eerlijk en open in gesprek gaan hierover. Het is erg lastig om van de één op de andere dag communicatiepatronen (die erin zijn geslopen) tussen jou en je vriend te veranderen (dat kun je ook niet verwachten). Op zich is met een goede ruzie om de zoveel tijd niet zoveel mis (om het half jaar of iets); daarmee laat je zien dat je allebei ergens om geeft. Maar als het zo ver genesteld zit, kun je (in mijn optiek) alleen nog maar in serieus gesprek gaan met hem en zeggen dat je graag met hem door wilt, maar niet op deze manier.

In dat gesprek zou ik als ik jou was aangeven dat je als de sodemieter richting de huisarts (en verder) gaat om dat seksuele probleem op te lossen (goodwill tonen), je grenzen aangeeft wat betreft zijn experimenteergedrag omtrent drugs (veilig gebruik, drugs laten testen, eens in de zoveel maanden op een feest of bij iemand thuis bijvoorbeeld) en dat je veel om hem geeft en daarom graag minder ruzies zou willen. Plus, niet geheel onbelangrijk, vraag of hij er eigenlijk nog wel zin in heeft. Is er bij hem nog de werkelijke wil om verder te gaan?

Dat waren mijn twee centen. Sterkte ermee!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2013 18:45:24 ]
pi_123419925
Oké, nou bedankt :) . Als ik hem dit weekend zie dan ga ik even flink met hem ervoor zitten.
  woensdag 27 februari 2013 @ 19:22:21 #44
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_123421271
Stoppen, er zijn genoeg leuke kerels ( zoals ik ) die niet blowen of drugd gebruiken, ( alleen veel zuipen ;)
pi_123422289
Ja, je weet het antwoord zelf ook wel, he? Dumpen.
pi_123422887
Ik weet bijna zeker dat zijn gedrag met het seksleven te maken heeft. Ik heb in de situatie gezeten van jouw vriend en grote delen van dit verhaal had mijn ex ook kunnen schrijven. Zelfs die 3.5 jaar.
pi_123430262
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 19:47 schreef Pharmacist het volgende:
Ik weet bijna zeker dat zijn gedrag met het seksleven te maken heeft. Ik heb in de situatie gezeten van jouw vriend en grote delen van dit verhaal had mijn ex ook kunnen schrijven. Zelfs die 3.5 jaar.
Zijn jullie om die reden ook uit elkaar gegaan?
  woensdag 27 februari 2013 @ 21:42:42 #48
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123430401
maak het gewoon uit als je partner niets leuks mag doen of vinden...
  woensdag 27 februari 2013 @ 21:43:29 #49
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123430464
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 19:22 schreef scoober het volgende:
Stoppen, er zijn genoeg leuke kerels ( zoals ik ) die niet blowen of drugd gebruiken, ( alleen veel zuipen ;)
gelukkig heeft jouw drugsmisbruik je taalvaardigheid niet aangetast..
  woensdag 27 februari 2013 @ 22:31:11 #50
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_123433489
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:43 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

gelukkig heeft jouw drugsmisbruik je taalvaardigheid niet aangetast..
Jaja sarcastje, een enkel typefoutje en ik zou aangetast zijn :D
pi_123434865
samenvatting?
pi_123435167
Op basis van:

quote:
Ik heb hem ook verteld dat ik eigenlijk niet een relatie wil met iemand die veel met drugs bezig is en dat ik er dan nog wel over moet nadenken of ik dan wel bij hem wil blijven. Waarop hij antwoordde dat hij vond dat ik hem probeerde te veranderen en dat wil hij niet, dus dan mocht ik het wel uitmaken.
Zou ik gaan voor

[x] niet
pi_123437346
Samenvatting is dat we eigenlijk gewoon wel een goede basis hebben; vertrouwen intimiteit en goed kunnen communiceren, lachen en veel van mekaar houden. Maar ik vind het zo erg dat onze ruzies soms zo uit de hand kunnen lopen, terwijl dat niet nodig is. En daar word ik echt een beetje radeloos van. Ik heb hem nog even goed nagevraagd wat zijn idee was met drugs. Dit was dus dat wat vrienden hem nieuwsgierig hadden gemaakt naar bepaalde dingen en dat hij het een keertje wilde proberen. Niet weer een vaste gebruiker worden. En met iets proberen heb ik geen problemen, ik kan me goed voorstellen dat je gewoon nieuwe dingen wil proberen, dat wil ik net zo goed.
pi_123445528
TS, dat je vriend zegt dat je het maar uit mag/moet maken, en dat dit zijn reactie is op jouw twijfels over zijn nieuwe drugsavonturen.. Klinkt niet best. Ik zou daarom ook eens goed navragen, zoals Freek al aangaf, of je vriend er zélf nog wel echt voor wil gaan.

Ik kan me ook goed voorstellen dat die wil onder druk staat vanwege het gebrek aan sex, dus ik zou ook zeker heel rap verdere actie ondernemen om dat probleem aan te pakken.
pi_123445846
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:40 schreef Exclusiveness het volgende:

[..]

Zijn jullie om die reden ook uit elkaar gegaan?
Indirect wel. Omdat ik door dat slechte kwaliteit seksleven veel minder bereid was rekening met haar te houden, samen te slapen etc.

In een relatie van x jaar doe je soms dingen voor de ander waar je niet heel veel zin in hebt en seks helpt enorm om dat gewoon met plezier te doen. Dat is in mijn huidige relatie precies hetzelfde.

De directe oorzaak was trouwens dat ik in het buitenland ging promoveren. Met een goed seksleven zou ik meer verloren hebben door naar het buitenland te gaan. Ik weet niet of het dan anders was gelopen, maar dat zou mijn beslissing beinvloed kunnen hebben.
pi_123446433
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 23:28 schreef Exclusiveness het volgende:
Samenvatting is dat we eigenlijk gewoon wel een goede basis hebben; vertrouwen intimiteit en goed kunnen communiceren, lachen en veel van mekaar houden. Maar ik vind het zo erg dat onze ruzies soms zo uit de hand kunnen lopen, terwijl dat niet nodig is. En daar word ik echt een beetje radeloos van. Ik heb hem nog even goed nagevraagd wat zijn idee was met drugs. Dit was dus dat wat vrienden hem nieuwsgierig hadden gemaakt naar bepaalde dingen en dat hij het een keertje wilde proberen. Niet weer een vaste gebruiker worden. En met iets proberen heb ik geen problemen, ik kan me goed voorstellen dat je gewoon nieuwe dingen wil proberen, dat wil ik net zo goed.
Je kunt een goede band hebben etc, dat je continu ruzies hebt zegt eigenlijk alles al. Het feit dat jouw partner nieuwe dingen wil proberen, zegt het ook al. Hij mist iets in de relatie.

Je zegt dat je iets proberen wel oke vindt, maar in je OP staat:

quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:00 schreef Exclusiveness het volgende:
Hij wilt weleens snuiven, pilletje slikken, dat soort dingen. Maar ik heb voor mezelf besloten dat ik daar gewoon niet heen wil.
Je bent nu dus je eigen normen/waarden/grenzen aan het wegpraten en zijn acties ben je aan het goedpraten. Je begint jezelf weg te cijferen. Dat begint met kleine dingen, maar ik voorspel jou, dat jij over 3 jaar een ongelukkig beestje zal zijn. Liefde is de basis in een relatie, maar eigenlijk is liefde het meest onbelangrijke in een relatie. Het is je eerste stap naar de relatie toe, het is niet datgene wat jouw relatie goed houdt.

Verder lukt seks niet zeg je en denk je dat hij het begrijpt. Hij zal vast begrijpen, dat jij er niets aan kan doen, maar ik denk dat dit een van de redenen is dat jullie vaak ruzie hebben. Hij is opgefokt. Zijn lichaam wil gewoon seks en dat reageert hij (onbewust/ongewild) op jou af.

Kap ermee. Dit gaat niet werken. Voor je zegt, je weet niet hoe het voelt en we houden zo van elkaar: Been there, done this shit. :)

Succes.
  donderdag 28 februari 2013 @ 12:27:44 #57
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_123450768
Goeie post hierboven van Ambipur.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_123450876
Het feit dat ik van hem hou is erg belangrijk ja, maar ik snap wel dat dat gewoon niet altijd genoeg is.

Wat ik ook in mijn OP zei, was dat ik het prima vond als hij gewoon een keertje wat wilde proberen, want ik ben ook weleens nieuwsgierig naar nieuwe dingen, dat vind ik dus ook prima. Ik heb het gisteren met hem erover gehad en hij vertelde me dat hij gewoon naar bepaalde dingen nieuwsgierig was en weleens wilde proberen. Ik heb er problemen mee als dat een regelmatig iets wordt. (het kan natuurlijk zijn dat als hij het eenmaal probeert, dat hij het heel leuk vind en het veel vaker wilt doen, dan wordt het verhaal natuurlijk ook heel anders..)

Ik snap wel hoe dit gelezen kan worden, continu ruzies en problemen. Maar ik vind het nogal zonde om meteen de knoop door te hakken omdat het nu de laatste 2/3 maanden niet goed gaat, terwijl het die andere 3,5 jaar wel gewoon goed ging, met dan af en toe ups en downs. Ik denk eigenlijk dat mijn hoofdvraag vooral is hoe we die ruzies binnen de perken houden, we zijn beide namelijk nogal heethoofden. Deze ruzies ontstaan ook eigenlijk alleen als we niet bij elkaar zijn, dus via bellen, chat enz. Als we bij elkaar zijn, dan is zo'n probleem er ook niet en hebben we ook geen ruzie. Alsof we mekaar minder goed begrijpen als we mekaar niet zien. Dit is voor mij dus een groot probleem, maar ik vind het om eerlijk te zijn het wel waard om nog dingen ervoor te proberen om dit beter te maken.
pi_123451761
Ik merk aan je tekst hierboven weer dat je bepaalde zaken goed probeert te praten. Je hebt het nu over 2/3 maanden ruzie. In je op heb je het over het laatste half jaar.
Een relatie, waarbij het al 3 keer is uitgegaan werkt niet, zal nimmer werken. Herkenbaar is ook, dat hij jou altijd de schuld geeft. Een persoon met zelfkennis zal een andere manier van dingen bespreken proberen ipv als een kip zonder kop te schreeuwen en ruzie te maken.

Anyway, jij bent er (nog) niet klaar voor om door te gaan zonder hem. Ik raad je alleen wel aan weg te gaan op het moment dat het nog harder gaat worden. Want een man met frustraties is gevaarlijk. Ik hoop dat je jezelf wel altijd boven hem zal zetten. Ik proef nu dat jij een richting op gaat, waarin hij op de eerste plek zal gezet worden. Da's foute boel.
pi_123451798
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 12:31 schreef Exclusiveness het volgende:
maar ik vind het om eerlijk te zijn het wel waard om nog dingen ervoor te proberen om dit beter te maken.
Nou, doe je dat, jouw leven.
Slotje.
pi_123451852
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:21 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Je zegt dat je iets proberen wel oke vindt, maar in je OP staat:

[..]

Je bent nu dus je eigen normen/waarden/grenzen aan het wegpraten en zijn acties ben je aan het goedpraten. Je begint jezelf weg te cijferen. Dat begint met kleine dingen, maar ik voorspel jou, dat jij over 3 jaar een ongelukkig beestje zal zijn.
Ze gaf later al aan dat het meer ging om overmatig drugsgebruik (waar ze door zijn gebruik in het verleden bang is geworden) dan over drugsgebruik als zodanig (al snap ik dat die experimenteerbehoefte überhaupt niet ideaal is). Verder vind ik jezelf aanpassen aan elkaars wensen niet direct een kwestie van jezelf wegcijferen, maar eerder van rekening houden met elkaar. Stel je voor dat hij net zo'n stellige of starre houding gaat aannemen als zij iets wenst wat niet ideaal is; dan kom je nooit verder. Het is zoals het cliché zegt: geven en nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2013 13:04:22 ]
pi_123451979
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 12:59 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ze gaf later al aan dat het meer ging om overmatig drugsgebruik (waar ze door zijn gebruik in het verleden bang is geworden) dan over drugsgebruik als zodanig (al snap ik dat die experimenteerbehoefte überhaupt niet ideaal is). Verder vind ik jezelf aanpassen aan elkaars wensen niet direct een kwestie van jezelf wegcijferen, maar eerder van rekening houden met elkaar. Stel je voor dat hij net zo'n stellige of starre houding gaat innemen als zij iets wenst wat niet ideaal is; dan kom je nooit verder. Het is zoals het cliché zegt: geven en nemen.
Aanpassen ben ik een voorstander van. Ik vind haar onzeker overkomen en dat kan wel eens gaan richting volledige aanpassing van één kant. :)
Het is altijd geven + nemen, daar doel ik dan ook niet op.

Ik geef haar graag mijn visie, wat ze er mee doet is aan haar natuurlijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 12:57 schreef zovty het volgende:

[..]

Nou, doe je dat, jouw leven.
Slotje.
:') Laat haar eens even verschillende meningen horen.
pi_123452958
Misschien is het even handig te laten horen waarom het andere keren uitging? We waren onze relatie een beetje begonnen met een beetje los contact. We vonden mekaar erg leuk. We kregen toen ook verkering, maar toen we rond een halfjaar ofzo bij elkaar waren, maakte hij het uit. We hadden namelijk rond die tijd soms wat kleine ruzies (niks ongewoons ofzo), maar hij dacht omdat het dus niet meer zo perfect en alles was als in de eerste maanden dat het dus niks kon worden. Ik heb deze beslissing geaccepteerd en probeerde verder te gaan. Ik heb in deze tijd ook gezoend met een andere jongen. Hij kwam eigenlijk al na een paar weken terug, hij had de verkeerde beslissing gemaakt en had er ontzettend veel spijt van. We hebben het toen een hele tijd weer goed gehad, maar mijn vriend was erg jaloers vanwege het zoenen met andere jongens. Hij is toen een tijdje heel jaloers geweest. Ik heb het toen met hem uitgemaakt, omdat ik niet een jongen wil die zo jaloers is om alles, ik wil niet bij alles nadenken dat ik doe. (Hiermee kan ik ook een beetje aangeven dat ik wel zo mijn grenzen stel en die naleef). We bleven contact hebben en praten erover. Ik weet niet meer precies hoe dat allemaal is gegaan, maar uiteindelijk heeft hij me beloofd om op te houden jaloers te doen. Hij merkte wel dat hij de boel er alleen maar zelf mee kapot maakte. Ik wilde hem om deze belofte wel een kans geven. Hij hecht namelijk veel waarde aan beloftes en is ze ook allemaal nagekomen, dus dat vond ik wel een kans waard. Toen we weer begonnen ging dat af en toe met wat vallen en opstaan, maar het is compleet weg, geen jaloezie of claimerig gedrag en hij vertrouwd me volledig. Zo is het ongeveer 2 jaar goed gegaan, het ging deze zomervakantie weer uit. Hij was in de war met zichzelf en kon even niet zo goed mensen om zich heen hebben. Hij bleef wel de hele tijd contact met me houden en bellen en ook gewoon nog doen alsof we een stel waren. En smoesjes bedenken om nog langs te komen. Hij kwam er uiteindelijk mee dat hij een fout had gemaakt en me graag terug wilde. Hier heb ik eerst niet op gehapt. Ik vond niet dat hij zomaar het idee kon krijgen dat hij het maar gewoon uit kon maken en me terug kon nemen. We hebben in die tijd alsnog een hoop gepraat en ik besloot om het voor de allerlaatste keer te proberen. Ik heb hem ook heel duidelijk gemaakt dat dit de laatste keer was, als hij het nog een keer met me uitmaakte zou ik mee leren leven en niet meer bij hem teruggaan.

Het waren eigenlijk steeds een beetje vreemde manieren van uit elkaar gaan, eigenlijk was de 1e keer dat het uitging de enige keer dat we ook echt bij elkaar wegbleven, voor de andere keren gingen we juist beter met elkaar praten. Het is natuurlijk alsnog niet oké hoor, die keren dat het is uitgegaan. En ik zie als ik dit allemaal lees ook wel dat het behoorlijk turbulent allemaal is gegaan.

Dat van die halfjaar in mijn OP klopt opzich wel. maar met die 2/3 maanden bedoel ik vooral dat het toen écht een beetje op mn gevoel ging spelen van; klopt dit eigenlijk wel? de ruzies waren daarvoor ook wel maar toen stoorde ze me nog wel minder.

Ik neem ook mee wat hier geschreven wordt. Ik hoop alleen dat ik duidelijk kan maken dat ik wel zo mijn duidelijke grenzen heb en niet zomaar over mij heen laat lopen. Maar in dit geval weet ik eigenlijk niet of ze overschreden worden ja of nee. Want ook al hebben we dus die laatste 6 maanden dat het niet lekker ging, alle keren dat we afspraken waren alsnog leuk en gezellig. Ik en mn vriend proberen nu ook een beetje beter om te gaan met die ruzies door rustiger te blijven of een paar uurtjes even niet te praten en ik merk wel een klein beetje verschil. Ik weet op dit punt eigenlijk niet eens zo heel goed wat mijn vraag hierover is, ik denk dat ik vooral mensen hun objectieve mening wil horen.
pi_123453566
Waarom is je vriend precies zo wisselvallig? Al moet ik toegeven dat jullie twee allebei wel jong zijn, waardoor die wisselvalligheid (door puberteit en hormonen) niet zo heel gek is.
pi_123453925
Ik denk dat dat eerst ook een groot deel hormonen is, maar mijn vriend is ook gewoon altijd een beetje wisselvallig. Dat vind ik zelf ook een heel leuke karakter eigenschap. Want dan kan hij af en toe ook met heel leuke spontane dingen komen, maar af en toe ook gewoon boosheid uit het niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')