abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123412345
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_123412415
Waar haal je die mannen nou weer vandaan :')
Be someone that makes you happy
pi_123412475
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:44 schreef Nallie het volgende:
Uit mijn broekzak!
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:47:38 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123412546
Uit je duim?

Zon O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_123412574
quote:
11s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:46 schreef Perruche het volgende:

[..]

Uit mijn broekzak!

oh, wacht....
:@

Sorry zal er in het vervolg uitblijven, was alleen de weg kwijtgeraakt op zoek naar het ass complex :9
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_123412821
Heeft iemand nog tips voor een korte mini-break op korte termijn? Duuf en ik willen laatste keer met zn tweetjes weekendje weg, aangezien een zomervakantie er dit jaar niet in zit :+.

De vereisten:

* niet vliegen (dus aanrijdbare of aantreinbare afstand)
* beetje comfort is érg welkom
* niet iets met veel trappen/lopen ivm mijn (beginnende) bekkeninstabiliteit
* natuur of stad of mix daartussen

Iemand wellicht zelf een goede ervaring ergens gehad?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:53:57 #7
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123412830
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:48 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:@

Sorry zal er in het vervolg uitblijven, was alleen de weg kwijtgeraakt op zoek naar het ass complex :9
:D

Billenfascinatie :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:56:49 #8
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123412956
LIjst
S: 11 km hardlopen
T: hele ijsbersla, hele paprika, hele ui, 2 augurk, 1 tomaat, 1 gekookt ei, blik tonijn met olijfolie
L: roergebakken groente, gegrilde tartaar, 3 boterhammen, curry, mosterd
T's 300 gr Granny Smith :'), 2 beschuiten aardbeien en suiker, peer, mandarijn, blokje chocom 2 walnoten
D: witlof met ham/kaas/room/ei en pasta met room en spekjes
T kwark, vla en aardbeien met basterdsuiker

Suikers :')
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_123412996
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:44 schreef Nallie het volgende:
Heel logisch: mannen hebben nuts en komen van mars.
pi_123413001
Ik moest de " : 9 " uittypen om te checken wat het was :+

Even wat gepaniekzaai in de spoiler, moet gewoon even wat van me afschrijven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:58:25 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123413026
quote:
5s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Heeft iemand nog tips voor een korte mini-break op korte termijn? Duuf en ik willen laatste keer met zn tweetjes weekendje weg, aangezien een zomervakantie er dit jaar niet in zit :+.

De vereisten:

* niet vliegen (dus aanrijdbare of aantreinbare afstand)
* beetje comfort is érg welkom
* niet iets met veel trappen/lopen ivm mijn (beginnende) bekkeninstabiliteit
* natuur of stad of mix daartussen

Iemand wellicht zelf een goede ervaring ergens gehad?
Vond 'de ambt van Nijkerk' in Nijkerk wel een lekekr hotel.
v.d. Valk Assen is ook fijn
pi_123413055
Oh. ik wou een hele slechte grap over snickers en mannen maken.. Maar die vond ik zelfs te slecht..
  woensdag 27 februari 2013 @ 16:00:09 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_123413097
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:57 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik moest de " : 9 " uittypen om te checken wat het was :+

Even wat gepaniekzaai in de spoiler, moet gewoon even wat van me afschrijven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wordt tijd voor de bloedvatenkluw-mantra Coco :*.

En wat je zelf zegt, op jouw leeftijd en met jouw achtergrond is het stukje na 'mgoed' heel wat waarschijnlijker.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 27 februari 2013 @ 16:00:42 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_123413122
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:58 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Vond 'de ambt van Nijkerk' in Nijkerk wel een lekekr hotel.
v.d. Valk Assen is ook fijn
Ok! Het mag ook België/Duitsland/Noord-Frankrijk zijn :Y. Vergat ik erbij te zeggen.
pi_123413291
Brussel? En dan overnachten in het uberhippe Hotel Bloom?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_123413610
XM, kan een stedentripje ook of is dat teveel lopen? Anders een stad met veel leuke terrasjes uitzoeken :)

Coco, het zal vast meevallen. Je hebt best wel wat pech gehad de laatste tijd, nu moet de pech voor jou wel op zijn.. Vanavond iets leuks gaan doen, leuke film of boek gaan lezen zodat je niet te veel kunt piekeren.
pi_123413757
Maastricht vind ik in eigen land altijd erg leuk! O+

En de Belgische Ardennen zijn ook prachtig, maar misschien iets minder geschikt als je niet (veel) kunt wandelen?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123413838
Ik zou Google even met rust laten Coco, wordt je ook niet veel wijzer van. Zou je morgen nou uitslag krijgen? Big :* voor jou iig!
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123413866
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:59 schreef the85mc het volgende:
Oh. ik wou een hele slechte grap over snickers en mannen maken.. Maar die vond ik zelfs te slecht..
Maak nou maar.
pi_123413933
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:14 schreef Goodbye het volgende:
Ik zou Google even met rust laten Coco, wordt je ook niet veel wijzer van. Zou je morgen nou uitslag krijgen? Big :* voor jou iig!
:o
Coco een big noemen lijkt me nou ook niet bijster constructief... :?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_123414076
quote:
12s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:16 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:o
Coco een big noemen lijkt me nou ook niet bijster constructief... :?
:6
pi_123414177
quote:
15s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:15 schreef Perruche het volgende:

[..]

Maak nou maar.
+1

Erger dan hossel de mossel kan haast niet.

@Coco, zoveel info... zoveel mogelijkheden. Afwachten op de aardige manarts. :Y
pi_123414275
GB, ik weet het, google is bad nu. En Xm, je hebt gelijk, ik moet gewoon de mantra vasthouden. The 85mc, ik ben normaal geen piekeraar, en boek ligt al klaar :Y

Het lukt alleen even niet. Zonder in paniekmodus te schieten, en zo objectief mogelijk bekeken: er zijn gewoon steeds meer aanwijzingen voor slecht nieuws morgen. Schiet ik daar verder iets mee op? Helemaal niks. Alleen dat ik nu steeds meer rekening houd met slecht nieuws.

Anyhoo. Ik ga mn boek maar even lezen ofzo.
pi_123414324
Hopelijk dat je in je boek kan verdwalen. :)
  woensdag 27 februari 2013 @ 16:25:02 #25
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123414327
Coco... :*
Onzekerheid is a bitch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')