Moet er wel een boekje zijn. Overigens zijn de vakjes van de sorteerkast genummerd, dus als je die volgt zou het ook goed moeten komen. (theoretisch, dan, sommige wijken zijn diverse malen veranderd in de HSM zonder dat de kast is overgeplakt). Maar als je bepaalde wijken vaker klaarmaakt ken je de volgorde wel uit je hoofd, toch? Ik merk het iig meteen als er een gele kaart mist of op de verkeerde plek zit.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:09 schreef Peterselieman het volgende:
gewoon het boekje aanhouden. kun je imo weinig missen
Subnummers die verkeerd gaan kunnen we niet zoveel aan doen, over het algemeen kan de machine daar gewoon niet goed mee omgaan, die leest vrijwel alles gewoon als 122 of 46 ipv 122a of zo. En op dat soort dingen mogen we officieel dus niet meer letten, want dat kost teveel tijd, dat moet op straat maar worden uitgezocht.quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:42 schreef gridjuh het volgende:
Bij mij was vorige week donderdag echt slecht gezet....
bijv.... 122 - 122a - 122(ben niet beter gewend en controleer dat wel van te voren) en dan 124-126-128-122 :| En 147 - 143 -141 - 147.....en 44-44a-44-46-46c-46b-46a-46-48a-48
Ik vind dat dit juist de laatste tijd veel beter is geworden bij mij, waarschijnlijk omdat ik nu voor de N24U op het CVL een vaste sorteer mevrouw heb, al een paar maandenquote:Op woensdag 27 februari 2013 18:02 schreef Atmosphere82 het volgende:
Het valt mij trouwens wel op dat elke wijk die ik tegenwoordig bestel nooit meer volledig foutloos is gezet. Best een trieste ontwikkeling! Sinds dat ik mijn eigen wijk op zaterdag niet meer zet (voorbereidingsuren moesten naar de postbodes) zijn de fouten elke week niet meer te tellen...!
Ik let daar wel op hoor, is mij ook niet bekend dat dat niet zou mogen. Ik zet de subnummers altijd even goed.quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:45 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Dat men niet meer op A/B meer let, zoals gelestipjes zegt, hadden ze ons eigenlijk best mogen vertellen.
Waarom niet? Dat kan tot op zekere hoogte doorgegeven worden. Zolang je geen complete vakken uit elkaar trekt zou het geen probleem moeten zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet dat het niet mag, maar de HSM aanpassen voor de juiste volgorde mag ook niet
Dat dacht ik ook, maar ze willen het niet meer, omdat iedereen zo zijn eigen volgorde zou hebben. Dat roepen ze zelfs tegen mensen die de vaste lopers van een wijk zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:13 schreef dud0r het volgende:
[..]
Waarom niet? Dat kan tot op zekere hoogte doorgegeven worden. Zolang je geen complete vakken uit elkaar trekt zou het geen probleem moeten zijn.
Op mijn vestiging wordt een ander verhaal verteld. Je mag de HSM-post niet brief voor brief op fouten controleren, maar als je een fout tegenkomt dan hoef je die niet te laten zitten.quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:57 schreef dud0r het volgende:
Fouten die door de hsm komen mogen niet gecorrigeerd worden. Dus niet alleen sub numbering maar ook foute straten bijvoorbeeld.
Heel fijn als dat niet door gegeven wordt.
Bij het laatste werkoverleg voor de Pbz'ers heb ik het wel verteld.
Kwam er achter dat 9/10 niet het verschil wist tussen machine post en samenvoegpost.
Ik vind het ook niet vreemd dat de meesten niets weten over hoe de post daadwerkelijk wordt voorbereid. Omdat ik vroeger iedere dag naar het VBG ging, zag ik hoe het er allemaal aan toe ging. Tegenwoordig zien de bezorgers helemaal niet meer wie de post voor ze zet en van het hele proces weten ze al helemaal niks.quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:57 schreef dud0r het volgende:
Fouten die door de hsm komen mogen niet gecorrigeerd worden. Dus niet alleen sub numbering maar ook foute straten bijvoorbeeld.
Heel fijn als dat niet door gegeven wordt.
Bij het laatste werkoverleg voor de Pbz'ers heb ik het wel verteld.
Kwam er achter dat 9/10 niet het verschil wist tussen machine post en samenvoegpost.
Klopt.quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:06 schreef Rafierafie het volgende:
Ik weet dat bij ons ook niks meer hersteld mag worden tijdens het zetten. Dit is al een hele tijd zo. De machine maakt namelijk geen fouten. Dat is de theorie in ieder geval
jammer van die grammaticale fout in de eerste alineaquote:Op donderdag 28 februari 2013 10:32 schreef ophaling10 het volgende:
http://www.bvpp.nl/index.(...)tid=34:tnt&Itemid=82
'verkeerd' moet in die zin met een 't'quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jammer van die grammaticale fout in de eerste alinea
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |