Ik weet niet of je zo blij moet zijn met zo'n regentenbaantje.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:13 schreef EdvandeBerg het volgende:
Meneer Berman is dan ook politicus. Politiek heeft in de ogen van veel politici / bestuurders dan ook niks met democratie / inspraak te maken. De burgers dienen eens in de vier jaar naar de stembus te gaan en daar uit 1 van de gevestigde partijen te kiezen. Als dat gebeurd is, kunnen de dames en heren regenten weer vier jaar aan de slag op het pluche en dient de burger vervolgens zijn bek te houden. Na die vier jaar mag de burger opnieuw weer voorgelogen worden en beloftes te krijgen die toch niet nageleefd hoeven te worden.
Het is dan ook heel naief om te denken dat politici het beste voor hebben met het stemvee.
Van Mierlo draait zich om in zijn graf als hij weet wat er van zijn D66 geworden is. In plaats van bestuurlijke en politieke vernieuwing is D66 verworden tot gewone regentenpartij die die oude idealen slechts voor de vorm nog noemt.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Decennia lang heeft van Mierlo zich hard gemaakt voor de invoering van een referendum en nooit zijn ze met dat argument gekomen.
Het nieuwsbericht en de TT kloppen niet.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:22 schreef 3-voud het volgende:
Bij gebrek aan kennis wordt men steeds krankzinniger. Het is dat die zelfverhevenheid ze nog op de been houdt.
Hoe zo niet? Jij en ik misschien niet, maar er zijn legio mensen die maar al te graag zo'n baan met status, een dik salaris, netwerken, etc hebben. Komt nog bij dat de regenten kunnen aanklooien wat ze willen, maar zelden tot nooit op hun prutswerk afgerekend worden. Zorgen dat je goed netwerkt en in het oldboys-circuit (van welke signatuur je zelf ook bent) integreert en je kunt naast je baan ook nog aan de slag in allerlei commissies, nevenfuncties en daar ook nog een leuke zakcent aan opstrijken.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet niet of je zo blij moet zijn met zo'n regentenbaantje.
Mwoah, een Geert Wilders kan niet langer zonder beveiliging over straat en Femke Halsema kreeg de raarste bedreigingen naar haar hoofd geslingerd. En zo zijn er legio voorbeelden. Ik weet niet hoe gelukkig je daarmee moet zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:25 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Hoe zo niet? Jij en ik misschien niet, maar er zijn legio mensen die maar al te graag zo'n baan met status, een dik salaris, netwerken, etc hebben. Komt nog bij dat de regenten kunnen aanklooien wat ze willen, maar zelden tot nooit op hun prutswerk afgerekend worden. Zorgen dat je goed netwerkt en in het oldboys-circuit (van welke signatuur je zelf ook bent) integreert en je kunt naast je baan ook nog aan de slag in allerlei commissies, nevenfuncties en daar ook nog een leuke zakcent aan opstrijken.
Misschien niet de exacte woorden, maar het is een feit dat politici geen referenda willen. Natuurlijk niet, stel je voor dat er een manier zou zijn om politici te corrigeren en aan hun lege verkiezingsbeloftes te houden. Misschien zou het domme volk zelfs wel iets doen om ons uit de crisis te halen, dat kunnen onze slimme politici niet hebben natuurlijk.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:23 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het nieuwsbericht en de TT kloppen niet.
Geen referenda willen is geen reden om iemand aan de schandpaal te nagelen. Niet als individu althans. Het gros van de Kamerleden is immers tegen referenda.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:27 schreef Viajero het volgende:
[..]
Misschien niet de exacte woorden, maar het is een feit dat politici geen referenda willen. Natuurlijk niet, stel je voor dat er een manier zou zijn om politici te corrigeren en aan hun lege verkiezingsbeloftes te houden. Misschien zou het domme volk zelfs wel iets doen om ons uit de crisis te halen, dat kunnen onze slimme politici niet hebben natuurlijk.
Ik ben zelf ook geen voorstander van referenda, en ik ben geen politicusquote:Op woensdag 27 februari 2013 10:27 schreef Viajero het volgende:
[..]
Misschien niet de exacte woorden, maar het is een feit dat politici geen referenda willen. Natuurlijk niet, stel je voor dat er een manier zou zijn om politici te corrigeren en aan hun lege verkiezingsbeloftes te houden. Misschien zou het domme volk zelfs wel iets doen om ons uit de crisis te halen, dat kunnen onze slimme politici niet hebben natuurlijk.
Ah, dus als een meerderheid van kamerleden iets wil dan mag je daar geen kritiek op hebben? Geen wonder dat je ook tegen referenda bent. Mensen zijn verantwoordelijk voor hun keuze, zowel als individu als als groep. En als een kamerlid tegen democratie is dan moet dat kamerlid daar dringend op worden aangesproken.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen referenda willen is geen reden om iemand aan de schandpaal te nagelen. Niet als individu althans. Het gros van de Kamerleden is immers tegen referenda.
Jij noemt nu twee namen van politici die er voor gekozen hebben hun werk in the picture te doen. Van de 150 kamerleden en 20? ministers/staatssecretarissen zijn er slechts een handvol die op straat herkend worden. Daarnaast zijn er nog eens duizenden 'bestuurders' in de publieke sector die zo goed als anoniem zijn voor het plebs.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, een Geert Wilders kan niet langer zonder beveiliging over straat en Femke Halsema kreeg de raarste bedreigingen naar haar hoofd geslingerd. En zo zijn er legio voorbeelden. Ik weet niet hoe gelukkig je daarmee moet zijn.
Prima. Er zijn genoeg mensen die liever minder macht bij het volk zien. Ik ben niet een van die mensen, omdat historisch gezien de landen met de meeste inspraak voor het volk de meest succesvolle zijn gebleken.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook geen voorstander van referenda, en ik ben geen politicus
Wel om de bewoording.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen referenda willen is geen reden om iemand aan de schandpaal te nagelen. Niet als individu althans. Het gros van de Kamerleden is immers tegen referenda.
Hm, volgens mij is dat niet wat ik schreef. Kritiek is prima. Ik zie alleen niet in waarom de woede zich primair lijkt te richten op deze PvdA'er.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:32 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ah, dus als een meerderheid van kamerleden iets wil dan mag je daar geen kritiek op hebben? Geen wonder dat je ook tegen referenda bent. Mensen zijn verantwoordelijk voor hun keuze, zowel als individu als als groep. En als een kamerlid tegen democratie is dan moet dat kamerlid daar dringend op worden aangesproken.
Ik benijd wethouders eerlijk gezegd ook niet, maar goed.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:32 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Jij noemt nu twee namen van politici die er voor gekozen hebben hun werk in the picture te doen. Van de 150 kamerleden en 20? ministers/staatssecretarissen zijn er slechts een handvol die op straat herkend worden. Daarnaast zijn er nog eens duizenden 'bestuurders' in de publieke sector die zo goed als anoniem zijn voor het plebs.
Ja, ik wil minder macht voor het volk, ga heen. Een referendum is zeker geen machtsmiddel voor het volk, zeker in Nederland niet.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:33 schreef Viajero het volgende:
[..]
Prima. Er zijn genoeg mensen die liever minder macht bij het volk zien. Ik ben niet een van die mensen, omdat historisch gezien de landen met de meeste inspraak voor het volk de meest succesvolle zijn gebleken.
Klopt. Als de uitkomst ze niet bevalt, gooien ze hem weg.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, ik wil minder macht voor het volk, ga heen. Een referendum is zeker geen machtsmiddel voor het volk, zeker in Nederland niet.
Juist, en dan kosten die dingen alleen maar geld, tijd en moeite. Schiet je niets mee op. Tevens moet je niet zoiets krijgen als in Californië, waar het ook uit de hand loopt met referenda die wél bindend zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. Als de uitkomst ze niet bevalt, gooien ze hem weg.
Wat het volk in de kop krijgt kun je nooit voorkomen. Dat had net zo goed kunnen gebeuren als er geen referendum gehouden was.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Juist, en dan kosten die dingen alleen maar geld, tijd en moeite. Schiet je niets mee op. Tevens moet je niet zoiets krijgen als in Californië, waar het ook uit de hand loopt met referenda die wél bindend zijn.
Ik snap deze reactie op mijn quote nietquote:Op woensdag 27 februari 2013 10:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat het volk in de kop krijgt kun je nooit voorkomen. Dat had net zo goed kunnen gebeuren als er geen referendum gehouden was.
Als je overweegt rekening te houden met de gevolgen van een door het lint gaande mensenmassa moet je al kappen met dat werk.
Oh, ik dacht dat je die rellen bedoelde.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:52 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik snap deze reactie op mijn quote nietdaar is het zo dat veel referenda tegenstrijdig zijn, het gaat niet om boze mensen!
Dacht ik alquote:Op woensdag 27 februari 2013 10:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je die rellen bedoelde.
Never mind...
Ja, OV moest beter en de belastingen moesten lager. Gaat recht tegen elkaar in, het geld kon nergens meer vandaan komen. Ook andere referenda stonden lijnrecht tegenover elkaar. Ik geloof niet in bindende referenda en ik zie het nut niet in van adviserende referenda, omdat politici allang hebben besloten wat ze gaan doen op het moment dat het referendum plaatsvindt.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
Bijdehand bedoelt dat men in Californië in referenda koos voor belastingverlagen. Leuk en aardig natuurlijk, maar funest voor de financiën van de staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |