abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 februari 2013 @ 13:21:07 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123364188
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 26 februari 2013 @ 13:22:04 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123364213
*zelf lol heeft om plaatje in de OP* :')
pi_123364232
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
*zelf lol heeft om plaatje in de OP* :')
Terecht! :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_123364322
:D fokke en sukke O+

Update:
O: 200 gr 3,5% vet yoghurt met mango, bosbes & wat kokos
T: bth tahin/kokosolie, koffie met koekje
L: stukje zalm, gepofte aardappeel, 150 gr groenten (paprika, courgette, tomaat) met olijfolie
T: banaan, mandarijn
T: 2 wijn en borrelhap
D: broccolisoep met creme fraiche en aardappel

Met eiwit (yoghurt en zalm). Tevreden dames en heren?

Oh en ik heb echt eindelijk lekkere yoghurt gevonden. Turkse, 3.5% vet, met die luchtige structuur die ik ook in frankrijk eet! Is vast niet hetzelfde, maar close enough :9.

[ Bericht 26% gewijzigd door Perruche op 26-02-2013 13:32:14 ]
pi_123364398
Lol, anders dan een paard op de gang. :D
pi_123364600
Egopost.

Zit in t ziekenhuis, net bij de longarts geweest. Vocht in longen neemt af, dus yay.

Maar blijkbaar hebben ze op de longfoto's ook een plekje op mn lever gezien. En ze weten niet wat t is. Krijg morgen waarschijnlijk al een echo (daar zijn ze nu voor aan het bellen, ik zit te wachten).

Ik ben een beetje bang.
pi_123364615
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:18 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Visjes! *O* Snorkelen in Great Barrier Reef O+

Andere verhaal deed me denken aan mini-trek van laatst in Verweggistan :D Middle of Nowhere, Maria vraagt gids: "Zitten hier eigenlijk beestjes? Ik hoor vogels! *O*"
Gids: "Oh jaaa van alles hoor! Vogels, boskatten, beren..."
"Beren? :o"
"Uhu :Y"
"En wat doen we als we zo'n beer zien? oO< :D "
"Ohh niks hoor! We zijn met z'n 4en, die doen niks :Y Als je alleen zou zijn misschien wel!"
"Ahaaa"

>:O
Lol! Ging hier zo ongeveer hetzelfde.

Instructeur: "You have to look out for sharks."
Metgezel: "Sharks?" :? :o
Ik: "You're kidding us, right?" :D
Instructeur: "No!" }:| There are sharks here. ;)
Metgezel: "That wasn't in the brochure." :o
Ik: "How big are those sharks?" :@
Instructeur: "2,5 - 3 meters" *)
Ik en metgezel: :'( :{ :')

Wij met de kano op zee

Ik: "Haai!" :D
Metgezel: "Waar?" :o :'(
Ik: _O-
Metgezel: :'(

En we peddelden asynchroon, karma. :')

Smileyverhaaltjes. :D
pi_123364619
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:32 schreef Cocotrimonium het volgende:
Egopost.

Zit in t ziekenhuis, net bij de longarts geweest. Vocht in longen neemt af, dus yay.

Maar blijkbaar hebben ze op de longfoto's ook een plekje op mn lever gezien. En ze weten niet wat t is. Krijg morgen waarschijnlijk al een echo (daar zijn ze nu voor aan het bellen, ik zit te wachten).

Ik ben een beetje bang.
:o jeetje coco! Het zit je niet mee! Hopelijk is het niets... sterkte!
pi_123364637
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:32 schreef Perruche het volgende:

[..]

:o jeetje coco! Het zit je niet mee! Hopelijk is het niets... sterkte!
^^ :{
Be someone that makes you happy
pi_123364647
pfff jeetje Coco, daar zou ik ook van schrikken. Hopelijk is het niks :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_123364678
quote:
Egopost.

Ik ben een beetje bang.
Aah men. *vingers kruist*

Hopelijk is het niks. Sterkte. O+
  dinsdag 26 februari 2013 @ 13:35:21 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_123364695
quote:
Egopost.

Ik ben een beetje bang.
*kruipt uit lurkmodus

Jemig Coco... wat een gedoe.. -O- Ik duim voor je dat het meevalt. Misschien geeft het wat hoop dat ik ook een plekje had op mn lever en dat bleek een bloedvatenkluw te zijn. Komt veel voor bij dames in de vruchtbare leeftijd. Kan geen enkel kwaad. Het is vást ook zoiets meis :*.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_123364708
quote:
Egopost.

Ik ben een beetje bang.
Jemig! Terecht dat je bang bent, dat zou iedereen zijn in dit geval.
Hoop voor je dat er snel duidelijkheid is iig! :* en dat is dus een oprechte knuffel en die geef ik virtueel niet zo vaak!
Doe wat je niet durft.
pi_123364718
Nu heb ik -idioot die ik ben- gegoogled op leverkanker. Blijkbaar is dat in de Westerse wereld vooral bij utzaaiingen. Vaak vanuit het darmkanaal. En ik heb een verhoogde kans op darmkanker. Dus nu heb ik zin om te janken want ik heb de laatste tijd al zoveel geluk gehad dat ik echt denk dat ik mijn geluk inmiddels wel op heb gemaakt.
pi_123364719
quote:
Egopost.

Ik ben een beetje bang.
:o *schrik* :*
Ja doei.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 13:37:00 #16
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_123364752
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:35 schreef Cocotrimonium het volgende:
Nu heb ik -idioot die ik ben- gegoogled op leverkanker. Blijkbaar is dat in de Westerse wereld vooral bij utzaaiingen. Vaak vanuit het darmkanaal. En ik heb een verhoogde kans op darmkanker. Dus nu heb ik zin om te janken want ik heb de laatste tijd al zoveel geluk gehad dat ik echt denk dat ik mijn geluk inmiddels wel op heb gemaakt.
Niet. Googlen.

Gewoon NIET doen. Op internet lees je alleen de horrorverhalen en niet 'oh het was alleen maar zus of zo'.

Google uit en hoe moeilijk het ook is, morgen afwachten.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_123364778
Bloevatenkluw klinkt positief though. Wat is bloedvatenkluw ineens een prachtig woord O+ Ik ga gewoon even daarvan uit.

Bloedvatenkluw O+
pi_123364784
quote:
Niet! Googlen! Er zijn nog heeeeeel veel andere ziektes die je ook kan krijgen *O*. Lees maar het verhaal van XM.
pi_123364788
quote:
Jij bent zo ontzettend door de medische malle molen heen gehaald, dat het mij heel erg zou verbazen als er iets ernstigs aan de hand is.
En je weet het, ziektes moet je nooit googlen. }:|
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 13:39:20 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_123364832
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
Bloevatenkluw klinkt positief though. Wat is bloedvatenkluw ineens een prachtig woord O+ Ik ga gewoon even daarvan uit.

Bloedvatenkluw O+
Precies!

En de ontdekking van dat plekje was bij mij ook bijvangst bij een echo van m'n blaas toen destijds.

Interniste zei toen nog: 'bijvangst gebeurt bijna altijd'.

Heel fijn is dat idd..
pi_123364839
meh!

Ik hoop dat 't meevalt Coco. Sterkte!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 26 februari 2013 @ 13:40:59 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123364901
quote:
Egopost.

Ik ben een beetje bang.
:o -O-

:* :* Keep us posted, hopelijk valt het mee!

Coco O+
pi_123365000
:* voor coco...
  Vis een optie? dinsdag 26 februari 2013 @ 13:44:14 #24
70532 loveli
N
pi_123365025
quote:
Je mag best janken, maar laat de diagnose alstjeblieft over aan de professionals :* *vingers kruist*
crap in = crap out
pi_123365069
Waren het lippenberen, Maria?

Lippenberen _O_

Och, cococakeje :*
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')