abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:45:41 #121
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123379673
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Lobbyen en lobbyisten kan je ook niet hard maken, aangezien het niet op papier staat.
In een brief van september 2012 schreef Schultz:
quote:
(...) zolang de kwestie omtrent het vervoersaanbod niet is opgelost. Ik zie dat als onderdeel van mijn toezegging om mij tot het uiterste in te zetten om een directe internationale HSL-verbinding voor de steden Den Haag en Breda af te spreken.
Dat lijkt mij toch een vrij duidelijke toezegging van de overheid aan de tweede kamer en aan Den Haag en Breda.
pi_123379735
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

In een brief van september 2012 schreef Schultz:

[..]

Dat lijkt mij toch een vrij duidelijke toezegging van de overheid aan de tweede kamer en aan Den Haag en Breda.
Je hebt gelijk.
pi_123379898
NS_online twitterde op dinsdag 26-02-2013 om 19:48:18 Schiphol-Amsterdam Zuid: er rijden minder treinen door een gestrand trein. http://t.co/axyyfHsfHm #shlasdz reageer retweet
NS_online twitterde op dinsdag 26-02-2013 om 20:11:58 Haarlem-Leiden: tussen Voorhout en Haarlem kunnen geen treinen rijden na een persoonsaanrijding. http://t.co/axyyfHsfHm #LednHlm reageer retweet


[ Bericht 17% gewijzigd door b2py op 26-02-2013 20:12:53 ]
pi_123380074
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als je te maken hebt met een bewindspersoon (namelijk Mansveld) die alles doet om er zo makkelijk mogelijk vanaf te komen niet nee.
Ik heb zelden zo'n naadloze overgang in beleid gezien als tussen Schultz (dat OV is maar lastig, geef mij maar asfalt) en Mansveld (als ik maar veel nietszeggends roep hoef ik vast niets te doen).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2013 @ 20:16:57 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123381418
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:18 schreef dennistd het volgende:
Nog een onderzoek naar de haalbaarheid van de stoomtrein Sneek-Stavoren: http://www.fryslan.nl/548(...)n%20snits-starum.pdf
zwaar onhaalbaar dus
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 26 februari 2013 @ 20:18:40 #126
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_123381554
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als je te maken hebt met een bewindspersoon (namelijk Mansveld) die alles doet om er zo makkelijk mogelijk vanaf te komen niet nee.
En behoorlijke brieven schrijven zit er ook al niet in...

De brief die Wilma Mansveld gisteren aan de Kamer stuurde, vormt een nieuw dieptepunt in het Fyra-dossier: http://www.voorbeterov.nl/page3.php
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2013 @ 20:19:28 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123381625
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:49 schreef b2py het volgende:
NS_online twitterde op dinsdag 26-02-2013 om 19:48:18 Schiphol-Amsterdam Zuid: er rijden minder treinen door een gestrand trein. http://t.co/axyyfHsfHm #shlasdz reageer retweet
Een watte? Eentje die met een zonnebril op ergens ligt te zonnen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 26 februari 2013 @ 20:20:20 #128
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123381681
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:18 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

En behoorlijke brieven schrijven zit er ook al niet in...

De brief die Wilma Mansveld gisteren aan de Kamer stuurde, vormt een nieuw dieptepunt in het Fyra-dossier.
Maximaal 7% uitval betekent dat er iedere dag 1 enkele rit mag uitvallen. Dat getuigt inderdaad niet echt van ambitie of überhaupt ook maar enige betrokkenheid.
pi_123382695
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Een watte? Eentje die met een zonnebril op ergens ligt te zonnen?
My thoughts exactly :D
pi_123383170
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:18 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

En behoorlijke brieven schrijven zit er ook al niet in...

De brief die Wilma Mansveld gisteren aan de Kamer stuurde, vormt een nieuw dieptepunt in het Fyra-dossier: http://www.voorbeterov.nl/page3.php
quote:
Vraag 19
Wanneer wilt u uiterlijk dat er op de HSL adequaat vervoer conform de concessie gereden wordt?

Antwoord 19
Ik kan op dit moment geen datum noemen, dit is afhankelijk van de door NS ingezette herstelaanpak. Ik wil uiteraard dat de reiziger zo snel mogelijk adequaat vervoer op het hogesnelheidsnet heeft. Voor die reiziger wil ik een veilige, betrouwbare en duurzame oplossing vinden. Daartoe ben ik in overleg met alle betrokken partijen en werken wij op dit moment aan een plan van aanpak om te komen tot die structurele oplossing. Ik zal u het plan van aanpak begin april 2013 toesturen.
Wat een halfbakken antwoord is dit van de staatssecretaris. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu moet de NS toch een datum hebben gesteld om met een oplossing te komen. Dat ze nu in overleg is met alle betrokken partijen lijkt me daarom ook sterk, gezien de NS als uitvoerder van de concessie zelf nog niet weet wanneer er gereden kan worden volgens de concessie eisen en dan moeilijk kan meewerken aan een plan van aanpak voor een structurele oplossing.

Het beantwoorden van zo'n kamervraag kostte in 2011 gemiddeld ¤3750. Zo'n antwoord kan in enkele minuten beantwoord worden, dus waar al die kosten in gaan zitten? :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2013 @ 20:49:43 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123383318
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:47 schreef ArnosL het volgende:
Het beantwoorden van zo'n kamervraag kostte in 2011 gemiddeld ¤3750. Zo'n antwoord kan in enkele minuten beantwoord worden, dus waar al die kosten in gaan zitten? :')
Overhead 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123383351
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Overhead 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Proefballonnetjes in antwoorden van kamervragen? :P
pi_123383361
Ze is dus nog niet eens in staat om zelf aan te geven wat ze wil. Da's lekker.

Dat kan alleen maar als ze nu al weet dat elke datum die genoemd gaat worden EN niet gehaald gaat worden EN met de mantel der liefde bedekt gaat worden door haar.

Of ze moet letterlijk te dom zijn om te kakken. Dat kan natuurlijk ook.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 februari 2013 @ 20:51:52 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123383447
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze is dus nog niet eens in staat om zelf aan te geven wat ze wil. Da's lekker.

Dat kan alleen maar als ze nu al weet dat elke datum die genoemd gaat worden EN niet gehaald gaat worden EN met de mantel der liefde bedekt gaat worden door haar.

Of ze moet letterlijk te dom zijn om te kakken. Dat kan natuurlijk ook.
Of het moet d'r nog minder interesseren dan haar voorganger.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2013 @ 20:54:32 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123383591
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:50 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Proefballonnetjes in antwoorden van kamervragen? :P
Het bedenken van onhaalbare projecten, maar daar zal niet alle overhead naar toe gaan.

De kosten gaan in heel veel verschillende dingen zitten, zoals de bodes die aan het werk zijn, de mensen die de vragen op moeten zoeken, degenen die het typen, degenen die de antwoorden verspreiden, de hoge ambtenaren op het ministerie die de minister/staatssecretaris het antwoord influisteren, etc.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123383740
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het bedenken van onhaalbare projecten, maar daar zal niet alle overhead naar toe gaan.

De kosten gaan in heel veel verschillende dingen zitten, zoals de bodes die aan het werk zijn, de mensen die de vragen op moeten zoeken, degenen die het typen, degenen die de antwoorden verspreiden, de hoge ambtenaren op het ministerie die de minister/staatssecretaris het antwoord influisteren, etc.
Pure ambtenarij dus :')

Nog een belachelijk antwoord:
quote:
Vraag 31
Zijn er in 2014 wel treinpaden beschikbaar voor een Beneluxtrein Amsterdam-Brussel? Zou het voor 2014 wel mogelijk zijn om de Beneluxtrein Amsterdam-Brussel te laten rijden? Wat zou dit voor gevolgen hebben?

Antwoord 31
Het is mogelijk om voor 2014 treinpaden aan te vragen voor een verbinding Amsterdam – Brussel over het conventionele spoor. Daarvoor gelden de afspraken die zijn gemaakt over de capaciteitsverdeling over het Nederlandse spoorwegnet. In 2000 is echter al besloten tot het afschaffen van de Beneluxtrein op het moment van inwerkingtreding van de internationale Fyra-dienstregeling. De bestaande afspraken die onder andere zijn vastgelegd in de Vervoerconcessie voor het hogesnelheidsnet over de hogesnelheidsverbinding Amsterdam–Brussel zijn voor mij uitgangspunt.
Het kan dus wel, maar ze wil het gewoon niet. Je bent staatssecretaris om problemen op te lossen voor de burger, niet om dingen te weigeren die niet naar je zin zijn.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 21:00:43 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123383954
quote:
De bestaande afspraken die onder andere zijn vastgelegd in de Vervoerconcessie voor het hogesnelheidsnet over de hogesnelheidsverbinding Amsterdam–Brussel zijn voor mij uitgangspunt.
In 2000 is men akkoord gegaan met het verdwijnen van de Beneluxtrein omdat het volgens HSA niet mogelijk is om beide treinen rendabel te exploiteren (tegen de door HSA geboden concessieprijs!). De concessie verhindert het laten rijden van zowel een Beneluxtrein als een Fyra tussen Amsterdam en Brussel echter niet.
pi_123384047
El Clásico! :W
©Dr_Flash
pi_123384145
hey wel koppieraajt erbij zetten :P

Ik ga ook voebal kijken trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123384368
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

In 2000 is men akkoord gegaan met het verdwijnen van de Beneluxtrein omdat het volgens HSA niet mogelijk is om beide treinen rendabel te exploiteren (tegen de door HSA geboden concessieprijs!). De concessie verhindert het laten rijden van zowel een Beneluxtrein als een Fyra tussen Amsterdam en Brussel echter niet.
Nou, gas met dat kreng dan :P
  dinsdag 26 februari 2013 @ 21:09:20 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123384496
Het gaat vanaf dienstregeling 2014 nog wat drukker worden in het noorden. Het wensenlijstje:
• 2x per uur Arriva-stoptrein Groningen - Winschoten
• 2x per uur Arriva-stoptrein Groningen - Veendam
• 1x per uur sneltrein Groningen - Leer (tussenstops: Hoogezand-Sappemeer, Winschoten, Bad Nieuweschans, Weener)
• 1x per uur een goederenpad (DB Schenker)

Dat gaat niet passen op de infrastructuur zoals ze er nu ligt, dus tadaa: een overbelastingverklaring.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2013 @ 21:11:03 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123384596
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:09 schreef James1988 het volgende:
Het gaat vanaf dienstregeling 2014 nog wat drukker worden in het noorden. Het wensenlijstje:
• 2x per uur Arriva-stoptrein Groningen - Winschoten
• 2x per uur Arriva-stoptrein Groningen - Veendam
• 1x per uur sneltrein Groningen - Leer (tussenstops: Hoogezand-Sappemeer, Winschoten, Bad Nieuweschans, Weener)
• 1x per uur een goederenpad (DB Schenker)

Dat gaat niet passen op de infrastructuur zoals ze er nu ligt, dus tadaa: een overbelastingverklaring.
is gister al gepost door Dennis ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 26 februari 2013 @ 21:11:32 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123384625
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is gister al gepost door Dennis ;)
Het gaat hier soms zo hard :@
pi_123384648
"Dit kan niet"

oplossing?

"We zetten er een papiertje bij "Dit kan niet". Klaar *O* "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123384705
Oh ja sorry ik ging voetbal kijken :@ Jullie zullen geen last meer hebben van mijn domheden. Voor een uurtje of anderhalf dan :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 februari 2013 @ 21:14:53 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123384787
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
"Dit kan niet"

oplossing?

"We zetten er een papiertje bij "Dit kan niet". Klaar *O* "
Dat valt wel mee, er zijn op dit moment drie oplossingsrichtingen uitgedacht (zie de overbelastverklaring).
pi_123385509
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

In 2000 is men akkoord gegaan met het verdwijnen van de Beneluxtrein omdat het volgens HSA niet mogelijk is om beide treinen rendabel te exploiteren (tegen de door HSA geboden concessieprijs!).
Correct. De Fyra is niet rendabel te exploiteren als je én veel te hoog inbiedt én als je het goedkopere alternatief niet opheft. Vast weer een van die momenten dat marktwerking slecht uitkwam :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 26 februari 2013 @ 21:28:10 #148
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123385582
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 18:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De eerste ervaring met de Low Cost express is een feit, het reservatiedeel althans.
Verder

-Extra Bagage 5 euro :%

-Sms dienst die je op de hoogte houd van de trein 1 euro

-Een dier mee 5 euro :+

-Je telefoon opladen/stopcontact gebruiken 2 euro
't is net RyanAir. Kost in de basis ook geen drol maar alles extra kost ook direct flink extra.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_123385677
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
"Dit kan niet"

oplossing?

"We zetten er een papiertje bij "Dit kan niet". Klaar *O* "
Het moet wel duurzaam zijn natuurlijk, dus we maken er een bordje van. Heeft die Fles van Fok! ook weer iets voor zijn verzameling :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 26 februari 2013 @ 21:35:07 #150
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123385946
Rail Away overzicht uitzendingen - Elke woensdag 19.55 Nederland 2

27/02 Frankrijk | Petit Train Jaune: Villefranche-de-Conflent - Latour de Carol
06/03 Canada | Skeenaline: Prince Rupert - Jasper
13/03 Zwitserland | Brunigbahn: Interlaken - Luzern
20/03 GB-Schotland | Main Highland Line: Edinburgh - Inversness
27/03 India | Himalaya Toy Train: Siliguri - Ghum (tv-uitzending vervalt, onbekend of er een vervanger voor komt)
03/04 Griekenland | Thessaloniki - Alexandropoulis
10/04 Zwitserland | Citytrips Lugano *** NIEUW ***
17/04 Portugal | Citytrips Lissabon *** NIEUW ***
24/04 Oostenrijk | Citytrips Innsbruck *** NIEUW ***
01/05 Zwitserland | LSE Bahn: Luzern - Engelberg
08/05 GB-Scotland | Kyle Line: Inverness - Kyle of Lochalsh
15/05 Oostenrijk | Salzgammergutbahn: Selzthal - Linz
22/05 Frankrijk-Corsica | Ajaccio - Calvi

Weinig nieuws dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')