Mja, maar je hebt er zo weinig aan... Als ik 3 x struikel lig ik midden in de middle of nowhere, staan wel wat gebouwen (kinderboerderij, burcht/kasteel enzo maar er woont geen hond). Volgens de kaart is dat gebied dus paars... Ja, snap ik als er niemand woont, dan is de WOZ wellicht 5000x hoger...quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:19 schreef arjan1212 het volgende:
Gem. Inkomen/jr: 27500
Gem. WOZ waarde: 247000
-----
Gem. WOZ / Gem. Ink: 9
--------------------------------------------------------------------------------
Aantal inwoners: 3365
Aantal inw. 15-25: 13
Aantal inw. 25-45: 24
Aantal inw. 45-65: 26
Aantal inw. 65+: 14
% Huurwoningen: 45
% Koopwoningen: 55
ik denk dat veel ouderen die alleen komen te staan met zachte hand naar een studio gaan ja en dat erfgenamen klaar staan om alvast een belastingvrij deel te aanvaardenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Hoi Ma, je bent een beetje hulpbehoevend is het niet? Nou, ik weet het goedgemaakt, verkoop je huis, geef mij een zak geld dan help ik je wel... Gaat het zo in de familie's die jij kent?
Kan je die claim van je misschien ook kwantificeren? Om wat Voor aantallen gaat 'veel' in deze?quote:Op woensdag 27 februari 2013 08:11 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik denk dat veel ouderen die alleen komen te staan met zachte hand naar een studio gaan ja en dat erfgenamen klaar staan om alvast een belastingvrij deel te aanvaarden
Welk huis is dan echt 20% gedaald?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat is het niet
Maar herinner je je de mensen nog die tot 5 jaar geleden zeiden dat prijzen niet konden dalen? En in 2009, 2010 en 2011 waren er nog heel veel mensen die iedereen die 30% prijsdaling verwachtte voor gek verklaarden... Ondertussen is het bijna zo ver, en worden ze langzaam stiller
iedereen moet op een moment van groot naar klein en eens gaan we allemaal in de allerlaatste woonruimte, en de een zal dat sneller en vrijwillig doenquote:Op woensdag 27 februari 2013 08:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kan je die claim van je misschien ook kwantificeren? Om wat Voor aantallen gaat 'veel' in deze?
ja echt iedereen, net als dat iedereen dood gaatquote:Op woensdag 27 februari 2013 08:59 schreef 99.999 het volgende:
Weer zo'n mooie term dat iedereen. Je claims worden er niet sterker op...
Je claim gaat gewoon weer nergens over.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:01 schreef HD9 het volgende:
[..]
ja echt iedereen, net als dat iedereen dood gaat
op weg naar de laatste woonruimte
http://www.bdo.nl/nl/nieu(...)strijd-met-evrm.aspx :quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:26 schreef arjan1212 het volgende:
Was vanavond op tv. Mensen erfden een huis van hun overleden zus.. als je erft van iemand die niet je ouders zijn, dan moet je 40% belasting betalen, huis was afbetaald, woz waarde 174.000 euro. werd verkocht voor 89.000.. ze hielden er uiteindelijk 7500 euro aan over
Oftewel daar kan je dan toch bezwaar tegen maken en zo nodig naar de rechter gaan?quote:Per 1 januari 2012 bepaalt artikel 21 lid 5 SW echter dat op verzoek van de belastingplichtige ook mag worden uitgegaan van de waarde volgend op het jaar van de verkrijging.
Kijk jij nooit op Funda? Ik heb wel dalingen van 60% gezien, en die zijn hier ook langsgekomen.quote:
Uiteraard heeft het CBS het over gemiddelden. Of behoor jij tot de mensen die de CBS-prijsindex "ontkennen"?quote:Of heb je het weer over de gemiddelde besteding aan woonruimte?
Sommige ouderen doen dat zelfs geheel vrijwillig! Zoals mijn grootouders een paar jaar geleden. Mooi vrijwel nieuw appartement op de begane grond. Eigen tuintje, eigen ruime garage grenzend aan de eigen achtertuin. Alle gemakken van thuis, maar dan lekker gelijkvloers en alles lekker (bijna) nieuw, goed geïsoleerd etc. En ook nog eens op loop en fiets afstand van het centrum met de wekelijkse markt en uitgebreid winkelaanbod.quote:Op woensdag 27 februari 2013 08:11 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik denk dat veel ouderen die alleen komen te staan met zachte hand naar een studio gaan ja en dat erfgenamen klaar staan om alvast een belastingvrij deel te aanvaarden
Als je zelf niet meer kan eten en wassen ga je dood, dat is de natuur.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:56 schreef HD9 het volgende:
[..]
omdat jij niet in die wereld leeft
vraag maar eens aan ze wie je vaders billen gaat wassen ieder dag straks en hun eten gaat koken en helpt de kousen uit te doen
Prijsdalingen van een vraagprijs. Ik heb het over huizen die verkocht zijn in 2008 en nu voor 20% minder verkocht worden.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
http://www.bdo.nl/nl/nieu(...)strijd-met-evrm.aspx :
[..]
Oftewel daar kan je dan toch bezwaar tegen maken en zo nodig naar de rechter gaan?
[..]
Kijk jij nooit op Funda? Ik heb wel dalingen van 60% gezien, en die zijn hier ook langsgekomen.
[..]
Uiteraard heeft het CBS het over gemiddelden. Of behoor jij tot de mensen die de CBS-prijsindex "ontkennen"?
Aha vandaarquote:Op woensdag 27 februari 2013 08:46 schreef HD9 het volgende:
[..]
mijn vader en moeder gingen voor hun 65 jaar al naar het zuiden en toen was ook het huis verkocht, dat ging toen heel makkelijk, nu zijn er al veel meer verkopers
nee er zit nog minstens tien jaar tussen dat je kinderen dat gaan doen in de toekomstquote:Op woensdag 27 februari 2013 10:12 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Als je zelf niet meer kan eten en wassen ga je dood, dat is de natuur.
Denk het niet, dat kunstmatig in leven houden en dan verzorgen is onbetaalbaar en onhoudbaar.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:09 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee er zit nog minstens tien jaar tussen dat je kinderen dat gaan doen in de toekomst
tenzij je voldoende pegels hebt om dat te laten doen, maar je kinderen krijgen dan niets meer
o jij laat je ouwe heer omkomen van de honger ??quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:19 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Denk het niet, dat kunstmatig in leven houden en dan verzorgen is onbetaalbaar en onhoudbaar.
Niemand zit te wachten op 10 jaar dementeren in een verzorgingstehuis. Alleen nabestaande die alleen aan zichzelf denken. En mijn ouwe heer is een slecht voorbeeld.. Niet relevant ook. Want in tegenstelling tot jou weet ik dat 1 voorbeeld nog geen halve waarheid is.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:20 schreef HD9 het volgende:
[..]
o jij laat je ouwe heer omkomen van de honger ??
Omdat het onbetaalbaar is??
Ga jij hem dat zeggen??
Of heeft ie een flinke spaarpot ??
Mijn vader is nu 73, en wij (de kinderen) dringen er juist op aan om alles op te maken. Wij zitten niet te wachten op een erfenis hoor. Hij heeft heel zijn leven hard gewerkt, en gaat nu al jaren minimaal 4 x per jaar op vakantie. Het is zijn geld he, laat hem ervan genieten dan.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:09 schreef HD9 het volgende:
nee er zit nog minstens tien jaar tussen dat je kinderen dat gaan doen in de toekomst
tenzij je voldoende pegels hebt om dat te laten doen, maar je kinderen krijgen dan niets meer
Het idee is wel goed.quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mja, maar je hebt er zo weinig aan... Als ik 3 x struikel lig ik midden in de middle of nowhere, staan wel wat gebouwen (kinderboerderij, burcht/kasteel enzo maar er woont geen hond). Volgens de kaart is dat gebied dus paars... Ja, snap ik als er niemand woont, dan is de WOZ wellicht 5000x hoger...![]()
Vraag is dus, wat hebben ze allemaal meegenomen in de WOZ waarde? Zijn dat alleen woningen, of ook bedrijfspanden en andere panden?
hij zal het straks besteden aan verzorging , als hij de tuin niet meer kan bijhoudenquote:Op woensdag 27 februari 2013 11:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mijn vader is nu 73, en wij (de kinderen) dringen er juist op aan om alles op te maken. Wij zitten niet te wachten op een erfenis hoor.
Hij woont overigens ook gewoon in een 5 kamer (huur) tussenwoning, met voor en achtertuin. Die woning en de tuinen houdt hij zelf tot in de puntjes bij.
Wat is eigenlijk je punt dat je hier zo aan vast houdt?quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:43 schreef HD9 het volgende:
[..]
hij zal het straks besteden aan verzorging , als hij de tuin niet meer kan bijhouden
dan leef je nog zeker 15 jaar als je maar goed verzorgt wordt, en dat moeten de kinderen doen
Dan heeft ie in ieder geval nog plezier gehad van zijn geld.quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:43 schreef HD9 het volgende:
hij zal het straks besteden aan verzorging , als hij de tuin niet meer kan bijhouden
dan leef je nog zeker 15 jaar als je maar goed verzorgt wordt, en dat moeten de kinderen doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |