abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5672706
Waarschijnlijk onze nieuwe staatssecretaris gezinszaken en emancipatiebeleid...
Eergisteren was er een verslagje over hem bij Nova. Even wat 'highlights' uit die uitzending:

Tot nu toe was hij lobbyist voor de alcoholbranche voor de Stichting Verantwoord Alcoholgebruik.
Dhr. van Dalen van de Stichting Alcoholpreventie kent hem via zijn werk voor de Stiva, die zegt over het werk dat Phoa deed: "Het belang dat de stiva dient is in eerste instantie het belang van de producent, een economisch belang. Zij vullen dat in door (...) nadrukkelijk te lobby'en voor de belangen van deze branche bij de politiek."
Verder zei hij over Phoa dat hij nooit politieke aspiraties heeft getoond, dat hij alleen een goed bestuurder was van zijn tennisvereniging.

Harry Wijnschenk, de fractievoorzitter van de LPF, wilde helemaal geen commentaar geven.

LPF-kamerlid Janssen van Raay ging niet in op de kwaliteiten van Phoa, maar zei alleen iets over het jeneverkruis, en verder dat hij het leuk vond dat Phoa een Rotterdammer is.

De SP vindt dat het absoluut niet kan, een lobbyist voor de alcoholindustrie in het kabinet. Jan Marijnissen noemde hem een 'lobbyist voor het drankprobleem in Nederland', en vond dat 'een lobbyist die dat allemaal gebagatelliseerd heeft, en in het belang van de drankindustrie gezegd heeft dat dat allemaal wel meevalt' niet op de positie van gezinsbeleid en emancipatie hoort.

De documentaire eindigde met een interview met Phoa zelf.
Hij vond dat het tijd werd dat er een man op emancipatie kwam. En op de vraag wat de mensen er dan van zouden merken dat er een man zat, antwoordde hij dat dat zou staan voor een verruiming van het blikveld, en voor "aandacht voor de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen, maar ook tussen de niet-actieven en de wel-actieven, en daarin zitten ook veel vrouwen en dan gaat het vooral om een goede balans, en dat hoeft helemaal niet precies 50-50 te zijn, dat moet iedere gezinssituatie in welke vorm dan ook, traditioneel gezin of modern gezin, die zullen dat samen uit moeten zoeken, en daarom is mijn motto ook it takes two to tango"
Zelf heeft Phoa op Zalm (VVD) gestemd, voor een stabiel financieel beleid, "daar was Pim Fortuyn ook erg voor". Hij zei ook dat hij lid van de VVD was "op de beginselen", maar dat hij nu LPF-lid is geworden omdat hij werd gevraagd voor de functie van staatssecretaris.
Over hoe hij bij de LPF terechtkwam, zei hij: "Via Varela, de nr 2 door Fortuyn aangewezen, die kent mij vanuit de tennis, die wist dat ik daar bestuurlijk actief voor was, dat ik actief ben voor de turnwereld, en ook voor de gezondheidszorg, en ook voor mijn werk natuurlijk voor de alcoholindustrie."
Op de vraag of de SP het fout heeft, en dat men niks zal merken van een alcohollobbyist in het kabinet, antwoordt Phoa dat men er weinig van zal merken.
Uiteindelijk noemt hij het "eindelijk voor Nederland" dat hij staatssecretaris wordt.

Het filmpje zelf:
http://www.novatv.nl/reportage/index.cfm?fuseaction=default&id=1066&RD=1

Ik vind Phoa eigenlijk niet echt betrouwbaar overkomen. Het werk dat hij eerst deed, het 'promoten' van alcoholgebruik (hij noemt het zelf 'werk voor de alcoholbranche' ), lijkt niet echt te stroken met gezinsbeleid. Gezinnen zullen er absoluut niet bij gebaat zijn als kinderen op jonge leeftijd al dronken thuiskomen, of als gezinsleden een alcoholprobleem krijgen, en daar heeft Phoa in zijn vorige baan toch (indirect) aan meegewerkt. Wat dat betreft ben ik het helemaal met de SP eens

De motivatie voor hoe hij bij de LPF kwam, lijkt ook niet echt goed. Eerst waren er al Herman Heinsbroek en Fiona de Vilder die bij de partij kwamen omdat ze buren waren van Ferry Hoogendijk, en nu Phoa weer omdat hij bij Varela op de tennisclub zit. De partij haalt zijn leden werkelijk overal vandaan. Wat dat betreft klopt de vergelijking met de Tegenpartij van Van Kooten en De Bie, die deze week in Vara TV Magazine gemaakt werd, best wel, met het verschil dat de Tegenpartij cabaret was, en de LPF een serieuze regeringspartij

Het is blijkbaar al niet eens meer nodig om achter de ideeën van Pim te staan, want dit is al de zoveelste die ze bij een andere partij (met andere ideeën) weghalen. Phoa zei wel dat Pim het (net als hij) met Zalm eens was over het economische beleid, maar dat komt eigenlijk meer over alsof hij dat nu snel even zegt, nu hij lid is van de LPF, en dat hij maar even snel lid is geworden, of hij het nou met de LPF eens is of niet, omdat hij dan het kabinet in kon.

Dat wij er weinig van zullen merken dat hij vroeger voor de alcoholbranche werkte, wekt ook niet echt vertrouwen. Het was pas goed geweest als we er niks van zouden merken

En het ergste vind ik nog de arrogantie waarmee hij zegt "eindelijk voor Nederland". Alsof hij de verlosser is op wie wij altijd hebben zitten wachten

Maar goed, wat verwachten de andere Fok!kers van deze man?

[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 05-09-2002 18:49]

Are you pondering what I'm pondering?
  donderdag 5 september 2002 @ 18:30:34 #2
25162 LLCoolR
This is a love song...
pi_5672814
Wat ik altijd jammer vind is dat mensen altijd GELIJK met hun oordeel klaar staan (dit maal gebaseerd op z'n vorige werkzaamheden) zonder dat hij ook nog maar 1 ding heeft gedaan. Misschien is hij wel een erg goed staatssecretaris! Geef die man een kans!
Wat zijn vorige werkzaamheden betreft: Hij was promotor van verantwoord drinkgedrag, wat daar mis mee is?

Laten we gewoon afwachten hoe hij gaat presteren alvorens allerlei VOORBARIGE conclusies te trekken.

I believe in Heaven, I hope you understand...
pi_5672828
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:30 schreef LLCoolR het volgende:
Geef die man een kans!
Welnee! Hij is toch van de LPF? Afbranden die man.
  donderdag 5 september 2002 @ 18:32:35 #4
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_5672831
Ik begin pas met kritiek te leveren op LPF'ers als dit kabinet ten einde is. Of dat nou over een week of keurig over 4 jaar is maakt mij niet uit.

En dat alcohol-lobbyisme gezeur: Ik geloof niet dat Phoa iedereen zat aan de drank wil hebben. Net als iedereen vind ik ook dat een biertje/whiskeytje/cognaccie op z'n tijd altijd kan.

Dus om nou gelijk te blaten dat er een alcohol-verslavings-promoter in het kabinet zit vind ik overdreven en niet een teken dat de blatende geit met beide poten (of alle 4 ) in deze wereld staat.

Maar dat is de SP niet vreemd...

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  donderdag 5 september 2002 @ 18:35:18 #5
25162 LLCoolR
This is a love song...
pi_5672861
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:32 schreef kwib het volgende:
Ik begin pas met kritiek te leveren op LPF'ers als dit kabinet ten einde is. Of dat nou over een week of keurig over 4 jaar is maakt mij niet uit.

En dat alcohol-lobbyisme gezeur: Ik geloof niet dat Phoa iedereen zat aan de drank wil hebben. Net als iedereen vind ik ook dat een biertje/whiskeytje/cognaccie op z'n tijd altijd kan.

Dus om nou gelijk te blaten dat er een alcohol-verslavings-promoter in het kabinet zit vind ik overdreven en niet een teken dat de blatende geit met beide poten (of alle 4 ) in deze wereld staat.

PRECIES!!
I believe in Heaven, I hope you understand...
pi_5672895
Ik vond het commentaar van marijnissen wel top!

"Nu nemen ze zelfs mensen van een voetbal club aan"

dat moet vooral die persoon zeggen die uit een fabriek komt.
hahaha, sp dweeb dat het is.

/0
pi_5672896
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:32 schreef kwib het volgende:

Zo bedoel ik het ook niet... ik zeg alleen maar dat de man van tevoren niet echt een goede indruk maakt.
Ik ben es benieuwd of ie het beter gaat doen dan verwacht
  donderdag 5 september 2002 @ 18:44:30 #8
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_5672952
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:39 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Zo bedoel ik het ook niet... ik zeg alleen maar dat de man van tevoren niet echt een goede indruk maakt.

[lekker stangen mode]

"maakt niet echt een goede indruk". Is dat geen vooroordeel? Voordat "demoneraliseren", "rasicme", "neger" en "allochtoon" van die ban-woorden zijn geworden was dit toch een not-woord? Mag niet hoor. Foei!

[lekker stangen mode off]

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_5672960
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:39 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Bah, stereotype vooroordelen
/0
pi_5672966
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:44 schreef kwib het volgende:

[..]

[lekker stangen mode]

"maakt niet echt een goede indruk". Is dat geen vooroordeel? Voordat "demoneraliseren", "rasicme" en "alochtoon" van die ban-woorden zijn geworden was dit toch een not-woord? Mag niet hoor. Foei!

[lekker stangen mode off]

Zo kun je alles wel fout noemen
Ik zeg alleen dat zijn verleden me niet aanspreekt, en dat ik daarom sceptischer ben over zijn kwaliteiten als staatssecretaris, niet dat ik ervan overtuigd ben dat ie het slecht gaat doen.

Als je toch al mierenneukerig wilt doen...

pi_5672982
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:45 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Bah, stereotype vooroordelen

En nog altijd heb je niet je mening gegeven over wat jij van Phoa verwacht, ik dacht dat ik dat toch duidelijk in de eerste post had gevraagd
  donderdag 5 september 2002 @ 18:48:02 #12
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_5672984
Ach joh, Marijnissen is al jaren politicus en van zijn kwaliteiten ben ik ook niet onder de druk. Dus ach...
pi_5673024
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:47 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

En nog altijd heb je niet je mening gegeven over wat jij van Phoa verwacht, ik dacht dat ik dat toch duidelijk in de eerste post had gevraagd

Mijn verwachting is dat het LPF weer een doorn in de ogen voor onze linkse mede bewoners heeft uitgekozen, net als met Nawijn en Heinsbroek.
/0
  donderdag 5 september 2002 @ 18:52:53 #14
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_5673039
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:51 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Mijn verwachting is dat het LPF weer een doorn in de ogen voor onze linkse mede bewoners heeft uitgekozen, net als met Nawijn en Heinsbroek.

Dat is toch juist de bedoeling. Zou houd je je rechtse kiezers. En dat zijn er nog al wat de laatste tijd
pi_5673041
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:51 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

En wat bedoel je daarmee?

Heinsbroek vind ik trouwens wel cool Alleen niet dat ie nu mensen min of meer oproept om zich niet aan de regels te houden, maar goed, daar is vast een ander topic over.

donderdag 5 september 2002 @ 18:55:24 #16
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_5673061
Ik hoop dat ze deze keer WEL de antecedenten van de goede man hebben nagetrokken... Anders wordt dat regeren natuurlijk helemaal niks...
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_5673072
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:55 schreef robh het volgende:
Ik hoop dat ze deze keer WEL de antecedenten van de goede man hebben nagetrokken... Anders wordt dat regeren natuurlijk helemaal niks...
Och, anders kan ie toch ook weer na 9 uur stoppen en 2 jaar wachtgeld opstrijken
  donderdag 5 september 2002 @ 18:58:13 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_5673091
Leuk, ik heb jaren bij z'n dochter in de klas gezeten (best een lekker ding, trouwens).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_5673132
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:56 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Och, anders kan ie toch ook weer na 9 uur stoppen en 2 jaar wachtgeld opstrijken

Ach ja, deze heeft er nog 9 uur voor gewerkt. Die mensen die de laatste jaren door ons paars kabinet zijn binnen gehaald hebben er nog nooit wat voor hoeven te doen
/0
pi_5673145
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:00 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Ach ja, deze heeft er nog 9 uur voor gewerkt. Die mensen die de laatste jaren door ons paars kabinet zijn binnen gehaald hebben er nog nooit wat voor hoeven te doen

En de LPF gaat lekker in de stijl van de allochtonen (volgens jou) door? Lekkere partij is dat
pi_5673149
quote:
Op donderdag 05 september 2002 18:58 schreef speknek het volgende:
Leuk, ik heb jaren bij z'n dochter in de klas gezeten (best een lekker ding, trouwens).
In de Volkskrant stond een foto van zijn gezin. Niet 1 mooie dochter, nee maar liefst 3 mooie dochters. 3 half bloedjes
pi_5673169
quote:
alledrie volgens mij aan de foto uit de Volkskrant te zien.
Rotterdam is de wereldstad
pi_5673358
quote:
Alle 3 zijn dochters zien er niet slecht uit.
pi_5673367
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:01 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

En de LPF gaat lekker in de stijl van de allochtonen (volgens jou) door? Lekkere partij is dat

Ach links licht zo een aantal duizend mensen voor, dus ze zullen toch wat in te halen mochten ze dit uberhaupt willen. Maar ik denk dat Nawijn toch iets anders denkt
/0
pi_5673369
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:17 schreef Sniper het volgende:

[..]

Alle 3 zijn dochters zien er niet slecht uit.

Je bent nu al de 3e die dat zegt
Open dan in B&H een dochters-van-Phoa-topic
Maar ga hier over hun vader verder a.u.b.
pi_5673381
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:17 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Ach links licht zo een aantal duizend mensen voor, dus ze zullen toch wat in te halen mochten ze dit uberhaupt willen. Maar ik denk dat Nawijn toch iets anders denkt

Van die post snap ik dus niks...

pi_5673399
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:18 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Je bent nu al de 3e die dat zegt
Open dan in B&H een dochters-van-Phoa-topic
Maar ga hier over hun vader verder a.u.b.

Aiiii. Ik zag dat het mij niet als enige was opgevallen.

Nu weer On Topique dan maar!

pi_5673432
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:18 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Van die post snap ik dus niks...

Nou dan moet je maar eens kijken waarop ik gereageer heb, dat helpt

Of ga je nu voor de beroemde linkse struisvogel tactiek "ik weet van niets, ik heb er nooit wat van gehoord of gezien"?

/0
pi_5673463
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:21 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Of ga je nu voor de beroemde linkse struisvogel tactiek "ik weet van niets, ik heb er nooit wat van gehoord of gezien"?

Ik ben ook niet achterlijk, ik snap de bedoeling van quoten ook wel Maar dan nog snap ik niks van wat je zegt...
Zoals Denzel Washington in de film Philadelphia, explain this to me like I'm a 5 year old

En nee, dit is niet het beroemde linkse kop in het zand steken.

pi_5673533
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:23 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik ben ook niet achterlijk, ik snap de bedoeling van quoten ook wel Maar dan nog snap ik niks van wat je zegt...
Zoals Denzel Washington in de film Philadelphia, explain this to me like I'm a 5 year old

En nee, dit is niet het beroemde linkse kop in het zand steken.

Je had het over dat het LPF het zou ondersteunen dat mensen op hun luie reet zitten geld te vangen. Nou wat dat betreft denk ik dat Links nederland een stuk beter is geweest in het ondersteunen daarvan. En ik denk ook niet dat het LPF dit ondersteund. Vooral niet als ze nog eens crimineel zijn, ask Nawijn. Lees hier maar eens om een duidelijke indruk te krijgen van welke partij dit wel ondersteund.

http://nu.nl/document?n=61901

/0
pi_5673555
Jezus wat zijn jullie allemaal kortzichtig! Luister dat interview dan! Oftie nou links of rechts is boeit helemaal niet! Maar de manier waarop hij bezig is past niet bij iemand die staatssecretaris van emancipatie moet worden!

En dan heb ik het alleen nog over de manier waarop hij in het interview onder andere praat over het feit dat hij als MAN dan staatssecretaris zou worden! Dat loopt tegen het onbeschofte aan!

En LPF - geen vriendjespolitiek? Heinsbroek is buurman van Hoogendijk, Varela kent Khee Lian Phoa van de tennis.
En dan blijkt die man ook nog eens een lobbyist te zijn van alcoholfabrikanten!!!

Hij prees dan wel matig drinken aan in voorlichtingen enzo, maar dat was zodat de alcoholbranche niet verdere maatregelen tegen drinken door jongeren zou nemen!

Voor de rest praatte hij klunzig, fouten in zinsbouw, inhoudelijk klopten een paar woorden niet... leek me typisch een geval van dure-woorden-blaten zonder dat ie wist wat ie zei...

Ik heb sowieso nu echt helemaal geen respect meer voor de LPF. Dat had ik vroeger wel nog, evenveel als voor elke partij, maar nu al die voorstellen en arrogantie... Nee dank je

Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_5673556
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:26 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Je had het over dat het LPF het zou ondersteunen dat mensen op hun luie reet zitten geld te vangen. Nou wat dat betreft denk ik dat Links nederland een stuk beter is geweest in het ondersteunen daarvan. En ik denk ook niet dat het LPF dit ondersteund. Vooral niet als ze nog eens crimineel zijn, ask Nawijn. Lees hier maar eens om een duidelijke indruk te krijgen van welke partij dit wel ondersteund.

Ik zeg niet dat de LPF het ondersteunt, ik zeg alleen dat Philomena Bijlhout op dit moment precies hetzelfde zit te doen

Maar kunnen we nu weer ontopic?

[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 05-09-2002 19:29]

pi_5673574
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:21 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Je post was inderdaad niet te begrijpen en geen fatsoenlijk nederlands

Leuke opvattingen over 'links' trouwens...

Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  donderdag 5 september 2002 @ 19:29:19 #34
8369 speknek
Another day another slay
pi_5673582
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:03 schreef Hubo het volgende:
alledrie volgens mij aan de foto uit de Volkskrant te zien.
Ik weet niet of we dezelfde foto hebben, maar in mijn geval de linker (lianne).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_5673599
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:29 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Ja ja, je zit ook vooral op i-net om ll lange verhalen te lezen. Afkorten is toch wel redelijk populair op i-net.
Het is trouwens ook een vervolg op een reactie, dus vandaar dat ik niet alles opnieuw ga doorkauwen.
/0
pi_5673625
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:29 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Idd, links is meer dan alleen 'allochtonen hun zin geven'!
Tenminste, zo noem jij het... Ik vind alleen dat ze menselijk behandeld moeten worden, want in principe heeft ieder mens het recht om overal op aarde te zijn.
pi_5673645
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:30 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Ja ja, je zit ook vooral op i-net om ll lange verhalen te lezen. Afkorten is toch wel redelijk populair op i-net.
Het is trouwens ook een vervolg op een reactie, dus vandaar dat ik niet alles opnieuw ga doorkauwen.

Ik had het over Bijlhout, en jij hebt het ineens over hoe links mensen voorlicht, en dan een zin die geen zin is, en dan opeens over Nawijn... misschien ben ik dom, maar dat is toch iets te veel afgekort
pi_5673659
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:26 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Dat is tenminste een goed initiatief voor mensen in de WW en NIET IN DE WAO!!! En het gaat inderdaad om Bijlhout's wachtgeld wat Mini zei...
pi_5673660
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:32 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Tenminste, zo noem jij het... Ik vind alleen dat ze menselijk behandeld moeten worden, want in principe heeft ieder mens het recht om overal op aarde te zijn.

Ik vind ook dat ze menselijk behandeld moeten worden, maar dan in hun eigen land. En als je dan al ergens naar toe gaat, heb dan het fatsoen om mee te werken de maatschappij draaiende te houden zodat niet iedereen voor je hoeft te lappen. Maar daar hebben ze toch niet al te veel naar gekeken in de afgelopen jaren.
/0
pi_5673680
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:32 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Yep, en allochtonen moeten z.s.m. geïntegreerd worden en een baan hebben (en dus ook belasting betalen)...
Da's veel beter dan uitzetten en vervolgens wachten tot je ze weer tegen komt in Nederland
pi_5673684
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:34 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Dat is tenminste een goed initiatief voor mensen in de WW en NIET IN DE WAO!!! En het gaat inderdaad om Bijlhout's wachtgeld wat Mini zei...

Ja en wij maar weer lappen voor mensen die al 3 jaar niet meer werken. Dagggg, ik moet er niet aan denken. Help ze dan maar liever nieuw werk te vinden of zorg er voor dat er factoren bij komen in nederland om weer meer bedrijven en dus ook werkplaatsen te vestigen. Dat is beter als alleen geld geven.
/0
pi_5673693
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:34 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Ik vind ook dat ze menselijk behandeld moeten worden, maar dan in hun eigen land. En als je dan al ergens naar toe gaat, heb dan het fatsoen om mee te werken de maatschappij draaiende te houden zodat niet iedereen voor je hoeft te lappen. Maar daar hebben ze toch niet al te veel naar gekeken in de afgelopen jaren.

Ben jij ff blij dat je in Nederland geboren bent he jongen?
Maarja, daarop zul je wel zeggen dat leven eenmaal niet eerlijk is...
pi_5673694
Tja...

We moeten maar zo denken "het is de wil van het volk"

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
pi_5673700
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:34 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Er zijn ook Nederlanders die dat doen hoor, het enige verschil is dat die hier geboren zijn, en die allochtonen een stukje verderop. (Vergeleken met de omtrek van de Aarde is Nederland-Marokko niet eens zo ver ) Imo zijn we allemaal 'inwoners' van de Aarde, en moeten we allemaal overal op aarde dezelfde rechten hebben.
pi_5673709
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:36 schreef Tia_Tijger het volgende:
Tja...

Het volk wordt echter verkeerd voorgelicht en het merendeel van het volk denkt dat dit alles zomaar ff met een toverstafje op te lossen is.
pi_5673718
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:36 schreef Tia_Tijger het volgende:
Tja...

Nou, het was de wil van het volk op 15 mei Inmiddels staat de LPF in de peilingen alweer een stuk lager...
pi_5673720
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:35 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Yep, en allochtonen moeten z.s.m. geïntegreerd worden en een baan hebben (en dus ook belasting betalen)...
Da's veel beter dan uitzetten en vervolgens wachten tot je ze weer tegen komt in Nederland

Ja, maar in tijden dat het werk krap is in nederland en de woonplaatsen ook vind ik dat er tijdelijk niemand meer bij hoeft. Je moet of iemand fatsoenlijk opvangen of er niet aan beginnen. Maar niet andere mensen voor deze laten opkomen en zo de mensen als het ware opstoken tegen deze allochtonen.
/0
pi_5673745
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:36 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Er zijn ook Nederlanders die dat doen hoor, het enige verschil is dat die hier geboren zijn, en die allochtonen een stukje verderop. (Vergeleken met de omtrek van de Aarde is Nederland-Marokko niet eens zo ver ) Imo zijn we allemaal 'inwoners' van de Aarde, en moeten we allemaal overal op aarde dezelfde rechten hebben.

Ja en die nederlanders moeten ze dan ook eens fatsoenlijk aanpakken. En wat betreft gelijke rechten over de hele wereld, dat moet je andere landen maar eens vertellen.
/0
pi_5673756
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:37 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Nou, het was de wil van het volk op 15 mei Inmiddels staat de LPF in de peilingen alweer een stuk lager...

Gekozen is gekozen, dat was ook zo met PaarsII
/0
pi_5673777
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:37 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Het volk wordt echter verkeerd voorgelicht en het merendeel van het volk denkt dat dit alles zomaar ff met een toverstafje op te lossen is.

Het volk wil op zn minst dat er eens naar geluisterd en gekeken word.

Kan je nagaan hoe ver het vertrouwen in de andere partijen kapot moet zijn als ze (volgens jou mening) al stemmen op mensen die er alleen over praten.

[Dit bericht is gewijzigd door wierdo6 op 05-09-2002 19:41]

/0
pi_5673783
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:39 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Ja en die nederlanders moeten ze dan ook eens fatsoenlijk aanpakken. En wat betreft gelijke rechten over de hele wereld, dat moet je andere landen maar eens vertellen.

Och, er zijn hier ook genoeg mensen (zoals jij ) die er anders over denken, maar dit is mijn mening Laat mij lekker dromen over een utopia waar iedereen écht gelijk is
pi_5673795
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:39 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Gekozen is gekozen, dat was ook zo met PaarsII

Helaas wel ja
pi_5673816
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:37 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Ja, maar in tijden dat het werk krap is in nederland en de woonplaatsen ook vind ik dat er tijdelijk niemand meer bij hoeft. Je moet of iemand fatsoenlijk opvangen of er niet aan beginnen. Maar niet andere mensen voor deze laten opkomen en zo de mensen als het ware opstoken tegen deze allochtonen.

Iemand opstoken waarvoor en tegen wie dan ook is altijd fout! Zo krap is het werk helemaal niet! Bijvoorbeeld heb ik gehoord dat er een gebrek aan automonteurs is

Het lijkt me niet dat die opleiding zo zwaar is... En zeg nou zelf: Zou Amsterdam Amsterdam nog zijn zonder dat er mensen van allerlei culturen door elkaar liepen op de Dam?

Trouwens, die opvang zorgt ook voor werkgelegenheid en zou je kunnen zien als een soort investering (je krijgt later ook belastinggeld van die mensen )

Het enige wat dan nog nodig is, is een goede planning... Maar uitzetten heeft geen zin. Iedereen komt toch weer de grens over... En grenscontroles helpen niet... Er zijn genoeg plaatsen waar mensen ongemerkt de grens over kunnen komen.

pi_5673851
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:40 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Och, er zijn hier ook genoeg mensen (zoals jij ) die er anders over denken, maar dit is mijn mening Laat mij lekker dromen over een utopia waar iedereen écht gelijk is

Een Utopia, juist, maar zie de realiteit onder ogen.
De realiteit is dat mensen niet gelijk behandeld kunnen worden, dat verschilt p. cultuur en p. land, de mensen zijn er gewoon te verschillend voor.
Die kloof tussen die mensen word nu mooi opgelost door het LPF.
And shepherds we shall be, for thee my Lord for thee, Power hath descended forth from thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command, we shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be. In nomine patrie, et fili
pi_5673865
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:42 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Iemand opstoken waarvoor en tegen wie dan ook is altijd fout! Zo krap is het werk helemaal niet! Bijvoorbeeld heb ik gehoord dat er een gebrek aan automonteurs is

Het lijkt me niet dat die opleiding zo zwaar is... En zeg nou zelf: Zou Amsterdam Amsterdam nog zijn zonder dat er mensen van allerlei culturen door elkaar liepen op de Dam?

Trouwens, die opvang zorgt ook voor werkgelegenheid en zou je kunnen zien als een soort investering (je krijgt later ook belastinggeld van die mensen )

Het enige wat dan nog nodig is, is een goede planning... Maar uitzetten heeft geen zin. Iedereen komt toch weer de grens over... En grenscontroles helpen niet... Er zijn genoeg plaatsen waar mensen ongemerkt de grens over kunnen komen.

Jij geeft dus volgens mij al op als je ook maar enigzins het idee hebt dat iets geen zin heeft. Andere mensen blijven onlangs toch gewoon net zo lang doorgaan tot het lukt. En uitzetten is een optie, alleen moet je dan idd er ook voor zorgen dat ze niet terug komen. Als je dat een paar jaren consequent volhoudt is het gevolg dat ze het liever ergens anders proberen of helemaal niet meer.
/0
pi_5673884
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:41 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Helaas wel ja

Tja, gelijke rechten he, dat is toch volgens mij iets wat jij eigenlijk best ok vind of niet?
/0
pi_5673920
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:43 schreef _lunatic_ het volgende:

[..]

De realiteit is dat mensen niet gelijk behandeld kunnen worden, dat verschilt p. cultuur en p. land, de mensen zijn er gewoon te verschillend voor.

Opgelost??? Vergroot!!! In welk hol heb jij geslapen? Lees eens op het forum hoe vijandig Links <-> Rechts nu is!!!
Het zijn de ultieme kwaden, zo lijkt het bijna, in de ogen van de andere partij nu!
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:44 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Jij geeft dus volgens mij al op als je ook maar enigzins het idee hebt dat iets geen zin heeft. Andere mensen blijven onlangs toch gewoon net zo lang doorgaan tot het lukt. En uitzetten is een optie, alleen moet je dan idd er ook voor zorgen dat ze niet terug komen. Als je dat een paar jaren consequent volhoudt is het gevolg dat ze het liever ergens anders proberen of helemaal niet meer.

Over dat opgeven: integreren is veel goedkoper! En is dat al eens fatsoenlijk geprobeerd?? NEE DUS!
En terugkomen en onderduiken doen ze heus wel weer... Dan kunnen ze weer bij een illegale Nederlandse(!) werkgever gaan werken...
pi_5673925
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:43 schreef _lunatic_ het volgende:

[..]

Dit vind ik geen oplossing, dit is gewoon het probleem wegschuiven door die mensen zo ver uit elkaar te zetten dat ze de kloof niet hoeven te verkleinen. Je kunt mij niet wijsmaken dat het onmogelijk is om hier met verschillende culturen te leven, ik denk dat dat, wanneer het eenmaal goed ging, heel mooi zou zijn. Dus ik vind dat we daar ook wel wat moeite voor mogen doen als bekrompen, gierige, stugge Hollanders (zo staan we bekend hè)

[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 05-09-2002 19:50]

pi_5673959
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:47 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Opgelost??? Vergroot!!! In welk hol heb jij geslapen? Lees eens op het forum hoe vijandig Links <-> Rechts nu is!!!
Het zijn de ultieme kwaden, zo lijkt het bijna, in de ogen van de andere partij nu!
[..]

Over dat opgeven: integreren is veel goedkoper! En is dat al eens fatsoenlijk geprobeerd?? NEE DUS!
En terugkomen en onderduiken doen ze heus wel weer... Dan kunnen ze weer bij een illegale Nederlandse(!) werkgever gaan werken...

Juist ja, waar leef jij eigenlijk tegenwoordig? Links rechts vijandigheid is vooral een oorzak van de moord op Pim Fortuyn, daarvoor was het de ramp nog niet. Dus ga het LPF er niet de schuld van geven. En het uitzetten van illegalen is dus echt wel goedkoper als het integreren en er voor zorgen. Mensen onderhouden is altijd duurder als ze de grens over te schoppen. Wake up dude, smell some reality.
/0
pi_5673983
quote:

[..]

[..]

Je zegt trouwens dat er nog nooit is geprobeerd fatsoenlijk te integreren, dus je geeft toe dat Paars op dat punt een wanbeleid voerde of niet?
/0
pi_5674014
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:47 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dit vind ik geen oplossing, dit is gewoon het probleem wegschuiven. Je kunt mij niet wijsmaken dat het onmogelijk is om hier met verschillende culturen te leven, ik denk dat dat, wanneer het eenmaal goed ging, heel mooi zou zijn. Dus ik vind dat we daar ook wel wat moeite voor mogen doen als bekrompen, gierige, stugge Hollanders (zo staan we bekend hè)

Jij maakt mij niet wijs dat het niet makkelijker is zonder verschillende culturen te leven en alleen het onze hier te hebben. Alleen om een multiculturele maatschappij te hebben is het nog geen rede om hier iedereen binnen te laten.
/0
pi_5674022
quote:

[..]

Niks hol, ik pluk hier gewoon de vruchten van.
Ik leef in een grote stad, waar vele culturen trachten samen te leven.
Dit botst enorm.
Mocht een van deze allochtonen ook maar enigzins criminele neigingen krijgen dan worden ze het land uitgekickt (althans, als de plannen zich voortzetten).
Is dit niet de ultieme oplossing? Naar jou mening waarschijnlijk niet, jij vind vast dat we het moeten proberen, maar dat proberen hebben we al veels te lang gedaan.
Het bewijs is geleverd, verschillende culturen gaan niet samen, niet in mijn omgeving althans.
And shepherds we shall be, for thee my Lord for thee, Power hath descended forth from thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command, we shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be. In nomine patrie, et fili
pi_5674072
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:52 schreef _lunatic_ het volgende:

[..]

Dit botst enorm.
Mocht een van deze allochtonen ook maar enigzins criminele neigingen krijgen dan worden ze het land uitgekickt (althans, als de plannen zich voortzetten).
Is dit niet de ultieme oplossing? Naar jou mening waarschijnlijk niet, jij vind vast dat we het moeten proberen, maar dat proberen hebben we al veels te lang gedaan.
Het bewijs is geleverd, verschillende culturen gaan niet samen, niet in mijn omgeving althans.

Met name de veel hardere moslim cultuur. Die mensen die alles als inferieur beschouwen wat niet moslim is. Wat dat betreft hebben we niets te klagen over hindoes en vietnamezen.
/0
pi_5674091
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:51 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Jij maakt mij niet wijs dat het niet makkelijker is zonder verschillende culturen te leven en alleen het onze hier te hebben. Alleen om een multiculturele maatschappij te hebben is het nog geen rede om hier iedereen binnen te laten.

Het is zeker makkelijker, maar meestal kosten goede dingen nou eenmaal wat moeite. En ik denk dat het zeker de moeite waard is.
En we hoeven idd niet iedereen binnen te laten, en ik vind ook dat allochtonen zich hier aan de wet moeten houden, zoals iedereen, maar daarom hoeven we ze nog niet allemaal te weren, want er zijn er genoeg bij die hier netjes leven zoals het hoort, zij het dan volgens hun eigen cultuur, daar hebben ze net zo goed recht op als wij.
pi_5674148
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:54 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Met name de veel hardere moslim cultuur. Die mensen die alles als inferieur beschouwen wat niet moslim is. Wat dat betreft hebben we niets te klagen over hindoes en vietnamezen.

Ongeacht welke cultuur/geloof ze hebben.
Ze zijn hier te gast in Nederland, wij geven hun onderdak, geld etc. etc.
Dan mogen we op z'n minst verwachten dat ze zich gedragen naar onze normen en waarden, dat zouden wij ook moeten doen als wij zouden emigreren naar een ander land.
pi_5674155
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:55 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Het is zeker makkelijker, maar meestal kosten goede dingen nou eenmaal wat moeite. En ik denk dat het zeker de moeite waard is.
En we hoeven idd niet iedereen binnen te laten, en ik vind ook dat allochtonen zich hier aan de wet moeten houden, zoals iedereen, maar daarom hoeven we ze nog niet allemaal te weren, want er zijn er genoeg bij die hier netjes leven zoals het hoort, zij het dan volgens hun eigen cultuur, daar hebben ze net zo goed recht op als wij.

Allochtone criminelen mogen er zeker uit. En in tijden dat nederland al meer als genoeg problemen met zichzelf heeft is het zeker geen verstandig idee om deze mensen hier heen te halen. Vooral niet als het volk deze mensen niet eens kan luchten of wel dan?
/0
pi_5674192
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:57 schreef _lunatic_ het volgende:

[..]

Dan mogen we op z'n minst verwachten dat ze zich gedragen naar onze normen en waarden, dat zouden wij ook moeten doen als wij zouden emigreren naar een ander land.

Zeker waar en dan passen wij eigenlijk alleen die regels toe die we ook op ons zelf toepassen. Eigenlijk zou je nog meer mogen verlangen voor je helpende hand aangezien je extra tijd en geld voor deze mensen moet uitstrekken.
/0
pi_5674197
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:49 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Juist ja, waar leef jij eigenlijk tegenwoordig? Links rechts vijandigheid is vooral een oorzak van de moord op Pim Fortuyn, daarvoor was het de ramp nog niet. Dus ga het LPF er niet de schuld van geven. En het uitzetten van illegalen is dus echt wel goedkoper als het integreren en er voor zorgen. Mensen onderhouden is altijd duurder als ze de grens over te schoppen. Wake up dude, smell some reality.

Die vijandigheid is er sinds de LPF... ook al voordat Fortuyn vermoord werd.
En die mensen onderhouden zichzelf zo gauw ze nederlands spreken en geld verdienen.
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:50 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Je zegt trouwens dat er nog nooit is geprobeerd fatsoenlijk te integreren, dus je geeft toe dat Paars op dat punt een wanbeleid voerde of niet?

Ja, geef ik toe. Ben dan ook geen voorstander van Paars, maar al helemaal niet van de nieuwe coalitie!
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:51 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Dat zegt ze ook helemaal niet!
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:54 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg islamieten die niet zo zijn, net zoals er ook bijvoorbeeld katholieken zijn die zo denken...
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:52 schreef _lunatic_ het volgende:

[..]

Dit botst enorm.

Nee, een tussenoplossing... Verplichte integratie sowieso, en bij criminaliteit opsluiting. Mensen met tijdelijke verblijfsvergunning worden sowieso eruit geschopt bij misdaad. Dat is al in de wet geregeld door Paars... (jah, *iets* hebben ze wel nog goed gedaan )
pi_5674221
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:57 schreef _lunatic_ het volgende:

[..]

Wat geeft ons het recht om die mensen normen en waarden op te leggen Het is niet ons land, wij zijn hier toevallig geboren, maar meer ook niet.
En trouwens, alle Nederlanders hebben ook niet dezelfde normen en waarden hoor En als een Nederlander vindt dat het goed is om een moord te plegen, ik noem maar wat, dan zetten we die er ook niet uit. Dus waarom mogen we dat dan bij mensen die hier weliswaar niet geboren zijn, maar hier wel een leven opgebouwd hebben, wel doen?
pi_5674288
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:59 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Die vijandigheid is er sinds de LPF... ook al voordat Fortuyn vermoord werd.
En die mensen onderhouden zichzelf zo gauw ze nederlands spreken en geld verdienen.
[..]

Ja, geef ik toe. Ben dan ook geen voorstander van Paars, maar al helemaal niet van de nieuwe coalitie!
[..]

Dat zegt ze ook helemaal niet!
[..]

Er zijn genoeg islamieten die niet zo zijn, net zoals er ook bijvoorbeeld katholieken zijn die zo denken...
[..]

Nee, een tussenoplossing... Verplichte integratie sowieso, en bij criminaliteit opsluiting. Mensen met tijdelijke verblijfsvergunning worden sowieso eruit geschopt bij misdaad. Dat is al in de wet geregeld door Paars... (jah, *iets* hebben ze wel nog goed gedaan )

Wat betreft die vijandelijkheid, die was echt heel klein tot niet aanwezig. Als de mensen niet al kwaad waren was er ook niets te winnen voor onze Pim.

Dat je voor SP bent is mij idd al bekend, de pure anarchie in de vorm van "Alles is slecht behalve wij"

En ja, je hebt net nog gezegd dat terug sturen van allochtonen duurder is dan integreren.

We kunnen niet altijd de moeite nemen om alles maar constant te blijven screenen wat betreft radicalen, maar als het wel kan volgens jou, dan moet het ook geen probleem zijn deze mensen zo lang ze in nederland zijn te verbieden crimineel te zijn/worden en anders eruit te gooien.

/0
pi_5674316
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:00 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Wat geeft ons het recht om die mensen normen en waarden op te leggen Het is niet ons land, wij zijn hier toevallig geboren, maar meer ook niet.
En trouwens, alle Nederlanders hebben ook niet dezelfde normen en waarden hoor En als een Nederlander vindt dat het goed is om een moord te plegen, ik noem maar wat, dan zetten we die er ook niet uit.

Wat ons het recht geeft? Weet je uberhaupt wel waarvoor je allemaal belasting betaald? Niet voor de duiven op de Dam te voeren hoor?
Zodra IK voor mensen moet zorgen d.m.v. o.a. financiele ondersteuning, mag ik ook van hun verlangen dat ze zich aanpassen.
En tuurlijk heeft niet iedere nederlander dezelfde normen en waarden, maar de basis is in principe bijna hetzelfde.
Van de andere culturen is het vaak totaal verschillend, dit maakt het bijna onmogelijk zichzelf aan te passen zolang ze hun eigen normen en waarden behouden.
Wat betreft de nederlanders zelf..als zij een criminele daad ondergaan moet nederland ze zelf harder straffen, wegsturen kan inderdaad niet, maar we hoeven ze ook niet alles voor te schotelen wat ze zelf willen, of wel dan
pi_5674322
quote:

[..]

En trouwens, alle Nederlanders hebben ook niet dezelfde normen en waarden hoor En als een Nederlander vindt dat het goed is om een moord te plegen, ik noem maar wat, dan zetten we die er ook niet uit. Dus waarom mogen we dat dan bij mensen die hier weliswaar niet geboren zijn, maar hier wel een leven opgebouwd hebben, wel doen?

What the fuck? Van wie is het land dan wel, beatrix ofzo?
Dit land is wel degelijk van het nederlandse volk, anders zouden alle landen hier zomaar alles kunnen doen wat ze net op dat moment leuk vinden. Dit is echt wel een heel kromme uitspraak.
/0
pi_5674357
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:03 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Wat betreft die vijandelijkheid, die was echt heel klein tot niet aanwezig. Als de mensen niet al kwaad waren was er ook niets te winnen voor onze Pim.

Dat je voor SP bent is mij idd al bekend, de pure anarchie in de vorm van "Alles is slecht behalve wij"

En ja, je hebt net nog gezegd dat terug sturen van allochtonen duurder is dan integreren.

We kunnen niet altijd de moeite nemen om alles maar constant te blijven screenen wat betreft radicalen, maar als het wel kan volgens jou, dan moet het ook geen probleem zijn deze mensen zo lang ze in nederland zijn te verbieden crimineel te zijn/worden en anders eruit te gooien.

Verdraai mijn woorden niet en gooi niet zo met vooroordelen!!!

Die vijandigheid was er sinds Fortuyn in beeld kwam! Lees oude threads maar door!
Het terugsturen van allochtonen is op LANGE TERMIJN (5-10 jaar ofzo) duurder dan het integreren!
De SP is een volkspartij en probeert iedereen z'n zin te geven en werkt in de kamer samen met veel andere partijen! Dat wat jij zegt over de SP is volslagen kul!

Ik vind, even op die laatste regel lettend, dat inderdaad criminele allochtonen die hier nog maar net zijn, uitgezet moeten worden (WORDT AL GEDAAN DUS!), maar dat geldt NIET voor mensen die hard proberen zich te integreren, of voor mensen die een NL identiteit hebben! Dit kan sowieso volgens de Nederlandse wet en de grondwet helemaal niet!

quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:05 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Dit land is wel degelijk van het nederlandse volk, anders zouden alle landen hier zomaar alles kunnen doen wat ze net op dat moment leuk vinden. Dit is echt wel een heel kromme uitspraak.

En jij bent zeker het volk?

[Dit bericht is gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-09-2002 20:09]

pi_5674366
quote:

[..]

Dan erbij, het "de-wereld-is-van-iedereen" principe werkt niet.
Grenzen zijn er niet voor niets.
Denk aan de gevolgen als de hele wereld 1 was, het zou onhandelbaar worden.

eng idee trouwens

pi_5674375
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:05 schreef _lunatic_ het volgende:

[..]

Wat ons het recht geeft? Weet je uberhaupt wel waarvoor je allemaal belasting betaald? Niet voor de duiven op de Dam te voeren hoor?
Zodra IK voor mensen moet zorgen d.m.v. o.a. financiele ondersteuning, mag ik ook van hun verlangen dat ze zich aanpassen.
En tuurlijk heeft niet iedere nederlander dezelfde normen en waarden, maar de basis is in principe bijna hetzelfde.
Van de andere culturen is het vaak totaal verschillend, dit maakt het bijna onmogelijk zichzelf aan te passen zolang ze hun eigen normen en waarden behouden.
Wat betreft de nederlanders zelf..als zij een criminele daad ondergaan moet nederland ze zelf harder straffen, wegsturen kan inderdaad niet, maar we hoeven ze ook niet alles voor te schotelen wat ze zelf willen, of wel dan

Aanpassen, dan zou dus ook iedere Nederlander in de WW zich aan moeten passen aan jouw mening?
Zo veel verschillen de culturen niet, bijv. in de Koran staat net zo goed dat je niet mag doden, en dat je niet mag vechten tenzij je aangevallen wordt.
Ik vind zeker dat mensen die een misdaad plegen gestraft moeten worden, maar ik vind niet dat allochtonen zwaarder gestraft moeten worden dan autochtonen, en bij uitzetting gebeurt dat in feite wel.
pi_5674430
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:05 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Nee, imho (let vooral op de h) is het land van iedereen die er op leeft. Dus ook allochtonen die hier wonen. Voor hun is dit dan toch ook thuis? Het enige verschil is dat wij hier geboren zijn, en zij daar... hier wonen ook zonder de moslims al mensen met verschillende godsdiensten, overtuigingen en opvattingen over allerlei dingen. Die lopen net zo ver uit elkaar als christendom en islam, en dat gaat ook samen.
pi_5674438
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:07 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Verdraai mijn woorden niet en gooi niet zo met vooroordelen!!!

Die vijandigheid was er sinds Fortuyn in beeld kwam! Lees oude threads maar door!
Het terugsturen van allochtonen is op LANGE TERMIJN (5-10 jaar ofzo) duurder dan het integreren!
De SP is een volkspartij en probeert iedereen z'n zin te geven en werkt in de kamer samen met veel andere partijen! Dat wat jij zegt over de SP is volslagen kul!

Ik vind, even op die laatste regel lettend, dat inderdaad criminele allochtonen die hier nog maar net zijn, uitgezet moeten worden, maar dat geldt NIET voor mensen die hard proberen zich te integreren, of voor mensen die een NL identiteit hebben! Dit kan sowieso volgens de Nederlandse wet en de grondwet helemaal niet!

Ik verdraai je woorden niet, ik gebruik je tegenspraak alleen tegen jezelf.

En het sp heeft overal kritiek op en vind niets goed, dat is gewoon anarchisme. Als je een beetje geschiedenis had geleerd weet je dat dat normaal beschreven wordt als anarchisme.

Je kan mensen met een nederlandse nationaliteit er niet uitgooien nee, maar wel als ze een dubbele nationaliteit hebben. Want ze kunnen zich daar normaal ook op herroepen als ze voor de rechtbank staan om zo mildere straffen te krijgen, dus zou het ook andersom moeten werken.

Ik ben een onderdeel van het nederlandse volk, als jij je daar geen onderdeel van voelt ben je vrij om te gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door wierdo6 op 05-09-2002 20:16]

/0
pi_5674463
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:08 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Aanpassen, dan zou dus ook iedere Nederlander in de WW zich aan moeten passen aan jouw mening?
Zo veel verschillen de culturen niet, bijv. in de Koran staat net zo goed dat je niet mag doden, en dat je niet mag vechten tenzij je aangevallen wordt.
Ik vind zeker dat mensen die een misdaad plegen gestraft moeten worden, maar ik vind niet dat allochtonen zwaarder gestraft moeten worden dan autochtonen, en bij uitzetting gebeurt dat in feite wel.

Op deze manier hou je de mensen juist strak onder de duim!
Ze zullen zich eerst eens goed gaan bedenken voordat ze een misdrijf plegen, want een leuk idee moet het voor hen niet zijn dat ze het land uit gezet kunnen worden.
Ze weten nu de concequenties van hun daden, dus dan houden ze zich wel in, en dat is nou juist de bedoeling.

Betreft de WW'ers, ja die moeten zich ook heel ernstig aan gaan passen, want ik ken genoeg WW'ers die op hun luie reet hele dagen voor de tv hangen en weigeren naar het arbeidsbureau te gaan.

Ja, er moet veel gedaan worden in nederland.
Wat dit alles betreft heeft paars het als een tuin vol onkruid achter gelaten.
Een zware last op de schouders van de nieuwe coalitie dus, maar ik ben van mening dat ze het aan kunnen.

pi_5674475
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:11 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Nee, imho (let vooral op de h) is het land van iedereen die er op leeft. Dus ook allochtonen die hier wonen. Voor hun is dit dan toch ook thuis? Het enige verschil is dat wij hier geboren zijn, en zij daar... hier wonen ook zonder de moslims al mensen met verschillende godsdiensten, overtuigingen en opvattingen over allerlei dingen. Die lopen net zo ver uit elkaar als christendom en islam, en dat gaat ook samen.

Het verschil zit em daarin dat mijn voorvaders al meer als 200 jaar hier leven en dit land opgebouwd hebben en daaraan mag je idd je wel bepaalde rechten verlenen. En we mogen zeker zeggen dat criminaliteit hier niet thuis hoort, vooral niet als het niet eens van hier af komt.
/0
pi_5674480
Volgens mij is het onderwerp van dit topic de heer Khee Lian Phoa, en niet allochtonenbeleid of normen en waarden.

Een beetje meer on-topic pleazz!

pi_5674508
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:13 schreef _lunatic_ het volgende:

[..]

Op deze manier hou je de mensen juist strak onder de duim!
Ze zullen zich eerst eens goed gaan bedenken voordat ze een misdrijf plegen, want een leuk idee moet het voor hen niet zijn dat ze het land uit gezet kunnen worden.
Ze weten nu de concequenties van hun daden, dus dan houden ze zich wel in, en dat is nou juist de bedoeling.

Betreft de WW'ers, ja die moeten zich ook heel ernstig aan gaan passen, want ik ken genoeg WW'ers die op hun luie reet hele dagen voor de tv hangen en weigeren naar het arbeidsbureau te gaan.

Ja, er moet veel gedaan worden in nederland.
Wat dit alles betreft heeft paars het als een tuin vol onkruid achter gelaten.
Een zware last op de schouders van de nieuwe coalitie dus, maar ik ben van mening dat ze het aan kunnen.

Dat is niet zeker, misschien was het wel veel erger geweest zonder paars, dat weet niemand
pi_5674509
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:08 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Wij hebben gestemd en zo op een democratische wijze laten zien dat wij die niet willen. Dus ja, dat mag. Een democratie gaat gebaseerd op een meederheid.
/0
pi_5674521
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:13 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Het verschil zit em daarin dat mijn voorvaders al meer als 200 jaar hier leven en dit land opgebouwd hebben en daaraan mag je idd je wel bepaalde rechten verlenen. En we mogen zeker zeggen dat criminaliteit hier niet thuis hoort, vooral niet als het niet eens van hier af komt.

Je voorvaders ja, maar dat geeft jou toch geen rechten? Al had je voorvader in zijn eentje het land opgebouwd, dan kun jij nog een luie zak zijn

Sorry Kozzmic, ik hou al op

pi_5674546
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:15 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dat is niet zeker, misschien was het wel veel erger geweest zonder paars, dat weet niemand

Typische als kwesties. Maar dat veronschuldigd nog niet dat het hier door verslechterd is volgens de ideen van de meerderheid van de bevolking.
/0
pi_5674563
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:16 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Je voorvaders ja, maar dat geeft jou toch geen rechten? Al had je voorvader in zijn eentje het land opgebouwd, dan kun jij nog een luie zak zijn

Sorry Kozzmic, ik hou al op

Dan moet je naar beatrix gaan en zeggen dat haar zoon de plee op kan en dat je schijt hebt aan alle vormen van erfrechten.
/0
pi_5674573
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:15 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Wij hebben gestemd en zo op een democratische wijze laten zien dat wij die niet willen. Dus ja, dat mag. Een democratie gaat gebaseerd op een meederheid.

Dus als hier de meerderheid stemt dat we Jantje Smit het land uit willen hebben, mag die ook oprotten?

Trouwens, valt integratie nu ook niet een beetje onder Phoa? Als een soort emancipatie van allochtonen? En natuurlijk ook de verschillen in wat de familie betekent voor een moslim of voor een christen...
Of heeft die echt alleen maar man/vrouw enzo?

[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 05-09-2002 20:21]

pi_5674613
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:18 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dus als hier de meerderheid stemt dat we Jantje Smit het land uit willen hebben, mag die ook oprotten?

Trouwens, valt integratie nu ook niet een beetje onder Phoa? Als een soort emancipatie van allochtonen?
Of heeft die echt alleen maar man/vrouw enzo?

De meerderheid stemt, zo makkelijk is dat. Zijn hebben er voor moeten werken om deze rechten van de democratie te krijgen, dus moeten ze zeker gehoord worden. Ook als het gaat om jou of mij.

Integratie valt ook onder Phao aangezien het valt onder gezinszaken. Want zijn functie gaat over gezinszaken en emancipatie. Je bent een van de 2 dingen vergeten.

/0
pi_5674659
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:21 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

De meerderheid stemt, zo makkelijk is dat. Zijn hebben er voor moeten werken om deze rechten van de democratie te krijgen, dus moeten ze zeker gehoord worden. Ook als het gaat om jou of mij.

Integratie valt ook onder Phao aangezien het valt onder gezinszaken. Want zijn functie gaat over gezinszaken en emancipatie. Je bent een van de 2 dingen vergeten.

De meerderheid heeft er helemaal niks voor gedaan, de meerderheid van de Nederlanders heeft het geluk gehad dat ze zijn geboren in een land waar de democratie al bestond.

Niet vergeten, alleen niet meteen de connectie gezien.
De echte integratie zal wel onder Nawijn vallen, alleen de manier waarop allochtonen met hun familie omgaan is dan weer meer iets voor Phoa.

pi_5674744
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:23 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

De meerderheid heeft er helemaal niks voor gedaan, de meerderheid van de Nederlanders heeft het geluk gehad dat ze zijn geboren in een land waar de democratie al bestond.

Niet vergeten, alleen niet meteen de connectie gezien.
De echte integratie zal wel onder Nawijn vallen, alleen de manier waarop allochtonen met hun familie omgaan is dan weer meer iets voor Phoa.

De meerderheid van nederland die een stemrecht heeft gekregen heeft ook geholpen nederland op te bouwen, natuurlijk op uitzondering na. Dus ja, ze hebben er wat voor gedaan. PS: Je zegt nu trouwens dat jij geen klote voor onze maatschappij gedaan hebt als ik het zo moet lezen. Dat geeft niet bepaald een goede indruk. Ik heb althans mijn stenen wel bijgedragen.

En integratie is ook wel van belang bij gezinszaken, dus het valt er wel onder, maar wel tot op een zeker hoogte.

/0
  donderdag 5 september 2002 @ 20:31:32 #90
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_5674811
Hij kwam bij mij wel sympathiek over, meer kan ik er op dit moment niet over zeggen.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_5676268
quote:
Op donderdag 05 september 2002 20:11 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Ik verdraai je woorden niet, ik gebruik je tegenspraak alleen tegen jezelf.

En het sp heeft overal kritiek op en vind niets goed, dat is gewoon anarchisme. Als je een beetje geschiedenis had geleerd weet je dat dat normaal beschreven wordt als anarchisme.

Je kan mensen met een nederlandse nationaliteit er niet uitgooien nee, maar wel als ze een dubbele nationaliteit hebben. Want ze kunnen zich daar normaal ook op herroepen als ze voor de rechtbank staan om zo mildere straffen te krijgen, dus zou het ook andersom moeten werken.

Ik ben een onderdeel van het nederlandse volk, als jij je daar geen onderdeel van voelt ben je vrij om te gaan.

Hoe kan ik fatsoenlijk discussiëren als jij onwaarheden als feiten aandraagt?
Mensen met een dubbele nationaliteit kun je wettelijk ook niet uitzetten nee... En ja, dat weet ik zeker... Zelfs grondwettelijk zou dat een moeilijke zaak worden als je de wet wilt veranderen...

Als mens heb je de verplichting je medemens te helpen, net zoals jij zegt dat we respect moeten hebben voor onze voorvaderen die dit prachtige land honderden jaren geleden mede hebben opgebouwd.

pi_5676658
quote:
Op donderdag 05 september 2002 21:42 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Hoe kan ik fatsoenlijk discussiëren als jij onwaarheden als feiten aandraagt?
Mensen met een dubbele nationaliteit kun je wettelijk ook niet uitzetten nee... En ja, dat weet ik zeker... Zelfs grondwettelijk zou dat een moeilijke zaak worden als je de wet wilt veranderen...

Als mens heb je de verplichting je medemens te helpen, net zoals jij zegt dat we respect moeten hebben voor onze voorvaderen die dit prachtige land honderden jaren geleden mede hebben opgebouwd.

Ik verdraai niets, dat maak jij er van. Verwijt een ander niet je eigen gedrag.

Maar nee, je bent niet verplicht medemensen te helpen als ze van de andere kant van de wereld komen. EN VOORAL NIET ALS ZE CRIMINEEL ZIJN
En misschien kan het nu nog niet dat ze uitgezet kunnen worden met een dubelle nationaliteit, maar het komt vanzelf wel. Het is een kwestie van uitvechten.,

/0
pi_5677905
quote:
Op donderdag 05 september 2002 22:01 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Ik verdraai niets, dat maak jij er van. Verwijt een ander niet je eigen gedrag.

Maar nee, je bent niet verplicht medemensen te helpen als ze van de andere kant van de wereld komen. EN VOORAL NIET ALS ZE CRIMINEEL ZIJN
En misschien kan het nu nog niet dat ze uitgezet kunnen worden met een dubelle nationaliteit, maar het komt vanzelf wel. Het is een kwestie van uitvechten.,

Ik heb geen zin om meer hierover in discussie te gaan, want ik doe toch alles fout volgens jou...
En wat betreft die andere ideeën van je: Wat dat betreft vind ik je gewoon a-sociaal.
  vrijdag 6 september 2002 @ 16:03:58 #94
5097 Mass
Back in town
pi_5684754
Inmiddels weten we dus ook hoe deze beste man aan zijn baantje komt...

Hij is de vader van de vriendin van Varela...Varela heeftg dus gewoon zijn schoonvader naar voren geschoven!

In ieder geval een interessante variatie op de over-de-heg-cultuur van Ferry Hoogendijk

bron: Telegraaf

Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
  vrijdag 6 september 2002 @ 16:27:29 #95
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_5685180
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 16:03 schreef Mass het volgende:
Inmiddels weten we dus ook hoe deze beste man aan zijn baantje komt...

Hij is de vader van de vriendin van Varela...Varela heeftg dus gewoon zijn schoonvader naar voren geschoven!

In ieder geval een interessante variatie op de over-de-heg-cultuur van Ferry Hoogendijk

Ah, heerlijk toch, die politieke verniewing, zo krijgt de familie en kennisenkring nog eens een baantje.
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
pi_5685326
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 16:03 schreef Mass het volgende:
quote:
Phoa schoonpapa LPF'er Varela

AMSTERDAM - Staatssecretaris in spe Khee Liang Phoa had voordat hij door de LPF werd voorgedragen al een hechte band met de fractie. Hij blijkt namelijk de 'schoonvader' van Kamerlid Joao Varela te zijn. Het was Varela die hem voordroeg bij de LPF-toppers Herben en Wijnschenk.

Varela bevestigde gisteren dat hij een relatie heeft met Phoa's oudste dochter Lianne. "Ze stond op de familiefoto die in de kranten stond. We kennen elkaar al een jaar of vijf, maar het is pas sinds een paar maanden echt serieus."

De LPF'er benadrukt dat de familieband absoluut niet de hoofdreden is dat hij Phoa heeft voorgedragen. Lianne is net als Varela verdienstelijk tennisser. "Ik ken haar vader van de tennisbaan. Een bijzondere man die duidelijk stelling nam over thema's als integratie en immigratie en die enthousiast was over Fortuyn."

Varela is niet de enige in de LPF die met een privé-bekende op de proppen kwam. Zo droeg Ferry Hoogendijk zijn dorpsgenoot Heinsbroek voor.

http://krant.telegraaf.nl/krant/vandaag/teksten/bin.varela.lpf.phoa.voorgedragen.html

vrijdag 6 september 2002 @ 17:01:50 #97
8369 speknek
Another day another slay
pi_5685876
Gaaaaf, m'n ex-klasgenote heeft wat met Joao Varela. En dat nadat m'n geschiedenisleraar leefbaar rotterdam heeft opgericht.
* speknek halve celebrity voelt.
Beetje jammer dat het allemaal LPF is, maar goed.
pi_5685937
Ik vind het nog altijd raar hoe de LPF steeds weer aan zijn mensen komt
En dan ook nog niet ff screenen van tevoren, zodat ze steeds weer voor verrassingen komen te staan... eigenlijk hadden ze gewoon met zo'n lijst niet aan de verkiezingen mee moeten doen imo... ze wisten zelf niet eens fatsoenlijk wie erop stonden...
Maar ik hoop dus wel dat ze bij deze man hun huiswerk beter hebben gedaan
  vrijdag 6 september 2002 @ 19:37:15 #99
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_5689170
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 17:01 schreef speknek het volgende:
Gaaaaf, m'n ex-klasgenote heeft wat met Joao Varela. En dat nadat m'n geschiedenisleraar leefbaar rotterdam heeft opgericht.
* speknek halve celebrity voelt.
Beetje jammer dat het allemaal LPF is, maar goed.
Woohoo, speknek, dus wij zien jou binnenkort terug in de regering?
  zaterdag 7 september 2002 @ 10:11:49 #100
5097 Mass
Back in town
pi_5695922
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 19:37 schreef Tia_Tijger het volgende:

[..]

Met zoveel kennissen in het circuit an het bijna niet misgaan zou je denken
Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
pi_5696500
quote:

[..]

zaterdag 7 september 2002 @ 13:06:57 #102
34389 Keo
ik streef ernaar
pi_5697113
Tsja afwachten maar he. Maar........

Als allerlei vormen van nepotisme de zogenaamde achterkamertjes politiek moeten gaan vervangen dan gaan we de verkeerde kant op.

maandag 9 september 2002 @ 23:24:41 #103
8369 speknek
Another day another slay
pi_5729951
quote:
Het zou zo maar kunnen, de dochter van Bomhoff zat een klas hoger .
pi_5730657
quote:
Op maandag 09 september 2002 23:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Het zou zo maar kunnen, de dochter van Bomhoff zat een klas hoger .

Trouwens, vind je wel een beetje op Bomhoff lijken. Ja, als jij 55 bent zie je er wel zo uit denk ik.
Ik zag laatst een Marokkaans gezin lopen en dacht: "De tros is helemaal niet de grootste familie van Nederland!"
pi_5730707
quote:
Geneukt? ( )
  dinsdag 10 september 2002 @ 00:05:16 #106
8369 speknek
Another day another slay
pi_5730731
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 00:04 schreef Aernout het volgende:
Geneukt? ( )
Elke avond voor ik wakker werd.

Oh wacht straks leest er iemand mee.

pi_5739677
quote:
Lucky ass
pi_5742569
Over de dochter(s) kan inmiddels in topic Mandy Phoa gekwijld worden.
Hier graag ontopic verder ouwehoeren over paps!
pi_5745785
Heeft hij nou eigenlijk al met Balkenende gepraat, dat moet toch wel onderhand?
Kheb er niks meer over gehoord
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')