abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 maart 2013 @ 18:06:43 #276
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_123920584
Jeuj...ik mag een kaartje naar Roemenië sturen met maar liefst 906 users


deze gaat het worden :D
En dat kan zomaar.....?
  maandag 11 maart 2013 @ 18:52:11 #277
385361 16021988
Waterlelie
pi_123922456
http://www.postcrossing.com/postcards/HK-101423
Vandaag een kaartje uit HongKong gekregen, die er 83 dagen over gedaan heeft! De schrijfdatum is ook 19/12/12 dus is ie haast direct op de bus gegaan
pi_123922634
Kaartje naar Polen is vandaag op de bus gegaan. Leuk profiel, niet zo moeilijk, maar over een ding verbaasde ik me wel.

In Polen schijnen de postzegel prijzen bijna 100% omhoog gegaan. Nu vertelde dit meisje dat zij dus Duitse postzegels koopt en die plakt omdat het goedkoper is. Mag dit zomaar? Mag je postzegels uit een ander land gebruiken? Het klopt inderdaad dat de Duitse zegels een pak goedkoper zijn (ik gebruik ze altijd voor de retourenveloppe naar mij toe met handtekeningen), maar die kun je toch niet gebruiken in een ander land dan Duitsland om post mee te versturen?? Wij zouden dat toch ook niet mogen doen?
Het is ook niet dat ze aan de Duitse grens woont en ze in Duitsland op de bus gooit.

Verder in ieder geval niets gekregen en ook nog niets geregistreerd :P

Weet trouwens iemand of er een lijst is van de 'Fauna of Belarus' kaarten? Welke er allemaal zijn?
Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you
  maandag 11 maart 2013 @ 19:00:01 #279
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_123922808
Nee, dat lijkt mij niet te mogen, haha :D
Dan heeft ze, volgens mij, geluk dat de kaarten aankomen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_123928128
Durf het niet te zeggen. Ben regelmatig te laat met vakantiegroeten. Doe de kaartjes dan in nederland pas op de bus, wel al gefrankeerd met postzegels vanuit dat land. Altijd aangekomen zonder opmerkingen...
pi_123930255

http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1712752

Mijn kaartje is aangekomen! :D

Nu zijn er dus 35 aangekomen waardoor ik er weer eentje extra mag sturen!
Naar: Noorwegen (de nummer 1) en Brazilië (diegene is al 16 dagen niet online geweest)
  Moderator maandag 11 maart 2013 @ 21:03:49 #282
155227 crew  Guppy
dus
pi_123930775
Ik kreeg weer een lege hurray :(

Maar een paar minuten later een mailtje erachteraan van de ontvanger, héél uitgebreide bedankmail O+ toen was ik weer blij
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 12 maart 2013 @ 05:14:24 #283
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_123945265
En ik mag nog een kaartje naar Zwitserland sturen :D
En dat kan zomaar.....?
pi_123952421
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 19:00 schreef automatic_ het volgende:
Nee, dat lijkt mij niet te mogen, haha :D
Dan heeft ze, volgens mij, geluk dat de kaarten aankomen.
Ja, ik vond het ook al een vreemd verhaal!

quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:31 schreef kvd het volgende:
Durf het niet te zeggen. Ben regelmatig te laat met vakantiegroeten. Doe de kaartjes dan in nederland pas op de bus, wel al gefrankeerd met postzegels vanuit dat land. Altijd aangekomen zonder opmerkingen...
In het begin deed ik ook de Nederlandse Europa zegel op mijn retourenveloppe uit Duitsland voor handtekeningen en daar heb ik eigenlijk ook nooit problemen mee gehad. Op zich wel raar dat het dan geen probleem lijkt te zijn
Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you
pi_123952906
Ik hoor wel eens verhalen van mensen die de spaarzegels van de supermarkt gebruiken als postzegel. De post komt dan ook altijd gewoon afgestempeld aan... volgens mij checken ze niet eens wat er op de kaarten zit, hoogstens af en toe een steekproefje?
Kaartenvoordeel.nl - ansicht, thema- en Postcrossing-kaarten › Nieuw: Postcrossing-stempels, Hello Kitty, Waar is Wally? en Inge Löök
pi_123953440
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:23 schreef Achtentachtig het volgende:
Ik hoor wel eens verhalen van mensen die de spaarzegels van de supermarkt gebruiken als postzegel. De post komt dan ook altijd gewoon afgestempeld aan... volgens mij checken ze niet eens wat er op de kaarten zit, hoogstens af en toe een steekproefje?
Jawel hoor. Ik werk bij de post als voorbereider en moet daar echt wel op letten. De brieven gaan aan de kant en daar komt porto op.
Als we het niet zien hebben ze geluk.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 16:20:59 #287
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_123963141


http://www.postcrossing.com/postcards/UA-525388

Kaart ten behoeve van het Oekrainse Leukemie (bij kinderen) fonds. Ze had wel een leuke schrijffout op de kaart gezet. ipv wrote stond er wrought
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_123968951
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:35 schreef nallajja het volgende:

[..]

Jawel hoor. Ik werk bij de post als voorbereider en moet daar echt wel op letten. De brieven gaan aan de kant en daar komt porto op.
Als we het niet zien hebben ze geluk.
Ik werk ook bij de post, al een paar jaar, maar bij ons wordt er niets aan de kant gegooid (behalve kapotte brieven of pakjes, die worden in plastic gedaan met een excuusbriefje). De enige niet-gefrankeerde post die wel een boete krijgt is er in een eerder stadium al (machinaal) steekproefsgewijs uitgevist. Dus het ligt er blijkbaar aan in welk voorbereidingsgebied de brief of kaart wordt bezorgd. ;)

Ik had een kaartje uit Japan vandaag en misschien vinden sommigen ´m een beetje eng ofzo, ik weet het niet, maar ik vind de kaart echt súpertof. :)


JP-374260
  dinsdag 12 maart 2013 @ 18:34:59 #289
330954 Sokkepok
Echt waar.
pi_123969039
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 16:20 schreef Bos81 het volgende:
[ afbeelding ]

http://www.postcrossing.com/postcards/UA-525388

Kaart ten behoeve van het Oekrainse Leukemie (bij kinderen) fonds. Ze had wel een leuke schrijffout op de kaart gezet. ipv wrote stond er wrought
Wauw, die kaart vind ik echt heel gaaf! O+

Vandaag een kaart naar Duitsland en Zwitserland :)
Deze gaat naar Duitsland:
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 12 maart 2013 @ 18:36:30 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123969111
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123969822
quote:
[quote]0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:32 schreef takkfyrir het volgende:

Ik had een kaartje uit Japan vandaag en misschien vinden sommigen ´m een beetje eng ofzo, ik weet het niet, maar ik vind de kaart echt súpertof. :)

[ afbeelding ]
JP-374260
Oooooh, die is van de film Spirited away, echt gaaf!

Ben trouwens ook een beginnende postcrosser. 3 aangekomen in Finland, Duitsland & USA. 1 ontvangen uit Duitsland. 4 onderweg naar Rusland, China, Brazilie & Duitsland.
The human race has one really effective weapon, and that is laughter.
pi_123970772
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:34 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Wauw, die kaart vind ik echt heel gaaf! O+

Vandaag een kaart naar Duitsland en Zwitserland :)
Deze gaat naar Duitsland:
[ afbeelding ]
Als deze is aangekomen, wil je dan een linkje in het topic zetten? Deze wil ik zeker weten in mijn favorieten! O+
  dinsdag 12 maart 2013 @ 19:17:29 #293
147091 janeway
live long and prosper
pi_123970933
Vandaag 2 kaartjes binnen eentje uit rusland van een 15 jarige meisje, wat net zoals mijn 14 jarige dochter ook van One Direction houdt.. Ik schreef in de hurray dat we in mei naar het concert gaan. Hahahaha.
Ook weer een leuk kaartje uit de US iemand die in mijn favo heeft gekeken.. Dit soort kaartjes zijn echt leuk



http://www.postcrossing.com/postcards/US-2117634
  dinsdag 12 maart 2013 @ 19:36:15 #294
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_123971955

http://www.postcrossing.com/postcards/RU-1535993

dit kaartje vandaag uit Rusland gekregen :)
En dat kan zomaar.....?
pi_123973706
Woensdag had ik een super enthousiaste hurray uit Amerika.
Later stuurde ze me nog een berichtje dat ze zag dat ik dicht bij Almelo en Meppel woon ( Meppel is best een eind nog volgens mij, maar waarschijnlijk dichtbij voor Amerikaanse begrippen). Ze heeft vrienden daar wonen en vraagt of ik met haar een direct swap wil doen. Ik doe dit normaal nooit omdat ik niet goed weet wat ik me er bij voor moet stellen. Ze wil graag kleine dingen heen en weer sturen. Zal morgen eens vragen hoe en wat ( mijn engels is niet heel goed dus ik moet altijd me even goed concentreren en nadenken wat ik schrijf, nu erg moe dus doe het morgen. Eerder geen tijd gehad ivm het overlijden van de vader van een goede vriend).

Vandaag een mooie kaart met een Eland uit New Hampsire. Hij had er ook een quarter dollar bij gedaan en daar uitleg over geschreven. Dat deze niet meer gebruikt werd, wat de afbeelding was en wat de afbeelding betekende. Heel gaaf. Heb een superblije hurray geschreven.
pi_123975528
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:32 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Ik werk ook bij de post, al een paar jaar, maar bij ons wordt er niets aan de kant gegooid (behalve kapotte brieven of pakjes, die worden in plastic gedaan met een excuusbriefje). De enige niet-gefrankeerde post die wel een boete krijgt is er in een eerder stadium al (machinaal) steekproefsgewijs uitgevist. Dus het ligt er blijkbaar aan in welk voorbereidingsgebied de brief of kaart wordt bezorgd. ;)

Ik had een kaartje uit Japan vandaag en misschien vinden sommigen ´m een beetje eng ofzo, ik weet het niet, maar ik vind de kaart echt súpertof. :)

[ afbeelding ]
JP-374260
Heb het hier ook even nagevraagd :) Dat gaat inderdaad machinaal en steekproefsgewijs :)
Kaartenvoordeel.nl - ansicht, thema- en Postcrossing-kaarten › Nieuw: Postcrossing-stempels, Hello Kitty, Waar is Wally? en Inge Löök
pi_123976977
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:38 schreef Achtentachtig het volgende:

[..]

Heb het hier ook even nagevraagd :) Dat gaat inderdaad machinaal en steekproefsgewijs :)
Wat grappig. Hier is mij met inwerken verteld dat ik daar op moet letten. Ik gooi ze er eigenlijk nooit uit moet ik eerlijk zeggen ( laat mijn baas het niet horen haha). Ook zie ik het niet vaak, misschien dat ze er idd eerst machinaal uit gehaald worden.
Zou het dan overal anders zijn?
pi_123979162
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:59 schreef nallajja het volgende:

[..]

Wat grappig. Hier is mij met inwerken verteld dat ik daar op moet letten. Ik gooi ze er eigenlijk nooit uit moet ik eerlijk zeggen ( laat mijn baas het niet horen haha). Ook zie ik het niet vaak, misschien dat ze er idd eerst machinaal uit gehaald worden.
Zou het dan overal anders zijn?
Ik denk het niet... Op alle postsorteercentra zal steekproefsgewijs gecontroleerd worden, denk ik.
Kaartenvoordeel.nl - ansicht, thema- en Postcrossing-kaarten › Nieuw: Postcrossing-stempels, Hello Kitty, Waar is Wally? en Inge Löök
pi_123993921
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:59 schreef nallajja het volgende:

[..]

Wat grappig. Hier is mij met inwerken verteld dat ik daar op moet letten. Ik gooi ze er eigenlijk nooit uit moet ik eerlijk zeggen ( laat mijn baas het niet horen haha). Ook zie ik het niet vaak, misschien dat ze er idd eerst machinaal uit gehaald worden.
Zou het dan overal anders zijn?
Mijn schoonmoeder werkte op bij de post en die zei dat ze zelfs een 'boete' kreeg als ze toch verkeerde postzegels liet door gaan. Dat is wel 4 jaar geleden, misschien is het sinds dien veranderd.
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:10:54 #300
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124004302
Ik heb wel nog een tijdje de postzegels gebruikt van PMK (oude tarief) maar alle kaartjes zijn aangekomen. Denk ook niet dat ze zich druk maken om 5ct :P
En dat kan zomaar.....?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')