Ditquote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:47 schreef wdn het volgende:
Niks mis met mijn 13.04 installatie
Geen crashes sinds installatie op 6 april.
Windowssoftware levert gewoon alle DLL's mee en knalt ze zo ergens neer in een foldertje hoorquote:Op zondag 19 mei 2013 13:53 schreef wdn het volgende:
ia32-libs is niet "broken". Ubuntu is overgestapt van ia32-libs naar multiarch.
ia32-libs is dan ook niet meer nodig
En probeer dat eens met Windows software zo op te lossen
Ik heb anders genoeg windows 98 en XP software die niet meer te installeren is onder Windows 7 waar een melding komt "deze versie kan niet gebruikt worden" en dit -alleen- maar een gebruikersblokkade isquote:Op zondag 19 mei 2013 14:13 schreef erikkll het volgende:
[..]
Windowssoftware levert gewoon alle DLL's mee en knalt ze zo ergens neer in een foldertje hoor
Daar is de compatibility mode voor in windows. En als je op ubuntu 13.04 een obscuur pakketje ergens uit 2001 probeert te installeren kon je ook nog wel eens van een koude kermis thuiskomenquote:Op zondag 19 mei 2013 14:14 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik heb anders genoeg windows 98 en XP software die niet meer te installeren is onder Windows 7 waar een melding komt "deze versie kan niet gebruikt worden" en dit -alleen- maar een gebruikersblokkade is
(wat hier ook het probleem was: software gekocht voor een ouder Ubuntu gebruiken op een nieuwere Ubuntu).
Ja tuurlijk maar als je een beetje kunt coden of iemand vind die dit voor je wil doen kan elk oud pakket ge-update worden naar 13.04quote:Op zondag 19 mei 2013 14:16 schreef erikkll het volgende:
[..]
Daar is de compatibility mode voor in windows. En als je op ubuntu 13.04 een obscuur pakketje ergens uit 2001 probeert te installeren kon je ook nog wel eens van een koude kermis thuiskomen
Moet je wel de code hebben. Betaalde pakketten zijn lang niet altijd open source...quote:Op zondag 19 mei 2013 14:18 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja tuurlijk maar als je een beetje kunt coden of iemand vind die dit voor je wil doen kan elk oud pakket ge-update worden naar 13.04
Alle betaalde pakketen die wij gebruiken (zakelijk dan; niet als dekstop gebruikerquote:Op zondag 19 mei 2013 14:19 schreef erikkll het volgende:
[..]
Moet je wel de code hebben. Betaalde pakketten zijn lang niet altijd open source...
Hoewel ik graag werk met opensource heb ik dit pakket juist gekocht omdat ik de markt voor linux-software wilde stimuleren. In mijn ogen zijn het niet alleen games die dat verdienen.quote:Als ik als huis tuin keuken gebruiker geld gaat neerleggen voor software vind ik dat ik fout bezig ben(dan heb ik het even niet over games
)
Maar dat is mijn mening![]()
Live cd er in en boot repair doenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 00:24 schreef Brum_brum het volgende:
Ik had dus ubuntu geduwoboot samen met windows, maar een klein foutje gemaakt met de partities. No problem dacht ik herinstalleer Ubuntu en dan komt alles goed... Probleem is nu als ik boot dat dat ik dat een error bericht van grub krijg dat er niet zo'n partitie is... In mijn bios boot opties staan gek genoeg 2 ubuntu's en ze werken allebei niet. Wat moet ik doen!?
Oh maar zakelijk kopen wij software. Jjasperserver bijvoorbeeld hebben wij een licentie voor afgekocht. Maar ook kleinere tools als active widgets gebruiken wij en hebben we een bijdrage aan geleverd (ook als dit niet verplicht is).quote:Op zondag 19 mei 2013 15:59 schreef Visitor.Q het volgende:
De verandering die ik had gedaan werkte prima, ondanks dat het closed-source is. Een .deb is ook maar gewoon een archief, dus in dit geval kon ik volstaan met uitpakken, textfile veranderen, inpakken. Dat zal inderdaad niet in alle gevallen opgaan.
[..]
Hoewel ik graag werk met opensource heb ik dit pakket juist gekocht omdat ik de markt voor linux-software wilde stimuleren. In mijn ogen zijn het niet alleen games die dat verdienen.
Ik zou overigens /var/log ook op je disk mounten (begin vd hdd), daar wordt regelmatig naar geschreven.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:50 schreef Lod het volgende:
Dank je. Ik ga zo meteen los.
Wel spannend, het is voor de eerste keer dat ik volledig een linux ga installeren zonder ik weet hoe ik terug moet naar Windows.
Dat is te ingewikkeld voor een beginnelingquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:11 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik zou overigens /var/log ook op je disk mounten (begin vd hdd), daar wordt regelmatig naar geschreven.
Je SSD zou ik gebruiken voor: /, /usr, /opt.
Hoezo? Manuele partitioning en je bent klaar..quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:19 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dat is te ingewikkeld voor een beginneling
Ik weet niet hoe dat bij ubuntu gaat maar de manuele opties die ik heb gezien zijn mij te ingewikkeldquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:20 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Hoezo? Manuele partitioning en je bent klaar..
Dat is echt heel simpel. Het lijkt enger dan dat het is. Ik weet ook niet meer hoe het eruit ziet, maar het zag er wel kek uit.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:20 schreef Jesse_ het volgende:
Ik weet niet hoe dat bij ubuntu gaat maar de manuele opties die ik heb gezien zijn mij te ingewikkeld
Het zalquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:23 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat is echt heel simpel. Het lijkt enger dan dat het is. Ik weet ook niet meer hoe het eruit ziet, maar het zag er wel kek uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |