Zal ik morgen kijken, computer is nu uit.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:04 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
En die fouten heb je nog steeds?
Wat zegt: apt-cache policy libreoffice
Nee, dpkg wilt libreoffice configureren, dat gaat niet vanwege dependency issues en dus kan ie niks installenquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:59 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Is je hele app-get kapot dan? Of alleen bij updaten van Libre office?
Ja vreselijk irritant is die bug!quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:04 schreef Ffukkie-slim het volgende:
Goedenavond dames,
Ik heb een probleempje met Ubuntu 13.04. Ik heb nooit eerder Ubuntu gebruit dus weet niet of het aan deze versie ligt..
Maar goed ik krijg dus totaal geen geluid uit mijn speakers, totdat ik 'sudo alsa force-reload' gebruik. Weet iemand wat hier de reden voor kan zijn of hoe ik dit kan oplossen, zodat ik dit niet elke keer handmatig hoef te doen?
Thx!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:14 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Ja vreselijk irritant is die bug!ik heb het ook een poos gehad ik heb eerst alsa en pulse audio ge purged daarna opnieuw geinstaleerd
dat gaat als volgt:
"sudo su"
"apt-get remove --purge alsa-base pulseaudio"
even restarten "reboot" en dan
"sudo su"
"apt-get install alsa-base pulseaudio"
daarna even
"apt-get update" en "apt-get upgrade" voor de nodige updates te installeren en even een reload "alsa force-reload" uitvoeren en restarten "reboot"
allemaal onder sudo su natuurliijk.
mocht hij blijven hangen op de laatste regel gewoon negeren en op ctrl+c drukken
Dus gewoon dit doen, scheelt je rebooten:quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:14 schreef Exentric90 het volgende:
Ja vreselijk irritant is die bug!ik heb het ook een poos gehad ik heb eerst alsa en pulse audio ge purged daarna opnieuw geinstaleerd
dat gaat als volgt:
"sudo su"
"apt-get remove --purge alsa-base pulseaudio"
even restarten "reboot" en dan
"sudo su"
"apt-get install alsa-base pulseaudio"
daarna even
"apt-get update" en "apt-get upgrade" voor de nodige updates te installeren en even een reload "alsa force-reload" uitvoeren en restarten "reboot"
allemaal onder sudo su natuurliijk.
mocht hij blijven hangen op de laatste regel gewoon negeren en op ctrl+c drukken
Nah reboot heb ik toen wel gedaan om dat toen ik dat niet deed de bug gewoon keihard terug kwamquote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:17 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dus gewoon dit doen, scheelt je rebooten:
sudo apt-get remove --purge alsa-base pulseaudio
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
Eventueel: sudo apt-get dist-upgrade
sudo apt-get install alsa-base pulseaudio
En daarna pas rebooten, die reboot na de purge is onnodig.
@Faux jij moet eigenlijk precies hetzelfde doen met libreoffice, en dan helemaal niet rebooten. Eventueel ipv apt-get remove --purge het volgende doen: dpkg -r --purge $(dkg -l libreoff | grep libreoff | awk '{print $2}')
dist-upgrade gaat echt niks doen hoor; hij zit al op 13.04.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:04 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Nah reboot heb ik toen wel gedaan om dat toen ik dat niet deed de bug gewoon keihard terug kwam
Dist upgrade is Idd wel een goeie was ik vergeten er bij te zetten![]()
Zo dra die van 12.10 afkomt en via de gui geüpdate heeft zeker welquote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:41 schreef erikkll het volgende:
[..]
dist-upgrade gaat echt niks doen hoor; hij zit al op 13.04.
Welnee.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:44 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Zo dra die van 12.10 afkomt en via de gui geüpdate heeft zeker weler blijven dan nog een hoop dingen ongeupdate waar onder als ik mij niet vergis de kernel
Een knopje dat een dist-upgrade commando uitvoert doet weinig anders dan wanneer je zelf dist-upgrade intypt hoor.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:44 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Zo dra die van 12.10 afkomt en via de gui geüpdate heeft zeker weler blijven dan nog een hoop dingen ongeupdate waar onder als ik mij niet vergis de kernel
Queue? Dist-upgrade voert upgrades uit die een upgrade niet uitvoert, als bepaalde packages verwijderd moeten worden om een dependency te fixen. Hij upgrade dan niet je release. Daarvoor moet je nog andere zaken fixen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:41 schreef erikkll het volgende:
[..]
dist-upgrade gaat echt niks doen hoor; hij zit al op 13.04.
Ik lees het; voor zover ik kan zien is het enige wat dist-upgrade doet pakketten verwijderd waarop niets meer dependent is.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:47 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Queue? Dist-upgrade voert upgrades uit die een upgrade niet uitvoert, als bepaalde packages verwijderd moeten worden om een dependency te fixen. Hij upgrade dan niet je release. Daarvoor moet je nog andere zaken fixen.
Ik ken het verschil tussen aptitude en apt-get niet helemaal, er zijn kleine verschillen. Maar apt-get update (of aptitude safe-upgrade), zal geen package toevoegen indien hij moet upgraden, denk kernel packages. apt-get dist-upgrade (aptitude full-upgrade) doet dat wel. Hij past dus de status van een package aan, daar waar upgrade dat niet doet. Het kan dus ook inderdaad verwijderen zijn.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:17 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik lees het; voor zover ik kan zien is het enige wat dist-upgrade doet pakketten verwijderd waarop niets meer dependent is.
<maco> apt-get dist-upgrade differs from apt-get upgrade in that it will remove obsolete packages and add new dependencies, while apt-get upgrade will not. this is necessary when upgrading from one distro release to another, but it is not the *only* time it is necessary. thus, in aptitude, dist-upgrade has been renamed to full-upgrade
<maco> apt-get dist-upgrade will only change you from one release to another if you've modified /etc/apt/sources.list to point to a newer release, but this method of upgrading is not recommended
Overigens kan je met apt-get upgrade ook een dist-upgrade uitvoeren als je je sources.list aanpast. Maar je zal darna ten alle tijden een dist-upgrade moeten uitvoeren, om ervoor te zorgen dat alles wordt geupgrade, omdat een upgrade dus niks toevoegt/verwijderd.quote:dist-upgrade
dist-upgrade in addition to performing the function of upgrade, also intelligently handles changing dependencies with new versions of packages; apt-get has a "smart" conflict resolution system, and it will attempt to upgrade the most important packages at the expense of less important ones if necessary. So, dist-upgrade command may remove some packages. The /etc/apt/sources.list file contains a list of locations from which to retrieve desired package files. See also apt_preferences(5) for a mechanism for overriding the general settings for individual packages.
Dit dusquote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:47 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Queue? Dist-upgrade voert upgrades uit die een upgrade niet uitvoert, als bepaalde packages verwijderd moeten worden om een dependency te fixen. Hij upgrade dan niet je release. Daarvoor moet je nog andere zaken fixen.
Probleem waar ik nog steeds, ook bij 12.04, last van heb is na suspend, dichtklappen, achtergrond of zwart of wit is. Zwaar irritant, maar het is even sessie herstarten en je hebt je achtergrond weer. De rest is erg lekker.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:35 schreef erikkll het volgende:
Ik heb er genoeg van. Ik ga terug naar 12.04. Ik heb nu 2 dagen 13.04 en ben helemaal niet blij. Laptop start niet op naar een normaal scherm maar blijft zwart, is alleen te fixen door scherm dicht te klappen en weer te openen; na standby werkt het weer. En gnome doet alleen solid colors als achtergrondkleuren, afbeeldingen werken niet.
Sjongejonge.
Ja en 12.04 werkt dan wel omdat je een compleet nieuwe install hebt. Doe niet zo eigenwijs en gooi alles er af en zet dan 13.04 er opnieuw op.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:35 schreef erikkll het volgende:
Ik heb er genoeg van. Ik ga terug naar 12.04. Ik heb nu 2 dagen 13.04 en ben helemaal niet blij. Laptop start niet op naar een normaal scherm maar blijft zwart, is alleen te fixen door scherm dicht te klappen en weer te openen; na standby werkt het weer. En gnome doet alleen solid colors als achtergrondkleuren, afbeeldingen werken niet.
Sjongejonge.
Ik heb een schone install gedaan van 13.04! Waar haal je het vandaan dat ik eigenwijs ben?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:19 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Ja en 12.04 werkt dan wel omdat je een compleet nieuwe install hebt. Doe niet zo eigenwijs en gooi alles er af en zet dan 13.04 er opnieuw op.
Voor dat alles kapot was ja. Zoals vele al zeiden snappen we niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Maar de oplossing voor jou is nu gewoon een nieuwe install en niet teveel meer klooien. En doe je dat wel zitten daar deze consequenties aanquote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:31 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik heb een schone install gedaan van 13.04! Waar haal je het vandaan dat ik eigenwijs ben?
Gast, ik weet niet met wie je me door de war haalt maar het werkte gelijk niet en ik heb geen wijzigingen gemaakt die ik niet meer ongedaan zou kunnen maken. Ik ben verdorie linux sysadmin voor m'n werk jaquote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:35 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Voor dat alles kapot was ja. Zoals vele al zeiden snappen we niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Maar de oplossing voor jou is nu gewoon een nieuwe install en niet teveel meer klooien. En doe je dat wel zitten daar deze consequenties aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |