Repareren met fsck kan niet omdat het read only is...quote:Error mounting /dev/sdc2 at /media/jesse/29b6c2f5-5469-49f2-abd5-daa9149021cc: Command-line `mount -t "ext4" -o "uhelper=udisks2,nodev,nosuid" "/dev/sdc2" "/media/jesse/29b6c2f5-5469-49f2-abd5-daa9149021cc"' exited with non-zero exit status 32: mount: block device /dev/sdc2 is write-protected, mounting read-only
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sdc2,
missing codepage or helper program, or other error
In some cases useful info is found in syslog - try
dmesg | tail or so
Niet zoveel spannends geloof ik, het draait bij mij alleen overal een stuk stabieler en sneller dan 12.10quote:Op maandag 15 april 2013 20:48 schreef remlof het volgende:
Raring Ringtail is nog niet officieel uit toch? Enig idee wanneer dat gaat gebeuren?
Dat is sowieso niet de goede manier van je ubuntu upgraden, daar hebben ze het volgende voor uitgevonden:quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:53 schreef remlof het volgende:
Thanks, dan weet ik wanneer ik apt-get dist-upgrade moet draaien
quote:sudo do-release-upgrade -d
Is wel makkelijk hoor,behalve dan dat libcssdvd fucked upquote:Op dinsdag 16 april 2013 12:59 schreef Karboenkeltje het volgende:
Terugvindpost. Ik ga later nog vragen hebben over dingen installeren zodat ik DVD's kan kijken op mijn Ubuntu-geval.
Wat ik tot zover heb gelezen is dat ik drie bestanden moet installeren en dan iets met een command line moet doen. *Ril* Angst voor typen tegen mijn computer, heb ik sinds basic eigenlijk niet meer gedaan.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:16 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Is wel makkelijk hoor,behalve dan dat libcssdvd fucked up
Angst voor de CLI??Het hoeft niet erg te zijn om t typen!en het is vele malen krachtiger dan je denkt!quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:22 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Wat ik tot zover heb gelezen is dat ik drie bestanden moet installeren en dan iets met een command line moet doen. *Ril* Angst voor typen tegen mijn computer, heb ik sinds basic eigenlijk niet meer gedaan.
Zit daar een verschil tussen dan? Of is het eerste gewoon een scriptje waar het tweede instaat?quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:02 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Dat is sowieso niet de goede manier van je ubuntu upgraden, daar hebben ze het volgende voor uitgevonden:
[..]
Hoe installeer ik die pakketjes? Op USB-stick zetten en dubbelklikken?quote:Install the libdvdnav4, libdvdread4, gstreamer0.10-plugins-bad and gstreamer0.10-plugins-ugly packages
do-release-upgrade past zelf je sources.list aan en houdt wat beter rekening met dependencies en wat er verwijderd kan worden. Net ff wat makkelijker dan zelf aanpassen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Zit daar een verschil tussen dan? Of is het eerste gewoon een scriptje waar het tweede instaat?
gewoon met apt-get lijkt me.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:47 schreef Karboenkeltje het volgende:
Goed, begin bij het begin:
[..]
Hoe installeer ik die pakketjes? Op USB-stick zetten en dubbelklikken?
Gratzquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:28 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik heb ge-CLI-d! Mijn media-computer eet nu ook DVD-s! Ik ben koning van Ubuntu! Dank voor de tips.
Ah ok, ga ik dat doen in het vervolg.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:54 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
do-release-upgrade past zelf je sources.list aan en houdt wat beter rekening met dependencies en wat er verwijderd kan worden. Net ff wat makkelijker dan zelf aanpassen.
Vaak moet je die printers via USB instellen met een programma van HP. Die programma´s zijn vaak voor Windows of Mac en niet voor linux.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:44 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Deze HP all-in-one kan ik gewoon gebruiken?
En niet HPLIP?quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:04 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Vaak moet je die printers via USB instellen met een programma van HP. Die programma´s zijn vaak voor Windows of Mac en niet voor linux.
Als de printer eenmaal is ingesteld, kun je ´m gewoon gebruiken en eventueel benaderen op de webinterface van de printer.
ik ken het niet, maar kun je daarmee de WLAN en IP instelling in de printer pushen? Want dat is het punt.quote:
Je weet niet wat HPLIP is??quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:31 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
ik ken het niet, maar kun je daarmee de WLAN en IP instelling in de printer pushen? Want dat is het punt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |