Update? 13.04 komt pas in aprilquote:
Tot nu toe draait 13.04 bij mij stabieler dan 12.10. Unity dash enzo werkt ook mallesnel, al heb ik ook onlangs mijn hardware geüpgraded, dus misschien geen objectief vergelijk. Ik denk dat 13.04 weer echt zo'n toprelease wordt, net als 10.10 en 8.04.quote:Op zondag 31 maart 2013 10:30 schreef wdn het volgende:
Gaat lekker tot nu toe. Nog geen crash report gezien
Nautilus ziet er leuk uit. USC lijkt niet veranderd.
Dash komt snel op.
Battery lijkt iets beter te zijn (maar is nog iets te vroeg voor een oordeel).
Prima hardware. De ubuntu installer maakt automatisch een mooi dual-boot menu voor je, als je kiest om het naast je bestaande besturingssysteem te installeren. Één van die partities wordt dan verkleind om de Linux partities te kunnen maken, dus zorg voor een recente backup voor mocht onverhoopt de stroom uitvallen ofzo...quote:Op woensdag 3 april 2013 23:22 schreef bad-sector het volgende:
Noob alert ik weet het....ik wil ubuntu 12.10 installeren naast win7, maar zoonlief wil graag minecraft spelen. Kan dit ook? En draait ubuntu een beetje snel met de volgende specs :
Quad core 2.2
3 gb ram
ATI radeon 2600
500 gb HDD gepartioneerd in 2 X 250 gb?
Iemand tips?
Lijkt me duidelijk ik ben volledig nieuw met linux.
Je hebt een LTS versie, dus je hoeft nog niet te updatenquote:Op zaterdag 6 april 2013 05:51 schreef capuchon_jongen het volgende:
heb ook ubuntu, zalig om mee te werken, alleen moet ik hem dringend updaten :s staat nog 12.04 op
Repareren met fsck kan niet omdat het read only is...quote:Error mounting /dev/sdc2 at /media/jesse/29b6c2f5-5469-49f2-abd5-daa9149021cc: Command-line `mount -t "ext4" -o "uhelper=udisks2,nodev,nosuid" "/dev/sdc2" "/media/jesse/29b6c2f5-5469-49f2-abd5-daa9149021cc"' exited with non-zero exit status 32: mount: block device /dev/sdc2 is write-protected, mounting read-only
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sdc2,
missing codepage or helper program, or other error
In some cases useful info is found in syslog - try
dmesg | tail or so
Niet zoveel spannends geloof ik, het draait bij mij alleen overal een stuk stabieler en sneller dan 12.10quote:Op maandag 15 april 2013 20:48 schreef remlof het volgende:
Raring Ringtail is nog niet officieel uit toch? Enig idee wanneer dat gaat gebeuren?
Dat is sowieso niet de goede manier van je ubuntu upgraden, daar hebben ze het volgende voor uitgevonden:quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:53 schreef remlof het volgende:
Thanks, dan weet ik wanneer ik apt-get dist-upgrade moet draaien
quote:sudo do-release-upgrade -d
Is wel makkelijk hoor,behalve dan dat libcssdvd fucked upquote:Op dinsdag 16 april 2013 12:59 schreef Karboenkeltje het volgende:
Terugvindpost. Ik ga later nog vragen hebben over dingen installeren zodat ik DVD's kan kijken op mijn Ubuntu-geval.
Wat ik tot zover heb gelezen is dat ik drie bestanden moet installeren en dan iets met een command line moet doen. *Ril* Angst voor typen tegen mijn computer, heb ik sinds basic eigenlijk niet meer gedaan.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:16 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Is wel makkelijk hoor,behalve dan dat libcssdvd fucked up
Angst voor de CLI??Het hoeft niet erg te zijn om t typen!en het is vele malen krachtiger dan je denkt!quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:22 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Wat ik tot zover heb gelezen is dat ik drie bestanden moet installeren en dan iets met een command line moet doen. *Ril* Angst voor typen tegen mijn computer, heb ik sinds basic eigenlijk niet meer gedaan.
Zit daar een verschil tussen dan? Of is het eerste gewoon een scriptje waar het tweede instaat?quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:02 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Dat is sowieso niet de goede manier van je ubuntu upgraden, daar hebben ze het volgende voor uitgevonden:
[..]
Hoe installeer ik die pakketjes? Op USB-stick zetten en dubbelklikken?quote:Install the libdvdnav4, libdvdread4, gstreamer0.10-plugins-bad and gstreamer0.10-plugins-ugly packages
do-release-upgrade past zelf je sources.list aan en houdt wat beter rekening met dependencies en wat er verwijderd kan worden. Net ff wat makkelijker dan zelf aanpassen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Zit daar een verschil tussen dan? Of is het eerste gewoon een scriptje waar het tweede instaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |