Slecht geconfigd, aannemende dat de home niet op een losse partitie stond.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:38 schreef KomtTijd... het volgende:
Komt er hier een monteur binnenlopen met een machine onder zijn arm die niet wou booten (een custom fedora build). Dus ik mijn USB-stick erin, Ubuntu booten, blijkt de HDD vol te zijn. Even wat troep weggegooid en hij kan weer.
Of ik daar zo even een kopietje van kan maken op zijn USB-stick.[ afbeelding ]
Ja gevalletje symptoombestrijding, maargoed ik ben geen technische dienst ofzo, ik zat er gewoon toevallig bij. Ik denk dat zijn volgende poging een complete reinstall geweest zou zijn.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:30 schreef erikkll het volgende:
[..]
Slecht geconfigd, aannemende dat de home niet op een losse partitie stond.
1 2 3 | df -h /dev/sda1 df -h /dev/sdb1 |tail -n1 df -h /media/blackbox |tail -n1 |
1 2 3 4 5 | nylz@ubuntumediapc:~$ ./volume_info Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on /dev/sda1 107G 36G 66G 36% / /dev/sdb1 932G 1.4G 931G 1% /media/nylz/redbox //192.168.1.1/blackbox 932G 687G 246G 74% /media/blackbox |
Ja maar sudo vanuit php werkt niet zo lekkerquote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:51 schreef KomtTijd... het volgende:
Waarschijnlijk wel ja, je kunt niet zomaar mounts van een andere user bekijken.
moet je ff sudo -u nylz ofzo ervoor doen.
gekloot met toetsenborden ken ik alleen van Windows...quote:Op zondag 17 maart 2013 14:45 schreef fotostarter het volgende:
Heb ook maar eens een keer Ubuntu geinstalleerd. Laatste die gebruikte was 10.X en vind dit wel een hele verademing
Alleen gekloot gehad met mijn laptoptoetsenbord. Maar goed, alles werkt nu
Haha inderdaad. Wat ik trouwens ook zo raar vind is dat als je de belastingdienst aangifte client downloadt, de packages van www.wildgarden.com vandaan komen :Squote:Op zondag 10 maart 2013 23:11 schreef KomtTijd... het volgende:
Zou de belastingdienst ooit nog gaan snappen dat het makkelijker is als ze gewoon een .deb (en een .rpm) aanbieden ter download?
Of nog beter, gewoon een plaatsje in de ubuntu-repo regelen
Nou mijn functietoetsen werken nog steeds nietquote:Op zondag 17 maart 2013 20:01 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
gekloot met toetsenborden ken ik alleen van Windows...
Welke dan? Volgens mij heb ik daar nog nooit wat voor hoeven configureren.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:15 schreef Houniet het volgende:
[..]
Nou mijn functietoetsen werken nog steeds niet. Maar dat kan ook door mijn Ubuntu-onkunde zijn.
Laptop, Vaio. Denk bijvoorbeeld aan de helderheids-toetsen.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:18 schreef erikkll het volgende:
[..]
Welke dan? Volgens mij heb ik daar nog nooit wat voor hoeven configureren.
http://askubuntu.com/questions/71737/change-brightness-vaio-fzquote:Op maandag 18 maart 2013 10:32 schreef Houniet het volgende:
[..]
Laptop, Vaio. Denk bijvoorbeeld aan de helderheids-toetsen.
Heb het nu weer. Start hem op, toetsenbord werkt niet.quote:Op zondag 17 maart 2013 20:01 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
gekloot met toetsenborden ken ik alleen van Windows...
Ik gebruik een Logitech bluetooth muis voor de Ubuntubak die aan m'n tv hangt, werkt perfect.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:34 schreef Superthomas het volgende:
Weet iemand een goede touch muis voor ubuntu? ik wil zeker weten dat ik een touch muis koop die goed werkt met mijn laptop. het liefst een met bluetooth, maar dat is geen vereiste.
budget tot 50 pleuro.
welke dan? en werken alle touch gestures ermee?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik gebruik een Logitech bluetooth muis voor de Ubuntubak die aan m'n tv hangt, werkt perfect.
Ehh deze:quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:44 schreef Superthomas het volgende:
[..]
welke dan? en werken alle touch gestures ermee?
grapjas, dat is helemaal geen touchmuis!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Ehh deze:
[ afbeelding ]
Ik gebruik 'm alleen om vanaf de bank video te kijken, zowel gedownload als via youtube en dat doet ie perfect.
Oh.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:52 schreef Superthomas het volgende:
[..]
grapjas, dat is helemaal geen touchmuis!
ik zoek er zoeen als de apple magic mouse.
Vol met ikoontjesquote:Op zaterdag 30 maart 2013 19:57 schreef fotostarter het volgende:
Hoe ziet jullie bureau blad eruit? Gebruik pas ubuntu en vind het er wat kaal uit zien
Okquote:
Ik krijg die update nietquote:Op zondag 31 maart 2013 09:44 schreef wdn het volgende:
13.04 geinstalleerd
En werkt nu al als een sneltrein
En de cube is terug
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |