OOk met een vuile hoorquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:24 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Het zal
Al is het na een compleet schone installatie ook makkelijk te wijzigen
hoeveel ruimte heeft die /var/log nodig?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:11 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik zou overigens /var/log ook op je disk mounten (begin vd hdd), daar wordt regelmatig naar geschreven.
Je SSD zou ik gebruiken voor: /, /usr, /opt.
Ubuntu komt by default met loads of crap running op de background. Vooral met Unity erbij tikt dat aan. Zoek even op hoe je het allemaal wat lichter maakt. gnome-classic is makkelijk te installerenquote:Op donderdag 23 mei 2013 20:07 schreef Lod het volgende:
Bedankt voor jullie input.
Heb nu root / op de ssd staan. De /home en /var/log staan op de hdd. Heb ook de tips van KomtTijd doorgevoerd, hoewel niet altijd duidelijk waarom.
Vanavond nog de laatste zaken installeren als virtualbox. En dan is mijn werkplek weer klaar.
En kijken hoe ik mijn accuduur kan verlengen. Volgens de schattingen van Ubuntu heb ik ca. 2 uur, terwijl het in windows toch minstens het driedubbele was...
Dus je houd niet van snelheid?quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:07 schreef Lod het volgende:
Bedankt voor jullie input.
Heb nu root / op de ssd staan. De /home en /var/log staan op de hdd. Heb ook de tips van KomtTijd doorgevoerd, hoewel niet altijd duidelijk waarom.
Vanavond nog de laatste zaken installeren als virtualbox. En dan is mijn werkplek weer klaar.
En kijken hoe ik mijn accuduur kan verlengen. Volgens de schattingen van Ubuntu heb ik ca. 2 uur, terwijl het in windows toch minstens het driedubbele was...
Home staan als het goed is geen programma's, alleen maar files. Waarom zou dat je snelheid beperken?quote:
In /home staan alle persoonlijke configuratiebestanden. Er wordt gigantisch veel gelezen vanaf /home.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:31 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Home staan als het goed is geen programma's, alleen maar files. Waarom zou dat je snelheid beperken?
Owjah, dat was ik ff vergetenquote:Op donderdag 6 juni 2013 11:32 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
In /home staan alle persoonlijke configuratiebestanden. Er wordt gigantisch veel gelezen vanaf /home.
Ook voor de batterijduur lijkt het me gunstig /home op de SSD te zetten, scheelt je een heleboel spinups!
En voor het mooie zou je dit:http://en.wikipedia.org/wiki/F2FS moeten gebruiken. Al wordt dat onder Ubuntu nog niet echt ondersteund.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:35 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat dat betreft is ook /var/log een goeie om toch maar op de SSD te zetten.
Het is echt niet zo dat je SSD binnen een week ontploft als je een paar writes teveel doet hoor. En ook voor writes is je SSD gewoon een stuk sneller.
Ik kom van een 4,5 jaar oude laptop. Zoals Einstein al zei: snelheid is relatief.quote:
1 | sudo apt-get upgrade |
1 2 3 4 5 6 7 8 | Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar Boom van vereisten wordt opgebouwd De status informatie wordt gelezen... Klaar U kunt 'apt-get -f install' uitvoeren om dit op te lossen. De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten: libgstreamer-plugins-base0.10-0:i386 : Vereisten: libgstreamer0.10-0:i386 (>= 0.10.36) maar het is niet geïnstalleerd wine1.4-i386:i386 : Vereisten: libgstreamer0.10-0:i386 (>= 0.10.26) maar het is niet geïnstalleerd E: Er zijn vereisten waaraan niet voldaan is. Probeer -f te gebruiken. |
1 | sudo apt-get -f install |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar Boom van vereisten wordt opgebouwd De status informatie wordt gelezen... Klaar Vereisten worden gecorrigeerd... Klaar De volgende extra pakketten zullen geïnstalleerd worden: libgstreamer0.10-0:i386 Voorgestelde pakketten: gstreamer0.10-tools:i386 gstreamer0.10-plugins-base:i386 De volgende NIEUWE pakketten zullen geïnstalleerd worden: libgstreamer0.10-0:i386 0 pakketten opgewaardeerd, 1 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 0 niet opgewaardeerd. 181 pakketten niet volledig geïnstalleerd of verwijderd. Er moeten 0 B/795 kB aan archieven opgehaald worden. Door deze operatie zal er 2744 kB extra schijfruimte gebruikt worden. |
1 2 3 4 | WAARSCHUWING: De volgende pakketten kunnen niet geauthentificeerd worden: libgstreamer0.10-0 Wilt u deze pakketten installeren zonder verificatie |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | (Database inlezen ... 193246 files and directories currently installed.) Uitpakken van libgstreamer0.10-0:i386 (uit .../libgstreamer0.10-0_0.10.36-1ubuntu2_i386.deb) ... dpkg-deb (subproces): decompressing archive member: interne gzip-leesfout: '<fd:4>: incorrect data check' dpkg-deb: error: subproces <decompress> gaf een foutwaarde 2 terug dpkg: error processing /var/cache/apt/archives/libgstreamer0.10-0_0.10.36-1ubuntu2_i386.deb (--unpack): subproces dpkg-deb --fsys-tarfile gaf een foutwaarde 2 terug Er is geen apport-verslag weggeschreven omdat het maximum aantal verslagen (MaxReports) al is bereikt Fouten gevonden tijdens behandelen van: /var/cache/apt/archives/libgstreamer0.10-0_0.10.36-1ubuntu2_i386.deb E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1) |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |