Trots op dingen die je broer heeft bereikt en of je ouders hebben bereikt? Of zijn de Nederlanders zo egocentrisch ingesteld dat ze niet trots kunnen zijn op hun familie omdat jaloers?quote:Op maandag 25 februari 2013 15:58 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad niet. Je kan er natuurlijk wel heel blij mee zijn. Of trots dat je een goede relatie hebt weten te onderhouden met je familie. Maar trots omdat je een broer hebt? Neh.
Oh? Want mij wordt altijd goed duidelijk gemaakt dat ik geen Nederlander ben.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:00 schreef wenfer2 het volgende:
Volgens mij is NEDERLANDS hun moedertaal!!
Nja hoe hij trots zijn onderbouwd wordt er geen onderscheid gemaakt tussen familie/nationaliteit. Trots mag je pas zijn als je iets zelf bereikt volgens hem. Dus volgens hem kun je niet trots zijn op je ouders etc.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:58 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat is trots zijn op familie en staat buiten zaken als nationaliteit.
Als je eraan hebt meegewerkt kan dat best ja.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:00 schreef xminator het volgende:
[..]
Trots op dingen die je broer heeft bereikt en of je ouders hebben bereikt?
Hoezo moet je eraan meewerken om ergens trots op te kunnen zijn? Dus stel NL wint het WK, dan kun je niet trots zijn op het Nederlands elftalquote:Op maandag 25 februari 2013 16:03 schreef ems. het volgende:
[..]
Als je eraan hebt meegewerkt kan dat best ja.
Ik ben hartstikke blij dat ik een indo ben. Maar trots? Nuh. Waarom trots zijn op iets waar ik letterlijk -niets- aan heb bijgedragen?
Ik denk dat hij bedoelt dat jij trots op je familie bent, omdat zij bepaalde dingen heb weten te bereiken. Niet dat je trots bent, alleen omdat zij jouw ouders zijn.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:02 schreef xminator het volgende:
[..]
Nja hoe hij trots zijn onderbouwd wordt er geen onderscheid gemaakt tussen familie/nationaliteit. Trots mag je pas zijn als je iets zelf bereikt volgens hem. Dus volgens hem kun je niet trots zijn op je ouders etc.
Nee, hij bedoelt als je een bijdrage doet en of er aan meegewerkt hebt. Dat je dan pas trots mag zijn op iets. Anders mag je er blij mee zijnquote:Op maandag 25 februari 2013 16:05 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat jij trots op je familie bent, omdat zij bepaalde dingen heb weten te bereiken. Niet dat je trots bent, alleen omdat zij jouw ouders zijn.
Exact.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:04 schreef xminator het volgende:
[..]
Dus stel NL wint het WK, dan kun je niet trots zijn op het Nederlands elftal
Oh. onzin natuurlijk dan. Ik ben blij met mijn ouders en trots op wat zij hebben bereikt.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:06 schreef xminator het volgende:
[..]
Nee, hij bedoelt als je een bijdrage doet en of er aan meegewerkt hebt. Dat je dan pas trots mag zijn op iets. Anders mag je er blij mee zijn.
Ja dat is het probleem! Turkse medelanders zijn of Turks als het hun uitkomt (vrienden/familie) en plots klaps Nederlands als ze gaan solliciteren/gebruik willen maken van sociale voorzieningen. Ik kan je vertellen dat je in een tussenfase zit. In Nederland ben je geen Nederlander, in Turkije ben je geen Turk. 1 oplossing = partij kiezen.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Oh? Want mij wordt altijd goed duidelijk gemaakt dat ik geen Nederlander ben.
Door Turken word ik weer te Nederlands genoemd.
OK... er is wél beginnen aan en het heeft zelfs resultaat. Die twee slagen zijn voor jou; klaar. Maar dan nog snap ik niet waarom we het moeten willen. We leven in een tijd van bezuinigingen. Allerlei mensen moeten de broekriem aantrekken, waarom zouden we dan uitgerekend hier een zak geld voor uittrekken?quote:Op maandag 25 februari 2013 15:07 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Nou ja, dat is niet waar. Het is ook een kwestie van insteek en durven. Heb zelf in Zweden gewoond en daar kregen mijn kinderen 1 keer in de week gewoon Nederlandse les van de Nederlandse leraar. Buiten het Zweedse lesprogramma om en op vrijwillige basis, maar wel door de staat betaald.
De stad waar ik woonde hadden zo'n 60 leerkrachten in dienst die het onderwijs verzorgden. En dat ging van Chinees tot Deens via Tigrinya naar Perzisch en Arabisch.Er stond zelfs eens een vacature Fries open. Iedereen die thuis een andere taal dan het Zweeds spreekt heeft daar volgens de wet recht op. En met hele goede resultaten, leerlingen die dit soort onderwijs hadden gevolgd spraken beter Zweeds en soorden hoger op hun eindexamen dan hun klasgenoten die dat niet hadden gedaan. Maar goed, dat heb ik al een paar keer gezegd in dit topic.
Partij kiezen voor wat? Ik sta er tussen en wens geen partij te kiezen. Ik ben gewoon te Turks om Nederlands te zijn en te Nederlands om Turks te zijn.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:07 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Ja dat is het probleem! Turkse medelanders zijn of Turks als het hun uitkomt (vrienden/familie) en plots klaps Nederlands als ze gaan solliciteren/gebruik willen maken van sociale voorzieningen. Ik kan je vertellen dat je in een tussenfase zit. In Nederland ben je geen Nederlander, in Turkije ben je geen Turk. 1 oplossing = partij kiezen.
Met alle problemen van dien.............succes ermee.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Partij kiezen voor wat? Ik sta er tussen en wens geen partij te kiezen. Ik ben gewoon te Turks om Nederlands te zijn en te Nederlands om Turks te zijn.
Ik ben wie ik ben en ga echt geen partij kiezen.
In principe niks, ware het niet dat ze zich niet of nauwelijks Nederlander voelen. Als heel je leven in Nederland wordt ingericht op Turks-zijn, omgaan met Turkse mensen, de Turkse taal leren spreken en Turkse tradities en gebruiken aanhouden, dan vraag ik me oprecht af waarom je dat leven dan niet in Turkije voortzet.quote:
Misschien komt dat door de maatschappij? Alhoewel ik een Nederlandse paspoort heb, word ik niet als Nederlander maar als allochtoon gezien. Uiteindelijk ga je jezelf dan ook zo gedragen.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:10 schreef Boldface het volgende:
[..]
In principe niks, ware het niet dat ze zich niet of nauwelijks Nederlander voelen. Als heel je leven in Nederland wordt ingericht op Turks-zijn, omgaan met Turkse mensen, de Turkse taal leren spreken en Turkse tradities en gebruiken aanhouden, dan vraag ik me oprecht af waarom je dat leven dan niet in Turkije voortzet.
Zo makkelijk gaat het niet. Makkelijk bazelen zo vanuit de zijlijn. Hou toch je kop denk ik bij mensen als jij.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:10 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Met alle problemen van dien.............succes ermee.
Ik wens je succes, was toevallig gewoon aardig bedoelt.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:14 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zo makkelijk gaat het niet. Makkelijk bazelen zo vanuit de zijlijn. Hou toch je kop denk ik bij mensen als jij.
Jij was toch een koerd?quote:Op maandag 25 februari 2013 16:14 schreef RoW_0 het volgende:
Hallo.
Ik ben Turks en ik verzoek de beste man vriendelijk om zijn mening voor zich te houden.
Groet,
Turk.
*bedoeld.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:16 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Ik wens je succes, was toevallig gewoon aardig bedoelt.
Is niet aardig. Dat mensen mijn identiteitscrisis zo makkelijk denken te kunnen afserveren is bijzonder laatdunkend.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:16 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Ik wens je succes, was toevallig gewoon aardig bedoelt.
Ik zie in mijn directe omgeving namelijk Marokkanen die gewoon een wo studie volgen en zover ik weer vooral met originele Nederlanders omgaan en later vast heel succesvol worden.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:14 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zo makkelijk gaat het niet. Makkelijk bazelen zo vanuit de zijlijn. Hou toch je kop denk ik bij mensen als jij.
Ik heb welgeteld 1 Turkse vriendinquote:Op maandag 25 februari 2013 16:19 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Ik zie in mijn directe omgeving namelijk Marokkanen die gewoon een wo studie volgen en zover ik weer vooral met originele Nederlanders omgaan en later vast heel succesvol worden.Het zijn wel keuzes die je kan maken, maar ik zeg natuurlijk niet dat je geen fijn en succesvol leven kan leiden als je met je culturele gemeenschap omgaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |