abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123327898
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:58 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad niet. Je kan er natuurlijk wel heel blij mee zijn. Of trots dat je een goede relatie hebt weten te onderhouden met je familie. Maar trots omdat je een broer hebt? Neh.
Trots op dingen die je broer heeft bereikt en of je ouders hebben bereikt? Of zijn de Nederlanders zo egocentrisch ingesteld dat ze niet trots kunnen zijn op hun familie omdat jaloers? :')
pi_123327936
quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:00 schreef wenfer2 het volgende:
Volgens mij is NEDERLANDS hun moedertaal!!
Oh? Want mij wordt altijd goed duidelijk gemaakt dat ik geen Nederlander ben.
Door Turken word ik weer te Nederlands genoemd.

;(
pi_123327991
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:58 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dat is trots zijn op familie en staat buiten zaken als nationaliteit.
Nja hoe hij trots zijn onderbouwd wordt er geen onderscheid gemaakt tussen familie/nationaliteit. Trots mag je pas zijn als je iets zelf bereikt volgens hem. Dus volgens hem kun je niet trots zijn op je ouders etc.
pi_123328041
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:00 schreef xminator het volgende:

[..]

Trots op dingen die je broer heeft bereikt en of je ouders hebben bereikt?
Als je eraan hebt meegewerkt kan dat best ja.

Ik ben hartstikke blij dat ik een indo ben. Maar trots? Nuh. Waarom trots zijn op iets waar ik letterlijk -niets- aan heb bijgedragen?

Vanuit ouderlijk perspectief is het weer anders gezien je (doorgaans) wel degelijk enige invloed hebt gehad op de vorming van je kinderen.
Conscience do cost.
pi_123328088
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:03 schreef ems. het volgende:

[..]

Als je eraan hebt meegewerkt kan dat best ja.

Ik ben hartstikke blij dat ik een indo ben. Maar trots? Nuh. Waarom trots zijn op iets waar ik letterlijk -niets- aan heb bijgedragen?
Hoezo moet je eraan meewerken om ergens trots op te kunnen zijn? Dus stel NL wint het WK, dan kun je niet trots zijn op het Nederlands elftal _O-
pi_123328105
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:02 schreef xminator het volgende:

[..]

Nja hoe hij trots zijn onderbouwd wordt er geen onderscheid gemaakt tussen familie/nationaliteit. Trots mag je pas zijn als je iets zelf bereikt volgens hem. Dus volgens hem kun je niet trots zijn op je ouders etc.
Ik denk dat hij bedoelt dat jij trots op je familie bent, omdat zij bepaalde dingen heb weten te bereiken. Niet dat je trots bent, alleen omdat zij jouw ouders zijn.
pi_123328148
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:05 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoelt dat jij trots op je familie bent, omdat zij bepaalde dingen heb weten te bereiken. Niet dat je trots bent, alleen omdat zij jouw ouders zijn.
Nee, hij bedoelt als je een bijdrage doet en of er aan meegewerkt hebt. Dat je dan pas trots mag zijn op iets. Anders mag je er blij mee zijn :').
pi_123328149
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:04 schreef xminator het volgende:

[..]
Dus stel NL wint het WK, dan kun je niet trots zijn op het Nederlands elftal _O-
Exact.
Conscience do cost.
pi_123328187
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:06 schreef xminator het volgende:

[..]

Nee, hij bedoelt als je een bijdrage doet en of er aan meegewerkt hebt. Dat je dan pas trots mag zijn op iets. Anders mag je er blij mee zijn :').
Oh. onzin natuurlijk dan. Ik ben blij met mijn ouders en trots op wat zij hebben bereikt.
pi_123328198
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:01 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Oh? Want mij wordt altijd goed duidelijk gemaakt dat ik geen Nederlander ben.
Door Turken word ik weer te Nederlands genoemd.

;(
Ja dat is het probleem! Turkse medelanders zijn of Turks als het hun uitkomt (vrienden/familie) en plots klaps Nederlands als ze gaan solliciteren/gebruik willen maken van sociale voorzieningen. Ik kan je vertellen dat je in een tussenfase zit. In Nederland ben je geen Nederlander, in Turkije ben je geen Turk. 1 oplossing = partij kiezen.
pi_123328237
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:07 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Nou ja, dat is niet waar. Het is ook een kwestie van insteek en durven. Heb zelf in Zweden gewoond en daar kregen mijn kinderen 1 keer in de week gewoon Nederlandse les van de Nederlandse leraar. Buiten het Zweedse lesprogramma om en op vrijwillige basis, maar wel door de staat betaald.
De stad waar ik woonde hadden zo'n 60 leerkrachten in dienst die het onderwijs verzorgden. En dat ging van Chinees tot Deens via Tigrinya naar Perzisch en Arabisch.Er stond zelfs eens een vacature Fries open. Iedereen die thuis een andere taal dan het Zweeds spreekt heeft daar volgens de wet recht op. En met hele goede resultaten, leerlingen die dit soort onderwijs hadden gevolgd spraken beter Zweeds en soorden hoger op hun eindexamen dan hun klasgenoten die dat niet hadden gedaan. Maar goed, dat heb ik al een paar keer gezegd in dit topic.
OK... er is wél beginnen aan en het heeft zelfs resultaat. Die twee slagen zijn voor jou; klaar. Maar dan nog snap ik niet waarom we het moeten willen. We leven in een tijd van bezuinigingen. Allerlei mensen moeten de broekriem aantrekken, waarom zouden we dan uitgerekend hier een zak geld voor uittrekken?

Het is namelijk prima vermijdbaar. Als Turkse ouders gewoon hun verantwoordelijkheid pakken en de kinderen Nederlandstalig opvoeden, hebben die kinderen geen taalachterstand en volstaat het Nederlandse onderwijs gewoon prima. En als je het bijhouden van de Turkse taal dan écht zo belangrijk vindt, kun je daar ook zelf een voorziening voor treffen; zeker in verenigingsverband.
pi_123328245
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:07 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Ja dat is het probleem! Turkse medelanders zijn of Turks als het hun uitkomt (vrienden/familie) en plots klaps Nederlands als ze gaan solliciteren/gebruik willen maken van sociale voorzieningen. Ik kan je vertellen dat je in een tussenfase zit. In Nederland ben je geen Nederlander, in Turkije ben je geen Turk. 1 oplossing = partij kiezen.
Partij kiezen voor wat? Ik sta er tussen en wens geen partij te kiezen. Ik ben gewoon te Turks om Nederlands te zijn en te Nederlands om Turks te zijn.
Ik ben wie ik ben en ga echt geen partij kiezen.
pi_123328336
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:08 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Partij kiezen voor wat? Ik sta er tussen en wens geen partij te kiezen. Ik ben gewoon te Turks om Nederlands te zijn en te Nederlands om Turks te zijn.
Ik ben wie ik ben en ga echt geen partij kiezen.
Met alle problemen van dien.............succes ermee.
pi_123328340
quote:
5s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:54 schreef xminator het volgende:

[..]

Wat is er hier mis mee?
In principe niks, ware het niet dat ze zich niet of nauwelijks Nederlander voelen. Als heel je leven in Nederland wordt ingericht op Turks-zijn, omgaan met Turkse mensen, de Turkse taal leren spreken en Turkse tradities en gebruiken aanhouden, dan vraag ik me oprecht af waarom je dat leven dan niet in Turkije voortzet.
pi_123328351
Ha hahaha haha. Man man man. Jeetje. Als ik Turks was had ik die beste man vriendelijk verzocht voortaan zijn mening voor zich te houden.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_123328449
quote:
15s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:10 schreef Boldface het volgende:

[..]

In principe niks, ware het niet dat ze zich niet of nauwelijks Nederlander voelen. Als heel je leven in Nederland wordt ingericht op Turks-zijn, omgaan met Turkse mensen, de Turkse taal leren spreken en Turkse tradities en gebruiken aanhouden, dan vraag ik me oprecht af waarom je dat leven dan niet in Turkije voortzet.
Misschien komt dat door de maatschappij? Alhoewel ik een Nederlandse paspoort heb, word ik niet als Nederlander maar als allochtoon gezien. Uiteindelijk ga je jezelf dan ook zo gedragen.
pi_123328459
Hallo.

Ik ben Turks en ik verzoek de beste man vriendelijk om zijn mening voor zich te houden.

Groet,
Turk.
pi_123328496
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:10 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Met alle problemen van dien.............succes ermee.
Zo makkelijk gaat het niet. Makkelijk bazelen zo vanuit de zijlijn. Hou toch je kop denk ik bij mensen als jij.
pi_123328536
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:14 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Zo makkelijk gaat het niet. Makkelijk bazelen zo vanuit de zijlijn. Hou toch je kop denk ik bij mensen als jij.
Ik wens je succes, was toevallig gewoon aardig bedoelt. ;(
pi_123328538
quote:
10s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:14 schreef RoW_0 het volgende:
Hallo.

Ik ben Turks en ik verzoek de beste man vriendelijk om zijn mening voor zich te houden.

Groet,
Turk.
Jij was toch een koerd?

quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:16 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

*bedoeld.
pi_123328571
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:16 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Is niet aardig. Dat mensen mijn identiteitscrisis zo makkelijk denken te kunnen afserveren is bijzonder laatdunkend.
pi_123328573
quote:
11s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:16 schreef xminator het volgende:

[..]

Jij was toch een koerd?
lol. Nooit van mijn leven.
pi_123328609
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:16 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

lol. Nooit van mijn leven.
Hoezo, dat zijn toch ook mensen.
pi_123328710
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:14 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik zie in mijn directe omgeving namelijk Marokkanen die gewoon een wo studie volgen en zover ik weer vooral met originele Nederlanders omgaan en later vast heel succesvol worden. ^O^ Het zijn wel keuzes die je kan maken, maar ik zeg natuurlijk niet dat je geen fijn en succesvol leven kan leiden als je met je culturele gemeenschap omgaat. :)
pi_123328758
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:19 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Ik zie in mijn directe omgeving namelijk Marokkanen die gewoon een wo studie volgen en zover ik weer vooral met originele Nederlanders omgaan en later vast heel succesvol worden. ^O^ Het zijn wel keuzes die je kan maken, maar ik zeg natuurlijk niet dat je geen fijn en succesvol leven kan leiden als je met je culturele gemeenschap omgaat. :)
Ik heb welgeteld 1 Turkse vriendin :) Je oordeelt te snel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')