belachelijk!quote:Op maandag 25 februari 2013 07:40 schreef cempexo het volgende:
De Turkse Arbeidersvereniging HTIB daagt de Nederlandse Staat voor de rechter en eist dat de overheid betaalt voor lessen in het Turks op de basisschool.
absoluut dus de ouders dienen de taal te leren van het land waar ze wonen, de kinderen turks leren doen ze maar in hun eigen tijd en van hun eigen geldquote:„Ieder kind heeft het recht om zijn moedertaal te leren spreken”, zegt Mustafa Ayranci van HTIB. „In veel Turkse gezinnen wordt er alleen Turks gesproken. Het is belangrijk dat kinderen thuis goed met hun ouders kunnen communiceren.”
neequote:Tot 2004 kregen niet-Nederlandse kinderen maximaal vijf uur per week les in de taal van hun ouders. Na een lang politiek debat is dit Onderwijs in Allochtone Talen gestopt, met als belangrijkste reden dat de overheid juist het thuis spreken van Nederlands wil bevorderen.
Kinderen die niet opgroeien in een huishouden waar Nederlands wordt gesproken, hebben vaak twee jaar taalachterstand als zij op de basisschool komen. Maar volgens Mustafa Ayranci van de HTIB zullen Turkse kinderen de Nederlandse taal juist sneller leren als ze het Turks onder de knie hebben.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)om_Turkse_les__.html
Ik herinner mij een artikel van een leraar in Utrecht die wilde dat alle Nederlandse kinderen op school de Turkse taal moesten leren. Dat was bevordelijk voor de integratie.
Maar is het dan logisch ?
De realiteit is compleet anders, namelijk dat kinderen heel sterk nationalistisch worden opgevoed. Zelfs de derde generatie is trots om "Turk" te zijn. Met Marokkanen is het al niet veel anders.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:12 schreef paddy het volgende:
Ik zou naar een samenleving heen willen waar elke geboren Nederlander als Nederlander werd gezien met dezelfde rechten en plichten. Waar je voorouders vandaan komen is alleen relevant binnen een familie of gezin, daar zou een overheid (in dit geval het onderwijs)helemaal geen rekening mee moeten houden. Ook al heb je tien nationaliteiten.
quote:Op maandag 25 februari 2013 13:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dit dus. Geef het nog 2 jaar en de Nederlandse taal is verdwenen.
En iedereen loopt in een Boerka.
Heb je een half paspoort dan?quote:Op maandag 25 februari 2013 14:16 schreef sneeuwtjeem het volgende:
[..]
nogmaals, niks moet? Als allochtonen er niet waren was Nederland 10 x niets, en dit zeg ik jou als een Half Nederlandse burger.
Nou ja, dat is niet waar. Het is ook een kwestie van insteek en durven. Heb zelf in Zweden gewoond en daar kregen mijn kinderen 1 keer in de week gewoon Nederlandse les van de Nederlandse leraar. Buiten het Zweedse lesprogramma om en op vrijwillige basis, maar wel door de staat betaald.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:36 schreef Boldface het volgende:
[..]
Straks komt hier een Afgaan, een Iraniër, een Fin of een Noord-Koreaan die ook onderwijs in de moerstaal gaat eisen. Geen beginnen aan.
En nu zitten we in de shitquote:Op maandag 25 februari 2013 12:56 schreef rakotto het volgende:
[..]
Feit is dat Nederland contracten met die landen aanging om hun hier goedkoop te laten werken.
Nee, totaal niet. En laten we gelijk even het probleem dan aanpakken.quote:Op maandag 25 februari 2013 07:40 schreef cempexo het volgende:
De Turkse Arbeidersvereniging HTIB daagt de Nederlandse Staat voor de rechter en eist dat de overheid betaalt voor lessen in het Turks op de basisschool.
„Ieder kind heeft het recht om zijn moedertaal te leren spreken”, zegt Mustafa Ayranci van HTIB. „In veel Turkse gezinnen wordt er alleen Turks gesproken. Het is belangrijk dat kinderen thuis goed met hun ouders kunnen communiceren.”
Tot 2004 kregen niet-Nederlandse kinderen maximaal vijf uur per week les in de taal van hun ouders. Na een lang politiek debat is dit Onderwijs in Allochtone Talen gestopt, met als belangrijkste reden dat de overheid juist het thuis spreken van Nederlands wil bevorderen.
Kinderen die niet opgroeien in een huishouden waar Nederlands wordt gesproken, hebben vaak twee jaar taalachterstand als zij op de basisschool komen. Maar volgens Mustafa Ayranci van de HTIB zullen Turkse kinderen de Nederlandse taal juist sneller leren als ze het Turks onder de knie hebben.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)om_Turkse_les__.html
Ik herinner mij een artikel van een leraar in Utrecht die wilde dat alle Nederlandse kinderen op school de Turkse taal moesten leren. Dat was bevordelijk voor de integratie.
Maar is het dan logisch ?
Turken zijn de nieuwe Marokkanen.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:14 schreef Ambipur het volgende:
Een domme Turk roept wat en heel het volk mag zich weer verantwoordenGod zeg.
Ga je mond spoelen. Zo erg zijn Turken niet!!quote:Op maandag 25 februari 2013 15:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Turken zijn de nieuwe Marokkanen.
Goede vraag. Ik vermoed al dat ik haar antwoord er zo uit kan tikkenquote:Op maandag 25 februari 2013 15:22 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat is die 'shit' waar we nu inzitten dan precies? En hoe zijn de Turken hier debet aan?
Wat is er hier mis mee?quote:Op maandag 25 februari 2013 14:36 schreef Boldface het volgende:
Zelfs de derde generatie is trots om "Turk" te zijn. .
inderdaad, Turken willen graag werken en zijn niet zo achterbaks.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:17 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ga je mond spoelen. Zo erg zijn Turken niet!!
Trots kan je zijn op iets waar je enige invloed op hebt; iets dat je zelf hebt bereikt. Niet op waar je toevallig geboren bent.quote:
Dus je kunt niet trots zijn op je ouders, vrienden, familie, broertjes, zusjes etc? Bullshit wat jij zegt.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:55 schreef ems. het volgende:
[..]
Trots kan je zijn op iets waar je enige invloed op hebt; iets dat je zelf hebt bereikt. Niet op waar je toevallig geboren bent.
Dat kan inderdaad niet. Je kan er natuurlijk wel heel blij mee zijn. Of trots dat je een goede relatie hebt weten te onderhouden met je familie. Maar trots omdat je een broer hebt? Neh.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:56 schreef xminator het volgende:
[..]
Dus je kunt niet trots zijn op je ouders, vrienden, familie, broertjes, zusjes etc? Bullshit wat jij zegt.
Dat is trots zijn op familie en staat buiten zaken als nationaliteit.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:56 schreef xminator het volgende:
[..]
Dus je kunt niet trots zijn op je ouders, vrienden, familie, broertjes, zusjes etc? Bullshit wat jij zegt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |