abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123324416
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 07:40 schreef cempexo het volgende:
De Turkse Arbeidersvereniging HTIB daagt de Nederlandse Staat voor de rechter en eist dat de overheid betaalt voor lessen in het Turks op de basisschool.
belachelijk!
quote:
„Ieder kind heeft het recht om zijn moedertaal te leren spreken”, zegt Mustafa Ayranci van HTIB. „In veel Turkse gezinnen wordt er alleen Turks gesproken. Het is belangrijk dat kinderen thuis goed met hun ouders kunnen communiceren.”
absoluut dus de ouders dienen de taal te leren van het land waar ze wonen, de kinderen turks leren doen ze maar in hun eigen tijd en van hun eigen geld
quote:
Tot 2004 kregen niet-Nederlandse kinderen maximaal vijf uur per week les in de taal van hun ouders. Na een lang politiek debat is dit Onderwijs in Allochtone Talen gestopt, met als belangrijkste reden dat de overheid juist het thuis spreken van Nederlands wil bevorderen.

Kinderen die niet opgroeien in een huishouden waar Nederlands wordt gesproken, hebben vaak twee jaar taalachterstand als zij op de basisschool komen. Maar volgens Mustafa Ayranci van de HTIB zullen Turkse kinderen de Nederlandse taal juist sneller leren als ze het Turks onder de knie hebben.

bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)om_Turkse_les__.html

Ik herinner mij een artikel van een leraar in Utrecht die wilde dat alle Nederlandse kinderen op school de Turkse taal moesten leren. Dat was bevordelijk voor de integratie.

Maar is het dan logisch ?
nee
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_123324597
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 14:12 schreef paddy het volgende:
Ik zou naar een samenleving heen willen waar elke geboren Nederlander als Nederlander werd gezien met dezelfde rechten en plichten. Waar je voorouders vandaan komen is alleen relevant binnen een familie of gezin, daar zou een overheid (in dit geval het onderwijs)helemaal geen rekening mee moeten houden. Ook al heb je tien nationaliteiten.
De realiteit is compleet anders, namelijk dat kinderen heel sterk nationalistisch worden opgevoed. Zelfs de derde generatie is trots om "Turk" te zijn. Met Marokkanen is het al niet veel anders.

Recht op onderwijs in de moerstaal? De moerstaal voor in Nederland geboren mensen met de Nederlandse nationaliteit in Nederlands. Punt uit.

Straks komt hier een Afgaan, een Iraniër, een Fin of een Noord-Koreaan die ook onderwijs in de moerstaal gaat eisen. Geen beginnen aan.
pi_123324977
Als dit erdoor komt, moeten de Nederlandse kinderen dan ook Turks gaan leren op de basisschool? ;(
pi_123325031
Ik ging naar de kleuterschool, terwijl ik geen enkel woordje Nederlands sprak. Mijn eerste Nederlandse woord was dan ook juffrouw. Op de basisschool heb ik les in de Turkse taal gehad.

Anyway, nu vele jaren later: Qua taal is mijn Nederlands beter dan hoe ik de Turkse taal spreek, ook qua woordenschat. Van mij hoeft het allemaal niet. Turks leer je maar thuis. Op school leer je gewoon de Nederlandse taal. Als ik dan zie hoe autochtonen hun eigen taal beheersen, dan kan ik wel janken.
pi_123325070
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 13:24 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dit dus. Geef het nog 2 jaar en de Nederlandse taal is verdwenen.

En iedereen loopt in een Boerka.
:')
  Redactie Frontpage maandag 25 februari 2013 @ 15:07:12 #131
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_123325741
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 14:16 schreef sneeuwtjeem het volgende:

[..]

nogmaals, niks moet? Als allochtonen er niet waren was Nederland 10 x niets, en dit zeg ik jou als een Half Nederlandse burger.
Heb je een half paspoort dan?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_123325750
quote:
15s.gif Op maandag 25 februari 2013 14:36 schreef Boldface het volgende:

[..]

Straks komt hier een Afgaan, een Iraniër, een Fin of een Noord-Koreaan die ook onderwijs in de moerstaal gaat eisen. Geen beginnen aan.
Nou ja, dat is niet waar. Het is ook een kwestie van insteek en durven. Heb zelf in Zweden gewoond en daar kregen mijn kinderen 1 keer in de week gewoon Nederlandse les van de Nederlandse leraar. Buiten het Zweedse lesprogramma om en op vrijwillige basis, maar wel door de staat betaald.
De stad waar ik woonde hadden zo'n 60 leerkrachten in dienst die het onderwijs verzorgden. En dat ging van Chinees tot Deens via Tigrinya naar Perzisch en Arabisch.Er stond zelfs eens een vacature Fries open. Iedereen die thuis een andere taal dan het Zweeds spreekt heeft daar volgens de wet recht op. En met hele goede resultaten, leerlingen die dit soort onderwijs hadden gevolgd spraken beter Zweeds en soorden hoger op hun eindexamen dan hun klasgenoten die dat niet hadden gedaan. Maar goed, dat heb ik al een paar keer gezegd in dit topic.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_123325813
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:56 schreef rakotto het volgende:

[..]

Feit is dat Nederland contracten met die landen aanging om hun hier goedkoop te laten werken.
En nu zitten we in de shit
pi_123325846
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 07:40 schreef cempexo het volgende:
De Turkse Arbeidersvereniging HTIB daagt de Nederlandse Staat voor de rechter en eist dat de overheid betaalt voor lessen in het Turks op de basisschool.

„Ieder kind heeft het recht om zijn moedertaal te leren spreken”, zegt Mustafa Ayranci van HTIB. „In veel Turkse gezinnen wordt er alleen Turks gesproken. Het is belangrijk dat kinderen thuis goed met hun ouders kunnen communiceren.”

Tot 2004 kregen niet-Nederlandse kinderen maximaal vijf uur per week les in de taal van hun ouders. Na een lang politiek debat is dit Onderwijs in Allochtone Talen gestopt, met als belangrijkste reden dat de overheid juist het thuis spreken van Nederlands wil bevorderen.

Kinderen die niet opgroeien in een huishouden waar Nederlands wordt gesproken, hebben vaak twee jaar taalachterstand als zij op de basisschool komen. Maar volgens Mustafa Ayranci van de HTIB zullen Turkse kinderen de Nederlandse taal juist sneller leren als ze het Turks onder de knie hebben.

bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)om_Turkse_les__.html

Ik herinner mij een artikel van een leraar in Utrecht die wilde dat alle Nederlandse kinderen op school de Turkse taal moesten leren. Dat was bevordelijk voor de integratie.

Maar is het dan logisch ?
Nee, totaal niet. En laten we gelijk even het probleem dan aanpakken.

Andermaal blijkt dus dat sommige Turken hardnekkig zijn in het begrijpen dat men hier in Nederland is en zich maar hebben te onderwerpen aan de Nederlandse wetgeving die stelt dat een ieder ingezetene van dit land de nederlandse taal machtig is! Dat sommige Turken willen volharden met het adagium dat zij eerst Turk zijn(voelen) en dan pas Nederlander is voor eigen rekening,maar hoeft niemand zich in dit land aan te houden.

Vbw het punt dat men dus de Staat der Nederlanden wil dagvaarden om in een eigen behoefte te kunnen voorzien,iets dat in zijn totaliteit elke redelijke en juridische fundering/basis mist, laat zien dat men dus totaal niet zich wil aanpassen aan de Nederlandse wetgeving die hiervoor geldt.
Immers uitspraken dat de Staat moet voorzien in de behoefte omdat de ouders weigeren de nederlandse taal zich eigen te maken geven al aan dat men zich totaal niet wil aanpassen,laat staan eigen moeite getroosten hetgeen dit land biedt eigen te maken.

En om even over het 'Turk' voelen door te gaan.

verplicht Turkije niet een ieder die het land bezoekt (staatshoofden) zich ook niet te onderwerpen aan het gegeven aldaar dat men eerst een bezoek dient te brengen aan het graf van Mustafa Kemal Atatürk?

Wat is dat voor dwingelandij alsof elk staatshoofd niet het respect zou opbrengen voor het land dat hij of zij bezoekt?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2013 15:12:15 ]
pi_123326011
Een domme Turk roept wat en heel het volk mag zich weer verantwoorden ;( God zeg.
pi_123326119
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:14 schreef Ambipur het volgende:
Een domme Turk roept wat en heel het volk mag zich weer verantwoorden ;( God zeg.
Turken zijn de nieuwe Marokkanen. :P
pi_123326145
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:17 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Turken zijn de nieuwe Marokkanen. :P
Ga je mond spoelen. Zo erg zijn Turken niet!!
  Redactie Frontpage maandag 25 februari 2013 @ 15:22:07 #138
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_123326294
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:09 schreef DynastyL het volgende:

[..]

En nu zitten we in de shit
Wat is die 'shit' waar we nu inzitten dan precies? En hoe zijn de Turken hier debet aan?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_123326368
Het kan trouwens ook nog anders. Griekenland heeft bijvoorbeeld jarenlang onderwijs verzorgd voor haar inwoners, Griekse scholen gesticht en leerkrachten uitgezonden. Zoiets zou Turkije natuurlijk ook kunnen doen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_123326450
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:22 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wat is die 'shit' waar we nu inzitten dan precies? En hoe zijn de Turken hier debet aan?
Goede vraag. Ik vermoed al dat ik haar antwoord er zo uit kan tikken :D
pi_123327515
Als je zo graag wil dat ze goed turks leren spreken moet je ze naar een school in Turkije sturen.
Conscience do cost.
pi_123327554
Ik wil dan ook Turks leren voor niks.
pi_123327570
Alle Turken terug naar Marokko ;)
pi_123327617
quote:
15s.gif Op maandag 25 februari 2013 14:36 schreef Boldface het volgende:
Zelfs de derde generatie is trots om "Turk" te zijn. .

Wat is er hier mis mee?
pi_123327631
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:17 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ga je mond spoelen. Zo erg zijn Turken niet!!
inderdaad, Turken willen graag werken en zijn niet zo achterbaks.
pi_123327660
quote:
5s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:54 schreef xminator het volgende:

[..]

Wat is er hier mis mee?
Trots kan je zijn op iets waar je enige invloed op hebt; iets dat je zelf hebt bereikt. Niet op waar je toevallig geboren bent.
Conscience do cost.
pi_123327706
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:55 schreef ems. het volgende:

[..]

Trots kan je zijn op iets waar je enige invloed op hebt; iets dat je zelf hebt bereikt. Niet op waar je toevallig geboren bent.
Dus je kunt niet trots zijn op je ouders, vrienden, familie, broertjes, zusjes etc? Bullshit wat jij zegt.
pi_123327770
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:56 schreef xminator het volgende:

[..]

Dus je kunt niet trots zijn op je ouders, vrienden, familie, broertjes, zusjes etc? Bullshit wat jij zegt.
Dat kan inderdaad niet. Je kan er natuurlijk wel heel blij mee zijn. Of trots dat je een goede relatie hebt weten te onderhouden met je familie. Maar trots omdat je een broer hebt? Neh.
Conscience do cost.
pi_123327778
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:56 schreef xminator het volgende:

[..]

Dat is trots zijn op familie en staat buiten zaken als nationaliteit.
pi_123327869
Volgens mij is NEDERLANDS hun moedertaal!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')