abonnement Unibet Coolblue
pi_123314019
Charles d'Orléans, ik weet niet wie dat is, maar het komt van de eerste pagina van La carte et le territoire.

[ Bericht 24% gewijzigd door Mainport op 25-02-2013 05:08:47 ]
pi_123314096
Ik heb maar wat cognac geleend van mijn huisgenoot, mijn wijn is alweer op
pi_123314099
Rozen verwelken
Schepen vergaan
Sinaasappel peer
Kiwi banaan
pi_123314122
Als ik tegen mijn opa klaag over het leven zegt hij:

You're all brains, not enough cock and balls
pi_123314180
Vannacht lekker zuipen, beetje Henry Miller lezen, beetje Oscars kijken, veel roken, Jackson Browne op repeat, morgen lekker koken, niet voor die sukkel van de cognac, maar twee lieve huisgenootjes en een geconflicteerde vriend van mij, dan dispuutsborreltje, eerstejaars keuren... mijn beste vriend zei tegen mij: waarom ga je niet aan de bar staan en heel hard lachen?

Dit heeft mijn broertje getekend, hij kan tenminste iets

pi_123314255
GEdicht van de dag:

You’ve got to fuck a great many women-
beautiful women-
and write a few decent love poems.
And don’t worry about age
and/or freshly-arrived talents.

Just drink more beer,
more and more beer
and attend the racetrack at least once a
week
and win
if possible.

Learning to win is hard -
any slob can be a good loser.

And don’t forget your Brahms
and your Bach and your
beer.

Don’t overexercise.
Sleep until noon.

Avoid paying credit cards,
or paying for anything on
time.

Remember that there isn’t a piece of ass
in this world over $50
(in 1977.)

And if you have the ability to love,
love yourself first,
but always be aware of the possibility of
total defeat
whether the reason for that defeat
seems right or wrong-
an early taste of death is not necessarily
a bad thing.

Stay out of churches and bars and museums,
and like the spider be
patient-
time is everybody’s cross,
plus
exile
defeat
treachery

all that dross.

Stay with the beer.
Beer is continuous blood.
A continuous lover.

Get a large typewriter
and as the footsteps go up and down
outside your window
hit that thing
hit it hard
make it a heavyweight fight
make it the bull when he first charges in
and remember the old dogs
who fought so well:
Hemingway, Celine, Dostoevsky, Hamsun.

If you think they didn’t go crazy
in tiny rooms
just like you’re doing now
without women
without food
without hope

then you’re not ready.

Drink more beer.
there’s time.
And if there’s not,
that’s all right
too.
pi_123314318
Ik kende Hamsun niet dus heb hem gegoogled

Het outsidermotief blijft terugkeren. Zo fulmineert de hoofdpersoon in 'De cirkel gesloten' tegen het idee dat hij maatschappelijk vooruit moet komen, iemand moet worden. "Ik ben er toch al, waarom moet ik nog iets anders willen worden". Dat blijft typerend voor Hamsun, doorheen al zijn romans. Hoe het ook zij, echt geluk en ware liefde wordt nooit echt mogelijk, noch voor vrouwen, noch voor mannen ("we voelen dat het er is, maar we kunnen er niet komen"). Henry Miller noemde in zijn autobiografische The books of my life Mysteriën bij de drie beste, voor hem als persoon meest bepalende boeken die hij ooit had gelezen.

Klinkt als een verstandige man
  maandag 25 februari 2013 @ 14:25:23 #8
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_123324173
KLINKT ALSOF JE GODVERDOMME NIET EENS MEER VERDER KOMT DAN DE WIKIPEDIA OVERTIKKEN, MAINPORT. :r.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_123330441
Zal ik dan maar iets zeggen over De Kift? Een band uit Oostknollendam, met roots in de punk- en fanfaremuziek, die literaire teksten (Borchert, Arends, etc.) op muziek zet. Zoiets verzin je niet...

Dit jaar bestaan ze 25 jaar en ter gelegenheid daarvan doen ze een reeks concerten waarbij ze hun oude albums spelen. Vrijdag was het laatste optreden met liedjes van Gaaphonger, Yverzucht en Krankenhaus. Er volgen nog optredens met liedjes van Vlaskoorts en Koper.

Ik was vrijdag bij dat optreden, in de Effenaar. Ferry en Wim zijn de belangrijkste bandleden. De vader van Ferry speelde bij sommige liedjes trompet, maar merendeels zat hij achteraan op het podium in zijn stoel te genieten van het optreden. De moeder van Ferry stond in de lobby CD's en andere merchandise te verkopen. Wim zaagde op het podium een plank door. Het zaaggeluid vormt namelijk het ritme van het liedje 'Onbevrees, maar zonder moed'.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2013 17:12:09 ]
pi_123330814
ONBEVREESD MAAR ZONDER MOED

De ene zat al sinds de vorige dag op de kade. Hij zoog zich vol met havenlucht en keilde brokjes puin in het water. Zijn wenkbrauwen hingen moedeloos als divanfranje op zijn voorhoofd en hij keek niet op toen hij naast zich de miezerige snoeten van een paar overschoenen zag. Timm zei niets. Hij ging naast de ander op de kademuur zitten en legde zijn handen om zijn hals. Hij had het koud.

“Haar bed was zeker niet breed genoeg, hè. Vanavond heeft ze je weer de deur uitgesmeten. Je bent haar zeker niet schoon genoeg. Een nachtelijke bezoeker moet schoon zijn, want met liefde alleen lukt het niet altijd.”
“lk heb haar mijn sjaal gegeven, die rooie, je weet wel. lk had niets anders, maar na een tijd had ze plotseling geen tijd meer.”
“Die rooie sjaal,” vroeg de ander, “je mooie rooie sjaal! En nu ben je toch weer hier en straks wordt het nacht.”

Toen keken ze allebei over het nevelige water naar de opkomende duisternis en hun benen hingen bedroefd langs de kade. Onbevreesd, maar zonder moed. Berustend. Berustend in kademuren en doorhalen. In dunne zolen en lege zakken. Versjacherd aan de sleur.

En toen er een uur later een rood papier op de golven voorbijdreef, een monter rood papier op de loodgrijze golven, zei Timm: “lk had niets anders, alleen mijn sjaal.”

En plotseling aan de horizon kwamen kraaien aangewaaid. Ze keken ze na, met arme oude gezichten en Timm die van Lilo hield, Timm die twintig jaar was, zei: “De kraaien vliegen ’s avonds naar huis. De kraaien hebben het goed. Ze vliegen gewoon naar huis.”

De ander keek weg van de hemel recht in Timms brede gezicht, dat bleek van de kou in het halfduister dreef. En Timms lippen waren treurige strepen in zijn brede gezicht, eenzame strepen, twintig jaar oud, hongerig en dun van veel vervroegde bitterheid.

Maar toen tjokte er een barkas met schuim voor de bek voorbij en zijn sproeiend rood licht verkruimelde sidderend in de dunne mist van de haven. En de mist werd secondenlang rood. Zo rood als mijn sjaal, dacht Timm. Eindeloos ver weg tjokte de barkas. En Timm zei zacht: “Lilo.” Almaar: Lilo Lilo Lilo Lilo Lilo...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2013 17:13:46 ]
  dinsdag 26 februari 2013 @ 01:39:16 #11
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_123355246
Nu zou ik eigenlijk best iets constructiefs kunnen doen. Mijn ogen branden van de rook, de slapeloosheid en de drank, zodoende dat ik dat maar niet pogen ga. Ik zou er welhaast eens in kunnen slagen,- en welk excuus kan ik dan nog opvoeren?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 26 februari 2013 @ 01:40:47 #12
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_123355258
Overigens vind ik dat gedweep van Mainport met meneer Bukowski maar niets. Dat vind ik werkelijk helemaal niets. Daar heb ik niets anders dan het ene woord dat precies het tegenovergestelde van waardering moet betekenen voor.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_123355960
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 01:40 schreef JAM het volgende:
Overigens vind ik dat gedweep van Mainport met meneer Bukowski maar niets. Dat vind ik werkelijk helemaal niets. Daar heb ik niets anders dan het ene woord dat precies het tegenovergestelde van waardering moet betekenen voor.
Dude, kid, jongen, ik weet niet wat ik je moet noemen, maar je hebt een kleine gebaard toch? Vader?
Feli. :).
I´m back.
pi_123355961
Alle meisjes gaan naar de Havo btw tegenwoordig. :).


Dat gelul van jullie over gymnasiummeiskes is sws maar kantje boord.
Gymnasium is na het aannemen van de Mammoetwet niet meer dan VWO met Latijn en/of Grieks in het pakket.
Een pretpakket dus wrs.
Echte meisjes gaan tegenwoordig naar de Havo, mark my words.

[ Bericht 38% gewijzigd door Ryan3 op 26-02-2013 05:55:50 ]
I´m back.
  woensdag 27 februari 2013 @ 00:44:53 #15
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_123395316
Het niveau is hier wat omlaag. Ik weet niet zozeer of dat nu product is van mijn eigen gemoedstoestand de afgelopen jaren, of dat het niveau waarlijk tanende is. Ik ga uit van het laatste. Ik was zojuist een paar oude topics terug aan het lezen en daar las ik een grapje van iemand die zei dat hij wel een 'leidingnemer' zou willen zijn, dit in tegenstelling tot een 'leidinggevende.' Zulke spitsvondigheden, hoe flauw dan ook, heb ik de afgelopen jaren niet meer kunnen ontwaren. Vandaag hoorde ik dan toevallige een leuke. 'Ik heb jaren in een elektriciteitshuisje gewoond, tot de spanning mij teveel werd.' Daar zal ik het even bij laten.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_123395903
Stel je niet aan.
pi_123397880
Vannacht whatsappte een meisje uit mijn verleden of ik al weg was. Een uitgebreid verleden, tegenwoordig afgesloten. Ik was ergens anders, stuurde dat ik naar huis ging, maar wanhopig als ik ben ging ik naar haar toe. Daar zei ik gedag en dat ik naar huis ging, toen vroeg ze: waarom blijf je niet? Ik ging met haar aan de bar zitten. Ze vertelde over haar avond; haar dispuut had een dies-feestje georganiseerd, en over een jongen die ze interessant vond maar al weg was. Daarna klaagde ze over haar hoge eisen. Na een tijdje ging ze naar de wc. Een verdwaalde stamgast zat in zijn eentje af en toe naar mij te kijken, onze relatie in te schatten.
pi_123397925
I, I will be king
And you, you will be queen
Though nothing will drive them away
We can beat them, just for one day
We can be heroes, just for one day

And you, you can be mean
And I, I'll drink all the time
'Cause we're lovers, and that is a fact
Yes we're lovers, and that is that

Though nothing, will keep us together
We could steal time, just for one day
We can be heroes, for ever and ever
What d'you say?
  woensdag 27 februari 2013 @ 08:39:51 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_123398759
quote:
9s.gif Op woensdag 27 februari 2013 00:44 schreef JAM het volgende:
Het niveau is hier wat omlaag. Ik weet niet zozeer of dat nu product is van mijn eigen gemoedstoestand de afgelopen jaren, of dat het niveau waarlijk tanende is. Ik ga uit van het laatste. Ik was zojuist een paar oude topics terug aan het lezen en daar las ik een grapje van iemand die zei dat hij wel een 'leidingnemer' zou willen zijn, dit in tegenstelling tot een 'leidinggevende.' Zulke spitsvondigheden, hoe flauw dan ook, heb ik de afgelopen jaren niet meer kunnen ontwaren. Vandaag hoorde ik dan toevallige een leuke. 'Ik heb jaren in een elektriciteitshuisje gewoond, tot de spanning mij teveel werd.' Daar zal ik het even bij laten.
Het is gewoon een forum met oude mensen geworden, die onder groepsdruk niet meer mogen praten over de zaken die ze bezighouden, te weten het huishouden, de kinderen en hun baantje. Dus beperkt de discussie zich tot het reageren op een verdwaalde jeugdige, die om voor mij onduidelijke redenen indruk probeert te maken op dat gezelschap van oude zemelaars.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_123401745
Een verdwaalde stamgast. Hmm.
Aldus.
pi_123410537
Laat jij je dan daadwerkelijk iets gelegen liggen aan de groepsdruk L.?
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:39:37 #22
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_123412178
Ik neem aan van wel. Anders mag je dat werk van hem helemaal niet doen, toch?
  woensdag 27 februari 2013 @ 20:56:48 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_123427458
Iemand die niet gevoelig is voor groepsdruk is een autist.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 28 februari 2013 @ 15:11:02 #24
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_123457375
Goedmiddag allemaal! Het is dan wel pas tien over drie, maar ik meen het beslist tijd voor een biertje. Lekker zeg, dat zonnetje. :).
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 28 februari 2013 @ 16:39:23 #25
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_123461734
Is ie al zindelijk?

[ Bericht 51% gewijzigd door I.R.Baboon op 28-02-2013 18:39:18 ]
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')