abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123273375

Naam: Football Club Twente Bijnamen: De Tukkers, The Reds Opgericht: 1 juli 1965 (fusie tussen SC Enschede en Enschedese Boys) Plaats: Enschede Stadion: De Grolsch Veste Complex: FC Twente-trainingscentrum te Hengelo (OV) Capaciteit: 30.014 Voorzitter: Joop Munsterman Alg. directeur: Onbekend sinds aftreden Jan van Halst Trainer/Coach: Steve McClaren Topscorer: Blaise Nkufo (114) Hoofdsponsor: Arke Begroting: ¤ 45,4 miljoen Competitie: Eredivisie

quote:
FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.

Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.

Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.

VBL / [FC TWENTE] #131: Luc voor Luuk?

http://www.fctwente.net/ http://www.vakp.nl http://www.fctwente.nl http://www.thuisbijfctwente.nl http://www.twentefans.nl http://www.fctwente.tv

Bekijk deze YouTube-video

quote:
Rugnummer Naam Land Positie 1 Boschker, Sander (NED) Keeper 2 Bjelland, Andreas (DEN) Verdediger 3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger 4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger 5 Schilder, Robbert (NED) Middenvelder 6 Brama, Wout (NED) Middenvelder 7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder 8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder 9 Bulykin, Dmitry (RUS) Aanvaller 10 Tadic, Dusan (SER) Aanvaller 11 Cabral, Jerson (NED) Aanvaller 12 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger 13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper 14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder 15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger 16 Breukers, Tim (NED) Verdediger 17 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger 18 Boyata, Dedryck (BEL) Verdediger 19 Douglas (NED) Verdediger 20 Braafheid, Edson (NED) Verdediger 21 Gutiérrez, Felipe (CHL) Middenvelder 22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller 25 Fernandes, Daniel (POR) Keeper 30 Castaignos, Luc (NED) Aanvaller 34 Rendla, Andrej (SLW) Aanvaller
Openingspost is hier terug te vinden
pi_123277860
2e helft was heel aardig. Volgende week Ajax pakken en het lek is boven :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  zondag 24 februari 2013 @ 15:02:33 #3
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_123278456
Tjarron Chery maar weer terugkopen?
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_123284611
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 15:02 schreef dikkedaniel het volgende:
Tjarron Chery maar weer terugkopen?
  Moderator / Redactie FP zondag 24 februari 2013 @ 16:53:39 #5
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_123284726
Die wil niet, joh.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  zondag 24 februari 2013 @ 17:02:03 #6
348749 dikkedaniel
pi_123285154
Natuurlijk wil die wel. Komt uit Enschede, opgeleid door FC Twente. Veel grotere club als ADO, kan veel meer verdienen, successen behalen en zich in de kijker spelen. Ik vind hem tenminste goed genoeg voor op de bank. En zoveel hoef je niet voor hem te betalen denk ik.
  Moderator / Redactie FP zondag 24 februari 2013 @ 17:02:35 #7
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_123285180
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 17:02 schreef dikkedaniel het volgende:
Natuurlijk wil die wel. Komt uit Enschede, opgeleid door FC Twente. Veel grotere club als ADO, kan veel meer verdienen, successen behalen en zich in de kijker spelen. Ik vind hem tenminste goed genoeg voor op de bank. En zoveel hoef je niet voor hem te betalen denk ik.
Maar er zou mot tussen Joop en Chery zijn, dusja...
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  zondag 24 februari 2013 @ 17:04:36 #8
348749 dikkedaniel
pi_123285310
Ach ja wat de media al niet schrijft he. Ik denk niet dat Joop de beroerdste is en ik denk dat Chery dat voor een dikker salaris best wil vergeten.
pi_123285335
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 17:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Maar er zou mot tussen Joop en Chery zijn, dusja...
Met wie heeft Joop geen mot?
pi_123285581
Steve _O_
pi_123285822
Kom op zeg. Aan dat soort spelers moeten ze op het moment helemaal niet denken. Geef dande jeugd meer kansen. Pelupessy en Hölscher deden het helemaal niet onverdienstelijk en zo lopen er nog wel een paar jongens in de jeugd rond die het niveau van Chery zeker kunnen halen. Zolang ze maar meer kansen en het vertrouwen krijgen.
  zondag 24 februari 2013 @ 17:16:23 #12
348749 dikkedaniel
pi_123285916
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 17:09 schreef Scorpie het volgende:
Steve _O_
Wat een held he _O_
pi_123297304
het spel was inderdaad gisteren (iets) beter dan afgelopen weken :)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_123316716
Oh jongens, wat gaan we klappen krijgen zaterdag :')
I feel kinda Locrian today
  maandag 25 februari 2013 @ 10:19:51 #15
67174 Dos37
Come on Twente
pi_123316837
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 10:14 schreef starla het volgende:
Oh jongens, wat gaan we klappen krijgen zaterdag :')
Ook dan wordt het gewoon weer zondag.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_123316850
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 10:19 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ook dan wordt het gewoon weer zondag.
Ik haat zondagen :(
I feel kinda Locrian today
  Moderator maandag 25 februari 2013 @ 12:07:06 #17
8781 crew  Frutsel
pi_123319722
quote:
Munsterman: Situatie onveranderd

De nederlaag van FC Twente tegen SC Heerenveen heeft volgens FC Twente-voorzitter Joop Munsterman geen consequenties voor de onder vuur liggende trainer Steve McClaren. De preses gaf gisteravond te kennen, dat de clubleiding vasthoudt aan het vorige week ingenomen standpunt en niet bezig is met een ontslag van McClaren.

"Er zijn geen ontwikkelingen. Ik sta nog steeds achter wat ik vorige week maandag heb gezegd. Voor ons is de situatie met deze nederlaag niet veranderd. Het is een stabiele situatie bij de club. We zitten in een proces en dat willen we de ruimte geven om zich te voltrekken.”
Positieve eruit pikken

Munsterman benadrukte gisteravond het positieve uit de tweede helft eruit te willen pikken. "Ik houd me aan alles vast, maar zeker ook aan het betere voetbal in de tweede helft. We gaan gewoon weer een keer beter voetballen en ik hoop, dat dat snel gebeurt.”
quote:
Fer nog altijd gebukt onder gebeurtenissen
Leroy Fer heeft bij FC Twente een dramatische maand achter de rug. De Tukkers verloren van FC Utrecht, speelden gelijk tegen PEC Zwolle en Willem II en waren zaterdagavond ook niet opgewassen tegen sc Heerenveen (2-1).

Na afloop van dat duel sprak Fer openlijk over de weken die hij achter de rug heeft. Weken waarin de Zoetermeerder leed onder alles dat werd gezegd en geschreven. Nog altijd heeft hij daar last van.

Vrijuit voetballen
"Er zijn meerdere lelijke dingen gezegd en gebeurd", aldus Fer tegen VoetbalPrimeur. "Ik wil verder en het achter me laten, maar zoiets doet wel wat met me. Gelukkig staan de spelers, trainers, de medische staf, mijn familie en mijn vriendin achter me."

De middenvelder gaat niet in op de vraag of hij boos is op bepaalde mensen. "Daar doe ik liever geen uitspraken over." Wel laat hij weten er nog steeds last van te hebben. "Het zit er al lang in", aldus Fer, die de hoop uitspreekt snel weer vrijuit te kunnen voetballen.

Trainer onder druk
En dan is er ook nog het sportieve leed. De voetballer zag in januari een transfer naar Everton afketsen en is sindsdien nog niet de oude. Moeite om zich op te laden voor de wedstrijden van FC Twente heeft hij echter niet. "Ik doe het voor het team, de trainer en de fans. Dat is niet moeilijk."

Steve McClaren moet - ondanks de zes opeenvolgende wedstrijden zonder zege - blijven, vindt Fer. "Dat hoop ik wel en meerdere ploeggenoten hopen dat ook. Maar het is niet aan mij, zoiets komt van hogere hand. Maar het is niet zo dat alleen McClaren onder druk staat. Wij staan ook onder druk."
quote:
Janssen: 'McClaren kan er niets aan doen'

FC Twente trok afgelopen zomer voor zes miljoen euro Luc Castaignos aan, de spits kan de in nood verkerende ploeg echter maar niet helpen. Dmitry Bulykin hielp de Tukkers zaterdag wel aan een treffer, maar Alfred Finnbogason maakte die gelijkmaker later ongedaan. "Typerend", vindt Willem Janssen.

De wedstrijd in het Abe Lenstra Stadion beloofde op voorhand een interessante krachtmeting te worden. Twee grote namen die onder druk staan en wel een goed resultaat kunnen gebruiken. Marco van Basten vecht dit seizoen met zijn ploeg tegen degradatie en Steve McClaren won met Twente nog geen wedstrijd na de winterstop.

Naīef
Het was Heerenveen dat aanvankelijk het meest leek te beseffen hoe belangrijk de pot van zaterdagavond was. Twente startte slecht en keek na een kwartier tegen een achterstand aan ."Maar iedereen weet wat er aan de hand is", reageert Janssen desgevraagd tegen VoetbalPrimeur. "Het probleem was dat we te veel wilden voetballen."

"Dat mag je naīef noemen. Heerenveen klapt er met zes ā zeven man vol op, we verloren ieder duel. Op een gegeven moment gingen we bepaalde delen overslaan en dan kom je er beter uit. Op de eerste twintig minuten na hebben we goed gespeeld, ook omdat Bulykin na de rust goed inviel. We moesten bijsluiten en dat hebben we goed gedaan."

Volgens Janssen kan FC Twente verder met het in Friesland vertoonde spel. Een ontslag van Steve McClaren, waar steeds harder om wordt geschreeuwd, is dan ook niet de oplossing. "Nee, daar is geen aanleiding voor. Het ligt niet aan de trainer of aan de tactiek dat Alfred Finnbogason ongedekt die 2-1 kan binnenkoppen. Daar kan McClaren toch niets aan doen?"

Klasse
De middenvelder was na afloop ook niet bezig met de eventuele gevolgen voor de Engelsman. "Nee, je bent de wedstrijd aan het naspelen. Analyseren hoe het in godsnaam mogelijk is dat we de controle hebben, maar de wedstrijd toch weggeven. Ik had in de tweede helft alle geloof in een goed resultaat, maar dan valt dat doelpunt aan de andere kant. We missen voorin misschien wel dat laatste beetje klasse."

FC Twente wist al zes duels op rij niet te winnen en dan staan de komende weken ook nog eens wedstrijden tegen Ajax en Vitesse op het programma. "Er zit verbetering in ons spel. Als we zo blijven voetballen, komt de kentering vanzelf. We moeten doorgaan en volgende week tegen Ajax nog maar een tandje bijschakelen", besluit Janssen.
pi_123336368
wat een groot verschil zit er tussen Castaignos of Bulykin!!

Castaignos gaat tegen z'n tegenstander leunen, handen naar achter en dan maar hopen dat hij ingespeeld; geen idee of hij ook echt denkt dat hij zo ff wegdraait en op de goal afgeloopt. heb het hem in ieder nog errug weinig zien doen de laatste weken...

tweede helft kwam Bulykin, volgens mij was z'n eerste balcontact gelijk een passeeractie rechts aan de buitenkant. met andere woorden, veel beweeglijker en veel meer voetbal, volgens mij ook een beter aanspeelpunt :Y
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_123340432
Wie is die jonge Duitse spits van jullie?
pi_123340538
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:17 schreef Aldo-MC het volgende:
Wie is die jonge Duitse spits van jullie?
je bedoelt Tim Hölscher? zo ja, dat is volgens mij een middenvelder...

of bedoel je Felitciano Zschusschen?
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator maandag 25 februari 2013 @ 20:33:33 #21
8781 crew  Frutsel
pi_123341475
Jammer dat die 2-1 voorsprong van Jong Twente in de laatste vijf minuten is weggegeven :{
2-3 :r
pi_123341672
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:18 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

je bedoelt Tim Hölscher? zo ja, dat is volgens mij een middenvelder...

of bedoel je Felitciano Zschusschen?
Borne of zo kan dat? Waarom speelt die nooit eens zo goed speelt Luc niet
pi_123341772
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:36 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Borne of zo kan dat? Waarom speelt die nooit eens zo goed speelt Luc niet
Born, terug gezet omdat die niet fit te zwaar terug kwam na de winterstop
  maandag 25 februari 2013 @ 21:09:34 #24
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_123343743
Ze zetten Buly de tank er ook neer. Dan kan Born er ook wel staan. Beetje body is nooit erg. :s) _O-
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_123356490
http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)it-zijn-lijden.dhtml

quote:
De vraag is: wie verlost McClaren uit zijn lijden?

Bij FC Twente, na de winterstop in een zware sportieve crisis beland, bestaat al weken nauwelijks nog draagvlak voor het aanblijven van Steve McClaren als hoofdtrainer. Het geloof in zijn aanpak en kwaliteiten is genoegzaam verdampt.

Zelfs op de werkvloer, waar hij nog wel enige steun en sympathie geniet, brokkelt zijn krediet af. Beperken de meningsverschillen met de rest van de technische staf zich doorgaans tot het gebrek aan durf in zijn tactische keuzes, de laatste tijd neemt ook de irritatie over zijn pedagogische kwaliteiten hand over hand toe.

Ingegeven door frustratie en onmacht ging McClaren zaterdagavond na de nederlaag in Heerenveen (2-1 verlies) tekeer tegen jeugdspelers als Joey Pelupessy en Tim Hölscher, maar ontzag hij in zijn commentaar blunderende topspelers als Nikolay Mihaylov en Leroy Fer. Dat gedrag schoot diverse mensen in het verkeerde keelgat.

Zondag kwam het tot een crisisgesprek tussen de directie en McClaren, waarin de uitzichtloosheid van de situatie ter sprake kwam. Joop Munsterman en zijn rechterhand Aldo van der Laan besloten hun ploeterende coach een retourtje Engeland te gunnen, waar hij zich in de luwte van zijn thuisomgeving ŋ het platteland bij Middlesbrough - in alle rust kon beraden op zijn positie.

Bij FC Twente hopen ze dat McClaren dezer dagen tot het inzicht komt dat het het beste is om zijn contract in te leveren. De club heeft niet het geld liggen om zijn tot 2014 lopende verbintenis af te kopen. Het wenst uit morele overwegingen niet zelf een streep te zetten door het dienstverband met de trainer, die in 2010 verantwoordelijk was voor het grootste succes uit de historie: de landstitel.

McClaren wil tot dusverre echter van geen wijken weten. Die houding is ingegeven door overlevingsdrang en angst. De Engelsman vreest voor zijn geloofwaardigheid en houdbaarheid als toptrainer. Na de recente mislukkingen bij VfL Wolfsburg en Nottingham Forest zou een derde ontslag op rij hoogstwaarschijnlijk de nekslag betekenen voor zijn loopbaan.
Vooral dit:

quote:
Ingegeven door frustratie en onmacht ging McClaren zaterdagavond na de nederlaag in Heerenveen (2-1 verlies) tekeer tegen jeugdspelers als Joey Pelupessy en Tim Hölscher, maar ontzag hij in zijn commentaar blunderende topspelers als Nikolay Mihaylov en Leroy Fer.
Ik weet dat hij een hekel heeft aan jeugdspelers maar dit gedrag is echt belachelijk... 13.gif
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')