abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124248504
Oh bleh, hier ook +100 qua herkenbaarheid.
Qua aandacht, ik ben met het JGZ een Video-hometrainingtraject ingegaan. Het was hier bij tijden echt niet leuk, en ik voelde me zo ontzettend depressief, er moest iets anders. Wat ik daar ondertussen geleerd heb, is dat het hier werkt om voordat ik ga zitten met Tobias, of meteen daarna, Isabel vragen om bij mij op de bank een puzzel te maken, boekje te lezen, filmpje te kijken. Als ze zelf aan het spelen is laat ik haar, maar kijk wel wat ze doet, en benoem dat ook (oh, zijn je poppen aan het slapen in de tent? Gezellig) Dat helpt haar om haar aandacht juist langer bij haar spel te houden, zodat ik rustig kan zitten voeden.

Slaapgebrek is gewoon funest, dat is hier ook de grote oorzaak. Vannacht 3 keer moeten voeden, én meneer vond het om half 6 dag.. ;(

(En dan staan je halfjankend bij je echtgenoot in de badkamer (die in een andere kamer heeft geslapen ivm uitproberen waar Tobias nou wakker van wordt) en vraag je oftie wil helpen en dan moet ie zooooo lang nadenken dat ik denk: la ma, doe het zelf wel weer. En dan is hij pissig.) :'( }:|
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_124248879
Vergeet niet Pessie dat hij nu ook de leeftijd heeft van uitproberen en grenzen opzoeken. Yaro heeft dit nu zeer sterk. Niet eens als ik met Kyan bezig ben maar wel de rest van de tijd. Echt hij kan in zijn eentje met gemak vier volwassenen uitputten en gek maken. Hij gaat maar door en als hij moe is nog een tandje erger.

Het slaapgebrek is wel herkenbaar. Ik doe de laatste voeding waardoor ik er niet voor twaalf en soms voor een uur in lig. Dan heb ik nog de mazzel dat mijn man de nacht doet en om half zeven is het hier toch wel de max. Als ik zes uur slaap per nacht haal is het veel en dat gaat best opbreken. Helaas hier geen peuter meer die slaapt overdag.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 13:57:26 #128
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_124249084
Herkenbaar! Hier lijkt de osteopaat verlichting te geven, maar idd, het sloopt je. Probeer zo af en toe bij te slapen door ze uit logeren te laten gaan, of door nachten om en om uit bed te gaan. En let goed op jezelf, zelf ben ik veel te lang door gegaan met als resultaat een burnout en een lange weg terug zeg maar.... Sterkte!
pi_124249275
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:51 schreef As1981 het volgende:
Vergeet niet Pessie dat hij nu ook de leeftijd heeft van uitproberen en grenzen opzoeken. Yaro heeft dit nu zeer sterk. Niet eens als ik met Kyan bezig ben maar wel de rest van de tijd. Echt hij kan in zijn eentje met gemak vier volwassenen uitputten en gek maken. Hij gaat maar door en als hij moe is nog een tandje erger.

Het slaapgebrek is wel herkenbaar. Ik doe de laatste voeding waardoor ik er niet voor twaalf en soms voor een uur in lig. Dan heb ik nog de mazzel dat mijn man de nacht doet en om half zeven is het hier toch wel de max. Als ik zes uur slaap per nacht haal is het veel en dat gaat best opbreken. Helaas hier geen peuter meer die slaapt overdag.
En dat inderdaad. Constant is ze zoekende: waar ligt de grens? Gister lag ie hier, vandaag ook?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_124249286
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 12:59 schreef pessie het volgende:
Heej, ik heb een vraag je voor de moeders van meer kinderen. Nathan is eigenlijk gewoon ronduit stout op de momenten dat ik met Lauren bezig ben, zoals voeden. Hij houdt ervan om de lamp tegen de muur te gooien, op ons bed te springen, drinken uit de koelkast te pakken en dit door het huis te verspreiden... Maar goed, ik ben dus de helft van de tijd erg boos op hem, wat nou niet echt bevorderlijk werkt voor de sfeer hier in huis. Hoe kan ik hem beter begeleiden? Hij is echt blij met z'n zusje, maar is echt aan het donderen als ik MN handen vol heb. Ik weet niet goed meer wat ik kan doen maar hem elke dag meerdere keren in bed gooien is ook geen oplossing. Jullie nog ideeën?
En dit is precies het issue..
Negatieve aandacht is ook aandacht dus dan gaan ze door.

Hem laten helpen bij zoveel mogelijk dingen luiers verschonen, iets aangeven, ook de billen schoonmaken. speentje ergens vandaan toveren etc etc
Tijdens het voeden een verhaaltje voorlezen voeden terwijl je met auto's speelt etc .

Eigenlijk vooral zo veel mogelijk er mee bezig zijn.
Ookal denk je zelf soms dat je ze veel aandacht geeft als ze dat zelf niet zo ervaren krijg je baldadig gedrag en des te negatiever het blijft des te moeilijker is het om er uit te komen. :Y
pi_124249460
Pessie, ik heb zo geen tips, ik denk dat dat uitproberen er ook wel een beetje bij hoort...
Maar daar heb je natuurlijk geen moer aan.
De dingen die je buiten bereik kan zetten, buiten bereik zetten. Hoef je je daar niet druk over te maken en misschien een filmpje opzetten onder het voeden en dan samen kijken of een boekje lezen, als dat lukt.

Oh nachtrust is zo essentieel... :* voor de mama's die wel wat meer slaap kunnen gebruiken :*
Fake it till you make it...
pi_124252824
Lastig is het he Pessie. Het is pittig met een peuter die vooral alle aandacht wil.
Wat ik hier thuis doe is Amy met alles mee laten helpen (als ze dat wil) ook alle initiatieven vanuit haar met Viktor die laat ik toe. Check wel of het niet te hardhandig of gevaarlijk is :P

Als ik moet voeden dan geef ik het van te voren even aan. Ik weet ondertussen dat als Viktor wakker wordt, hij daarna wil drinken. Dus als ik dan naar boven ga om hem te halen dan zeg ik dat ik straks even Viktor eten ga geven. Voordat ik ga zitten zorg ik dat Amy iets te spelen heeft of dat ik iets te spelen heb dicht bij mij in de buurt. En ik probeer het baldadige gedrag voor te zijn. Dus ik vraag aan Amy of ze even een doek wil pakken o.i.d. om haar erbij te betrekken. Of ik laat haar een speelgoedje zien die ik bij me heb of een puzzel. Aan de praat houden en zorgen dat ze aandacht krijgt dus. Het voeden is dan ook geen mama-baby momentje meer, maar een peuter-mama momentje :P

Ow en ik zorg dat het hekje naar de keuken dicht is en de ketting op de voordeur :+

En soms is het bal en dan moet ik Viktor even wegleggen. Ik merk dat ik Amy het beste uit een baldadige bui krijg door gewoon even bij me te nemen, te knuffelen en te praten. En soms is dat jezelf even resetten en diep ademhalen in plaats van weer boos te worden.

Maar ja. Als je dan in de auto zit en Viktor is hard aan het huilen omdat hij de maxicosi niet prettig vindt en je hoort je peuter dan het volgende zeggen: ja ja vikor, niet huilen, we zijn er bijna. Mama vikor huilen, vikor drinken bij mama.
Dat maakt alle lastige voedingen weer goed O+
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:58:06 #133
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124335238
schopt omhoog ;)

Herkenbaar iemand?

Roy heeft regelmatig (zeker de laatste week) dat hij ineens vuurrode wangen krijgt, of ineens bleek word, als je dan aan zijn nek voelt is hij ook warm.
op de opvang temperaturen ze Roy ook gelijk als het opvalt en dan ook lichte verhoging 37,9 soms uitschieters naar 38.0.
En dat is ook zomaar ineens weer voorbij. maar herhaalt zich wel paar keer op een dag.

Nu is het zo dat zijn vader het enorm snel warm heeft, die heeft ook geen jas,trui,sweater maar loopt eigenlijk altijd in een t-shirt. zijn opa heeft het zelfde.
Kan het zijn dat Roy ook gewoon een kind is wat het snel warm heeft?

Roy had ik gisteren een sweater aangetrokken en op de opvang werd hij weer warm. nu zit ik zelf te denken, rennen (roy kan niet rustig lopen, die rent/snelwandeld) spelen,snoezelen,gymen. thuis was hij ook warm zijn rug was ook bezweet. sweater uitgedaan en longsleeve aangetrokken en je zag roy gewoon bijtrekken, en nog voor we gingen eten was hij alweer goed afgekoeld.

ik vind het lastig, want kan Roy maar moeilijk al in een t-shirt rond laten lopen :7
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_124335622
Ik herken de verhoging en het echt warm worden niet. Maar Yaro heeft het ook niet snel koud. Hij loopt hier regelmatig zonder broek. Bijna altijd op blote voeten en de afgelopen twee dagen helemaal naakt en dan heeft hij het echt niet koud. Dus zou best kunnen dat dat het is. Lekker in zijn t-shirt laten lopen zou ik zeggen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 15:15:38 #135
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124335879
Roy loopt ook altijd thuis op blote voeten, op de opvang met pantoffels of zijn eigen schoenen, tenzij ze gymen, snoezelen,therapie hebben. dan ook blote voeten.

Maar kan het wel eens proberen thuis, mede ook omdat Roy altijd bezig is, nu alsmaar met zijn auto van links naar rechts de hele kamer door. dan weer voetballen binnen (zachte bal) klimmen en klauteren over de bank.
pi_124337189
Ik zou het inderdaad gewoon uitproberen je hebt zo weer wat warms aangetrokken.

En wat heerlijk dat hij zo kan spelen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 18:54:06 #137
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_124344310
Bar, gewoon in tshirt laten lopen. Vroegere vriendin van mij zat ook in de winter met de tuindeuren open en de verwarming uit omdat ze het zo warm had en haar zoontje idem. Ik trok altijd een extra trui aan als ik naar haar toe ging ;)

Wat As ook zegt: je hebt zo een shirtje met lange mouwen aangetrokken als het nodig is...
  donderdag 21 maart 2013 @ 19:56:59 #138
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_124346988
E. loopt thuis ook altijd op blote voeten, en als ze de kans krijgt in alleen haar onderbroek en hemd. :D
Ze heeft het snel warm.

Als Roy het zo snel warm heeft zou ik hem binnen lekker in een shirtje laten lopen! Desnoods leg je een vest klaar voor als hij het toch wat koud lijkt te krijgen.
A grand adventure has begun.
pi_124347598
Misschien kan je een luchtiger shirt meegeven naar de opvang? Of luchtiger shirt aantrekken en vest ofzo meegeven wat er evt overheen kan.
Sommige kinderen hebben het sneller warm dan anderen.
Ik ken het zo niet, wel zwetende kindjes omdat ze zo druk bezig zijn.
Als je je warmte niet kwijt kan dan kan ik me ook wel voorstellen dat je temperatuur wat stijgt... maar ik weet het niet. Misschien een keer aan kinder-/huisarts vragen als je er bent?
pi_124348564
Je hebt hem zo warmer aangekleed. Kan je hem geen vest aantrekken naar de opvang?
Sofie draagt ook nu longsleeves. Thuis moeten ook de sokken en schoenen uit.
*poef* nu is het weg
pi_124349246
Ging het vorige week nog zo moeizaam, vandaag hebben Sofie en ik (en Luuk) zo'n fijne dag gehad samen. Ze werd vrolijk wakker, en is dat de hele dag gebleven. Ze was lief voor Luuk, en haalde niet zoveel ongein uit toen ik aan het voeden was. Ik heb geprobeerd in het positieve te blijven en Sofie veel mogelijk aandacht te geven toen Luuk in bed lag. Boekjes lezen en knuffelen. Ook toen ik Luuk aan het voeden was had ik een boekje bij me liggen en hebben we samen gelezen.
Ze heeft hem uit haarzelf kusjes gegeven en geaaid.
Echt zo fijn, zo'n positieve dag! Hier teer ik weer even op.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dr is trouwens nu een speciale peuter editie van de ouders van nu uit. Ik vond er best nuttige informatie instaan.
*poef* nu is het weg
  donderdag 21 maart 2013 @ 20:54:30 #142
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124350135
KJ wat fijn dat je zo'n goede dag had *O*

Bar, Nathan loopt meestal in longsleeves en een hemd. Een sweater zou voor hem echt te warm zijn (daarbij zit er vaak polyester in sweaters en dit houdt warmte vast ipv deze te reguleren).
pi_124350573
KJ, die is in the pocket *O* dat er maar meer mogen volgen!
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:37:11 #144
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124352358
dank jullie!

heb hem vandaag al een longsleeve aangetrokken en heb niks in het schriftje zien staan over verhoging. wel dat ze roy in de gaten houden als hij zo schommelt qua temperatuur.
Voor morgen ligt er ook een longsleeve klaar, en een luchtige broek, omdat ze morgen ook gaan zwemmen.
een vest kan ik idd in zijn rugzak doen en een shirtje meegeven.

eens kijken of dat beter is voor Roy ;)

Sjonge driftbuien ken ik van Roy althans die dacht ik te kennen tot vanmiddag :{ Roy werd zo driftig omdat hij persee naar buiten wilde en niet even het geduld op kon brengen om te wachten tot ik zijn schoenen terug aan had. uit pure boosheid/driftigheid begon hij me te bijten,pakte hij mijn bril af en brak hem stuk (perongeluk) en duwde vervolgens het traphekje uit zijn voegen (hij kon niet meer dicht) :(
Ik heb hem neergezet en hem maar even fijn gaar laten stomen. maar pffff dat was moeilijk om hem zo te zien

KJ lieve foto O+ en fijn bericht!!!
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:40:03 #145
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124352491
Ohh bar! Dat is wel een heftige driftbui zeg! Ook hier werkt even laten stomen meestal wel.
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:43:17 #146
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124352641
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:40 schreef pessie het volgende:
Ohh bar! Dat is wel een heftige driftbui zeg! Ook hier werkt even laten stomen meestal wel.
Ja daarna was het over en was hij weer lief , kreeg nog een kus van hem.
Het lastigste vond ik nog, ik kreeg hem maar niet duidelijk gemaakt dat zijn schoenen aan moesten.

nu vond ik het ook te koud om hem in blote voeten buiten te laten, misschien achteraf had ik het moeten toestaan, ik weet het ook niet.
Soms he dan is uitleggen zoiets moois, maar dan moet het wel binnenkomen
pi_124352906
Ik krijg dingen ook niet uitgelegd hoor in een driftbui. Lekker laten uitrazen, desnoods op een plek waar ze zichzelf geen pijn doen en niets stuk kunnen maken.

En als jij zegt schoenen aan, dan moet je ook doen wat je zegt. Anders helpt het dat hij driftig wordt. Je beloont dan slecht gedrag.

Vandaag wilde jen haar jas niet aan. Ze zat al bij de andere juf want uit de klas gezet. Toen kreeg ze de keuze zelf jas aan of de juf helpt je. Nee mama helpen, waarop de juf zei: die keuze werd niet genoemd. Klaar. Soms zijn dingen zoals ze zijn en daar hebben ze het maar mee te doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:52:40 #148
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124353125
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:48 schreef Ticootje het volgende:
Ik krijg dingen ook niet uitgelegd hoor in een driftbui. Lekker laten uitrazen, desnoods op een plek waar ze zichzelf geen pijn doen en niets stuk kunnen maken.

En als jij zegt schoenen aan, dan moet je ook doen wat je zegt. Anders helpt het dat hij driftig wordt. Je beloont dan slecht gedrag.

Vandaag wilde jen haar jas niet aan. Ze zat al bij de andere juf want uit de klas gezet. Toen kreeg ze de keuze zelf jas aan of de juf helpt je. Nee mama helpen, waarop de juf zei: die keuze werd niet genoemd. Klaar. Soms zijn dingen zoals ze zijn en daar hebben ze het maar mee te doen.
Ow maar zijn schoenen gingen aan hoor, de driftbui begon doordat hij in zijn stoel gezet werd zodat ik zijn schoenen aan kon krijgen.
Driftbui werd erger en erger en doordat hij daardoor niet meewerkte duurde het nog langer en dus Roy bozer en zo geschiede. maar zijn schoenen waren aan. en daarna ook nog gewoon naar buiten gegaan.

Wij "belonen" misschien slecht gedrag, maar dat heeft een reden, en dat is zodra wij boos op hem worden dan is het voor Roy heel gek gelijk een spel :')
Op de opvang weten ze dat ook ondertussen en we zijn allemaal aan het kijken om dat anders aan te pakken.

[ Bericht 13% gewijzigd door _Bar_ op 21-03-2013 22:00:30 ]
pi_124660684
Waar we eerst bericht kregen dat Lotte heel misschien in mei of juni of zelfs pas na de zomervakantie geplaatst kon worden hadden we vandaag een brief dat ze vanaf 8 april naar de peuterspeelzaal mag :o *O*
  vrijdag 29 maart 2013 @ 21:52:17 #150
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124664685
Leuk rixtje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')