abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124944508
Ik denk dat het per kind verschillend is. Ik zou er ook voor zijn om goed voor te bereiden en iets te laten zien, maar aan de andere kant kan het daardoor bij sommige kinderen misschien te 'zwaar' worden. Ik denk dat je hierin je eigen kind toch wel het beste kent.

Wanneer is de operatie?
  zaterdag 6 april 2013 @ 10:02:36 #202
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_124944919
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:33 schreef ymme het volgende:
Mart, 3 jaar inmiddels.
Kan heel goed op het potje plassen en poepen als hij in zijn nakie rond loopt.
Maar zodra hij een onderbroek aan heeft, plast hij erin.

Hij geeft er niets om en het intereseerd hem allemaal niets.
Soms denk ik echt, dat hij het niet gaat halen voor zijn 4de jaar.
Fabian, 2 mnd ouder dan Mart. Draagt een luier en doet alles daarin.
Potje, toilet, stickers en beloning kunnen hem gestolen worden.
  zaterdag 6 april 2013 @ 10:03:36 #203
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_124944933
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 00:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nee, hij heeft er helemaal geen last van. Maar t moet weg omdat het anders beklemd kan raken. We hebben het er wel met hem over, maar het enige wat boeit is dat hij dan een cadeautje krijgt haha. Ik vraag me af of ik het nog wat visueler moet maken voor hem. Hij weet dat hij dmv een kapje gaat slapen, maar heeft geen idee wat een kapje is bijvoorbeeld. Denk alleen dat de uitleg hem ook niks boeit. :')
Hier is er een zkh koffertje dat je kunt lenen, met daarin alle info
pi_124944969
Mogge!

Hoe is het met Ravi?

Wat een onwijs goed nieuws, Bar! Noem eens voorbeelden?

Fijn, zindelijke kindjes! (Op handjes) op vieze openbare toiletbrillen na. :X )

Ik denk ook dat je niet meer kunt doen, Karin. Mss vertellen dat het best kan dat ie even bang is en erbij zeggen dat ie dat best mag huilen?

Lente kan rijmen! Hartstikke goed ook. Dat best knap toch, voor een peutertje?
pi_124945073
Dyon (de zuiplap) gaat wel 20 keer op een dag naar de wc en vertikt het dan om zijn broek (en riem) weer dicht te doen. Ook mag ik steeds weer controleren of hij heeft doorgetrokken, licht uitgedaan en zijn handen gewassen. Soms was een luier makkelijker hoor ;)

Spring, dat is zeker knap! Hier deden ze in groep 1/2 veel met rijmen.
  zaterdag 6 april 2013 @ 10:22:51 #207
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_124945172
Rijmen met onzinwoorden is ook rijmen.
Rijm-pijm
Dus als je kind zo rijmt mag gewoon zeggen: goed gedaan en hoef je het niet te verbeteren
pi_124945245
Karin, misschien in de bieb een boekje te vinden? Of een filmpje op youtube?

Ik zie hier een lijstje met een aantal boeken waar je misschien wat aan hebt.
Als ze ze in je eigen bieb niet hebben kan je evt ook reserveren...
Maar ik weet niet wanneer Lars moet, of dat al gauw is...
Fake it till you make it...
  zaterdag 6 april 2013 @ 12:28:44 #209
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124947760
Karin, ik denk dat iets visueler wel kan helpen. Kinderen kunnen daar doorgaans iets meer mee dan met spraak.

Stoere man As!
pi_124949642
Wat leuk he Spring, dat rijmen. Timo had laatst een rijm-fase, ik vond het ook heel knap, maar ik heb geen idee op welke leeftijd het normaal is.

Karin ik zou met een dokterskoffertje met hem gaan spelen, als je dat hebt. En als kapje een stofkapje of zo gebruiken. Bij alleen verbale uitleg zou Timo ook snel afhaken, maar er een spelletje van maken vindt hij wel erg interessant.

Al die zindelijke kindjes, wat heerlijk :) Hier gaat het ook de goede kant op heel langzaam. Hij kán prima op de wc plassen en het ook op tijd aangeven. Alleen door veel problemen met ontlasting kan hij nog niet zonder luier dus plast hij ook altijd gewoon in zijn luier. Maar voor de ontlasting/eetproblemen hebben we nu een diëtist en er is al verschil merkbaar in vergelijking met een maand of 1,5 geleden. Ik hoop wel dat het voor hij naar school gaat allemaal opgelost is..
pi_124950320
Ik bel de kinderafdeling toch nog maar even, dan kunnen ze het even laten zien. Ze dacht afgelopen woensdag trouwens dat hij binnen 2 weken aan de beurt zou zijn.

[ Bericht 34% gewijzigd door XXXKarinXXX op 06-04-2013 14:28:24 ]
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_124952289
Hier in Emmen Karin? Dan hebben ze boven idd materiaal bij de uitleg, zou ik zeker doen
  zaterdag 6 april 2013 @ 16:10:56 #213
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124953252
Spring; rustig blijven zitten op zijn stoel tijdens puzzelen,of in de kring.
Zelf zijn jas brengen als de taxi voor de deur staat. Zelf zijn jas uitdoen.
Hij kan veel beter spelen.
Hij begrijpt ineens zijn ringtoren.
Niet meer zomaar met spullen gooien.
ons nog gerichter iets duidelijker kunnen maken.
Knutselen gaat beter.
Het mama voor en mama achter. Papa zodra papa thuis komt.
Hij roept ons als hij wakker is mapa hoor je dan via de babyphone.
Hij is rustiger.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_124954841
Chan, fijn dat het de goede kant op gaat! Kleine stapjes :*
pi_124956238
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 16:10 schreef _Bar_ het volgende:
Spring; rustig blijven zitten op zijn stoel tijdens puzzelen,of in de kring.
Zelf zijn jas brengen als de taxi voor de deur staat. Zelf zijn jas uitdoen.
Hij kan veel beter spelen.
Hij begrijpt ineens zijn ringtoren.
Niet meer zomaar met spullen gooien.
ons nog gerichter iets duidelijker kunnen maken.
Knutselen gaat beter.
Het mama voor en mama achter. Papa zodra papa thuis komt.
Hij roept ons als hij wakker is mapa hoor je dan via de babyphone.
Hij is rustiger.
Alsof je op de vraag zat te wachten ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 6 april 2013 @ 18:48:25 #216
259886 pessie
pi_124958802
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 17:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Alsof je op de vraag zat te wachten ;)
Spring vroeg om voorbeelden...
pi_124959834
Dat is zeg maar waar ik naar verwees :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:28:27 #218
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124965760
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 19:19 schreef Vanyel het volgende:
Dat is zeg maar waar ik naar verwees :)
ik moet toegeven dat wij dat hebben opgeschreven ja.
We werken met de opvang met een methode en dan moet je een 4wekelijks verslag roy omschrijven,wat.hij kan,waar hij nog moeite mee heeft,wat er vebeterd kan worden,extra aandachtspunten.
pi_124967033
Klinkt zinvol. Extra leuk nu er zoveel vooruitgang is. Weet je ook zeker dat je je niks inbeeldt.
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:24:18 #220
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_125061665
Hallo!!
Gister is Kiran een peuter geworden. Zaterdag vieren we het dus zondag ofzo foto's van Kiran met taart :)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  dinsdag 9 april 2013 @ 11:20:28 #221
259886 pessie
pi_125063377
Gefeliciteerd j-net!
pi_125064411
Gefeliciteerd Kiran en J-net.
pi_125084738
Bar, wat fijn om te lezen dat Roy zo goed vooruit gaat! :)

J-net, gefeliciteerd met jullie peutertje!

Lisa is morgen jarig en we vertrekken aankomende nacht naar Disney! *O* Heel veel zin in, alleen zit het weer niet echt mee. Maargoed, daar laten we de pret niet door bederven. ;) Lisa heeft er echt ontzettend veel zin in, echt heel leuk hoe goed ze alles al beseft. Ik ben zo benieuwd hoe ze het gaat vinden allemaal. Tot over een paar dagen. :)
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:55:56 #224
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_125084809
Veel plezier Nikki en alvast een heel fijne verjaardag !
pi_125094185
jarigen *O* *O*

gefeliciteerd j-net en nikki, met jullie kleintjes die al groot worden. veel plezier nog!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_125144703
Van harte met Kiran en Lisa!

Gisteren zijn we bij de diëtist geweest, en hij was heel erg tevreden over hoe het eten zich ontwikkelt. Timo at 's avonds niks, maar sinds we er met héle kleine stapjes mee bezig zijn heeft hij afgelopen week zonder blikken of blozen, alsof hij het altijd al deed, zo ineens een paar hapjes zelfgemaakte minipizza gegeten (na hap 2 viel hij weer terug in het niet willen, maar 2 happen is echt een enórme overwinning).. paar dagen later een hap pannenkoek met spinazie en eergisteren ook een plakje komkommer.. Ik ben zó waanzinnig blij dat hij het eindelijk in zijn mond durft te stoppen. En sinds we de hoeveelheid vezels die hij binnenkrijgt overdag enorm opgeschroefd hebben, klaagt hij ook niet meer dagelijks over buikpijn. Eindelijk resultaat :D Hij weet inmiddels van ongeveer alles wat hij eet ook te benoemen of er vezels in zitten en ook of het veel of weinig vezels zijn :D Komende week gaan we proberen kokosbrood te introduceren ivm veel vezels, ik ben benieuwd...
pi_125144938
Nog van harte Nikki.

Dat klinkt als een hele overwinning Chan!!!
pi_125160079
Chan, dat klinkt als stapjes in de goede richting *O*, ga zo door Timo!!!
pi_125170213
Ik wil even heel trots doen over mijn oudste. Vorige week begonnen met die beloningskaarten voor het plassen. Vanaf zondag ging het goed, had hij vier plasje op de wc gedaan. Gisteren heeft hij alle plassen op de wc gedaan. Hij voelt het alleen nog niet echt zelf aan. Maar kwam me 1x halen toen hij een paar druppels had geplast en zijn onderbroek nat was. En 1x kwam hij me halen omdat hij naar de wc moest. Hij bleek te moeten poepen, maar vond dat heel erg eng. Uiteindelijk heeft hij 1 uur een luier omgehad en heeft in dat uur gepoept.
Ik merkte wel dat hij vandaag wat meer moeite had met plassen op de wc na dat poepen niet lukte. Maar gelukkig dit vanavond weer op kunnen draaien.

Tevens slaapt hij deze week zonder speen. Mijn man was er mee begonnen om hem gewoon niet te geven (niet benoemd) en sindsdien slaapt hij zonder! Hij word echt zo groot ineens.

Maandag gaan we kijken bij een basisschool. Het gaat echt zo snel!
pi_125186036
As, knap hoor zonder speen en dat plassen. Misschien kan je hem anders met luier op (of bij) de wc zetten als hij moet poepen. Dan hoeft hij het nog niet gelijk in de wc te laten vallen zeg maar...
Succes :*
  vrijdag 12 april 2013 @ 13:22:46 #231
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_125193980
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:13 schreef As1981 het volgende:

Maandag gaan we kijken bij een basisschool. Het gaat echt zo snel!
Kiran is maandag 2 geworden en dinsdag zijn wij op gesprek geweest bij de basisschool van onze keuze. Bleek dat die bijna vol zat, en dan ga je op wachtlijst in hoop dat er genoeg aanmeldingen zijn voor 2e klas
maar dus op tijd. En we vonden het een erg fijne school en de overbuurkinderen zitten er ook, dus vandaag definitief gemaakt.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_125201401
Bedankt Nijna dat is misschien nog een idee.

J-net ik heb vorig jaar gemaild wanneer we moesten aanmelden. Hier is inprinciepe geen wachtlijst maar eigenlijk is dit de enige school waar ik hem op wil hebben :@
En omdat hij in de vakantie drie word wil ik het al geregeld hebben.
pi_125202799
Ja hele overwinningen inderdaad :)

As wat knap! En wat Nijna ook al zegt, je kunt nog heel wat tussenstappen nemen voordat ze ook echt zonder luier op de wc poepen, maar toch al in de buurt van de wc zijn, of op de wc met toch een luier. Ik heb nog altijd hoop dat dat bij Timo ook nog eens gaat werken voor hij naar school gaat..
pi_125204924
Chan, fijn dat het met kleine stapjes steeds beter gaat!

Allemaal goeie berichten hier lees ik, ff juichen dus voor bar en roy, voor as, voor Nikki die naar eurodisney gaat!

Lars was vandaag weer even bij meike in de klas, ik moest ff wat doen op school, hij hobbelt dan gewoon mee alsof het heel gewoon is. Juf zei ook al dat ik hem er zo kon laten, hij doet zo gezellig mee. Gaat helemaal goed komen straks! Hij heeft er ook al veel zin in. Maar...ik vind het nog zo'n guppie.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_125264598
Thanks voor alle felicitaties! :)

Wij zijn gisteren terug gekomen van 4 dagen Disney. En wat was het geweldig! We hebben enorm genoten en het was 'rustig' in het park waardoor we niet heel veel hebben hoeven wachten en we veel dingen meerdere keren hebben gedaan. Voor Lisa was het echt een groot feest. Kortom, we gaan echt nog wel een keer terug, misschien volgend jaar al. :D

We hebben wel nog een echte Lisa-actie meegemaakt. Zitten we te eten in een restaurant, zegt ze ineens: "mama, ik plas ik plas", ze is al een half jaar zindelijk, maar het werd haar denk even teveel allemaal. Gelukkig stonden we op het punt weg te gaan en gebeurde het niet halverwege ons diner. ;) Maar ik had dus geen kleding bij me, dus heb ik Lisa in dr blote billen in de kinderwagen gezet in de voetenzak. Gelukkig waren we binnen een kwartier in het hotel terug, maar het was wel even een schaam momentje.
pi_125342984
Wat fijn dat ze het naarr haar zin had nikki. Een tip, kijk eens naar een jaarkaart. Bij ons was dat goedkoper dan drie dagen entree. Omdat hij in juli afloopt gaan we in juni voor de derde keer in een jaar tijd. Yaro kan niet wachten.

Gisteren heb ingeschreven op een basisschool nadat we er hebben rondgekeken.
Wat een fijne school. Word vooral gekeken naar het kind. Gelukkig want tot nu toe loopt Yaro met taal nog steeds voor en hij heeft uitdaging wel nodig.
Blijf me soms echt verbazen hoe hij woorden gebruikt. Zo is alles wst geweest is gisteren. En alles wat nog plaats moet vinden nu of morgen. Oke hij gebruikt ze nog niet helemaal juist maar wel in de goede context.
Verder gebruikt hij woorden als van mijn jou ons enz.

Het is gewoon zo'n heerlijk mannetje.
pi_125368566
Sorry, ik kom hier eigenlijk nooit, maar heb geen zin om een heel nieuw topic te openen...

Mijn dametje van 3,5 is al ongeveer een jaar overdag zindelijk, en al een paar maanden ook 's nachts. Maar de laatste tijd heeft ze thuis bijna elke dag wel een ongelukje. Ze gaat wel naar de wc, maar plast dan in haar broek voor ze erop zit. Gebeurt alleen thuis. Wij snappen er niets van, en willen er toch eigenlijk wel vanaf. Iemand misschien tips?
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:42:27 #238
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_125369037
Iemand nog tips voor het weg gaan bij het kdv? De laatste week wordt O. zo verdrietig. Huilend achter het raam staan, armpjes uit steken, papa roepen, tranen rollen over zijn wang.
Ik krijg elke dag een mail van papa met een uitgebreide beschrijving over hoe dramatisch het weer was.
Ik zit er echt niet fijn door op mijn werk. Stap 1 is uiteraard papa instrueren mij dat niet meer te mailen :P maar als nog is het rot natuurlijk. Leidster had papa al laten doorschemeren dat blijven plakken het niet beter maakt dus dat hij gewoon moet gaan.
Maar fase? Of kan ik er nog iets aan doen om het fijner te maken voor onze O.?
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:45:48 #239
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125369232
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:42 schreef laziness het volgende:
Iemand nog tips voor het weg gaan bij het kdv? De laatste week wordt O. zo verdrietig. Huilend achter het raam staan, armpjes uit steken, papa roepen, tranen rollen over zijn wang.
Ik krijg elke dag een mail van papa met een uitgebreide beschrijving over hoe dramatisch het weer was.
Ik zit er echt niet fijn door op mijn werk. Stap 1 is uiteraard papa instrueren mij dat niet meer te mailen :P maar als nog is het rot natuurlijk. Leidster had papa al laten doorschemeren dat blijven plakken het niet beter maakt dus dat hij gewoon moet gaan.
Maar fase? Of kan ik er nog iets aan doen om het fijner te maken voor onze O.?
Tja. Omdraaien en gaan. Hoe meer drama je ervan maakt hoe meer je bevestigd dat het inderdaad heel erg is al je weggaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_125369269
Toen Sofie dat had moesten we "gewoon gaan" Heel naar, maar we wisten dat ze binnen 5 minuten lekker aan het spelen was. Het was een korte fase.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:49:00 #241
244125 laziness
pi_125369444
Het lijkt te zijn sinds ik een week naar Canada was dus hallo schuldgevoel wel natuurlijk :@
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:50:07 #242
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125369511
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:49 schreef laziness het volgende:
Het lijkt te zijn sinds ik een week naar Canada was dus hallo schuldgevoel wel natuurlijk :@
Kan net zo goed toeval zijn. Kun jij niet brengen?
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:51:05 #243
244125 laziness
pi_125369571
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kan net zo goed toeval zijn. Kun jij niet brengen?
Nee helaas. Mijn vent moet tot half zes verplicht werken en zou dan niet op tijd zijn dus hij brengt en ik haal. Ik moet vroeg beginnen om dan op tijd te kunnen halen.
Zou het echt uit maken?
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:52:12 #244
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125369639
Zo ik ben weer aan het werk na 5 maanden verlof en hoop het hier nu eindelijk bij te kunnen houden. Werk geeft rust he ;)
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:52:56 #245
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125369680
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:51 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee helaas. Mijn vent moet tot half zes verplicht werken en zou dan niet op tijd zijn dus hij brengt en ik haal. Ik moet vroeg beginnen om dan op tijd te kunnen halen.
Zou het echt uit maken?
Hmz. Ik zou vragen om niet meer te mailen. En in de ochtend gewoon duidelijk vertellen dat je vanmiddag weer komt halen.
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:52:59 #246
244125 laziness
pi_125369685
Haha Becky :D

Hoe is het, weer aan het werk?
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:53:12 #247
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125369694
Bij Noortje hebben we dat ook even gehad Laziness, en het is echt omdraaien en gaan. Dan hoorde ik haar nog heel hard huilen maar als ik dan daarna langsreed en naar binnen keek was ze weer lekker aan het spelen.
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:54:12 #248
244125 laziness
pi_125369761
Nou ja bekende fase dus in ieder geval. Dan hopen we maar op een korte fase. Dank voor de antwoorden :*
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:55:53 #249
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125369862
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:52 schreef laziness het volgende:
Haha Becky :D

Hoe is het, weer aan het werk?
Het is lekker om weer onder volwassenen te zijn. :P
pi_125370098
Lazi, het maakt het misschien niet minder vervelend, maar er zijn best wat kinderen die zo'n fase hebben. Toen ik op de peuterspeelzaal werkte had ik ook regelmatig peuters die moeite hadden met het afscheid nemen. En over het algemeen zijn ze na een paar minuten lekker aan het spelen!
Langer blijven hangen maakt het lastiger, dus probeer het afscheid nemen niet te lang te maken, als je zegt dat je gaat, ga dan en blijf niet hangen.
En ik zou denk ik mn man vragen om niet te mailen als jij daardoor niet lekker op je werk zit.
En wat Tico zegt, duidelijk vertellen dat je weer komt halen 's middags. En het afscheid echt kort proberen te houden.
Of het uitmaakt wie er brengt... ik vraag het me af.
Deze fase gaat voorbij, ik neem aan dat als het niet gaat ze wel bellen. Maar vaak zijn ze een paar minuten later lekker aan het spelen. Maar het is niet fijn om ze zo weg te brengen :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')