abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124944508
Ik denk dat het per kind verschillend is. Ik zou er ook voor zijn om goed voor te bereiden en iets te laten zien, maar aan de andere kant kan het daardoor bij sommige kinderen misschien te 'zwaar' worden. Ik denk dat je hierin je eigen kind toch wel het beste kent.

Wanneer is de operatie?
  zaterdag 6 april 2013 @ 10:02:36 #202
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_124944919
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:33 schreef ymme het volgende:
Mart, 3 jaar inmiddels.
Kan heel goed op het potje plassen en poepen als hij in zijn nakie rond loopt.
Maar zodra hij een onderbroek aan heeft, plast hij erin.

Hij geeft er niets om en het intereseerd hem allemaal niets.
Soms denk ik echt, dat hij het niet gaat halen voor zijn 4de jaar.
Fabian, 2 mnd ouder dan Mart. Draagt een luier en doet alles daarin.
Potje, toilet, stickers en beloning kunnen hem gestolen worden.
  zaterdag 6 april 2013 @ 10:03:36 #203
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_124944933
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 00:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nee, hij heeft er helemaal geen last van. Maar t moet weg omdat het anders beklemd kan raken. We hebben het er wel met hem over, maar het enige wat boeit is dat hij dan een cadeautje krijgt haha. Ik vraag me af of ik het nog wat visueler moet maken voor hem. Hij weet dat hij dmv een kapje gaat slapen, maar heeft geen idee wat een kapje is bijvoorbeeld. Denk alleen dat de uitleg hem ook niks boeit. :')
Hier is er een zkh koffertje dat je kunt lenen, met daarin alle info
pi_124944969
Mogge!

Hoe is het met Ravi?

Wat een onwijs goed nieuws, Bar! Noem eens voorbeelden?

Fijn, zindelijke kindjes! (Op handjes) op vieze openbare toiletbrillen na. :X )

Ik denk ook dat je niet meer kunt doen, Karin. Mss vertellen dat het best kan dat ie even bang is en erbij zeggen dat ie dat best mag huilen?

Lente kan rijmen! Hartstikke goed ook. Dat best knap toch, voor een peutertje?
pi_124945073
Dyon (de zuiplap) gaat wel 20 keer op een dag naar de wc en vertikt het dan om zijn broek (en riem) weer dicht te doen. Ook mag ik steeds weer controleren of hij heeft doorgetrokken, licht uitgedaan en zijn handen gewassen. Soms was een luier makkelijker hoor ;)

Spring, dat is zeker knap! Hier deden ze in groep 1/2 veel met rijmen.
  zaterdag 6 april 2013 @ 10:22:51 #207
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_124945172
Rijmen met onzinwoorden is ook rijmen.
Rijm-pijm
Dus als je kind zo rijmt mag gewoon zeggen: goed gedaan en hoef je het niet te verbeteren
pi_124945245
Karin, misschien in de bieb een boekje te vinden? Of een filmpje op youtube?

Ik zie hier een lijstje met een aantal boeken waar je misschien wat aan hebt.
Als ze ze in je eigen bieb niet hebben kan je evt ook reserveren...
Maar ik weet niet wanneer Lars moet, of dat al gauw is...
Fake it till you make it...
  zaterdag 6 april 2013 @ 12:28:44 #209
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124947760
Karin, ik denk dat iets visueler wel kan helpen. Kinderen kunnen daar doorgaans iets meer mee dan met spraak.

Stoere man As!
pi_124949642
Wat leuk he Spring, dat rijmen. Timo had laatst een rijm-fase, ik vond het ook heel knap, maar ik heb geen idee op welke leeftijd het normaal is.

Karin ik zou met een dokterskoffertje met hem gaan spelen, als je dat hebt. En als kapje een stofkapje of zo gebruiken. Bij alleen verbale uitleg zou Timo ook snel afhaken, maar er een spelletje van maken vindt hij wel erg interessant.

Al die zindelijke kindjes, wat heerlijk :) Hier gaat het ook de goede kant op heel langzaam. Hij kán prima op de wc plassen en het ook op tijd aangeven. Alleen door veel problemen met ontlasting kan hij nog niet zonder luier dus plast hij ook altijd gewoon in zijn luier. Maar voor de ontlasting/eetproblemen hebben we nu een diëtist en er is al verschil merkbaar in vergelijking met een maand of 1,5 geleden. Ik hoop wel dat het voor hij naar school gaat allemaal opgelost is..
pi_124950320
Ik bel de kinderafdeling toch nog maar even, dan kunnen ze het even laten zien. Ze dacht afgelopen woensdag trouwens dat hij binnen 2 weken aan de beurt zou zijn.

[ Bericht 34% gewijzigd door XXXKarinXXX op 06-04-2013 14:28:24 ]
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_124952289
Hier in Emmen Karin? Dan hebben ze boven idd materiaal bij de uitleg, zou ik zeker doen
  zaterdag 6 april 2013 @ 16:10:56 #213
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124953252
Spring; rustig blijven zitten op zijn stoel tijdens puzzelen,of in de kring.
Zelf zijn jas brengen als de taxi voor de deur staat. Zelf zijn jas uitdoen.
Hij kan veel beter spelen.
Hij begrijpt ineens zijn ringtoren.
Niet meer zomaar met spullen gooien.
ons nog gerichter iets duidelijker kunnen maken.
Knutselen gaat beter.
Het mama voor en mama achter. Papa zodra papa thuis komt.
Hij roept ons als hij wakker is mapa hoor je dan via de babyphone.
Hij is rustiger.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_124954841
Chan, fijn dat het de goede kant op gaat! Kleine stapjes :*
pi_124956238
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 16:10 schreef _Bar_ het volgende:
Spring; rustig blijven zitten op zijn stoel tijdens puzzelen,of in de kring.
Zelf zijn jas brengen als de taxi voor de deur staat. Zelf zijn jas uitdoen.
Hij kan veel beter spelen.
Hij begrijpt ineens zijn ringtoren.
Niet meer zomaar met spullen gooien.
ons nog gerichter iets duidelijker kunnen maken.
Knutselen gaat beter.
Het mama voor en mama achter. Papa zodra papa thuis komt.
Hij roept ons als hij wakker is mapa hoor je dan via de babyphone.
Hij is rustiger.
Alsof je op de vraag zat te wachten ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 6 april 2013 @ 18:48:25 #216
259886 pessie
pi_124958802
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 17:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Alsof je op de vraag zat te wachten ;)
Spring vroeg om voorbeelden...
pi_124959834
Dat is zeg maar waar ik naar verwees :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:28:27 #218
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124965760
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 19:19 schreef Vanyel het volgende:
Dat is zeg maar waar ik naar verwees :)
ik moet toegeven dat wij dat hebben opgeschreven ja.
We werken met de opvang met een methode en dan moet je een 4wekelijks verslag roy omschrijven,wat.hij kan,waar hij nog moeite mee heeft,wat er vebeterd kan worden,extra aandachtspunten.
pi_124967033
Klinkt zinvol. Extra leuk nu er zoveel vooruitgang is. Weet je ook zeker dat je je niks inbeeldt.
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:24:18 #220
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_125061665
Hallo!!
Gister is Kiran een peuter geworden. Zaterdag vieren we het dus zondag ofzo foto's van Kiran met taart :)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  dinsdag 9 april 2013 @ 11:20:28 #221
259886 pessie
pi_125063377
Gefeliciteerd j-net!
pi_125064411
Gefeliciteerd Kiran en J-net.
pi_125084738
Bar, wat fijn om te lezen dat Roy zo goed vooruit gaat! :)

J-net, gefeliciteerd met jullie peutertje!

Lisa is morgen jarig en we vertrekken aankomende nacht naar Disney! *O* Heel veel zin in, alleen zit het weer niet echt mee. Maargoed, daar laten we de pret niet door bederven. ;) Lisa heeft er echt ontzettend veel zin in, echt heel leuk hoe goed ze alles al beseft. Ik ben zo benieuwd hoe ze het gaat vinden allemaal. Tot over een paar dagen. :)
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:55:56 #224
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_125084809
Veel plezier Nikki en alvast een heel fijne verjaardag !
pi_125094185
jarigen *O* *O*

gefeliciteerd j-net en nikki, met jullie kleintjes die al groot worden. veel plezier nog!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_125144703
Van harte met Kiran en Lisa!

Gisteren zijn we bij de diëtist geweest, en hij was heel erg tevreden over hoe het eten zich ontwikkelt. Timo at 's avonds niks, maar sinds we er met héle kleine stapjes mee bezig zijn heeft hij afgelopen week zonder blikken of blozen, alsof hij het altijd al deed, zo ineens een paar hapjes zelfgemaakte minipizza gegeten (na hap 2 viel hij weer terug in het niet willen, maar 2 happen is echt een enórme overwinning).. paar dagen later een hap pannenkoek met spinazie en eergisteren ook een plakje komkommer.. Ik ben zó waanzinnig blij dat hij het eindelijk in zijn mond durft te stoppen. En sinds we de hoeveelheid vezels die hij binnenkrijgt overdag enorm opgeschroefd hebben, klaagt hij ook niet meer dagelijks over buikpijn. Eindelijk resultaat :D Hij weet inmiddels van ongeveer alles wat hij eet ook te benoemen of er vezels in zitten en ook of het veel of weinig vezels zijn :D Komende week gaan we proberen kokosbrood te introduceren ivm veel vezels, ik ben benieuwd...
pi_125144938
Nog van harte Nikki.

Dat klinkt als een hele overwinning Chan!!!
pi_125160079
Chan, dat klinkt als stapjes in de goede richting *O*, ga zo door Timo!!!
pi_125170213
Ik wil even heel trots doen over mijn oudste. Vorige week begonnen met die beloningskaarten voor het plassen. Vanaf zondag ging het goed, had hij vier plasje op de wc gedaan. Gisteren heeft hij alle plassen op de wc gedaan. Hij voelt het alleen nog niet echt zelf aan. Maar kwam me 1x halen toen hij een paar druppels had geplast en zijn onderbroek nat was. En 1x kwam hij me halen omdat hij naar de wc moest. Hij bleek te moeten poepen, maar vond dat heel erg eng. Uiteindelijk heeft hij 1 uur een luier omgehad en heeft in dat uur gepoept.
Ik merkte wel dat hij vandaag wat meer moeite had met plassen op de wc na dat poepen niet lukte. Maar gelukkig dit vanavond weer op kunnen draaien.

Tevens slaapt hij deze week zonder speen. Mijn man was er mee begonnen om hem gewoon niet te geven (niet benoemd) en sindsdien slaapt hij zonder! Hij word echt zo groot ineens.

Maandag gaan we kijken bij een basisschool. Het gaat echt zo snel!
pi_125186036
As, knap hoor zonder speen en dat plassen. Misschien kan je hem anders met luier op (of bij) de wc zetten als hij moet poepen. Dan hoeft hij het nog niet gelijk in de wc te laten vallen zeg maar...
Succes :*
  vrijdag 12 april 2013 @ 13:22:46 #231
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_125193980
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:13 schreef As1981 het volgende:

Maandag gaan we kijken bij een basisschool. Het gaat echt zo snel!
Kiran is maandag 2 geworden en dinsdag zijn wij op gesprek geweest bij de basisschool van onze keuze. Bleek dat die bijna vol zat, en dan ga je op wachtlijst in hoop dat er genoeg aanmeldingen zijn voor 2e klas
maar dus op tijd. En we vonden het een erg fijne school en de overbuurkinderen zitten er ook, dus vandaag definitief gemaakt.
pi_125201401
Bedankt Nijna dat is misschien nog een idee.

J-net ik heb vorig jaar gemaild wanneer we moesten aanmelden. Hier is inprinciepe geen wachtlijst maar eigenlijk is dit de enige school waar ik hem op wil hebben :@
En omdat hij in de vakantie drie word wil ik het al geregeld hebben.
pi_125202799
Ja hele overwinningen inderdaad :)

As wat knap! En wat Nijna ook al zegt, je kunt nog heel wat tussenstappen nemen voordat ze ook echt zonder luier op de wc poepen, maar toch al in de buurt van de wc zijn, of op de wc met toch een luier. Ik heb nog altijd hoop dat dat bij Timo ook nog eens gaat werken voor hij naar school gaat..
pi_125204924
Chan, fijn dat het met kleine stapjes steeds beter gaat!

Allemaal goeie berichten hier lees ik, ff juichen dus voor bar en roy, voor as, voor Nikki die naar eurodisney gaat!

Lars was vandaag weer even bij meike in de klas, ik moest ff wat doen op school, hij hobbelt dan gewoon mee alsof het heel gewoon is. Juf zei ook al dat ik hem er zo kon laten, hij doet zo gezellig mee. Gaat helemaal goed komen straks! Hij heeft er ook al veel zin in. Maar...ik vind het nog zo'n guppie.....
pi_125264598
Thanks voor alle felicitaties! :)

Wij zijn gisteren terug gekomen van 4 dagen Disney. En wat was het geweldig! We hebben enorm genoten en het was 'rustig' in het park waardoor we niet heel veel hebben hoeven wachten en we veel dingen meerdere keren hebben gedaan. Voor Lisa was het echt een groot feest. Kortom, we gaan echt nog wel een keer terug, misschien volgend jaar al. :D

We hebben wel nog een echte Lisa-actie meegemaakt. Zitten we te eten in een restaurant, zegt ze ineens: "mama, ik plas ik plas", ze is al een half jaar zindelijk, maar het werd haar denk even teveel allemaal. Gelukkig stonden we op het punt weg te gaan en gebeurde het niet halverwege ons diner. ;) Maar ik had dus geen kleding bij me, dus heb ik Lisa in dr blote billen in de kinderwagen gezet in de voetenzak. Gelukkig waren we binnen een kwartier in het hotel terug, maar het was wel even een schaam momentje.
pi_125342984
Wat fijn dat ze het naarr haar zin had nikki. Een tip, kijk eens naar een jaarkaart. Bij ons was dat goedkoper dan drie dagen entree. Omdat hij in juli afloopt gaan we in juni voor de derde keer in een jaar tijd. Yaro kan niet wachten.

Gisteren heb ingeschreven op een basisschool nadat we er hebben rondgekeken.
Wat een fijne school. Word vooral gekeken naar het kind. Gelukkig want tot nu toe loopt Yaro met taal nog steeds voor en hij heeft uitdaging wel nodig.
Blijf me soms echt verbazen hoe hij woorden gebruikt. Zo is alles wst geweest is gisteren. En alles wat nog plaats moet vinden nu of morgen. Oke hij gebruikt ze nog niet helemaal juist maar wel in de goede context.
Verder gebruikt hij woorden als van mijn jou ons enz.

Het is gewoon zo'n heerlijk mannetje.
pi_125368566
Sorry, ik kom hier eigenlijk nooit, maar heb geen zin om een heel nieuw topic te openen...

Mijn dametje van 3,5 is al ongeveer een jaar overdag zindelijk, en al een paar maanden ook 's nachts. Maar de laatste tijd heeft ze thuis bijna elke dag wel een ongelukje. Ze gaat wel naar de wc, maar plast dan in haar broek voor ze erop zit. Gebeurt alleen thuis. Wij snappen er niets van, en willen er toch eigenlijk wel vanaf. Iemand misschien tips?
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:42:27 #238
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_125369037
Iemand nog tips voor het weg gaan bij het kdv? De laatste week wordt O. zo verdrietig. Huilend achter het raam staan, armpjes uit steken, papa roepen, tranen rollen over zijn wang.
Ik krijg elke dag een mail van papa met een uitgebreide beschrijving over hoe dramatisch het weer was.
Ik zit er echt niet fijn door op mijn werk. Stap 1 is uiteraard papa instrueren mij dat niet meer te mailen :P maar als nog is het rot natuurlijk. Leidster had papa al laten doorschemeren dat blijven plakken het niet beter maakt dus dat hij gewoon moet gaan.
Maar fase? Of kan ik er nog iets aan doen om het fijner te maken voor onze O.?
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:45:48 #239
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125369232
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:42 schreef laziness het volgende:
Iemand nog tips voor het weg gaan bij het kdv? De laatste week wordt O. zo verdrietig. Huilend achter het raam staan, armpjes uit steken, papa roepen, tranen rollen over zijn wang.
Ik krijg elke dag een mail van papa met een uitgebreide beschrijving over hoe dramatisch het weer was.
Ik zit er echt niet fijn door op mijn werk. Stap 1 is uiteraard papa instrueren mij dat niet meer te mailen :P maar als nog is het rot natuurlijk. Leidster had papa al laten doorschemeren dat blijven plakken het niet beter maakt dus dat hij gewoon moet gaan.
Maar fase? Of kan ik er nog iets aan doen om het fijner te maken voor onze O.?
Tja. Omdraaien en gaan. Hoe meer drama je ervan maakt hoe meer je bevestigd dat het inderdaad heel erg is al je weggaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_125369269
Toen Sofie dat had moesten we "gewoon gaan" Heel naar, maar we wisten dat ze binnen 5 minuten lekker aan het spelen was. Het was een korte fase.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:49:00 #241
244125 laziness
pi_125369444
Het lijkt te zijn sinds ik een week naar Canada was dus hallo schuldgevoel wel natuurlijk :@
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:50:07 #242
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125369511
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:49 schreef laziness het volgende:
Het lijkt te zijn sinds ik een week naar Canada was dus hallo schuldgevoel wel natuurlijk :@
Kan net zo goed toeval zijn. Kun jij niet brengen?
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:51:05 #243
244125 laziness
pi_125369571
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kan net zo goed toeval zijn. Kun jij niet brengen?
Nee helaas. Mijn vent moet tot half zes verplicht werken en zou dan niet op tijd zijn dus hij brengt en ik haal. Ik moet vroeg beginnen om dan op tijd te kunnen halen.
Zou het echt uit maken?
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:52:12 #244
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125369639
Zo ik ben weer aan het werk na 5 maanden verlof en hoop het hier nu eindelijk bij te kunnen houden. Werk geeft rust he ;)
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:52:56 #245
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125369680
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:51 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee helaas. Mijn vent moet tot half zes verplicht werken en zou dan niet op tijd zijn dus hij brengt en ik haal. Ik moet vroeg beginnen om dan op tijd te kunnen halen.
Zou het echt uit maken?
Hmz. Ik zou vragen om niet meer te mailen. En in de ochtend gewoon duidelijk vertellen dat je vanmiddag weer komt halen.
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:52:59 #246
244125 laziness
pi_125369685
Haha Becky :D

Hoe is het, weer aan het werk?
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:53:12 #247
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125369694
Bij Noortje hebben we dat ook even gehad Laziness, en het is echt omdraaien en gaan. Dan hoorde ik haar nog heel hard huilen maar als ik dan daarna langsreed en naar binnen keek was ze weer lekker aan het spelen.
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:54:12 #248
244125 laziness
pi_125369761
Nou ja bekende fase dus in ieder geval. Dan hopen we maar op een korte fase. Dank voor de antwoorden :*
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:55:53 #249
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125369862
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:52 schreef laziness het volgende:
Haha Becky :D

Hoe is het, weer aan het werk?
Het is lekker om weer onder volwassenen te zijn. :P
pi_125370098
Lazi, het maakt het misschien niet minder vervelend, maar er zijn best wat kinderen die zo'n fase hebben. Toen ik op de peuterspeelzaal werkte had ik ook regelmatig peuters die moeite hadden met het afscheid nemen. En over het algemeen zijn ze na een paar minuten lekker aan het spelen!
Langer blijven hangen maakt het lastiger, dus probeer het afscheid nemen niet te lang te maken, als je zegt dat je gaat, ga dan en blijf niet hangen.
En ik zou denk ik mn man vragen om niet te mailen als jij daardoor niet lekker op je werk zit.
En wat Tico zegt, duidelijk vertellen dat je weer komt halen 's middags. En het afscheid echt kort proberen te houden.
Of het uitmaakt wie er brengt... ik vraag het me af.
Deze fase gaat voorbij, ik neem aan dat als het niet gaat ze wel bellen. Maar vaak zijn ze een paar minuten later lekker aan het spelen. Maar het is niet fijn om ze zo weg te brengen :*
pi_125371852
Lazi, Dyon heeft het ook een tijd moeilijk gehad met afscheid. Ik was het zelf eigenlijk zat en heb toen tegen Dyon gezegd dat hij aan zijn vriendje kan vragen om mee te zwaaien voor het raam. Nu staan ze regelmatig met veel kindjes voor het raam te zwaaien en checked Dyon of ze allemaal wel mee zwaaien. Gelukkig geen drama meer hier.
  woensdag 17 april 2013 @ 06:40:40 #252
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_125385023
Die kleine van mij gaat 1 keer per week en nagenoeg elke keer ook keihard huilen. Ik geef m een kus en een knuffel en zeg tot vanmiddag. Hoe hard hij ook huilt en ik ga. T lijkt harteloos (zo voelt t ook) maar is voor hem t duidelijkst. En leidsters zeggen dat zodra ik weg ben huilen vrijwel direct oveer is en hij lekker gaat spelen. Soms loop ik langs t raam en zie ik al dat de drama voorbij is.
  woensdag 17 april 2013 @ 10:52:10 #253
244125 laziness
pi_125388815
Noh wet van Fok!

Ik heb vanochtend toen ik weg ging benadrukt dat ik hem vanmiddag op kom halen. Papa heeft dit ook nog eens gezegd op het kdv en geen tranen *O*
pi_125389631
Fijn zeg!

Sofie is zo blij dat ze eindelijk haar zomerjas aan kan. Ze stond van de week te juichen! O+
Ze gaat ineens heel hard. We liepen gister langs een bouwplaats en ze zag de cementmolen. Ik legde uit wat dat was, en ze zei zomaar: opa ook ment mama! Ik snapte niet zo goed wat ze bedoelde, nou, opa Paul ook ment! Toen vroeg ik door, en ze vertelde me dat opa Paul ook ent had inne zandbak! Belde ik later mijn vader, vertelde hij dat in de zandbak idd zo'n soort cementmolen ligt. Van Bob de bouwer.
Luuk begint ze ook echt leuk te vinden. Ze knuffelt hem, geeft kusjes en wil hem aan het lachen maken. Als hij in de box ligt dan geef ze zijn speelgoed aan.
Ze wil eigenlijk ook graag met zijn speelgoed spelen, maar weet dat dat mag als Luuk in bed ligt. Ze vindt het lastig, maar doet het toch. Zo knap vind ik dat.
*poef* nu is het weg
  woensdag 17 april 2013 @ 20:58:51 #255
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125413639
fijn Laziness!!!

KJ, wij hebben nog geen zomerjas, ik moet nog goed zoeken want vind geen leuke..

Kindjes zijn echt wel slim he, Noortje verbaasd me ook keer op keer. Waren we in Blijdorp, was ze daar een hele tijd geleden ook met vrienden van ons geweest. Blijkbaar hadden ze in een restaurant daar wat gegeten want ze wist nog dat ze daar met Jeroen Pompoen (zoals we hem noemen) was geweest. Ik denk dat er zeker 5 maanden tussen heeft gezeten.
  woensdag 17 april 2013 @ 21:00:09 #256
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125413714
Noortje is vandaag 3 geworden! We hebben het allang gevierd afgelopen zondag dus beetje suffe dag zo maar wel weer DE jurkfoto gemaakt
pi_125413775
Je gaat steeds blijer kijken!
  woensdag 17 april 2013 @ 21:11:06 #258
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125414315
haha, Noortje ook gelukkig, iemand anders zei al dat het steeds kouder werd...
pi_125414824
Gefeliciteerd Becky! Wat leuk die foto's! Je moet dat jurkje echt bewaren tot je 18 foto's op die manier hebt ofzo! :D
  woensdag 17 april 2013 @ 21:36:21 #260
100412 mefke79
komt goed!
pi_125415966
Steeds kouder ja...mooi zo'n serie!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_125418143
Lazi, fijn!

Becky, leuk zo'n foto! Op naar de 18... ;) Hihihi.
Gefeliciteerd!
  woensdag 17 april 2013 @ 22:12:53 #262
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_125418238
Gefeliciteerd Noortje en Becky! En die serie is echt prachtig.....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_125418556
Mooi Becky, gefeliciteerd met je grote dochter!!!

Lars mocht vanochtend even weer mee naar de basisschool (ik ben hulpouder dus had weer wat te doen op school) hij mocht met zijn grote zus mee in de klas. En hij vond het weer geweldig. ik was zelf om half 10 al klaar, maar meneer mocht wel blijven van juf, en hij wou ook echtechtecht niet mee, dus hij is gewoon de hele ochtend op school geweest. Ging prima!
Hij denkt nu alleen wel dat ie nu 4 jaar is.

Dat worden nog een paar lange maanden....
pi_125418764
Wat leuk joh Karin, dat dat zo kan!
Voor Lars jammer dat hij nog wel even geduld zal moeten hebben voor hij elke dag mag... Hopelijk mag je gauw nog een keer komen helpen :P. (al is het alleen maar ter overbrugging van die paar maanden ;) )
pi_125418881
Ja hij heeft geluk, volgende week weer haha!
Wel handig hoor, hij rolt er zo in.
Hij doet ook alsof hij er gewoon altijd al komt, en de kinderen doen ook alsof Lars er altijd al was, laten hem gewoon gezellig meespelen, echt leuk om te zien.

En Meike vond het ook zo gezellig dat hij mee was, ze had hem zelfs een briefje geschreven, "" voor Lars, jij bet mijn bestu friet"" O+
pi_125432188
O+ Leuk om te lezen Karin!!!
  donderdag 18 april 2013 @ 12:22:48 #267
259886 pessie
pi_125435983
Becky nog van harte met noortjes verjaardag! Leuke foto's weer.

Karin, leuk zeg!

Lazi, fijn dat het beter ging. Tegen Nathan zeg ik altijd:" mama houdt heel veel van jou, mama komt jou straks weer ophalen, jij mag nu lekker met de andere kinderen spelen. Dag dag!" Nathan had ook wat issues met achterblijven, gaat nu goed.

KJ ik denk dat iedereen blij is dat de zomer jassen aankunnen! *O*
pi_125502031
Sofie zit in de baby fase. Ze wil ook graag een baby zijn, flesjes drinken, getild worden als een baby en we moeten babytaal praten met dr.
Ze wil het vooral zodat ze met Luuk zijn speelgoed mag spelen en in de box mag. Vind ze zelf dan. Want ze mag het ook als baby niet.

Ze doet t zo goed momenteel. Ze is vrolijk, maakt grapjes en is lief voor dr broertje.
Haar opa is ernstig ziek en ze heeft het dondersgoed door. Was het een paar weken geleden nog: "opa B is een beetje ziekjes mama!"
Vanmorgen was het:
"opa B is heel ziek mama, isse niet jeuk"
*poef* nu is het weg
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:04:26 #269
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125533795
ff een praktische zaak he... wanneer moeten ze weer naar het cb. Ik ben een eeuwigheid geleden geweest (bij 2 of zo geen idee) en zou een oproep krijgen. Ik dacht rond de 3 maar heb eigenlijk niets gehoord.
  Moderator zaterdag 20 april 2013 @ 21:06:04 #270
5428 crew  miss_sly
pi_125533863
Is dat niet de afspraak voor 3 jaar 9 maanden? S heeft nu een oproep, wij moeten de 29e.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_125533879
Hier werd gezegd met 3j 3m.
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:08:16 #272
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125533946
ahaas, Son wij zitten bij dezelfde dus ik wacht het heeeel rustig af. Kom er nu toch al vaak genoeg.
pi_125534020
Hier rond de drie jaar. Bij de volgende afspraak van Kyan moet ik het even aangeven want dat plannen ze hem samen. Dat zal dan rond de 7 maanden afspraak van Kyan zijn en dan is Yaro 3 jaar en een maand ofzo.
pi_125534037
Wij zijn net bij 3 jaar (en een week) geweest. Over drie maanden op voor herkansing voor de ogentest en een verwijzing naar een diëtiste voor ondergewicht...
pi_125534076
Weegt de jouwe zo weinig dan Kursor? Heeft dat een reden? Of stel ik nu een domme vraag en is dat allang bekend?
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:17:35 #276
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125534269
Kursor, je kindje is bijna net zo oud als Noortje, wat heeft hij/zij dan voor gewicht?
pi_125534547
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:11 schreef Kursor het volgende:
Wij zijn net bij 3 jaar (en een week) geweest. Over drie maanden op voor herkansing voor de ogentest en een verwijzing naar een diëtiste voor ondergewicht...
Leyla zit nu op de onderste lijn ook. Als ze daaronder zakt zit ze ook op ondergewicht. Ik ben benieuwd wat voor tips je gaat krijgen.
pi_125535024
Nee hoor As, zeker geen domme vraag. Ik schrijf bijna niet over m'n dochter dus niet gek dat je 't niet weet.

Stats bij 3 jaar (en 6 dagen), 94 cm en 11.8kg. Ze zit eigenlijk altijd al aan de onderkant van de gewichtscurve (echt onder de -2) en met lengte nadert ze nu de -1-lijn. Aangezien d'r lengte sneller gaan dan het gewicht zakt de BMI en de arts vond dat een schokkende trend....hard op weg naar extreem ondergewicht (mijn idee...precies tussen normaal en extreem ondergewicht). Ingrijpen dus, als wij zouden willen.

Aangezien ze 's avonds hooguit 2x in de week iets eet sta ik open voor adviezen die daarmee samenhangen. Brood, fruit, kaakjes, ze eet verder goed. Niet alleen volgens ons maar ook volgens de juffen op de crèche. Huisarts vond haar er van de week nog goed uitzien (man had een afspraak). Verder al zeker anderhalf jaar niet ziek, dus een zwak kindje heb ik niet. Hooguit een zeer kieskeurige eter die flink veel energie verbruikt met bewegen (dansen, springen, klimmen).
pi_125535227
Klinkt zo als een gezond kindje. Weet je ook wat ze zouden moeten wegen dan met 3 jaar. Ook gewoon nieuwsgierig omdat de mijne ook niet veel aankomt in de afgelopen 8 maanden. Hij was met twee jaar 11,8 kg en nu thuis schommelt hij tussen de 12,1 en 12,3 kg. Niet dat ik denk dat hij ondergewicht heeft maar gewoon nieuwsgierig. Hij was trouwens thuis 92 cm, dus in verhouding scheelt dat niet veel met de jouwe, alhoewel die kleine verschillen dan op deze cijfers misschien wel groot zijn.
pi_125535271
Ze zetten lengte af tegen gewicht.
pi_125535309
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:04 schreef becky27 het volgende:
ff een praktische zaak he... wanneer moeten ze weer naar het cb. Ik ben een eeuwigheid geleden geweest (bij 2 of zo geen idee) en zou een oproep krijgen. Ik dacht rond de 3 maar heb eigenlijk niets gehoord.
Sjaak kreeg vandaag een oproep voor 17 mei. Maar die werd eerder opgeroepen ivm slechte praten met 2 jr. En slechte ogen in de Fam. (3 jaar is ogentest). Dodelijke combi. :|W
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_125535357
Leyla was 87 cm en 11.7 kilo. Klein poppetje maar dus ook geen vetjes.

Zus kreeg met 4 dat ze van het lijntje afweek en wat aan de stevige kant werd. Dus jen krijgt gewoon amper snoep, chips ed. Dus leyla ook niet.

Maar eten is ook drama. Beiden.
pi_125535402
Geen idee, ik denk dat als ze een centimeter korter was geweest, niet vooraf geplast en gepoept had en d'r beker melk had leeggedronken dat het dan net oké was geweest ;).

Ik ga dus vooral naar de diëtiste voor adviezen voor het avondeten (want nee wij eten niet iedere avond fusili omdat dat een van de zeldzame dingen is die ze eet ;)).
pi_125535470
Lastig dan wel als ze slecht eten. Hier wordt er erg wisselend gegeten. Maar blijbaar scheelt dat dan toch redelijk wat op die leeftijd. Die ene cm of die ene kg.

Tico, hebben de dames dan zo'n andere bouw of was Jen ook licht en klein op die leeftijd?
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:41:57 #285
259886 pessie
pi_125535500
Kursor, wat eet ze wel? Wij kijken daar vaak naar. 1x per week ietrs wat hij echt lekker vind (pannenkoeken, patat of pizza) en dan bunkert hij echt, dan nog 2x pasta waar hijredelijk van eet, rijst wat hij op kroepoek nog wat van wil eten en de keren dat we aardappels eten met groente eet hij soms wat groente en vlees en zoals vanavond 3 hapjes vlees en that's it.
pi_125535588
Dat doen wij op zich ook zo Pessie. Ik weet dat hij dol is op sperziebonen en broccoli, dus dat eten we eigenlijk 1x per week wel. Ook lasagne en pasta gaat er over het algemeen goed in, dus 1x per week. Maar als meneer hier geen zin heeft hoeft hij die dingen ook niet.
Oh en hij eet vaak pas als wij klaar zijn, meneer blieft alleen koud eten :P
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:45:59 #287
259886 pessie
pi_125535668
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:44 schreef As1981 het volgende:
Dat doen wij op zich ook zo Pessie. Ik weet dat hij dol is op sperziebonen en broccoli, dus dat eten we eigenlijk 1x per week wel. Ook lasagne en pasta gaat er over het algemeen goed in, dus 1x per week. Maar als meneer hier geen zin heeft hoeft hij die dingen ook niet.
Oh en hij eet vaak pas als wij klaar zijn, meneer blieft alleen koud eten :P
Wij scheppen zijn bord vol en spreiden het goed uit voor het bidden, als wij dan eindelijk ons bord gevuld hebben kan hij ook beginnen :D
pi_125535787
:D Helaas is dat te kort voor meneer :P als hij alleen maar denkt dat het warm is weigert hij.
Ach ja, zo zitten we lekker lang aan tafel is wel zo gezellig,
pi_125535811
Pessie, zo doen wij het ook hoor. We hebben de frequentie van pasta eten wat opgevoerd, eten vaker zelfgemaakte soep (courgette, tomaat, wortel) met wat pasta erin (verleiden ;)), soms pannenkoeken. Maar aardappelen, rijst, couscous, risotto, groente, vlees (lukt heel soms wel) you name it... worden geweigerd. De deal bij het avondeten is dat ze aan tafel zit en dat er eten op haar bord moet (en dan bij het opscheppen boos worden dat d'r bord vies wordt).
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:56:05 #290
259886 pessie
pi_125536229
Oh ja, elke ochtend krijgt hij een optimaxbeerttje, zal vast helpen iets van vitamines aanzz'n lijf toe te voegen.
pi_125536577
Een wat Pessie?
pi_125537086
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:41 schreef As1981 het volgende:
Lastig dan wel als ze slecht eten. Hier wordt er erg wisselend gegeten. Maar blijbaar scheelt dat dan toch redelijk wat op die leeftijd. Die ene cm of die ene kg.

Tico, hebben de dames dan zo'n andere bouw of was Jen ook licht en klein op die leeftijd?
Echt een andere bouw ja. Jen is een stevige tante en leyla is gewoon iel. Bram is ook weer vrij stevig. Jen heeft flinke kuiten, laarsen is echt moeilijk zeg maar.
pi_125537179
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:49 schreef Kursor het volgende:
Pessie, zo doen wij het ook hoor. We hebben de frequentie van pasta eten wat opgevoerd, eten vaker zelfgemaakte soep (courgette, tomaat, wortel) met wat pasta erin (verleiden ;)), soms pannenkoeken. Maar aardappelen, rijst, couscous, risotto, groente, vlees (lukt heel soms wel) you name it... worden geweigerd. De deal bij het avondeten is dat ze aan tafel zit en dat er eten op haar bord moet (en dan bij het opscheppen boos worden dat d'r bord vies wordt).
Gelukkig. Herkenning.
pi_125537637
Tico, ik zal nog wel laten weten hoe het bij de diëtiste is geweest. Kan even duren, want afspraak is maandagavond en ik moet toevallig een keer werken op m'n vrije dag. Gooi daar wat prille zwangerschapshormonen bij...dus geen idee hoe ik er 's avonds aan toe ben ;).
  zaterdag 20 april 2013 @ 22:23:27 #295
259886 pessie
pi_125537648
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 22:02 schreef As1981 het volgende:
Een wat Pessie?
Is een multivitamine.
pi_125537718
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2013 22:23 schreef pessie het volgende:

[..]

Is een multivitamine.
Hier kruidvat.
pi_125537786
Oh ik geef eigenlijk alleen vit D
pi_125538025
Als ik trouwens de gegevens nu in de groeigids app zet zit hij tussen de -1 en -2 lijn. Met een jaar op -1 terwijl hij daarvoor altijd gemiddeld was.

Bijzonder he Tico dat ze dan toch zo verschillend zijn. Ben benieuwd hoe dat hier gaat zijn. Kyan is tot nu toe veel steviger in bv armen en benen terwijl ze in gewicht en lengte niet veel meet verschillen op die termijn.
pi_125538047
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 22:26 schreef As1981 het volgende:
Oh ik geef eigenlijk alleen vit D
Ze eten zo slecht, ik denk dat het geen kwaad kan.
  zaterdag 20 april 2013 @ 22:32:39 #300
259886 pessie
pi_125538064
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 22:23 schreef Kursor het volgende:
Tico, ik zal nog wel laten weten hoe het bij de diëtiste is geweest. Kan even duren, want afspraak is maandagavond en ik moet toevallig een keer werken op m'n vrije dag. Gooi daar wat prille zwangerschapshormonen bij...dus geen idee hoe ik er 's avonds aan toe ben ;).
Tips in dit topic? Lijkt mij ook zeer nuttig te weten hoe ik een peuter aan het eten krijg. Ik heb hem wel weer zover dat ie wortels eet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')