abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:02:51 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123244902
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:05:22 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123244990
Saartje en Luc.... sitting in a tree..
Nou, uithuwelijken dan maar met haar 14e
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Moderator zaterdag 23 februari 2013 @ 17:18:23 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_123245445
Wow wat is Saartje een beauty O+

Bij mij is er nog niks uit mijn handen gekomen vandaag wegens brakheid :') zo maar eens mezelf een schop onder mijn kont geven :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_123245603
Wat een snoetje die Saar O+

Ik heb een van de tofste kinderfilms ever opgezet voor kiddo: Knetter.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:34:41 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123245969
Had bij Zoover een reisje geboekt , krijg ik 2 vouchers voor dierenpark Arnhem.. Leuk! Maar dure hobby want dan wil ik natuurlijk ook een hotelletje..
FF zoeken :9
pi_123245975
Pindakaaskoekjes O+
pi_123246010
Saartje. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_123246426
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:05 schreef uniekhoorn het volgende:
Saartje en Luc.... sitting in a tree..
Nou, uithuwelijken dan maar met haar 14e
Denk dat Luc is uitgehuwelijkt aan iemand anders al :+ Dus we zijn nog op zoek naar een geschikte kandidaat (al zal M. wel niemand goed genoeg vinden :P ).
:s)

Knetter? Die ken ik heul niet!

Dierenpark Arnhem O+
pi_123246563
Knetter is keitof en een tikkeltje dramatisch, over een bipolaire mama en een oma die voor het kindje zorgt, maar dan sterft, zodat de gekke mama het weer zelf moet doen.
Het "knetter" slaat op de gekke mama en op de olifant in de achtertuin :P
pi_123246835
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:48 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Denk dat Luc is uitgehuwelijkt aan iemand anders al :+ Dus we zijn nog op zoek naar een geschikte kandidaat (al zal M. wel niemand goed genoeg vinden :P ).

Knetter? Die ken ik heul niet!

Dierenpark Arnhem O+
Haha nou ik stelde hem gisteren voor aan L. (De dochter van Klumsy) maar hij was niet echt onder de indruk :D ;) Hij vond de pluche bloem die aan het bed hing vele malen interessanter
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_123247105
Lijstje:
O: 3 kleine broodjs uit de oven; 1x gekookt ei, 1x jam, 1x brie
L: handje pecan/macadamia, shake met banaan/amandelmelk/spinazie/chia
S: bodypump
T: sinaasappel
D: kip met tomatensaus met polenta en salade
T: ik gok nog wel een plakje brie!
pi_123249054
De lenzen zijn binnen, na een half uur zaten ze in mn oog. Wat een hel. En ik voel ze zitten :o
  zaterdag 23 februari 2013 @ 19:11:28 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123249107
Jeager! Mijn lief is in Upspsala!.. Kursenberg... :D
  Vis een optie? zaterdag 23 februari 2013 @ 19:12:39 #14
70532 loveli
N
pi_123249146
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 23 februari 2013 @ 19:14:59 #15
70532 loveli
N
pi_123249223
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:11 schreef uniekhoorn het volgende:
En Jags lief is de hort op. Hmz..
crap in = crap out
pi_123249634
Lijstje heeft kaas-uienbroodjes, sandwiches, een chocolatechip cookie en :r cola :r .

En veel sjouwen!!
Ja doei.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 19:25:54 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123249659
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:14 schreef loveli het volgende:

[..]

En Jags lief is de hort op. Hmz..
:D
pi_123249799
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:25 schreef motorbloempje het volgende:
Lijstje heeft kaas-uienbroodjes, sandwiches, een chocolatechip cookie en :r cola :r .

En veel sjouwen!!
Volgens mij doe je het behoorlijk netjes voor iemand die verhuisd, lukt het allemaal een beetje?
pi_123251197
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:11 schreef uniekhoorn het volgende:
Kursenberg? Dat is niet hier, heb er nog nooit van gehoord! Wel leuk!
pi_123251277
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:01 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Kursenberg? Dat is niet hier, heb er nog nooit van gehoord! Wel leuk!
À ja, zie het al, vlakbij inderdaad. Kan me niet voorstellen dat het ijs daar nog goed is!
pi_123251428
Lijstje:
O: bakje cruesli met aardbeienkwark
L: 3 bth, 1 kaas; 1 rosbief en 1 rookvlees, glas optimel
T: 6 volkorentoastjes, 3 met tomatentapenade en 3 met tonijnsalade
D: lamsvlees met (veel) haricot verts en 3 glazen cola zero

Komt vanavond denk ik nog een bakje kwark en een appel bij :).

Ik vraag me wel af of de hoeveelheid calorieën die ik volgens de site van het voedingscentrum nodig heb (2100) wel klopt. Ik heb de afgelopen week gemiddeld 1250 kcal per dag gegeten, maar ben deze week maar 600 gram afgevallen. Wel alleen maandag (1u) en dinsdag (3u) gesport, voelde me donderdag en vrijdag niet zo lekker. Volgens voedingscentrum zit het met de hoeveelheden eiwit/vet/koolhydraten/vezels wel goed in wat ik eet. Maar ik zou denken dat als die 1250 echt zo veel te weinig zou zijn, ik meer af zou moeten vallen? Kan het zijn dat ik omdat ik heel klein ben, gewoon wat minder nodig heb en 1250 dan voor mij een prima hoeveelheid is om op een gezonde manier af te vallen (dus zo'n halve kilo per week)? Of klopt het dat het ook kan zijn dat ik juist doordat ik echt té weinig eet, minder afval dan je zou verwachten? Ik heb zelf overigens wel het gevoel dat ik genoeg eet, niet dat ik steeds honger heb maar me gewoon inhou met eten ofzo.

Meer uit interesse, omdat ik niet zo goed weet in hoeverre de caloriebehoefte tussen mensen kan verschillen en omdat ik wel op een gezonde manier wil afvallen, dus als ik nu zelfs voor mijn lengte (1.58) echt veel te weinig binnen krijg ik dat kan gaan veranderen.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 20:07:34 #22
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123251593
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:02 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

À ja, zie het al, vlakbij inderdaad. Kan me niet voorstellen dat het ijs daar nog goed is!
Nee, hij heeft net een busreis van 3u achter de rug!
Kan je niet even heenfietsen en hem een dikke knuffel geven? :P
pi_123251651
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:07 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Nee, hij heeft net een busreis van 3u achter de rug!
Kan je niet even heenfietsen en hem een dikke knuffel geven? :P
kan wel met de auto, maar lig lekker op de bank. En ga er niet vanuit dat hij hagelslag bij zich heeft! O-)
  Vis een optie? zaterdag 23 februari 2013 @ 20:11:51 #24
70532 loveli
N
pi_123251816
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:51 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Als het aan Martijn ligt, gaat ze op haar 16e (al denk ik tegenwoordig eerder vanaf 14 jaar) het klooster in :+
Hoop dat 12 vroeg genoeg is.
crap in = crap out
  zaterdag 23 februari 2013 @ 20:15:27 #25
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123251982
Vlinder.. je eet gewoon te weinig. Ga op zo'n 1700/1900 te zitten, helemaal goed.
Wat extra fruit en groente?

En 600 gr... dat is toch veel? Wat verwacht je anders?

Hagelslag... fuck! Nee Jeager, sorry... blijf maar lekker liggen.
pi_123252027
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Vlinder.. je eet gewoon te weinig. Ga op zo'n 1700/1900 te zitten, helemaal goed.
Wat extra fruit en groente?

En 600 gr... dat is toch veel? Wat verwacht je anders?

Hagelslag... fuck! Nee Jeager, sorry... blijf maar lekker liggen.
:* wanneer gaat hij weer terug?
  zaterdag 23 februari 2013 @ 20:19:20 #27
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123252181
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:16 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

:* wanneer gaat hij weer terug?
Morgen gaan ze nog ergens schaatsen, morgenavond vlieg hij deze kant weer op.

Vermaak mij stiekem best :D
pi_123252572
Uniekhoorn, ik eet elke doordeweekse dag zo'n 300gr groente bij het avondeten plus komkommer en wortels overdag, en twee stuks fruit. Daarnaast denk ik niet dat meer groente en fruit m'n calorie inname veel zou verhogen? In het weekend ben ik meestal bij m'n ouders en daar eet ik iets minder fruit en geen komkommer en wortel tussendoor, maar ook bij avondeten zo'n 300gr groente.
En het is dus niet zo dat caloriebehoefte naast leeftijd ook afhangt van lengte? Ik heb altijd begrepen dat je zo'n 300/400 kcal onder de normale hoeveelheid moet zitten om gezond af te vallen, dus als jij zegt 1700/1900 kcal dan ga je dus ook uit van 2100? Want als ik nu met 1250 per dag 0.6 afval in n week, val ik dan met 1700/1900 überhaupt nog wel af?

En wat ik bedoel met 600gr niet veel, is dat als je op een gezonde manier afvalt je rond de 500gr per week zou moeten zitten. Vorige week was ik 0.4 afgevallen en nu 0.6, dus leek het mij dat ik op een normale snelheid af aan het vallen was. Alleen vroeg ik me daardoor af hoe dat kan als je maar 1250kcal per dag eet, heb ik dan gewoon normaal minder dan 2100 nodig en is 1250 voor mij een normale hoeveelheid om gezond af te vallen, of is het zodanig weinig dat je daardoor juist weer minder afval (omdat mensen ook nog wel eens zeggen dat als je veel te weinig eet, je lichaam alles wat je wel eet meteen opslaat als voorraad zegmaar). Snap je?

Thanks voor je antwoorden iig, leer ik alleen maar van :) heb vroeger nooit op mn eten hoeven letten dus ook geen idee van hoeveel kcal ik nou eigenlijk at en of ik wel genoeg van alle voedingsstoffen binnen kreeg, dus ook niet zo heel goed beeld van wat normaal is en wat niet :)
  Vis een optie? zaterdag 23 februari 2013 @ 20:32:20 #29
70532 loveli
N
pi_123252808
BMR al eens berekend? Is een indicatie van wat je nodig zou kunnen hebben. 16meter postte onlangs ook nog een link.
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 23 februari 2013 @ 20:33:25 #30
70532 loveli
N
pi_123252885
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:27 schreef vlindertje89 het volgende:
Uniekhoorn, ik eet elke doordeweekse dag zo'n 300gr groente bij het avondeten plus komkommer en wortels overdag, en twee stuks fruit. Daarnaast denk ik niet dat meer groente en fruit m'n calorie inname veel zou verhogen? In het weekend ben ik meestal bij m'n ouders en daar eet ik iets minder fruit en geen komkommer en wortel tussendoor, maar ook bij avondeten zo'n 300gr groente.
En het is dus niet zo dat caloriebehoefte naast leeftijd ook afhangt van lengte? Ik heb altijd begrepen dat je zo'n 300/400 kcal onder de normale hoeveelheid moet zitten om gezond af te vallen, dus als jij zegt 1700/1900 kcal dan ga je dus ook uit van 2100? Want als ik nu met 1250 per dag 0.6 afval in n week, val ik dan met 1700/1900 überhaupt nog wel af?

En wat ik bedoel met 600gr niet veel, is dat als je op een gezonde manier afvalt je rond de 500gr per week zou moeten zitten. Vorige week was ik 0.4 afgevallen en nu 0.6, dus leek het mij dat ik op een normale snelheid af aan het vallen was. Alleen vroeg ik me daardoor af hoe dat kan als je maar 1250kcal per dag eet, heb ik dan gewoon normaal minder dan 2100 nodig en is 1250 voor mij een normale hoeveelheid om gezond af te vallen, of is het zodanig weinig dat je daardoor juist weer minder afval (omdat mensen ook nog wel eens zeggen dat als je veel te weinig eet, je lichaam alles wat je wel eet meteen opslaat als voorraad zegmaar). Snap je?

Thanks voor je antwoorden iig, leer ik alleen maar van :) heb vroeger nooit op mn eten hoeven letten dus ook geen idee van hoeveel kcal ik nou eigenlijk at en of ik wel genoeg van alle voedingsstoffen binnen kreeg, dus ook niet zo heel goed beeld van wat normaal is en wat niet :)
Ongeveer een pond per week afvallen is prachtig, meer dan dat moet je eigenlijk niet willen voor een goed langdurig resultaat.

Natuurlijk is het ook zo dat je minder nodig hebt als je kleiner bent, maar ook je activiteitenpatroon doet veel. En als je té weinig gaat eten, werkt dit het afvallen op den duur juist tegen.
Wat is precies je gewicht, lengte, activiteitenniveau?

edit: spuitelf :) gebruik die link van loveli maar :)
  Vis een optie? zaterdag 23 februari 2013 @ 20:35:08 #32
70532 loveli
N
pi_123252944
En 1800 kcals wordt geloof ik als richtlijn genomen door mensen die aan calorierestrictie doen, life extension enzo. Minder kcals leef je saaier langer.
crap in = crap out
  zaterdag 23 februari 2013 @ 20:42:10 #33
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123253248
Vind dat je het best goed doet hoor Vlinder :Y
De meeste mensen die af willen vallen gaan aan een dieet terwijl ze geen idee hebben wat ze eigenlijk eten.
Jarenlange dieters die veel afvallen maar veel weer aankomen en alle dieten als een oplossing zien maar niet weten dat toastjes, wraps, tortilla, pizzabodem, witbrood, zoute stokjes, metzes... enz eigenlijk hetzelfde zijn... bloem, water, zout en eventueel vetstoffen.

Je weet iig wat je eet en qua groente en fruit krijg je inderdaad genoeg. Zelf ook even kijken wat je zelf heel lekker vind. Het mag ook leuk zijn natuurlijk :D
pi_123253250
http://www.giantpt.com/vo(...)jouw-caloriebehoefte even naar beneden scrollen, kan je gewicht en lengte en activiteitenniveau invoeren. (niet de eerste maar de tweede meetmethode op die site)

Ik heb er zelf eentje in excel, maar kan precies die niet meer vinden online, misschien heeft iemand anders betere googleskills, gaat om de harris benedict methode. Dan is er nog de Kath-McArdle methode en die geeft standaard zo'n 100 kcal meer aan. Als ik puur afga op mijn eigen lijf en ervaring, is de Harris-Benedict beter.
pi_123253311
Thanks voor de antwoorden! Ik had de link even gemist, daar komt 1683 kcal per dag uit als ik het doel laat staan op lose fat-20% calorie reduction. Toch te weinig dus, ga proberen deze week om rond die 1683 te zitten. Dat wordt wat vaker vlees/vis eten denk ik :) dan moet dat wel lukken!
  zaterdag 23 februari 2013 @ 20:48:41 #36
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123253489
Cola-berenburg *O*
Zoute stokjes *O*
Popcorn *O*
Weekend *O*
Fok *O*
pi_123253563
Thanks uniekhoorn! Ik doe idd wel mn best om het op een verantwoorde en gezonde manier te doen, en heb van huis uit al meegekregen om alles volkoren te eten :). MarMar, heb die van jouw link ook even ingevuld, daar kwam 2103kcal als onderhoud uit, als ik daar de 500kcal af trek zoals op die site staat kom ik op 1603 uit. Ga proberen dan in elk geval tussen die 1603 en 1683 te zitten :)

Gelukkig vind ik veel groentes en fruit erg lekker haha, dat scheelt! En ik merk dat als ik een tijdje niet snoep, ik er ook steeds minder behoefte aan heb :)

Haha, al die dingen klinken goeed! Weekend is zoo fijn :)
pi_123253616
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:43 schreef vlindertje89 het volgende:
Thanks voor de antwoorden! Ik had de link even gemist, daar komt 1683 kcal per dag uit als ik het doel laat staan op lose fat-20% calorie reduction. Toch te weinig dus, ga proberen deze week om rond die 1683 te zitten. Dat wordt wat vaker vlees/vis eten denk ik :) dan moet dat wel lukken!
Gekookte eitjes bij je ontbijt/lunch doen ook een boel :) 1 eitje is netzoveel kcal als een boterham ongeveer, dus dat is al een fijne aanvulling.
pi_123253664
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Thanks uniekhoorn! Ik doe idd wel mn best om het op een verantwoorde en gezonde manier te doen, en heb van huis uit al meegekregen om alles volkoren te eten :). MarMar, heb die van jouw link ook even ingevuld, daar kwam 2103kcal als onderhoud uit, als ik daar de 500kcal af trek zoals op die site staat kom ik op 1603 uit. Ga proberen dan in elk geval tussen die 1603 en 1683 te zitten :)

Gelukkig vind ik veel groentes en fruit erg lekker haha, dat scheelt! En ik merk dat als ik een tijdje niet snoep, ik er ook steeds minder behoefte aan heb :)

Haha, al die dingen klinken goeed! Weekend is zoo fijn :)
Niet alleen naar onderhoud kijken, maar vooral ook naar BMR, daar moet je in elk geval niet onder gaan zitten.
pi_123253680
Ah, dat is ook een goeie tip MarMar, dat is ook nog eens erg lekker haha. Vandaag kom ik in elk geval al rond de 1600!
BMR ligt bij 1357, dus zal er in elk geval op letten dat ik daar altijd boven zit :)
pi_123253737
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:52 schreef vlindertje89 het volgende:
Ah, dat is ook een goeie tip MarMar, dat is ook nog eens erg lekker haha. Vandaag kom ik in elk geval al rond de 1600!
Lijkt me keurig :)

Deze is ook nog handig trouwens: http://www.caloriecalculator.nl/calorieen-per-activiteit/
pi_123253938
Ah, inderdaad handig! Jullie zijn lief allemaal, met al die tips en geduld enzo :)
  zaterdag 23 februari 2013 @ 21:03:04 #43
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123254201
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Ah, inderdaad handig! Jullie zijn lief allemaal, met al die tips en geduld enzo :)
Not a prob, leuk dat je het zo positief opvat !
pi_123254556
Wat uniekje zegt :D
pi_123255256
:D
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:58 schreef vlindertje89 het volgende:
O+
pi_123255277
mijn polenta was vet lekker. Gekookt in bouillon, met wat boter, kaas en melk erdoor. Hm. :D
pi_123255316
Najib over daten _O-
pi_123256908
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 21:27 schreef Perruche het volgende:
mijn polenta was vet lekker. Gekookt in bouillon, met wat boter, kaas en melk erdoor. Hm. :D
O+ bij mij staat de ontbijtkoek in de koelkast, morgen afbakken.

Ook staat er deeg voor croissants in de koelkast, morgen alleen nog uitrollen en vormen. Van de rommelige randjes heb ik broodjes gevormd, voor morgen na het hardlopen.

Oh, en er staan twee stuks voordeeg klaar, kan ik morgen vier broden bakken en kunnen we de week weer door!
pi_123257052
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 22:10 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

O+ bij mij staat de ontbijtkoek in de koelkast, morgen afbakken.

Ook staat er deeg voor croissants in de koelkast, morgen alleen nog uitrollen en vormen. Van de rommelige randjes heb ik broodjes gevormd, voor morgen na het hardlopen.

Oh, en er staan twee stuks voordeeg klaar, kan ik morgen vier broden bakken en kunnen we de week weer door!
Nice!
pi_123257071
Ohh dat klinkt lekker jagär!!
Youp van t Hek op nl1, heerlijk
  zaterdag 23 februari 2013 @ 22:15:11 #51
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123257116
Pfrt, traintrip from hell, maar was het weer waard want gezelligheid :D Gaar wel nu!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_123257138
Zijn hier trouwens mensen met een tablet en kunnen die me tips geven over de aanschaf ervan?
pi_123257218
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:25 schreef motorbloempje het volgende:

En veel sjouwen!!
dat verbrand je momenteel met gemak!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_123257751
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 22:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zijn hier trouwens mensen met een tablet en kunnen die me tips geven over de aanschaf ervan?
Ik zou het niet doen.

edit; maar ik heb ook geen tablet, dus wie ben ik!

edit 2; de ontbijtkoek moet even wachten; ik wil dit morgen maken want kwam er net achter dat ik echt nog 1,5 kilo griesmeel heb :D
pi_123257909
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 22:29 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik zou het niet doen.

edit 2; de ontbijtkoek moet even wachten; ik wil dit morgen maken want kwam er net achter dat ik echt nog 1,5 kilo griesmeel heb :D
Waarom niet?

Mijn reden is: Ik merk dat ik het op mijn opleiding e.d. erg mis, maar ik heb ook geen smartphone oid. En ik neem elke dag zo'n vijf kilo aan reader mee die ik kan online kan gebruiken.
Ook kan ik niet mee doen aan het interactieve gedeeltes van colleges omdat ik geen apparaat bij me heb met internet...

En de twijfel is: Of het geen overbodige luxe is
  zaterdag 23 februari 2013 @ 22:34:35 #56
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123257964
Overbodige luxe: voor de meeste opleidingen wel denk ik. Ik had toen nooit een laptop bij me en dat ging prima.

Is dat erg: als je het geld hebt en het graag wilt. doen! Easy peasy :P
pi_123257971
Ik heb een iPad. Ben er erg blij mee. Gebruik hem ook super veel.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zaterdag 23 februari 2013 @ 22:35:27 #58
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123258002
Meh ik liet net per ongeluk hardop een boer in de trein en meisje naast me keek heel vies, ook al zei ik sorry :') Ransaap, ik :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 22:29 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik zou het niet doen.

Nom! :9 Zus had net geniale sinaasappelcheesecake met bastognekoekjesbodem, omnomnom! :D
pi_123258291
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 22:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
Overbodige luxe: voor de meeste opleidingen wel denk ik. Ik had toen nooit een laptop bij me en dat ging prima.

Is dat erg: als je het geld hebt en het graag wilt. doen! Easy peasy :P
Nou, we krijg vaak de opdracht een app te downloaden en ermee bezig te gaan. Er is veel voor logopedie met die dingen.

En het geld heb ik wel, alleen waarom mezelf onnodig "verwennen". Daarbij betaald mijn moeder mee omdat ze vindt dat ik niet mag achterlopen op mijn leeftijdgenoten :') en om me te belonen.

Met een laptop zit ik nog steeds met het probleem van een zwaar ding en ik schrijf wel alles met de hand, want de motorische handeling helpt bij het onthouden.

Alleen zo meteen is het geldweggooierij of zo en heeft iedereen na twee jaar niet meer zo'n ding en waarom zoveel geld aan mezelf uitgeven....

*pieker* ;)

Dank je wel :)!
pi_123258325
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 22:34 schreef Skoap het volgende:
Zijn ze een beetje gebruiksgemakkelijk? Verouderen ze snel? Waar zou ik op moeten letten met de aanschaf.

Sorry voor de vragen, zit een beetje in een tweestrijd
pi_123258507
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 22:35 schreef MariaEtcetera het volgende:
Meh ik liet net per ongeluk hardop een boer in de trein en meisje naast me keek heel vies, ook al zei ik sorry :') Ransaap, ik :D

[..]

Nom! :9 Zus had net geniale sinaasappelcheesecake met bastognekoekjesbodem, omnomnom! :D
Oh dat is ook wel vies hoor! :P maar ja je kan er niets aan doen lijkt me :D

CotS, gewoon kopen en een topic openen in DIG voor ervaringen? Overigens zou ik een ipad kopen omdat appel.
pi_123258552
Sorry :) het kon zijn dat mensen hier zo'n ding hadden, maar het past hier idd niet.

Ik zal me sowieso eens goed inlezen en zoeken.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 22:50:01 #63
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123258672
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 22:45 schreef Perruche het volgende:

[..]

Oh dat is ook wel vies hoor! :P maar ja je kan er niets aan doen lijkt me :D

CotS, gewoon kopen en een topic openen in DIG voor ervaringen? Overigens zou ik een ipad kopen omdat appel.
Ja dat, hij flapte eruit :@ overkomt me normaal nooit xD
pi_123259047
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 22:33 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Waarom niet?

Mijn reden is: Ik merk dat ik het op mijn opleiding e.d. erg mis, maar ik heb ook geen smartphone oid. En ik neem elke dag zo'n vijf kilo aan reader mee die ik kan online kan gebruiken.
Ook kan ik niet mee doen aan het interactieve gedeeltes van colleges omdat ik geen apparaat bij me heb met internet...

En de twijfel is: Of het geen overbodige luxe is
Was jij het niet die een iPad van haar moeder ging krijgen?
  Moderator zaterdag 23 februari 2013 @ 23:07:06 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_123259305
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:09 schreef MevrouwPuff het volgende:
De lenzen zijn binnen, na een half uur zaten ze in mn oog. Wat een hel. En ik voel ze zitten :o
Dan gaat er iets niet goed! Lenzen hoor je namelijk niet te voelen. Als je ze wel voelt zitten ze meestal verkeerd om, of zijn het harde lenzen?

Bizar lijstje vandaag wegens kater :')

O: beetje kroepoek en een cola (moest echt iets vets en iets voor mijn maag, voelde alsof ik moest kotsen :'))
L: bak yoghurt met frambozen en blauwe bessen
T: 200 gram witte druiven
D: mie met kip en groenten, beetje kroepoek
T: twee petit fours

Kom uit op 1700 calorieën, valt nog mee :P en de kilo die ik aan was gekomen door het bezoek van mijn schoonmoeder was ik vanochtend weer kwijt *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zaterdag 23 februari 2013 @ 23:10:06 #66
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123259437
ja fcuk.. hotel reserveren is alleen mogelijk met creditcard.. wat is dat nou weer voor gedoe :r
Van wie mag ik de gegevens :D
  zaterdag 23 februari 2013 @ 23:11:14 #67
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123259471
Is dat 1700 kcal Majo? Het is vast een beetje minder
  Moderator zaterdag 23 februari 2013 @ 23:15:50 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_123259643
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 23:11 schreef uniekhoorn het volgende:
Is dat 1700 kcal Majo? Het is vast een beetje minder
Volgens de calorieteller wel :Y blijkbaar zitten er in kroepoek meer calorieën dan ik dacht! Of ik heb het verkeerd berekend natuurlijk... Hoe dan ook heb ik niet hele erge trek gehad en ook tot twee uur liggen slapen ;)

Ga zo ook weer mijn bedje opzoeken, moet morgen veel doen.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 23:32:31 #69
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123260253
Ken niemand met een creditcard :(
  Moderator zaterdag 23 februari 2013 @ 23:37:31 #70
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_123260431
Ow ook nog een handje cashewnoten dus ik kom wel aan mijn calorieën :)

Nu lekker een boekje lezen en dan :z
  Moderator zaterdag 23 februari 2013 @ 23:44:07 #71
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_123260677
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 23:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Dat is balen -O-

Ik heb wel een creditcard maar ik ben een beetje huiverig voor het verstrekken van de gegevens aan iemand die ik niet irl ken :@
  zondag 24 februari 2013 @ 00:06:54 #72
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123261488
Nee, dat zou ik ook niet doen :P

Cashew, goed idee heb nog hele walnoten liggen, lekker troep maken met kraken :D
pi_123261566
Ai ai, ik heb tien jaar geleden een jaar in Alaska gewoond, en werd niet uitgenodigd voor de tien jaar na highschool reunion op Facebook. Ik ben even door wat profielen van mensen heen gescrolld, en het is ongelooflijk, ik denk dat 3/4 minstens twee kinderen heeft. En die mensen zijn dus allemaal nog geen dertig.

Tis zon andere wereld, daar!
pi_123261646
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 23:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn pa heeft er gelukkig een, maar anders zit je idd mooi met hotelreserveringen. Die willen heel vaak een cc :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_123261682
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 00:09 schreef Jagärtrut het volgende:
Ai ai, ik heb tien jaar geleden een jaar in Alaska gewoond, en werd niet uitgenodigd voor de tien jaar na highschool reunion op Facebook. Ik ben even door wat profielen van mensen heen gescrolld, en het is ongelooflijk, ik denk dat 3/4 minstens twee kinderen heeft. En die mensen zijn dus allemaal nog geen dertig.

Tis zon andere wereld, daar!
Dat is in Nederland ook hoor. Ze kijken mij ook vreemd aan als ik zeg: neh nog ff niet ;(
pi_123261734
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 00:12 schreef An24 het volgende:

Dat is in Nederland ook hoor. Ze kijken mij ook vreemd aan als ik zeg: neh nog ff niet ;(
Dat! Ik denk dat inmiddels bijna iedereen van mijn middelbare school zich heeft voortgeplant. En sommigen hebben al echt 'oude kinderen' :o Mijn broer was bijv 19 toen hij zijn vriendinnetje bezwangerde.
pi_123261759
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 00:12 schreef An24 het volgende:

[..]

nog geen van mijn vrienden heeft kinderen, eigenlijk.

Ik zie het om me heen ook niet, dat mensen voor hun dertigste twee kinderen hebben.
pi_123263926
Het kostte me mijn onderrug, maar alles is binnen!!!! Lekker Indiaas gegeten als afsluiting met twee pints erbij en nu slapen. Morgen het meeste een plekje geven! O+

Thanks allemaal voor het medeleven de afgelopen tijd! :* O+ much appreciated!!
Ja doei.
pi_123264055
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 01:29 schreef motorbloempje het volgende:
Het kostte me mijn onderrug, maar alles is binnen!!!! Lekker Indiaas gegeten als afsluiting met twee pints erbij en nu slapen. Morgen het meeste een plekje geven! O+

Is allemaal snel gegaan zeg! Maar zo fijn, jullie eigen huisje waar nu alles ook staat.
pi_123265468
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 22:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Zijn ze een beetje gebruiksgemakkelijk? Verouderen ze snel? Waar zou ik op moeten letten met de aanschaf.

Sorry voor de vragen, zit een beetje in een tweestrijd
Een iPad blijft lang 'relevant'. zou voor een 2 of 3 gaan.
Worry is a misuse of imagination
pi_123265506
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 23:10 schreef uniekhoorn het volgende:
ja fcuk.. hotel reserveren is alleen mogelijk met creditcard.. wat is dat nou weer voor gedoe :r
Ik wil het wel voor je betalen (dat ik inlog met mijn cc) als je het naar mij overmaakt
Worry is a misuse of imagination
  zondag 24 februari 2013 @ 05:52:06 #82
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_123266538
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 22:34 schreef Skoap het volgende:
Ik heb een samsung tab 7 inch en een samsung galaxy tab 10.1 (2). Ze zijn allebei tof,, maar de grote met een extern toetsenbordje is echt handig. En je kan er nog mee bellen ook.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_123266853
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 23:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dan gaat er iets niet goed! Lenzen hoor je namelijk niet te voelen. Als je ze wel voelt zitten ze meestal verkeerd om, of zijn het harde lenzen?
Zachte lenzen, en het voelde als een vuiltje ertussen. Heb ze flink schoon gemaakt en vandaag poging twee.

Uniek, je gaat best vaak een weekendje weg toch? Is een cc die je meteen aflost niets voor jou? Dan kost het je alleen jaarlijks een twaalf euro ofzo?
pi_123266878
Zo'n tab met toetsenbordje lijkt me wel wat, zeker omdat we samen 1 laptop hebben en F die nu mee heeft in coland, maar ze zijn niet goedkoop.
Deze maand ook gemeentebelastingen meh
  Vis een optie? zondag 24 februari 2013 @ 08:56:37 #85
70532 loveli
N
pi_123266988
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 23:10 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik sliep al :P Nog nodig?
crap in = crap out
pi_123267029
Mogge.

Lekker vol dagje vandaag, vanmiddag naar het theatercafé naar iets tofs wat door vrienden van mij georganiseerd/bedacht is.

O: brinta
T: cappuccino, kwark met kokos en banaan
S: krachttraining, 15 min loopband
L: 2 rijstwafels met gebakken ei, ham en kaas, salade met feta en olijfjes
B: fietsen naar het theatercafe en ongetwijfeld ook dansen vanmiddag *O*
T: koffie met wat lekkers
D: wortelsoep, tartaartje, salade
T: kwark met warme appel en kaneel
  Vis een optie? zondag 24 februari 2013 @ 09:11:29 #87
70532 loveli
N
pi_123267080
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 00:14 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nog geen van mijn vrienden heeft kinderen, eigenlijk.

Ik zie het om me heen ook niet, dat mensen voor hun dertigste twee kinderen hebben.
Dat is best normaal, kinderen voor je dertigste. Hoger opgeleide vrouwen krijgen vaak later (of geen) kinderen. Ik voldoe ook niet aan de norm.
crap in = crap out
pi_123267103
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 09:03 schreef MarMar het volgende:
Mogge.

Lekker vol dagje vandaag, vanmiddag naar het theatercafé naar iets tofs wat door vrienden van mij georganiseerd/bedacht is.

O: brinta
T: cappuccino, kwark met kokos en banaan
S: krachttraining, 15 min loopband
L: 2 rijstwafels met gebakken ei, ham en kaas, salade met feta en olijfjes
B: fietsen naar het theatercafe en ongetwijfeld ook dansen vanmiddag *O*
T: koffie met wat lekkers
D: wortelsoep, tartaartje, salade
T: kwark met warme appel en kaneel
Idioot, maar ik bedenk me net dat cappuccinokwark best lekker zou kunnen zijn en prompt heb ik daar zin in 8)7
pi_123267105
Je biologische klokje gaat wel tikken vanaf je dertigste als je dan echt nog kinderen wil.
pi_123267107
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 09:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Idioot, maar ik bedenk me net dat cappuccinokwark best lekker zou kunnen zijn en prompt heb ik daar zin in 8)7
lol
pi_123267109
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 23:00 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Was jij het niet die een iPad van haar moeder ging krijgen?
Klopt, alleen ik ben nu aan het onderhandelen over hoeveel ikzelf ga betalen, want ik wil niet voortdurend materialistisch verwend worden door haar.

(en ik zwijg er bij haar over, misschien vergeet ze het. Alleen door het gesprek wil ik op zich wel zo'n ding)

[ Bericht 8% gewijzigd door ChildoftheStars op 24-02-2013 09:23:13 ]
pi_123267190
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 01:29 schreef motorbloempje het volgende:

Wat ontzettend fijn!
pi_123267484
Uniek, voor een volgende keer: 3V prepaid card van Visa? Een tijdelijke cc waar je via ideal geld op kan zetten om op internet aankopen te kunnen doen. Zitten wel kosten aan verbonden - uiteraard.

Goedemorgen!
  Vis een optie? zondag 24 februari 2013 @ 10:02:05 #94
70532 loveli
N
pi_123267559
Oi, het heeft gesneeuwd.
crap in = crap out
pi_123267657
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 10:02 schreef loveli het volgende:
Oi, het heeft gesneeuwd.
Inderdaad... when does the hurting stop!

Uniek, mijn CC is gratis (rabobank) misschien heeft jouw bank ook wel zo'n regeling? Voor de volgende keer natuurlijk.
pi_123267709
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 10:10 schreef Perruche het volgende:

[..]

Inderdaad... when does the hurting stop!

Uniek, mijn CC is gratis (rabobank) misschien heeft jouw bank ook wel zo'n regeling? Voor de volgende keer natuurlijk.
welcome to my world!

Zo, rondje hardgelopen. Nu eens douchen, en dan begint de dag van koken en bakken!
pi_123267773
Inderdaad sneeuw, again :X

Paar daagjes Parijs aan het zoeken O+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_123267798
Sneeuw? Ik ga slApen tot de lente komt.
pi_123267950
Hier nog iemand die de sneeuw (en kou) wel zat is, geef mij maar zomer! Ik ga 16/17 maart naar een vriendinnetje dat in duitsland zit voor een half jaar stage, ik hoop dat het dan gewoon lekkere temperatuur is en een zonnetje ofzo...
  Vis een optie? zondag 24 februari 2013 @ 10:37:47 #100
70532 loveli
N
pi_123268128
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 10:19 schreef Ml-etje het volgende:
Inderdaad sneeuw, again :X

Paar daagjes Parijs aan het zoeken O+
http://www.lavalleevillage.com/
Dan snap je waarom de designer in designer-outlet hoort.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')