abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:02:51 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123244902
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieÃĢn die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:05:22 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123244990
Saartje en Luc.... sitting in a tree..
Nou, uithuwelijken dan maar met haar 14e
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Moderator zaterdag 23 februari 2013 @ 17:18:23 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_123245445
Wow wat is Saartje een beauty O+

Bij mij is er nog niks uit mijn handen gekomen vandaag wegens brakheid :') zo maar eens mezelf een schop onder mijn kont geven :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_123245603
Wat een snoetje die Saar O+

Ik heb een van de tofste kinderfilms ever opgezet voor kiddo: Knetter.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:34:41 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123245969
Had bij Zoover een reisje geboekt , krijg ik 2 vouchers voor dierenpark Arnhem.. Leuk! Maar dure hobby want dan wil ik natuurlijk ook een hotelletje..
FF zoeken :9
pi_123245975
Pindakaaskoekjes O+
pi_123246010
Saartje. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_123246426
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:05 schreef uniekhoorn het volgende:
Saartje en Luc.... sitting in a tree..
Nou, uithuwelijken dan maar met haar 14e
Denk dat Luc is uitgehuwelijkt aan iemand anders al :+ Dus we zijn nog op zoek naar een geschikte kandidaat (al zal M. wel niemand goed genoeg vinden :P ).
:s)

Knetter? Die ken ik heul niet!

Dierenpark Arnhem O+
pi_123246563
Knetter is keitof en een tikkeltje dramatisch, over een bipolaire mama en een oma die voor het kindje zorgt, maar dan sterft, zodat de gekke mama het weer zelf moet doen.
Het "knetter" slaat op de gekke mama en op de olifant in de achtertuin :P
pi_123246835
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:48 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Denk dat Luc is uitgehuwelijkt aan iemand anders al :+ Dus we zijn nog op zoek naar een geschikte kandidaat (al zal M. wel niemand goed genoeg vinden :P ).

Knetter? Die ken ik heul niet!

Dierenpark Arnhem O+
Haha nou ik stelde hem gisteren voor aan L. (De dochter van Klumsy) maar hij was niet echt onder de indruk :D ;) Hij vond de pluche bloem die aan het bed hing vele malen interessanter
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_123247105
Lijstje:
O: 3 kleine broodjs uit de oven; 1x gekookt ei, 1x jam, 1x brie
L: handje pecan/macadamia, shake met banaan/amandelmelk/spinazie/chia
S: bodypump
T: sinaasappel
D: kip met tomatensaus met polenta en salade
T: ik gok nog wel een plakje brie!
pi_123249054
De lenzen zijn binnen, na een half uur zaten ze in mn oog. Wat een hel. En ik voel ze zitten :o
  zaterdag 23 februari 2013 @ 19:11:28 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123249107
Jeager! Mijn lief is in Upspsala!.. Kursenberg... :D
  Vis een optie? zaterdag 23 februari 2013 @ 19:12:39 #14
70532 loveli
N
pi_123249146
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 23 februari 2013 @ 19:14:59 #15
70532 loveli
N
pi_123249223
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:11 schreef uniekhoorn het volgende:
En Jags lief is de hort op. Hmz..
crap in = crap out
pi_123249634
Lijstje heeft kaas-uienbroodjes, sandwiches, een chocolatechip cookie en :r cola :r .

En veel sjouwen!!
Ja doei.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 19:25:54 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123249659
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:14 schreef loveli het volgende:

[..]

En Jags lief is de hort op. Hmz..
:D
pi_123249799
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:25 schreef motorbloempje het volgende:
Lijstje heeft kaas-uienbroodjes, sandwiches, een chocolatechip cookie en :r cola :r .

En veel sjouwen!!
Volgens mij doe je het behoorlijk netjes voor iemand die verhuisd, lukt het allemaal een beetje?
pi_123251197
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:11 schreef uniekhoorn het volgende:
Kursenberg? Dat is niet hier, heb er nog nooit van gehoord! Wel leuk!
pi_123251277
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:01 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Kursenberg? Dat is niet hier, heb er nog nooit van gehoord! Wel leuk!
Ā ja, zie het al, vlakbij inderdaad. Kan me niet voorstellen dat het ijs daar nog goed is!
pi_123251428
Lijstje:
O: bakje cruesli met aardbeienkwark
L: 3 bth, 1 kaas; 1 rosbief en 1 rookvlees, glas optimel
T: 6 volkorentoastjes, 3 met tomatentapenade en 3 met tonijnsalade
D: lamsvlees met (veel) haricot verts en 3 glazen cola zero

Komt vanavond denk ik nog een bakje kwark en een appel bij :).

Ik vraag me wel af of de hoeveelheid calorieën die ik volgens de site van het voedingscentrum nodig heb (2100) wel klopt. Ik heb de afgelopen week gemiddeld 1250 kcal per dag gegeten, maar ben deze week maar 600 gram afgevallen. Wel alleen maandag (1u) en dinsdag (3u) gesport, voelde me donderdag en vrijdag niet zo lekker. Volgens voedingscentrum zit het met de hoeveelheden eiwit/vet/koolhydraten/vezels wel goed in wat ik eet. Maar ik zou denken dat als die 1250 echt zo veel te weinig zou zijn, ik meer af zou moeten vallen? Kan het zijn dat ik omdat ik heel klein ben, gewoon wat minder nodig heb en 1250 dan voor mij een prima hoeveelheid is om op een gezonde manier af te vallen (dus zo'n halve kilo per week)? Of klopt het dat het ook kan zijn dat ik juist doordat ik echt té weinig eet, minder afval dan je zou verwachten? Ik heb zelf overigens wel het gevoel dat ik genoeg eet, niet dat ik steeds honger heb maar me gewoon inhou met eten ofzo.

Meer uit interesse, omdat ik niet zo goed weet in hoeverre de caloriebehoefte tussen mensen kan verschillen en omdat ik wel op een gezonde manier wil afvallen, dus als ik nu zelfs voor mijn lengte (1.58) echt veel te weinig binnen krijg ik dat kan gaan veranderen.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 20:07:34 #22
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123251593
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:02 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ā ja, zie het al, vlakbij inderdaad. Kan me niet voorstellen dat het ijs daar nog goed is!
Nee, hij heeft net een busreis van 3u achter de rug!
Kan je niet even heenfietsen en hem een dikke knuffel geven? :P
pi_123251651
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:07 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Nee, hij heeft net een busreis van 3u achter de rug!
Kan je niet even heenfietsen en hem een dikke knuffel geven? :P
kan wel met de auto, maar lig lekker op de bank. En ga er niet vanuit dat hij hagelslag bij zich heeft! O-)
  Vis een optie? zaterdag 23 februari 2013 @ 20:11:51 #24
70532 loveli
N
pi_123251816
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:51 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Als het aan Martijn ligt, gaat ze op haar 16e (al denk ik tegenwoordig eerder vanaf 14 jaar) het klooster in :+
Hoop dat 12 vroeg genoeg is.
crap in = crap out
  zaterdag 23 februari 2013 @ 20:15:27 #25
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123251982
Vlinder.. je eet gewoon te weinig. Ga op zo'n 1700/1900 te zitten, helemaal goed.
Wat extra fruit en groente?

En 600 gr... dat is toch veel? Wat verwacht je anders?

Hagelslag... fuck! Nee Jeager, sorry... blijf maar lekker liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')