Dat riep ik 2 jaar geleden ookquote:Op woensdag 27 februari 2013 12:11 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Er zijn er twee!
Art is de mol!
De mol is halverwege gewisseld!
Mag ik niet gevenquote:
Muah, zoals ik al eerder heb gezegd zit er een verschil, althans in mijn bescheiden mening, in geld pakken tijdens een opdracht om jezelf niet/minder verdacht te laten maken en een geldbedrag pakken dat to-taal overbodig was en onlogisch is als mol. Als je dan de theorie leest dat de productie Kees heeft aangezet om dit te doen, dan vind ik dit wel erg triest en is dat toch een domper op een anders uitstekende mol (mocht Kees dit inderdaad zijn). Maar we zien het snel genoeg, wellicht zit er wel een uitstekende reden achter.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar goed, dan blijft weer over dat alle drie de finalisten onnodig geld hebben gepakt.
Punt is wel dat Carolien tijdens de Zulu opdracht voor het woord Mole stond wat op het schoolbord was geschreven....quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:38 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja, en juist daarom is ze het niet. Ze hebben echt nog nooit zo'n overduidelijke hint gegeven.
En ik denk dat iedereen met elkaar bevriend is geraakt. Dus dat iedereen dit had kunnen zeggen. En hoe slaat het Zulu kennen/kunnen wel op Carolien en niet op Kees?
ja, en Kees aan de andere kantquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:40 schreef MolFan het volgende:
[..]
Punt is wel dat Carolien tijdens de Zulu opdracht voor het woord Mole stond wat op het schoolbord was geschreven....
Nee zij stond er precies voor, Kees stond ernaast en dus niet voor dat woord. Beetje hetzelfde als toen met Anne Marie met dat IAM. Carolien stond overduidelijk ''onder'' dat woord en Kees niet.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:42 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, en Kees aan de andere kantzo lust ik er nog wel een paar.
Daar kun je inderdaad over discussiëren. Feit (in mijn ogen) blijft dat deze makkelijker 'goed' te praten valt dan het laten slagen van de laseropdracht door Carolien. Zij pakt daar het volledige bedrag, terwijl Kees er voor zorgt dat er 500 van de 6000 euro in de pot komt.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:29 schreef Smeich het volgende:
[..]
Muah, zoals ik al eerder heb gezegd zit er een verschil, althans in mijn bescheiden mening, in geld pakken tijdens een opdracht om jezelf niet/minder verdacht te laten maken en een geldbedrag pakken dat to-taal overbodig was en onlogisch is als mol. Als je dan de theorie leest dat de productie Kees heeft aangezet om dit te doen, dan vind ik dit wel erg triest en is dat toch een domper op een anders uitstekende mol (mocht Kees dit inderdaad zijn). Maar we zien het snel genoeg, wellicht zit er wel een uitstekende reden achter.
Maar voor jullie die op Kees zitten hè, dan die hints cq opmerkingen tijdens de drive-in, toch wel van belang denk ik zo. Die hebben toch geen enkele betrekking op Kees? Die slaan, naar wat ik weet, op Carolien.
Een keer geld pakken ZEKER in het begin als mol is juist heel slim en zou ik ook zeker doen als ik de mol zou zijn. Het is immers niet verdacht etc.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar kun je inderdaad over discussiëren. Feit (in mijn ogen) blijft dat deze makkelijker 'goed' te praten valt dan het laten slagen van de laseropdracht door Carolien. Zij pakt daar het volledige bedrag, terwijl Kees er voor zorgt dat er 500 van de 6000 euro in de pot komt.
De taak van de Mol is de opdrachten saboteren. Zij zorgt er op dat moment voor dat een opdracht slaagt. Als je het over onmols hebt, dan is dit onmols. Prima dat je haar als Mol ziet, ieder zijn eigen tunnel, maar dit zou heel gek zijn op z'n minst. Gekker dan het geval Kees, als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef MolFan het volgende:
[..]
Een keer geld pakken ZEKER in het begin als mol is juist heel slim en zou ik ook zeker doen als ik de mol zou zijn. Het is immers niet verdacht etc.
Ik verdenk ze alle 3 haha dus niet 1 in het bijzonder ofzo maar vreemd is het zeker niet. Saboteren kan later ook wel, nergens staat dat ze dat elke aflevering moeten doen ofzo.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De taak van de Mol is de opdrachten saboteren. Zij zorgt er op dat moment voor dat een opdracht slaagt. Als je het over onmols hebt, dan is dit onmols. Prima dat je haar als Mol ziet, ieder zijn eigen tunnel, maar dit zou heel gek zijn op z'n minst. Gekker dan het geval Kees, als je het mij vraagt.
Dat staat inderdaad nergens, maar je bent toch met me eens dat 1500 pakken terwijl niemand je zou verdenken als je af zou gaan domweg onmols is?quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:04 schreef MolFan het volgende:
[..]
Ik verdenk ze alle 3 haha dus niet 1 in het bijzonder ofzo maar vreemd is het zeker niet. Saboteren kan later ook wel, nergens staat dat ze dat elke aflevering moeten doen ofzo.
Ligt aan de situatie he. Wij zien maar delen van wat er daadwerkelijk gebeurd etcetera. Maar ALS zij de mol is dan komen we er wel achter waarom ze de opdracht liet slagen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat staat inderdaad nergens, maar je bent toch met me eens dat 1500 pakken terwijl niemand je zou verdenken als je af zou gaan domweg onmols is?
Ja precies en die met dat schoolbord is ook een echte mollenhint zoals toen met AnneMarie. Mehhhh het is lastig dit seizoen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:09 schreef Da_Sandman het volgende:
Voorlopig zie ik het in ieder geval maar als aanwijzing dat ze de Mol niet is. De hint met de olifant weegt minder zwaar, maar die is wel erg Mols.
82 in spiegelbeeld kan ook weer gezien worden als 28, de leeftijd van Carolien voordat zij 29 werd tijdens de opnames. Te vergezocht? Wellichtquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:11 schreef Moira. het volgende:
[..]
Kees is ook de enige over uit '82 (wat heel duidelijk in graffiti op de muur stond in aflevering 1, zo duidelijk als 'mollenhints' uit voorgaande jaren in beeld waren).
Je bent minder verdacht en als je toch weet dat er een opdracht komt waarmee je veel geld uit de pot weg kan spelen is het juist een goede mol actie.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De taak van de Mol is de opdrachten saboteren. Zij zorgt er op dat moment voor dat een opdracht slaagt. Als je het over onmols hebt, dan is dit onmols. Prima dat je haar als Mol ziet, ieder zijn eigen tunnel, maar dit zou heel gek zijn op z'n minst. Gekker dan het geval Kees, als je het mij vraagt.
Maar er is toch geen grote geld uit de pot opdracht geweest?quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:42 schreef staticdata het volgende:
[..]
Je bent minder verdacht en als je toch weet dat er een opdracht komt waarmee je veel geld uit de pot weg kan spelen is het juist een goede mol actie.
Jawel de ontwikkelopdrachtquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar er is toch geen grote geld uit de pot opdracht geweest?
Dat heeft de mol niet per se gedaan. De mol heeft van de 7 kokers maar 3 kokers opengemaakt, de andere kandidaten de rest. Mol heeft dus niet 5500 euro laten mislopen, maar slechts het geld wat er in die 3 kokers zou hebben gezeten.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:43 schreef MolFan het volgende:
[..]
Jawel de ontwikkelopdracht6.000 euro
Misschien zat er juist in die kokers wel 80% van het geld? Weten we niet hequote:Op donderdag 28 februari 2013 14:47 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat heeft de mol niet per se gedaan. De mol heeft van de 7 kokers maar 3 kokers opengemaakt, de andere kandidaten de rest. Mol heeft dus niet 5500 euro laten mislopen, maar slechts het geld wat er in die 3 kokers zou hebben gezeten.
Maar dan nog heeft hij niet al dat geld uit de pot gespeeld. Hij heeft slechts 3 kokers met geld van de kandidaten 'ontnomen', de rest hebben de kandidaten voor zichzelf verneukt.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:47 schreef MolFan het volgende:
[..]
Misschien zat er juist in die kokers wel 80% van het geld? Weten we niet he
Aannames weer. Weten we nietquote:Op donderdag 28 februari 2013 14:49 schreef Moira. het volgende:
[..]
Maar dan nog heeft hij niet al dat geld uit de pot gespeeld. Hij heeft slechts 3 kokers met geld van de kandidaten 'ontnomen', de rest hebben de kandidaten voor zichzelf verneukt.
Wel weer zo'n seizoen waar de mol nauwelijks iets hoeft te doen, want de kandidaten zorgen er zelf al wel voor dat er niet veel geld in de pot komt
Uiteraard, alles zijn aannames, we weten niks zeker tot volgende weekquote:Op donderdag 28 februari 2013 14:50 schreef MolFan het volgende:
[..]
Aannames weer. Weten we nietStel dat in die 3 kokers 5.000 euro zat? Dan is dat veel geld om weg te spelen toch? Misschien zat er in de andere totaal slechts 1.000 ofzo. Tevens weten we niet of de mol veel gemolt heeft dat weten we volgende week pas.
Maar de kokeropdracht is denk ik wel een van de sleutelopdrachten.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:51 schreef Moira. het volgende:
[..]
Uiteraard, alles zijn aannames, we weten niks zeker tot volgende week
Zou best kunnenquote:Op donderdag 28 februari 2013 14:51 schreef MolFan het volgende:
[..]
Maar de kokeropdracht is denk ik wel een van de sleutelopdrachten.
Sleutelopdracht wellicht, maar geen geld uit de pot opdracht. Een geen geld in de pot opdracht, dat wel.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:51 schreef MolFan het volgende:
[..]
Maar de kokeropdracht is denk ik wel een van de sleutelopdrachten.
Tuurlijk wel. Stel dat Kees de mol is en er lagen in die winkel nog 5 kokers dan zou hij dus geld uit de pot houden door de kokers zogenaamd niet te vinden enzovoorts.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sleutelopdracht wellicht, maar geen geld uit de pot opdracht. Een geen geld in de pot opdracht, dat wel.
Hij bedoelt dat het geld niet in de pot zat, dus er is niks uitgehaald. Er is alleen geld 'onthouden' van de pot.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:57 schreef MolFan het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Stel dat Kees de mol is en er lagen in die winkel nog 5 kokers dan zou hij dus geld uit de pot houden door de kokers zogenaamd niet te vinden enzovoorts.
Dat is al ontkrachtquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:12 schreef Jivis het volgende:
Ik vind dat 'graven graven graven' dat ik lijk te horen in het introfilmpje, voor Kees in beeld komt, wel erg voor hem als mol pleiten. Die hint is alleen veel te obvious natuurlijk.
Wij zitten hier op dit forum, niet op het WIDM forum.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:14 schreef MolFan het volgende:
[..]
Dat is al ontkrachtzie WIDM forum, hij zegt iets anders dan dat (precieze weet ik niet moet je even zoeken)
Nee maar het is niet graven graven in ieder geval.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:15 schreef Moira. het volgende:
[..]
Wij zitten hier op dit forum, niet op het WIDM forum.
Zoek jij even voor ons, dan?
Dat weet je net zo zeker als de mensen die 'zeker weten' dat er 'graven graven graven' wordt gezegd.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:15 schreef MolFan het volgende:
[..]
Nee maar het is niet graven graven in ieder geval.
Ik weet het zeker omdat ik het gelezen heb maar jullie niet maar roepen random gewoonquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:16 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat weet je net zo zeker als de mensen die 'zeker weten' dat er 'graven graven graven' wordt gezegd.
En ik heb gelezen dat er 'graven graven graven' gezegd wordt, dus daarom weet ik het zeker?quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:16 schreef MolFan het volgende:
[..]
Ik weet het zeker omdat ik het gelezen heb maar jullie niet maar roepen random gewoonAlleen heb ik geen zin om het op te zoeken.
Dat hij in het daadwerkelijke fragment iets anders zegt hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het er zonder reden is in gemonteerd. Dat er in de rest van de intro haast niks gezegd wordt op dat stukje na is ook wel apart.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:14 schreef MolFan het volgende:
[..]
Dat is al ontkrachtzie WIDM forum, hij zegt iets anders dan dat (precieze weet ik niet moet je even zoeken)
Dat is dus een geen geld in de pot opdracht, en niet een geld uit de pot opdracht.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:57 schreef MolFan het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Stel dat Kees de mol is en er lagen in die winkel nog 5 kokers dan zou hij dus geld uit de pot houden door de kokers zogenaamd niet te vinden enzovoorts.
Ik weet niet, maar ik hoor er niet Daniels stem in, en ook niet 'hij gaat, hij gaat, hij gaat'.quote:Citaat van Tomborino:
Zit al bijna vanaf het begin op Kees. Als je namelijk luistert naar de tune in elke aflevering waarin de kandidaten worden voorgesteld hoor je bij Kees: graven graven. Dit wijst naar de mol
Je hoort (en ziet) een fragment van het lasergamen. Als je naar de aflevering van het lasergamen gaat hoor je Daniel roepen 'Hij gaat, hij gaat, hij gaat'. Dit lijkt erg op graven, graven, graven maar is het dus niet.
Doe nou niet zo interessant alsjeblieft. Het geluidsfragment is namelijk uit elkaar gehaald en op slowmotion afgespeeld en dan hoor je duidelijk iets anders.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:17 schreef Moira. het volgende:
[..]
En ik heb gelezen dat er 'graven graven graven' gezegd wordt, dus daarom weet ik het zeker?![]()
Ik weet overigens niks zeker, dat weet ik volgende week pas.
quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:19 schreef MolFan het volgende:
[..]
Doe nou niet zo interessant alsjeblieft.
Zit niet zo triest en neerbuigend te doen omdat je toevallig tienduizend topics hebt doorgelezen waar andere fans hun dubieuze hints tentoonspreidenquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:19 schreef MolFan het volgende:
[..]
Doe nou niet zo interessant alsjeblieft. Het geluidsfragment is namelijk uit elkaar gehaald en op slowmotion afgespeeld en dan hoor je duidelijk iets anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |