abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 februari 2013 @ 20:16:43 #51
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123218726
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:10 schreef DynastyL het volgende:

[..]

Haha, ik behoor niet tot die groep gedoopte mensen hoor. Maar zo kun je de sabbath wel noemen
:) Ohhww okee. Hoe vier je dan de sabbath als ik vragen mag?
pi_123218836
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:16 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  vrijdag 22 februari 2013 @ 20:19:20 #53
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123218857
Ali je had hier gelijk! (doing doing doing, punten voor Ali ;) )

Is alles in de wet en de profeten al vervuld door Jezus? Hoe zit het met deze verzen?

1 Want er zal een Rijsje voortkomen uit den afgehouwen tronk van Isaï, en een Scheut uit zijn wortelen zal Vrucht voortbrengen.
2 En op Hem zal de Geest des HEEREN rusten, de Geest der wijsheid en des verstands, de Geest des raads en der sterkte, de Geest der kennis en der vreze des HEEREN.
3 En Zijn rieken zal zijn in de vreze des HEEREN; en Hij zal naar het gezicht Zijner ogen niet richten; Hij zal ook naar het gehoor Zijner oren niet bestraffen.
4 Maar Hij zal de armen met gerechtigheid richten, en de zachtmoedigen des lands met rechtmatigheid bestraffen; doch Hij zal de aarde slaan met de roede Zijns monds, en met den adem Zijner lippen zal Hij den goddeloze doden.
5 Want gerechtigheid zal de gordel Zijner lendenen zijn; ook zal de waarheid de gordel Zijner lendenen zijn.
6 En de wolf zal met het lam verkeren, en de luipaard bij den geitenbok nederliggen; en het kalf, en de jonge leeuw, en het mestvee te zamen, en een klein jongske zal ze drijven.
7 De koe en de berin zullen te zamen weiden, haar jongen zullen te zamen nederliggen, en de leeuw zal stro eten, gelijk de os.
8 En een zoogkind zal zich vermaken over het hol van een adder; en een gespeend kind zal zijn hand uitsteken in de kuil van den basilisk.
9 Men zal nergens leed doen noch verderven op den gansen berg Mijner heiligheid; want de aarde zal vol van kennis des HEEREN zijn, gelijk de wateren den bodem der zee bedekken.
10 Want het zal geschieden ten zelven dage, dat de heidenen naar den Wortel van Isaï, Die staan zal tot een banier der volken, zullen vragen, en Zijn rust zal heerlijk zijn. Jesaja 11

Wie is het Rijsje denk je? Wie zal richten? Is dit geen messiaanse profetie over Christus' terugkomst? Is die al vervuld?

Hoe zit het met deze?

1 Want ziet, die dag komt, brandende als een oven, dan zullen alle hoogmoedigen, en al wie goddeloosheid doet, een stoppel zijn, en de toekomstige dag zal ze in vlam zetten, zegt de HEERE der heirscharen, Die hun noch wortel, noch tak laten zal.
2 Ulieden daarentegen, die Mijn Naam vreest, zal de Zon der gerechtigheid opgaan, en er zal genezing zijn onder Zijn vleugelen; en gij zult uitgaan, en toenemen, als mestkalveren.
3 En gij zult de goddelozen vertreden; want zij zullen as worden onder de zolen uwer voeten, te dien dage, dien Ik maken zal, zegt de HEERE der heirscharen.
4 Gedenk der wet van Mozes, Mijn knecht, die Ik hem bevolen heb op Horeb aan gans Israël, der inzettingen en rechten.
5 Ziet, Ik zende ulieden den profeet Elia, eer dat die grote en die vreselijke dag des HEEREN komen zal.
6 En hij zal het hart der vaderen tot de kinderen wederbrengen, en het hart der kinderen tot hun vaderen; opdat Ik niet kome, en de aarde met den ban sla. Maleachi 4

En nog zoveel andere profeties over de dag des oordeels en d vestiging van Gods koninkrijk. Is dat allemaal al vervuld door Jezus? Ik denk het niet. Eerlijkheid laat niet toe dat je stelt dat alles in de wet en de profeten al vervuld is, want dat is het niet.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 20:20:43 #54
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123218937
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:18 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat maakt toch niet uit?
Voor een bijbelgelovige niet, de sabbath was slechts een schaduw. Echter puur uit interesse vroeg ik me af hoe zij de sabbath vierde. Toen ik nog een ZDA was was ik altijd bang dat ik iets verkeerds deed op de sabbath en dat ik daardoor niet naar de hemel zou gaan. 8)7
  vrijdag 22 februari 2013 @ 20:26:49 #55
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123219238
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:11 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Mijn observatie is juist dat wetenschap op details er nog wel eens naast zit en zichzelf moet corrigeren. De grote lijnen zijn juist wel redelijk duidelijk tot op een bepaald niveau. Ik vind spiritualiteit dan ook niet verwerpelijk, de wetenschap heeft zeker zijn grenzen met verklaringen;

"God keeps the last answer in Pandora’s box. As long as humans cannot end the endless why’s, God reserves enough room as the strongest proof of God’s existence."
Wu Chi Kay

Dat je je echter uitgaat van de bijbel is voor mij rationeel onverklaarbaar voor iemand die kan nadenken.
Wellicht dat Dr. Desmond Ford je kan inspireren om de bijbel te accepteren als Gods onfeilbare woord.

[youtube][/youtube]
pi_123219549
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:26 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Wellicht dat Dr. Desmond Ford je kan inspireren om de bijbel te accepteren als Gods onfeilbare woord.

[youtube][/youtube]
Ik gebruik liever wat recentere en meer verifieerbare bronnen. Je moet te abstract en symbolisch aan de slag gaan om daadwerkelijk de bijbel toe te passen in de nu begrijpbare realiteit.

Daarbij, iemand die zijn leven lang goed doet en wordt gestraft gaat er bij mijn niet in.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 20:40:39 #57
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123219958
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:33 schreef truthortruth het volgende:
moet te abstract en symbolisch aan de slag gaan om daadwerkelijk de bijbel toe te passen in de nu begrijpbare realiteit.Daarbij, iemand die zijn leven lang goed doet en wordt gestraft gaat er bij mijn niet in.
Iemand die zijn leven lang goed doet hoeft wat mij betreft geen straf te ontvangen. Echter betekent het doen van goede dingen niet dat je naar de hemel kan. Alle mensen zijn in essentie slecht, zelfs de mensen die allerlei goede dingen doen. Relatief bezien kunnen mensen onderling het onderscheid maken tussen "goede" mensen en "slechte" mensen. Vanuit Gods perspectief, die absoluut en perfect is, zijn er alleen maar slechte en minder slechte mensen. Desalniettemin, ben ik God niet. Ik weet niet wie wel en niet naar de hemel gaan. De bijbel leert echter dat redding alleen plaatsvindt als je Jezus accepteert als je redder en ik durf niet te gaan speculeren. Dan zou ik namelijk vanuit mijzelf spreken. Wat ik wel kan beamen is dat ik ervan overtuigd ben dat God rechtvaardig zal oordelen. Als mensen, ondanks hun slechte aard, toch goede dingen proberen te doen etc. Dan weet ik zeker dat God daar rekening mee houdt in het eindoordeel.
pi_123220028
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:16 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

Zoals persoon eronder schreef van het maakt toch niet uit.

Het maakt ook niet uit hoe je het viert. Je gaat naar de kerk en geniet daarna letterlijk van je vrije dag. Geen regels voor geen tv die dag of feestjes. Sommige bidden tot de tien geboden en tot yeshua herbreeuwse naam voor jezus.
Andere doen niets bidden die dag thats it.
Sommige doen niet aan de sabbath
  vrijdag 22 februari 2013 @ 20:50:55 #59
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123220490
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:41 schreef DynastyL het volgende:
letterlijk van je vrije dag. Geen regels voor geen tv die dag of feestjes. Sommige bidden tot de tien geboden en tot yeshua herbreeuwse naam voor jezus. Andere doen niets bidden die dag thats it.
Oke, haha klinkt relaxt. Ik vind het altijd een beetje raar dat veel zevende dags adventisten denken dat als ze de sabbath niet heiligen dat ze dan niet gered zijn. Vanuit dat oogpunt gezien stap je dan af van Gods genade en plaats je jezelf onder de wet van Mozes die niemand kan houden. Als je echter de sabbath viert OMDAT je gered bent, dan is het vieren van de sabbath een mooi eerbetoon aan je schepper. :)
  vrijdag 22 februari 2013 @ 20:57:38 #60
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123220800
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:33 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik gebruik liever wat recentere en meer verifieerbare bronnen. Je moet te abstract en symbolisch aan de slag gaan om daadwerkelijk de bijbel toe te passen in de nu begrijpbare realiteit.

Daarbij, iemand die zijn leven lang goed doet en wordt gestraft gaat er bij mijn niet in.
Er is niks abstracts aan de bijbel. Ik denk dat dit een vooroordeel is dat veel mensen hebben. Laat me je een voorbeeld geven:

Ik had een nachtelijk visioen waarin ik zag hoe de vier winden van de hemel de grote zee in beroering brachten. 3Vier grote dieren rezen op uit de zee, elk met een andere gestalte. 4Het eerste dier leek op een leeuw, maar dan met adelaarsvleugels. Ik zag hoe zijn vleugels werden uitgerukt, hoe het dier werd opgetild, op twee voeten overeind werd gezet als een mens en ook het hart van een mens kreeg. 5Toen verscheen er een tweede dier; het leek op een beer en het had zich half opgericht. Het hield drie ribben tussen de tanden van zijn muil, en het dier werd aangespoord met de woorden: “Sta op, eet veel vlees.” 6Daarna zag ik een ander dier; het leek op een panter, maar dan met vier vogelvleugels op zijn rug, en het had ook vier koppen. Dit dier werd macht toebedeeld. 7Daarna zag ik in mijn nachtelijke visioenen een vierde dier, angstaanjagend, afschrikwekkend en geweldig sterk, met grote ijzeren tanden. Het vrat en vermaalde alles, en wat overbleef vertrapte het met zijn poten. Het verschilde van alle dieren die daarvoor verschenen waren, en het had tien horens. 8Toen ik naar de horens keek zag ik hoe een kleine, nieuwe horen tussen de andere opkwam; drie van de oude horens werden uitgerukt om er plaats voor te maken. En in die horen bevonden zich ogen als mensenogen en een mond vol grootspraak. 9Ik zag dat er tronen werden neergezet en dat er een oude wijze plaatsnam. Zijn kleed was wit als sneeuw, zijn hoofdhaar als zuivere wol. Zijn troon bestond uit vuurvlammen, de wielen uit laaiend vuur. 10Een rivier van vuur welde op en stroomde voor hem uit. Duizend maal duizenden dienden hem, tienduizend maal tienduizenden stonden voor hem. Het hof nam plaats en de boeken werden geopend. 11Ik zag hoe het dier werd gedood vanwege de grootspraak van de horen, ik zag hoe zijn lichaam werd vernietigd en aan de vlammen werd prijsgegeven. 12De andere dieren werd wel hun macht ontnomen, maar hun werd nog enige tijd van leven gegund. 13In mijn nachtelijke visioenen zag ik dat er met de wolken van de hemel iemand kwam die eruitzag als een mens. Hij naderde de oude wijze en werd voor hem geleid. 14Hem werden macht, eer en het koningschap verleend, en alle volken en naties, welke taal zij ook spraken, dienden hem. Zijn heerschappij was een eeuwige heerschappij die nooit ten einde zou komen, zijn koningschap zou nooit te gronde gaan.

15Ik, Daniël, was tot in het diepst van mijn gemoed geraakt; de visioenen die door mijn hoofd gingen brachten mij in verwarring. 16Ik wendde me tot een van de omstanders en vroeg hem naar de ware betekenis van dit alles. Hij gaf mij deze verklaring: 17“Die grote dieren, vier in getal, duiden op vier koningen die uit de aarde zullen opkomen. 18Daarna zullen de heiligen van de hoogste God het koningschap ontvangen, en zij zullen het koningschap altijd behouden – voor eeuwig en altijd.” 19Toen wilde ik de ware betekenis weten van het vierde dier, dat anders was dan alle andere, buitengewoon angstaanjagend met zijn ijzeren tanden en bronzen klauwen, dat alles vrat en vermaalde en wat overbleef met zijn poten vertrapte; 20en de betekenis van de tien horens op zijn kop en van de nieuwe horen die opkwam, waarvoor er drie moesten wijken – de horen met ogen en een mond vol grootspraak die er groter uitzag dan de andere. 21Ik had immers gezien hoe die horen strijd voerde tegen de heiligen en hen overwon, 22totdat de oude wijze kwam, er recht werd verschaft aan de heiligen van de hoogste God en de tijd aanbrak dat de heiligen het koningschap in bezit kregen. 23Hij zei: “Dat vierde dier duidt op een vierde koninkrijk dat op aarde zal komen, anders dan alle andere koninkrijken, en dat de hele aarde zal verslinden, vertrappen en vermorzelen. 24Die tien horens duiden op tien koningen die uit dat koninkrijk zullen opstaan, maar na hen zal een andere opstaan, anders dan alle vorige, en deze zal drie koningen ten val brengen. 25Hij zal in opstand komen tegen de hoogste God, en de heiligen van de hoogste onderdrukken. Hij zal proberen hun feesten en hun wet te veranderen, en zij zullen aan zijn heerschappij zijn overgeleverd voor één tijd, een dubbele tijd en een halve tijd. 26Dan zal het hof plaatsnemen en zal hem zijn heerschappij ontnomen worden, hij zal voor eeuwig verdelgd en vernietigd worden. 27Het koningschap, de heerschappij en de grootheid van alle koninkrijken onder de hemel zullen gegeven worden aan het volk van de heiligen van de hoogste God. Zijn koningschap is een eeuwig koningschap en alle machten zullen hem dienen en gehoorzamen.”

Hier wordt concreet de wereldgeschiedenis voorzegd:

1. Babylon
2. Medo-Perzie
3. Griekenland
4. Rome
5. De opkomst van de kleine hoorn vanuit Rome (de Rooms Katholieke kerk)
6. Gods koninkrijk

Ik kan nu niet alle details behandelen die de accuratie van de profetie aangeven, maar je kan je voorstellen dat het verwonderlijk is dat Daniel dit ten tijde van Babylon had geschreven, vele jaren voordat de profetie werkelijkheid werd.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 21:00:13 #61
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123220959
Dit is een herhaling van de wereldgeschiedenis zoals die in Daniel 2 voorzegd was:

27Daniël antwoordde de koning: ‘Wijzen, bezweerders, magiërs noch toekomstvoorspellers kunnen het mysterie dat de koning wil begrijpen aan hem onthullen. 28Maar er is een God in de hemel die mysteries onthult. Hij heeft koning Nebukadnessar laten weten wat er aan het einde van de tijd zal gebeuren. De droom en de visioenen die tijdens uw slaap in u opkwamen, waren deze: 29Tijdens uw slaap, majesteit, kwamen gedachten bij u op over wat er in de toekomst gebeuren zal; hij die mysteries onthult, heeft u laten weten wat de toekomst zal brengen. 30Dit mysterie is mij onthuld, niet door enige wijsheid die ik op anderen voor zou hebben, maar opdat ik de uitleg aan de koning zou overbrengen en u zou begrijpen wat er in uw hart omgaat. 31U, majesteit, hebt een visioen gehad. U zag een groot beeld. Dat beeld was reusachtig en bezat een prachtige glans. Het stond voor u en de aanblik ervan was afschrikwekkend. 32Het hoofd van het beeld was van zuiver goud, zijn borst en armen waren van zilver, zijn buik en lendenen van brons, 33zijn benen van ijzer, zijn voeten deels van ijzer, deels van leem. 34U zag hoe een steen losraakte, zonder dat er een mensenhand aan te pas kwam, hoe de steen tegen de ijzeren en lemen voeten van het beeld sloeg en ze verbrijzelde. 35Op hetzelfde ogenblik verpulverden het ijzer, leem, brons, zilver en goud. Het werd als kaf op een dorsvloer in de zomer; de wind voerde het mee, totdat er geen spoor meer van te vinden was. Maar de steen die tegen het beeld was geslagen, werd een hoge berg die de hele aarde bedekte.

36Dit was uw droom, en nu zullen wij de koning zeggen wat hij betekent: 37U, majesteit, koning der koningen, aan wie de God van de hemel het koningschap, en macht, kracht en eer heeft verleend, 38aan wiens hand hij de mensen, de dieren van het veld en de vogels van de hemel heeft toevertrouwd, waar zij ook wonen, aan wie hij heerschappij heeft geschonken over allen – u bent dat hoofd van goud! 39Na u zal een ander koninkrijk opkomen, minder machtig dan het uwe, en daarna nog een, van brons, dat zal heersen over de hele aarde. 40Een vierde koninkrijk ten slotte zal hard als ijzer zijn. IJzer verbrijzelt en vermorzelt alles, en net als ijzer dat verplettert, zal het al die andere rijken verbrijzelen en verpletteren. 41U zag dat de voeten en tenen voor een deel uit pottenbakkersleem en voor een deel uit ijzer bestonden; dat betekent dat het koninkrijk verdeeld zal zijn. Het zal iets van de hardheid van ijzer hebben, daarom zag u ijzer voor u, vermengd met kleiachtige leem. 42Dat de tenen en voeten deels van ijzer en deels van leem waren, betekent dat het koninkrijk voor een deel sterk zal zijn, voor een deel broos. 43U zag ijzer vermengd met kleiachtige leem; dat betekent dat die delen zich zullen vermengen in het nageslacht, maar ze zullen zich niet verbinden, zoals ijzer zich niet met leem laat verbinden. 44Maar ten tijde van die koninkrijken zal de God van de hemel een rijk laten opkomen dat nooit te gronde zal gaan en dat nooit op een ander volk zal overgaan. Het zal al die koninkrijken verbrijzelen en vernietigen, maar zelf zal het eeuwig bestaan – 45precies zoals u zag dat er een steen van de berg losraakte zonder dat er een mensenhand aan te pas kwam, en het ijzer, brons, leem, zilver en goud verbrijzelde.
pi_123221174
De wetenschap spreekt het geloof zeker tegen. Alleen al om het gegeven leven en dood. Er is geen tastbaar bewijs van God te vinden. Al maken mensen zelf een verheerlijking via een beeld van Jezus.
Maar wat maakt mensen die spreken tot Jezus, Mohammed of spreken tot hun dode oma anders van elkaar? Ik zie ons als een geheel, terwijl via de Bijbel verschil gemaakt wordt tussen gelovigen en ongelovigen. De wetenschap zorgt dat we er allemaal beter van worden, terwijl de bijbel alleen voor jezelf zorgt.
Want uiteindelijk is alles in deze wereld door mensenhanden aangeraakt en uitgevonden. Denk aan reis naar de maan, computers en transport. Dan kun je wel zeggen dat God daarachter zit, maar iemand kan net zo goed zeggen dat de kabouters, aliens of profeten daarvoor hebben gezorgd. Deze zou je dan ook gelijk moeten geven, omdat niet aan te tonen is dat ze de eigen ervaring en Waarheid niet spreken.

Wat is de reden dat er missionarissen gestuurd worden naar landen waar Jezus niet leeft (in de gedachte en gewetens van de mens)? Kinderen en mensen die nooit van Jezus nooit gehoord hebben, komen ook in de hemel toch? Waarom zou je die deze mensen dan gaan vertellen over Jezus? Zo zorg je toch juist dat mensen in de hel komen? Ik zie het ook als wereld eerste kettingbrief of soort van Trojaans paard. Mensen zegenen of vervloeken elkaar met spreuken en gezegdes en beperken elkaar in hun kunnen en doen. Kan me niet voorstellen dat dat God's wil is.
Daar waar de nood het hoogst is, treft men een camera
pi_123221192
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:57 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

Er is niks abstracts aan de bijbel. Ik denk dat dit een vooroordeel is dat veel mensen hebben. Laat me je een voorbeeld geven:

Ik had een nachtelijk visioen waarin ik zag hoe de vier winden van de hemel de grote zee in beroering brachten. 3Vier grote dieren rezen op uit de zee, elk met een andere gestalte. 4Het eerste dier leek op een leeuw, maar dan met adelaarsvleugels. Ik zag hoe zijn vleugels werden uitgerukt, hoe het dier werd opgetild, op twee voeten overeind werd gezet als een mens en ook het hart van een mens kreeg.
Ik begin nu echt te twijfelen of ik je verkeerd heb ingeschat....
Dit noem je niet abstract? Dit is toch je reinste onzin als je dit letterlijk neemt.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 21:05:49 #64
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123221264
"43U zag ijzer vermengd met kleiachtige leem; dat betekent dat die delen zich zullen vermengen in het nageslacht, maar ze zullen zich niet verbinden, zoals ijzer zich niet met leem laat verbinden."

Het is benoemenswaardig te vermelden dat deze profetie gaat over Europa, het Romeinse Rijk raakte immers verdeeld door de opkomende volksstammen die nu Europa vormen. In de profetie was voorzegd dat Europa altijd verdeeld zal zijn tot de wederkomst van Christus. Veel mensen hebben het proberen te verenigen; Napoleon, Hitler etc. en nu proberen ze het met de EU, maar als de profetie iets zegt dan gebeurt dat zo. Europa zal dus never nooit een superstaat worden met onafhankelijke soevereine bevoegdheden.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 21:06:49 #65
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123221325
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 21:04 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik begin nu echt te twijfelen of ik je verkeerd heb ingeschat....
Dit noem je niet abstract? Dit is toch je reinste onzin als je dit letterlijk neemt.
Hahhaa je moet het visioen wel uitlezen he, het gaat niet om 4 letterlijke dieren _O-
pi_123221392
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 21:06 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Hahhaa je moet het visioen wel uitlezen he, het gaat niet om 4 letterlijke dieren _O-
Maar dat is toch mijn punt, je moet het niet letterlijk nemen. Met als gevolg dat er andere interpretaties aan gegeven kunnen worden, en wie zegt dan dat de jouwe de juiste is!
pi_123221762
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 21:05 schreef wiseguy-23 het volgende:
"43U zag ijzer vermengd met kleiachtige leem; dat betekent dat die delen zich zullen vermengen in het nageslacht, maar ze zullen zich niet verbinden, zoals ijzer zich niet met leem laat verbinden."

Het is benoemenswaardig te vermelden dat deze profetie gaat over Europa, het Romeinse Rijk raakte immers verdeeld door de opkomende volksstammen die nu Europa vormen. In de profetie was voorzegd dat Europa altijd verdeeld zal zijn tot de wederkomst van Christus. Veel mensen hebben het proberen te verenigen; Napoleon, Hitler etc. en nu proberen ze het met de EU, maar als de profetie iets zegt dan gebeurt dat zo. Europa zal dus never nooit een superstaat worden met onafhankelijke soevereine bevoegdheden.
Ik begin je nu echt kwijt te raken, hoe kan je dit in hemelsnaam (no pun intended) zo interpreteren. Dan is er echt iets mis met je gedachtegang.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 21:19:12 #68
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123222065
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 21:14 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik begin je nu echt kwijt te raken, hoe kan je dit in hemelsnaam (no pun intended) zo interpreteren. Dan is er echt iets mis met je gedachtegang.
Ik zei niet voor niets dat ik in dit topic niet op alle details kan ingaan. Echter als je wilt weten wat ik bedoel neem dan is een kijkje hier:

http://www.teachinghearts.org/dre17hdan07.html
pi_123222183
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 21:19 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

Ik zei niet voor niets dat ik in dit topic niet op alle details kan ingaan. Echter als je wilt weten wat ik bedoel neem dan is een kijkje hier:

http://www.teachinghearts.org/dre17hdan07.html
Maar je snapt toch zelf ook wel dat dat een interpretatie is, hoezo is beast een nation. Wie zegt dat god dat er mee bedoelde en niet gewoon beast of iets heel anders.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 21:24:26 #70
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123222325
FF kort uitgelegd:

Eerste beest: leeuw met vleugels

This is Babylon (605/6 - 539 BC) A lion with eagle's wings appeared first. It represented the kingdom of Babylon just like the head of gold.
A winged lion was the official symbol of the Babylonian kingdom and the gates of the city were decorated with lions and dragons.

Lion. The king of beasts. Jeremiah 4: 6-7 refers to Babylon ("from the North") as a lion.
Eagle's Wings. The king of the vultures.
Wings Plucked. Progress was stopped and it would have no access to heaven.

Tweede beest: Beer met drie ribben in zijn bek die op een kant leunt

This is Medo-Persia under Cyrus the Great who conquered Babylon in 539 BC. The conquest is prophetically represented as a lop-sided bear with three ribs in its mouth.
» The Three Ribs. The image of ribs crushed in its mouth points to the bear devouring other animals until they are consumed. A rib represents a nation or tribe. These are the three great conquests that brought the Persians to power. Egypt, Lydia and Babylon formed an alliance but were defeated. 1. Egypt. 568 BC. Amasis II of Egypt suppressed.
2. Lydia. 547 BC. Croesus of Lydia taken prisoner.
3. Babylon. 539 BC. Babylon is occupied. Nabonidus captured.

Raised Up On One Side. At first the Medes and Persians ruled jointly, but later the Persians rose to be the greater power over Astyages of Medes.
Daniel 8: 3, 20 repeats this picture as a ram, identified as Medo-Persia, with one horn higher than the other.

Derde beest; Luipaard met 4 vleugels:

The leopard with four wings and four heads is Greece (331-168 BC).
The third of the world empires was ruled by Alexander the Great (330-323). Under his leadership, the Greeks quickly subdued the world in seven years.
Speed of Conquest. At speeds of 70 mph (112 kph) a cheetah (a spotted cat) is the fastest land animal in the world. So a leopard with four wings on its back represents the speed of conquest.
Four Divisions. The four heads are the division of the kingdom into four parts. On June 11, 323 BC, Alexander the Great died of consumption caused by drunkenness at age 33. However, he did not have a strong heir so the kingdom passed to the Diadochi ("successors") and was eventually divided into four pieces after several wars of succession (323-301 BC).

The Four Divisions of the Greek Empire. .
Cassander (West). Macedonia, Greece. He killed all the royal heirs and was killed by Lysimachus in 288 BC.
Lysimachus (North). Thrace, Asia Minor (323-281 BC). He was killed by Seleucius.
Seleucius (East). Babylon, Persia and Syria (312-280 BC)
Ptolemy (South). Egypt and Palestine (323-285 BC)

Vierde beest: is duidelijk Rome etc. ik kan nu niet op alle details ingaan, is ook wel erg off-topic btw. ;)
pi_123222363
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:15 schreef wiseguy-23 het volgende:
Ali als je dit leest, ik denk dat ik een verklaring heb voor Matteus 5, ik denk dat de waarheid ertussenin lag. Gelovigen zijn niet langer onder de wet, maar ongelovigen zijn wel onder de wet. Bedankt voor je bijdrage aan dit belangrijke inzicht, ik was zelf ook een beetje in de war met Matteus 5, aan de ene kant zijn we namelijk niet langer onder de wet maar onder genade, en aan de andere kant staat de wet nog steeds.
Zit toevallig net te lezen. En ja, je hebt m door: de ongelovigen zijn onder de wet, maar de gelovigen zijn niet onder de wet.

Maar nu de vraag: waarom zijn gelovigen niet onder de wet? (ik heb t meerdere malen aangehaald maar t is blijkbaar niet doorgedrongen en dat maakt niet uit).

quote:
Echter heb ik wel 10 miljoen procent gelijk dat de leer van het onderzoekend oordeel onbijbels en onhoudbaar is. :s)
Daar komen we nog op terug. Laten we de dingen stap voor stap doen. Het blijkt nu dat lappen tekst weinig opleveren.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 21:25:40 #72
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123222383
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 21:21 schreef truthortruth het volgende:
is beast een nation. Wie zegt dat god dat er mee bedoelde en niet gewoon beast of iets heel anders.
Als je de profetie leest dan lees je dat het om wereldrijken gaat, niet om letterlijke dieren, dat zou ook wel erg idioot wezen niet? ;)
  vrijdag 22 februari 2013 @ 21:26:23 #73
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123222432
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 21:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Zit toevallig net te lezen. En ja, je hebt m door: de ongelovigen zijn onder de wet, maar de gelovigen zijn niet onder de wet.

Maar nu de vraag: waarom zijn gelovigen niet onder de wet? (ik heb t meerdere malen aangehaald maar t is blijkbaar niet doorgedrongen en dat maakt niet uit).

[..]

Daar komen we nog op terug. Laten we de dingen stap voor stap doen. Het blijkt nu dat lappen tekst weinig opleveren.
Je hebt gelijk, ben ff pizza eten :Y
pi_123222545
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 21:25 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Als je de profetie leest dan lees je dat het om wereldrijken gaat, niet om letterlijke dieren, dat zou ook wel erg idioot wezen niet? ;)
Het is al idioot om een profetie te geloven.
pi_123222840
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 21:21 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar je snapt toch zelf ook wel dat dat een interpretatie is, hoezo is beast een nation. Wie zegt dat god dat er mee bedoelde en niet gewoon beast of iets heel anders.
7 Deze grote dieren, die vier zijn, zijn vier koningen, die uit de aarde opstaan zullen.

23 Hij zeide aldus: Het vierde dier zal het vierde rijk op aarde zijn, dat verscheiden zal zijn van al die rijken, en het zal de ganse aarde opeten, en het zal dezelve vertreden, en het zal ze verbrijzelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')