quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:10 schreef DynastyL het volgende:
[..]
Haha, ik behoor niet tot die groep gedoopte mensen hoor. Maar zo kun je de sabbath wel noemen
Dat maakt toch niet uit?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:16 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]Ohhww okee. Hoe vier je dan de sabbath als ik vragen mag?
Voor een bijbelgelovige niet, de sabbath was slechts een schaduw. Echter puur uit interesse vroeg ik me af hoe zij de sabbath vierde. Toen ik nog een ZDA was was ik altijd bang dat ik iets verkeerds deed op de sabbath en dat ik daardoor niet naar de hemel zou gaan.quote:
Wellicht dat Dr. Desmond Ford je kan inspireren om de bijbel te accepteren als Gods onfeilbare woord.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:11 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Mijn observatie is juist dat wetenschap op details er nog wel eens naast zit en zichzelf moet corrigeren. De grote lijnen zijn juist wel redelijk duidelijk tot op een bepaald niveau. Ik vind spiritualiteit dan ook niet verwerpelijk, de wetenschap heeft zeker zijn grenzen met verklaringen;
"God keeps the last answer in Pandora’s box. As long as humans cannot end the endless why’s, God reserves enough room as the strongest proof of God’s existence."
Wu Chi Kay
Dat je je echter uitgaat van de bijbel is voor mij rationeel onverklaarbaar voor iemand die kan nadenken.
Ik gebruik liever wat recentere en meer verifieerbare bronnen. Je moet te abstract en symbolisch aan de slag gaan om daadwerkelijk de bijbel toe te passen in de nu begrijpbare realiteit.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:26 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Wellicht dat Dr. Desmond Ford je kan inspireren om de bijbel te accepteren als Gods onfeilbare woord.
[youtube][/youtube]
Iemand die zijn leven lang goed doet hoeft wat mij betreft geen straf te ontvangen. Echter betekent het doen van goede dingen niet dat je naar de hemel kan. Alle mensen zijn in essentie slecht, zelfs de mensen die allerlei goede dingen doen. Relatief bezien kunnen mensen onderling het onderscheid maken tussen "goede" mensen en "slechte" mensen. Vanuit Gods perspectief, die absoluut en perfect is, zijn er alleen maar slechte en minder slechte mensen. Desalniettemin, ben ik God niet. Ik weet niet wie wel en niet naar de hemel gaan. De bijbel leert echter dat redding alleen plaatsvindt als je Jezus accepteert als je redder en ik durf niet te gaan speculeren. Dan zou ik namelijk vanuit mijzelf spreken. Wat ik wel kan beamen is dat ik ervan overtuigd ben dat God rechtvaardig zal oordelen. Als mensen, ondanks hun slechte aard, toch goede dingen proberen te doen etc. Dan weet ik zeker dat God daar rekening mee houdt in het eindoordeel.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:33 schreef truthortruth het volgende:
moet te abstract en symbolisch aan de slag gaan om daadwerkelijk de bijbel toe te passen in de nu begrijpbare realiteit.Daarbij, iemand die zijn leven lang goed doet en wordt gestraft gaat er bij mijn niet in.
Zoals persoon eronder schreef van het maakt toch niet uit.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:16 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]Ohhww okee. Hoe vier je dan de sabbath als ik vragen mag?
Oke, haha klinkt relaxt. Ik vind het altijd een beetje raar dat veel zevende dags adventisten denken dat als ze de sabbath niet heiligen dat ze dan niet gered zijn. Vanuit dat oogpunt gezien stap je dan af van Gods genade en plaats je jezelf onder de wet van Mozes die niemand kan houden. Als je echter de sabbath viert OMDAT je gered bent, dan is het vieren van de sabbath een mooi eerbetoon aan je schepper.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:41 schreef DynastyL het volgende:
letterlijk van je vrije dag. Geen regels voor geen tv die dag of feestjes. Sommige bidden tot de tien geboden en tot yeshua herbreeuwse naam voor jezus. Andere doen niets bidden die dag thats it.
Er is niks abstracts aan de bijbel. Ik denk dat dit een vooroordeel is dat veel mensen hebben. Laat me je een voorbeeld geven:quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:33 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik gebruik liever wat recentere en meer verifieerbare bronnen. Je moet te abstract en symbolisch aan de slag gaan om daadwerkelijk de bijbel toe te passen in de nu begrijpbare realiteit.
Daarbij, iemand die zijn leven lang goed doet en wordt gestraft gaat er bij mijn niet in.
Ik begin nu echt te twijfelen of ik je verkeerd heb ingeschat....quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:57 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Er is niks abstracts aan de bijbel. Ik denk dat dit een vooroordeel is dat veel mensen hebben. Laat me je een voorbeeld geven:
Ik had een nachtelijk visioen waarin ik zag hoe de vier winden van de hemel de grote zee in beroering brachten. 3Vier grote dieren rezen op uit de zee, elk met een andere gestalte. 4Het eerste dier leek op een leeuw, maar dan met adelaarsvleugels. Ik zag hoe zijn vleugels werden uitgerukt, hoe het dier werd opgetild, op twee voeten overeind werd gezet als een mens en ook het hart van een mens kreeg.
Hahhaa je moet het visioen wel uitlezen he, het gaat niet om 4 letterlijke dierenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:04 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik begin nu echt te twijfelen of ik je verkeerd heb ingeschat....
Dit noem je niet abstract? Dit is toch je reinste onzin als je dit letterlijk neemt.
Maar dat is toch mijn punt, je moet het niet letterlijk nemen. Met als gevolg dat er andere interpretaties aan gegeven kunnen worden, en wie zegt dan dat de jouwe de juiste is!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:06 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Hahhaa je moet het visioen wel uitlezen he, het gaat niet om 4 letterlijke dieren
Ik begin je nu echt kwijt te raken, hoe kan je dit in hemelsnaam (no pun intended) zo interpreteren. Dan is er echt iets mis met je gedachtegang.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:05 schreef wiseguy-23 het volgende:
"43U zag ijzer vermengd met kleiachtige leem; dat betekent dat die delen zich zullen vermengen in het nageslacht, maar ze zullen zich niet verbinden, zoals ijzer zich niet met leem laat verbinden."
Het is benoemenswaardig te vermelden dat deze profetie gaat over Europa, het Romeinse Rijk raakte immers verdeeld door de opkomende volksstammen die nu Europa vormen. In de profetie was voorzegd dat Europa altijd verdeeld zal zijn tot de wederkomst van Christus. Veel mensen hebben het proberen te verenigen; Napoleon, Hitler etc. en nu proberen ze het met de EU, maar als de profetie iets zegt dan gebeurt dat zo. Europa zal dus never nooit een superstaat worden met onafhankelijke soevereine bevoegdheden.
Ik zei niet voor niets dat ik in dit topic niet op alle details kan ingaan. Echter als je wilt weten wat ik bedoel neem dan is een kijkje hier:quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:14 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik begin je nu echt kwijt te raken, hoe kan je dit in hemelsnaam (no pun intended) zo interpreteren. Dan is er echt iets mis met je gedachtegang.
Maar je snapt toch zelf ook wel dat dat een interpretatie is, hoezo is beast een nation. Wie zegt dat god dat er mee bedoelde en niet gewoon beast of iets heel anders.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:19 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Ik zei niet voor niets dat ik in dit topic niet op alle details kan ingaan. Echter als je wilt weten wat ik bedoel neem dan is een kijkje hier:
http://www.teachinghearts.org/dre17hdan07.html
Zit toevallig net te lezen. En ja, je hebt m door: de ongelovigen zijn onder de wet, maar de gelovigen zijn niet onder de wet.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:15 schreef wiseguy-23 het volgende:
Ali als je dit leest, ik denk dat ik een verklaring heb voor Matteus 5, ik denk dat de waarheid ertussenin lag. Gelovigen zijn niet langer onder de wet, maar ongelovigen zijn wel onder de wet. Bedankt voor je bijdrage aan dit belangrijke inzicht, ik was zelf ook een beetje in de war met Matteus 5, aan de ene kant zijn we namelijk niet langer onder de wet maar onder genade, en aan de andere kant staat de wet nog steeds.
Daar komen we nog op terug. Laten we de dingen stap voor stap doen. Het blijkt nu dat lappen tekst weinig opleveren.quote:Echter heb ik wel 10 miljoen procent gelijk dat de leer van het onderzoekend oordeel onbijbels en onhoudbaar is.![]()
Als je de profetie leest dan lees je dat het om wereldrijken gaat, niet om letterlijke dieren, dat zou ook wel erg idioot wezen niet?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:21 schreef truthortruth het volgende:
is beast een nation. Wie zegt dat god dat er mee bedoelde en niet gewoon beast of iets heel anders.
Je hebt gelijk, ben ff pizza etenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zit toevallig net te lezen. En ja, je hebt m door: de ongelovigen zijn onder de wet, maar de gelovigen zijn niet onder de wet.
Maar nu de vraag: waarom zijn gelovigen niet onder de wet? (ik heb t meerdere malen aangehaald maar t is blijkbaar niet doorgedrongen en dat maakt niet uit).
[..]
Daar komen we nog op terug. Laten we de dingen stap voor stap doen. Het blijkt nu dat lappen tekst weinig opleveren.
Het is al idioot om een profetie te geloven.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:25 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Als je de profetie leest dan lees je dat het om wereldrijken gaat, niet om letterlijke dieren, dat zou ook wel erg idioot wezen niet?
7 Deze grote dieren, die vier zijn, zijn vier koningen, die uit de aarde opstaan zullen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:21 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar je snapt toch zelf ook wel dat dat een interpretatie is, hoezo is beast een nation. Wie zegt dat god dat er mee bedoelde en niet gewoon beast of iets heel anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |