abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123216043
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:04 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Gevoel speelt geen enkele rol. Het gaat me puur om de waarheid. ;)
En waar haal je die waarheid dan vandaan, uit jezelf of uit geschriften?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  vrijdag 22 februari 2013 @ 19:16:39 #27
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123216101
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:14 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En waar haal je die waarheid dan vandaan, uit jezelf of uit geschriften?
De 66 boeken die in de loop van duizenden jaren geschreven zijn en een consistente onfeilbare eenheid vormen. :) De bijbel is Gods adem uitgedrukt in woorden. Je moet er alleen beetje "feel" voor krijgen hoe het allemaal in elkaar steekt. Ik kan elke christen (of niet-christen) aanraden deze site eens te bezoeken. Hier zullen veel vragen niet onbeantwoord blijven:

http://www.gotquestions.org/Nederlands/
pi_123216113
-lap tekst-

De gekste verklaringen van goed en slecht. Als Goed zou je toch meer duidelijk kunnen zijn en kunnen verklaren waarom iets Goed is.

Als je gelooft wordt je vrijgesproken. Komt bij mij over als Bush ooit zei: You're either with us, or against us. En als je het zo allemaal leest, heeft de duivel meer zielen in zijn macht dan Jezus. Iedereen zondigt namelijk. En dat mag dus, zolang je maar alles opbiecht? Lekker makkelijk.

Het gekke is ook dat er heel veel goede mensen op de aarde zijn, die nooit over Jezus hebben gehoord. Dus hoe kun je dan zeggen dat dat allemaal door de heilige boeken is gekomen. Het goede zit in iedereen en het slechte zit in iedereen.

Er zitten dus ook moordenaars en verkrachters in de hemel. Lijkt me echt verschrikkelijk om daar de hemel mee te moeten delen.
Daar waar de nood het hoogst is, treft men een camera
  vrijdag 22 februari 2013 @ 19:20:30 #29
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123216236
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:17 schreef Sjeenkske het volgende:
-lap tekst-

De gekste verklaringen van goed en slecht. Als Goed zou je toch meer duidelijk kunnen zijn en kunnen verklaren waarom iets Goed is.

Als je gelooft wordt je vrijgesproken. Komt bij mij over als Bush ooit zei: You're either with us, or against us. En als je het zo allemaal leest, heeft de duivel meer zielen in zijn macht dan Jezus. Iedereen zondigt namelijk. En dat mag dus, zolang je maar alles opbiecht?

Er zitten dus ook moordenaars en verkrachters in de hemel. Lijkt me echt verschrikkelijk om daar de hemel mee te moeten delen.
Nope, zo steekt het niet inelkaar. Als je oprecht gelooft betekent het dat je een besneden hart krijgt. De Heilige Geest werkt dan in je om je een nieuw mens te maken, vandaar dat christenen zichzelf ook wel wedergeboren noemen. Iedereen die oprecht gelooft zal niet moorden en verkrachten etc. Alhoewel Gods genade voor iedereen gelijk toegangkelijk is. Dus zelfs de gruwelijke Ustasha uit Kroatie, indien ze zich zouden bekeren, zouden wedergeboren kunnen worden. Echter heb je gelijk dat veruit het grootste deel van de wereld zich wetend of onwetend achter de duivel heeft geschaard en daarmee zichzelf deelgenoot heeft gemaakt van de komende vernietiging in het eindoordeel.

Bekeren betekent ook niet stoppen met zondigen, bekeren betekent te gaan geloven in Jezus. En als je gelooft in Jezus ontvang je het eeuwige leven om niet. Dat is toch geweldig nieuws?
pi_123216271
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:16 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
De 66 boeken die in de loop van duizenden jaren geschreven zijn en een consistente onfeilbare eenheid vormen. :)
Dit is aantoonbaar een leugen, dat verwacht je niet van een godvrezende.
quote:
De bijbel is Gods adem uitgedrukt in woorden. Je moet er alleen beetje "feel" voor krijgen hoe het allemaal in elkaar steekt. Ik kan elke christen (of niet-christen) aanraden deze site eens te bezoeken. Hier zullen veel vragen niet onbeantwoord blijven:

http://www.gotquestions.org/Nederlands/
Je bent iemand die in staat is na te denken en dan kom je met teksten als 'De bijbel is gods adem uitgedrukt in woorden'....Dat is gewoon hetzelfde als hocus pocus gebrabbel.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 19:23:04 #31
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123216330
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:21 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dit is aantoonbaar een leugen, dat verwacht je niet van een godvrezende.

[..]

Je bent iemand die in staat is na te denken en dan kom je met teksten als 'De bijbel is gods adem uitgedrukt in woorden'....Dat is gewoon hetzelfde als hocus pocus gebrabbel.
Iedereen is vrij om te geloven wat hij/zij wil. ;) Geloof is een individueel iets. ;)

Wat ik probeerde te zeggen, is dat mensen niet vanuit zichzelf geschreven hebben, maar bewogen werden door de Heilige Geest om een perfect getuigenis na te laten.
pi_123216353
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:20 schreef wiseguy-23 het volgende:
Echter heb je gelijk dat veruit het grootste deel van de wereld zich wetend of onwetend achter de duivel heeft geschaard en daarmee zichzelf deelgenoot heeft gemaakt van de komende vernietiging in het eindoordeel.
En wat zijn de regels van die duivel dan, dat ik me daar onwetend achterschaar. Ik probeer een goed mens te zijn, maar ik vind religie echt complete aantoonbare onzin.
pi_123216397
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:23 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Iedereen is vrij om te geloven wat hij/zij wil. ;) Geloof is een individueel iets. ;)
Ik zal je niet dwingen om iets te geloven. Maar ik voel mij vrij om er kritiek op te uiten (met goede reden).
  vrijdag 22 februari 2013 @ 19:27:11 #34
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123216492
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:23 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En wat zijn de regels van die duivel dan, dat ik me daar onwetend achterschaar. Ik probeer een goed mens te zijn, maar ik vind religie echt complete aantoonbare onzin.
Je hebt gelijk dat religie onzin is. Het christelijk GELOOF daarentegen is geen religie. Het geloof bestaat niet uit riten, gewoontes, dingen die je moet doen om naar de hemel te gaan. Integendeel, het enige wat je hoeft te doen is te geloven in Jezus. Daarna neemt de Heilige Geest je leven over om je te transformeren tot een nieuw mens. Dit is altijd het resultaat van redding. Je hoeft dus ook helemaal niet lid te zijn van een kerk, goede werken te doen etc. In de bijbel staat dat God al onze werken als afval beschouwd. Wij kunnen niet door goede werken in de hemel komen. Alleen het bijbelse geloof leert dat redding plaats vindt door geloof alleen. Alle andere religies leren dat ze iets moeten doen om gered te worden. Er zijn dus in feite maar twee "religies" in de wereld. Eentje van God en eentje van de duivel. ;)
pi_123216716
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:27 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat religie onzin is. Het christelijk GELOOF daarentegen is geen religie. Het geloof bestaat niet uit riten, gewoontes, dingen die je moet doen om naar de hemel te gaan. Integendeel, het enige wat je hoeft te doen is te geloven in Jezus.
Maar geloven is al een handeling, een overgave, je moet er iets voor doen, het komt niet vanzelf. Ik kan hier dagen, maanden, jaren op een stoel zitten wachten maar geloven zal ik niet.
quote:
Daarna neemt de Heilige Geest je leven over om je te transformeren tot een nieuw mens. Dit is altijd het resultaat van redding. Je hoeft dus ook helemaal niet lid te zijn van een kerk, goede werken te doen etc
Maar het blijft een keuze.
quote:
. In de bijbel staat dat God al onze werken als afval beschouwd. Wij kunnen niet door goede werken in de hemel komen. Alleen het bijbelse geloof leert dat redding plaats vindt door geloof alleen. Alle andere religies leren dat ze iets moeten doen om gered te worden. Er zijn dus in feite maar twee "religies" in de wereld. Eentje van God en eentje van de duivel. ;)
Ik vind het nogal wat dat je dus kiest voor iets dat de meest verschrikkelijke mensen op deze wereld vergeeft alleen omdat ze geloven, maar tot een duivel zou veroordelen terwijl die mensen alleen maar goede dingen hebben gedaan zonder te geloven.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 19:34:55 #36
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123216813
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:24 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik zal je niet dwingen om iets te geloven. Maar ik voel mij vrij om er kritiek op te uiten (met goede reden).
Tuurlijk, en zo hoort het ook! God is helemaal 100 procent voor openheid, onafhankelijkheid, studie met behulp van een open geest, het benaderen van kwesties vanuit verschillende perspectieven. God zegt in feite, kom maar op! Test alles aan de hand van de bijbel! Zo heb ik het in de loop der jaren ook gedaan. Ik heb me niet alleen verdiept in de protestantse zijde van het verhaal. Ik heb me ook verdiept in de argumenten van atheisten, Dawkins etc. etc. Ik kom tot de conclusie dat de bijbel victorious is in alle opzichten. Ik weet dat ik hiermee tegen de stroming inga. Mensen zijn dan geneigd te denken dat ik in sprookjes geloof etc. dat ik de werkelijkheid niet kan rijmen met de bijbel. Het tegengestelde is echter waar, de bijbel plaatst alles in perspectief. Nogmaals kan ik je die site aanraden. Als je een beetje bekend bent met de basisprincipes kan je van daaruit verder bouwen. Jezus plaatsvervanger, de Heilige Geest, is er om ons tot de volledige waarheid te leiden. Wat je tegenwoordig ziet is dat er na de reformatie een contra-reformatie op gang was gebracht. Maar wat we tegenwoordig zien is dat het bijbelse geloof weer naar de voorgrond komt. Welliswaar zijn niet alle gelovigen het eens over bepaalde kwesties maar ik zie een duidelijke convergentie zowel aan de kant van het ware geloof als de kant van de religies van deze wereld. Ik kan dat nu niet in een forum uitleggen, is te veelomvattend allemaal. Ik hoop je alleen aan te kunnen sporen je eens eventjes te verdiepen in de andere zijde van het verhaal. ;)
pi_123216857
Christenen zijn dus mensen die alle algemene voorwaarden en handleidingen lezen voordat ze gebruik gaan maken van het leven.

Waarom leef je niet zoals ieder ander, door zelf te ervaren en te leren. Daar leer je veel meer door dan alleen in een boek dat geschreven is door mensen.

Ik vind het erg hard van christenen dat ze anderen gaan veroordelen en zeggen dat het slechte mensen zijn, terwijl hun onderbuik gevoel zegt dat ze goed bezig zijn. En zelfs van Jezus mag je een brood stelen als het echt niet anders kan. Dus wie ben jij om andere mensen te gaan zeggen of ze iets goeds of slechts doen. Soms hebben mensen geen andere keuze. Door schade en schande wordt men wijs, maar christenen worden wijs door een boek.

Christenen zijn zo creatief met zinnen ombuigen en achter iedere zin, amen, halleluja en God neer te zetten. Het is een oneindige spiraal die niemand kan ontkrachten, noch kan erkennen. Dus moeten we het maar aannemen als waar?

Als we alle onzekerheden moesten aannemen als waar en als een proef van God, of een verleiding van de Duivel, dan ligt het dus nooit aan de mens.

Wat is ook zo raar is, is dat mensen op de wereldbol terechtkomen en dan meteen ervanuit gaan dat er hierna nog iets komt. Waarom haal je niet het maximale uit het leven ipv je helemaal te richten tot je schepper. Zo verpest je toch je hele leven. Het is toch een raar gegeven dat God je maakt (zonder enig bewijs) en dat je hem moet blijven eren, doe je dat niet, dan wordt je verbannen.

Zelfde als dat je een proefwerk maakt over dingen die je niet geleerd hebt van je leraar. Dan verwijt je dat toch ook aan de leraar? Hij zou ons dan toch moeten sturen.

Ik geloof in de goedheid van de mens, daar komt geen god aan te pas.
Daar waar de nood het hoogst is, treft men een camera
  vrijdag 22 februari 2013 @ 19:43:11 #38
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123217163
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:32 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar geloven is al een handeling, een overgave, je moet er iets voor doen, het komt niet vanzelf. Ik kan hier dagen, maanden, jaren op een stoel zitten wachten maar geloven zal ik niet.

[..]

Maar het blijft een keuze.

[..]

Ik vind het nogal wat dat je dus kiest voor iets dat de meest verschrikkelijke mensen op deze wereld vergeeft alleen omdat ze geloven, maar tot een duivel zou veroordelen terwijl die mensen alleen maar goede dingen hebben gedaan zonder te geloven.
Geloof zonder werken is idd dood. Je moet namelijk wel echt geloven en niet doen alsof je gelooft. Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen is God vragen " God als u echt bent dan zult u zich aan mij moeten openbaren anders zal ik simpelweg nooit kunnen geloven". God is dan bij machte om je verder te leiden. ;)

Ik snap wel dat je zo een gevoel hebt voor rechtvaardigheid. Vanuit God bezien zijn alle mensen slecht. Dit wordt duidelijk als we ons realiseren dat de wet van Mozes perfectie vereist die wij geen van allen bezitten. Niemand verdiend het dus om naar de hemel te gaan. God zegt als we op 1 puntje van de wet struikelen hebben we de gehele wet gebroken. Natuurlijk is er een onderscheid in ernst van daden. Ik kan je ook verzekeren dat een simpele dief een veel lichtere straf ontvangt dan een massamoordenaar. Echter als een mens zich oprecht bekeerd heeft, dan is de oude mens gestorven, er is dan niemand meer om te veroordelen. Daarom is het evangelie zo ontzettend belangrijk, het kan mensen op eenvoudige wijze redden. En overal in de wereld zie je dat dit evangelie onder vuur ligt. Niet alleen spiritisme maar vooral uit de protestantse wereld zelf zijn er nu ontzettend veel dwaalleraren. Daarom kan ik alleen maar iedereen aanraden om zelf op individuele basis de bijbel te bestuderen en zelf te geloven. Daarmee voorkom je dat je besmet raakt met de dwaalleer in de christelijke wereld. Bij religie zijn er namelijk altijd onzuivere intenties mee gemoeid. Macht corrumpeert enorm, kijk bijvoorbeeld maar eens naar de verschrikkelijke misdaden die het pausdom in het verleden heeft begaan.

Enfin, ik wou je nog een video laten zien die aantoont hoe genadig God is. Als God een oorlogsmisdadiger die kindjes aan de duivel offerde kan vergeten, dan weet je hoe genadig God wel niet is voor hun die zich bekeren.

[youtube][/youtube]
pi_123217179
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:34 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

Tuurlijk, en zo hoort het ook! God is helemaal 100 procent voor openheid, onafhankelijkheid, studie met behulp van een open geest, het benaderen van kwesties vanuit verschillende perspectieven. God zegt in feite, kom maar op! Test alles aan de hand van de bijbel! Zo heb ik het in de loop der jaren ook gedaan. Ik heb me niet alleen verdiept in de protestantse zijde van het verhaal. Ik heb me ook verdiept in de argumenten van atheisten, Dawkins etc. etc. Ik kom tot de conclusie dat de bijbel victorious is in alle opzichten. Ik weet dat ik hiermee tegen de stroming inga. Mensen zijn dan geneigd te denken dat ik in sprookjes geloof etc. dat ik de werkelijkheid niet kan rijmen met de bijbel. Het tegengestelde is echter waar, de bijbel plaatst alles in perspectief. Nogmaals kan ik je die site aanraden. Als je een beetje bekend bent met de basisprincipes kan je van daaruit verder bouwen. Jezus plaatsvervanger, de Heilige Geest, is er om ons tot de volledige waarheid te leiden. Wat je tegenwoordig ziet is dat er na de reformatie een contra-reformatie op gang was gebracht. Maar wat we tegenwoordig zien is dat het bijbelse geloof weer naar de voorgrond komt. Welliswaar zijn niet alle gelovigen het eens over bepaalde kwesties maar ik zie een duidelijke convergentie zowel aan de kant van het ware geloof als de kant van de religies van deze wereld. Ik kan dat nu niet in een forum uitleggen, is te veelomvattend allemaal. Ik hoop je alleen aan te kunnen sporen je eens eventjes te verdiepen in de andere zijde van het verhaal. ;)
Ik ben christelijk opgevoed/opgeleid en ken de grondbeginselen. Tevens ben ik bekend met de vele discussies over de waarheid van de bijbel.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik aan je rationaliteit begin te twijfelen als je zegt dat de bijbel victorious is in alle opzichten. Dat is deze alleen als je de vertalingen en teksten op een wijze interpreteert waardoor ze niet in conflict komen met wetenschappelijke feiten. Met andere woorden, je moet voor jezelf een weg vinden waarop dit past binnen de kaders die de huidige realiteit scheppen.

Dat was een paar honderd jaar geleden een stuk eenvoudiger, maar nu zijn we een stuk verder in het begrijpen van de realiteit en kunnen we experimenten uitvoeren op de rand van de realiteit zoals we deze begrijpen (LHC). En dat zijn de uiterste grenzen, de overige kennis die we nu nog ontberen binnen deze grenzen zijn slechts details en hoef je geen briljant iemand voor te zijn om deze details in te kunnen vullen.
pi_123217287
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:43 schreef wiseguy-23 het volgende:
Enfin, ik wou je nog een video laten zien die aantoont hoe genadig God is. Als God een oorlogsmisdadiger die kindjes aan de duivel offerde kan vergeten, dan weet je hoe genadig God wel niet is voor hun die zich bekeren.
Jij doet alsof dat een goed iets is.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 19:51:25 #41
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123217538
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:35 schreef Sjeenkske het volgende:
Christenen zijn dus mensen die alle algemene voorwaarden en handleidingen lezen voordat ze gebruik gaan maken van het leven.

Waarom leef je niet zoals ieder ander, door zelf te ervaren en te leren. Daar leer je veel meer door dan alleen in een boek dat geschreven is door mensen.

Ik vind het erg hard van christenen dat ze anderen gaan veroordelen en zeggen dat het slechte mensen zijn, terwijl hun onderbuik gevoel zegt dat ze goed bezig zijn. En zelfs van Jezus mag je een brood stelen als het echt niet anders kan. Dus wie ben jij om andere mensen te gaan zeggen of ze iets goeds of slechts doen. Soms hebben mensen geen andere keuze. Door schade en schande wordt men wijs, maar christenen worden wijs door een boek.

Christenen zijn zo creatief met zinnen ombuigen en achter iedere zin, amen, halleluja en God neer te zetten. Het is een oneindige spiraal die niemand kan ontkrachten, noch kan erkennen. Dus moeten we het maar aannemen als waar?

Als we alle onzekerheden moesten aannemen als waar en als een proef van God, of een verleiding van de Duivel, dan ligt het dus nooit aan de mens.

Wat is ook zo raar is, is dat mensen op de wereldbol terechtkomen en dan meteen ervanuit gaan dat er hierna nog iets komt. Waarom haal je niet het maximale uit het leven ipv je helemaal te richten tot je schepper. Zo verpest je toch je hele leven. Het is toch een raar gegeven dat God je maakt (zonder enig bewijs) en dat je hem moet blijven eren, doe je dat niet, dan wordt je verbannen.

Zelfde als dat je een proefwerk maakt over dingen die je niet geleerd hebt van je leraar. Dan verwijt je dat toch ook aan de leraar? Hij zou ons dan toch moeten sturen.

Ik geloof in de goedheid van de mens, daar komt geen god aan te pas.
Vanuit bijbels perspectief zijn alle mensen slecht, dus jij, maar ook zeker ik! Vanuit mijzelf ben ik absoluut niet goed. Zonder God heb ik geen geduld, ben ik agressief, ga ik alleen maar achter chickies aan enzo. Dat is wie ik ben zonder God. Bijbelse christenen veroordelen ook zeker niemand, dat is godslastering. Mensen hebben niet het recht een oordeel te vellen over de medemens.

Desalniettemin ik kan begrijpen dat je zo denkt. Ik denk dat het ook deels komt omdat het bijbelse geloof in de wereld bijna nergens meer puur te vinden is. Dit is niet verwonderlijk:

13Toen de draak zag dat hij op de aarde gegooid was, achtervolgde hij de vrouw die een zoon gebaard had. 14Maar de vrouw kreeg de twee vleugels van de grote adelaar om naar haar plaats in de woestijn te vliegen, waar gedurende een tijd en twee tijden en een halve tijd voor haar gezorgd zou worden, buiten het bereik van de slang. 15Toen spuwde de slang een stroom water als een rivier achter de vrouw aan om haar daarin mee te sleuren. 16Maar de aarde schoot haar te hulp: de aarde sperde haar mond open en dronk de rivier op die de draak had uitgespuwd. 17De draak was woedend op de vrouw en ging weg om strijd te leveren met de rest van haar nageslacht, met allen die zich aan Gods geboden houden en bij het getuigenis van Jezus blijven.

Een vrouw in de bijbel vertegenwoordigt een kerk. Je hebt de hoer van Babylon (de Rooms Katholieke kerk) maar in deze verzen gaat het over Gods ware kerk. Deze werd een tijd, twee tijden en een halve tijd (1260 dagen=1260 jaar van 610-1870/(denk ik)) onderdrukt. De aarde die de vrouw tegemoet schoot refereert dan naar het feit dat protestantisme in Amerika een toevlucht vond. Daarna zie je dat de draak (Satan) oorlogt voert met de rest die zich vasthouden aan de geboden van Jezus en het getuigenis van Jezus hebben.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 19:52:16 #42
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123217581
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:45 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Jij doet alsof dat een goed iets is.
Gods genade is goed! De misdaden zijn idd walgelijk! :N
  vrijdag 22 februari 2013 @ 19:54:09 #43
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123217670
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:43 schreef truthortruth het volgende:
grondbeginselen. Tevens ben ik bekend met de vele discussies over de waarheid van de bijbel. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik aan je rationaliteit begin te twijfelen als je zegt dat de bijbel victorious is in alle opzichten. Dat is deze alleen als je de vertalingen en teksten op een
Wellicht dat je hier iets aan hebt:

http://amazingdiscoveries.tv/c/10/The_Genesis_Conflict_-_English/
pi_123217981
Ik hou het bij de Sabbath
pi_123217988
quote:
Ik ken die discussie ben bekend met figuren als Kent Hovind. Jij adviseert me nu al een aantal keer met bronnen en dergelijke, ik heb in het verleden open gestaan voor die argumenten. Echter ik wil jou adviseren om open te staan voor andere bronnen.

Totaal los van deze discussie;
http://www.youtube.com/feed/UCvBqzzvUBLCs8Y7Axb-jZew
Dit is een leuk wetenschappelijk youtube kanaal wat werkelijk helemaal niets aan geloof doet, niet ten nadele en niet ten voordele. Het gaat in op alle symbolen die in de wetenschap gebruikt worden en geeft daar een uitleg over. Echter als je alle filmpjes bekijkt begrijp je wel steeds meer van de realiteit.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 20:02:43 #46
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123218041
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:01 schreef DynastyL het volgende:
Ik hou het bij de Sabbath
Niks mis met het vieren van de sabbath, net zoals er niks mis is met het vieren van zondag. ;) Ben jij een zevende-dags adventist? :)
  vrijdag 22 februari 2013 @ 20:06:45 #47
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123218228
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:01 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik ken die discussie ben bekend met figuren als Kent Hovind. Jij adviseert me nu al een aantal keer met bronnen en dergelijke, ik heb in het verleden open gestaan voor die argumenten. Echter ik wil jou adviseren om open te staan voor andere bronnen.

Totaal los van deze discussie;
http://www.youtube.com/feed/UCvBqzzvUBLCs8Y7Axb-jZew
Dit is een leuk wetenschappelijk youtube kanaal wat werkelijk helemaal niets aan geloof doet, niet ten nadele en niet ten voordele. Het gaat in op alle symbolen die in de wetenschap gebruikt worden en geeft daar een uitleg over. Echter als je alle filmpjes bekijkt begrijp je wel steeds meer van de realiteit.
Persoonlijk ben ik niet van mening dat Prof. Veith zich in dezelfde league bevindt als Hovind.

Wetenschap is in mijn ogen net als de bijbel; over de details op zich is iedereen het over eens maar de context kent vele variaties. In mijn ogen is de bijbelse context "supreme" maar iedereen moet voor zichzelf uitzoeken wat hij/zij geloofwaardig acht. Met betrekking tot de realiteit, die kan ik alleen verklaren vanuit bijbels oogpunt. Maar ik waardeer jouw insteek. ;)
pi_123218436
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:02 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

Niks mis met het vieren van de sabbath, net zoals er niks mis is met het vieren van zondag. ;) Ben jij een zevende-dags adventist? :)
Haha, ik behoor niet tot die groep gedoopte mensen hoor. Maar zo kun je de sabbath wel noemen
pi_123218471
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:06 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

Persoonlijk ben ik niet van mening dat Prof. Veith zich in dezelfde league bevindt als Hovind.

Wetenschap is in mijn ogen net als de bijbel; over de details op zich is iedereen het over eens maar de context kent vele variaties. In mijn ogen is de bijbelse context "supreme" maar iedereen moet voor zichzelf uitzoeken wat hij/zij geloofwaardig acht. Met betrekking tot de realiteit, die kan ik alleen verklaren vanuit bijbels oogpunt. Maar ik waardeer jouw insteek. ;)
Mijn observatie is juist dat wetenschap op details er nog wel eens naast zit en zichzelf moet corrigeren. De grote lijnen zijn juist wel redelijk duidelijk tot op een bepaald niveau. Ik vind spiritualiteit dan ook niet verwerpelijk, de wetenschap heeft zeker zijn grenzen met verklaringen;

"God keeps the last answer in Pandora’s box. As long as humans cannot end the endless why’s, God reserves enough room as the strongest proof of God’s existence."
Wu Chi Kay

Dat je je echter uitgaat van de bijbel is voor mij rationeel onverklaarbaar voor iemand die kan nadenken.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 20:15:35 #50
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_123218675
Ali als je dit leest, ik denk dat ik een verklaring heb voor Matteus 5, ik denk dat de waarheid ertussenin lag. Gelovigen zijn niet langer onder de wet, maar ongelovigen zijn wel onder de wet. Bedankt voor je bijdrage aan dit belangrijke inzicht, ik was zelf ook een beetje in de war met Matteus 5, aan de ene kant zijn we namelijk niet langer onder de wet maar onder genade, en aan de andere kant staat de wet nog steeds. Echter heb ik wel 10 miljoen procent gelijk dat de leer van het onderzoekend oordeel onbijbels en onhoudbaar is. :s)

The Bible says that believers in Jesus are not under the Old Covenant (Mosaic law). In Romans 10:4, Paul writes, "Christ is the end of the law so that there may be righteousness for everyone who believes." Also, he writes, "For sin shall not be your master, because you are not under law, but under grace" (Rom. 6:14, NIV).

Believers are not under the law, according to these texts. But what about the unsaved? Are they under the law? Yes, because Gal. 3:10, which we've already quoted, tells us that some people are relying on keeping the law, and, therefore, they are under a curse.

So, the answer we propose to Matt. 5:17, 18 is that Christ was addressing an issue that was, at the time (pre-cross), too deep for the comprehension of His hearers. Jesus knew they were wondering if He had come to abolish the law or prophets. He said, "I tell you the truth, until heaven and earth disappear, not the smallest letter, not the least stroke of a pen, will by any means disappear from the Law until everything is accomplished" (Mt. 5:18, NIV). Notice that Jesus uses the word until twice: "until heaven and earth disappear..." and "until everything is accomplished." The first part teaches that the law will never change during our time of sinful existence on earth. But the second until clause seems to contradict the first one---"until all is accomplished." All was accomplished when Jesus cried "It is finished!" on the cross. In that moment, all was accomplished. Regarding the implications of the cross, Paul writes, "...having canceled the written code, with its regulations, that was against us and that stood opposed to us; he [Jesus] took it away, nailing it to the cross" (Col. 2:14, NIV). For believers, Christ nailed the written code, or the Old Covenant law, to the cross, thus causing it to be finished or accomplished. Don't forget that Hebrews clearly states that the law was changed when Jesus became our high priest, and that Hebrews specifically designates the OC as obsolete. But for those who are not under the New Covenant, the law will remain to condemn them "until heaven and earth disappear."

What, then, does Jesus mean when he said that the law will always exist and that it will end when "everything is accomplished"? He means that the law continues to condemn non-believers who have not accepted Christ's death on their behalf. But for those who are in Christ, their sins are forgiven and the very law that condemned them is nailed to His cross. So the continuing relevance of the law can be answered both negatively and affirmatively. Yes, it does condemn non-believers, but no, it does not apply to believers. ("Therefore, there is now no condemnation for those who are in Christ Jesus," Rom. 8:1, NIV). Thus, by using two until clauses in Matt. 5:18, Jesus actually stated two ending points for the law given to Moses
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')