Iets is niet serieus te nemen als je een hele grote claim doet (namelijk die van het eeuwige leven en de bron van alles) en dan die claim niet verder onderbouwt dan de claim zelf. Als ik zeg dat ik vogels in olifanten kan veranderen en om dat te bewijzen opschrijf dat ik vogels in olifanten kan veranderen is dat nog niet waar, ook niet over 2000 jaar.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jezus zegt persoonlijk de waarheid te zijn.
Wat als Hij dat kenbaar wil maken. Had Hij dan moeten zeggen: ik ben niet de waarheid? Of: ik ben een beetje de waarheid?
Is het niet serieus nemen omdat iets beweert de waarheid te zijn werkelijk een goed criterium?
Allemaal eigen interpretaties en vertalingen, wat een zuivere waarheid zal daaruit komen....quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nergens zei ik dat ik dingen uitzoek op basis van mijn eigen kennis van het hebreeuws. Ik zoek het hebreeuws op, dat wil zeggen dat ik de woordenboeken, taalkundigen en theologen raadpleeg. Zoals de theologen en taalkundigen zelf ook hebben gedaan toen zij hun opleiding volgden om kennis te vergaren.
Ik neem niks aan omdat zevende dags adventisten iets vertellen aangezien ze ontzettend veel troep leren. Desalniettemin lijkt het mij logisch dat het kleine boek het boek van Daniel is. Welk boek zou het anders zijn? Daniel is het enige boek dat in de eindtijd ontzegelt zou worden.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De enige reden waarom je denkt dat het kleine boek het boek van daniel is, is omdat zevendedags adventisten je dat hebben verteld.
Nu de tweede vraag, wat maakte dat er een beweging op gang kwam?
Maar het is wel de waarheidquote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:45 schreef wiseguy-23 het volgende:
Al met al een zeer lastige tekst om te doorgronden.
Terug naar de vraag die je maar niet wil of kan beantwoorden; Zijn het nu de teksten en geschriften die je het meest in je geloof overtuigen of is dat toch dat gevoel van binnen bij je?quote:
Goeie vraag. Ben ik ook erg benieuwd naar.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:05 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Terug naar de vraag die je maar niet wil of kan beantwoorden; Zijn het nu de teksten en geschriften die je het meest in je geloof overtuigen of is dat toch dat gevoel van binnen bij je?
1 En ik zag een anderen sterken engel, afkomende van den hemel, die bekleed was met een wolk; en een regenboog was boven zijn hoofd; en zijn aangezicht was als de zon, en zijn voeten waren als pilaren van vuur.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:46 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Ik neem niks aan omdat zevende dags adventisten iets vertellen aangezien ze ontzettend veel troep leren. Desalniettemin lijkt het mij logisch dat het kleine boek het boek van Daniel is. Welk boek zou het anders zijn? Daniel is het enige boek dat in de eindtijd ontzegelt zou worden.
Mbt je tweede vraag. Ik denk dat er eerlijke mensen waren die de betekenis van Daniel wilden doorgronden. Het begon goed totdat ELlen White op de scene kwam en de progressie omtrent profetie de kop indrukte en van de ZDA kerk een sekte maakte.
Hoe zie jij openbaringen 10 dan?
Maar God wil dat we vandaag de dag 7 dagen per week werken en geen dag apart hebben om te rusten en verfrist worden in en met Hem?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:40 schreef wiseguy-23 het volgende:
Ali, ik heb net iets ontdekt met betrekking tot de sabbat.
Gods rust was vanaf de zevende dag beschikbaar en zou eeuwig door zijn gegaan ware het niet dat er sprake was van een zondeval. Mensen konden dus niet meer van Gods rust genieten. In dit kader gaf God de sabbat aan Mozes, door een dag te zegenen en apart te zetten konden mensen toch weer in Gods rust binnengaan elke sabbat. Christenen gaan Gods rust binnen door Jezus aan te nemen als perfect offer voor hun zonden. Daarmee rusten wij zoals God rustte na zijn werken. Dit is de betekenis van hebreeen 4.
Precies. Het is alsof de bijbel gemaakt is voor mij, alle antwoorden op vragen die ik heb staan daarin. Ik kan die antwoorden nergens anders vinden. Het feit dat de teksten mijn verstand aanvullen geeft me een goed gevoel omdat ik nergens anders bevredigende antwoorden kan vinden op mijn vragen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Goeie vraag. Ben ik ook erg benieuwd naar.
Misschien is het een combi. Dat de teksten het gevoel aanvullen?
Je moet me geen woorden in de mond leggen. Het maakt simpelweg niet uit of je wel of niet een dag weglegt voor God en welke dag je kiest.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar God wil dat we vandaag de dag 7 dagen per week werken en geen dag apart hebben om te rusten en verfrist worden in en met Hem?
Dat is idd de ZDA interpretatie waar ik bekend mee ben. Mijn interpretatie is anders en jouwe kan niet waar zijn simpelweg omdat de ZDA een valse profetes heeft met valse leerstellingen (zoals het onderzoekend oordeel) en een vals evangelie. Jezus zei dat eerst het goede evangelie in de hele wereld gepredikt zou worden en daarna zou het einde komen. De ZDA kerk predikt een contra-evangelie, een vals evangelie en daarmee het evangelie van de wereld, aka het merkteken van het beest.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
1 En ik zag een anderen sterken engel, afkomende van den hemel, die bekleed was met een wolk; en een regenboog was boven zijn hoofd; en zijn aangezicht was als de zon, en zijn voeten waren als pilaren van vuur.
2 En hij had in zijn hand een boeksken, dat geopend was; en hij zette zijn rechtervoet op de zee, en den linker op de aarde
3 En hij riep met een grote stem, gelijkerwijs een leeuw brult; en als hij geroepen had, spraken de zeven donderslagen hun stemmen.
Dit lijkt mij een beeld van Christus, wiens troon een regenboog heeft (openbaringen 4:3), wiens gezicht schijnt als de zon (openbaringen 1:16), wiens voeten branden (openbaringen 1:15), die brult als een leeuw (Hosea 11:10, Amos 1:2, Joel 3:16). Hij zet zijn voet op de zee en op de aarde: de hele aarde wordt beschouwd. Hij heeft een geopend boekje, welk?
4 En toen de zeven donderslagen hun stemmen gesproken hadden, zo zou ik ze geschreven hebben; en ik hoorde een stem uit den hemel, die tot mij zeide: Verzegel hetgeen de zeven donderslagen gesproken hebben, en schrijf dat niet.
De zeven donderslagen kennen we dus niet, in ieder geval nu niet.
5 En de engel, dien ik zag staan op de zee, en op de aarde, hief zijn hand op naar den hemel.
6 En hij zwoer bij Dien, Die leeft in alle eeuwigheid, Die den hemel geschapen heeft en hetgeen daarin is, en de aarde en hetgeen daarin is, en de zee en hetgeen daarin is, dat er geen tijd meer zal zijn;
God zweert bij zichzelf, dat 'er geen tijd meer zal zijn', dwz dat profetische tijd over is, en de laatste dagen aangebroken zijn.
7 Maar in de dagen der stem des zevenden engels, wanneer hij bazuinen zal, zo zal de verborgenheid Gods vervuld worden, gelijk Hij Zijn dienstknechten, den profeten, verkondigd heeft.
Het mysterie van goddelijkheid zal in deze tijd geopenbaard worden zoals door de profeten gezegd is in de tijd van de zevende trompet (openbaringen 11:15).
8 En de stem, die ik gehoord had uit den hemel, sprak wederom met mij, en zeide: Ga henen, neem het boeksken, dat geopend en in de hand des engels is, die op de zee en op de aarde staat.
9 En ik ging henen tot den engel, zeggende tot hem: Geef mij dat boeksken. En hij zeide tot mij: Neem dat en eet het op; en het zal uw buik bitter maken, maar in uw mond zal het zoet zijn als honig.
10 En ik nam dat boeksken uit de hand des engels, en ik at dat op; en het was in mijn mond zoet als honig, en als ik het gegeten had, werd mijn buik bitter.
11 En hij zeide tot mij: Gij moet wederom profeteren voor vele volken, en natiën, en talen, en koningen.
Het boekje is inderdaad Daniel dat verzegeld is tot het einde wanneer de kennis vergroot zal worden (Daniel 12:9).
Het eten van het boek het lezen, integreren in je leven, prediken. De boodschap is zoet, maar daarna is er een bittere teleurstelling.
Deze teleurstelling vindt dus plaats op het moment dat er geen profetische tijd meer is, de laatste dagen zijn aangebroken.
Wanneer was dit moment? Wanneer eindigt de tot op het laatst durende profetie in de bijbel? Dat is de 2300 jaren profetie van daniel 8 die eindigde in 1844.
Daarom verkondigde William Miller, die de profetie niet goed begrepen had, dat in 1844 Jezus Christus terug zou komen.
De adventbeweging had zo'n 100.000 aanhangers van verschillende geloofsgroepen: methodisten, baptisten, lutheranen, enzovoorts. Met grote hoop wachtten zij de terugkomst van de Heer af... maar hij kwam niet.
Deze mensen hadden hun huizen en spullen verkocht, al hun hoop gezet op de terugkomst van Jezus, ze geloofden er heilig in... kun je je de bittere teleurstelling voorstellen toen Hij niet terugkwam? Dit is wat de buik bitter maakte. Maar: er moest nog gepreekt worden aan vele naties en volkeren en tongen. De boodschap van Christus' terugkomst moest verkondigd worden.
Van de 100.000 aanhangers bleven er enkele tientallen over. Zij werden geridiculiseerd en uit kerken geweerd. Maar teruggaand naar de geschriften, concludeerden ze dat 1844, de einddatum van de 2300 jaren was welke zegt:
14 En hij zeide tot mij: Tot twee duizend en driehonderd avonden en morgens; dan zal het heiligdom gerechtvaardigd worden.
In het engels: then the sanctuary shall be cleansed
Dus dat de reiniging van de tempel begon vanaf 1844: de hogepriester ging het allerheiligste in om het bloed over de ark te sprenkelen en de tempel te reinigen van de bekende zonden.
En dat was de geboorte van adentisme.
Dat maakt adventisme een vervulling van profetie, de vervulling van:
5 Ziet, Ik zende ulieden den profeet Elia, eer dat die grote en die vreselijke dag des HEEREN komen zal.
6 En hij zal het hart der vaderen tot de kinderen wederbrengen, en het hart der kinderen tot hun vaderen; opdat Ik niet kome, en de aarde met den ban sla.
Jezus zei dat Johannes de Doper Elia was.
Johannes de Doper kwam om mensen op te roepen tot bekering omdat de Zoon des Mensen spoedig zou komen.
Adventisme doet hetzelfde, het speelt de rol van Johannes de Doper die de wereld oproept tot bekering vlak voor de komst van Jezus Christus. Johannes de Doper kondigde Jezus aan op het moment dat het slachtoffer gebracht zou worden, Adventisme kondigt Jezus aan op het moment dat Yom Kippur, de tempelreiniging plaats zal vinden, de dag des oordeels.
God is een God van orde, niet van wanorde.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:05 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Je moet me geen woorden in de mond leggen. Het maakt simpelweg niet uit of je wel of niet een dag weglegt voor God en welke dag je kiest.
Of wellicht was ze geen valse profetes, en heb je simpelweg de doctrines niet begrepen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:08 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Dat is idd de ZDA interpretatie waar ik bekend mee ben. Mijn interpretatie is anders en jouwe kan niet waar zijn simpelweg omdat de ZDA een valse profetes heeft met valse leerstellingen (zoals het onderzoekend oordeel) en een vals evangelie. Jezus zei dat eerst het goede evangelie in de hele wereld gepredikt zou worden en daarna zou het einde komen. De ZDA kerk predikt een contra-evangelie, een vals evangelie en daarmee het evangelie van de wereld, aka het merkteken van het beest.
Face it, de bijbel leert nergens dat christenen de sabbat moeten houden.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
God is een God van orde, niet van wanorde.
Of wellicht heb ik haar valse doctrines doorgrond en heb je simpelweg nog niet op de kritische websites gekeken. Ellen White was een valse profetes het is overal op internet te vinden, link na link na link, maar toch blijf je volhouden. Ik weet hoe misleidend de ZDA kerk is.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Of wellicht was ze geen valse profetes, en heb je simpelweg de doctrines niet begrepen.
Er blijft een houden van de sabbat/sabbatsrust over voor het volk van God, zegt hebreeen 4:9.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:12 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Face it, de bijbel leert nergens dat christenen de sabbat moeten houden.
Maar heb je ook de sites met antwoorden op de critici doorgenomen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:14 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Of wellicht heb ik haar valse doctrines doorgrond en heb je simpelweg nog niet op de kritische websites gekeken.
Mijn ervaring is dat Ellen White vaak verkeerd gelezen en geinterpreteerd en begrepen wordt en vervolgens afgekeurd. Dat heb ik zelf ook gedaan, maar bij nadere studie blijkt het probleem niet bij Ellen White te liggen maar bij de lezers.quote:Ellen White was een valse profetes het is overal op internet te vinden, link na link na link, maar toch blijf je volhouden. Ik weet hoe misleidend de ZDA kerk is.
Omdat bijbelprofetie het aantoont.quote:Waarom ben jij ervan overtuigd dat de ZDA kerk de ene ware kerk is?
Het woord is sabbatismos, dit betekent een rust die op de sabbat lijkt. Als het om een letterlijke sabbat ging stond er "sabbatton". De hele context van Hebreeers is duidelijk, het gaat hier om de rust in Christus en NIET om de sabbat.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er blijft een houden van de sabbat/sabbatsrust over voor het volk van God, zegt hebreeen 4:9.
Een christen moet niets. Een christen wil.
Dat zeggen de critici ja.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:18 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Het woord is sabbatismos, dit betekent een rust die op de sabbat lijkt. Als het om een letterlijke sabbat ging stond er "sabbatton". De hele context van Hebreeers is duidelijk, het gaat hier om de rust in Christus en NIET om de sabbat.
1. Ja heb ook die sites doorgenomen. En wat me opvalt met clowns als Judd lake is dat ze niet eerlijk zijn maar alleen antwoord geven op een manier om hun sekte-leden binnenboord te houden. Ze zeggen bijvoorbeeld dat Desmond Ford zijn leer van het onderzoekend oordeel al weerlegd is etc. terwijl dit nooit gebeurd is. In feite was er een geheim committee samengesteld van de ZDA kerk om ondersteuning voor deze leer te kunnen vinden. Na 5 jaar konden ze alleen maar concluderen dat er geen enkele bijbelse ondersteuning voor deze leer te vinden was.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar heb je ook de sites met antwoorden op de critici doorgenomen?
[..]
Mijn ervaring is dat Ellen White vaak verkeerd gelezen en geinterpreteerd en begrepen wordt en vervolgens afgekeurd. Dat heb ik zelf ook gedaan, maar bij nadere studie blijkt het probleem niet bij Ellen White te liggen maar bij de lezers.
[..]
Omdat bijbelprofetie het aantoont.
ZDA heeft een specifieke boodschap voor de tijd waarin het gestart is en waarin wij leven.
Geen enkele andere kerk heeft diezelfde boodschap en diezelfde doctrines die juist vitaal zijn in de tijd waarin wij leven omdat ze demonische misleidingen doorhakken. (zoals de status van de doden tegen de leugen van contact met de doden beschermt).
Waarom heb je ooit ZDA geaccepteerd?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:22 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
1. Ja heb ook die sites doorgenomen. En wat me opvalt met clowns als Judd lake is dat ze niet eerlijk zijn maar alleen antwoord geven op een manier om hun sekte-leden binnenboord te houden. Ze zeggen bijvoorbeeld dat Desmond Ford zijn leer van het onderzoekend oordeel al weerlegd is etc. terwijl dit nooit gebeurd is. In feite was er een geheim committee samengesteld van de ZDA kerk om ondersteuning voor deze leer te kunnen vinden. Na 5 jaar konden ze alleen maar concluderen dat er geen enkele bijbelse ondersteuning voor deze leer te vinden was.![]()
2. Ellen White heeft een schaap-kant en een wolf-kant. Jij laat je verleiden door de schaap-kant maar haar wolf-kant is zeer gevaarlijk. Neem ook eens een kijkje op de kritische websites.
3. Ik ben het eens dat de ZDA kerk aandacht besteed aan de doctrines die belangrijk zijn. Maar de daadwerkelijke invulling van die doctrines is ronduit satanisch.
Mag ik vragen wat voor vragen dat zijn? Zijn dat dan heel specifieke vragen of meer de algemene vragen over het doel van het leven e.d.?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:02 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Precies. Het is alsof de bijbel gemaakt is voor mij, alle antwoorden op vragen die ik heb staan daarin. Ik kan die antwoorden nergens anders vinden. Het feit dat de teksten mijn verstand aanvullen geeft me een goed gevoel omdat ik nergens anders bevredigende antwoorden kan vinden op mijn vragen.
Dit is typische sektarische propagandaquote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
lead of the Roman Catholic Church, as Rome's Challenge so forcefully argues.There is no question that the Greek verb sabbatizo in Leviticus 23:32 is specifically referring to Sabbath observance. This meaning equally applies to the noun form sabbatismos, used by Paul. Thus, the continuity of the Septuagint's use of sabbatizo and the use of sabbatismos in Hebrews 4:9 confirms that Paul was upholding the observance of the seventh-day Sabbath for all true Christians.The use of sabbatismos in Hebrews 4:9 directly contradicts any false teaching that the Fourth Commandment has been abolished. As the context of Hebrews Four shows, the observance of the seventh-day Sabbath as a day of rest and worship is as binding for the people of God today as it was since creation, the days of King David and for all Israel of old.It becomes clear that Hebrews 4:9 does not mean that Christians have entered into some sort of "spiritual rest" which exempts them from their obligation to keep the Sabbath, or any other commandments of God. Rather, this verse must be taken as instructive-that Christians are indeed commanded to keep the Sabbath day. Consequently, this verse should be translated correctly as the original Greek meant, "There remains, therefore, Sabbath-keeping for the people of God"-Jew and Gentile alike.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |