Kaarten vanaf EUR 59,-.quote:NICK CAVE
ZATERDAG 16 & ZONDAG 17 MEI 2015
WORLD FORUM THEATER, DEN HAAG
“The aim is to try to create a unique show, something special and out of the ordinary”, aldus de Australische singer-songwriter. Zijn shows vinden plaats in majestueuze theaters en intieme concertzalen door heel Europa, waaronder het World Forum Theater in Den Haag. Tijdens zijn solo optreden wordt hij ondersteund door Warren Ellis, Martyn Casey, Thomas Wydler en Barry Adamson, om nummers uit zijn grote catalogus te presenteren.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 10:15 schreef Felixa het volgende:
[..]
Kaarten vanaf EUR 59,-.
Voorverkoop 3 oktober om 10.00.
http://www.mojo.nl/concerten/nick-cave/
http://www.mojo.nl/kvkopnaam/quote:Kaartverkoop Nick Cave op naam
Op uitdrukkelijk verzoek van de artiest worden de kaarten voor de Nick Cave concerten uitsluitend op naam verkocht.
Dat betekent dat de kaarten niet door te verkopen zijn en alle fans evenveel kans hebben om voor de door de band en organisator vastgestelde prijs het concert te kunnen bezoeken.
Zorg er voor dat je bij het kopen van de kaarten ook de namen bij de hand hebt van de mensen met wie je naar het concert gaat. Dat moeten de namen zijn zoals ze op het identiteitsbewijs staan.
quote:Wat moet ik doen als ik nog niet weet wie er mee gaat naar het concert?
Dan kan je helaas nog geen tickets bestellen. Je moet tijdens het bestellen alle namen invullen van de personen die uiteindelijk het concert zullen bezoeken.
Waarom zijn de tickets voor Nick Cave op naam?
Op uitdrukkelijk verzoek van Nick Cave worden de tickets op naam verkocht. De band en de organisatie van het concert beogen hiermee alle ongewenste tussenhandel te voorkomen.
Moet ik mijn roepnaam of mijn naam zoals vermeld op mijn legitimatie invullen?
Vul de naam in zoals deze ook op je legitimatie staat. Neem je legitimatie ook mee naar het concert, want bij de ingang word je legitimatie namelijk gecontroleerd.
Moet ik mijn legitimatie meenemen naar het concert?
Jazeker, want bij de ingang worden je legitimatie én ticket gecontroleerd.
Waarom kan ik geen e-tickets bestellen voor Nick Cave?
Op dit moment is het technisch nog niet mogelijk om de naam per bezoeker op een e-ticket te vermelden. Daarom worden alle tickets per post verzonden.
Wanneer worden de tickets voor Nick Cave verzonden?
De tickets worden 14 dagen voor het concert verzonden. Uiterlijk 7 dagen voor de show moet je de tickets in huis hebben.
Als je de tickets 7 dagen voor het concert nog niet hebt ontvangen, neem dan online contact op met Ticketmaster of bel de infolijn: 0900 - 300 1255 (¤ 1,- per gesprek).
Kan ik de naam op een ticket laten wijzigen?
Dit is helaas niet mogelijk.
Kan ik tickets van iemand overnemen (bijv. via Marktplaats)?
Nee, de tickets staan op naam. Bij de ingang wordt de naam op het ticket en je legitimatie gecontroleerd. Als deze niet overeenkomen dan kan het World Forum Theater je geen toegang geven tot het concert.
Ik heb een spelfout gemaakt, kan ik dit nog aanpassen?
Als je een spelfout hebt gemaakt in de naam van één van de bezoekers, neem dan online contact op met Ticketmaster of bel de infolijn: 0900 - 300 1255 (¤ 1,- per gesprek).
Waar kan ik me melden als ik een vraag heb over dit concert en de kaartverkoop?
Lees alsjeblieft eerst bovenstaande vragen en antwoorden. Heb je toch nog vragen? Neem dan contact op met Ticketmaster via het online contactformulier of bel de infolijn 0900-300 1255 (¤ 1,- per gesprek).
Bedankt voor de heads-up. Een vriend koopt morgen kaarten, heb hem maar even mijn rijbewijs laten zien.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:10 schreef Felixa het volgende:
Net als bij Kraftwerk:
[..]
http://www.mojo.nl/kvkopnaam/
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., vind ik het een aanrader voor de fans.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
En zo zouden ze het dus bij alle concerten moeten doen. Zo moeilijk kan dat niet zijn. Ben je meteen van een groot deel van de zwarthandel afquote:Op donderdag 2 oktober 2014 14:10 schreef Felixa het volgende:
Net als bij Kraftwerk:
[..]
http://www.mojo.nl/kvkopnaam/
[..]
Leukquote:Op dinsdag 4 november 2014 21:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Voor de liefhebber staat in mijn Dropbox:
Nick Cave and the Bad Seeds - Austin City Limits (54 minuten)
Leuk ja,bedankt. Ik vind alleen die mevrouw vooraan met dat navelshirtje waar ze te oud voor is wat afleiden. Kan me jammer genoeg helemaal voorstellen hoe ik me aan haar zou ergeren als ik achter haar zou staan tijdens dat concertquote:Op dinsdag 4 november 2014 21:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Voor de liefhebber staat in mijn Dropbox:
Nick Cave and the Bad Seeds - Austin City Limits (54 minuten)
twitter:mojoconcerts twitterde op donderdag 05-03-2015 om 12:02:32Straks om 16.00u komen 36 extra kaarten beschikbaar voor de beide shows van Nick Cave in World Forum Theater. Check http://t.co/qYFZmvF3qE reageer retweet
http://www.oor.nl/#!/arti(...)ratuur_festival/newsquote:NICK CAVE IN MEI NAAR UTRECHTS LITERATUUR FESTIVAL
29 APR 2015
Nick Cave zal op 15 mei het internationale literatuurfestival City2Cities in Utrecht openen.
De songwriter, muzikant en schrijver zal in het voormalig hoofdpostkantoor aan de Neude uit zijn nieuwe boek The Sick Bag Song voorlezen en in gesprek gaan over zijn teksten, romans en filmscripts. Ook zal er ruimte zijn voor vragen uit het publiek.
The Sick Bag Song onstond tijdens Caves Noord-Amerikaanse tournee uit enkele notities op papieren kotszakjes die Cave verzamelde tijdens de vele vluchten die hij maakte. De collectie aantekeningen, poëzie, songteksten en proza werd uiteindelijk een lang en episch gedicht over de oorsprong van liefde, inspiratie en herinnering.
Een kaartje voor de vrijdagavond van het City2Cities festival kost 22,50 euro en kun je kopen op www.city2cities.nl. Nick Cave zal ook nog enkele muziekoptredens geven in mei: op 9 en 10 mei speelt hij in het Koninklijk Circus in Brussel en op 16 en 17 mei speelt hij in het World Forum CC in Den Haag. Al deze concerten zijn volledig uitverkocht.
Veel plezier! Ik moet nog een dagje wachten helaasquote:
Hoe zat dat dan? Iedereen mocht wel staan maar wel op zijn plaats?quote:Op zondag 17 mei 2015 00:10 schreef Felixa het volgende:
Wow, dat was weer mooi! Ik was ook blij dat we snel "mochten" staan. De hele dynamiek gaat anders verloren.
Wauw. Magischquote:Op zondag 17 mei 2015 00:43 schreef Felixa het volgende:
Tijdens Higgs Boson Blues (was volgens mij het 3e of 4e nummer) kwam hij de zaal in en begon zelf mensen uit hun stoel omhoog te trekken en ze naar voren door het gangpad richting podium te sturen.En toen ging de rest van de mensen ook staan.
Hier stond ie vlak voor m'n neus op de armleuning.![]()
[ afbeelding ]
quote:Cave zingt op zijn 57ste beter dan ooit
Na een half uurtje kon Nick Cave het blijkbaar niet langer aanzien. Hij heeft er weliswaar zelf voor gekozen zijn huidige tournee langs zalen met stoelen te voeren, maar hij laat zich nu eenmaal ook graag aanraken.
Door: Gijsbert Kamer 17 mei 2015, 14:23 90
Dus trok hij tijdens Higgs Boson Blues met zijn microfoon de zaal in, trok al zingend her en der wat dames uit hun stoelen en gaf zo het sein aan het publiek naar voren te komen.
Zo, de zaal was overwonnen, het publiek was waar hij het hebben wilde, op aanrakingsafstand en Cave ging door waar hij mee begonnen was: met een weergaloos mooi concert. Het eerste van twee optredens in wat vroeger het Haagse Congresgebouw heette.
Hoewel aangekondigd als concerten zonder zijn begeleidingsband The Bad Seeds, zaten vier van hen gewoon om Cave heen en was er alleen tijdens een paar liedjes sprake van een solo-performance.
Maar liedjes als The Weeping Song en The Ship Song klonken, alleen begeleid door piano, mooier dan ooit, terwijl het opzwepende The Mercy Seat zonder begeleiding intenser klonk dan de laatste jaren het geval was. Het was behalve de repertoirekeuze, die knap door zo'n dertig jaar Cave-songs heen liep, vooral de nieuwe dynamiek in de uitvoering die het onderscheid maakte.
Die donderende stem
Soms ijzingwekkend hard zoals in From Her To Eternity, met violist/gitarist Warren Ellis in grootse vorm als ontregelaar. Dan weer heel klein en ontroerend, zoals in het weinig vertolkte Brompton Oratary (van The Boatman's Call, 1997).
En dan was er natuurlijk die donderende stem van Cave. Op zijn 57ste zingt hij beter en krachtiger dan ooit en vervalt hij steeds minder in geschreeuw. Maar wat een macht ging ervan uit in het aloude Tupelo (1985), en welk een zindering maakte zich van de zaal meester tijdens Jubilee Street, een liedje van zijn laatste album Push The Sky Away (2013), dat live veel intenser en dreigender klonk dan op de plaat.
En dat heeft Cave gemeen met andere grote live-performers als Leonard Cohen en Bruce Springsteen: live maken ze de laatste jaren nog meer indruk dan op de plaat. Cave heeft ook zichtbaar meer lol in het optreden gekregen. Regelmatig toog hij naar de flanken van het podium om handen te schudden met zijn fans. Dansend in zijn pak over het podium: hij is steeds meer een elegant heertje geworden, en steeds minder de woeste brombeer van weleer.
Na een krachtmeting van tweeënhalf uur gaat hij nog een keer de zaal in, torent zich op een stoel boven het publiek voor zijn zevende toegift: Push The Sky Away. Gretige dameshanden strelen zijn broekspijpen, terwijl hij zingt: 'And some say it's just rock 'n roll. But it gets right down to your soul.' En zo was het.
Nick Cave, World Forum Theater Den Haag, 16 mei
Yep, fantastische uitvoering. Maar geen Love Letter helaas.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Heeft hij vanavond wel God Is In The House gedaan? Die miste ik gisteren.
quote:Op woensdag 15 juli 2015 14:47 schreef bloodymary1 het volgende:
He bah wat een drama. De zoon van Nick is gisteren van een rots gevallen en overleden. 15 jaar oud.
quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:32 schreef NoCigar het volgende:
Ja, ik las het. Erg droevig. Ik betrapte mezelf er wel op dat ik meteen aan een dubbel-cd dacht. Een Toniootje, zogezegd.
Die was toch veel jonger?quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:42 schreef MPC60 het volgende:
Deed mij eerder denken aan Eric Clapton z'n zoon, vergelijkbare leeftijd en ook van hoog naar beneden gevallen.
Helemaal gelijk die was 4,5 lees ik net.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:45 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Die was toch veel jonger?
Tragisch verhaal trouwens.
Dude.quote:Op woensdag 15 juli 2015 15:58 schreef Basp1 het volgende:
Dat is niet goed om te horen. Maar voor de woede en dramatiek van nick cave kan het misschien wel weer meesterwerken gaan opleveren.
Hij heeft wel een punt want een muzikant uit zijn emoties via muziek.quote:
Helemaal gemist. Wat erg zegquote:Op woensdag 15 juli 2015 20:56 schreef ToT het volgende:
Ook op de Frontpage: 15-jarige zoon van Nick Cave overleden na val van rots
quote:Op donderdag 2 juni 2016 15:27 schreef DrMarten het volgende:
9 september nieuw album
https://www.facebook.com/(...)ts/10153667919843034
Draait gewoon in NL. ALs je die link in het FB bericht aanklikt en dan even doorklikt naar "book tickets here", dan zie je de steden waar het draait in NL. Althans bij mij wel.quote:Op maandag 6 juni 2016 17:06 schreef Basp1 het volgende:
Zou die film ook nog in NL gaan draaien, of kijk ik verkeerd dat ik alleen UK filmtheaters zie?
Nu zit ik dat weekend ervoor wel in ierland en waarschijnlijk op maandag in birmingham maar om daar dan tot donderdag te blijven om alleen die film te zien is natuurlijk een beetje te.
Ja hier thuis werkt het wel goed, op mijn werk zag ik alleen maar UK plaatsen.quote:Op maandag 6 juni 2016 17:21 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Draait gewoon in NL. ALs je die link in het FB bericht aanklikt en dan even doorklikt naar "book tickets here", dan zie je de steden waar het draait in NL. Althans bij mij wel.
Ik zie ook alleen maar Engelse plaatsen. In een Nederlandstalige browser, op een Nederlandse internetverbinding.quote:Op maandag 6 juni 2016 17:21 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Draait gewoon in NL. ALs je die link in het FB bericht aanklikt en dan even doorklikt naar "book tickets here", dan zie je de steden waar het draait in NL. Althans bij mij wel.
ja Groningen ook.quote:Op maandag 6 juni 2016 23:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zie ook alleen maar Engelse plaatsen. In een Nederlandstalige browser, op een Nederlandse internetverbinding.
Komt hij in Groningen, kan iemand dat checken?
Yo, bedankt!quote:Op maandag 6 juni 2016 23:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ja Groningen ook.
Hier alle Nederlandse theaters alleen niet zo mooi gepresenteerd als de Nick Cave site.
https://www.pathe.nl/film(...)re-time-with-feeling
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |