Ik denk meer aan de crisis zoals die in de 30er jaren (samenhangend met de Amerikaanse depressie) in Duitsland was. Een regering die van en voor de elite bezig was (zoals in Nederland nu), terwijl de economie werd leeggezogen door de herstelbetalingen na de 1e WereldOorlog (waar we nu door de EU worden leeggezogen). Uiteindelijk ontstond er een gierende werkeloosheid, en een inflatie die zo snel ging dat je 's ochtends je dagelijkse salaris kreeg en het onmiddelijk moest uitgeven omdat je anders 's middags er niet voldoende eten meer voor kon kopen. En ja, met het beleid dat de EU nu voert is dit scenario niet ondenkbaar, er is een neerwaartse spiraal, die aan het versnellen is, en geen reden om te denken dat het op korte termijn gaat afremmen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:27 schreef Elvenpath het volgende:
Vanmorgen las ik de metro in de trein. Gelijk op de kop stond: 'Nederland zakt steeds dieper in een recessie'.
Persoonlijk denk ik bij een crisis meer aan de Amerikaanse depressie.
Ik ben al heel lang op zoek naar een eigen sociale huurhuis. Qua financien is het geen probleem. Er zijn echter geen huizen!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:44 schreef koekii het volgende:
Ik betaal me alleen blauw aan benzine. Voor de rest merk ik als student met een eigen huurhuis vrij weinig van de crisis.
een "eigen" huurhuisquote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:44 schreef koekii het volgende:
Ik betaal me alleen blauw aan benzine. Voor de rest merk ik als student met een eigen huurhuis vrij weinig van de crisis.
Zo is dat!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:52 schreef Insomnia_ het volgende:
mattie laat ze niet je het dal in praten. het is focktop maar gewoon blijven grinden, hossel als t nodig is. maar laat ze je niet klein krijgen never
Ga in Enschede zoeken, sociale huurwoningen genoegquote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:57 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Ik ben al heel lang op zoek naar een eigen sociale huurhuis. Qua financien is het geen probleem. Er zijn echter geen huizen!
dat is echt zo frustrerend! Maar hoelang heb jij moeten wachten op een huurwoning? En in welke regio woon je ongeveer?
Alleen geen werk. Daarom woon ik er ook niet meer.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ga in Enschede zoeken, sociale huurwoningen genoeg
vaste aanstelling = schijnzekerheidquote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:18 schreef littledrummergirl het volgende:
ik zie om me heen een hoop oud klasgenoten (sept 2012 afgestudeerd en hoog opgeleid) die nog steeds niet aan het werk zijn. en dat terwijl onze sector een jaar geleden nog overliep van de banen.
gelukkig heb ik een vaste aanstellingik zit niet ideaal maar ik ga nu ook echt niet switchen
schijnzekerheid of niet, ik ga het niet opgeven om me op het solliciteren te storten, dat heeft nu gewoon geen enkele zinquote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:24 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
vaste aanstelling = scheinzekerheid
Want?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:24 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
vaste aanstelling = scheinzekerheid
Oh ja, natuurlijk, er is geen hoge inflatie, er is geen enorm schuldenprobleem (zowel publiek als privaat), er is geen ontploffende zeepbel in de huizenmarkt, er zijn geen non-stop stijgende brandstofprijzen die de koopkracht uithollen. De economie is veel meer dan alleen consumenten-consumptie.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:08 schreef RalphFiennes het volgende:
Die hele crisis is sowieso onzin, als je maar lang genoeg blijft hameren op het feit dat het slecht gaat, gaan mensen je vanzelf geloven
Omdat velen denken dat je met een vast aanstelling niet ontslagen kunt worden, en dat is dus wel zo. Als een werkgever van je af wilt lukt dat altijd, vast contract of niet.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |