abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125026996
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:13 schreef BuupWerk het volgende:
Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom ik niet rechtstreeks zou vliegen als de mogelijkheid er is...wellicht wil ik wel gelijk door naar Chiang Mai vanaf Bangkok...
Voor de meeste mensen is geld de reden om dat niet te doen
pi_125029021
Ik vloog beide keren met China Airlines. Directe vlucht en prima vliegtuig/service/eten. 650 euro retour.
  maandag 8 april 2013 @ 14:13:58 #228
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_125029385
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 14:05 schreef conleche het volgende:
Ik vloog beide keren met China Airlines. Directe vlucht en prima vliegtuig/service/eten. 650 euro retour.
Het kan inderdaad prima uitpakken, maar het is dé maatschappij die regelmatig vluchten cancelled.
pi_125029791
Ik ben bang dat ik een vraag ga stellen die al heel erg vaak langsgekomen is: budget.
Ik ga voor een week of 3 naar Thailand in juli in m'n eentje. Beetje op budget ben ik wel, als in wat betere hostels, treinreizen ipv vliegen en gewoon lokaal eten.
Waar zou ik dan op moeten rekenen per dag, exclusief excursies en zo?

Het grove plan is beginnen in bangkok, omhoog richting chiang mai, vliegen naar het zuiden en dan weer per trein/bus omhoog langs wat stranden.
pi_125031166
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:15 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Comfort en wellicht prijs voordeel, al verschilt dat van dag tot dag.

En rechtstreeks doorvliegen naar Chiang Mai, dat wordt dan wel eerst naar een ander vliegveld, of het wordt een duur Thai Air of Bangkok Airways ticket.
Duur valt best mee. Wij vliegen komende zomer Düsseldorf-AbuDhabi-Bangkok-ChiangMai met Etihad. Voor het laatste stukje naar CM betalen we maar ¤100 meer voor drie personen. Dit word door Bangkok Airways uitgevoerd.
  maandag 8 april 2013 @ 15:09:27 #231
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_125031512
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 14:59 schreef Heufje het volgende:

[..]

Duur valt best mee. Wij vliegen komende zomer Düsseldorf-AbuDhabi-Bangkok-ChiangMai met Etihad. Voor het laatste stukje naar CM betalen we maar ¤100 meer voor drie personen. Dit word door Bangkok Airways uitgevoerd.
Dat is bij een internet boeking interessant wanneer je precies dezelfde route ook in omgekeerde richting maakt, maar gebruik je één leg niet dan kun je voor je retourreis wel eens een probleem hebben.

Maar eigenlijk zeg je het al, Etihad, met een stopover dus. Boek je een rechtstreekse vlucht met doorverbinding dan dan zul je bij KLM of China echt die route ook weer in omgekeerde volgorde moeten maken. En dan zijn de losse tickets van AirAsia verdomd handig en goedkoop.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_125032119
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 15:09 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat is bij een internet boeking interessant wanneer je precies dezelfde route ook in omgekeerde richting maakt, maar gebruik je één leg niet dan kun je voor je retourreis wel eens een probleem hebben.

Maar eigenlijk zeg je het al, Etihad, met een stopover dus. Boek je een rechtstreekse vlucht met doorverbinding dan dan zul je bij KLM of China echt die route ook weer in omgekeerde volgorde moeten maken. En dan zijn de losse tickets van AirAsia verdomd handig en goedkoop.
Terug gaan we trouwens niet vanaf CM, maar vanaf Bangkok. Tickets zijn in zijn geheel bij Etihad geboekt.
AirAsia is inderdaad ook erg handig, we hebben hier ook voor gekeken om naar CM door te vliegen, maar groot nadeel was wel dat je dan naar andere vliegveld van Bangkok moet.
pi_125032805
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 14:23 schreef _Loki het volgende:
Ik ben bang dat ik een vraag ga stellen die al heel erg vaak langsgekomen is: budget.
Ik ga voor een week of 3 naar Thailand in juli in m'n eentje. Beetje op budget ben ik wel, als in wat betere hostels, treinreizen ipv vliegen en gewoon lokaal eten.
Waar zou ik dan op moeten rekenen per dag, exclusief excursies en zo?

Het grove plan is beginnen in bangkok, omhoog richting chiang mai, vliegen naar het zuiden en dan weer per trein/bus omhoog langs wat stranden.
Exact hetzelfde ben ik nu ook aan het doen! We zijn2 dagen geleden op Krani vanuit Chiang Mai (overstap Bangkok). En we zijn nu op 1 dag na 2 weken onderweg, wij zijn dan wel met z'n tweeën maar 3 weken moet denk ik wel lukken voor ¤1100. Reizen per trein en bus hoeft niet duur te zijn (koop je kaartjes bij het bus- of Treinstation!!!), vlucht naar Krabi waren wij ¤129 voor kwijt, wat mij betreft wel acceptabel voor 2 dagen vantevoren boeken!

Als je naar Sukothai gaat verblijf dan bij At Home Sukothai, heel fijne familie guesthouse waarbij je voor 800baht een kamer met airco en ontbijt hebt wat erg lekker is! Chiang Mai verbleven we in Green Tulip House (ook 800B) en was ook top! Nu in Krabi bij The Sun Bungalow, wat ook een voltreffer is, de guesthouses door familie gerund zijn echt het leukste!

Morgen eilandentour en daarna maar Khao Sok en daarna door naar Koh Samui/pahngang/Tao! Daarna rustig aan met trein/bus weer naar het noorden en als het kan Kanchanaburi nog meepakken!
Fingerspitzgefühl
  maandag 8 april 2013 @ 15:51:42 #234
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_125033298
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 14:13 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Het kan inderdaad prima uitpakken, maar het is dé maatschappij die regelmatig vluchten cancelled.
En binnenkort helemaal, want China Airlines gaat 'mogelijk' stoppen op de route Amsterdam - Bangkok - Taipei.
Al zal de officiële aankondiging hiervan nog komen, maar zelfs het annuleren van diverse vluchten zodat de toestellen voller werden op de dagen dat ze wel vlogen en het inzetten van een Airbus 340 heeft CI niet genoeg vertrouwen gegeven voor de toekomst. (En niet geheel onterecht gezien KLM een partnerschap is aangegaan met Ethiad).

De markt Europa-Bangkok is aardig verzadigd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 8 april 2013 @ 16:03:00 #235
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_125033707
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 15:51 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat is aan de huidige ticketprijs anders niet te merken als ik kijk naar AMS - BRU - DUS en FRA. GDG en LHR zijn te veel gedoe om vandaar te vertrekken. Ik wacht wel weer even op een min 600 euro ticket prijs
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_125034862
Wij zijn via Parijs gevlogen met KLM/Air-France voor ¤580, dus dat kan prima! Turkish Airlines was destijds (aug '12) een paar tientjes goedkoper, dan vlieg ik liever met skyteam waarbij de verstap ook nog eens gunstiger was.
Fingerspitzgefühl
pi_125035449
Afgelopen vrijdag geboekt, vertrek afgelopen zaterdag, afgelopen zondag aangekomen. Retour : 385.
Heenreis : Jetairfly 100 Euro BRU-BKK (25KG bagage)
Terugreis : Srilankan Airlines 285 Euro BKK-FRA (30KG bagage)

[ Bericht 4% gewijzigd door lokpokken op 08-04-2013 17:12:31 ]
  maandag 8 april 2013 @ 16:57:29 #238
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_125036031
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 16:03 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat is aan de huidige ticketprijs anders niet te merken als ik kijk naar AMS - BRU - DUS en FRA. GDG en LHR zijn te veel gedoe om vandaar te vertrekken. Ik wacht wel weer even op een min 600 euro ticket prijs
Maar juist het feit dat je aangeeft dat je wacht op een ticketprijs van minder dan 600 euro, en terecht, want die worden ongetwijfeld weer beschikbaar, geeft al aan dat de markt verzadigd is.
Er valt voor een luchtvaartmaatschappij niet zoveel te verdienen, en wanneer je moeite hebt om je rechtstreekse vluchten te vullen met passagiers die meer dan 600 euro willen betalen dan kan je op een gegeven moment niet anders dan de route stopzetten.

Het probleem voor CI is dat ze nergens echt in uitblinken, onbetrouwbaar zijn qua cancelling van routes en juist daardoor mensen in de armen drijven van Emirates, Ethiad of zelfs Egypt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_125037563
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 16:42 schreef lokpokken het volgende:
Afgelopen vrijdag geboekt, vertrek afgelopen zaterdag, afgelopen zondag aangekomen. Retour : 385.
Heenreis : Jetairfly 100 Euro BRU-BKK (25KG bagage)
Terugreis : Srilankan Airlines 285 Euro BKK-FRA (30KG bagage)
Serieus? Hoe heb je dat dan gevonden?
pi_125039967
quote:
11s.gif Op maandag 8 april 2013 17:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Serieus? Hoe heb je dat dan gevonden?
Ik zat vrijdag een beetje op het internet te kijken voor een vakantie en ik weet uit ervaring dat Jetairfly altijd de prijzen van de vliegtickets flink afprijst voordat de vlucht vertrekt (behalve in de vakantie periodes). De heenreis was 100 euro en de terugreis 699. (BRU-BKK) Dus ik dacht ik bekijk even hoeveel de terugreis met een andere airline koste en toen heb ik de terugreis bij Srilankan Airlines geboekt voor 285 euro. (BKK-FRA).
En dit was trouwens de laatste heen vlucht naar Bangkok van Jetairfly want de winterperiode eindigt.
pi_125059714
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 18:46 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Ik zat vrijdag een beetje op het internet te kijken voor een vakantie en ik weet uit ervaring dat Jetairfly altijd de prijzen van de vliegtickets flink afprijst voordat de vlucht vertrekt (behalve in de vakantie periodes). De heenreis was 100 euro en de terugreis 699. (BRU-BKK) Dus ik dacht ik bekijk even hoeveel de terugreis met een andere airline koste en toen heb ik de terugreis bij Srilankan Airlines geboekt voor 285 euro. (BKK-FRA).
En dit was trouwens de laatste heen vlucht naar Bangkok van Jetairfly want de winterperiode eindigt.
Bizar goede aanbieding iig. Doe je goed. ^O^
  dinsdag 9 april 2013 @ 13:48:56 #242
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_125068097
@Buzz1292...thanks voor je oplettendheid...vorige keer ben ik met de nachttrein vanaf Bangkok gegaan...nooit bedacht dat het vanaf een ander vliegveld zou kunnen zijn...
pi_125077511
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 15:51 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En binnenkort helemaal, want China Airlines gaat 'mogelijk' stoppen op de route Amsterdam - Bangkok - Taipei.
Al zal de officiële aankondiging hiervan nog komen, maar zelfs het annuleren van diverse vluchten zodat de toestellen voller werden op de dagen dat ze wel vlogen en het inzetten van een Airbus 340 heeft CI niet genoeg vertrouwen gegeven voor de toekomst. (En niet geheel onterecht gezien KLM een partnerschap is aangegaan met Ethiad).

Moet ik mij zorgen maken als ik twee weken geleden mijn retour ticket geboekt heb bij China Airlines? Of in ieder geval ervoor zorgen dat ik een goede annuleringsverzekering heb lopen?
pi_125084056
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:19 schreef Belthaus het volgende:

[..]

Moet ik mij zorgen maken als ik twee weken geleden mijn retour ticket geboekt heb bij China Airlines? Of in ieder geval ervoor zorgen dat ik een goede annuleringsverzekering heb lopen?
Waarom een annuleringsverzekering. Als de route zou stoppen informeert China Airlines de mogelijke opties. o.a. Geld terug, met een overstap ergens naar Bangkok of misschien met een ander Skyteam lid.
pi_125085036
Haha tis allemaal nieuw voor mij :@
  dinsdag 9 april 2013 @ 21:10:06 #246
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_125085693
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:59 schreef Belthaus het volgende:
Haha tis allemaal nieuw voor mij :@
Maak je geen zorgen, wanneer CI e.e.a. definitief annuleert zal er een optie worden geboden om je reis alsnog te kunnen maken, of als dat niet gewenst is door de noodzaak van extra tussenstops die je niet wilt kan je ook gewoon je geld terug krijgen.
Bij de eventuele opties valt er overigens ook nog wel te onderhandelen, het bericht wat je krijgt geeft een beperkt aantal opties weer, maar desgewenst zijn andere vluchten rond die data of een andere routing binnen dezelfde alliantie meestal wel mogelijk, door de luchtvaartmaatschappij wordt de goedkoopste optie aangeboden....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_125101297
Koh Tao!! Net m'n Open Water duikbrevet gehaald *O*
  woensdag 10 april 2013 @ 07:57:21 #248
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125101646
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 06:58 schreef Thomas B. het volgende:
Gefeliciteerd :)
Nu duiken!
pi_125114044
quote:
bij welke school?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_125114098
quote:
bij welke school?

Reismaatje van me heeft t ook vandaag gehaald in Koh Tao, welicht zat je bij elkaar.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')