Dat is meestal gebruikelijk als je bestaande huurwoningen via een makelaar gaat huren, maar huiseigenaren die hun koopwoning willen verhuren omdat ze vanwege de crises maar niet verkocht krijgen hoeven deze rekenmethode niet te gebruiken.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:28 schreef Leandra het volgende:
Ik verwacht dat een particuliere verhuurder minimaal 4 maal de huurprijs als bruto inkomen eist, en dat beperkt de mogelijkheden nogal, want als je huurtoeslag voor die woning nodig hebt dan voldoe je niet aan de inkomenseis.
Heb contact gehad met de makeliaar, en dat was niet meteen een vereiste, wel dat ik bij de huidige verhuurder geen huurschulden oid heb. Kon voor een paar jaar terug bij dezelfde makelaar ook al een zeer grote oude bovenwoing met zwaar achterstallig onderhoud huren boven een leegstaande winkel voor de zelfde huruprijs, maar gezien de zeer slechte staat heb ik het destijds niet gehuurd en vanwege de schuld die ik had, daar ben ik al bijna vanaf.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:40 schreef mootie het volgende:
Er wordt bij die woning wel specifiek naar een loonstrook en werkgevers-/inkomensverklaring gevraagd.
Is dat een (tijdelijk) huurcontract gebasseerd op de leegstandswet of voor onbepaalde tijd, en welke eisen stelde de eigenaar en makelaar?quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:45 schreef Ticootje het volgende:
Ik huur een woning die te koop staat. Ik heb helemaal geen loonstroken of wat dan ook hoeven overleggen. Allemaal via de makelaar geregeld, met contract en al.
Als de woning verkocht wordt is er een opzegtermijn van een maand. Ja dat is een risico. Maar sociale huur kom ik niet tussen en vrije sector verdien ik niet genoeg voor.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:50 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Is dat een (tijdelijk) huurcontract gebasseerd op de leegstandswet of voor onbepaalde tijd, en welke eisen stelde de eigenaar en makelaar?
Dat is wel belangrijk, want als je een tijdelijk huurcontract hebt heb je geen huurrechten als de eigenaar er zelf wilt wonen of alsnog een koper gevonden heeft.
Dat is wel een risico wat mij zorgen baart, dat is iets wat ik van te voren zou willen weten. Wel weet ik dat er enkele huiseigenaren zijn die voor minimaal 1 jaar willen verhuren, en indien gewenst kan het telkens voor 1 jaar worden verlengt, dat biedt al iets meer zekerheid.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als de woning verkocht wordt is er een opzegtermijn van een maand. Ja dat is een risico. Maar sociale huur kom ik niet tussen en vrije sector verdien ik niet genoeg voor.
Dat roept bij mij ook vraagtekens op, maar heb de makelaar zelf hierover (nog) geen vragen gesteld. Maar de soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgedient, het staat er wel en wordt ook gevraagt, maar of dat ook echt een absolute eis is betwijfel ik. Immers een VOG heb je alleen nodig als je voor bepaalde banen gaat solliciteren, niet voor een woming te huren.quote:
Dat is ook de reden dat ik mij eerst goed ga inlezen en verdiepen in dit onderwerp voordat ik daadwerkelijk ergens een (koop) woning ga huren, een van de eisen die ik stel is toch wel een huurcontract voor minstens 1 jaar waarbij ik hooguit wat klein onderhoud binnen wil doen, dus geen opknapwerk dat normaal door de eigenaar gedaan dient te worden.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:02 schreef wootahH het volgende:
Leuk dat je mensen mag rondleiden en als ze t wat vinden jij binnen een maand eruit moet. Dan is 650 naar mijn mening veel geld voor geen huurrechten en ik zal er al zeker geen eigen geld in stoppen.
Klopt, deze informatie is vooral te vinden op Jaap en Funda, ik heb diverse (koop) woingen in de volglijst staan en daar is het laatste halfjaar maar slechts 1 kijker opaf gekomen. Heb tevens een klein vrijstaande bungalowtje op het oog, waar wel wat achterstallig onderhoud aan gepleegd dient te worden, de eigenaar wil het alleen verkopen, maar indien het over een half jaar nog steeds niet verkocht is kan ik het eventueel huren. Hier een foto die ik zelf genomen heb van het betreffende bungalowtje, die niet op de site van Jaap staat, nou dit trekt niet bepaald kopers aan.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:16 schreef Ticootje het volgende:
Ik woon nu bijna een jaar op dit adres. Ik heb 0 kijkers gehad.
Waar vind jij op Funda of Jaap hoeveel bezichtigingen er zijn geweest?quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:22 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Klopt, deze informatie is vooral te vinden op Jaap en Funda, ik heb diverse (koop) woingen in de volglijst staan en daar is het laatste halfjaar maar slechts 1 kijker opaf gekomen. Heb tevens een klein vrijstaande bungalowtje op het oog, waar wel wat achterstallig onderhoud aan gepleegd dient te worden, de eigenaar wil het alleen verkopen, maar indien het over een half jaar nog steeds niet verkocht is kan ik het eventueel huren. Hier een foto die ik zelf genomen heb van het betreffende bungalowtje, die niet op de site van Jaap staat, nou dit trekt niet bepaald kopers aan.
[ afbeelding ]
Op Jaap kun je onder het tabblad wooingwaarde zien hoeveel kijkers de afgelopen 3 maanden echt een bezichtiging hebben gedaan op en woning (dus echte kijkers), en je kunt er ook zien de totale kooptijd (met waarde daling/stijging) en de gemiddelde verkooptijd in de betreffende buurt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar vind jij op Funda of Jaap hoeveel bezichtigingen er zijn geweest?
Overigens verbaast de vraag om een VOG me al niet meer, het laatste waar ze zin in hebben is een huurder die een wietplantage in het huis begint en daarmee de kredietwaardigheid van de eigenaar compleet om zeep helpt.
Ben ook verhuist, alleen de huidige nieuwe woning bevalt mij totaal niet. Lees de eerste post maar eens waarom.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:44 schreef summer2bird het volgende:
Ik dacht dat je weg was fusionfreak :-D
Succes met het verhuizen!
Ehm, nee.... daar kun je alleen zien hoeveel mensen er via Jaap een bezichtiging hebben aangevraagd, en dat zegt helemaal niets.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:44 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Op Jaap kun je onder het tabblad wooingwaarde zien hoeveel kijkers de afgelopen 3 maanden echt een bezichtiging hebben gedaan op en woning (dus echte kijkers), en je kunt er ook zien de totale kooptijd (met waarde daling/stijging) en de gemiddelde verkooptijd in de betreffende buurt.
Dat is niet waarquote:Op donderdag 21 februari 2013 20:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als de woning verkocht wordt is er een opzegtermijn van een maand. Ja dat is een risico. Maar sociale huur kom ik niet tussen en vrije sector verdien ik niet genoeg voor.
quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:45 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Ben ook verhuist, alleen de huidige nieuwe woning bevalt mij totaal niet. Lees de eerste post maar eens waarom.
Waarom een ander account en dan die avatar erbij?quote:Op zondag 29 december 2013 15:27 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik wacht op nieuwe pareltjes van Hakuna's hand
Over wie heb je het?quote:Op zondag 29 december 2013 16:43 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Waarom een ander account en dan die avatar erbij?
Vreemde actie, hoor.quote:Op zondag 29 december 2013 15:27 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik wacht op nieuwe pareltjes van Hakuna's hand
Valt wel mee. Ik heb al 2x particulier een koopwoning gehuurd en dat verliep min of meer op goed vertrouwen. Nu huur ik via een vastgoedinvesteringsmaatschappij en die vroegen wel allerlei papieren. Mijn vriendin kon met zo'n 3200 bruto per maand ons appartement dat 795 per maand kost op haar naam alleen huren.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:28 schreef Leandra het volgende:
Ik verwacht dat een particuliere verhuurder minimaal 4 maal de huurprijs als bruto inkomen eist, en dat beperkt de mogelijkheden nogal, want als je huurtoeslag voor die woning nodig hebt dan voldoe je niet aan de inkomenseis.
Ik had een jaarcontract afgesloten en dit later in in goed overleg met nog een jaar verlengd. Mocht het in dat 2e jaar verkocht zou worden had ik 3 maanden om iets anders te vinden had ik toen afgesproken. Prima afspraak lijkt mij zoquote:Op donderdag 21 februari 2013 21:02 schreef wootahH het volgende:
Leuk dat je mensen mag rondleiden en als ze t wat vinden jij binnen een maand eruit moet. Dan is 650 naar mijn mening veel geld voor geen huurrechten en ik zal er al zeker geen eigen geld in stoppen.
Ramptoerisme iddquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |