abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123174862
Ben door herstrukturering (sloop huidige huurwoning) gedwongen moeten verhuizen, maar het huidige appartement bevalt mij niet zo zeer, vanwege de gehorigheid en heb naar mijn gevoel redelijk last van mijn onderbuurvrouw. Dus ik wil binnen nu en 1 jaar weer verhuizen. Het verhuisgeld wat ik heb gekregen is voor de ene heft in de woning gegaan en de andere helft om mijn laatste schuld voor het grootste gedeelte mee af te betalen, zodat ik nu eindelijk bijna schuldenvrij aan een nieuwe start kan beginnen.

Maar dan zie ik op veel huizensites koopwoningen staan die al langer dan 1 of 2 jaar te koop staan, daar ik gelezen heb dat huiseigenaren tegenwoordig makkelijker hun woning mogen verhuren heb ik wel interesse in enkele kleine woningen die ik gezien heb om te huren.

Weet wel dat veel van die huurcontracten werken op basis van de zg leegstandswet. Wie heeft hier ervaring meee?

Er worden best wel veel leuke kleine woningen aangeboden die ik graag zou willen huren, waarbij ik zelfs bereid ben om wat klein opknap en onderhoud voor mijn rekeing te nemen als ik binnen de huurtoesag grens kan huren. Bij de woningstichting wil ik niet meer huren, daar je hier alleen maar gehorige flats ed krijgt aangeboden die bij ons best wel duur zijn qua huurprijs(doet niet onder aan particulier)
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_123175106
Ik verwacht dat een particuliere verhuurder minimaal 4 maal de huurprijs als bruto inkomen eist, en dat beperkt de mogelijkheden nogal, want als je huurtoeslag voor die woning nodig hebt dan voldoe je niet aan de inkomenseis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123175555
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2013 20:28 schreef Leandra het volgende:
Ik verwacht dat een particuliere verhuurder minimaal 4 maal de huurprijs als bruto inkomen eist, en dat beperkt de mogelijkheden nogal, want als je huurtoeslag voor die woning nodig hebt dan voldoe je niet aan de inkomenseis.
Dat is meestal gebruikelijk als je bestaande huurwoningen via een makelaar gaat huren, maar huiseigenaren die hun koopwoning willen verhuren omdat ze vanwege de crises maar niet verkocht krijgen hoeven deze rekenmethode niet te gebruiken.

Hier een geschakeld vrijstaande woning voor 650 euro per maand huur, dus het kan wel.

http://www.estate-ware.co(...)=1000686TG4ZI000D&h=

pi_123175684
Er wordt bij die woning wel specifiek naar een loonstrook en werkgevers-/inkomensverklaring gevraagd.
pi_123175838
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2013 20:40 schreef mootie het volgende:
Er wordt bij die woning wel specifiek naar een loonstrook en werkgevers-/inkomensverklaring gevraagd.
Heb contact gehad met de makeliaar, en dat was niet meteen een vereiste, wel dat ik bij de huidige verhuurder geen huurschulden oid heb. Kon voor een paar jaar terug bij dezelfde makelaar ook al een zeer grote oude bovenwoing met zwaar achterstallig onderhoud huren boven een leegstaande winkel voor de zelfde huruprijs, maar gezien de zeer slechte staat heb ik het destijds niet gehuurd en vanwege de schuld die ik had, daar ben ik al bijna vanaf.
pi_123175924
Ik huur een woning die te koop staat. Ik heb helemaal geen loonstroken of wat dan ook hoeven overleggen. Allemaal via de makelaar geregeld, met contract en al.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_123176190
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 20:45 schreef Ticootje het volgende:
Ik huur een woning die te koop staat. Ik heb helemaal geen loonstroken of wat dan ook hoeven overleggen. Allemaal via de makelaar geregeld, met contract en al.
Is dat een (tijdelijk) huurcontract gebasseerd op de leegstandswet of voor onbepaalde tijd, en welke eisen stelde de eigenaar en makelaar?

Dat is wel belangrijk, want als je een tijdelijk huurcontract hebt heb je geen huurrechten als de eigenaar er zelf wilt wonen of alsnog een koper gevonden heeft.
pi_123176312
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 20:50 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Is dat een (tijdelijk) huurcontract gebasseerd op de leegstandswet of voor onbepaalde tijd, en welke eisen stelde de eigenaar en makelaar?

Dat is wel belangrijk, want als je een tijdelijk huurcontract hebt heb je geen huurrechten als de eigenaar er zelf wilt wonen of alsnog een koper gevonden heeft.
Als de woning verkocht wordt is er een opzegtermijn van een maand. Ja dat is een risico. Maar sociale huur kom ik niet tussen en vrije sector verdien ik niet genoeg voor.
pi_123176520
Een VOG voor een woning???
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_123176571
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2013 20:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als de woning verkocht wordt is er een opzegtermijn van een maand. Ja dat is een risico. Maar sociale huur kom ik niet tussen en vrije sector verdien ik niet genoeg voor.
Dat is wel een risico wat mij zorgen baart, dat is iets wat ik van te voren zou willen weten. Wel weet ik dat er enkele huiseigenaren zijn die voor minimaal 1 jaar willen verhuren, en indien gewenst kan het telkens voor 1 jaar worden verlengt, dat biedt al iets meer zekerheid.
pi_123176723
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 20:56 schreef Gravedigger het volgende:
Een VOG voor een woning???
Dat roept bij mij ook vraagtekens op, maar heb de makelaar zelf hierover (nog) geen vragen gesteld. Maar de soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgedient, het staat er wel en wordt ook gevraagt, maar of dat ook echt een absolute eis is betwijfel ik. Immers een VOG heb je alleen nodig als je voor bepaalde banen gaat solliciteren, niet voor een woming te huren.
pi_123176845
Leuk dat je mensen mag rondleiden en als ze t wat vinden jij binnen een maand eruit moet. Dan is 650 naar mijn mening veel geld voor geen huurrechten en ik zal er al zeker geen eigen geld in stoppen.
:]
pi_123177199
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 21:02 schreef wootahH het volgende:
Leuk dat je mensen mag rondleiden en als ze t wat vinden jij binnen een maand eruit moet. Dan is 650 naar mijn mening veel geld voor geen huurrechten en ik zal er al zeker geen eigen geld in stoppen.
Dat is ook de reden dat ik mij eerst goed ga inlezen en verdiepen in dit onderwerp voordat ik daadwerkelijk ergens een (koop) woning ga huren, een van de eisen die ik stel is toch wel een huurcontract voor minstens 1 jaar waarbij ik hooguit wat klein onderhoud binnen wil doen, dus geen opknapwerk dat normaal door de eigenaar gedaan dient te worden.
Bovendien fotografeer ik eventuele gebreken en beschadigingen in en rond de woning voordat ik ergens intrek zodat er bij verhuizen geen discussie kan onstaan met de eigenaar over eventuele gebreken die door mij veroorzaakt zouden kunnen zijn.
pi_123177681
Ik woon nu bijna een jaar op dit adres. Ik heb 0 kijkers gehad.
pi_123178083
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 21:16 schreef Ticootje het volgende:
Ik woon nu bijna een jaar op dit adres. Ik heb 0 kijkers gehad.
Klopt, deze informatie is vooral te vinden op Jaap en Funda, ik heb diverse (koop) woingen in de volglijst staan en daar is het laatste halfjaar maar slechts 1 kijker opaf gekomen. Heb tevens een klein vrijstaande bungalowtje op het oog, waar wel wat achterstallig onderhoud aan gepleegd dient te worden, de eigenaar wil het alleen verkopen, maar indien het over een half jaar nog steeds niet verkocht is kan ik het eventueel huren. Hier een foto die ik zelf genomen heb van het betreffende bungalowtje, die niet op de site van Jaap staat, nou dit trekt niet bepaald kopers aan.

pi_123178688
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 21:22 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Klopt, deze informatie is vooral te vinden op Jaap en Funda, ik heb diverse (koop) woingen in de volglijst staan en daar is het laatste halfjaar maar slechts 1 kijker opaf gekomen. Heb tevens een klein vrijstaande bungalowtje op het oog, waar wel wat achterstallig onderhoud aan gepleegd dient te worden, de eigenaar wil het alleen verkopen, maar indien het over een half jaar nog steeds niet verkocht is kan ik het eventueel huren. Hier een foto die ik zelf genomen heb van het betreffende bungalowtje, die niet op de site van Jaap staat, nou dit trekt niet bepaald kopers aan.

[ afbeelding ]
Waar vind jij op Funda of Jaap hoeveel bezichtigingen er zijn geweest?

Overigens verbaast de vraag om een VOG me al niet meer, het laatste waar ze zin in hebben is een huurder die een wietplantage in het huis begint en daarmee de kredietwaardigheid van de eigenaar compleet om zeep helpt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_123179470
Ik dacht dat je weg was fusionfreak :-D

Succes met het verhuizen!
Twiddel
pi_123179508
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 21:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waar vind jij op Funda of Jaap hoeveel bezichtigingen er zijn geweest?

Overigens verbaast de vraag om een VOG me al niet meer, het laatste waar ze zin in hebben is een huurder die een wietplantage in het huis begint en daarmee de kredietwaardigheid van de eigenaar compleet om zeep helpt.
Op Jaap kun je onder het tabblad wooingwaarde zien hoeveel kijkers de afgelopen 3 maanden echt een bezichtiging hebben gedaan op en woning (dus echte kijkers), en je kunt er ook zien de totale kooptijd (met waarde daling/stijging) en de gemiddelde verkooptijd in de betreffende buurt.
pi_123179581
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 21:44 schreef summer2bird het volgende:
Ik dacht dat je weg was fusionfreak :-D

Succes met het verhuizen!
Ben ook verhuist, alleen de huidige nieuwe woning bevalt mij totaal niet. Lees de eerste post maar eens waarom.
pi_123179932
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 21:44 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Op Jaap kun je onder het tabblad wooingwaarde zien hoeveel kijkers de afgelopen 3 maanden echt een bezichtiging hebben gedaan op en woning (dus echte kijkers), en je kunt er ook zien de totale kooptijd (met waarde daling/stijging) en de gemiddelde verkooptijd in de betreffende buurt.
Ehm, nee.... daar kun je alleen zien hoeveel mensen er via Jaap een bezichtiging hebben aangevraagd, en dat zegt helemaal niets.
Als ik een huis zou willen bezichtigen dan zou ik dat niet via Jaap of Funda aanvragen, dan zou ik gewoon de makelaar bellen.

Volgens die gegevens op Jaap zouden wij de afgelopen 3 maanden geen bezichtigingen hebben gehad trouwens, ik weet gelukkig beter.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_123182980
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2013 20:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is niet waar :) Als de woning verkocht wordt heeft de verhuurder een opzegtermijn van ten minste 3 maanden. Als jij wil vertrekken heb je wel een opzegtermijn van 1 maand.

Dat is dus meteen het grote nadeel van zoiets: je kunt zomaar ineens te horen krijgen dat je over 3 maanden het huis leeg moet opleveren.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_134827864
» Er is al 310 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.

JA! Het is zo stil rondom FF/Hakuna. Hoe gaat het met je? Nog last van je buurvrouw? Vertel!
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 21:45 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Ben ook verhuist, alleen de huidige nieuwe woning bevalt mij totaal niet. Lees de eerste post maar eens waarom.
  zondag 29 december 2013 @ 15:04:24 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134828123
Wat een baggerkick....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134829194
quote:
13s.gif Op zondag 29 december 2013 15:04 schreef Leandra het volgende:
Wat een baggerkick....
Ik wacht op nieuwe pareltjes van Hakuna's hand O+
  zondag 29 december 2013 @ 16:23:08 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134831634
Shit van een ander is altijd een prettige afleidingsmanoeuvre voor je eigen ellende?
Als er iemand niet gebaat is bij het posten van zijn shit is het FF wel, hij krijgt er alleen maar meer ellende door.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 29 december 2013 @ 16:43:02 #26
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_134832564
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 15:27 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Waarom een ander account en dan die avatar erbij?
pi_134833721
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 16:43 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Waarom een ander account en dan die avatar erbij?
Over wie heb je het? :?
  zondag 29 december 2013 @ 17:30:37 #28
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_134835224
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 17:30 schreef mrPanerai het volgende:
Over wie denk je?
Je quotte mij? :?
pi_134836698
Ik huur nu al tijden voor nog geen 600 euro per maand, 3 maanden voor ik erin ging de 1e maand huur met extra maand borg betaald en alles geregeld... Moet zeggen ideaal, na ik mijn koophuis verkocht heb geen gezeik meer met groot onderhoud. Wel particulier gehuurd, en geen gezeur om loonstroken alleen de vraag of ik arbeidscontract voor onbepaalde tijd had.
Lach met een schone bips
pi_134838845
Beetje laat misschien, maar ik zou naast de leegstandswet ook kijken naar het huurbeding.
Dit is een beding in een hypotheekovereenkomst op basis waarvan een bank eventuele huurders uit de woning mag zetten (indien dat beding bestond bij het begin van de huur).
Als je niet op basis van de leegstandswet huurt zou ik dus ook even bij het kadaster navragen of er een hypotheek rust op het huis (en bij wie)
pi_134877507
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 17:40 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Je quotte mij? :?
juist ja...maar ik bedoelde Hakuna.
  maandag 30 december 2013 @ 15:41:57 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134877646
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 15:27 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Vreemde actie, hoor.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 30 december 2013 @ 15:46:36 #34
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134877873
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2013 20:28 schreef Leandra het volgende:
Valt wel mee. Ik heb al 2x particulier een koopwoning gehuurd en dat verliep min of meer op goed vertrouwen. Nu huur ik via een vastgoedinvesteringsmaatschappij en die vroegen wel allerlei papieren. Mijn vriendin kon met zo'n 3200 bruto per maand ons appartement dat 795 per maand kost op haar naam alleen huren.
  maandag 30 december 2013 @ 15:52:25 #35
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134878155
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 21:02 schreef wootahH het volgende:
Ik had een jaarcontract afgesloten en dit later in in goed overleg met nog een jaar verlengd. Mocht het in dat 2e jaar verkocht zou worden had ik 3 maanden om iets anders te vinden had ik toen afgesproken. Prima afspraak lijkt mij zo :)
  maandag 30 december 2013 @ 21:22:18 #36
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_134895582
quote:
13s.gif Op maandag 30 december 2013 15:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vreemde actie, hoor.
Ramptoerisme idd
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')