Als je verder geen echte werkervaring en/of diploma's hebt is het zeker de moeite waard om die 35 km iedere dag te rijden. Geloof me!quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:26 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Volgens onze TC komt maandag 25 feb. de "migratiekalender", dan wordt dus bekend wanneer vestigingen gaan verhuizen. Voor mij ook heel spannend! Ik zal dan naar Assen moeten, ong. 35 km hier vandaan. En ik heb een contract van maar 9 uur. Zit nog te dubben wat ik ga doen. Ik wil eigenlijk wel heel graag aan het werk blijven.
Omzet 4,3 miljard met een onderliggende ebit van 417 miljoen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:26 schreef ophaling10 het volgende:
http://www.beursxl.nl/nieuwsdetails.asp?cat=economie&id=576605
mooi dan krijgt iedereen er 3 euro bij
ja ik heb gehoord dat een jaarsalaris van de ceo onder alle medewerkers verloot wordtquote:Op donderdag 21 februari 2013 21:13 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Omzet 4,3 miljard met een onderliggende ebit van 417 miljoen.
Dat is niet zoveel als het lijkt. Nadat alle belastingen en eventuele stortingen in het pensioenfonds daar nog afgaan blijft er niet heel achterlijk veel over.
Oh, en vergeet niet de bonussen die er nog vanaf gehaald moeten worden
Eerst maar eens zien dat die winstdeling volgende maand bij het loon zit. Kan ik nu met mijn rijlessen goed gebruiken.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:58 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja ik heb gehoord dat een jaarsalaris van de ceo onder alle medewerkers verloot wordt
zal een halfuur les wordenquote:Op donderdag 21 februari 2013 22:10 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Eerst maar eens zien dat die winstdeling volgende maand bij het loon zit. Kan ik nu met mijn rijlessen goed gebruiken.
HSM staat in Den Helder, rest wordt op het eiland gedaan.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij komt de post daarvoor nu uit Alkmaar
Of inleveren...quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:26 schreef ophaling10 het volgende:
http://www.beursxl.nl/nieuwsdetails.asp?cat=economie&id=576605
mooi dan krijgt iedereen er 3 euro bij
Dan zal dan wel hier over gaan: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3398225/2013/02/22/Weer-reorganisatie-PostNL-opnieuw-veel-banen-weg.dhtmlquote:Op donderdag 21 februari 2013 19:02 schreef gelestipjes het volgende:
Bij ons hebben de teamcoaches volgende week maandag ook een bijeenkomst. Ik neem aan dat we dan dinsdag wel zullen horen waar we heengaan en op wat voor termijn.
Willen we het nog weten? Reorganisatie nummer 544. Of was het 545?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 08:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan zal dan wel hier over gaan: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3398225/2013/02/22/Weer-reorganisatie-PostNL-opnieuw-veel-banen-weg.dhtml
Benieuwd wat ons nu weer boven het hoofd hangt............
Daarom dus, zoals ik in het vorig topic aan gaf, wordt er meer in de buurt gezocht voor werknemers dan dat ze mee gaan. Zelf-ontslag nemen wordt aardig gestimuleerd!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 08:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan zal dan wel hier over gaan: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3398225/2013/02/22/Weer-reorganisatie-PostNL-opnieuw-veel-banen-weg.dhtml
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 08:48 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Willen we het nog weten? Reorganisatie nummer 544. Of was het 545?
"...zal PostNL in het eigen bedrijf op zoek moeten naar de middelen om de schulden af te lossen."
Idee: Iedereen met een uurloon boven het minimum eruit gooien
Ik vind het vooral vervelend om te lezen dat er wéér een ontslagronde aankomt. Hoop dat er niemand van jullie bij zitquote:Op vrijdag 22 februari 2013 08:54 schreef ErwinRommel het volgende:
En die reacties hier weer![]()
http://www.nujij.nl/econo(...)l-039.21704837.lynkx
Hopelijk zit die ontslagronde dan niet op de werkvloer maar in de management lagen boven.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:05 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik vind het vooral vervelend om te lezen dat er wéér een ontslagronde aankomt. Hoop dat er niemand van jullie bij zit
Ik vind het zo leuk hoe al die mensen altijd uitsluitend de staat de schuld geven van dit hele post debacle. Wat zij echter niet (willen) weten is dat de post wel geprivatiseerd moest worden onder druk van de EU.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 08:54 schreef ErwinRommel het volgende:
Klopt.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:08 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik vind het zo leuk hoe al die mensen altijd uitsluitend de staat de schuld geven van dit hele post debacle. Wat zij echter niet (willen) weten is dat de post wel geprivatiseerd moest worden onder druk van de EU.
+1quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:11 schreef ErwinRommel het volgende:
Het werk bij PostNL is echt leuk, maar het beleid dat ze moeten voeren is gewoonweg ruk. Met dank aan de aandeelhouders en de EU.
in dit geval gaat dat niet samenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:54 schreef Deezertje het volgende:
''De reorganisatie zou zowel de kwaliteit van de postbezorging als de penibele financiële situatie van PostNL ten goede moeten komen. ''
Het kan wel, zolang men maar capabele top-managers heeft.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in dit geval gaat dat niet samen
klopt, maar bij veel reorganisaties ontbreekt het daar aan.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het kan wel, zolang men maar capabele top-managers heeft.
In principe is het erg simpel.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar bij veel reorganisaties ontbreekt het daar aan.
Maar vergeet niet dat de NL staat wederom het braafste jongetje van de klas wilde zijn. Niet alleen waren wij zo'n beetje het eerste land waar de post geprivatiseerd werd, maar ook zijn ze nergens zo ver doorgeslagen met liberaliseren als hier.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:08 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik vind het zo leuk hoe al die mensen altijd uitsluitend de staat de schuld geven van dit hele post debacle. Wat zij echter niet (willen) weten is dat de post wel geprivatiseerd moest worden onder druk van de EU.
Wel vermakelijk als ik de reacties lees dat 95% van de mensen nog steeds niet weet dat PostNL niet het enige bedrijf is dat post bezorgt. Niet dat wij perse minder fouten maken dan Sandd, maar alle verkeerde post is in de ogen van de doorsnee burger door PostNL bezorgd.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 08:54 schreef ErwinRommel het volgende:
Ja, dat maakt het heel lastig. Mensen staan ook vaak raar te kijken als je ze uitlegt dat er meerdere postbedrijven zijn. En dan nog, zal het wel aan ons liggenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:38 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Wel vermakelijk als ik de reacties lees dat 95% van de mensen nog steeds niet weet dat PostNL niet het enige bedrijf is dat post bezorgt. Niet dat wij perse minder fouten maken dan Sandd, maar alle verkeerde post is in de ogen van de doorsnee burger door PostNL bezorgd.
dat hoeft niet per se. De postbodes komen niet meer aan hun uren, waardoor ze nu wel op straat moeten lopenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:09 schreef peter2671 het volgende:
Net als vruger: de postbodes hun eigen wijk sorteren?
Het probleem is idd niet zozeer de privatisering geweest maar de liberalisering van de markt die met alle geweld doorgedrukt moest worden. Als je concurrenten door mazen in de wetgeving (waarvoor de politiek tot op de dag van vandaag zo goed als geen oog lijkt te hebben) onder het minimumloon kunnen betalen is het snel gebeurt natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar vergeet niet dat de NL staat wederom het braafste jongetje van de klas wilde zijn. Niet alleen waren wij zo'n beetje het eerste land waar de post geprivatiseerd werd, maar ook zijn ze nergens zo ver doorgeslagen met liberaliseren als hier.
Ik denk dat de Staat (maar ook PostNL en haar rechtsvoorgangers) wel degelijk veel te verwijten valt. Het is niet zo dat de EU ons heeft opgelegd te privatiseren, en dat wij die opdracht mokkend hebben uitgevoerd. In tegendeel: Hoe vaak hebben wij niet kunnen lezen in de Mail (of de voorlopers) dat Peter Bakker weer bij de politiek had lopen lobbyen om toch maar zsm de Europese postmarkt open te gooien. Hij zag uitbreidingskansen in het buitenland, maar had zich er op verkeken dat men daar de eigen markt veel beter beschermde (dus daar trokken ze zich minder aan van de EU, zie bijv. de Duitse postmarkt) dan hier in eigen land. Het resultaat is dat PostNL op eigen bodem een fikse concurrentieslag moest leveren, maar in het buitenland amper voet aan de grond kreeg. Zo had men in Duitsland ingesteld dat nieuwe toetreders van meet af aan een vastgesteld minimumloon moesten betalen.
Bij ons op de vestiging is er al het een en ander veranderd. Wij voorbereiders zouden vanaf januari 5 dagen gaan werken i.p.v. alleen de piekdagen. Dit is weer teruggedraaid naar alleen de piekdagen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 08:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
beetje zoals vroeger dus.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:20 schreef gelestipjes het volgende:
Ik hoorde wel geruchten dat ze de pakketdienst en het autobedrijf willen gaan samenvoegen en dat er daar dan ook mensen uit moeten, maar geen idee of het waar is.
Alleen tijdelijke contracten, niemand krijgt meer een vast contract, meer subcontractors en ZZP'ers. Feitelijk zal er niet veel veranderen dusquote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ben zéér benieuwd wat dit voor het autobedrijf gaat betekenen.
Als ik het goed begrepen heb is er zondag een bijeenkomst ergens voor de hoogste heren en waarschijnlijk de bonden, maandag krijgen de teamcoaches en dergelijke het te horen en dinsdag de werknemers. Dus we zullen het waarschijnlijk wel weer eerder in de krant lezen dan dat we persoonljk worden ingelichtquote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:30 schreef lololo het volgende:
Opvallend: de bonden zeggen nog niet ingelicht te zijn.
ongeveer tegelijkertijd als het VBG het goed regeltquote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:40 schreef lololo het volgende:
MAW: ik lees het dus eerst in de media. Zoals gebruikelijk.
Ziet er allemaal weer florissant uit,niet dus.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In principe is het erg simpel.
Flink snijden in hoofdkantoren, centraliseer dat maar in 1 gebouw. Ben je van overtollig onroerend goed af plus hoop management lagen. Geld wat je daarmee vrijmaakt gaat deels naar een betere CAO voor postbezorgers, dus betere kwaliteit ivm motivatie.
Dit is al iets heel simpels, om over andere dingen nog maar niet te spreken.
Sandd vind ik niet echt een goed bedrijf.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:43 schreef Deezertje het volgende:
Daarom werkt een bedrijf als Sandd ook gewoon goed (voor de directie althans). Twee bezorgdagen (er als bezorger nog aan houden is een tweede...), iedereen weet waar ze aan toe zijn. Veel post? Je verdient meer. Minder post? Pech! En daardoor is de bezorgprijs laag, dus meer klanten.
Laten we dat hopen. Volgens de geruchten hier gaat het CVL hier terug naar de "oude manier" (super VBG geloof ik?). En als ik dat goed begrijp, valt het autobedrijf dan ergens anders onder, wat - volgens collega's - kan betekenen dat daar ook banen wegvallen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:29 schreef lololo het volgende:
[..]
Alleen tijdelijke contracten, niemand krijgt meer een vast contract, meer subcontractors en ZZP'ers. Feitelijk zal er niet veel veranderen dus
Het is niet alleen dat je niks meer aan je vrije tijd hebt,je kan er ook niets bij doen,quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:41 schreef Deezertje het volgende:
met de postbezorgers jaag je die weg door het steeds maar hebben over de uren ('elke minuut telt!!!'), HAH-regelingen (meer folders dan post tegenwoordig). midden op de dag beginnen (dus je hebt eigenlijk niks aan je vrije tijd) en dan nog die gekke driebundelsysteem. depotten wat geen depots te noemen zijn etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |