abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123177323
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 18:26 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Volgens onze TC komt maandag 25 feb. de "migratiekalender", dan wordt dus bekend wanneer vestigingen gaan verhuizen. Voor mij ook heel spannend! Ik zal dan naar Assen moeten, ong. 35 km hier vandaan. En ik heb een contract van maar 9 uur. Zit nog te dubben wat ik ga doen. Ik wil eigenlijk wel heel graag aan het werk blijven.
Als je verder geen echte werkervaring en/of diploma's hebt is het zeker de moeite waard om die 35 km iedere dag te rijden. Geloof me!
De werkloosheidscijfers zijn niet voor niets weer verder gestegen.
pi_123177513
quote:
Omzet 4,3 miljard met een onderliggende ebit van 417 miljoen.
Dat is niet zoveel als het lijkt. Nadat alle belastingen en eventuele stortingen in het pensioenfonds daar nog afgaan blijft er niet heel achterlijk veel over.
Oh, en vergeet niet de bonussen die er nog vanaf gehaald moeten worden :P
pi_123180347
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 21:13 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Omzet 4,3 miljard met een onderliggende ebit van 417 miljoen.
Dat is niet zoveel als het lijkt. Nadat alle belastingen en eventuele stortingen in het pensioenfonds daar nog afgaan blijft er niet heel achterlijk veel over.
Oh, en vergeet niet de bonussen die er nog vanaf gehaald moeten worden :P
ja ik heb gehoord dat een jaarsalaris van de ceo onder alle medewerkers verloot wordt
pi_123181110
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 21:58 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ja ik heb gehoord dat een jaarsalaris van de ceo onder alle medewerkers verloot wordt
Eerst maar eens zien dat die winstdeling volgende maand bij het loon zit. Kan ik nu met mijn rijlessen goed gebruiken.
pi_123183238
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:10 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Eerst maar eens zien dat die winstdeling volgende maand bij het loon zit. Kan ik nu met mijn rijlessen goed gebruiken.
zal een halfuur les worden :)
pi_123188280
Lol, werd gebeld of ik vanochtend kwam werken.
De rode bakken waren te laat geleverd, dus het was alle hens aan dek.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_123192530
quote:
2s.gif Op donderdag 21 februari 2013 17:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij komt de post daarvoor nu uit Alkmaar
HSM staat in Den Helder, rest wordt op het eiland gedaan.
pi_123193272
quote:
Of inleveren... :P
Kringloper
pi_123194105
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 19:02 schreef gelestipjes het volgende:
Bij ons hebben de teamcoaches volgende week maandag ook een bijeenkomst. Ik neem aan dat we dan dinsdag wel zullen horen waar we heengaan en op wat voor termijn.
Dan zal dan wel hier over gaan: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3398225/2013/02/22/Weer-reorganisatie-PostNL-opnieuw-veel-banen-weg.dhtml

Benieuwd wat ons nu weer boven het hoofd hangt............
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_123194127
Geld is binnen!! *O*

Vandaag weer met "handzame bundels" lopen. Ofwel de hele wijk verdeeld over een stuk of 3 bundels... niet handig.
pi_123194249
quote:
Willen we het nog weten? Reorganisatie nummer 544. Of was het 545?

"...zal PostNL in het eigen bedrijf op zoek moeten naar de middelen om de schulden af te lossen."
Idee: Iedereen met een uurloon boven het minimum eruit gooien
pi_123194304
quote:
Daarom dus, zoals ik in het vorig topic aan gaf, wordt er meer in de buurt gezocht voor werknemers dan dat ze mee gaan. Zelf-ontslag nemen wordt aardig gestimuleerd!
Ik denk dat mijn contract niet verlengd wordt. Scheelt weer reiskosten(wat eerst heen werd vergoedt, en nu(zoethoudertje??) heen en terug naar Heerenveen.
Kringloper
pi_123194336
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 08:48 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Willen we het nog weten? Reorganisatie nummer 544. Of was het 545?

"...zal PostNL in het eigen bedrijf op zoek moeten naar de middelen om de schulden af te lossen."
Idee: Iedereen met een uurloon boven het minimum eruit gooien
:) Zit wel wat in...
'iedereen' moet toch inleveren?
Grappige is dat iig bij ons de 'hoge heren' eerst optimistisch waen gezien hun wel zeker van een baan zijn.
Optimisme is gezakt omdat hun baan ook aan een zijden draadje hangt.
Of mindering in uren of een andere functie.
Kringloper
  vrijdag 22 februari 2013 @ 08:54:08 #64
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_123194375
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_123194571
quote:
Ik vind het vooral vervelend om te lezen dat er wéér een ontslagronde aankomt. Hoop dat er niemand van jullie bij zit :*
  vrijdag 22 februari 2013 @ 09:07:44 #66
110987 ErwinRommel
pi_123194607
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:05 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik vind het vooral vervelend om te lezen dat er wéér een ontslagronde aankomt. Hoop dat er niemand van jullie bij zit :*
Hopelijk zit die ontslagronde dan niet op de werkvloer maar in de management lagen boven.

Kreeg net een e-mail van mijn TC dat we zeer binnenkort worden uitgenodigd voor wat er dit jaar gaat gebeuren. Alle chauffeurs van Area-Centrum dus. Ben zéér benieuwd.
pi_123194616
quote:
Ik vind het zo leuk hoe al die mensen altijd uitsluitend de staat de schuld geven van dit hele post debacle. Wat zij echter niet (willen) weten is dat de post wel geprivatiseerd moest worden onder druk van de EU.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 09:09:34 #68
110987 ErwinRommel
pi_123194651
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:08 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik vind het zo leuk hoe al die mensen altijd uitsluitend de staat de schuld geven van dit hele post debacle. Wat zij echter niet (willen) weten is dat de post wel geprivatiseerd moest worden onder druk van de EU.
Klopt.
Met dank aan onze Neelie Smit Kroes die dat oa. mogelijkl heeft gemaakt.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 09:11:25 #69
110987 ErwinRommel
pi_123194684
Het werk bij PostNL is echt leuk, maar het beleid dat ze moeten voeren is gewoonweg ruk. Met dank aan de aandeelhouders en de EU.
pi_123195040
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:11 schreef ErwinRommel het volgende:
Het werk bij PostNL is echt leuk, maar het beleid dat ze moeten voeren is gewoonweg ruk. Met dank aan de aandeelhouders en de EU.
+1
Kringloper
pi_123195708
''De reorganisatie zou zowel de kwaliteit van de postbezorging als de penibele financiële situatie van PostNL ten goede moeten komen. '' :')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 februari 2013 @ 09:55:42 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123195736
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:54 schreef Deezertje het volgende:
''De reorganisatie zou zowel de kwaliteit van de postbezorging als de penibele financiële situatie van PostNL ten goede moeten komen. '' :')
in dit geval gaat dat niet samen
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 22 februari 2013 @ 09:56:39 #73
110987 ErwinRommel
pi_123195755
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in dit geval gaat dat niet samen
Het kan wel, zolang men maar capabele top-managers heeft.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 februari 2013 @ 09:58:19 #74
Maffe Fries
pi_123195787
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:56 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Het kan wel, zolang men maar capabele top-managers heeft.
klopt, maar bij veel reorganisaties ontbreekt het daar aan.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 10:00:44 #75
110987 ErwinRommel
pi_123195856
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt, maar bij veel reorganisaties ontbreekt het daar aan.
In principe is het erg simpel.
Flink snijden in hoofdkantoren, centraliseer dat maar in 1 gebouw. Ben je van overtollig onroerend goed af plus hoop management lagen. Geld wat je daarmee vrijmaakt gaat deels naar een betere CAO voor postbezorgers, dus betere kwaliteit ivm motivatie.
Dit is al iets heel simpels, om over andere dingen nog maar niet te spreken.
pi_123196166
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:08 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Maar vergeet niet dat de NL staat wederom het braafste jongetje van de klas wilde zijn. Niet alleen waren wij zo'n beetje het eerste land waar de post geprivatiseerd werd, maar ook zijn ze nergens zo ver doorgeslagen met liberaliseren als hier.

Ik denk dat de Staat (maar ook PostNL en haar rechtsvoorgangers) wel degelijk veel te verwijten valt. Het is niet zo dat de EU ons heeft opgelegd te privatiseren, en dat wij die opdracht mokkend hebben uitgevoerd. In tegendeel: Hoe vaak hebben wij niet kunnen lezen in de Mail (of de voorlopers) dat Peter Bakker weer bij de politiek had lopen lobbyen om toch maar zsm de Europese postmarkt open te gooien. Hij zag uitbreidingskansen in het buitenland, maar had zich er op verkeken dat men daar de eigen markt veel beter beschermde (dus daar trokken ze zich minder aan van de EU, zie bijv. de Duitse postmarkt) dan hier in eigen land. Het resultaat is dat PostNL op eigen bodem een fikse concurrentieslag moest leveren, maar in het buitenland amper voet aan de grond kreeg. Zo had men in Duitsland ingesteld dat nieuwe toetreders van meet af aan een vastgesteld minimumloon moesten betalen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_123196425
En vergeet niet, alle kantoren die ze nu proberen kwijt te raken, krijgen ze aan de straatstenen niet verkocht... of het moeten huurcontracten zijn.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 10:38:20 #78
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_123196957
quote:
Wel vermakelijk als ik de reacties lees dat 95% van de mensen nog steeds niet weet dat PostNL niet het enige bedrijf is dat post bezorgt. Niet dat wij perse minder fouten maken dan Sandd, maar alle verkeerde post is in de ogen van de doorsnee burger door PostNL bezorgd.
Divide et impera
pi_123197412
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:38 schreef GeintegreerdePool het volgende:

[..]

Wel vermakelijk als ik de reacties lees dat 95% van de mensen nog steeds niet weet dat PostNL niet het enige bedrijf is dat post bezorgt. Niet dat wij perse minder fouten maken dan Sandd, maar alle verkeerde post is in de ogen van de doorsnee burger door PostNL bezorgd.
Ja, dat maakt het heel lastig. Mensen staan ook vaak raar te kijken als je ze uitlegt dat er meerdere postbedrijven zijn. En dan nog, zal het wel aan ons liggen ;)
pi_123197576
Hier gaan er iig veel bezorgers zonder vast contract uit, zodra de boel af loopt :X
Gaan ze geloof ik de postbodes die nog over zijn weer neer zetten oid :?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_123198070
Net als vruger: de postbodes hun eigen wijk sorteren?
Kringloper
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 februari 2013 @ 11:22:38 #82
Maffe Fries
pi_123198492
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:09 schreef peter2671 het volgende:
Net als vruger: de postbodes hun eigen wijk sorteren?
dat hoeft niet per se. De postbodes komen niet meer aan hun uren, waardoor ze nu wel op straat moeten lopen
pi_123198681
Wat dat niet verlengen van contracten betreft heb ik iig nog geluk met mijn vaste, maar ik hoop toch niet dat ze me straks gaan ontslaan :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_123198914
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar vergeet niet dat de NL staat wederom het braafste jongetje van de klas wilde zijn. Niet alleen waren wij zo'n beetje het eerste land waar de post geprivatiseerd werd, maar ook zijn ze nergens zo ver doorgeslagen met liberaliseren als hier.

Ik denk dat de Staat (maar ook PostNL en haar rechtsvoorgangers) wel degelijk veel te verwijten valt. Het is niet zo dat de EU ons heeft opgelegd te privatiseren, en dat wij die opdracht mokkend hebben uitgevoerd. In tegendeel: Hoe vaak hebben wij niet kunnen lezen in de Mail (of de voorlopers) dat Peter Bakker weer bij de politiek had lopen lobbyen om toch maar zsm de Europese postmarkt open te gooien. Hij zag uitbreidingskansen in het buitenland, maar had zich er op verkeken dat men daar de eigen markt veel beter beschermde (dus daar trokken ze zich minder aan van de EU, zie bijv. de Duitse postmarkt) dan hier in eigen land. Het resultaat is dat PostNL op eigen bodem een fikse concurrentieslag moest leveren, maar in het buitenland amper voet aan de grond kreeg. Zo had men in Duitsland ingesteld dat nieuwe toetreders van meet af aan een vastgesteld minimumloon moesten betalen.
Het probleem is idd niet zozeer de privatisering geweest maar de liberalisering van de markt die met alle geweld doorgedrukt moest worden. Als je concurrenten door mazen in de wetgeving (waarvoor de politiek tot op de dag van vandaag zo goed als geen oog lijkt te hebben) onder het minimumloon kunnen betalen is het snel gebeurt natuurlijk.

Waar ik me ook altijd over verbaasd heb: het besef dat parttimers niet voor niks parttimer zijn en dus niet hun hele leven in dienst van het bedrijf zetten en de gevolgen die dat kan hebben lijken nooit doorgedrongen te zijn bij het management.
pi_123199021
quote:
Bij ons op de vestiging is er al het een en ander veranderd. Wij voorbereiders zouden vanaf januari 5 dagen gaan werken i.p.v. alleen de piekdagen. Dit is weer teruggedraaid naar alleen de piekdagen.
Overuren maken is er nog nauwelijks bij.
Voorbereiders met een contract tot 1 maart worden eruitgeknikkerd, zo'n 6 mensen in totaal. Mijn contract loopt ook af per 1 maart, maar ik heb gelukkig een nieuw contract aangeboden gekregen tot 1 april 2015, dus ik kan mee naar de vestiging in Assen. Nu nog horen per wanneer dit is. Maandag weten we dus meer.
"Everybody lies..."
House M.D.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 11:39:45 #86
110987 ErwinRommel
pi_123199080
Ik ben zéér benieuwd wat dit voor het autobedrijf gaat betekenen.
pi_123200513
Ik hoorde wel geruchten dat ze de pakketdienst en het autobedrijf willen gaan samenvoegen en dat er daar dan ook mensen uit moeten, maar geen idee of het waar is.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 februari 2013 @ 12:23:56 #88
Maffe Fries
pi_123200629
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:20 schreef gelestipjes het volgende:
Ik hoorde wel geruchten dat ze de pakketdienst en het autobedrijf willen gaan samenvoegen en dat er daar dan ook mensen uit moeten, maar geen idee of het waar is.
beetje zoals vroeger dus.

ik heb het in het verleden nog moeten doen, dat met pakketten rijden :)
pi_123200786
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 11:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ben zéér benieuwd wat dit voor het autobedrijf gaat betekenen.
Alleen tijdelijke contracten, niemand krijgt meer een vast contract, meer subcontractors en ZZP'ers. Feitelijk zal er niet veel veranderen dus :+
pi_123200811
Opvallend: de bonden zeggen nog niet ingelicht te zijn.
pi_123200998
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:30 schreef lololo het volgende:
Opvallend: de bonden zeggen nog niet ingelicht te zijn.
Als ik het goed begrepen heb is er zondag een bijeenkomst ergens voor de hoogste heren en waarschijnlijk de bonden, maandag krijgen de teamcoaches en dergelijke het te horen en dinsdag de werknemers. Dus we zullen het waarschijnlijk wel weer eerder in de krant lezen dan dat we persoonljk worden ingelicht
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 februari 2013 @ 12:36:48 #92
Maffe Fries
pi_123201025
wij krijgen maandagochtend direct na het wereldkundig maken van de plannen een prikbordnieuws
pi_123201124
MAW: ik lees het dus eerst in de media. Zoals gebruikelijk. :r
pi_123201155
Moet je voor de grap aan je TC de cijfers van daldagen vragen. Bedroevend laag gewoon.

Aan de ene kant snap ik het reorganisatieplan wel, piek (veel mensen nodig), dal (weinig mensen nodig). Maar feit blijft dat je wel héél erg goed moet zoeken voor bezorgers die er nu nog willen werken. Met deze uren kan je gewoonweg niet rondkomen lijkt me. Als je geluk hebt werk je 10 uur per week, maximaal 300/400 euro per maand dus. Minder werken betekent minder loyaal.

Goede bezorgkwaliteit haal je alleen met mensen die er afhankelijk van zijn, fulltimers dus. En samen met de postbezorgers jaag je die weg door het steeds maar hebben over de uren ('elke minuut telt!!!'), HAH-regelingen (meer folders dan post tegenwoordig). midden op de dag beginnen (dus je hebt eigenlijk niks aan je vrije tijd) en dan nog die gekke driebundelsysteem. depotten wat geen depots te noemen zijn etc.

Van mij part maken ze gewoon een 3 daagse bezorgweek (komt er heus ook wel). Maar dan gewoon drie volle dagen waar je gewoon normale dagen kunt maken als bij ieder ander bedrijf. Nu is het voor iedereen onduidelijk. Rustige dagen? Je hoeft niet te komen! Ineens een drukke dag? Kan je pleassssssse komen? Het bedrijf moet zich aanpassen aan jou, jij niet aan het bedrijf (maar dat willen ze wel natuurlijk).
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 februari 2013 @ 12:41:32 #95
Maffe Fries
pi_123201166
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:40 schreef lololo het volgende:
MAW: ik lees het dus eerst in de media. Zoals gebruikelijk. :r
ongeveer tegelijkertijd als het VBG het goed regelt
pi_123201218
Daarom werkt een bedrijf als Sandd ook gewoon goed (voor de directie althans). Twee bezorgdagen (er als bezorger nog aan houden is een tweede...), iedereen weet waar ze aan toe zijn. Veel post? Je verdient meer. Minder post? Pech! En daardoor is de bezorgprijs laag, dus meer klanten.
pi_123202124
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:00 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

In principe is het erg simpel.
Flink snijden in hoofdkantoren, centraliseer dat maar in 1 gebouw. Ben je van overtollig onroerend goed af plus hoop management lagen. Geld wat je daarmee vrijmaakt gaat deels naar een betere CAO voor postbezorgers, dus betere kwaliteit ivm motivatie.
Dit is al iets heel simpels, om over andere dingen nog maar niet te spreken.
Ziet er allemaal weer florissant uit,niet dus.
Hier ook diverse reactie's :
http://www.telegraaf.nl/b(...)tslag_PostNL___.html
pi_123202256
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:43 schreef Deezertje het volgende:
Daarom werkt een bedrijf als Sandd ook gewoon goed (voor de directie althans). Twee bezorgdagen (er als bezorger nog aan houden is een tweede...), iedereen weet waar ze aan toe zijn. Veel post? Je verdient meer. Minder post? Pech! En daardoor is de bezorgprijs laag, dus meer klanten.
Sandd vind ik niet echt een goed bedrijf.
Er lopen allerlei soorten mensen rond,die al dan niet gedwongen moeten werken,zelfs junks laten ze de post bezorgen(hier geconstateerd)
Als het hele bedrijf een week plat gaat zal er misschien iets veranderen(staatsovername)
Er wordt bijna dagelijks geleuterd door figuren, die alles beter weten, en met een royale beloning naar huis gaan.
Een ceo die 500 k verdiend en daar tegenover een pbz die 7uur door de kou moet voor een mik.
Dit zijn veel te grote verschillen.
pi_123202971
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:29 schreef lololo het volgende:

[..]

Alleen tijdelijke contracten, niemand krijgt meer een vast contract, meer subcontractors en ZZP'ers. Feitelijk zal er niet veel veranderen dus :+
Laten we dat hopen. Volgens de geruchten hier gaat het CVL hier terug naar de "oude manier" (super VBG geloof ik?). En als ik dat goed begrijp, valt het autobedrijf dan ergens anders onder, wat - volgens collega's - kan betekenen dat daar ook banen wegvallen.

Maar nogmaals, speculaties en geruchten. Ik wacht liever het nieuws op dinsdag zondag in de media af.
pi_123202980
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:41 schreef Deezertje het volgende:
met de postbezorgers jaag je die weg door het steeds maar hebben over de uren ('elke minuut telt!!!'), HAH-regelingen (meer folders dan post tegenwoordig). midden op de dag beginnen (dus je hebt eigenlijk niks aan je vrije tijd) en dan nog die gekke driebundelsysteem. depotten wat geen depots te noemen zijn etc.

Het is niet alleen dat je niks meer aan je vrije tijd hebt,je kan er ook niets bij doen,
geen enkele werkgever zit op iemand te wachten,die alleen s avonds of heel vroeg s morgens kan werken.
Tegenover dit verlies,moet gewoon een goede compensatie staan(de al vaak door mij genoemde 15 euro)
Wat het nu oplevert is gewoon veel te weinig,met de wetenschap dat je als een randdebiel door de straten moet rennen,om je werk af te krijgen(buitengaats is eigen tijd dus gratis)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')