Mag ook wel meer dan kool zijnquote:Op zondag 3 maart 2013 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Erasmo vind waarschijnlijk dat we kool moeten eten in de winter. Ik eet trouwens liever kool dan paprika.
Eerlijk antwoorden, heeft ze ook een bakfiets?quote:Op zondag 3 maart 2013 18:25 schreef Life2.0 het volgende:
oh godver, kijk ik op die site.. mijn moeder doet daar al boodschappen
Kool, in alle soorten en maten.quote:Op zondag 3 maart 2013 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Erasmo vind waarschijnlijk dat we kool moeten eten in de winter. Ik eet trouwens liever kool dan paprika.
Nee, het is toch mijn moeder, die heeft geen kinderen van 4...quote:Op zondag 3 maart 2013 18:38 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Mag ook wel meer dan kool zijnZolang het maar van het seizoen is
Met kassen heb ik totaal geen probleem, goede manier om het seizoen op te rekken. Pas als de lampjes aan gaan en de schoorsteen gaat roken vind ik het een probleem.
[..]
Eerlijk antwoorden, heeft ze ook een bakfiets?
Koolsla, koolroulades, zelfgemaakte zuurkool, rode kool met appels, boerenkoolstampot, spruitjes met citroenboter, bloemkoolsoep, brocoliesoep, wilde kool, jum jum jum.quote:Op zondag 3 maart 2013 18:52 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Kool, in alle soorten en maten.
Tot ik ontdekte dat je het ook anders kan verwerken dan moeders 't deed.
Zo gaan Nederlandse tomaten naar Spanje en Spaanse tomaten naar Nederland. Er zal vast wel ergens een soort logica inzitten, maar ik zie het niet.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik verbaas mij er met regelmaat over dat wij, als een van de grootste uien-exporteurs ter wereld, hoofdzakelijk uien uit Afrika en Zuid-Amerika in de schappen hebben liggen. Ik koop mijn uien meestal bij de boer die ze oogst; mijn paard staat bij een ui en aardappelbedrijf. De uien leggen welgeteld 0 kilometer af, die ik anders toch niet zou reizen.
Of de allergoedkoopste aardappels, die op de vrachtwagen van hier naar Italie gaan, om daar gewassen te worden. En vervolgens terug hier heen komen. Want dat is goedkoper dan hier de aardappels wassen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:15 schreef Redcoon het volgende:
[..]
Zo gaan Nederlandse tomaten naar Spanje en Spaanse tomaten naar Nederland. Er zal vast wel ergens een soort logica inzitten, maar ik zie het niet.
Meen je dat?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Of de allergoedkoopste aardappels, die op de vrachtwagen van hier naar Italie gaan, om daar gewassen te worden. En vervolgens terug hier heen komen. Want dat is goedkoper dan hier de aardappels wassen.
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:03 schreef tjoptjop het volgende:
Het parkeerterrein is de hele ochtend al aardig gevuld
[ afbeelding ]
Zo zijn er wel meer dingen hoor. Het pellen van de Hollandse garnaal wordt in Marokko gedaan. Dan komt het weer terug met de vrachtauto naar Nederland.quote:
Ja. Hier zou je (terecht) allemaal heffingen moeten betalen. In Italië loopt het modderwater waarschijnlijk gewoon de lokale sloot in, en is er geen heffing. Daarnaast zijn Italiaanse aardappelwassers ook nog een stuk goedkoper dan Nederlandse.quote:
Precies, maar dat is nog wel te verklaren door het enorme verschil in arbeidsloon. Ga er vanuit dat die aardappels door machines gewassen worden, maar het zal wel met belastingen en heffingen te maken hebben zoals LeeHarveyOswald zegt. The world can be a crazy placequote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:19 schreef Mylene het volgende:
[..]
Zo zijn er wel meer dingen hoor. Het pellen van de Hollandse garnaal wordt in Marokko gedaan. Dan komt het weer terug met de vrachtauto naar Nederland.
Steeds minder, wat ik begrijp wordt de helft machinaal gepeld inmiddels, maar je kan je afvragen wat meer CO2 of vervuiling produceert per kilo garnalen, er gaan 40 ton in een vrachtautoquote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:19 schreef Mylene het volgende:
[..]
Zo zijn er wel meer dingen hoor. Het pellen van de Hollandse garnaal wordt in Marokko gedaan. Dan komt het weer terug met de vrachtauto naar Nederland.
- Veel texels lamsvlees gaat naar italie, in dezelfde vrachtwagens gaat italiaans lamsvlees terug naar NL.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:15 schreef Redcoon het volgende:
[..]
Zo gaan Nederlandse tomaten naar Spanje en Spaanse tomaten naar Nederland. Er zal vast wel ergens een soort logica inzitten, maar ik zie het niet.
ach als je de winkelier maar op zijn blauwe ogen gelooft..quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Deze week in de aanbieding: Duurzame roodbaars (aldus de folder). In het schap te vinden naast de duurzame pandasteaks?
Onze oude melkkoeien worden voor topprijs in Zuid-Europa verkocht, hier geloven we dat een oude melkkoe taai is en dat we daarom maar mager rundvlees uit Ierland en Argentinië halen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
- Veel texels lamsvlees gaat naar italie, in dezelfde vrachtwagens gaat italiaans lamsvlees terug naar NL.
- NL staat wereldwijd bekend als een erg goede landbouw producent. Tonnen aan de beste groente en fruit gaan dagelijks via Schiphol en London Heathrow naar de VS. De beste restaurants worden gevuld met NL'se groenten. In NL blijven we zitten met de smakeloze troep en klagen we dat in het buitenland alles zoveel lekkerder is.
- De beste kokkels worden in de waddenzee gevangen. Dagelijks gaan volle trucks de landsgrens over naar z- europa.
- Een stroom aan verse vis uit NL gaat met het vliegtuig naar Moskou om daar ook de beste restaurants te vullen.
Waarom? Omdat er in het buitenland een hogere prijs betaald wordt voor goed eten en de NL'er een gier eerste klas is. Geen 2 dubbeltjes meer willen betalen voor een KG tomaten die 10x lekkerder is. Het niet kunnen waarderen van lekker eten, maar wat je in je mond stopt zien als enkel voedsel dat geen reet mag kosten.
Dat is de logica Redcoon.
So true, wasserbombes mit kilo's tegelijk wegvreten. Al moet ik zeggen dat ik de laatste keer bij een Rewe verdacht weinig NL tomaten zag liggen...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Onze oude melkkoeien worden voor topprijs in Zuid-Europa verkocht, hier geloven we dat een oude melkkoe taai is en dat we daarom maar mager rundvlees uit Ierland en Argentinië halen.
Overigens exporteren we ook genoeg meuk naar Duitsland hoor. Die zijn bijna net zo erg als wij. Klagen over die smaakloze goedkope Nederlandse tomaten, maar er tonnen van weg eten.
Gelul, kletsika en nekgekletsquote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Overigens exporteren we ook genoeg meuk naar Duitsland hoor. Die zijn bijna net zo erg als wij. Klagen over die smaakloze goedkope Nederlandse tomaten, maar er tonnen van weg eten.
duitsland krijgt andere tomaten dan dat je hier bij de ah voor weinig koopt. die goedkope ah tomaten zijn precies die wasserbommen waar hij het over heeftquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gelul, kletsika en nekgeklets
Nederlandse tomaten zijn niet smakeloos.
Ik koop altijd Nederlandse tomaten hier in Duitsland omdat die niet tot nauwelijks bespoten zijn, en hooguit nog niet helemaal rijp. Leg ze een weekje op de vensterbank en ze zijn heerlijk.
Dacht dat hij naar marqt ging...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
duitsland krijgt andere tomaten dan dat je hier bij de ah voor weinig koopt. die goedkope ah tomaten zijn precies die wasserbommen waar hij het over heeft
Ik doe ze ook in de koelkast, en eerste omdat ze lekker koud zijn, ten tweede omdat ze geen direct zonlicht nodig hebben om te rijpenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dacht dat hij naar marqt ging...
Ik heb op de canarische eilanden ook verschrikkelijk slechte tomaten gezien, lokale, niet rijp, dito mallorca. Leg ze een dag of wat in het zonnetje en ze zijn prima.
Tomaten zijn een van het weinige fruit dat prima narijpt. Maar wat doet de libelle huisvrouw, legt ze in de koelkast en klaagt dat ze geen smaak hebben.
quote:Tomaten zijn onderhevig aan een fenomeen dat de wetenschappers omschrijven als “lage-temperatuurbederf”. Bij temperaturen lager dan 12°C boeten ze aan kwaliteit in. Ze worden slap en hun kelk kan los komen. Ook komkommers en aubergines kennen dit fenomeen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |