Helemaal niets. Het probleem is echter dat ze een groot deel van de meest fundamentalistische vragen van het leven niet beantwoordt zien in het geloof.quote:Wat is er mis met mensen welke antwoorden vinden op toch wel een groot deel van de meest fundamentalistische vragen van het leven in het geloof.
Ehmz jawel. De mijne was inhoudelijk. Er is niets mis met mensen die antwoorden zoeken.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:50 schreef zquing het volgende:
Kijk dit bedoel ik dus, nog geen eens de moeite nemen om een enigzins inhoudelijke post te maken. Beetje jammer.
Ik vraag me af of er onderzoeken zijn daarover, al lijkt 't me niet te doen om te bepalen op welke vragen geloof antwoord zou moeten geven.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Helemaal niets. Het probleem is echter dat ze een groot deel van de meest fundamentalistische vragen van het leven niet beantwoordt zien in het geloof.
Op het eerste deel, zie de edit.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Ehmz jawel. De mijne was inhoudelijk. Er is niets mis met mensen die antwoorden zoeken.
Echter vinden ze die antwoorden niet in hun geloof.
Dat soort antwoorden (als ze er al zijn) ga je vinden in de wetenschap en niet in het geloof
Religie verklaart dat ook niet imoquote:Op woensdag 20 februari 2013 21:53 schreef zquing het volgende:
[..]
Op het eerste deel, zie de edit.
Wetenschap geeft niet het antwoord op het meest fundamentele(imho). Het verklaart niet waarom wij zijn, enkel dat we zijn en hoe het op dit moment in elkaar zit.
En religie verklaart deze zaken wel?quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:53 schreef zquing het volgende:
[..]
Op het eerste deel, zie de edit.
Wetenschap geeft niet het antwoord op het meest fundamentele(imho). Het verklaart niet waarom wij zijn, enkel dat we zijn en hoe het op dit moment in elkaar zit.
Mensen die blowenquote:Op woensdag 20 februari 2013 21:51 schreef PriesterB het volgende:
Relax man. Smoke een jonko en laat al je zorgen van je afglijden.
8 creditsquote:Op woensdag 20 februari 2013 21:55 schreef AadBilnaat het volgende:
Een grasperkje voor je topic:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:55 schreef AadBilnaat het volgende:
Een grasperkje voor je topic:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Religie verklaart dat ook niet imo
Voor mij niet, maar voor een groot deel van de gelovigen wel.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:55 schreef Supertolll het volgende:
[..]
En religie verklaart deze zaken wel?
Als mensen denken dat ze die antwoorden wel vinden in dat geloof, dan is dat toch hun pakkie an? Ik kan me ook dood irriteren aan mensen die proberen je te bekeren, of die je constant moeten confronteren met hun geloof. Maar ik vind het net zo sneu als het andersom gebeurd. Waarom zou je mensen iets af willen pakken waar zij zich blij bij voelen? Zolang ze er niet kwaad mee doen, snap ik niet wat het probleem is.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Ehmz jawel. De mijne was inhoudelijk. Er is niets mis met mensen die antwoorden zoeken.
Echter vinden ze die antwoorden niet in hun geloof.
Dat soort antwoorden (als ze er al zijn) ga je vinden in de wetenschap en niet in het geloof
quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:56 schreef Piye het volgende:
[..]
Teksten op een plaatje zijn altijd waar.
Van dat volk dat roept dat gelovigen ze gewoon met rust moeten laten. Dan merkt iemand tussen neus en lippen door op dat hij/zij gelovig is. Willen ze gelijk een discussie aangaan, om die persoon te overtuigen dat z'n geloof niet kan kloppen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:57 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Als mensen denken dat ze die antwoorden wel vinden in dat geloof, dan is dat toch hun pakkie an? Ik kan me ook dood irriteren aan mensen die proberen je te bekeren, of die je constant moeten confronteren met hun geloof. Maar ik vind het net zo sneu als het andersom gebeurd. Waarom zou je mensen iets af willen pakken waar zij zich blij bij voelen? Zolang ze er niet kwaad mee doen, snap ik niet wat het probleem is.
Ja dat bedoelde ik dus.quote:
Het is leuk dat ze dat denken en alles, maar vinden doen ze niet.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:57 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Als mensen denken dat ze die antwoorden wel vinden in dat geloof, dan is dat toch hun pakkie an? Ik kan me ook dood irriteren aan mensen die proberen je te bekeren, of die je constant moeten confronteren met hun geloof. Maar ik vind het net zo sneu als het andersom gebeurd. Waarom zou je mensen iets af willen pakken waar zij zich blij bij voelen? Zolang ze er niet kwaad mee doen, snap ik niet wat het probleem is.
Iets met de andere wang toekeren. Jij kan duidelijk wel wat Jezus gebruiken.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:03 schreef _NZT_ het volgende:
Jarenlang in Nederland werden ongelovige met de nek aangekeken, nu is het andersom en gaat men opeens piepen en mauwen. Pas maar op, anders gaan we ook maar weer eens de brandstapel herinvoeren.
12 krukjes geboden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:03 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
9 credits+ meubi naar keuze.
Ben jij gelovig, Piye?quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:04 schreef Piye het volgende:
[..]
Iets met de andere wang toekeren. Jij kan duidelijk wel wat Jezus gebruiken.
Heb vroeger al genoeg Jezus gehad, zat zelf als jonge jongen wekelijks in de kerkbanken, maar ik bedank je de koekoek. Ik heb geen zin in ren bekrompen gedachtegang waarin ik alles dank en wijt aan iets abstractsquote:Op woensdag 20 februari 2013 22:04 schreef Piye het volgende:
[..]
Iets met de andere wang toekeren. Jij kan duidelijk wel wat Jezus gebruiken.
Maar als zij van mening dat ze dat wel vinden in hun geloof, wie zijn wij dan om hun te behoeden van het atheistische hellevuur?quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is leuk dat ze dat denken en alles, maar vinden doen ze niet.
Ben je HC?quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:08 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:
Ik bied 120 cr man, die dingen zijn rare.
Jaaaa die moet ik hebben voor mijn bar!! Kom je langs dan kan je gaan hosselen 12 jarige chimi all over the placequote:
VIPquote:Op woensdag 20 februari 2013 22:09 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Ben je HC?
[..]
Jaaaa die moet ik hebben voor mijn bar!! Kom je langs dan kan je gaan hosselen 12 jarige chimi all over the place
Die zijn wel smerig oud hoor.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:09 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Ben je HC?
[..]
Jaaaa die moet ik hebben voor mijn bar!! Kom je langs dan kan je gaan hosselen 12 jarige chimi all over the place
Heb ook nog wel een 6 jarige chimi in mijn kerker kamer.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:10 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Die zijn wel smerig oud hoor.maar vooruit, een beetje ervaring op z'n tijd kan ook geen kwaad.
Een maagd?quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:12 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Heb ook nog wel een 6 jarige chimi in mijn kerker kamer.
Dutroux was toch juist niet vervroegd vrij gelaten, of heb ik wat gemist?quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:12 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Heb ook nog wel een 6 jarige chimi in mijn kerker kamer.
Nee jij?quote:
En nu heb je een hekel aan gelovigen?quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:08 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Heb vroeger al genoeg Jezus gehad, zat zelf als jonge jongen wekelijks in de kerkbanken, maar ik bedank je de koekoek. Ik heb geen zin in ren bekrompen gedachtegang waarin ik alles dank en wijt aan iets abstracts
quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:13 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:
[..]
Ik hossel die sma'tjes mijn VIP-kamer in, je weet toch.
Haar kontje niet meer.quote:
quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:14 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Dutroux was toch juist niet vervroegd vrij gelaten, of heb ik wat gemist?
Ja man, ze zijn bijna 15quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:16 schreef pussycatdoll het volgende:
[..], hoe oud nog een beetje strak ofwa
Laat dan maar, ik pak de fleshlight er vanavond wel weer bij. Hoeveel kost zo'n ding eigenlijk op habbo?quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:16 schreef pussycatdoll het volgende:
[..], hoe oud nog een beetje strak ofwa
[..]
Haar kontje niet meer.
[..], Gaat heen.
3 CR maar ik regel wel wat ze heeft een zusje.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:17 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Laat dan maar, ik pak de fleshlight er vanavond wel weer bij. Hoeveel kost zo'n ding eigenlijk op habbo?
zou chill zijn man thx dm me als ze online isquote:Op woensdag 20 februari 2013 22:18 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
3 CR maar ik regel wel wat ze heeft een zusje.
Yo komt goedquote:Op woensdag 20 februari 2013 22:19 schreef Rodawa het volgende:
[..]
zou chill zijn man thx dm me als ze online is
Nee, ik vind dat je iedereen in z'n waarde moet laten. Ik geef alleen kritiek op dat sommige gelovigen nu een beetje calimero gedrag vertonen, terwijl vroeger de rollen omgedraaid waren. Dat is hypocriet en daar kan ik niet tegen. Dat van die brandstapel was meer een grapje en grappige verwijzing naar het verbranden van de heidenen door de kerk.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:15 schreef Piye het volgende:
[..]
Nee jij?
[..]
En nu heb je een hekel aan gelovigen?
Door zinnen als deze..quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:49 schreef zquing het volgende:
Men mag tegenwoordig niet meer geloven, het lijkt haast zelfs zo te zijn dat je enkel nog wordt geaccepteerd wanneer je atheist bent en het liefst nog de borderline extremistische variant.
Wat is er mis met mensen welke antwoorden vinden op toch wel een groot deel van de meest fundamentalistische vragen van het leven in het geloof. Waarom kan men tegenwoordig niet meer aanvaarden dat er mogelijk meer is in het leven dan dat wat wij nu doen?
Meh, niet echt. Geloof niet zo in de regels enzo eromheen. Maar geloof wel in een soort overkoepelende energie ofzo, hogere macht, een soort bedoeling/bestemming ofzo. Maar niet in een man met een baard die pissig wordt als ik voor het huwelijk seks heb.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |