spreek voor jezelfquote:Op donderdag 21 februari 2013 09:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Alleen de offline editie niet, diegene waar Fles en ik op Geilen....
We stonden om 56 langs het perron in Amsterdam C, waar normale vertrektijd 53 is...quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
komt vast door de stop te Zaandam die je over mocht slaan
Brakke software?quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:40 schreef gebrokenglas het volgende:
Dit allemaal zo lezend doet je wel het gevoel geven dat de trein, onder de gegeven vervoermiddelen, het meest onbetrouwbare is, tov van vliegtuig, bus, tram, en de auto.
Tuurlijk, met vliegtuigen is het soms ook gedonder maar toch voelt dat qua vertragingen stabieler.
En een trein is eigenlijk niet eens complex, een vliegtuig is een stuk ingewikkelder.
Waar komt het dan toch steeds door? Spoorwegovergangen is een dikke betrouwbaarheidsfactor.
En wissels misschien?
Verder personele issues?
Wat dus met het 'rondje om de kerk' de boel een stuk zou verbeteren.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:
personeelsplanning. Of jah, het gebrek daaraan. Dat is een procentje of 80 van het probleem.
Dat laatste over de buschauffeurs is niet waar.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:05 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Wat dus met het 'rondje om de kerk' de boel een stuk zou verbeteren.
persoonlijk zou ik het ook geen ruk aanvinden steeds maar hetzelfde traject te moeten rijden, maarja: busschauffeurs doen ook niet anders
Dat het zo flexibel is als beschuit.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:08 schreef GlenSpey het volgende:
Wat is er volgens jullie zo slecht aan de planning van het personeel?
Met personeelsplanning is op normale dagen niet heel slecht. Wel tijdens winterdienstregelingen waarin geweigerd wordt rondjes om de kerk te rijden. Paar keer per jaar lijkt me dat niet zo'n probleem.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:08 schreef GlenSpey het volgende:
Wat is er volgens jullie zo slecht aan de planning van het personeel?
Mensen die dagelijks met de auto reizen zullen precies het tegenovergestelde zeggen. Die verkeerslichten zullen niet dagelijks tegen je gekeerd zijn, evenals tractoren. Die heb je niet dagelijks op hetzelfde pad voor je zitten. Werkzaamheden zullen doordeweeks overdag niet voorkomen, uitgezonderd spoedwerkzaamheden. De redenatie gaat niet helemaal op dat de auto veel meer variabelen heeft, want die standaardafwijking daalt ook enorm als je dagelijks met de auto reist.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:09 schreef KnightSolaire het volgende:
Mijn reistijd met de trein is anders een stuk consistenter dan met de auto. De trein brengt me van A naar B in de gegeven tijd. In het geval van een verstoring kan dat inderdaad ineens toenemen, maar dat blijft een uitzondering tegen de reguliere situatie. In de auto, daarentegen, heb je eigenlijk iedere reis sprake van vertraging: tegenwerkende verkeerslichten, zoeken naar parkeerplaatsen, tractors of ander langzaamverkeer die je niet in kan/mag halen, files of werkzaamheden of omleidingen, etc. Die paar keer per jaar dat ik in de auto zit, kom ik dat soort zaken altijd tegen. De standaardafwijking is gewoon groter naar mijn gevoel. Zowel op korte als lange afstanden.
Klopt, ik reis geregeld 100km of langer met de auto en ik kan de aankomsttijd eigenlijk altijd plus of min enkele minuten inschatten bij vertrek, en dat verschil ligt er vaak vooral aan of ik te hard rijd of niet. Het scheelt wel dat ik eigenlijk altijd keuze heb uit twee snelwegen voor mijn routes (A15, A12 of A1, waarbij de combi van twee ligt aan de aankomstplaats), dat is een flexibiliteit die je met de trein vaak niet hebt. Daarbij moet ik er wel bijzeggen dat ik met de trein dat vaak ook kan (ligt er vooral aan of ik mijn metroaansluiting haal, die haal ik niet bij 1 of 2 minuten vertraging en dat scheelt 7 minuten), alleen in het geval van verstoringen is de trein opeens totaal onvoorspelbaar.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Mensen die dagelijks met de auto reizen zullen precies het tegenovergestelde zeggen. Die verkeerslichten zullen niet dagelijks tegen je gekeerd zijn, evenals tractoren. Die heb je niet dagelijks op hetzelfde pad voor je zitten. Werkzaamheden zullen doordeweeks overdag niet voorkomen, uitgezonderd spoedwerkzaamheden. De redenatie gaat niet helemaal op dat de auto veel meer variabelen heeft, want die standaardafwijking daalt ook enorm als je dagelijks met de auto reist.
De software is niet op flexibiliteit gebouwd, daar heeft vooral dat planningsprobleem last van.quote:
Precies, en als ze dan incidenteel met de trein gaan, is er altijd een wisselstoring, konden ze niet zitten, stonk het, was er een schreeuwende baby, gingen de deuren te vroeg dicht, e.d.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Mensen die dagelijks met de auto reizen zullen precies het tegenovergestelde zeggen. Die verkeerslichten zullen niet dagelijks tegen je gekeerd zijn, evenals tractoren. Die heb je niet dagelijks op hetzelfde pad voor je zitten. Werkzaamheden zullen doordeweeks overdag niet voorkomen, uitgezonderd spoedwerkzaamheden. De redenatie gaat niet helemaal op dat de auto veel meer variabelen heeft, want die standaardafwijking daalt ook enorm als je dagelijks met de auto reist.
Daarentegen is het natuurlijk van den zotte dat ook "één traject per dag (dus niet je hele dienstverband lang Amsterdam-Haarlem)" ook wordt afgeschoten. Dan wíl je als vakbond gewoon geen water bij de wijn doen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:05 schreef gebrokenglas het volgende:
persoonlijk zou ik het ook geen ruk aanvinden steeds maar hetzelfde traject te moeten rijden, maarja: busschauffeurs doen ook niet anders
Ergens wel logisch want per 11 maart zouden ze overgaan van 2x/dag naar 8x/per dag.quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Edit, update komt net binnenrollen, hij staat erin tot 10 maart..
Dat gebeurd ook vaakquote:Op donderdag 21 februari 2013 11:57 schreef Panthera. het volgende:
En defecte bovenleiding tussen Utrecht en Gouda.
Was 13:00 is nu 17:00 .quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:57 schreef Panthera. het volgende:
En defecte bovenleiding tussen Utrecht en Gouda.
Als iemand hier van plan was om vanmiddag te kijken: Niet doen! Je komt alleen onder de modder te zitten en je ziet niets!quote:
Slechte ervaringen?quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als iemand hier van plan was om vanmiddag te kijken: Niet doen! Je komt alleen onder de modder te zitten en je ziet niets!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |