abonnement Unibet Coolblue
pi_147668519
quote:
6s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:47 schreef Paper_Tiger het volgende:
Goud is een valuta die niet gemanipuleerd kan worden door overheden en banken. Er is geen sprake van inflatie.
De hoeveelheid kan echter wel gemanipuleerd worden.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_147670069
Wel geinig als dit zou gebeuren, aangezien goldbugs juist voor dit soort tijden goud kopen. :P
pi_147687850
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 17:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik heb het over de functie van goud in geval van ernstige crises. Tot nu toe is nog altijd gebleken dat je dan goud en zilver kan ruilen tegen voedsel. Zo ook in WOII en in het laatste geval Zimbabwe in 2009 zoals uit het videofragement blijkt. Dat wil niet zeggen dat ik ervoor pleit goud werkelijk als valuta te gebruiken in alle gevallen. Maar een gezonde argwaan naar fiat currency lijkt me verstandig. Dit komt omdat als de ernstige crisis voorbij is je dat goud tegen een beste prijs, tegen veel meer voedsel of goederen kan verkopen.
Wat denk je van Bitcoin dan? Bij Bitcoin is er geen inflatie mogelijk, en 1 BTC is deelbaar tot 1/10000000ste van Satoshi, en zonder kosten te transferen.
pi_147697530
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 22:33 schreef Robuustheid het volgende:
Wat denk je van Bitcoin dan? Bij Bitcoin is er geen inflatie mogelijk, en 1 BTC is deelbaar tot 1/10000000ste van Satoshi, en zonder kosten te transferen.
Bitcoin heeft geen historie die duizenden jaren teruggaat. Bitcoin heeft geen intrinsieke waarde. Een belangrijke eigenschap namelijk beperkte volatiliteit heeft het ook niet. Er zitten wel voordelen aan Bitcoin voor wat betreft de algoritmen die erin verwerkt zitten. En inderdaad lage transactiekosten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')