abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? woensdag 20 februari 2013 @ 17:31:37 #1
70532 loveli
N
pi_123124825
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 20 februari 2013 @ 17:33:16 #2
70532 loveli
N
pi_123124890
Balen Tink! Mijn opa zou zeggen, de doodstraf is afgeschaft.
crap in = crap out
pi_123124960
Tentamencijfer binnen. Ik had een 9,8 :)
1 fout gemaakt

(en OMG... er waren 33 voldoendes en 57 onvoldoendes)
pi_123125114
Ohw jeetje Tink. Succes!
pi_123125830
Lijstje:

O: speltzuurdesem wentelteefje met banaan en ahorn siroop.
T: twee zwarte koffie
L: viskoekjes van garnalen, guacamole en een volkoren roti, chilisaus
T: veel thee en donkere chocola met nootjes
D: bietjes, aardappeltjes en een stukje kaas
S: 20 min lopen naar yogaschool, een uur en kwartier yogales, weer terug lopen
T: ik denk wat griekse yoghurt met appelmoes (als ik nog trek heb)
pi_123126115
Lijstje! :D
O: cappuccino, havermout/7 koren vlokken met melk
L: 2 volkoren boterhammen met een omelet van 2 eiwitten en 1 ei en 65 gram kaas, 1 duitse driehoek boterham met gekookte worst, 2 speltrijstwafels met gekookte worst (55 gram in totaal)
T: klein stukje brownie
B: 11 km wandelen
T: warme choco met slagroom en mini marshmallows
D: pasta met broccoli, kip, courgette en ui. Alhowel het misschien wel handig is om de pasta weg te laten. Qua calorieen. Verzin ik zo nog even. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_123126357
Boh ik mis mijn vriendje!

Henkster lekker lijstje! An wat heb jij gegeten, 1500 kcal?

Ik heb honger maar niets te kanen bij me.
pi_123126384
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:16 schreef Perruche het volgende:
Boh ik mis mijn vriendje!

Henkster lekker lijstje! An wat heb jij gegeten, 1500 kcal?

Ik heb honger maar niets te kanen bij me.
1700 zonder de laatste t
pi_123126434
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:16 schreef An24 het volgende:

[..]

1700 zonder de laatste t
Volgens mij heeft iedereen hier een andere kijk op kcals tellen want ik zou niet boven de 1500 uitkomen. Maar misschien zijn je porties heel groot :P
pi_123126590
Lekker lijstje An!

Ik ga nu burrito's maken :9~

Kan je fixen wat er gebeurd is Tink, of ben je nu screwed? Ik heb ook weleens een grote fout gemaakt op werk, voelde alsof de grond onder me wegzakte :o Misschien dat je wat kan herstellen?
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_123126596
quote:
10s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:38 schreef loveli het volgende:

[..]

Je weet dat ik met 'bok' op iets mannelijks doel?
Dat was niet heel slim van me... ;(

quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:49 schreef Skoap het volgende:

[..]

:Y en ja ik lees ook super graag!
O+
pi_123126607
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:18 schreef Perruche het volgende:

[..]

Volgens mij heeft iedereen hier een andere kijk op kcals tellen want ik zou niet boven de 1500 uitkomen. Maar misschien zijn je porties heel groot :P
Ik gebruik myfitnesspal. Stukje kaas is al 200 kcal. Vier grote viskoekjes en een hele avocado etc.

Zit echt wel goed hoor. Daarnaast word ik hier een beetje moe van kcal tellen. Het gaat om twee dingen: voldoende voedingsstoffen, voldoende brandstof. Ik krijg beiden binnen.
pi_123126652
Broccoli met champignonsaus (waar de saus te zoeken is tussen alle champignons) :9~

Sta je bij het gemeentehuis om je parkeervergunning aan te passen, vergeet je de noodzakelijke documenten...

Maar vanavond weer bootcamp!
pi_123126676
-Dubbel-
  woensdag 20 februari 2013 @ 18:26:18 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_123126683
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:22 schreef Novem het volgende:
Lekker lijstje An!

Kan je fixen wat er gebeurd is Tink, of ben je nu screwed? Ik heb ook weleens een grote fout gemaakt op werk, voelde alsof de grond onder me wegzakte :o Misschien dat je wat kan herstellen?
*O* Gefixed *O* Oplossing bedacht, grote baas gebeld, billen bloot, oplossing voorgelegd, oplossing geaccepteerd.
*pfoei
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_123126740
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:26 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

*O* Gefixed *O* Oplossing bedacht, grote baas gebeld, billen bloot, oplossing voorgelegd, oplossing geaccepteerd.
*pfoei
Kijk! Goed van je!
  woensdag 20 februari 2013 @ 18:29:16 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_123126768
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:28 schreef An24 het volgende:

[..]

Kijk! Goed van je!
Ja, gelukkig maar. Al heb ik al een paar interessante baan alternatieven achter de hand. Nu even kijken hoe goed ze betalen :P
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_123126779
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:22 schreef Novem het volgende:
Lekker lijstje An!

Dank! Jou plan klinkt ook goed :9
pi_123126805
Ik ga een nieuw Day Zero lijstje maken (101 doelen in 1001 dagen). Hebben jullie nog suggesties voor doelen?

En Perr, ik doe mn best op lekkere lijstjes. Ik denk dat ik er ook mee zou moeten kunnen afvallen, als ik er gewoon geen zakken drop of nootjes bij eet.
En die warme choco (van volle melk) met slagroom niet te vaak doe. :P Is toch 400 calorieen ofzo. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_123126811
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:29 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja, gelukkig maar. Al heb ik al een paar interessante baan alternatieven achter de hand. Nu even kijken hoe goed ze betalen :P
Oe, tof *O*
pi_123126854
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:30 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik ga een nieuw Day Zero lijstje maken (101 doelen in 1001 dagen). Hebben jullie nog suggesties voor doelen?

En Perr, ik doe mn best op lekkere lijstjes. Ik denk dat ik er ook mee zou moeten kunnen afvallen, als ik er gewoon geen zakken drop of nootjes bij eet.
En die warme choco (van volle melk) met slagroom niet te vaak doe. :P Is toch 400 calorieen ofzo. :D
Dat heb ik ook twee keer gedaan, zal straks als je wilt even op mijn oude lijsten kijken?

Ben gelijk geïnspireerd voor een derde ronde. Zoiets zal wel goed voor me zijn
  Vis een optie? woensdag 20 februari 2013 @ 18:36:09 #22
70532 loveli
N
pi_123127004
quote:

[..]

*pfoei
_O_
crap in = crap out
pi_123127037
O: wat kleine sneden multigraan brood met hummus
T: Wat pistachenoten
L: ciabattabroodje kaassalade
T: Pittenbroodje kaassalade
D: pastasalade met gegrilde groenten
S: Hele keuken in de grondverf!

Tevreden voor een kluslijst!

En uniek! 18k! Goed bezig!
Ja doei.
  Vis een optie? woensdag 20 februari 2013 @ 18:37:54 #24
70532 loveli
N
pi_123127054
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:30 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Als er een MudMasters/strongmandignes/... in zit, doe ik mee.

En zwartrijden in de Orient Express, is dat wat?
quote:
Nee, neem dan magere chocolademelk met slagroom en marshmallows :Y
crap in = crap out
pi_123127072
quote:

[..]

*pfoei
*O* Goed gedaan!
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')