quote:Op woensdag 20 februari 2013 15:42 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Toen speelden ze voor Rage Against The Machine, in het zelfde weekend dat Foo Fighters en Metallica headliners waren. Dat waren tenminste échte headliners
Trieste actie van Paaspopquote:
Dan hadden ze vast en zeker One Direction geboekt. Die had ik zelfs ook nog eerder verwacht gezien die op 3fm nog meer airplay krijgen dan (het nieuwe werk van) The Killers.quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:34 schreef Moody het volgende:
Oei wat een slechte headliners zeg. The KillersGreenday
Kings of Leon is de enige die mwah is. The Killers kosten een vermogen, maar spreken tegenwoordig alleen nog pubermeisjes aan. Gemiste kans.
RockWerchter is voor een vergelijkbaar publiek, maar echt zoveel maal beter qua line-up.
Headliners zijn inderdaad vreemd, maar dat Rock Werchter een betere lineup heeft is een kwestie van smaak. Bij Werchter mis ik QotSA en MoR, op PP zou ik iets meer in de trant van Gary Clark of John Legend willen zien.quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:34 schreef Moody het volgende:
Oei wat een slechte headliners zeg. The KillersGreenday
Kings of Leon is de enige die mwah is. The Killers kosten een vermogen, maar spreken tegenwoordig alleen nog pubermeisjes aan. Gemiste kans.
RockWerchter is voor een vergelijkbaar publiek, maar echt zoveel maal beter qua line-up.
MoR?quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:36 schreef Belabor het volgende:
[..]
Headliners zijn inderdaad vreemd, maar dat Rock Werchter een betere lineup heeft is een kwestie van smaak. Bij Werchter mis ik QotSA en MoR, op PP zou ik iets meer in de trant van Gary Clark of John Legend willen zien.
RW heeft de grote jongens van Pinkpop (Greenday, Kings of Leon), maar vult dat beter aan met bijv. Editors, Band of Horses, Blur, Depeche Mode en Sigur Ros. Ietsie alternatiever/zweveriger/festival-like.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:36 schreef Belabor het volgende:
[..]
Headliners zijn inderdaad vreemd, maar dat Rock Werchter een betere lineup heeft is een kwestie van smaak. Bij Werchter mis ik QotSA en MoR, op PP zou ik iets meer in de trant van Gary Clark of John Legend willen zien.
Sorry, gewoonte om ze af te korten op andere fora. Ik bedoel Masters of Reality. Steengoede rock band die helaas nooit doorgebroken is buiten de VS. Hun invloed op bands als Queens of the Stone Age, Pearl Jam, Soundgarden of zelfs de Chili Peppers is groot.quote:
Het is maar wat je belangrijk vindt op een festival. Ik draai ook niet warm voor namen als The Opposites of Handsome Poets, maar ik hecht veel waarde aan de bands die ik eerder noemde. Die vier bands bieden mij persoonlijk meer dan al het andere op Werchter of LL. LL is in mijn ogen trouwens nog weer een stuk minder "underground" dan PP.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:43 schreef Moody het volgende:
[..]
RW heeft de grote jongens van Pinkpop (Greenday, Kings of Leon), maar vult dat beter aan met bijv. Editors, Band of Horses, Blur, Depeche Mode en Sigur Ros. Ietsie alternatiever/zweveriger/festival-like.
Tuurlijk het is afhankelijk van smaak, daarom schets ik ook dat PP iets meer gericht is op de jeugd en een flink pak zoeter/poppier is qua line-up. RW kan daarentegen weer niet tippen aan meer "underground" (mind the haakjes) festivals als Lowlands en Sziget.
LL minder underground dan PP? Wat versta je onder underground dan?quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:19 schreef Belabor het volgende:
[..]
Het is maar wat je belangrijk vindt op een festival. Ik draai ook niet warm voor namen als The Opposites of Handsome Poets, maar ik hecht veel waarde aan de bands die ik eerder noemde. Die vier bands bieden mij persoonlijk meer dan al het andere op Werchter of LL. LL is in mijn ogen trouwens nog weer een stuk minder "underground" dan PP.
quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:39 schreef Beaudelaire het volgende:
Alles over de Pinkpop persconferentie: http://frontpage.fok.nl/review/586619/1/1/100/evenement-pinkpop-persconferentie-2013.html
quote:Gaan we het ooit nog meemaken dat Pearl Jam op Pinkpop staat?
Zolang ik het voor het vertellen heb, hoop ik dat we dat absoluut nog gaan meemaken. We zijn heel serieus met ze bezig geweest, maar op een gegeven moment gaat de tour niet door en dan is het niet anders.
Inderdaad, niet veel tegen in te brengen. LL programmeert veel breder dan PP, en zeker ook veel meer klein, onbekend en underground. Past ook bij de opzet met veel diverse podia. PP draait meer op de grote namen..quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:21 schreef Moody het volgende:
[..]
LL minder underground dan PP? Wat versta je onder underground dan?
Er staan op LL veel meer kleine, (nog) tamelijk onbekende bandjes dan op PP.
Ik gok Metallica, U2 en The Rolling Stones op de 3FM Stagequote:Op woensdag 20 februari 2013 21:59 schreef Beaudelaire het volgende:
Nog 6 plaatsen over op 3FM Stage, nog 1 op mainstage en nog 1 op het vernieuwde Brand Bier Stage (a.k.a. de tent). Eén daarvan is voor Master of Reality.
Kijk je daar nog van op? 3FM heeft altijd een erg groot aandeel in de programmering en aangezien 3FM met de dag triester wordt (hebben ze tegenwoordig maar een playlist van 25 nummers?) past dit er wel bijquote:Op woensdag 20 februari 2013 23:52 schreef Dawnbreaker het volgende:
wat een slappe line up zeg, de helft zijn van die hipster giel geplugde kutbandjes
Hmm, dat laatste ben ik zeker niet met je eens. Werchter is vooral (net als Pinkpop) een festival van de grotere namen, minder podia, minder randverschijnselen. Maar de line-up is dik in orde, het beste wat op Lowlands staat, staat ook wel op Werchter in grotere mate (namen als Django Django, Alt-J, Sigur Ros, Bands of Horses, Editors etc).quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:43 schreef Moody het volgende:
[..]
RW heeft de grote jongens van Pinkpop (Greenday, Kings of Leon), maar vult dat beter aan met bijv. Editors, Band of Horses, Blur, Depeche Mode en Sigur Ros. Ietsie alternatiever/zweveriger/festival-like.
Tuurlijk het is afhankelijk van smaak, daarom schets ik ook dat PP iets meer gericht is op de jeugd en een flink pak zoeter/poppier is qua line-up. RW kan daarentegen weer niet tippen aan meer "underground" (mind the haakjes) festivals als Lowlands en Sziget.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |