Het leuke is, als je op Google Earth door die wijk gaat lopen dan zie je inderdaad letterlijk de partytenten in de voortuinen staan.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je alles zwart-wit ziet, wellicht.
Maat van me woont in een wijk die jij en ik een 'tokkie'-wijk zouden noemen. Je kent het wel, de partytenten in de voortuin en als tuinmeubilair een kratje bier op zijn kant.
No problem. Iedereen helpt iedereen daar, en ik durf daar snachts om 03:00 uur best dronken door de wijk te zwalken. Als dat nodig zou zijn.
Niemand van die 'tokkies' die je scheef aankijkt, en dwingend vraagt om 'respect' hoor...
Ik ken ook wijken die eruit zien als gewone wijken, maar waar je op je tellen moet letten. Ik heb jaren pal naast de Millinxbuurt in Rotterdam gewoond. Nou ben ik gelukkig niet de kleinste, en dus nooit lastig gevallen, maar mijn vrouw ging daar zonder mij echt niet langs hoor.
Erg leuk inderdaad, maar je weet bij God niet waar mijn maat woont. (Dat is niet eens in Rotterdam) Dus lijkt me sterk dat je met Google Earth door zijn wijk loopt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:52 schreef LXIV het volgende:
Het leuke is, als je op Google Earth door die wijk gaat lopen dan zie je inderdaad letterlijk de partytenten in de voortuinen staan.
Maar niks mis met dat volk hoor. Maar het zijn wel tokkies. En het beinvloedt de huizenprijs ook
Ik heb het over de wijk waarvan ik de link van het huis posttequote:Op donderdag 21 februari 2013 22:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Erg leuk inderdaad, maar je weet bij God niet waar mijn maat woont. (Dat is niet eens in Rotterdam) Dus lijkt me sterk dat je met Google Earth door zijn wijk loopt.
OW, dat was me dan niet duidelijk. Sorryquote:Op donderdag 21 februari 2013 22:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb het over de wijk waarvan ik de link van het huis postte
Jij was toch van de school: "als iedereen roept dat het zo slecht gaat is de opleving nabij!"?quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:59 schreef LXIV het volgende:
Nu pas wordt hier in de regio een beetje zichtbaar dat de huizenmarkt gedaald is. Een eenvoudige eengezinswoning (130m2) in Den Bosch voor 125K. Wel een opknappertje natuurlijk, maar toch. Den Bosch is heel lang heel gewild (en dus ook hele duur geweest). Zoiets waren ze vroeger voor dat geld meteen kwijt, dan moest je echt geluk hebben als je het 'mocht' kopen. Nu wordt er mee geleurd.
http://makelaars.vbtgroep(...)1&FilterWoonplaats=#
125.000 voor dat rijtjeshuis is te duur. http://www.funda.nl/koop/(...)ysdaelstraat-16/?mna hoekwoning met garage op 200 m2 grond, ook 125.000 .. 80.000 voor dat rijtjeshuis is zatquote:Op donderdag 21 februari 2013 21:59 schreef LXIV het volgende:
Nu pas wordt hier in de regio een beetje zichtbaar dat de huizenmarkt gedaald is. Een eenvoudige eengezinswoning (130m2) in Den Bosch voor 125K. Wel een opknappertje natuurlijk, maar toch. Den Bosch is heel lang heel gewild (en dus ook hele duur geweest). Zoiets waren ze vroeger voor dat geld meteen kwijt, dan moest je echt geluk hebben als je het 'mocht' kopen. Nu wordt er mee geleurd.
Jaquote:Op vrijdag 22 februari 2013 01:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij was toch van de school: "als iedereen roept dat het zo slecht gaat is de opleving nabij!"?
De buren hebben midden op de dag de gordijnen (of lakens, wat het ook moge wezen) nog voor de ramen hangen. En dan zo'n 11 jaar oude Renault in de straat met een blauw taxi kenteken. Dan weet ik al genoeg.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:59 schreef LXIV het volgende:
De opleving is dus al 5 jaar lang dichtbijquote:
Als je niet per se weg hoeft is er niks aan de hand toch.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:02 schreef Aventura het volgende:
Onze rijtjeswoning was ¤248k (Gooi). Met kk ¤273 kwijt. Nu mogen we blij zijn als we 240 vangen.
Ja. Elk jaar wordt "een zwaar jaar" voordat we uit het dal klimmen. Dat hoor ik al 5 jaar.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De opleving is dus al 5 jaar lang dichtbij
klopt, we blijven zitten. Eerlijkheidshalve moet ik ook vermelden dat we de kosten koper van winst uit de verkoop van ern vorige woning hebben betaald. De hyposchuld is nu even hoog als de taxatiewaarde en iets hoger dan de woz-waarde.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:19 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Als je niet per se weg hoeft is er niks aan de hand toch.
end e WOZ waarde is no 40% hoger dan de reele verkoopwaardequote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:26 schreef Aventura het volgende:
[..]
klopt, we blijven zitten. Eerlijkheidshalve moet ik ook vermelden dat we de kosten koper van winst uit de verkoop van ern vorige woning hebben betaald. De hyposchuld is nu even hoog als de taxatiewaarde en iets hoger dan de woz-waarde.
als ze die huizen zo goedkop maken gaan de huurders vrijwillig uit de huurwoningquote:Op vrijdag 22 februari 2013 08:25 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
125.000 voor dat rijtjeshuis is te duur. http://www.funda.nl/koop/(...)ysdaelstraat-16/?mna hoekwoning met garage op 200 m2 grond, ook 125.000 .. 80.000 voor dat rijtjeshuis is zat
Als dat gebeurt breekt er een oorlog uit. Laten we hopen dat het niet zover komt.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:02 schreef PierreBetfair het volgende:
De echte crisis komt nog, want de staatsschulden van alle deelnemers van het piramidespel zijn zo monsterachtig groot dat er maar 1 ding kan gebeuren: Overheden gaan failliet en het hele "rijke westen" dondert als een kaartenhuis in elkaar. Als die Italianen nou slim zijn stemmen ze op Berlusconi, dan begint het feest dit jaar al. Je kan het maar achter de rug hebben.
het kaartenhuis is aardig bezig ineen te zakken, de overheden houden alle bouwactiviteiten tegen en dat maakt het nog ergerquote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:02 schreef PierreBetfair het volgende:
Mijn WOZ waarde is dit jaar voor het eerst minder dan het aankoopbedrag van 7 jaar geleden. Ik had beter een camper kunnen kopen. Dat beselfte ik toen ook al, maar heb helaas niet naar mezelf geluisterd.
De echte crisis komt nog, want de staatsschulden van alle deelnemers van het piramidespel zijn zo monsterachtig groot dat er maar 1 ding kan gebeuren: Overheden gaan failliet en het hele "rijke westen" dondert als een kaartenhuis in elkaar. Als die Italianen nou slim zijn stemmen ze op Berlusconi, dan begint het feest dit jaar al. Je kan het maar achter de rug hebben.
Ja kantoren staan leeg, fabrieksgebouwen staan leeg, niemand wil nog huisje kopen of ergens anders huren. Wat valt er nog te bouwen dan. En oh zo mooi ik weet (goed niet toepasselijk voor dit topic) in good old Groot Great Britain prachtig mooie oude fabrieksgebo-uwen uit de industriele revolutie waar wat moois van gemaakt kan worden. Die dingen staan al 80-100 jaar leeg en niemand die er iets mee doet.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het kaartenhuis is aardig bezig ineen te zakken, de overheden houden alle bouwactiviteiten tegen en dat maakt het nog erger
men wil geen rare constructie gewoon gewone goed geisoleerde hokkies om in te wonen op gewonde grondquote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:24 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Ja kantoren staan leeg, fabrieksgebouwen staan leeg, niemand wil nog huisje kopen of ergens anders huren. Wat valt er nog te bouwen dan. En oh zo mooi ik weet (goed niet toepasselijk voor dit topic) in good old Groot Great Britain prachtig mooie oude fabrieksgebo-uwen uit de industriele revolutie waar wat moois van gemaakt kan worden. Die dingen staan al 80-100 jaar leeg en niemand die er iets mee doet.
Is helemaal geen rare constructie, tich woningen in Nederland die in oude scholen, kerken, armenhuizen, kloosters, watertorens etc gebouwd zijn. Mooi geïsoleerd en alles en vanaf de buitenkant ook nog mooi. Mooie ouwe troep van buiten en moderne spul binnenin. Is toch totaal niks mee. Jammer dat het wel wat meer kost om dat in elkaar te knutselen dan jou gewone geïsoleerde hokkie. Maar ja daar is nou helemaal geen geld meer voor.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men wil geen rare constructie gewoon gewone goed geisoleerde hokkies om in te wonen op gewonde grond
http://www.rtl.nl/compone(...)iest-55-365-euro.xmlquote:Huizenbezitter verliest 55.365 euro
Vandaag maakte het CBS zeer sombere cijfers over de Nederlandse huizenmarkt bekend. Had u in augustus 2008 een huis? Dan is dat inmiddels 21% minder waard. De gemiddelde verkoopprijs ligt daarmee ¤ 55.365 onder het niveau uit 2008.
Met deze waardedaling zijn de huizenprijzen op het niveau van begin 2002 aan beland. Kortom, de afgelopen 10 jaar heeft u waarschijnlijk niets aan uw huis verdiend.
Toch geen bescherming tegen inflatie
We hebben vaak het idee dat vastgoed bescherming biedt tegen inflatie, maar het tegenovergestelde blijkt dit keer waar. In termen van koopkracht is het beeld dan ook nog een stuk somberder, want de geldontwaarding zette de afgelopen jaren wel gewoon door. Populair gezegd kon u in januari 2013 met uw huis 28% minder spulletjes kopen, dan op de top in 2008.
Is het een probleem als uw huis minder waard is?
Een waardedaling van uw huis is alleen een probleem als u uw huis wilt of nog erger moet verkopen. Indien de hypotheek hoger is dan de verkoopwaarde blijft u zitten met een restschuld. Vooral jonge huizenbezitters worden hier geraakt. Mensen die in de jaren negentig een huis hebben gekocht zijn nog steeds spekkoper geweest, gezien de verdubbeling van de huizenprijzen tussen 1995 en 2000. In die periode heb ik als potentiële koper wel eens een huis in Utrecht bekeken. Met 20 andere gegadigden was het dringen bij de voordeur en nog voor iemand bij de tweede verdieping had bereikt, had de verkoper al een eerste bieding ontvangen. Dat is nu dus wel anders. Tijdens de zogenaamde “opendeuren dagen” mag de verkoper al blij zijn als de bel één keer gaat.
Als je een camper had gekocht dat was die na 7 jaar bijna afgeschreven geweest, je had beter in een kartonnendoos bij het vuilnis vandaan kunnen wonen dan had je geen afschrijving gehad!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:02 schreef PierreBetfair het volgende:
Mijn WOZ waarde is dit jaar voor het eerst minder dan het aankoopbedrag van 7 jaar geleden. Ik had beter een camper kunnen kopen. Dat beselfte ik toen ook al, maar heb helaas niet naar mezelf geluisterd.
Je quote een posting maar je reageert er niet op, bevalt dat een beetje?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men wil geen rare constructie gewoon gewone goed geisoleerde hokkies om in te wonen op gewonde grond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |