Ik weet niet meer precies waar het zit, (omdat ik het programma niet meer heb), maar je kunt in een van de pull-down-menu's iets aanvinken om een voorspelling te krijgen van het NMR-spectrum.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:20 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik ben in de war. O is inderdaad elektronegatiever dan N, hierdoor verschuift de piek naar links (dat zei een assistent). Maar goed, de H-NMR is geanalyseerd, dan kan je toch nog geen conclusies trekken? Daarvoor moet je de C-NMR en H-NMR combineren toch?
Ik heb ChemBioOffice ja, maar bedoel je met die tool MNR Lite? Want die heb ik nog niet aan de praat gekregen.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:28 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik weet niet meer precies waar het zit, (omdat ik het programma niet meer heb), maar je kunt in een van de pull-down-menu's iets aanvinken om een voorspelling te krijgen van het NMR-spectrum.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Superhandig.
Ah, maar ja, zowel C als H was verplicht.quote:Je hoeft overigens niet per se een C-NMR te doen om zekerheid te hebben. Als je het spectrum van de uitgangsstof hebt, je neemt een spectrum op tijdens de reactie en dan nog na zuiveren van de stof, dan heb je in principe al bewijs. Voor publicatie wordt dan vaak nog wel een zwik analysemethoden toegepast om het bewijs rond te breien.
In ieder geval bedankt voor je hulp.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Ah, ik dacht, waarom staan die pieken zo.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:38 schreef lyolyrc het volgende:
Die C-NMR is trouwens in de APT-modus (Attached Proton Test) opgenomen, waardoor je er wel wat over kunt zeggen. De koolstoffen waaraan een oneven aantal protonen is gebonden geven een naar boven gerichte piek. De koolstoffen waaraan zich 0 of 2 protonen bevinden geven een piek omlaag.
Maar je hebt inmiddels die NMR-tool gevonden, zie ik. Hou er wel rekening mee dat die niet altijd correct is. Hij geeft bijvoorbeeld wel eens voorspellingen voor de shift van het proton van een hydroxy-groep, terwijl die shift meestal niet zichtbaar is in het spectrum.
Hij heeft sowieso geen chiraal centrum.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:09 schreef Discombobulate het volgende:
Hoi hoi
Even een vraagje,
Ik moet m.b.v. ChemSketch een structuurformule tekenen van een enantiomeer die optisch actief is en met één chiraal c-atoom.
Nu heb ik als enantiomeer CH2Se gekozen, dit is neem ik aan een entantiomeer? Hij kan immers in spiegelbeeld.
Nu was mijn vraag hoe weet ik of het molecuul optisch actief is?
Dus ik moet eigenlijks gewoon een molecuul nemen met één koolstof atoom die om zich heen gebonden is met vier groepen, bijvoorbeeld een -COOH groep?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:10 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Hij heeft sowieso geen chiraal centrum.
Die moleculen zijn altijd wel optisch actief meende ik, wellicht dat je daar gewoon vanuit mag gaan in dit specifieke geval.
Je moet een enantiomeer tekenen, CH2Se is dit niet, immers die C heeft twee bindingen naar Se.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dus ik moet eigenlijks gewoon een molecuul nemen met één koolstof atoom die om zich heen gebonden is met vier groepen, bijvoorbeeld een -COOH groep?
Zodat wel asymmetrisch is, of begrijp ik het nou verkeerd?
Thank you, het is duidelijk nu.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:32 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Je moet een enantiomeer tekenen, CH2Se is dit niet, immers die C heeft twee bindingen naar Se.
Denk dat je het wel begrijpt.
Het lijkt me dat daarmee bedoelt wordt dat het een gas is en dat het dus onmiddelijk ´wegvliegt´quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:39 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand wat er met die rechterpijl wordt bedoeld? Heb het wel vaker gezien bij reacties, maar de docent heeft er niks over gezegd en in het boek ben ik het ook nergens tegengekomen.
Inderdaad. Het stikstofgas zal de oplossing waarin je reactie plaatsvindt, verlaten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:01 schreef Alrac4 het volgende:
[..]
Het lijkt me dat daarmee bedoelt wordt dat het een gas is en dat het dus onmiddelijk ´wegvliegt´
En dat moeten ze per se met een pijl aangeven? Net alsof je dat zelf niet kan bedenken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:01 schreef Alrac4 het volgende:
[..]
Het lijkt me dat daarmee bedoelt wordt dat het een gas is en dat het dus onmiddelijk ´wegvliegt´
Staat op de site.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:53 schreef Rezania het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is studentenkorting te krijgen op WolframAlpha Pro als Nederlandse student?
Oh, ik heb alleen geprobeerd mij te registreren voor Pro met studentenkorting, dat was onsuccesvol.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:36 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Staat op de site.
Maar kan je Mathematica niet gratis krijgen via universiteit?
Mathematica is het programma met programmeertaal.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:37 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, ik heb alleen geprobeerd mij te registreren voor Pro met studentenkorting, dat was onsuccesvol.
Maar Mathematica, is dat hetzelfde als Pro? Of is dat gewoon een programma?
En die geeft geen stap voor stap antwoorden zoals alpha. Voor een enkele berekening kan alpha pro wel allerlei voordelen hebben.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:16 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Mathematica is het programma met programmeertaal.
Gewoon Pro nemen dus.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:33 schreef thenxero het volgende:
[..]
En die geeft geen stap voor stap antwoorden zoals alpha. Voor een enkele berekening kan alpha pro wel allerlei voordelen hebben.
Of gewoon pen en papier nemen en je hersens gebruiken. Werkt altijd en overal, crasht nooit, en kost niets. Ik heb al eens eerder iemand die een systeem wilde hebben dat uitwerkingen kan produceren erop gewezen dat je daar niets van leert, en dat dergelijke geautomatiseerde systemen vaak ook niet de meest handige of gangbare uitwerkingen produceren.quote:
Met Wolfram Alpha kan je geen complexe dingen doen, dan begrijpt die interpreter het niet meer.quote:
Nou, ik wilde het eigenlijk voor scheikunde gaan gebruiken, niet voor wiskunde. Maar na wat nader onderzoek bleek dat Pro bar weinig toevoegt qua scheikunde, kan ik net zo goed geen Pro nemen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:03 schreef Riparius het volgende:
[..]
Of gewoon pen en papier nemen en je hersens gebruiken. Werkt altijd en overal, crasht nooit, en kost niets. Ik heb al eens eerder iemand die een systeem wilde hebben dat uitwerkingen kan produceren erop gewezen dat je daar niets van leert, en dat dergelijke geautomatiseerde systemen vaak ook niet de meest handige of gangbare uitwerkingen produceren.
Wat je zegt klopt in elk geval ja. Niet zo mijn ding dus ik heb er even een plaatje bijgepakt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:21 schreef DefinitionX het volgende:
http://users.telenet.be/toelating/biologie/
Bestand: BIOLOGIEaug2010.docx
Vraag 1.
Dat moet het ruw ER zijn, toch? In de buurt van de celkern heb je voorzover ik weet geen andere organellen (dicht tegen celkern aan bedoel ik). De ribosomen zitten dan weer op het ruw ER.
Bedankt!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:31 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Wat je zegt klopt in elk geval ja. Niet zo mijn ding dus ik heb er even een plaatje bijgepakt.
[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Organel
Een typische dierlijke cel. In het cytoplasma zijn de belangrijkste organellen en celstructuren: 1. Nucleolus, 2. Kern, 3. Ribosoom, 4. Vesikel, 5. Ruw endoplasmatisch reticulum, 6. Golgi-apparaat, 7. Cytoskelet, 8. Glad endoplasmatisch reticulum, 9. mitochondria, 10. Vacuole, 11. Cytosol, 12. Lysosoom, 13. Centriolen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |