Gaat prima ! ook zonder hulp van een platenlift.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:10 schreef blomke het volgende:
ZIjn die nog te tillen boven je hoofd?
Roodband niet, fix &finish en gipsplaatvuller wel.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:35 schreef 4wood het volgende:
Thx voor de snelle reacties!![]()
Wil niet bezuinigen op materiaal wat ik achteraf beter niet had kunnen doen, en van Sencys loopt men normaal gesproken niet echt warm, vandaar dit topic.![]()
Als het niet teveel uitmaakt, dan ga ik zo ff de websites van de G,K,P,F af, en dan haal ik ze morgenavond gewoon bij de goedkoopste. Het ontloopt elkaar per plaat niet zoveel, maar met die xx% kortingsacties scheelt dat nog best wat 10'tjes onder de streep.
Die platen lijken me inderdaad erg handig Vonk, zeker als je het niet wilt laten stucen maar ook geen naden wilt zien. In mijn geval gaat het om plaatjes voor de slaapkamers, de plafonds laat ik niet stucen, de naden blijven in het zicht en kit ik af. Dat vind ik mooi genoeg voor de slaapkamers.
Is het beter om de schroefgaatjes te vullen met gipsplaatvuller, of kan dat net zo goed met roodband of eq. ?
Dan moet je gipsplaten met ronde kant (RK) en NIET met afgeschuinde kant (AK) nemenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:35 schreef 4wood het volgende:
In mijn geval gaat het om plaatjes voor de slaapkamers, de plafonds laat ik niet stucen, de naden blijven in het zicht en kit ik af. Dat vind ik mooi genoeg voor de slaapkamers.
AK platen mogen toch niet voor plafonds worden gebruikt ivm brandgevaar?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan moet je gipsplaten met ronde kant (RK) en NIET met afgeschuinde kant (AK) nemen
Ik dacht dat plafondplaten geschroefd moeten worden, dus niet geniet (quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:28 schreef usernaamvergeten het volgende:
AK platen mogen toch niet voor plafonds worden gebruikt ivm brandgevaar?
Weet je dat zeker? Toen ik een kameraad hielp met z'n huis opknappen, kwam iemand van de gemeente kijken of we wel een voldoend brandwerende vloer op z'n slaapverdieping aan haaden gelegd: 2 lagen gipsplaat of één laag nobranda oid.quote:Op woensdag 20 februari 2013 07:53 schreef 4wood het volgende:
In een woonhuis maakt het voor de regelgeving niet uit, dat is 1 groot compartiment.
Das grappig, helemaal omdat voor woningen geen brandwerendheidseisen bestaan... niet voor de hoofddraagconstructie in ieder geval. Of is het een appartement?quote:Op woensdag 20 februari 2013 08:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Toen ik een kameraad hielp met z'n huis opknappen, kwam iemand van de gemeente kijken of we wel een voldoend brandwerende vloer op z'n slaapverdieping aan haaden gelegd: 2 lagen gipsplaat of één laag nobranda oid.
Dat klopt bij nader inzien, sinds het bouwbesluit 2003 is die eisen vervallen. Maar ik was bij die kameraad in 1992 aan 't klussen. Dus is dit:quote:Op woensdag 20 februari 2013 08:51 schreef _VoiD_ het volgende:
Das grappig, helemaal omdat voor woningen geen brandwerendheidseisen bestaan...
nu niet meer van toepassing. Uitsluitend tussen de woningen.quote:Weet je dat zeker? Toen ik een kameraad hielp met z'n huis opknappen, kwam iemand van de gemeente kijken of we wel een voldoend brandwerende vloer op z'n slaapverdieping aan haaden gelegd: 2 lagen gipsplaat of één laag nobranda
12,5 dik 240 lang 4 x ak allemaal in mijn eentje en wel meer dan zes. Dat valt toch wel mee ?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:16 schreef blomke het volgende:
Mooi. Wij hebben met z'n tweeën heel wat moeite om 60 cm brede en 220 cm lange gipsplaten tegen het plafond aan te schroeven. Met die lengte, hadden we gelijk de korte zijde van de kamerplafond, afgedekt. Maar wel plm. 6 platen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |