abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123077841
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 19 februari 2013 @ 17:31:37 #2
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_123080209
Hier ook nogmaals sorry voor mijn botte reactie , beetje hetzelfde idee wat mignonne dus zegt.

En neocate wordt gemaakt van aminozuren en dus geen eiwitketens :)
En ja het ruikt en smaakt naar beschimmeld karton :')
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_123080652
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:31 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier ook nogmaals sorry voor mijn botte reactie , beetje hetzelfde idee wat mignonne dus zegt.

En neocate wordt gemaakt van aminozuren en dus geen eiwitketens :)
En ja het ruikt en smaakt naar beschimmeld karton :')
Eet je dat vaak? Beschimmeld karton? ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 19 februari 2013 @ 18:57:04 #4
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_123083613
Dagelijkse kost jeweetz toch!?
pi_123085201
Becky :*
Hoop dat jullie situatie snel verbeterd & dat die voeding gaat helpen.
pi_123085514
Becky, knuffel!
Hier hadden we Nutramigen. Wat goor! Mijn man heeft het een keer op zijn hand gekregen, likte het af en ging over zijn nek. *ril*

Maar ik snap het wel Becky, dit wil je echt niet voor je kind zo.
pi_123094079
Becky, sterkte, ik hoop dat de andere voeding helpt of jullie in ieder geval de oplossing vinden!

Wat was nou eigenlijk de reden om voor 1 jaar geen melk of veel aan melkproducten te geven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 19 februari 2013 @ 22:06:36 #8
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_123094278
Oh maar ik hou wel van ongenuanceerde opmerkingen hoor. Kan zelf (wanneer ik niet strak sta van hormonen) er aardig goed tegen.
Ik dacht wel heel even 'stelletje trutten die het altijd beter weten'. Maar ik weet zelf ook wel dat ik niet over 1 nacht ijs ga.

En als dit nou mijn eerste kindje was dan was het een ander verhaal maar het is meer been there done that. Daarbij groeide Noortje bij mijn hypo allergene dieet erg slecht en dat willen we, want mijn man heeft er ook wat in te zeggen, niet nog een keer meemaken.
Ik vind het juist van de ene kant ook wel goed daar is het een openbaar forum voor en ik heb me dan ook geen moment aangevallen gevoeld hoor.
pi_123094653
Terecht dat je man ook wat in te brengen heeft. En idd, been there done that. Hij ziet hetzelfde nu terug, hij heeft je vorige keer onwijs ongezond zien afvallen. Met jou gaat het niet goed, z'n dochter huilt alleen maar, terecht dat ook hij zegt klaar nu, we proberen dit.

Becky, ik vind het al heel wat dat je het zoveel weken volhoud. Continu een huilend kind, niet wetend waarom.

Moedig besluit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_123110827
Je eerste post kwam heel anders over dan je andere verhaal. Ik heb geen moment bedoeld dat jij het niet goed doet of hebt gedaan, mijn kritiek gaat uit naar het beleid van de dokter. Wat je met je tweede verhaal flink nuanceerde overigens. Ik hoop oprecht dat je baby pijnvrij en gelukkig wordt en jij natuurlijk ook. Fijn te lezen dat je je besluit goed doordacht hebt.
pi_123180612
Mini krijgt morgen als ik ben werken een combi van bv en kv. Ben goed ziek geweest, productie dipje. Ik kolf op dit moment ook bar slecht, voorraad is ook bijna foetsie. Zit in vicieus cirkeltje van 'stress', dat ik niet genoeg kolf waardoor het kolven echt niet beter gaat... Moet weer ff relaxen, dan komt het vast goed toch?

Op niet werk dagen kolf ik nu ook tussen de voedingen door, al komt er misschien 10 a 20 cc uit, hoop dat het helpt om productie weer een klein beetje op te krikken... En daarbij, kv is geen vergif :) gek toch dat het een inimini beetje als falen voelt ofzo? Hoop iig snel weer op volledig bv te zitten :) ben nog niet klaar om te stoppen!
pi_123193296
Nu ik de beslissing genomen heb om bv te gaan geven, vroeg ik mij af hoe dat zit met kleding. Ik heb geen shirtjes die geschikt zijn voor bv, als in: ze zijn er nuet speciaal voor gemaakt met zo'n extra stuk stof. Maar de shirts die ik hiervoor tegen kom zijn ook nog positiekleding. Waar kan ik kijken voor een beetje leuke en praktische kleding, zodat ik niet met een blote buik kom te zitten tijdens het voeden? Oh, en een beetje leuk budget graag.
Zelfde vraag geldt ook voor bh's, waar kan ik daarvoor het beste kijken. Ik heb altijd zo mijn twijfels bij de kundigheid van de prenatal.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 06:41:44 #13
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123193310
Danic, ik doe gewoon mijn normale shirts met een hemdje eronder en dan een voedingsbh. Shirt naar boven, hemd naar beneden, klaar! Bij evt. voeden in het openbaar grote shawl om eea een beetje te bedekken (en even opletten dat shirt en hemd niet totaal verschillende kleuren hebben :P) en ik vind het mooi zo :)
3!
pi_123193312
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 06:33 schreef danic het volgende:
Nu ik de beslissing genomen heb om bv te gaan geven, vroeg ik mij af hoe dat zit met kleding. Ik heb geen shirtjes die geschikt zijn voor bv, als in: ze zijn er nuet speciaal voor gemaakt met zo'n extra stuk stof. Maar de shirts die ik hiervoor tegen kom zijn ook nog positiekleding. Waar kan ik kijken voor een beetje leuke en praktische kleding, zodat ik niet met een blote buik kom te zitten tijdens het voeden? Oh, en een beetje leuk budget graag.
Zelfde vraag geldt ook voor bh's, waar kan ik daarvoor het beste kijken. Ik heb altijd zo mijn twijfels bij de kundigheid van de prenatal.
Danic, ik heb besteld op drommels.nl, hier: http://www.drommels.nl/borstvoedingsshirt.html. Deze tip kreeg ik ook hier. Ik vind de shirts heel goed geschikt, beter dan de bv shirts, die ik heb van H&M en kwa prijs heel acceptabel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 22 februari 2013 @ 06:47:30 #15
95408 Incantrix
pi_123193322
Ik vind die borstvoedingsshirts allemaal zo lelijk :@ en eigenlijk ben ik gewoon te cheapass om voor die toch relatief korte periode aparte shirts aan te schaffen. Mijn bh's zijn ook goedkoop (gewoon van de prenatal), ik geef dat geld liever uit aan mooi en goed nieuw spul als ik gestopt ben. Al kan ik prima begrijpen dat anderen het er wel aan uitgeven hoor :)
3!
pi_123193409
Inca, dat vind ik het voordeel van de site, die ik net heb gepost, ¤5/6 voor een korte mouwen t-shirt & ¤8 voor een lange mouwen t-shirt vind ik dan geen geld voor een paar maanden of langer met plezier voeden, zeker in de winter. Veel mensen dragen ook spaghettishirtjes onder hun gewone t-shirt en als je die speciaal aanschaft ben je even veel geld kwijt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 22 februari 2013 @ 08:14:56 #17
95408 Incantrix
pi_123193814
Dat valt heel erg mee ja! :) en dat laatste doe ik dus ook, maar dat draag ik ook altijd als ik geen bv geef (want dan heb ik tenminste de garantie dat ik geen bouwvakkersdecolleté heb als ik buk) dus ik hoef er niks extra's voor aan te schaffen.
3!
pi_123193860
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 06:47 schreef Incantrix het volgende:
Ik vind die borstvoedingsshirts allemaal zo lelijk :@ en eigenlijk ben ik gewoon te cheapass om voor die toch relatief korte periode aparte shirts aan te schaffen. Mijn bh's zijn ook goedkoop (gewoon van de prenatal), ik geef dat geld liever uit aan mooi en goed nieuw spul als ik gestopt ben. Al kan ik prima begrijpen dat anderen het er wel aan uitgeven hoor :)
Bh vind ik wel belangrijk dat het er ook nog leuk uitziet. Maar verder draag ik gewone kleding hoor.
pi_123194155
De meeste voedingskleding is gemaakt om 1 borst er uit te halen. 2 wordt al lastig en aangezien ik dubbelzijdig kolf en ook geen zin heb om me steeds half uit te kleden.

Ik weet trouwens bijna niet meer waar ik de tijd vandaan moet halen om te kolven. Helemaal als ik er straks alleen voor sta met 3 kinderen :X
pi_123194252
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 08:43 schreef Kyara het volgende:
De meeste voedingskleding is gemaakt om 1 borst er uit te halen. 2 wordt al lastig en aangezien ik dubbelzijdig kolf en ook geen zin heb om me steeds half uit te kleden.

Ik weet trouwens bijna niet meer waar ik de tijd vandaan moet halen om te kolven. Helemaal als ik er straks alleen voor sta met 3 kinderen :X
Kolf jij full time? Of achteraf? Of hoe zit dat.

Met 3 is het hier soms ook passen en meten, maar 1x kan ik wel de tijd voor vinden. Al is het tijdens het koken.
pi_123194324
Ik kolf nog fulltime. Aanleggen gaan we volgende week eens rustig aan oppakken. Het kostte eerst nog teveel energie voor ze om aan de borst te drinken en het was wel belangrijk dat ze genoeg voeding binnen kregen. En ze mogen ook maar een half uurtje drinken want anders krijgen ze weer te weinig slaap.....

Dus ik moet niet 1x een gaatje vinden maar 6 of 7 keer.....
  vrijdag 22 februari 2013 @ 11:19:42 #22
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_123198390
danic, ik gebruik ook alleen gewone shirts.
Ik draag wel alleen met een v-hals of lagere ronde hals, maar dat is meer omdat Aviva aan mijn shirts trekt. ;)
Zeker in het begin had ik heel vaak een vestje aan. Dan bleef mijn rug tenminste warm. En als je naar buiten gaat, kan je altijd nog kiezen voor een blouse, die je dan half open knoopt.
Genoeg opties ;)

kyara, en als de dames slapen? Mss wil M wel "meehelpen"? Denk je dat er een optie is om hem er een klein beetje in te betrekken? (Een van) de flesjes helpen ondersteunen oid? Samen kijken naar de straaltjes?
En anders een keertje voor de tv planten?
Hoe vaak slaapt M nog? 1 of 2 keer?
(probeer alleen mee te denken)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 11:26:03 #23
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123198614
Ik zou het ook tijdens zijn eet momenten doen, dus tijdens zijn ontbijt, fruit en lunch en hem dan in de kinderstoel zetten, zodat je rustig even kan zitten zonder te moeten ingrijpen.
Het lijkt me een boel plannen en leven volgens schema....petje af hoor Kyara. ;)
pi_123198856
Ik heb nooit speciale BV kleding aan gehad..ook idd v nek of ronde hals zodat ik makkelijk mijn borst kon ontbloten

Kyara je bent een kanjer :* kolven als je man de fles geeft? als ze bijvoorbeeld in de maxi cosi zijn dan kan hij ze tegelijk de fles geven en kan jij kolven

of is dat heel stom :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_123200042
Thanks voor de tips, ik ga vanavond eens kijken op die site en anders voir goeie basics kijken.

Iemand ervaring met kolven op een festival? Ik wil half juni een dag naar pinkpop, maar vraag me af hoe ik dat aanpak. Vooral de vraag: waar laat ik de afgekolfde melk??
pi_123201749
Ja, we moeten nog even een ritme zien te vinden. Ze zijn natuurlijk ook nog geen 24 uur thuis. M. erbij betrekken is nog niet zo'n goed idee. Zeker niet met het geven de fles. Hij had gister al een flesje te pakken en vrij snel leeg :')

Bitterend, is een goed idee, alleen voor later. Nu moeten ze nog op hun zij liggen om te zorgen dat ze zich niet verslikken. En ik vind eigenlijk het huid op huid contact nu ook nog wel belangrijk :@

We komen er wel uit. Bedankt voor het meedenken :*
pi_123205529
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:07 schreef danic het volgende:
Thanks voor de tips, ik ga vanavond eens kijken op die site en anders voir goeie basics kijken.

Iemand ervaring met kolven op een festival? Ik wil half juni een dag naar pinkpop, maar vraag me af hoe ik dat aanpak. Vooral de vraag: waar laat ik de afgekolfde melk??
Koeltasje mee.
pi_123206373
Kolven lukt vandaag niet. Komt geen druppel uit |:(
pi_123210901
Kyara ik vind je een topper :*

Bv vriendelijke kleding,
ik heb basic Tshirtjes en lange mouw shirts van ONLY, de ronde hals kan ik naar beneden trekken, spuugdoekje tussen de bh en het blijft zitten.
Zo hoef ik geen voedingsshirts te kopen, heb er 2 maar zitten te wijd bij de buik..vind ik niet zo prettig
Verder h&m shirts met knoopjes en de basic 3kwartmouw shirts zijn ook goed rekbaar.
Na 8mnd 'basic' was ik daar ook wel klaar mee, heb nu ook wat meer andere shirtjes met een hemdje eronder, truitje omhoog hemdje naar benden en voeden maar :+

Oh en baalmoment; flesje GV over mijn houten vloer :X wilde chamodent pakken, pakte gv.. Flesje over de kop boven een klein lepeltje = giga rotzooi. Met veel vlekken in de vloer en t gordijn argh!
pi_123211472
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:01 schreef Omentielvo het volgende:
Kolven lukt vandaag niet. Komt geen druppel uit |:(
Ben je gestrest? Ga vanavond even lekker douchen en probeer het na het douchen.
pi_123239656
Danic, ga je met de auto? Dan zou je een koelbox in de auto kunnen laten met wat koelelementen en kolven kan dan ook eventueel in de auto. Lekker rustig.

Zoe, ik doe dat ook. Zoveel mogelijk rekbare shirtjes en hemden en dan een vest of blouse. Beter dan een vermogen uitgeven aan voedingskleding.

Iemand nog briljante tips om mijn productie weer op te hogen na een buikgriep?
Behalve aanleggen, aanleggen, aanleggen, veel drinken, genoeg eten en rusten.
Vanmorgen vele keren aangelegd en toen nog had R. hongurrrr, dus toen heb ik haar maar een flesje afgekolfde melk gegeven. Nu ligt het schaap al twee uur te slapen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_123239790
Ja aanleggen. En wat ook echt je productie verhoogd is na elke voeding nog kolven. Of je hebt ook dat clusterkolven. Moet je even op googelen. Powerpumping.
Je hebt ook bepaalde thee waarvan ze zeggen dat het productieverhogend is.
pi_123239957
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 14:36 schreef Ticootje het volgende:
Ja aanleggen. En wat ook echt je productie verhoogd is na elke voeding nog kolven. Of je hebt ook dat clusterkolven. Moet je even op googelen. Powerpumping.
Je hebt ook bepaalde thee waarvan ze zeggen dat het productieverhogend is.
Oké, aanleggen check :P
Ik zal zo even kolven. En die thee zal ik ook even googlen.
Thanks. :)
pi_123240012
pi_123240128
Paradijsvogeltje, ik weet niet of ik tussendoor van het terrein af mag, omdat je altijd langs een controle moet enzo. Maar anders is dat wel een idee.
Een koeltasje ook, maar het moet wel werkbaar blijven, niet dat ik daar met 3 tassen moet sjouwen.
Ik puzzel tegen die tijd nog wel even.

Net de stad in geweest en ff bij de prenatal voor bh's gekeken. Was een beetje jammer zeg maar. Ze hadden een uitverkoopbak (jeuj, graaien!!) En ik vermoedde dat ik 80e of 80f moest hebben. 80e hadden ze niet, dus 75e geprobeerd. Nou.....die 80 moet dus zeker wel en die f wordt een minimale eis, misschien nog wel eentje groter. Echt hè, wat een maat!! En als je me dan ziet zou je denken dat ik hooguit 75c heb. Totdat ik het in die cups moet frotten.
Ik wil ook een mooi stel tieten :( :')
pi_123240440
Anders even van te voren bellen naar de organisatie of je van het terrein af kunt en anders even de situatie uitleggen, misschien hebben zij nog tips (ergens van een koelkast gebruik maken of ontheffing om van het terrein af te kunnen).

Clusterkolven werkt prima. Ik doe altijd de 2e techniek uit de link van Ticootje en dat werkt prima. En met de warme luiers in de weer om alle klieren weer goed open te krijgen.

Ik vond mijn borsten tijdens de zwangerschap al mega maar nu is het helemaal huge.... (voor mijn doen dan....)
pi_123242431
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:07 schreef danic het volgende:

Bij de ehbo mag je kolven. Daar is ook een koelkast maar die kan niet afgesloten worden dacht ik
pi_123242681
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:53 schreef voodoolady het volgende:

[..]

Bij de ehbo mag je kolven. Daar is ook een koelkast maar die kan niet afgesloten worden dacht ik
Dat klinkt goed. :)

Trouwens, ik heb links pijn aan mijn tepel bij het voeden. Een soort doffe, zeurende pijn. Eigenlijk zit er ook een pijnlijke plek in de borst. Niet hard, meer een bluwe plek-gevoel. Sinds gisterenavond. Misschien spruw door verminderde weerstand van die buikgriep..? :X

[ Bericht 4% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 23-02-2013 16:13:40 ]
pi_123245105
Vraagje: gisteren heb ik drie wijn gedronken, om 16:00, om 16:45 en om 17:30. Om 18:00 was de laatste op. Toen ik thuis kwam om 21:30 heb ik gekolfd. Mag ik deze melk bewaren? Of zou de alcohol nog niet afgebroken zijn geweest? Het was een mooie score ivm stuwing :+ dus het zou fijn zijn als ik het kan invriezen, maar ik wil mijn baby liever niet dronken voeren ;) .
pi_123246386
Hier staat wat info over bv en alcohol Spees. Had je dat al gelezen misschien?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_123246625
Ja, heb ik idd gelezen. Maar ik vind het moeilijk omdat het drie glazen zijn, en in totaal een tijdspanne van 5,5 uur. Ik weet niet zeker of je nu twee uur per glas moet rekenen, of minder omdat het grootste deel in der eerste twee uur is ingenomen. Plus ik ben ruim twintig kg lichter dan het rekenvoorbeeld dus ik weet niet of ik dan weer extra tijd moet rekenen?
pi_123246721
(Als het risico groot is gooi ik het natuurlijk gewoon weg hoor, maar voedingen bij elkaar kolven kost mij best veel moeite dus om 190 ml onnodig weg te gooien zou ik echt zonde vinden!)
pi_123249790
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:53 schreef voodoolady het volgende:

[..]

^O^ klinkt perfect!
pi_123249899
Oh en Zoe, die GV gaat er waarschijnlijk wel af met die handcleaner die je gebruikt om verf van je handen te wassen. Wij hebben toen nog verfvlekken uit het laminaat gekregen. :). Het zit in een grote pot en je koopt het o.a. bij Karwei.
pi_123250208
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:31 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Oh en Zoe, die GV gaat er waarschijnlijk wel af met die handcleaner die je gebruikt om verf van je handen te wassen. Wij hebben toen nog verfvlekken uit het laminaat gekregen. :). Het zit in een grote pot en je koopt het o.a. bij Karwei.
Oh super! Gaan we dat proberen. Bedankt :)
We hadden het geprobeerd met iets van HG maar dat is niet zo heel erg goed gelukt :@

Oh -O- vind het echt zo vervelend als S tandjesleed heeft en bij me drinkt.
Het drinken voelt echt onprettig, hoe kan dat?
Komt dat door het stofje wat vrijkomt als ze tandjes krijgen of drinken baby's dan ook anders? Tutten doet S niet meer aan de borst ( voelt nml ook niet fijn )
pi_123250596
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:08 schreef Spees_Eend het volgende:
Vraagje: gisteren heb ik drie wijn gedronken, om 16:00, om 16:45 en om 17:30. Om 18:00 was de laatste op. Toen ik thuis kwam om 21:30 heb ik gekolfd. Mag ik deze melk bewaren? Of zou de alcohol nog niet afgebroken zijn geweest? Het was een mooie score ivm stuwing :+ dus het zou fijn zijn als ik het kan invriezen, maar ik wil mijn baby liever niet dronken voeren ;) .
Er komt net zoveel alcohol in je melk als dat er in je bloed zit. Je praat dus over promillages.

Persoonlijk: ik heb melk zat, ook in de vriezer. Ik zou het weggooien.
Maar als ik 2 biertjes op heb dan voed ik wel gewoon.
pi_123252982
Spees eend. Ik zou t bewaren. Na 3u is de alcohol toch uit je lijf? Zo'n klein beetje..
pi_123253118
Loopt je productieterug als je gaat bijvoeden?
pi_123254338
Dat hangt wel een beetje af van de volgorde. Eerst bv dan bijvoeding houdt je productie het langst op peil. Andersom kan idd goed zorgen voor minder productie, logischerwijs. Bovendien is je productie meestal pas met 6/9 mmaande flexibel/stabiel.
pi_123254679
Om de 4 uur bv en daar tussenin bijvoeding..
pi_123254703
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:38 schreef Kwisted het volgende:
Loopt je productieterug als je gaat bijvoeden?
Die kans is wel redelijk aanwezig als je vroeg start met bijvoeding, zeker als je kindje gelijk al wat meer eet
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_123254778
Nahja het hangt vanaf hoe je gaat bij voeden. Denk dat met gepureerd je meer kans hebt dan ze meer en sneller het eten naar binnen krijgen en daarna minder trek hebben in borst..
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_123256119
Ja, en zeker als je op schema voedt. Dat is mijn interpretatie van je post waarin je zegt om de 4u te voeden..
pi_123256432
Ja klopt, op schema. En inderdaad gepureerd fruit en groente. Ik merk dat mijn productie terugloopt met kolven. Maar ze zat op 240ml per voeding. Sinds de bijvoeding komt ze ineens veel beter aan. Ze slobbert het ook echt naar binnen.

Ik blijf het idee hebben dat ik hele 'magere' melk heb. Drijft ook bijna geen vet op, oogt waterig en wat doorzichtig.

De grootste difrax fles is bijna te klein . En dan zit ze zelfs nog op 5a6 voedingen per dag
pi_123256570
Ik vind het tegenstrijdig...voeden op schema en dan toch zorgen maken over gewicht...
Ik denk niet dat er zoiets bestaat als magere melk. Wel voeden op verzoek..hoe meer je voedt hoe meer er melk wordt aangemaakt...
pi_123256673
Wat bitterend zegt.. Ik begreep laatst van Wup dat het begrip 'vette achtermelk' eigenlijk betekent dat tussen de voedingen in het vet zich ophoopt, en vrijkomt als er melk langsstroomt. Dus naarmate er langer gedronken wordt, krijgt je kindje meer vet binnen.
pi_123256724
Mijn melk was niet voedzaam genoeg

Ook dat is een fabeltje dat je veel hoort. Maar moedermelk is altijd goed van kwaliteit. Moedermelk die 'te mager' is bestaat niet. Wat wel kan gebeuren is dat de baby minder van de achtermelk krijgt dan hij eigenlijk zou willen. De eerste melk die uit de borsten komt bevat vrij veel water. De melk die later uit de borst komt bevat meer vet. Als de baby de borst goed in de mond heeft en zolang mag drinken als hij zelf wil, zal hij aan de achtermelk toekomen. Als er een schema wordt gehanteerd van 'tien minuten per kant' dan kan het gebeuren dat de baby niet genoeg achtermelk krijgt, en niet genoeg aankomt.

http://www.borstvoeding.c(...)er-borstvoeding.html
pi_123256748
Dat om de 4uur is haar schema. Ik heb altijd op vraag gevoed.

Ik maak me geen zorgen meer om haar gewicht, ze zit op t gemiddelde in de curve. Maar feit is wel dat ze nu ineens meer aankomt, en dat is alleen maar fijn natuurlijk.
pi_123256815
Ik ben wel benieuwd naar de uitleg waarom t dan terugloopt als je 'op schema voedt...'? Want dat doen we hier ook, en sinds twee weken 'bijvoeding'. Mini is ruim zes maanden en we voeden zo om de drie a vier uur, dus zo'n 6 voedingen. (En op mijn verzoek, bijvoorbeeld als we ergens heengaan ofzo. Maar zorg dan wel dat er minimaal twee uur tussen de voedingen zit.) Heb wel terugloop bij kolven, maar ben flink ziek geweest en op dit moment ongesteld... Dus kan nou niet echt zeggen dat terugloop aan de bijvoeding van mini ligt ofzo. Mocht t wel zo blijven, hoe lossen we t op? Meer kolven? Minder bijvoeding?
pi_123256855
Ik ben inderdaad op de hoogte van de achtermelk. Daarom altijd de borst leegdrinken voordat ik de ander aanbiedt.

Ik weet dat t waarschijnlijk n fabeltje is. Maar mijn melk is echt heel waterig. Ik denk zelf dat t ook te maken heeft met mijn eigen gewichtsverlies/stress/slaaptekort.
pi_123257039
Luuk komt amper zelf voor voedingen. Als ik het aan hem laat dan drinkt hij om de 4 a 5 uur. Aangezien hij doorslaapt komen we dan aan de 4 a 5 voedingen. Ik voed nu op mijn verzoek. Ik wil er echt wel 6 voedingen per dag in hebben.

Luuk drinkt wel lang, ik laat hem meestal lekker lang drinken. Soms is hij 25 minuten per kant bezig. Soms ook minder lang.

Ik geeft nu gewoon al bijna 3 maanden bv. Zo gaaf. Ik vind het echt leuk nu. Ik geniet er echt van. Ik zie Luuk gewoon groter worden.
*poef* nu is het weg
pi_123257066
SE, ik denk dat 'voeden op schema' en 'productie mindering' vooral met elkaar te maken hebben als je de regeldagen negeert. Dat gebeurde veel, vroeger toen op schemavoeden het decreet was.

Kwisted, ik zou eerder zeggen dat je productie terugloopt vanwege je gewichtsverlies/stress/slaaptekort, dan dat je melk minder vet is.
pi_123257255
Ik laat haar ook zolang drinken als ze wil. Maar de ochtendvoeding is vaak een ramp, hele tijd loslaten en willen rondkijken. Dan leg ik haar vaak een poosje later nog eens aan, als ze even gespeeld heeft en de drukte van 'oeh nieuwe dag nieuwe dingen zien en ontdekken' een beetje eruit is. Overdag drinkt ze kort, 7 minuten per borst (ze laat zelf los en hapt die kant niet meer aaan, dus tijd om te wisselen). Avondvoeding duurt wel vaak half uur tot drie kwartier, 's nachts ook dus dan zal ze t wel inhalen?
pi_123257320
Oh en zijn er trouwens nog meer dames die n tsr zo fijn vinden. Ik word er zo lekker loom van :-)
pi_123257872
Ja ik merk dan wel dat ik ga gapen en beetje slaperig wordt :)

Kj 3 maanden bv, wat fijn!

Morretje, regeldagen negeer ik niet echt bewust maar herken ze niet als zodanig. Pas achteraf dat ik denk van 'Ooh, was dat het'.

En verder doe ik maar wat met de borstvoeding :X en ik doe toch wel iets goed, want nu al ruim 6,5 maand bv! En als je dan terugkijkt naar de moeilijke start... Dan ben ik best een beetje trots en gaan we zien waar t schip strand *O*

Al komt ze op dit moment niet echt aan in gewicht... maar waren van de week nog bij de kinderarts. Toen nog even over met hem daar over gesproken, hij vond t geen afbuigend lijntje en helemaaal niks om me zorgen over te maken. Ik ga toch weer wegen bij t cb om het in de gaten te houden. (31 jan 6706 kg, 20 feb exact tzelfde gewicht...)
pi_123258286
De tsr zelf vind ik zelfs bijzonder onprettig.. Enorm prikken gevoel. Maar t slaapt wel fijn na een voeding idd :-)

SE hoe was haar lengte curve? Misschien was die wel duidelijk omhoog?
pi_123258390
Ik vind het tsr ook echt niet fijn. Ik heb ze te pas en te onpas.
*poef* nu is het weg
pi_123258658
Trs vind ik niet prettig, heb het tegelijk aan beide kanten, en ook als ik ergens ben en S heeft dorst/honger/mama honger :X
Heb altijd het gevoel tijdens voeden dat de andere kant gaat lekken maar dat is niet zo, voelt raar :9

Over aankomen, ik vond S op een gegeven moment wat slanker, maar ze kroop ook en was actief. Gaf wel bijvoeding en daarna bv, dat doe ik nu niet meer.
Nu ik haar langer met 1 borst voed (4-5uur aan 1 kant) komt ze echt aan, ze heeft weer lekkere spekarmen en benen O+
Ze krijgt wel smorgens en smiddags brood, koekje als tussendoortje en fruit, en svonds groente maar daar eet ze niet heel erg veel van, ze eet zoveel ze wil en als ze geen groente oid hoeft krijgt ze bv

[ Bericht 1% gewijzigd door Zoë23 op 24-02-2013 11:08:42 ]
pi_123267412
Nee, lengte was ook hetzelfde. Moet wel zeggen dat ze super actief is met bewegen, rolt de hele kamer door :)
pi_123279030
Mijn dochter, nu 5,5 maanden, stagneert ook wat in de groei. Was laatst uit nieuwsgierigheid bij het cb langsgegaan en i.p.v. de gebruikelijke 400 gram per maand was het nu 150 gram ( *) ).
Dat was drie weken terug ofzo. Ongeveer 8650 gram en 68,5 cm. :D Mijn grote meid!
  zondag 24 februari 2013 @ 17:06:57 #71
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_123285435
Dat is bijna oliver zijn gewicht :+
  zondag 24 februari 2013 @ 17:26:12 #72
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123286430
Pv, jij hebt een flinke dame!
pi_123286809
H&m heeft nu shirts die je van voren met drukkers kan open maken. Hangt niet bij de positiekleding, is gewone collectie. 9,95 in diverse kleuren.
pi_123287331
Heb vandaag met iemand van vbn gebeld en die zei dat bij 6 maanden de productie echt nog niet stabiel is. Dus als een kind heel snel en veel bijvoeding binnenkrijgt kan de productie teruglopen. Heb je ook deels zelf in de hand door bv eerst en iets later bijvoeding te doen denk ik dan.

Fijn dat ze nu zo goed aankomt Kwis. Maak je je geen zorgen dat je bv te snel en te sterk terugloopt?

Hier lekker bevestiging gekregen dat zo veel als ik dagelijks zelf voed, ik prima een kdv voeding kan vervangen door iets anders dan bv. Wij hebben gisteren voor het eerst rijstemelk gegeven en hij vond het heerlijk. Dus 1 kdv voeding ga ik nu rijstemelk doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 24 februari 2013 @ 18:04:08 #75
95408 Incantrix
pi_123288529
Wat een spekkie, paradijsvogel O+

Tsr is hier ook een erg onprettig gevoel en idd altijd aan beide kanten tegelijk.

Kan ik hier ook een vraag kwijt over het geven van gekolfde melk? Isabel wil de afgelopen dagen steeds minder goed uit de fles drinken -O- we zijn ondertussen op het punt dat lief in een andere ruimte als ik zit en er met moeite 10 cc inkrijgt en ik vervolgens een heel gefrustreerd en onrustig meisje aan de borst neem. Buiten het feit dat het natuurlijk lastig wordt met oppas en opvang als dit zo blijft vind ik dit ook gewoon zielig voor haar. Helemaal stoppen met de fles lijkt me een recept voor toekomstige problemen, maar hoe nu verder? Ik las ergens dat je frustratie met de fles moet vermijden, maar hoe? Een andere speen wil ze niet, we gebruiken zo'n breastflowspeen van medela, maar ze verslikt zich er wel vaak mee. Zou dat de frustratie veroorzaken? Andere speen? Ander voedingsmoment? Misschien een kleine hoeveelheid melk geven tussen voedingen door, bij weinig honger? Of juist na de eerste borst, ter vervanging van borst 2 (die ik dan weer kolf)? Help!
3!
pi_123288784
Heeft ze door dat jij naar de andere ruimte gaat? Luuk moet echt denken dat ik er niet ben. Ik zit heel stil op onze slaapkamer als hij de fles krijgt. Als ik ook maar hoest dan stopt hij met drinken. (de slaapkamer zit naast onze woonkamer)
*poef* nu is het weg
pi_123288863
Ik zou inderdaad eerst eens een andere speen proberen. Difrax, medela, avent. Gewoon 1 die niet zo raar lang is en die gewoon doorloopt.
Je kan haar een beetje afleiden door lopend de fles te geven. Beetje proberen met de temperatuur. Bijvoorbeeld: leyla wilde de melk zo warm dat ze bijna d'r mond brandde. Bram maakt het helemaal niets uit als hij maar melk krijgt. :D

Bram drinkt hier met de medela s speen. Gewoon die kersevorm speen zeg maar. Die is wat minder stug dan de difrax. Zijn eerste fles kreeg hij met een nutricia speen, maar die zijn niet te koop. Dus ik ben opzoek gegaan naar een speen die er het meeste op lijkt.
pi_123288947
Als luuk gaat stoppen met drinken gaat N idd lopen dor de kamer. Dan drinkt Luuk nog even door.
*poef* nu is het weg
pi_123288952
Oh ik heb anders nog zat spenen van elk merk. Dus als je wilt proberen dan kunnen we ff meeten dan neem ik ze mee. Avent en difrax en nuby heb ik nieuw liggen.
pi_123291567
Jee paradijsvogeltje, wat een gewicht! :o :D Fijn lijkt me dat, zo'n spekkie.

Inca, rot dat de fles zo veel frustratie oplevert. Ik heb geen tips helaas.

Mijn mini heeft een heftige griep achter de rug (nou ja, bijna achter de rug). Een week heeft hij nauwelijks willen drinken en omdat hij voornamelijk bij mij wilde hangen is het ook niet gelukt om structureel te kolven. Tel daarbij op dat ik zelf ook mocht delen in het griepvirus en het resultaat is een enorme productiedip -O-. Gelukkig gaat het drinken sinds zaterdagmiddag beter en ik kolf nu ook na (bijna) elke voeding. Domperidon heb ik er ook weer bij gepakt. Hopelijk lukt het me om het weer op peil te krijgen...
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 24 februari 2013 @ 20:20:34 #81
95408 Incantrix
pi_123295575
Wat lief, thnx voor de tips! Tico, dat onthou ik even, heel veel dank :* de medela s hebben we nu 1x geprobeerd, maar misschien op een te gefrustreerd moment, die pakte ze niet. Morgen maar eens in de hethaling. En voorlopig in elk geval kleine beetjes aanbieden, er gaat nu zoveel door de gootsteen, ik baal er echt van..
3!
  zondag 24 februari 2013 @ 20:21:42 #82
95408 Incantrix
pi_123295647
Phaidra, veel succes, wat bagger -O- hoe weet je dan eigenlijk dat je productie daalt? Bij Stef kwam ik er pas achter toen het al te laat was..
3!
pi_123296990
Ik heb ook een productiedip en ik merk het aan mijn borsten. Ze zijn minder vol, ook niet na een aantal uur (nu laat ik er weinig meer tussen, want clusteren), R. heeft echt honger. Ik geef haar na het voeden, nu en dan, de afgekolfde beetjes die ik tussendoor kolf.
Ik denk dat ik morgen ook maar even bij de huisarts bedel voor een receptje Domperidom. Want ik kan moeilijk op mijn werk gaan clusterkolven...

Oh en dat gewicht... :D Ons spekkie big, rupsje nooitgenoeg, bollie, Hollandsch welvaren etc. Ja, het is wel fijn dat ze het in elk geval wel kan lijden.
Ik heb laatst de groeiboekjes van haar en haar broer naast en elkaar gelegd _O- ... Broer woog ongeveer zoiets met 9 mnd!

Dat flesprobleem hebben wij hier ook gehad, rond de tijd dat ik weer ging werken. Erg fijn... -O- Maar het was over nadat mijn lief met een thermometer aan de slag ging. De fles precies 38 graden en toen was het over. Maar dat viel wel samen met de groeiende papa-adoratie. Ze is een poosje echt van mama-mama-mama geweest. Nu zo heerlijk... bij een voeding in bed met slapende papa ernaast.... Als ze hem ziet dan doet ze van krabbel-krabbel op zijn rug. En als hij dan beweegt en murmelt: grote glimlach en trappelen en nog meer krabbel-krabbel, net zo lang tot hij even zijn ogen opendoet en glimlacht naar haar. *;
pi_123297561
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:21 schreef Incantrix het volgende:
Phaidra, veel succes, wat bagger -O- hoe weet je dan eigenlijk dat je productie daalt? Bij Stef kwam ik er pas achter toen het al te laat was..
ik heb 2 dagen best wat stuwing gehad, maar het lukte me niet om te kolven. Daarna juist geen stuwing meer, ook al zat er behoorlijk wat tijd tussen de voedingen. En toen ik wel kolfde was de opbrengst stukken minder dan ik gewend was.

En ik heb eerder productiedips gehad toen ik ziek was (al een keer of 5 inmiddels :{) dus ik herken het ook daarvan.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 24 februari 2013 @ 20:53:22 #85
259886 pessie
pi_123297945
Rupsje nooitgenoeg :D
Domperidon is vrij verkrijgbaar bij de apotheek en als ze het niet willen geven moet je ze vragen in het farmaceutisch kompas te kijken, daar staat in dat het middel gebruikt wordt door bv gevende vrouwen om productie te verhogen. Oh, en vragen om het huismerk, dan krijgje een doosje van 30 voor ongeveer dezelfde prijs als een doosje van 10.
pi_123298058
Ik krijg bij mijn apotheek steeds doosjes van 10. Dus bestel online, lekker veel in 1x :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123298662
Ik heb even een vraagje mbt het kolven. Vanavond heeft Luuk bij N een flesje gedronken. N heeft 150 aangeboden, en Luuk heeft 120 opgedronken. Ik heb daarna gekolfd en kolfde ruim 250 cc. Zo gaat het elke avond eigenlijk wel. In de ochtend drinkt Luuk maar 1 kant, en ik kolf de andere daarna ook. Ik heb dan ook meestal ruim 200 cc. Ben ik nu een overproductie aan het creëren? Moet ik met kolven stoppen bij 150? Ik heb nu al een aardige voorraad in de vriezer.
en is het heel gek dat ik uit links steeds meer heb dan uit rechts?
*poef* nu is het weg
pi_123298962
Ja als je structureel meer kolft dan hij drinkt ben je inderdaad een overproductie aan het creëren.
pi_123298986
Bij ons werkte alleen seze fles inca
De breastflow fles
http://hippemamashop.nl/m(...)tflow_fles_250ml.jpg
pi_123299146
Maar moet ik dan stoppen bij 150? Ik weet natuurlijk nog niet hoeveel hij straks gaat drinken als hij op de opvang is. Luuk is heel tevreden en komt verder goed aan. Heeft geen krampjes. Hij meldt zichzelf niet echt, ik moet hem echt wekken na 3 a 4 uur.
*poef* nu is het weg
pi_123299278
Ik heb het idee dat ik sneller stuwing krijg. Ik kolf om de 3 uur en meestal voel ik het dan na 2,5 uur wel dat de boel weer vol loopt maar nu soms al na een uurtje en dan inclusief lekken.... :X (dat is die tsr toch?)
  zondag 24 februari 2013 @ 21:27:42 #92
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123300372
quote:
17s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:11 schreef Kyara het volgende:
Ik heb het idee dat ik sneller stuwing krijg. Ik kolf om de 3 uur en meestal voel ik het dan na 2,5 uur wel dat de boel weer vol loopt maar nu soms al na een uurtje en dan inclusief lekken.... :X (dat is die tsr toch?)
Ik denk dat het komt omdat je je meisjes bij je in de buurt hebt. Je lijf geeft reactie op huiltjes, geluiden, geur, enz. ;)
pi_123300409
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:27 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik denk dat het komt omdat je je meisjes bij je in de buurt hebt. Je lijf geeft reactie op huiltjes, geluiden, geur, enz. ;)
ik reageer ook op M.
pi_123300549
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:08 schreef kaatjejannie het volgende:
Maar moet ik dan stoppen bij 150? Ik weet natuurlijk nog niet hoeveel hij straks gaat drinken als hij op de opvang is. Luuk is heel tevreden en komt verder goed aan. Heeft geen krampjes. Hij meldt zichzelf niet echt, ik moet hem echt wekken na 3 a 4 uur.
Ja ik hou echt aan wat meneer drinkt kolf ik ook af. Als hij nog honger heeft, mag hij de rest aan de borst en de volgende dag gewoon meer aanbieden tot je weet wat er gedronken wordt.
Kan ook zijn dat je jouwe uit zichzelf naar minder voedingen gaat. Op deze leeftijd zit je met kunstvoeding op 5 voedingen.
  zondag 24 februari 2013 @ 21:30:56 #95
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123300609
@ Kyara, hahaha, geweldig! Ja, dat is ook wel logisch.... :)
pi_123301017
Als ik het aan Luuk over zou laten dan zou hij al op 5 zitten. Het is dat ik nog wil dat hij er 6 drinkt. Hij meldt zich meestal alleen maar zelf voor de eerste voeding na de nacht. Dat is tussen 6 en 8. Daarna wil ik hem voeden zo rond 10.30-13.30-16.30-19.30 en 23.00. Als hij eerder zou willen kan dat natuurlijk.
*poef* nu is het weg
pi_123301109
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:30 schreef Juud79 het volgende:
@ Kyara, hahaha, geweldig! Ja, dat is ook wel logisch.... :)
ja, hoewel het niet erg prettig voelt. Kan ook niet altijd op dat moment kolven en ik wil ook weer geen overproductie uitlokken.
pi_123301204
Bram zit nu rond de 7 voedingen. Ik vind het al heel weinig. De meiden die dronken beiden heel vaak.
pi_123301316
Inca, succes met de flesjes, hopelijk gaat hetgauw weer beter.

Paradijsvogeltje en Phaidra sterkte ermee. Hopelijk is de productie gauw weer opgekrikt.

Kyara, dat zit dus goed met je productie. Tsr bij M.?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_123301349
Dat kolven is trouwens al vanaf het begin. Bij Sofie had ik dat ook. Alleen was zij heel ontevreden, had ze veel krampen en groeide ze niet goed. Luuk is een dikkerd, en vindt alles best.
*poef* nu is het weg
  zondag 24 februari 2013 @ 21:42:31 #101
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_123301505
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:53 schreef pessie het volgende:
Domperidon is vrij verkrijgbaar bij de apotheek en als ze het niet willen geven moet je ze vragen in het farmaceutisch kompas te kijken, daar staat in dat het middel gebruikt wordt door bv gevende vrouwen om productie te verhogen. Oh, en vragen om het huismerk, dan krijgje een doosje van 30 voor ongeveer dezelfde prijs als een doosje van 10.
Ha bedankt! Goed om te weten :)
pi_123309505
Ik denk dat je onwijs je best moet doen om een overproductie te kolven bij een tweeling hoor :D een volledige productie bij een eenling is 800-1000ml, eer dat je aan het dubbele zit en dan nog meer dan dat... Ik denk niet dat dat je gaat lukken ;)
pi_123314659
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 23:57 schreef WupWup het volgende:
Ik denk dat je onwijs je best moet doen om een overproductie te kolven bij een tweeling hoor :D een volledige productie bij een eenling is 800-1000ml, eer dat je aan het dubbele zit en dan nog meer dan dat... Ik denk niet dat dat je gaat lukken ;)
Kj heeft geen tweeling ??
  maandag 25 februari 2013 @ 07:55:42 #104
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_123314674
quote:
17s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:37 schreef Kyara het volgende:

[..]

ja, hoewel het niet erg prettig voelt. Kan ook niet altijd op dat moment kolven en ik wil ook weer geen overproductie uitlokken.
Denk dat Wupwup daarop reageerde :)
pi_123314682
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 07:55 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Denk dat Wupwup daarop reageerde :)
Oh.
pi_123320203
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 23:57 schreef WupWup het volgende:
Nee, dat wordt geen overproductie dan :D Geen idee of ik die hoeveelheden uberhaupt kan redden :o
pi_123324824
Uiteraard kun je dat!

IJzertabletten mogen toch gewoon i.c.m. borstvoeding? (net vergeten de HA te vragen, heb vriend wel gezegd het na te vragen, maar ik wil het nu weten oO< )
pi_123329222
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 14:42 schreef _Ophelia_ het volgende:
Uiteraard kun je dat!

IJzertabletten mogen toch gewoon i.c.m. borstvoeding? (net vergeten de HA te vragen, heb vriend wel gezegd het na te vragen, maar ik wil het nu weten oO< )
Ik kreeg ze ook net na de bevalling, was geen probleem.
pi_123329310
Thnx!
Vriend is net terug van de apotheek en daar zeiden ze hetzelfde, dubbel bevestiging is altijd goed ^O^ :D
pi_123329834
Ja hoor, geen probleem Ophelia.

Edit: eerst pagina verversen, dan antwoorden :')
pi_123334202
#durfttevragen

In hoe verre is het mogelijk om met bv te overvoeden?
Aangezien ik vanuit meerdere kanten (serieuze opmerkingen) te horen krijg dat Noa wel heel erg dik aan het worden is? :@

Hebben al zoiets om morgen even langs cb te gaan om te wegen ipv 4mrt af te wachten ...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2013 18:38:36 ]
pi_123334296
Ik hoor het ook veel nu, maar je kan niet overvoeden met bv.
*poef* nu is het weg
pi_123334399
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:53 schreef pessie het volgende:
Domperidon is vrij verkrijgbaar bij de apotheek en als ze het niet willen geven moet je ze vragen in het farmaceutisch kompas te kijken, daar staat in dat het middel gebruikt wordt door bv gevende vrouwen om productie te verhogen.
Daar missen een paar lettergrepen. Is farmacotherapeutisch. Als je echt een zeikerige apotheek hebt, maken die lettergrepen misschien net het verschil.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_123334418
Ik vind het zo verwarrend allemaal omdat ik dit ook dacht via vk etc. maar dan vandaag van 2 verschillende mensen die elkaar niet kennen en geen drama scheppers zijn hoor dat dit toch wel weer mogelijk is ... -O-

KJ dat dacht ik dus ook, is het normaal dat ze sneller een bolle toet krijgen wellicht?

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2013 18:45:14 ]
pi_123334469
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:37 schreef Logician het volgende:
#durfttevragen

In hoe verre is het mogelijk om met bv te overvoeden?
Aangezien ik vanuit meerdere kanten (serieuze opmerkingen) te horen krijg dat Noa wel heel erg dik aan het worden is? :@

Hebben al zoiets om morgen even langs cb te gaan om te wegen ipv 4mrt af te wachten ...
Dikke baby's zijn het aller mooist O+
geen idee of het kan, maar mij lijkt van niet. De natuur regelt dat toch denk ik dan..
pi_123334520
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:44 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Dikke baby's zijn het aller mooist O+
geen idee of het kan, maar mij lijkt van niet. De natuur regelt dat toch denk ik dan..
Dan is de mijne op weg naar een miss titel :D
pi_123334669
Ze komt om de 3u, kan er de klok op gelijk zetten.

Mijn melk spuit er letterlijk uit (nee geen geintje helaas :+ ) zodra ze gaat happen. borsten zijn na die 3u ook keihard.

Ze drinkt dan (met kinnetje op en neer) ong 5min heel snel en daarna zo'n 10min traag, valt in slaap en dan koppel ik haar af. Na ong 5a 10min komt ze dan voor de volgende borst, meestal 5min snel drinken en dan zo'n 5min traag om vv in slaap te vallen of gewoon los te laten.

soms spuugt ze wat melk op en daarna wil ze eigenlijk altijd opnieuw weer even de borst.

Ze huilt alleen maar voor eten of vieze luier en is verder enorm rustig en tevreden..

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2013 18:51:13 ]
pi_123334686
Als ze erg hard groeit, kan dat wel wijzen op overproductie. Maar daar zijn vaak ook andere indicaties voor (stuwing die niet weggedronken wordt, krampjes, onrustig drinken).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123334768
hmm dat komt me dan wel bekend voor, heb voor het weer tijd is dat mijn borsten echt gaan "knijpen" en pijnlijk hard/vol zijn. en ze verslikt zich soms omdat ze te snel wil.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2013 18:52:52 ]
pi_123334778
Borstvoeding kun je niet teveel geven. Borstkinderen groeien in het begin harder dan fleskinderen. Daarna vlakken ze vaak meer af en na 2 jaar zie je qua gewicht geen verschil.
pi_123335289
Ah kijk dat zou het dan ook gewoonkunnen zijn, ze lijkt elke dag dikker te worden, :+ alleen ik zag er zelf geen kwaad in tot ik dan toch weer zo ga twijfelen door verschillende info/

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2013 19:04:25 ]
pi_123335388
Mijn moeder vond laatst dat ik maar minder moest voeden. Luuk had al 3 onderkinnen
*poef* nu is het weg
pi_123335498
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:05 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn moeder vond laatst dat ik maar minder moest voeden. Luuk had al 3 onderkinnen
:D
  maandag 25 februari 2013 @ 19:13:16 #124
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_123335872
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:50 schreef Phaidra het volgende:
Als ze erg hard groeit, kan dat wel wijzen op overproductie. Maar daar zijn vaak ook andere indicaties voor (stuwing die niet weggedronken wordt, krampjes, onrustig drinken).
kan je ook overproductie krijgen op 8 voedingen per dag? Nee toch?

enneh, ik wil dan wel fotobewijs van de onderkinnen van de baby's hier. ;)
pi_123335928
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:13 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

dat lijkt me sterk idd :@
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123336013
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2013 19:18:21 ]
pi_123336166
ach, vanuit een ongelukkige hoek hebben zelfs mijn meisjes nog een onderkin :D
pi_123336473
Mooie onderkin Logi. Ik begreep altijd dat overvoeden niet kan met bv.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_123337328
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:13 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*poef* nu is het weg
pi_123337981
quote:
3s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:49 schreef Logician het volgende:
Ze komt om de 3u, kan er de klok op gelijk zetten.

Mijn melk spuit er letterlijk uit (nee geen geintje helaas :+ ) zodra ze gaat happen. borsten zijn na die 3u ook keihard.

Ze drinkt dan (met kinnetje op en neer) ong 5min heel snel en daarna zo'n 10min traag, valt in slaap en dan koppel ik haar af. Na ong 5a 10min komt ze dan voor de volgende borst, meestal 5min snel drinken en dan zo'n 5min traag om vv in slaap te vallen of gewoon los te laten.

soms spuugt ze wat melk op en daarna wil ze eigenlijk altijd opnieuw weer even de borst.

Ze huilt alleen maar voor eten of vieze luier en is verder enorm rustig en tevreden..
Drinkt ze in die korte tijd dat ze bij je drinkt je borst echt goed leeg? Omdat je nog praat over flinke stuwing..
pi_123338388
quote:
Als jij al minder moet voeden, dan mag de mijne echt op rantsoen zeker?

SPOILER
pi_123338522
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:44 schreef Morretje het volgende:

[..]

Drinkt ze in die korte tijd dat ze bij je drinkt je borst echt goed leeg? Omdat je nog praat over flinke stuwing..
Mijn borsten zijn na de voeding telkens weer zacht en soepel, dus denk het wel?
pi_123338623
KJ en Morretje O+
pi_123338704
Ik ga Bram maar niet posten. :')

Maar kom op, je hebt grote en kleine kinderen. Het gemiddelde komt ergens vandaan. Zolang ze hun eigen lijntje volgen is er toch niets aan de hand?

Ik heb 3 verschillende kinderen. Jennifer die precies het lijntje volgt. Leyla die onder het gemiddelde op haar lijn prima zit en Bram die boven het gemiddelde lijntje zit, maar ook Bram groeit niet te snel of is te zwaar.
pi_123338910
Bv mag onbeperkt, dat sommige mensen menen dat het niet zo is, komt vast uit onze 'modewereld' waar je niet te dik mag zijn, vet eten verboden is en er aan kunstvoeding wel een maximum zit. Men weet gewoon vaak echt niet beter..

En idd, het gemiddelde van de groeicurve komt ergens vandaan.
pi_123338946
Anderhalve maand
SPOILER
pi_123339545
Wat een bollies O+ Dan blijft Faye maar een dunne hoor :o
pi_123339546
Mag ik vragen wat voor BH's jullie gebruiken? Een vriendin raadde mij borstvoedingsbh's met beugel ten zeerste af omdat pijn en afknellen melkkanalen, maar ik heb eigenlijk een schurfthekel aan bh's zonder beugel. Wat voor BH's kun je het best aanschaffen als je borstvoeding wilt gaan geven?
Sarcasme. Herken het.
pi_123339923
Ik heb cup B dus ik gebruik simpele Hema BH zonder beugels en floep mijn borst gewoon boven uit
pi_123339932
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:06 schreef Spirit82 het volgende:
Mag ik vragen wat voor BH's jullie gebruiken? Een vriendin raadde mij borstvoedingsbh's met beugel ten zeerste af omdat pijn en afknellen melkkanalen, maar ik heb eigenlijk een schurfthekel aan bh's zonder beugel. Wat voor BH's kun je het best aanschaffen als je borstvoeding wilt gaan geven?
Oh, dat van het afknellen van de melkkanalen heb ik nooit gehoord of gelezen. Of ik negeer dat vakkundig? Hier bij de eerste altijd mijn eigen bh's gedragen, die voedingsdingen vind ik spuuglelijk. Maar of je iets aan deze informatie hebt betwijfel ik. :')
pi_123340059
oh bitterend O+

En thx voor het relativeren hierboven dames :*

spirit ik heb 1 voedings bh maar vind het vreselijk zonder beugels, en heb nu telkens meegroei bh's met beugel aan.
Maar denk dat het echt per persoon anders is :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2013 20:13:19 ]
pi_123340213
Logi je mini O+ mooie ogen!
pi_123340261
Lekkere spekjesbabys hier O+
S krijgt haar spekjes gelukkig weer terug! :s)

Spirit82
In het begin simpele van de Hema en vrolijk gekleurde van de prenatal en na 6maand? Denk ik, mijn gewone beugelbh's. Met stuwing enz vond ik beugelbh's echt niet prettig.
Ik trek m'n shirt naar beneden, voorkant van de bh onder m'n borst en alles vastklemmen met een spuugdoekje :+ en voeden..
Wilde graag weer normaal ondergoed aan en dat kan prima met bv. Al moet ik zeggen dat ik niet erg grote borsten (D) heb
pi_123340338
Ik pas niet meer in mijn eigen bh's en de bh's waar ik wel in pas zijn van die body armors waar je echt je borst niet zomaar even uitfloept, dus ik moet either way toch aan de koop :@ Ik heb alleen ook echt een gruwelijke hekel aan bh's zonder beugel, maar zo te zien verschilt het gevoel dus enorm per persoon! Opluchting!!
Sarcasme. Herken het.
pi_123340449
Ik draag zonder beugel. En die ik heb zitten echt heel fijn en mooi.
  maandag 25 februari 2013 @ 20:23:51 #146
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123340822
Ik had nooit bh's zonder beugel, maar nu ik bv geef zweer ik erbij. Vind beugels echt oncomfortabel of zelfs pijnlijk worden wanneer het bijna voedingstijd wordt. Ook het 's nachts met bh slapen wordt er wat comfortabeler door.
pi_123340995
Ik slaap niet meer met bh. Maar inderdaad, nu met borstvoeding geven vind ik zonder beugel echt fijner. Misschien dat ik later wel weer beugels fijn vind als ik langer bezig ben.
pi_123340997
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik had nooit bh's zonder beugel, maar nu ik bv geef zweer ik erbij. Vind beugels echt oncomfortabel of zelfs pijnlijk worden wanneer het bijna voedingstijd wordt. Ook het 's nachts met bh slapen wordt er wat comfortabeler door.
Ja ik ook precies zo!

Voor dat ik bv gaf had ik alleen beugel..nu vind ik ze niet meer fijn.

Het is inderdaad erg persoonlijk Spirit!
pi_123341151
Is dat een bv-dingetje, 's nachts met bh slapen?
  maandag 25 februari 2013 @ 20:30:31 #150
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123341259
De kraamzorg adviseerde het bij mij, en ik doe het nog zodat ik geen melk in mijn kleding of in het matras lek
pi_123341308
Ik heb het nooit gedaan snachts met bh slapen..zelfs niet toen ik enorm overproductie had en vreselijk stuwing had..ik sliep op een handdoek met hydrofielen in mijn pyjama
pi_123341322
Oh .. ik doe die bh elke avond uit zodra de kinderen op bed liggen, zo'n opluchting vind ik dat altijd :+ heb echt een stront hekel aan bh's.
  maandag 25 februari 2013 @ 20:34:02 #153
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123341512
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:31 schreef bitterend het volgende:
Ik heb het nooit gedaan snachts met bh slapen..zelfs niet toen ik enorm overproductie had en vreselijk stuwing had..ik sliep op een handdoek met hydrofielen in mijn pyjama
Grappig hoe dat verschilt. Heb lang last gehad van stuwing en een bh maakte het s nachts nog een beetje draaglijk omdat dat een barrière vormde tussen de harde stukken en de boze buitenwereld :+
pi_123341598
Ik slaap ook niet met bh, bij mijn eerste heb ik dat wel een paar weken gedaan icm zoogkompressen tegen het lekken, maar ik vind het niet fijn slapen. Nu lek ik sowieso bijna niet meer 's nachts (overdag ook niet trouwens) en als ik lek dan is dat pech voor mn pyjama. :P Had ook het idee dat het juist mn tepels stimuleerde oid om te lekken, bh aan 's nachts.

En beugels werden hier pas weer prettig met een maand of 9 oid, dus toen mooie bh's gekocht. Maar die kan ik nu nog niet aan }:| Pas er nog niet in :D
  maandag 25 februari 2013 @ 20:48:05 #155
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_123342434
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:03 schreef Logician het volgende:
Ah kijk dat zou het dan ook gewoonkunnen zijn, ze lijkt elke dag dikker te worden, :+ alleen ik zag er zelf geen kwaad in tot ik dan toch weer zo ga twijfelen door verschillende info/
Spekkies! O+

quote:
:D

Ik draag geen bh's... alleen topjes en daarmee red ik het ook. Ik heb een hekel aan die ondingen en mijn melkunie is niet zo enorm, nooit geweest ook ;)

Jullie hebben allemaal prachtige spekkies. Trek je er maar niets van aan, hoor! Lekker slagroom in die bekkies blijven spuiten. :D O+
  maandag 25 februari 2013 @ 20:53:28 #156
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123342751
Nog een andere vraag tussendoor. Ik denk er zeer sterk over na om wanneer mijn baby vier maanden is, te stoppen met borstvoeding. Ik zit er aan te denken om misschien nog wel een tijdje één borstvoeding te geven in de ochtend. Is dat haalbaar denken jullie? Past je lichaam zich dan zo aan dat je iedere ochtend genoeg melk hebt, en de rest van de dag geen stuwing? Iemand ervaring mee? En zet één voeding per dag nog wat zoden aan de dijk voor wat betreft antistoffen etc.? :)
pi_123342851
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:06 schreef Spirit82 het volgende:
Spirit82, je hebt ook bv behas met een beugel. Het is dan een wat zachtere buigbare beugel, maar ik vind zonder beugel niet fijn en draag dus deze bv behas met beugel. De ene is van V&D, de andere is een Noppies.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_123342854
Ik heb voedingsBH's van Hotmilk, zonder beugel, die zitten het fijnst vind ik :) Mijn BH's van voor mijn zwangerschap zijn te klein :(
Ik draag 's nachts ook nog mijn BH's, nog steeds geen zindelijke boobs hier, helaas.

Spees_Eend, ik denk dat 1 voeding per dag met 4 maanden haast niet haalbaar is. Ik vermoed dat je productie dan volledig in elkaar stort en je niets meer over houdt.
pi_123342980
Die van mij lekken alleen tijdens de voeding, daarbuiten zijn ze "zindelijk" :D geweldige uitdrukking.
pi_123343070
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Nog een andere vraag tussendoor. Ik denk er zeer sterk over na om wanneer mijn baby vier maanden is, te stoppen met borstvoeding. Ik zit er aan te denken om misschien nog wel een tijdje één borstvoeding te geven in de ochtend. Is dat haalbaar denken jullie? Past je lichaam zich dan zo aan dat je iedere ochtend genoeg melk hebt, en de rest van de dag geen stuwing? Iemand ervaring mee? En zet één voeding per dag nog wat zoden aan de dijk voor wat betreft antistoffen etc.? :)
Nee, je productie is dan nog niet stabiel genoeg en keldert waarschijnlijk erg snel dan.

Mag ik vragen waarom je dat wilt?
pi_123343099
Hier ook alleen nog maar tijdens voedingen hoor, maar ben 's nachts niet wakker genoeg om het lekken op te vangen, dus dan maar een BH :D
Overdag zo goed als nooit meer lekkage, alleen bij stuwing soms nog! (en bij voeden dan, dan doet de andere kant nog steeds gezellig mee)
pi_123343112
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Ervaring heeft mij geleerd dat je productie dan zo keldert dat die ene voeding er eigenlijk niet in zit. Was meer tutten aan de borst dan dat hij iets binnen kreeg.

Kun je niet inzetten op iets meer dan eens per dag blijven voeden? Of een goede voorraad afgekolfde melk opbouwen en dat nog een tijd te geven?
  maandag 25 februari 2013 @ 21:00:05 #163
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123343150
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:55 schreef Marjolijntje het volgende:

Spees_Eend, ik denk dat 1 voeding per dag met 4 maanden haast niet haalbaar is. Ik vermoed dat je productie dan volledig in elkaar stort en je niets meer over houdt
Oké, jammer, in mijn hoofd was het een mooi en passend compromis. :)
pi_123343188
Wat een spekkies. Echt te lief gewoon O+

Ik heb twee bh's van de Hema. En 's avonds als ik Riley in bad heb gedaan doe ik mijn pyjama aan en bh uit. Zo lekker zit dat
pi_123343273
Ik wil nog steeds op zoek naar mooie bh's. Die ik nu heb zijn van die lelijke van medela. Maar die zitten zo ontzettend lekker. Ik slaap nog wel met bh aan, in de ochtend zijn de compressen ook echt heel nat. Ik heb dan geen pyama aan waar ik die compressen in kan doen, en op een handdoek slapen vind ik echt niet lekker. Ik heb niet zo'n last van die bh's eigenlijk.
*poef* nu is het weg
  maandag 25 februari 2013 @ 21:06:19 #166
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123343554
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:59 schreef L-E het volgende:

[..]

Ervaring heeft mij geleerd dat je productie dan zo keldert dat die ene voeding er eigenlijk niet in zit. Was meer tutten aan de borst dan dat hij iets binnen kreeg.

Kun je niet inzetten op iets meer dan eens per dag blijven voeden? Of een goede voorraad afgekolfde melk opbouwen en dat nog een tijd te geven?
Nou, een voorraad kolven lijkt voor mij niet echt te zijn weggelegd. Ik krijg er buiten de voedingen om niet veel uit, behalve als ik weg ben, mijn baby een flesje krijgt, waardoor ik stuwing krijg. Maar goed, dat komt erg weinig voor.

Meerdere voedingen... dat zou in theorie kunnen, maar ben nu eigenlijk al echt aan het aftellen. Voeden is hier 8 van de 10 keer een gevecht, mijn baby spartelt alle kanten op, laat 50 keer los (liefst terwijl hij nog hard zuigt tegelijk) en hapt weer twee seconden aan. Heb de tips van borstvoeding.com al geprobeerd, en hij krijgt genoeg binnen want hij is na de voeding wel tevreden en hij groeit heel goed.

Dus ja. Ik heb mijn plan om 3 maanden bv te geven al met een maand verlengd, en kijk stiekem best een beetje uit naar stoppen. Zowel om bovengenoemde reden als om af en toe eens een dag weg te kunnen zonder te kolven.

Hoopte daarom dat 1 voeding in de ochtend zou kunnen als compromis zodat hij wel nog wat van het goede van bv binnenkrijgt, terwijl ik wel een 'beetje gestopt' ben.
pi_123343755
Oempf, wat een worsteling elke keer.. Heb je een idee waarom hij dat doet? Jeutje...
Daar wordt voeden niet grappig van nee.
  maandag 25 februari 2013 @ 21:13:37 #168
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_123343978
Jeetje Spees... dat klinkt niet als relaxt voeden.... Wat jammer! Inderdaad geen idee hoe het komt? Misschien een lactatiekundige laten meekijken?
  maandag 25 februari 2013 @ 21:13:45 #169
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123343989
Nee ik weet het echt niet, jammer genoeg. Soms gaat het wel goed, en er is (voor mij althans) dan echt geen verschil met de voedingen waarin hij wel zo worstelt. Mijn gok is dat hij ongeduldig is dat de melk niet snel genoeg komt, geen idee of dat kan... Maar ook dan: waarom hij dat dan bij die 'goeie' voedingen niet vindt, geen idee. Het is ook niet standaard in de ochtend of in de avond ofzo. Wel jammer!
  maandag 25 februari 2013 @ 21:16:14 #170
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123344153
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:13 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Jeetje Spees... dat klinkt niet als relaxt voeden.... Wat jammer! Inderdaad geen idee hoe het komt? Misschien een lactatiekundige laten meekijken?
Dat is misschien nog wel een idee. Moet ik wel even een andere zoeken dan die ik al eerder gebeld heb. Toen ik na wekenlang stuwing niet meer wist waar ik het moest zoeken had ik de LK van het kraamzorgbureau hier in de regio gebeld en die had niet echt een tip, want er 'was eigenlijk geen goed of fout'. Asyniur van hier heeft me toen 100 x beter geholpen :) .
pi_123344172
Kun je nog iets met borstcompressie? Misschien is het idd de toestroom die hem ongeduldig maakt?
pi_123344228
Ai, dat klinkt idd niet als gezellig en ontspannen de borst geven. Een LK is een goed idee, als je daar nog voor open staat tenminste. Maar kan me voorstellen dat het je zwaar valt als het zo loopt, en respect dat je niet al eerder de handdoek in de ring hebt gegooid. :)
pi_123344338
Heb je al eens een lk mee laten kijken? Ik moest hier voorkomen dat het een strijd werd, heb mijn baby 'gereset' door een aantal dagen alleen gekolfde melk in flesjes gegeven. Er zat een goede theorie achter, maar nu ik hem wil uitleggen lukt het me niet. Iig, tot vier maanden is drinken een reflex en zou je je baby nog kunnen 'resetten', daarna wordt drinken een 'keuze'... Maar kolven en dan in flesje geven kost veel energie en moeite en tijd, dat moet je wel zien zitten :) Wij hadden het vermoeden van verborgen reflux, op dr zij liggend drinken was strijd. Beetje rechtop zittend met de fles ging het goed. Maar goed, een keer mee laten kijken door een lk kan geen kwaad?

/spuitelf, ik typ ook zo langzaam mobiel :@
  maandag 25 februari 2013 @ 21:19:21 #174
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123344352
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:16 schreef Morretje het volgende:
Kun je nog iets met borstcompressie? Misschien is het idd de toestroom die hem ongeduldig maakt?
Jep, dat heb ik geprobeerd. Zoveel mogelijk 'meeduwen' met de gedachte dat het misschien sneller zou stromen. Maar dat hielp jammer genoeg niet (genoeg).
pi_123344359
Hoe oud is je ukkie Spees?

Ben ook benieuwd hoe het met de kleintje van Becky gaat?
pi_123344391
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:28 schreef L-E het volgende:
Is dat een bv-dingetje, 's nachts met bh slapen?
bij mijn zwangerschapscursus werd gezegd dat het zou helpen tegen hangende borsten na de bv-periode. Ik vind het niet prettig zitten, dus dan maar hangtetten :P
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 25 februari 2013 @ 21:20:21 #177
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123344420
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:19 schreef bitterend het volgende:
Hoe oud is je ukkie Spees?

Ben ook benieuwd hoe het met de kleintje van Becky gaat?
Hij is morgen 14 weken O+
pi_123344425
Phaidra _O-
pi_123344468
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:19 schreef Phaidra het volgende:

[..]

bij mijn zwangerschapscursus werd gezegd dat het zou helpen tegen hangende borsten na de bv-periode. Ik vind het niet prettig zitten, dus dan maar hangtetten :P
Dat lijkt me toch redelijke onzin wat ze daar verkondigen :D
pi_123344490
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:19 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ach ja nou ja, hangen gaan ze toch wel.. :D
pi_123344504
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:20 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Hij is morgen 14 weken O+
Heeft ie altijd zo onrustig gedronken of is het iets van laatste tijd?

want rond 12/13 weken is een groeispurt/sprong
pi_123344540
Als je regio breda tilburg woont wil ik mijn lk graag met je delen, tof mens is dat :)
  maandag 25 februari 2013 @ 21:22:28 #183
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_123344551
heerlijke spekbaby's! O+

@bh ik heb bij Eli met beugel gedragen, maar daar kree ik idd verstoppingen van. Bij Aviva dus alleen zonder beugel.

@spees, wat vervelend dat het voeden zo'n gedoe is! Drinkt hij flesjes wel rustig? Hij heeft iig 4 mnd bv binnen en als het niet goed meer voelt om verder te voeden is dat dan klaar, toch?
pi_123344800
Spees-eend, zou je een trage toeschietreflex kunnen hebben? Dan zou je syntocinon neusspray kunnen uitproberen. 2 min voor de voeding sprayen en je krijgt sneller een tsr.

Maar een lk laten meekijken is misschien stap 1 :)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123344803
Spees dat klinkt vermoeiend ... -O-

Phai _O- en ach met mijn 70H zijn die hangtieten toch al een feit hier, zien dr alleen nog een beetje redelijk uit met stuwing :')
  maandag 25 februari 2013 @ 21:26:53 #186
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123344826
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:21 schreef bitterend het volgende:

[..]

Heeft ie altijd zo onrustig gedronken of is het iets van laatste tijd?

want rond 12/13 weken is een groeispurt/sprong
Niet altijd, maar ik denk vanaf dat hij een week of... 6 a 7 was?

quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:22 schreef SupremeEvil het volgende:
Als je regio breda tilburg woont wil ik mijn lk graag met je delen, tof mens is dat :)
Helaas, regio Eindhoven. Net wat te ver :)

quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:22 schreef DaviniaHR het volgende:
heerlijke spekbaby's! O+

@bh ik heb bij Eli met beugel gedragen, maar daar kree ik idd verstoppingen van. Bij Aviva dus alleen zonder beugel.

@spees, wat vervelend dat het voeden zo'n gedoe is! Drinkt hij flesjes wel rustig? Hij heeft iig 4 mnd bv binnen en als het niet goed meer voelt om verder te voeden is dat dan klaar, toch?
Klopt hoor! Ben dan ook best trots op mezelf eigenlijk. :) Ik heb zéker met die rotstuwing in de eerste 3-4 weken al vaak de handdoek in de ring willen gooien dus vind het ook echt geen persoonlijk falen als het met 4 maanden niet meer gaat.

Flesjes drinkt hij wel best rustig, alleen wel redelijk weinig. 130 ml is een record tot nu toe, maar meestal rond de 90-100 ml. Dus dat doen we niet te vaak. De cb arts zei dat hij daar wel steeds beter in zal worden als hij meer oefent.

quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:26 schreef Phaidra het volgende:
Spees-eend, zou je een trage toeschietreflex kunnen hebben? Dan zou je syntocinon neusspray kunnen uitproberen. 2 min voor de voeding sprayen en je krijgt sneller een tsr.

Maar een lk laten meekijken is misschien stap 1 :)
Ik denk het niet. Ik voel de TSR best goed (niet dat het pijnlijk is, maar wel zo'n rot prikkend gevoel) en dat is meestal na een seconde of 5 a 10 na aanhappen.
pi_123345076
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:26 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

[..]

[..]

Klopt hoor! Ben dan ook best trots op mezelf eigenlijk. :) Ik heb zéker met die rotstuwing in de eerste 3-4 weken al vaak de handdoek in de ring willen gooien dus vind het ook echt geen persoonlijk falen als het met 4 maanden niet meer gaat.

Flesjes drinkt hij wel best rustig, alleen wel redelijk weinig. 130 ml is een record tot nu toe, maar meestal rond de 90-100 ml. Dus dat doen we niet te vaak. De cb arts zei dat hij daar wel steeds beter in zal worden als hij meer oefent.

[..]

Ik denk het niet. Ik voel de TSR best goed (niet dat het pijnlijk is, maar wel zo'n rot prikkend gevoel) en dat is meestal na een seconde of 5 a 10 na aanhappen.
Luuk (nu 3 maanden) drinkt ook steeds maar 90 tot 150 cc als we een voeding vervangen (eerder richting de 90 dan richting de 150)

Vervelend dat het zo moeizaam gaat. Hoe gaat het kolven? Heb je snel een voeding bijeen?
*poef* nu is het weg
pi_123345131
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:21 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch redelijke onzin wat ze daar verkondigen :D
ik vond het nog logisch klinken omdat je toch wat cupmaten groeit en dan is goede ondersteuning belangrijker dan met m'n gebruikelijke b-cup :D

Maar waarschijnlijk onzin idd :+
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 25 februari 2013 @ 21:33:12 #189
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123345223
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:30 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Luuk (nu 3 maanden) drinkt ook steeds maar 90 tot 150 cc als we een voeding vervangen (eerder richting de 90 dan richting de 150)

Vervelend dat het zo moeizaam gaat. Hoe gaat het kolven? Heb je snel een voeding bijeen?
Nee, niet super snel. Mijn voorraadje groeit maar heel langzaam. Buiten het voeden om komt er maar weinig uit. Als ik een voeding oversla omdat ik weg ben, krijg ik de laatste weken wel 180-190 ml bij elkaar, daarvoor was dat altijd maar 120. Zou dat komen omdat hij geregeld heeft? (En betekent dat dat hij zelf ook zo'n 180-190 drinkt per voeding?)
pi_123345408
Faye (8,5e maand) drinkt tussen de 75 - 100cc uit een flesje, heel soms meer.
  maandag 25 februari 2013 @ 21:44:49 #191
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123345910
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:26 schreef Logician het volgende:
Spees dat klinkt vermoeiend ... -O-

Phai _O- en ach met mijn 70H zijn die hangtieten toch al een feit hier, zien dr alleen nog een beetje redelijk uit met stuwing :')
:D ! Van die recht vooruitstaande Pamela boobs met blauw aderpatroon!
pi_123347024
Spees_Eend, 180-190ml is toch een prima opbrengst. Volgens mij zegt de hoeveelheid van 1 flesje niet zoveel, meer het totaal van alle voedingen. Petje af, dat jij het zo volhoudt. Klinkt niet als leuk voeden. Ik hoop dat je eruit komt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_123347418
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:33 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Nee, niet super snel. Mijn voorraadje groeit maar heel langzaam. Buiten het voeden om komt er maar weinig uit. Als ik een voeding oversla omdat ik weg ben, krijg ik de laatste weken wel 180-190 ml bij elkaar, daarvoor was dat altijd maar 120. Zou dat komen omdat hij geregeld heeft? (En betekent dat dat hij zelf ook zo'n 180-190 drinkt per voeding?)
Bedoel je per keer? Want dat is reteveel wat je kolft.
  maandag 25 februari 2013 @ 22:10:15 #194
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123347454
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:02 schreef Tinuviel het volgende:
Spees_Eend, 180-190ml is toch een prima opbrengst. Volgens mij zegt de hoeveelheid van 1 flesje niet zoveel, meer het totaal van alle voedingen. Petje af, dat jij het zo volhoudt. Klinkt niet als leuk voeden. Ik hoop dat je eruit komt.
Thanx :)
Dat is idd een prima opbrengst, maar dat lukt me alleen als ik een voeding oversla. Dus wanneer ik van huis ben en mijn vriend hem thuis een flesje geeft.
pi_123347485
Ja, maar dat is toch ook logisch?
*poef* nu is het weg
pi_123347571
Rond de 3 maanden heb je ook regelen. Is hij misschien daarom onrustig aan de borst? Of is het iets wat hij altijd doet?
  maandag 25 februari 2013 @ 22:12:04 #197
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123347583
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:10 schreef kaatjejannie het volgende:
Ja, maar dat is toch ook logisch?
Ja, weet ik. Dit was alleen in aanvulling op het feit dat ik maar heel weinig kolf als ik buiten de voedingen om kolf. Dus bijvoorbeeld nakolven na het voeden. Daarom lukt het mij niet om mijn voorraad echt goed uit te breiden.

quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:11 schreef Ticootje het volgende:
Rond de 3 maanden heb je ook regelen. Is hij misschien daarom onrustig aan de borst? Of is het iets wat hij altijd doet?
Niet altijd, maar wel al sinds een week of 7. Hij slaat trouwens ook steeds in mijn gezicht tijdens het voeden. Om het nog leuker te maken :'). Maar misschien is dat wel normaal.
pi_123347689
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:12 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja, weet ik. Dit was alleen in aanvulling op het feit dat ik maar heel weinig kolf als ik buiten de voedingen om kolf. Dus bijvoorbeeld nakolven na het voeden. Daarom lukt het mij niet om mijn voorraad echt goed uit te breiden.
Maar is dat echt nodig? Als je van huis bent kolf je toch wat voor de volgende keer weer gegeven wordt? Je kolft echt best veel.
pi_123347752
quote:
10s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:12 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

[..]

Niet altijd, maar wel al sinds een week of 7. Hij slaat trouwens ook steeds in mijn gezicht tijdens het voeden. Om het nog leuker te maken :'). Maar misschien is dat wel normaal.
Ik zou overwegen om hem in te bakeren voor het drinken. Om zijn wereld kleiner te maken en dat hij dus rustig wordt.
  maandag 25 februari 2013 @ 22:14:46 #200
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123347759
Nee, is m.i. niet echt nodig hoor, dit alles was allemaal nog een antwoord op de vraag of ik kan stoppen en dan nog een tijd mijn voorraad uit de vriezer op te maken.
  maandag 25 februari 2013 @ 22:14:55 #201
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_123347768
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:26 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

mail eens naar gonneke van velthuisen. die woont nu sowieso bij jou i de buurt (helmond)
pi_123347781
nakolven na het voeden lukt me ook niet!
dan zou ik amper 20cc hebben. Op werk kolf ik 150 (nu 15 maanden) maar vroeger was het altijd 180-200cc
  maandag 25 februari 2013 @ 22:16:48 #203
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123347879
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:14 schreef Asyniur het volgende:

[..]

mail eens naar gonneke van velthuisen. die woont nu sowieso bij jou i de buurt (helmond)
Bedankt voor je tip!
pi_123347940
Mijn ervaring is dat het op een gegeven moment echt makkelijker wordt.
  maandag 25 februari 2013 @ 22:19:29 #205
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123348019
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zou overwegen om hem in te bakeren voor het drinken. Om zijn wereld kleiner te maken en dat hij dus rustig wordt.
's nachts voed ik hem altijd ingebakerd, en hoewel ik dan niet in mijn gezicht geslagen word, gooit hij dan wel nog steeds zijn hoofd naar achter terwijl hij nog aangehapt zit, en laat ook dan heel vaak los en hapt weer aan. Hij lijkt dan ook echt heel boos.

Als ik mijn alinea terug lees klinkt het bijna slapstick-grappig.

Misschien handig om even op te sommen wat ik al geprobeerd heb:

- inbakeren
- in een saaie omgeving zitten voor het geval het door afleiding komt
- staand/lopend voeden ( :') )
- wiegen tijdens het voeden
- lichte druk tegen zijn hoofdje uitoefenen met mijn hand
- meeduwen om te proberen de melk sneller te laten stromen
- stille ruimte opzoeken
- pauzeren en na een paar minuten opnieuw proberen
- van borst wisselen
- handjes vasthouden
- donkere omgeving
- boertje laten tussendoor
- vaker aanleggen

[ Bericht 13% gewijzigd door Spees_Eend op 25-02-2013 22:25:07 ]
pi_123348106
Rond 7 maanden begon mijn kind te oefenen met de pincetten greep..ze kneep me echt overal! pijn dat het deed :X
Nu krijg ik voeten in mijn gezicht *)
  maandag 25 februari 2013 @ 22:24:38 #207
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123348305
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:21 schreef bitterend het volgende:
Rond 7 maanden begon mijn kind te oefenen met de pincetten greep..ze kneep me echt overal! pijn dat het deed :X
Wow dat is een heel nieuwe dimensie!
pi_123348534
Check, hier ook pincetgreep. Auw!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 25 februari 2013 @ 22:50:00 #209
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_123349702
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:17 schreef Ticootje het volgende:
Ja, maar ik heb het nooit zo moeilijk gehad toen ze klein waren. Wel bij 8 maanden (althans bij Harry, Huubke doet nooit moeilijk).
pi_123349867
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:17 schreef Ticootje het volgende:
Ik begin dat nu al te merken. Hij drinkt wat minder lang, is tevreden en ik voel me goed.
Luuk is ook veel makkelijker dan Sofie ooit geweest is. Dat zal er ook mee te maken hebben. Ik zie het nog wel gebeuren dat ik dit nog wel even vol hou zo. Al ben ik wel heel benieuwd hoe het straks op het werk gaat. Ik ben de eerste die gaat kolven (project bestaat nu 5 jaar, Luuk is het derde kindje) en mijn werkgever snapt er geen hout van. Die bedacht dat ik wel om 13.45 kon kolven als ik om 7 mijn dienst begonnen ben.
*poef* nu is het weg
pi_123356278
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:21 schreef bitterend het volgende:
Ja Auw! Haha karate R O+
Heb blauwe plekjes en krasjes op mijn borst :') sexy
pi_123356799
Bitterend, jij hebt ook van die niet normale kolfopbrengsten. Ik kolf met moeite nu 150 ml en mijn kind is een paar maanden jonger dan de jouwe. We geven nu ook wat rijstemelk en ik hoop dat ik nog even 150ml blijf kolven.

Kj, toch nog maar even aan je werkgever uitleggen hoe dat gaat met kolven. Ik zou dan denk ik al stuwing krijgen en de mijne is al 9 maanden en ik kolf nog maar 1 keer.

Heb toch wat stuwing en harde plekken, ondanks dat ik om 2.30 uur nog heb gekolfd in verband met 1,5- 2 dagen in het buitenland. Nu even goed leegkolven & borstcompressie en straks in lunchpauze & in de trein ook. Bij thuiskomst dan mijn baby goed leeg laten drinken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_123356868
Hoe doe je dat in de trein Tinu?
pi_123356899
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 08:34 schreef _Ophelia_ het volgende:
Hoe doe je dat in de trein Tinu?
Wil je niet echt weten, toch? Op de wc, heb nog geen andere oplossing gevonden en het werkt niet fijn. Mijn kolftas staat dan op het kleine hoekje naast de kraan en half over de wasbak en de automatische kraan blijft maar steeds aangaan vanwege de tas, die er staat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_123356971
Dat lijkt me heel erg niet fijn inderdaad. :X
Ik zeg burka aan en eronder kolven, kijken hoe lang het duurt voor iemand denkt dat je een bom hebt ... :+
  dinsdag 26 februari 2013 @ 08:46:40 #216
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123357076
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 08:36 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Wil je niet echt weten, toch? Op de wc, heb nog geen andere oplossing gevonden en het werkt niet fijn. Mijn kolftas staat dan op het kleine hoekje naast de kraan en half over de wasbak en de automatische kraan blijft maar steeds aangaan vanwege de tas, die er staat.
Oh nee, in de trein wc ;( . Zou de conducteur misschien een kantoor-achtig hokje hebben? Of kom je dan echt naast de machinist terecht :+
pi_123357119
Op de heenweg zou het niet hoeven, maar dan moet ik snel na aankomst bij de klant kolven, dat vind ik dan ook niet fijn. Op de terugweg kom ik er bijna niet omheen, anders moet ik 6-7 uur zonder kolven en 2 keer bij de klant kolven in plaats van een keer. Lijkt me nog wel gaaf als ik in het conducteurshokje mocht kolven en daar alleen blijven, maar heb ik nog niet gevraagd. Of ik zou moeten kijken naar zo'n department waar 6 personen afgesloten zitten en dan daarvan een lege moeten vinden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_123357122
In de wc?? -O-
pi_123357307
-O- Tinu
Wat vervelend dat het zo moet :(

*O* voor bv, ik had erge oorpijn, olie+watje enz hielp niet echt, gisteravond een paar druppels verse moedermelk en de pijn is al veel minder! :s)
  dinsdag 26 februari 2013 @ 09:01:45 #220
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_123357331
Die treinen met hokjes-van-6 gaan/zijn er uit volgens mij. Ik zou het conducteurhokje proberen, die wc's in de trein zijn echt heel vies en oncomfortabel :X
pi_123357392
Zoe :D goed zeg!
  dinsdag 26 februari 2013 @ 09:05:56 #222
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_123357413
Jammer dat ze niet meer die coupes hebben zoals vroeger :)
pi_123358481
:o Ik zou ook voor de burka gaan ipv treintoilet.

M. slaapt nou door 's nachts maar hij drinkt maar 1 kant leeg 's ochtends, dus nou moet ik eerder opstaan om eerst te kolven -O- kortom veel extra slaap zit er nog niet helemaal in (wel lekker achter elkaar door).

Maar ik durf nog niet echt niet te kolven. Als ik thuis ben kan ik gewoon wachten tot ie voor de volgende voeding komt. Maar op het werk kolf ik om 12 uur en van 8 uur 's avonds tot 12 uur volgende dag niet voeden/kolven lijkt me killing voor de productie.
pi_123359091
Help!

Ik ben vannacht wakker geworden met een flink volle rechterborst. Bij het kolven kreeg ik hem echter niet leeg. Vanochtend in de weer met warme pampers maar ook weer maar 50 cc eruit. Nu staat mijn borst dus echt op ontploffen en het doet best wel pijn.

Iemand een idee?
pi_123359151
Kun je met de handkolven? http://www.borstvoeding.com/kolven/afkolven2.html Ik kan het niet als mn borst echt goed vol is trouwens.
Onder de douche proberen te handkolven? Een meisje aanleggen is nog geen optie zeker?
pi_123359171
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 09:54 schreef Zolena het volgende:
:o Ik zou ook voor de burka gaan ipv treintoilet.

M. slaapt nou door 's nachts maar hij drinkt maar 1 kant leeg 's ochtends, dus nou moet ik eerder opstaan om eerst te kolven -O- kortom veel extra slaap zit er nog niet helemaal in (wel lekker achter elkaar door).

Maar ik durf nog niet echt niet te kolven. Als ik thuis ben kan ik gewoon wachten tot ie voor de volgende voeding komt. Maar op het werk kolf ik om 12 uur en van 8 uur 's avonds tot 12 uur volgende dag niet voeden/kolven lijkt me killing voor de productie.
Kun je niet kolven als hij drinkt? Hoef je toch niet per se voor op te staan? Of kolven terwijl je ontbijt?
pi_123359209
Goed warm maken voor en tijdens het kolven, de harde plek masseren richting de tepel, ook tijdens kolven. Baby aanleggen een optie? Borsten moeten leeg.
Hou je temp in de gaten, neem zn paracetamol. Bij koorts in elk geval contact met je huisarts.
pi_123359309
Ik kolf nadat Otje gedronken heeft Zolena. Zorg dat alles de avond ervoor klaar staat en dan even snel.

Kyara, stomme vraag misschien maar zou je M zover kunnen krijgen dat hij de verstopping wegdrinkt?
(het staat me even niet meer bij of hij nou ook bv gekregen had) Daar zitten natuurlijk ook weer haken en ogen aan maar hij zal meer kracht hebben dan de meisjes.
pi_123359609
De LK die hier na de geboorte van Otje is geweest heeft er trouwens ook een informatieblad over op haar site staan. (onder "informatie over ... ")
pi_123361521
Eerst lekker heet douchen en mijn borsten dan masseren werkt hier goed :)
pi_123362289
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 10:20 schreef Kyara het volgende:
Help!

Ik ben vannacht wakker geworden met een flink volle rechterborst. Bij het kolven kreeg ik hem echter niet leeg. Vanochtend in de weer met warme pampers maar ook weer maar 50 cc eruit. Nu staat mijn borst dus echt op ontploffen en het doet best wel pijn.

Iemand een idee?
Zit er ook een harde plek? Dan vooral daar masseren (lees: echt met veel kracht zodat je voelt dat de plek soepeler wordt - en ja dat doet flink zeer :X).

Ik had een keer een verstopping toen I. nog klein was en nog niet heel goed dronk aan de borst. Maar met een keer aanleggen nadat ik de borst verwarmd had en gemasseerd, kreeg hij de verstopping wel weggedronken! Dus als het mogelijk is, zou ik dat ook proberen :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123362345
Euvel is verholpen. Het lag aan de kolf :') Ik denk dan altijd dat het aan mij ligt....
Blijkbaar werkt 1 kant van de kolf niet goed. Moet nog even kijken of het echt aan de kolf zelf ligt of aan de slangetjes.

Maar daarna had ik zo 150 ml uit 1 borst. Opluchting! Dat masseren ging trouwens ook goed!
pi_123362427
Fijn Kyara!! Dat lucht zo op *O* Stom zeg, dat de kolf het niet goed doet. Is het een gehuurde?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123362456
Ja, het is een gehuurde.
pi_123362624
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 12:25 schreef Kyara het volgende:
Ja, het is een gehuurde.
Dan kan je hem eventueel omruilen, als je er last van blijft houden.

Ik heb nu ook weer een huurkolf staan, want krachtiger om mijn productie weer op de rit te krijgen. Als een slangetje ook maar iets ingeknepen wordt (gebeurt me wel eens als ik de knopjes bedien) dan valt het ding direct uit en moet de stekker uit en in het stopcontact voor hij weer wat doet. Heel irritant, ik ga dat iig even melden als hij eind van de week weer teruggaat.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123362687
Ja, moet sowieso even een rekensommetje maken want we huren dat ding nu al bijna 4 weken dus dat gaat ook wel in de papieren lopen. Zeker omdat ik voorlopig nog wel (een deel van) de voedingen blijf kolven. Dan is het misschien wel een idee om zelf iets aan te schaffen.

Iemand nog een dubbelzijdige elektrische kolf te koop?
pi_123362825
Dat is ook weer zo. Maar ik merk echt veel verschil in kracht tussen mijn dubbelzijdige kolf (Ardo) en het huurgeval. Ik krijg er ook makkelijker een tweede tsr tijdens het kolven mee. Maar ik heb het idee dat de motor van mijn kolf sowieso niet meer helemaal goed is. Twijfel alleen heel erg of ik nu nog een nieuwe zal kopen...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123367825
Ik vond de huurkolf ook veel beter/sneller kolven :Y alleen tweezijdig lukte me niet.

Het lijkt me lastig om M. te laten drinken en te kolven tegelijk, maar erna snel kolven is wel een goed idee inderdaad. (8> doet toch het aankleden en wegbrengen 's ochtends. Kan zomaar een half uur slaap schelen, eens proberen of ik dan ook alles op tijd red.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 16:59:09 #239
259886 pessie
pi_123372537
Ik heb ook weer een kleintje aan de borst O+ . Ze is echt een natuurtalent. Kreeg afgelopen nacht echt al colostrum binnen en heeft giga zuigbehoefte. Dit is leuk.
pi_123374119
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 16:59 schreef pessie het volgende:
Ik heb ook weer een kleintje aan de borst O+ . Ze is echt een natuurtalent. Kreeg afgelopen nacht echt al colostrum binnen en heeft giga zuigbehoefte. Dit is leuk.
Wat fijn dat het nu zo goed gaat!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123374233
Fijn Pessie!
Wat een verschil zo zeg!
Lekker van genieten! Je hebt iig je best gedaan op een mooi gewicht :D
pi_123374292
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 16:59 schreef pessie het volgende:
Heeeeeel fijn *;
pi_123374554
Mijn dame heeft wat nieuws, als ze links drinkt verslikt ze zich steeds.
Sowieso is voeden met anderen erbij niet handig. Grote broer in de ruimte is gelukkig goed, bij alle andere mensen laat ze los om te kijken en te lachen en kletsen :D nieuwe fase ;)
pi_123374671
Pessie, wat fijn!!
*poef* nu is het weg
pi_123374678
Luuk heeft nu ook door dat er meer is dan de borst. We zaten vanmiddag bij de ballorig, en hij wilde wel weer, maar hij had het drukker met om zich heen kijken.

SPOILER
3 maanden bv trouwens!!
*poef* nu is het weg
pi_123375000
*O* voor de 3 maanden.
Hier was de borst altijd wel belangrijker dan kijken.
Tot een paar weken geleden...
Vorige week was ik op kraamvisite en toen zat ik onder een slinger...dat werd m dus niet. Ergste honger had ze gestild en toen hoefde ze niet meer. Al redde ze t er nog wel zo'n 1,5 uur op gelukkig.
pi_123375043
Fijn Pessie!

Hier gister een maand borstvoeding. Nou ja, meer moedermelk dan borstvoeding ;)

Nu mag ik ook van dit soort plaatjes posten :D

Ongecorrigeerd maar ze volgen wel mooi een lijntje! En ze groeien gemiddeld zo'n 200 gram per week op mama's melk O+

[ Bericht 18% gewijzigd door Kyara op 26-02-2013 17:59:12 ]
pi_123375106
Goed zeg kyara!
Je moet m alleen even downloaden van bv.com en zelf weer uploaden ;)
pi_123375937
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:52 schreef Sonnetje85 het volgende:
Goed zeg kyara!
Je moet m alleen even downloaden van bv.com en zelf weer uploaden ;)
done. thanx!
  dinsdag 26 februari 2013 @ 18:16:35 #250
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123376009
*O* Wow Kyara, wat groeien ze geweldig goed en netjes!!
pi_123378217
KJ *O*

Kyara echt geweldig! O+
pi_123378684
Wat super Kyara ^O^
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123378757
Goed bezig Kyara!! F is nu 5mnd en die komt nu met bijvoeding pas zoveel aan haha. Topper!
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:32:24 #254
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_123379037
Kei goed Kyara !!
pi_123380598
Wat mooi Kyara
pi_123380887
Wauw Kyara *O* !!

En nogmaals een *O* voor bv, oorpijn is bijna helemaal over! Vanmorgen nog een x gedruppeld met bv :9 wondermiddel B-)
pi_123381139
*O* kyara wat goed!

Hier vandaag een lk aan de lijn gehad, ze vond het klinken als overproductie en daar kan je een baby dus blijkbaar wel door overvoeden. Vrijdag gesprek irl en donderdag afspraak bij cb voor wegen e.d.
pi_123415992
Ik heb zelf geen ervaring met bewaarzakjes, maar volgens mij zijn deze wel handig, niet? http://www.dadashop.nl/borstvoeding/ardo-easy-freeze-zakjes.html
pi_123418850
Ik heb zulke zakjes maar dan uit een link die Sonnetje hier ergens heeft gepost. Zijn zeker handig. Nemen ook weinig ruimte in beslag in de diepvries. Alleen nog geen ervaring met het ondooien.
pi_123421394
Pessie O+ heerlijk je 'reuzen'meisje aan de borst!! Genieten <3

Kj, 3 maanden alweer! Good busy ;)

Kyara! *O* vet goed!!

Mijn 7,5 maander is inmiddels bijna 10 kilo :') maat 80 zit inmiddels al aardig (ze is ook al 75+ cm :'))

Hier ben ik gestopt met kolven, en mijn productie trekt het tot nog toe prima alleen 's morgens, 's avonds en 's nachts voeden (en op niet werkdagen ook overdag :)) en op sommige momenten geven we kv. Zolang mijn productie het zo trekt prima, loopt het terug vind ik het ook goed. Het zijn een paar extreem heftige maanden geweest en ik krijg weer een beetje adem/ruimte zo. Had het idee dat met het stoppen met kolven het zo afgelopen zou zijn, maar niets is minder waar. Gaat fijn zo :)

Oh ja ik kocht zakjes van lansinoh via newpharma.be goedkoper dan via nl ;)
pi_123422101
Mijn productie lijkt weer op peil... Afgezien van de tandjes(vermoed ik), heb ik een tevreden baby. :)
pi_123422481
Ik heb zakjes van elanee geloof ik. Overgieten in een flesje is wel wat onhandig, maar meestal doen ze dat op het kdv :+ ;)

Gerb, wat fijn dat je productie goed blijft zonder kolven! Lijkt me heerlijk!

Mijn productie lijkt weer wat aan te trekken gelukkig. Morgen de echte proef op de som, want dan ga ik weer werken. Ik vrees wel dat ik een probleem heb over 2 weken. Dan is de mini 9 maanden en vervalt mijn kolfrecht. Ik kolf nu nog vaak 3x tijdens werktijd (zeker nu weer even) dus weet niet of 1x in de lunchpauze wel voldoende is...

De mini is wel afgevallen van 1,5 week ziek zijn -O- Ik ben vandaag bij de lk geweest om te wegen:
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123422527
Oh verkeerde knopje :(

Nu dan:

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123423328
Ja, dat met die kolfgrens. Ik vind dat het tot een jaar zou moeten mogen. Dan gaat het gros mee eten met de pot, zo'n beetje. En ik vind eigenlijk niet dat je werk zou moeten mogen bepalen wanneer je moet gaan afbouwen. Ik snap dat ze willen voorkomen dat je kolft tot je uk vier jaar is, maargoed...
pi_123423591
maat 80 gerbera..zo!!!...hihi

Paradijsvogeltje, ik vind het al heel erg netjes dat je tot 9 maanden in de baas zijn tijd mag kolven hoor!
Na 9 maanden kunnen ze ook al behoorlijk wat eten toch?

oei Phaidra! gaat het nu wel beter?
pi_123423823
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 19:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Mijn productie lijkt weer op peil... Afgezien van de tandjes(vermoed ik), heb ik een tevreden baby. :)
Mooi zo! :* had je een dipje?

Phaidra..pff dat idd wel redelijk wat afgevallen -O- drinkt ie nu wat beter?
pi_123424330
Ja, het gaat nu wel weer beter. Volgende week ga ik nogmaals wegen, het is natuurlijk ook een andere weegschaal dan het cb de laatste keren.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123424897
Kyara, wat goed zeg *O*

Kj, 3 maanden bv *G*

Zoe voor bv tegen oorpijn *O*

Paradijsvogel, gelukkig is de productiedip achter de rug.

Phaidra en kolven in je pauze (of doorwerken tijdens kolven: hoewel dat alleen bij pc/ laptop werken kan)?

Nee helaas de conducteur was echt niet tegemoet komend. Ik kreeg een boete omdat mijn paspoort geen geldige legitimatie was. Voor kolfen in een aparte wagon was er alleen moeder- kind wagon, die was geboekt tot keulen dacht hij. Ging hij checken en vervolgens kwam hij niet meer terug. Je kunt hem ook niet afsluiten en er kan steeds iemand binnenkomen. Dus dan toch liever de wc, ook al is het niet leuk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_123425279
wauw Kyara wat fijn *O*

Phaidra goed dat het nu wat beter gaat. The only way is up dan vanaf nu :Y

Hier gewogen vandaag, geloof dat ze de stijgende lijn te pakken heeft hoor :D

[ Bericht 15% gewijzigd door Estrys op 27-02-2013 20:36:26 ]
pi_123426029
Ik vind het einde van mijn kolfrecht ook wel spannend, komt eng dichtbij.. Ik red het vaak niet met stuwing tot de lunchpauze, om 10 uur wil ik toch echt echt wel kolven. En van 10 tot 5 zonder is wel heel lang (en ze drinkt maar 1 kant als ik thuis kom, de andere kant drinkt ze als ze naar bed gaat).
Ik weet nog niet goed hoe ik dat moet gaan doen dus.Nog 1,5e week..

Tinu, wat een lompe conducteur! En je paspoort geen geldige legitimatie? Wat had je dan moeten hebben?

Phaidra, fijn dat het weer beter gaat!

Estrys, je afbeelding doet het hier niet.
pi_123426254
Ik zie het, zo beter?
pi_123426527
Nu wel, mooi lijntje!
pi_123426880
Ik stond er best wel sceptisch tegenover na het borstvoeding debacle bij de oudste. Zo van nou vooruit we proberen het maar. Maar nu gaat het zo ontzettend goed en makkelijk. Zo bijzonder vind ik het dit keer. Zo fijn, ik geniet er iedere dag meer van lijkt wel O+
pi_123427277
Super lijntje Estrys!!

Phaidra ik hoop dat hij snel wat spekkies gaat ontwikkelen :*
pi_123427521
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 20:46 schreef Estrys het volgende:
Ik stond er best wel sceptisch tegenover na het borstvoeding debacle bij de oudste. Zo van nou vooruit we proberen het maar. Maar nu gaat het zo ontzettend goed en makkelijk. Zo bijzonder vind ik het dit keer. Zo fijn, ik geniet er iedere dag meer van lijkt wel O+
Dit is zo ontzettend herkenbaar!
*poef* nu is het weg
pi_123428900
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 20:46 schreef Estrys het volgende:
HerKendahlbaar ;)

Soms denk ik wel eens dat ik het bij de oudste ook zo goed had moeten hebben. Maar dat is nu eenmaal op een andere manier gegaan en ik kan in ieder geval zeggen dat ik er keihard aan heb getrokken.
pi_123428978
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 20:17 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara, wat goed zeg *O*

Kj, 3 maanden bv *G*

Zoe voor bv tegen oorpijn *O*

Paradijsvogel, gelukkig is de productiedip achter de rug.

Phaidra en kolven in je pauze (of doorwerken tijdens kolven: hoewel dat alleen bij pc/ laptop werken kan)?

Nee helaas de conducteur was echt niet tegemoet komend. Ik kreeg een boete omdat mijn paspoort geen geldige legitimatie was. Voor kolfen in een aparte wagon was er alleen moeder- kind wagon, die was geboekt tot keulen dacht hij. Ging hij checken en vervolgens kwam hij niet meer terug. Je kunt hem ook niet afsluiten en er kan steeds iemand binnenkomen. Dus dan toch liever de wc, ook al is het niet leuk.
Kolven in mijn lunchpauze ga ik doen idd. Een andere afgebakende pauze heb ik niet echt, naast zo nu en dan koffieleuten met collega's. En doorwerken lukt niet. Ik werk wel achter de pc, maar met een stuk of 5/6 collega's op de kamer ;).

Wat een achterlijke conducteur!! :o Een beetje meedenken zit er niet meer in tegenwoordig :(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123431417
Ook herkenbaar Estrys!

Ik heb trouwens vannacht D. aangelegd (was zo onrustig en huilerig) en ze heeft toen een minuutje of 10 bij me gedronken O+

dat was wel even een momentje van "Jeej, ik geef borstvoeding! Helemaal zelf, in mijn eigen huis" O+
pi_123431456
Phaidra, balen dat hij afgevallen is. Hopelijk gaat het nu weer omhoog dat lijntje.

Mooie curve naar boven Estrys.

Marjo, spannend zo, gauw ook einde kolfrecht.

Gerb fijn, dat het ook zonder kolven gaat.

Volgens conducteur moest het een duits identiteitsbewijs zijn, maar dat mag ik geeneens hebben als ik niet meer in Dld woon.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_123431784
Kyara O+

Gerbera, fijn dat,t nog gaat zonder kolven. Kan me voorstellen dat t je rust geeft zo :*

Ik probeer steeds op 2x kolven over te gaan op mn werk, maar moet even kijken hoe dat uitkomt kwa tijden.
Mag nog 2 maanden kolven op de baas zn kosten :P
pi_123433515
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 22:00 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra, balen dat hij afgevallen is. Hopelijk gaat het nu weer omhoog dat lijntje.

Mooie curve naar boven Estrys.

Marjo, spannend zo, gauw ook einde kolfrecht.

Gerb fijn, dat het ook zonder kolven gaat.

Volgens conducteur moest het een duits identiteitsbewijs zijn, maar dat mag ik geeneens hebben als ik niet meer in Dld woon.
Totaal offtopic waarvoor spoiler ;)
SPOILER
pi_123443208
Phaidra en Marjo, denken jullie erom om het kolven af te bouwen. Weet niet of je anders last van stuwing kan hebben. Ik kolfde de week voor mijn kolfrecht eindigde 2 keer in plaats van 3 en vanaf de week daarna 1 keer. Aan de andere kant op het weekend voede ik weer meer, dus misschien maakt het nu niet meer zoveel uit.

Conducteursverhaal
SPOILER
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_123443843
Ik kolf momenteel al 2x op een werkdag, maar ik denk echt niet dat ik het red met 's ochtends voeden en dan pas om 12 uur weer..
pi_123444273
hmmm, ik heb 2 maart een tweede sollicitatiegesprek en als ik dan aangenomen word kan ik 8 maart al beginnen.
Ik dacht dan kolf ik wel niet, maar stuwing is natuurlijk ook niet fijn werken en opzich wil ik nog wel ff doorgaan met de borstvoeding.

Als ik dan 1x per dag zou kolven en Nena drinkt sochtends en savonds zou dat kunnen?
pi_123444409
Mijn bullie vertoont vanaf 4 u 's ochtends clustergedrag. Hij wil dan elk uur drinken, en is ook niet te sussen met iets anders. Hij slaapt 's avonds van 19 tot 1 ongeveer, en dan komt ie tussen 3 en 4 weer. Daarna is het dus pet. Is er iets wat ik zou kunnen proberen om dat clustergedrag te verplaatsen oid?
Als ik em tussen22 en 23 aanleg als wij gaan slapen, verandert er maar weinig, het ritme schuift alleen ietsje naar achteren. Ik word hier echt heeeeel gaar van, ik slaap niet als hij drinkt, want ik krijg last van mn heupen als ik in de voedhouding blijf liggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Morretje op 28-02-2013 13:29:54 ]
pi_123447424
Lastig morretje.. Misschien overdag vaker aanleggen?

Troeta, ook bij een nieuwe werkgever heb je kolfrecht toch? Misschien aankaarten hoe zij erin staan (nadat je bent aangenomen ;))? Ik weet niet of je productie het (al) trekt, dat is toch een kwestie van uitproberen. Als je merkt dat je productie te veel terugloopt, kan je met extra kolven het wel weer recht trekken :Y. Sowieso kan je misschien extra kolven voor je gaat slapen? Is toch ook weer een extra kolfmoment, ipv overdag.

Ik heb iets te veel mijn best gedaan om mijn productie te verhogen :D. Vanmorgen heel volle plasluier van de mini (jeej!!), merkte al stuwing op weg naar het werk. Toen ik mijn pc aanzette werd het pijnlijk en toen ik ging kolven had ik 230 ml (en ik ben al blij als de mini 120 drinkt op het kdv 's ochtends). Missie geslaagd lijkt me :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123453122
Fijn Phaidra! Goed gelukt zeg!

Overdag aanleggen zou in theorie kunnen, maar dan heb ik een ander probleem. Als hij zich overdag in slaap drinkt, en ik leg em weg, wordt ie na ong 3 kwartier/uurtje helemaal overstuur wakker, en kost het zeker 10 min voor ik em daar weer uit heb. Niets helpt dan, en daarna istie dan weer of nog zo moe, dat ie zo weer verder slaapt.
pi_123453690
Morretje, hij drinkt om 1 uur en tussen 3 en 4 uur? En bij de laatste voeding voor het slapen gaan bij te voeden na de bv met bv uit een flesje? Zou dat helpen? Hoe oud was je mini ook alweer?

Phaidra zo dat is een opbrengst.

Troeta, ik had hetzelfde en heb gekozen duidelijk aan te geven dat ik bv geef en wil kolven aan mijn toekomstige werkgever voordat ik het contract teken. Ik wilde geen gezeik achteraf. In dat opzicht heeft het helaas niet geholpen, had toch gezeik. Maar het ligt er iig niet aan, dat ik heb gelogen of niet verteld van het bv. Het is maar hoe je erin staat.

Vandaag worden op het werk de vergaderkamers, die ik voor kolven gebruikte verbouwd. Dus ik kolf nu in een kleedkamer. Hurray voor de adapter op batterijen :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_123453875
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:46 schreef Tinuviel het volgende:
Morretje, hij drinkt om 1 uur en tussen 3 en 4 uur? En bij de laatste voeding voor het slapen gaan bij te voeden na de bv met bv uit een flesje? Zou dat helpen? Hoe oud was je mini ook alweer?

Ja, en daarna dus elk uur.
Hij mot geen fles, hij weet nog steeds niet wat ie daarmee moet. Hij is morgen 4 mnd.
pi_123455410
Wat lastig zeg morretje... Ik snap dat je hier gaat van wordt. :*

Luuk is goedgekeurd :) Cb arts heeft het heel niet over de voedingen gehad, ze voeg of we tevreden waren over hoe het ging, en dat was het, Fijn!!

*poef* nu is het weg
pi_123455725
Ook al zo'n bolle! :D
Mijn meisje woog vorige week ruim 5600 gram bij 62 cm, en die is net zou oud als Morretjes jongste.
pi_123456020
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:36 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ook al zo'n bolle! :D
Mijn meisje woog vorige week ruim 5600 gram bij 62 cm, en die is net zou oud als Morretjes jongste.
:D Wij mogen maandag weer, ben benieuwd :D
  donderdag 28 februari 2013 @ 15:48:09 #293
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_123459239
Bollo's O+

Morretje geen tips voor je clustertijd.. Misschien Annette drop ofzo op Twitter vragen?
En benieuwd op jouwe mijnes voorbij gaat :D
  donderdag 28 februari 2013 @ 15:48:39 #294
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_123459259
Oh en 15 maandjes alweer *O*
pi_123459365
Noemen jullie mijn zoon nou een bollo??

Hij kijkt er bedenkelijk bij

*poef* nu is het weg
pi_123459565
Nee dat valt inderdaad reuze mee. Gewoon zware botten.
  donderdag 28 februari 2013 @ 15:55:00 #297
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_123459581
Lekkere Bollo O+
  donderdag 28 februari 2013 @ 15:56:02 #298
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_123459627
Ticootje heeft de uberbollo O+

Waar zijn Olivers mede krielkipjes? ;)
pi_123459676

Nee joh. Bram is niet dik.
pi_123459752
Bram O+

Luuk heeft wel dikke hammen op de bovenbenen. Deze romper is 62/68 en past al bijna niet meer.

*poef* nu is het weg
pi_123459780
Goede benen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')