Eet je dat vaak? Beschimmeld karton?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:31 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier ook nogmaals sorry voor mijn botte reactie , beetje hetzelfde idee wat mignonne dus zegt.
En neocate wordt gemaakt van aminozuren en dus geen eiwitketens
En ja het ruikt en smaakt naar beschimmeld karton
Danic, ik heb besteld op drommels.nl, hier: http://www.drommels.nl/borstvoedingsshirt.html. Deze tip kreeg ik ook hier. Ik vind de shirts heel goed geschikt, beter dan de bv shirts, die ik heb van H&M en kwa prijs heel acceptabel.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 06:33 schreef danic het volgende:
Nu ik de beslissing genomen heb om bv te gaan geven, vroeg ik mij af hoe dat zit met kleding. Ik heb geen shirtjes die geschikt zijn voor bv, als in: ze zijn er nuet speciaal voor gemaakt met zo'n extra stuk stof. Maar de shirts die ik hiervoor tegen kom zijn ook nog positiekleding. Waar kan ik kijken voor een beetje leuke en praktische kleding, zodat ik niet met een blote buik kom te zitten tijdens het voeden? Oh, en een beetje leuk budget graag.
Zelfde vraag geldt ook voor bh's, waar kan ik daarvoor het beste kijken. Ik heb altijd zo mijn twijfels bij de kundigheid van de prenatal.
Bh vind ik wel belangrijk dat het er ook nog leuk uitziet. Maar verder draag ik gewone kleding hoor.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 06:47 schreef Incantrix het volgende:
Ik vind die borstvoedingsshirts allemaal zo lelijken eigenlijk ben ik gewoon te cheapass om voor die toch relatief korte periode aparte shirts aan te schaffen. Mijn bh's zijn ook goedkoop (gewoon van de prenatal), ik geef dat geld liever uit aan mooi en goed nieuw spul als ik gestopt ben. Al kan ik prima begrijpen dat anderen het er wel aan uitgeven hoor
Kolf jij full time? Of achteraf? Of hoe zit dat.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 08:43 schreef Kyara het volgende:
De meeste voedingskleding is gemaakt om 1 borst er uit te halen. 2 wordt al lastig en aangezien ik dubbelzijdig kolf en ook geen zin heb om me steeds half uit te kleden.
Ik weet trouwens bijna niet meer waar ik de tijd vandaan moet halen om te kolven. Helemaal als ik er straks alleen voor sta met 3 kinderen
Koeltasje mee.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:07 schreef danic het volgende:
Thanks voor de tips, ik ga vanavond eens kijken op die site en anders voir goeie basics kijken.
Iemand ervaring met kolven op een festival? Ik wil half juni een dag naar pinkpop, maar vraag me af hoe ik dat aanpak. Vooral de vraag: waar laat ik de afgekolfde melk??
Ben je gestrest? Ga vanavond even lekker douchen en probeer het na het douchen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:01 schreef Omentielvo het volgende:
Kolven lukt vandaag niet. Komt geen druppel uit
Oké, aanleggen checkquote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:36 schreef Ticootje het volgende:
Ja aanleggen. En wat ook echt je productie verhoogd is na elke voeding nog kolven. Of je hebt ook dat clusterkolven. Moet je even op googelen. Powerpumping.
Je hebt ook bepaalde thee waarvan ze zeggen dat het productieverhogend is.
Bij de ehbo mag je kolven. Daar is ook een koelkast maar die kan niet afgesloten worden dacht ikquote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:07 schreef danic het volgende:
Thanks voor de tips, ik ga vanavond eens kijken op die site en anders voir goeie basics kijken.
Iemand ervaring met kolven op een festival? Ik wil half juni een dag naar pinkpop, maar vraag me af hoe ik dat aanpak. Vooral de vraag: waar laat ik de afgekolfde melk??
Dat klinkt goed.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:53 schreef voodoolady het volgende:
[..]
Bij de ehbo mag je kolven. Daar is ook een koelkast maar die kan niet afgesloten worden dacht ik
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:53 schreef voodoolady het volgende:
[..]
Bij de ehbo mag je kolven. Daar is ook een koelkast maar die kan niet afgesloten worden dacht ik
Oh super! Gaan we dat proberen. Bedanktquote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:31 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Oh en Zoe, die GV gaat er waarschijnlijk wel af met die handcleaner die je gebruikt om verf van je handen te wassen. Wij hebben toen nog verfvlekken uit het laminaat gekregen.. Het zit in een grote pot en je koopt het o.a. bij Karwei.
Er komt net zoveel alcohol in je melk als dat er in je bloed zit. Je praat dus over promillages.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:08 schreef Spees_Eend het volgende:
Vraagje: gisteren heb ik drie wijn gedronken, om 16:00, om 16:45 en om 17:30. Om 18:00 was de laatste op. Toen ik thuis kwam om 21:30 heb ik gekolfd. Mag ik deze melk bewaren? Of zou de alcohol nog niet afgebroken zijn geweest? Het was een mooie score ivm stuwingdus het zou fijn zijn als ik het kan invriezen, maar ik wil mijn baby liever niet dronken voeren
.
Die kans is wel redelijk aanwezig als je vroeg start met bijvoeding, zeker als je kindje gelijk al wat meer eetquote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:38 schreef Kwisted het volgende:
Loopt je productieterug als je gaat bijvoeden?
ik heb 2 dagen best wat stuwing gehad, maar het lukte me niet om te kolven. Daarna juist geen stuwing meer, ook al zat er behoorlijk wat tijd tussen de voedingen. En toen ik wel kolfde was de opbrengst stukken minder dan ik gewend was.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:21 schreef Incantrix het volgende:
Phaidra, veel succes, wat baggerhoe weet je dan eigenlijk dat je productie daalt? Bij Stef kwam ik er pas achter toen het al te laat was..
Ik denk dat het komt omdat je je meisjes bij je in de buurt hebt. Je lijf geeft reactie op huiltjes, geluiden, geur, enz.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:11 schreef Kyara het volgende:
Ik heb het idee dat ik sneller stuwing krijg. Ik kolf om de 3 uur en meestal voel ik het dan na 2,5 uur wel dat de boel weer vol loopt maar nu soms al na een uurtje en dan inclusief lekken....(dat is die tsr toch?)
ik reageer ook op M.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:27 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik denk dat het komt omdat je je meisjes bij je in de buurt hebt. Je lijf geeft reactie op huiltjes, geluiden, geur, enz.
Ja ik hou echt aan wat meneer drinkt kolf ik ook af. Als hij nog honger heeft, mag hij de rest aan de borst en de volgende dag gewoon meer aanbieden tot je weet wat er gedronken wordt.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:08 schreef kaatjejannie het volgende:
Maar moet ik dan stoppen bij 150? Ik weet natuurlijk nog niet hoeveel hij straks gaat drinken als hij op de opvang is. Luuk is heel tevreden en komt verder goed aan. Heeft geen krampjes. Hij meldt zichzelf niet echt, ik moet hem echt wekken na 3 a 4 uur.
ja, hoewel het niet erg prettig voelt. Kan ook niet altijd op dat moment kolven en ik wil ook weer geen overproductie uitlokken.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:30 schreef Juud79 het volgende:
@ Kyara, hahaha, geweldig! Ja, dat is ook wel logisch....
Ha bedankt! Goed om te wetenquote:Op zondag 24 februari 2013 20:53 schreef pessie het volgende:
Rupsje nooitgenoeg![]()
Domperidon is vrij verkrijgbaar bij de apotheek en als ze het niet willen geven moet je ze vragen in het farmaceutisch kompas te kijken, daar staat in dat het middel gebruikt wordt door bv gevende vrouwen om productie te verhogen. Oh, en vragen om het huismerk, dan krijgje een doosje van 30 voor ongeveer dezelfde prijs als een doosje van 10.
Kj heeft geen tweeling ??quote:Op zondag 24 februari 2013 23:57 schreef WupWup het volgende:
Ik denk dat je onwijs je best moet doen om een overproductie te kolven bij een tweeling hooreen volledige productie bij een eenling is 800-1000ml, eer dat je aan het dubbele zit en dan nog meer dan dat... Ik denk niet dat dat je gaat lukken
Denk dat Wupwup daarop reageerdequote:Op zondag 24 februari 2013 21:37 schreef Kyara het volgende:
[..]
ja, hoewel het niet erg prettig voelt. Kan ook niet altijd op dat moment kolven en ik wil ook weer geen overproductie uitlokken.
Oh.quote:Op maandag 25 februari 2013 07:55 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Denk dat Wupwup daarop reageerde
Nee, dat wordt geen overproductie danquote:Op zondag 24 februari 2013 23:57 schreef WupWup het volgende:
Ik denk dat je onwijs je best moet doen om een overproductie te kolven bij een tweeling hooreen volledige productie bij een eenling is 800-1000ml, eer dat je aan het dubbele zit en dan nog meer dan dat... Ik denk niet dat dat je gaat lukken
Ik kreeg ze ook net na de bevalling, was geen probleem.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:42 schreef _Ophelia_ het volgende:
Uiteraard kun je dat!
IJzertabletten mogen toch gewoon i.c.m. borstvoeding? (net vergeten de HA te vragen, heb vriend wel gezegd het na te vragen, maar ik wil het nu weten)
Daar missen een paar lettergrepen. Is farmacotherapeutisch. Als je echt een zeikerige apotheek hebt, maken die lettergrepen misschien net het verschil.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:53 schreef pessie het volgende:
Rupsje nooitgenoeg![]()
Domperidon is vrij verkrijgbaar bij de apotheek en als ze het niet willen geven moet je ze vragen in het farmaceutisch kompas te kijken, daar staat in dat het middel gebruikt wordt door bv gevende vrouwen om productie te verhogen.
Dikke baby's zijn het aller mooistquote:Op maandag 25 februari 2013 18:37 schreef Logician het volgende:
#durfttevragen
In hoe verre is het mogelijk om met bv te overvoeden?
Aangezien ik vanuit meerdere kanten (serieuze opmerkingen) te horen krijg dat Noa wel heel erg dik aan het worden is?
Hebben al zoiets om morgen even langs cb te gaan om te wegen ipv 4mrt af te wachten ...
Dan is de mijne op weg naar een miss titelquote:Op maandag 25 februari 2013 18:44 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Dikke baby's zijn het aller mooist![]()
geen idee of het kan, maar mij lijkt van niet. De natuur regelt dat toch denk ik dan..
quote:Op maandag 25 februari 2013 19:05 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn moeder vond laatst dat ik maar minder moest voeden. Luuk had al 3 onderkinnen
kan je ook overproductie krijgen op 8 voedingen per dag? Nee toch?quote:Op maandag 25 februari 2013 18:50 schreef Phaidra het volgende:
Als ze erg hard groeit, kan dat wel wijzen op overproductie. Maar daar zijn vaak ook andere indicaties voor (stuwing die niet weggedronken wordt, krampjes, onrustig drinken).
dat lijkt me sterk iddquote:Op maandag 25 februari 2013 19:13 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
kan je ook overproductie krijgen op 8 voedingen per dag? Nee toch?
enneh, ik wil dan wel fotobewijs van de onderkinnen van de baby's hier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2013 19:18:21 ]
quote:Op maandag 25 februari 2013 19:13 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
kan je ook overproductie krijgen op 8 voedingen per dag? Nee toch?
enneh, ik wil dan wel fotobewijs van de onderkinnen van de baby's hier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*poef* nu is het weg
Drinkt ze in die korte tijd dat ze bij je drinkt je borst echt goed leeg? Omdat je nog praat over flinke stuwing..quote:Op maandag 25 februari 2013 18:49 schreef Logician het volgende:
Ze komt om de 3u, kan er de klok op gelijk zetten.
Mijn melk spuit er letterlijk uit (nee geen geintje helaas) zodra ze gaat happen. borsten zijn na die 3u ook keihard.
Ze drinkt dan (met kinnetje op en neer) ong 5min heel snel en daarna zo'n 10min traag, valt in slaap en dan koppel ik haar af. Na ong 5a 10min komt ze dan voor de volgende borst, meestal 5min snel drinken en dan zo'n 5min traag om vv in slaap te vallen of gewoon los te laten.
soms spuugt ze wat melk op en daarna wil ze eigenlijk altijd opnieuw weer even de borst.
Ze huilt alleen maar voor eten of vieze luier en is verder enorm rustig en tevreden..
Als jij al minder moet voeden, dan mag de mijne echt op rantsoen zeker?quote:Op maandag 25 februari 2013 19:05 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn moeder vond laatst dat ik maar minder moest voeden. Luuk had al 3 onderkinnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
Mijn borsten zijn na de voeding telkens weer zacht en soepel, dus denk het wel?quote:Op maandag 25 februari 2013 19:44 schreef Morretje het volgende:
[..]
Drinkt ze in die korte tijd dat ze bij je drinkt je borst echt goed leeg? Omdat je nog praat over flinke stuwing..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
Oh, dat van het afknellen van de melkkanalen heb ik nooit gehoord of gelezen. Of ik negeer dat vakkundig? Hier bij de eerste altijd mijn eigen bh's gedragen, die voedingsdingen vind ik spuuglelijk. Maar of je iets aan deze informatie hebt betwijfel ik.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:06 schreef Spirit82 het volgende:
Mag ik vragen wat voor BH's jullie gebruiken? Een vriendin raadde mij borstvoedingsbh's met beugel ten zeerste af omdat pijn en afknellen melkkanalen, maar ik heb eigenlijk een schurfthekel aan bh's zonder beugel. Wat voor BH's kun je het best aanschaffen als je borstvoeding wilt gaan geven?
Ja ik ook precies zo!quote:Op maandag 25 februari 2013 20:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik had nooit bh's zonder beugel, maar nu ik bv geef zweer ik erbij. Vind beugels echt oncomfortabel of zelfs pijnlijk worden wanneer het bijna voedingstijd wordt. Ook het 's nachts met bh slapen wordt er wat comfortabeler door.
Grappig hoe dat verschilt. Heb lang last gehad van stuwing en een bh maakte het s nachts nog een beetje draaglijk omdat dat een barrière vormde tussen de harde stukken en de boze buitenwereldquote:Op maandag 25 februari 2013 20:31 schreef bitterend het volgende:
Ik heb het nooit gedaan snachts met bh slapen..zelfs niet toen ik enorm overproductie had en vreselijk stuwing had..ik sliep op een handdoek met hydrofielen in mijn pyjama
Spekkies!quote:Op maandag 25 februari 2013 19:03 schreef Logician het volgende:
Ah kijk dat zou het dan ook gewoonkunnen zijn, ze lijkt elke dag dikker te worden,alleen ik zag er zelf geen kwaad in tot ik dan toch weer zo ga twijfelen door verschillende info/
quote:Op maandag 25 februari 2013 19:05 schreef kaatjejannie het volgende:
Spirit82, je hebt ook bv behas met een beugel. Het is dan een wat zachtere buigbare beugel, maar ik vind zonder beugel niet fijn en draag dus deze bv behas met beugel. De ene is van V&D, de andere is een Noppies.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:06 schreef Spirit82 het volgende:
Mag ik vragen wat voor BH's jullie gebruiken? Een vriendin raadde mij borstvoedingsbh's met beugel ten zeerste af omdat pijn en afknellen melkkanalen, maar ik heb eigenlijk een schurfthekel aan bh's zonder beugel. Wat voor BH's kun je het best aanschaffen als je borstvoeding wilt gaan geven?
Nee, je productie is dan nog niet stabiel genoeg en keldert waarschijnlijk erg snel dan.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Nog een andere vraag tussendoor. Ik denk er zeer sterk over na om wanneer mijn baby vier maanden is, te stoppen met borstvoeding. Ik zit er aan te denken om misschien nog wel een tijdje één borstvoeding te geven in de ochtend. Is dat haalbaar denken jullie? Past je lichaam zich dan zo aan dat je iedere ochtend genoeg melk hebt, en de rest van de dag geen stuwing? Iemand ervaring mee? En zet één voeding per dag nog wat zoden aan de dijk voor wat betreft antistoffen etc.?
Ervaring heeft mij geleerd dat je productie dan zo keldert dat die ene voeding er eigenlijk niet in zit. Was meer tutten aan de borst dan dat hij iets binnen kreeg.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Nog een andere vraag tussendoor. Ik denk er zeer sterk over na om wanneer mijn baby vier maanden is, te stoppen met borstvoeding. Ik zit er aan te denken om misschien nog wel een tijdje één borstvoeding te geven in de ochtend. Is dat haalbaar denken jullie? Past je lichaam zich dan zo aan dat je iedere ochtend genoeg melk hebt, en de rest van de dag geen stuwing? Iemand ervaring mee? En zet één voeding per dag nog wat zoden aan de dijk voor wat betreft antistoffen etc.?
Oké, jammer, in mijn hoofd was het een mooi en passend compromis.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:55 schreef Marjolijntje het volgende:
Spees_Eend, ik denk dat 1 voeding per dag met 4 maanden haast niet haalbaar is. Ik vermoed dat je productie dan volledig in elkaar stort en je niets meer over houdt
Nou, een voorraad kolven lijkt voor mij niet echt te zijn weggelegd. Ik krijg er buiten de voedingen om niet veel uit, behalve als ik weg ben, mijn baby een flesje krijgt, waardoor ik stuwing krijg. Maar goed, dat komt erg weinig voor.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:59 schreef L-E het volgende:
[..]
Ervaring heeft mij geleerd dat je productie dan zo keldert dat die ene voeding er eigenlijk niet in zit. Was meer tutten aan de borst dan dat hij iets binnen kreeg.
Kun je niet inzetten op iets meer dan eens per dag blijven voeden? Of een goede voorraad afgekolfde melk opbouwen en dat nog een tijd te geven?
Dat is misschien nog wel een idee. Moet ik wel even een andere zoeken dan die ik al eerder gebeld heb. Toen ik na wekenlang stuwing niet meer wist waar ik het moest zoeken had ik de LK van het kraamzorgbureau hier in de regio gebeld en die had niet echt een tip, want er 'was eigenlijk geen goed of fout'. Asyniur van hier heeft me toen 100 x beter geholpenquote:Op maandag 25 februari 2013 21:13 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Jeetje Spees... dat klinkt niet als relaxt voeden.... Wat jammer! Inderdaad geen idee hoe het komt? Misschien een lactatiekundige laten meekijken?
Jep, dat heb ik geprobeerd. Zoveel mogelijk 'meeduwen' met de gedachte dat het misschien sneller zou stromen. Maar dat hielp jammer genoeg niet (genoeg).quote:Op maandag 25 februari 2013 21:16 schreef Morretje het volgende:
Kun je nog iets met borstcompressie? Misschien is het idd de toestroom die hem ongeduldig maakt?
bij mijn zwangerschapscursus werd gezegd dat het zou helpen tegen hangende borsten na de bv-periode. Ik vind het niet prettig zitten, dus dan maar hangtettenquote:Op maandag 25 februari 2013 20:28 schreef L-E het volgende:
Is dat een bv-dingetje, 's nachts met bh slapen?
Hij is morgen 14 wekenquote:Op maandag 25 februari 2013 21:19 schreef bitterend het volgende:
Hoe oud is je ukkie Spees?
Ben ook benieuwd hoe het met de kleintje van Becky gaat?
Dat lijkt me toch redelijke onzin wat ze daar verkondigenquote:Op maandag 25 februari 2013 21:19 schreef Phaidra het volgende:
[..]
bij mijn zwangerschapscursus werd gezegd dat het zou helpen tegen hangende borsten na de bv-periode. Ik vind het niet prettig zitten, dus dan maar hangtetten
Ach ja nou ja, hangen gaan ze toch wel..quote:Op maandag 25 februari 2013 21:19 schreef Phaidra het volgende:
[..]
bij mijn zwangerschapscursus werd gezegd dat het zou helpen tegen hangende borsten na de bv-periode. Ik vind het niet prettig zitten, dus dan maar hangtetten
Heeft ie altijd zo onrustig gedronken of is het iets van laatste tijd?quote:
Niet altijd, maar ik denk vanaf dat hij een week of... 6 a 7 was?quote:Op maandag 25 februari 2013 21:21 schreef bitterend het volgende:
[..]
Heeft ie altijd zo onrustig gedronken of is het iets van laatste tijd?
want rond 12/13 weken is een groeispurt/sprong
Helaas, regio Eindhoven. Net wat te verquote:Op maandag 25 februari 2013 21:22 schreef SupremeEvil het volgende:
Als je regio breda tilburg woont wil ik mijn lk graag met je delen, tof mens is dat
Klopt hoor! Ben dan ook best trots op mezelf eigenlijk.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:22 schreef DaviniaHR het volgende:
heerlijke spekbaby's!
@bh ik heb bij Eli met beugel gedragen, maar daar kree ik idd verstoppingen van. Bij Aviva dus alleen zonder beugel.
@spees, wat vervelend dat het voeden zo'n gedoe is! Drinkt hij flesjes wel rustig? Hij heeft iig 4 mnd bv binnen en als het niet goed meer voelt om verder te voeden is dat dan klaar, toch?
Ik denk het niet. Ik voel de TSR best goed (niet dat het pijnlijk is, maar wel zo'n rot prikkend gevoel) en dat is meestal na een seconde of 5 a 10 na aanhappen.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:26 schreef Phaidra het volgende:
Spees-eend, zou je een trage toeschietreflex kunnen hebben? Dan zou je syntocinon neusspray kunnen uitproberen. 2 min voor de voeding sprayen en je krijgt sneller een tsr.
Maar een lk laten meekijken is misschien stap 1
Luuk (nu 3 maanden) drinkt ook steeds maar 90 tot 150 cc als we een voeding vervangen (eerder richting de 90 dan richting de 150)quote:Op maandag 25 februari 2013 21:26 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Niet altijd, maar ik denk vanaf dat hij een week of... 6 a 7 was?
[..]
Helaas, regio Eindhoven. Net wat te ver
[..]
Klopt hoor! Ben dan ook best trots op mezelf eigenlijk.Ik heb zéker met die rotstuwing in de eerste 3-4 weken al vaak de handdoek in de ring willen gooien dus vind het ook echt geen persoonlijk falen als het met 4 maanden niet meer gaat.
Flesjes drinkt hij wel best rustig, alleen wel redelijk weinig. 130 ml is een record tot nu toe, maar meestal rond de 90-100 ml. Dus dat doen we niet te vaak. De cb arts zei dat hij daar wel steeds beter in zal worden als hij meer oefent.
[..]
Ik denk het niet. Ik voel de TSR best goed (niet dat het pijnlijk is, maar wel zo'n rot prikkend gevoel) en dat is meestal na een seconde of 5 a 10 na aanhappen.
ik vond het nog logisch klinken omdat je toch wat cupmaten groeit en dan is goede ondersteuning belangrijker dan met m'n gebruikelijke b-cupquote:Op maandag 25 februari 2013 21:21 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch redelijke onzin wat ze daar verkondigen
Nee, niet super snel. Mijn voorraadje groeit maar heel langzaam. Buiten het voeden om komt er maar weinig uit. Als ik een voeding oversla omdat ik weg ben, krijg ik de laatste weken wel 180-190 ml bij elkaar, daarvoor was dat altijd maar 120. Zou dat komen omdat hij geregeld heeft? (En betekent dat dat hij zelf ook zo'n 180-190 drinkt per voeding?)quote:Op maandag 25 februari 2013 21:30 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Luuk (nu 3 maanden) drinkt ook steeds maar 90 tot 150 cc als we een voeding vervangen (eerder richting de 90 dan richting de 150)
Vervelend dat het zo moeizaam gaat. Hoe gaat het kolven? Heb je snel een voeding bijeen?
quote:Op maandag 25 februari 2013 21:26 schreef Logician het volgende:
Spees dat klinkt vermoeiend ...![]()
Phaien ach met mijn 70H zijn die hangtieten toch al een feit hier, zien dr alleen nog een beetje redelijk uit met stuwing
Bedoel je per keer? Want dat is reteveel wat je kolft.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:33 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Nee, niet super snel. Mijn voorraadje groeit maar heel langzaam. Buiten het voeden om komt er maar weinig uit. Als ik een voeding oversla omdat ik weg ben, krijg ik de laatste weken wel 180-190 ml bij elkaar, daarvoor was dat altijd maar 120. Zou dat komen omdat hij geregeld heeft? (En betekent dat dat hij zelf ook zo'n 180-190 drinkt per voeding?)
Thanxquote:Op maandag 25 februari 2013 22:02 schreef Tinuviel het volgende:
Spees_Eend, 180-190ml is toch een prima opbrengst. Volgens mij zegt de hoeveelheid van 1 flesje niet zoveel, meer het totaal van alle voedingen. Petje af, dat jij het zo volhoudt. Klinkt niet als leuk voeden. Ik hoop dat je eruit komt.
Ja, weet ik. Dit was alleen in aanvulling op het feit dat ik maar heel weinig kolf als ik buiten de voedingen om kolf. Dus bijvoorbeeld nakolven na het voeden. Daarom lukt het mij niet om mijn voorraad echt goed uit te breiden.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:10 schreef kaatjejannie het volgende:
Ja, maar dat is toch ook logisch?
Niet altijd, maar wel al sinds een week of 7. Hij slaat trouwens ook steeds in mijn gezicht tijdens het voeden. Om het nog leuker te makenquote:Op maandag 25 februari 2013 22:11 schreef Ticootje het volgende:
Rond de 3 maanden heb je ook regelen. Is hij misschien daarom onrustig aan de borst? Of is het iets wat hij altijd doet?
Maar is dat echt nodig? Als je van huis bent kolf je toch wat voor de volgende keer weer gegeven wordt? Je kolft echt best veel.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:12 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, weet ik. Dit was alleen in aanvulling op het feit dat ik maar heel weinig kolf als ik buiten de voedingen om kolf. Dus bijvoorbeeld nakolven na het voeden. Daarom lukt het mij niet om mijn voorraad echt goed uit te breiden.
Ik zou overwegen om hem in te bakeren voor het drinken. Om zijn wereld kleiner te maken en dat hij dus rustig wordt.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:12 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, weet ik. Dit was alleen in aanvulling op het feit dat ik maar heel weinig kolf als ik buiten de voedingen om kolf. Dus bijvoorbeeld nakolven na het voeden. Daarom lukt het mij niet om mijn voorraad echt goed uit te breiden.
[..]
Niet altijd, maar wel al sinds een week of 7. Hij slaat trouwens ook steeds in mijn gezicht tijdens het voeden. Om het nog leuker te maken. Maar misschien is dat wel normaal.
mail eens naar gonneke van velthuisen. die woont nu sowieso bij jou i de buurt (helmond)quote:Op maandag 25 februari 2013 21:26 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Niet altijd, maar ik denk vanaf dat hij een week of... 6 a 7 was?
[..]
Helaas, regio Eindhoven. Net wat te ver
[..]
Klopt hoor! Ben dan ook best trots op mezelf eigenlijk.Ik heb zéker met die rotstuwing in de eerste 3-4 weken al vaak de handdoek in de ring willen gooien dus vind het ook echt geen persoonlijk falen als het met 4 maanden niet meer gaat.
Flesjes drinkt hij wel best rustig, alleen wel redelijk weinig. 130 ml is een record tot nu toe, maar meestal rond de 90-100 ml. Dus dat doen we niet te vaak. De cb arts zei dat hij daar wel steeds beter in zal worden als hij meer oefent.
[..]
Ik denk het niet. Ik voel de TSR best goed (niet dat het pijnlijk is, maar wel zo'n rot prikkend gevoel) en dat is meestal na een seconde of 5 a 10 na aanhappen.
Bedankt voor je tip!quote:Op maandag 25 februari 2013 22:14 schreef Asyniur het volgende:
[..]
mail eens naar gonneke van velthuisen. die woont nu sowieso bij jou i de buurt (helmond)
's nachts voed ik hem altijd ingebakerd, en hoewel ik dan niet in mijn gezicht geslagen word, gooit hij dan wel nog steeds zijn hoofd naar achter terwijl hij nog aangehapt zit, en laat ook dan heel vaak los en hapt weer aan. Hij lijkt dan ook echt heel boos.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zou overwegen om hem in te bakeren voor het drinken. Om zijn wereld kleiner te maken en dat hij dus rustig wordt.
Wow dat is een heel nieuwe dimensie!quote:Op maandag 25 februari 2013 22:21 schreef bitterend het volgende:
Rond 7 maanden begon mijn kind te oefenen met de pincetten greep..ze kneep me echt overal! pijn dat het deed![]()
Nu krijg ik voeten in mijn gezicht
Ja, maar ik heb het nooit zo moeilijk gehad toen ze klein waren. Wel bij 8 maanden (althans bij Harry, Huubke doet nooit moeilijk).quote:Op maandag 25 februari 2013 22:17 schreef Ticootje het volgende:
Mijn ervaring is dat het op een gegeven moment echt makkelijker wordt.
Ik begin dat nu al te merken. Hij drinkt wat minder lang, is tevreden en ik voel me goed.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:17 schreef Ticootje het volgende:
Mijn ervaring is dat het op een gegeven moment echt makkelijker wordt.
Ja Auw! Haha karate Rquote:Op maandag 25 februari 2013 22:21 schreef bitterend het volgende:
Rond 7 maanden begon mijn kind te oefenen met de pincetten greep..ze kneep me echt overal! pijn dat het deed![]()
Nu krijg ik voeten in mijn gezicht
Wil je niet echt weten, toch? Op de wc, heb nog geen andere oplossing gevonden en het werkt niet fijn. Mijn kolftas staat dan op het kleine hoekje naast de kraan en half over de wasbak en de automatische kraan blijft maar steeds aangaan vanwege de tas, die er staat.quote:
Oh nee, in de trein wcquote:Op dinsdag 26 februari 2013 08:36 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Wil je niet echt weten, toch? Op de wc, heb nog geen andere oplossing gevonden en het werkt niet fijn. Mijn kolftas staat dan op het kleine hoekje naast de kraan en half over de wasbak en de automatische kraan blijft maar steeds aangaan vanwege de tas, die er staat.
Kun je niet kolven als hij drinkt? Hoef je toch niet per se voor op te staan? Of kolven terwijl je ontbijt?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:54 schreef Zolena het volgende:
Ik zou ook voor de burka gaan ipv treintoilet.
M. slaapt nou door 's nachts maar hij drinkt maar 1 kant leeg 's ochtends, dus nou moet ik eerder opstaan om eerst te kolvenkortom veel extra slaap zit er nog niet helemaal in (wel lekker achter elkaar door).
Maar ik durf nog niet echt niet te kolven. Als ik thuis ben kan ik gewoon wachten tot ie voor de volgende voeding komt. Maar op het werk kolf ik om 12 uur en van 8 uur 's avonds tot 12 uur volgende dag niet voeden/kolven lijkt me killing voor de productie.
Zit er ook een harde plek? Dan vooral daar masseren (lees: echt met veel kracht zodat je voelt dat de plek soepeler wordt - en ja dat doet flink zeerquote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:20 schreef Kyara het volgende:
Help!
Ik ben vannacht wakker geworden met een flink volle rechterborst. Bij het kolven kreeg ik hem echter niet leeg. Vanochtend in de weer met warme pampers maar ook weer maar 50 cc eruit. Nu staat mijn borst dus echt op ontploffen en het doet best wel pijn.
Iemand een idee?
Dan kan je hem eventueel omruilen, als je er last van blijft houden.quote:
Wat fijn dat het nu zo goed gaat!!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:59 schreef pessie het volgende:
Ik heb ook weer een kleintje aan de borst. Ze is echt een natuurtalent. Kreeg afgelopen nacht echt al colostrum binnen en heeft giga zuigbehoefte. Dit is leuk.
Heeeeeel fijnquote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:59 schreef pessie het volgende:
Ik heb ook weer een kleintje aan de borst. Ze is echt een natuurtalent. Kreeg afgelopen nacht echt al colostrum binnen en heeft giga zuigbehoefte. Dit is leuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3 maanden bv trouwens!!*poef* nu is het weg
done. thanx!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:52 schreef Sonnetje85 het volgende:
Goed zeg kyara!
Je moet m alleen even downloaden van bv.com en zelf weer uploaden
Mooi zo!quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Mijn productie lijkt weer op peil... Afgezien van de tandjes(vermoed ik), heb ik een tevreden baby.
Dit is zo ontzettend herkenbaar!quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:46 schreef Estrys het volgende:
Ik stond er best wel sceptisch tegenover na het borstvoeding debacle bij de oudste. Zo van nou vooruit we proberen het maar. Maar nu gaat het zo ontzettend goed en makkelijk. Zo bijzonder vind ik het dit keer. Zo fijn, ik geniet er iedere dag meer van lijkt wel
HerKendahlbaarquote:Op woensdag 27 februari 2013 20:46 schreef Estrys het volgende:
Ik stond er best wel sceptisch tegenover na het borstvoeding debacle bij de oudste. Zo van nou vooruit we proberen het maar. Maar nu gaat het zo ontzettend goed en makkelijk. Zo bijzonder vind ik het dit keer. Zo fijn, ik geniet er iedere dag meer van lijkt wel
Kolven in mijn lunchpauze ga ik doen idd. Een andere afgebakende pauze heb ik niet echt, naast zo nu en dan koffieleuten met collega's. En doorwerken lukt niet. Ik werk wel achter de pc, maar met een stuk of 5/6 collega's op de kamerquote:Op woensdag 27 februari 2013 20:17 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara, wat goed zeg
Kj, 3 maanden bv
Zoe voor bv tegen oorpijn
Paradijsvogel, gelukkig is de productiedip achter de rug.
Phaidra en kolven in je pauze (of doorwerken tijdens kolven: hoewel dat alleen bij pc/ laptop werken kan)?
Nee helaas de conducteur was echt niet tegemoet komend. Ik kreeg een boete omdat mijn paspoort geen geldige legitimatie was. Voor kolfen in een aparte wagon was er alleen moeder- kind wagon, die was geboekt tot keulen dacht hij. Ging hij checken en vervolgens kwam hij niet meer terug. Je kunt hem ook niet afsluiten en er kan steeds iemand binnenkomen. Dus dan toch liever de wc, ook al is het niet leuk.
Totaal offtopic waarvoor spoilerquote:Op woensdag 27 februari 2013 22:00 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra, balen dat hij afgevallen is. Hopelijk gaat het nu weer omhoog dat lijntje.
Mooie curve naar boven Estrys.
Marjo, spannend zo, gauw ook einde kolfrecht.
Gerb fijn, dat het ook zonder kolven gaat.
Volgens conducteur moest het een duits identiteitsbewijs zijn, maar dat mag ik geeneens hebben als ik niet meer in Dld woon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Ja, en daarna dus elk uur.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:46 schreef Tinuviel het volgende:
Morretje, hij drinkt om 1 uur en tussen 3 en 4 uur? En bij de laatste voeding voor het slapen gaan bij te voeden na de bv met bv uit een flesje? Zou dat helpen? Hoe oud was je mini ook alweer?
quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:36 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ook al zo'n bolle!
Mijn meisje woog vorige week ruim 5600 gram bij 62 cm, en die is net zou oud als Morretjes jongste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |